abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219337234
De Russen zijn vandaag in de stad Goeljajpole aan het zuidoosten van het Zaporidzjafront, op twee plaatsen binnengedrongen. Het is nog wel beperkt aan de buitenranden, zowel aan de noordoostkant als aan de oostkant.

De tweede verdedigingslijn ten noorden van deze stad, langs de rivier Gaichur is wel nog in tact voor de Oekraïners.

In de oblast Dnipropetrovsk hebben de Russen inmiddels zo'n 475 km² veroverd.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

In de stad Myrnohrad blijven de Oekraïners in het noorden en midden van deze stad nog steeds standhouden, hoewel ze omsingeld zijn. Ik denk dan dat er meer Oekraïners nog in deze stad zitten, dan eerst gedacht.

Zo'n 22 kilometer ten noorden van Myrnohrad hebben de Russen nu het dorp Shakhove (voorheen 780 inwoners) van de gelijknamige plattelandsgemeente 'eindelijk' veroverd. Ik dacht dat met de onverwachte Russische doorbraak van 11/12 augustus dat de Russen toen Shakhove en Volodymyrivka (voorheen 675 inwoners) van meerdere kanten zouden kunnen aanvallen. Dat hebben de Oekraïners toen goed verdedigd, en de hele Russische uitbraak van 11/12 augustus is in de loop van oktober weer helemaal teniet gedaan door de Oekraïense elitesoldaten.

Maar ik blijf bij de conclusie dat vanaf 20 augustus deze soldaten op de verkeerde plek zijn ingezet door de Oekraïense legerleiding; die hadden toen iets zuidelijker moeten zijn om Pokrovsk te verdedigen of te ontzetten aan de westkant.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 12 / 12
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')