Rusland wordt een vazalstaat van het machtige China. Hoewel ze demografisch dichter bij Europa staan, is hun aversie tegen de westerse hegemonie te groot. Dit geldt ook voor China en hierin vinden ze elkaar.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:54 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het meest wrange is dat je nog gelijk hebt ook, Rusland gebruikt namelijk raketten van Noord Korea. Rusland gebruikt ook mandschappen vanuit Noord Korea.
Maar dat was natuurlijk helemaal niet het doel van je post.
De inschatting vanuit de VS en het westen is echt wel juist, of denk je echt dat het de bedoeling is om na 5 jaar oorlogsvoeren op ongeveer dezelfde grens te staan als in het begin van de oorlog, was dat het meesterplan van Rusland?
Voor tzelfde geld was gans deze opzet de initiele bedoeling van de VS, die alle chaos gestart hebben om hun hegemonie te proberen behouden. Europa opzetten tegen Rusland en zo beiden te verzwakken (na leegknijpen oekraine). En daarna Iran aanvallen om China te isoleren qua energie.quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Rusland wordt een vazalstaat van het machtige China. Hoewel ze demografisch dichter bij Europa staan, is hun aversie tegen de westerse hegemonie te groot. Dit geldt ook voor China en hierin vinden ze elkaar.
Het doel van China (en hier gebruiken ze Rusland voor) is om deze oorlog zo lang mogelijk te laten duren. Dus het is volledig volgens het masterplan van China dat deze oorlog 5 jaar duurt en niemand écht iets is opgeschoten.
Behalve zij, want de VS wordt zwakker (ze hebben nu veel minder raketten en munitie), Europa wordt zwakker, vooral financieel, Rusland wordt zwakker en verkopen hun kostbare grondstoffen (olie, gas) voor een prikkie aan China om hun vege lijf te redden. China zit handen wrijvend te genieten hoe drie grote mogendheden er op achteruit gaan en zijn aan het langste eind zullen trekken.
Welk voorraden?quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die heeft hij niet genoemd. Maar rusland kan putten uit voorraden.
Mag niet van China )))quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:52 schreef Wantie het volgende:
Analyse van hoe Rusland aast op Kazachstan.
De volgende oorlog?
De rest van je post is alles wel, maar deze zin is niet helemaal correct. Poetin heeft nog een leger van ~2M man, die de hele tijd binnen Rusland zelf is gebleven. Nationale Guarde, FSB, SVR, GRU, weet ik veel nog wat. Die zijn goedbetaalde prima uitgeruste eenheden die zijn bedoeld om de onrust binnenlands de kop in te drukken. Als Poetin ze naar Oekrane probeert te sturen, dan komen ze allemaal in opstand en zou de opmars van Prigozhin in 2023 op een kinderspel lijken.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De grip op de bevolking wordt langzaam verloren
De oorlog in Oekraïne is opgezet door Rusland.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voor tzelfde geld was gans deze opzet de initiele bedoeling van de VS, die alle chaos gestart hebben om hun hegemonie te proberen behouden. Europa opzetten tegen Rusland en zo beiden te verzwakken (na leegknijpen oekraine). En daarna Iran aanvallen om China te isoleren qua energie.
Hegseth heeft letterlijk gezegd dat Europa moet overnemen wat betreft oekraine, zodat de VS zich kan focussen op China. Dus mij lijkt alle initiatief in de huidige oorlogen toch van de VS te komen. Of hoe zie jij de oekraine oorlog opgezet door China?
Indien nodig zal de VS zich terugtrekken op haar westelijk halfrond (daarom Venezuela, Cuba...) om daarna de rest van de wereld in chaos en oorlog te storten zodat iedereen bij hen moet komen voor energie, wapens etc. En zij zo verder hun immense staatsschuld onderhouden, na het wegvallen van de golfstaten en de petrodollar.
Maar zou idd best kunnen dat China hier triomfantelijk uitkomt, maar ook zij hebben ntl afzetmarkt en handel nodig. Dus benieuwd wie deze chaos overleeft.
De oorlog is niet opgezet door China, noch door de VS. Rusland is verantwoordelijk hiervoor. Hun empire brokkelt af, economisch gezien redden ze het niet tegen de overige grootmachten. Hun bevolking neemt al decennia lang af. Om mee te tellen in de wereld willen ze de oude USSR weer herstellen, Oekraïne was destijds hun brainport, veel kennis en technologie kwam daar vandaag. Poetin heeft Oekraïne nodig om zich weer te kunnen meten met de VS, China en Europa. Hij dacht echter dat hij binnen een paar maanden controle zou hebben over Oekraïne en er een pion kon installeren zoals in Belarus. Niets is minder waar, hij heeft volledig vergist in de veerkracht van Zelensky en de Oekraïnse bevolking.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voor tzelfde geld was gans deze opzet de initiele bedoeling van de VS, die alle chaos gestart hebben om hun hegemonie te proberen behouden. Europa opzetten tegen Rusland en zo beiden te verzwakken (na leegknijpen oekraine). En daarna Iran aanvallen om China te isoleren qua energie.
Hegseth heeft letterlijk gezegd dat Europa moet overnemen wat betreft oekraine, zodat de VS zich kan focussen op China. Dus mij lijkt alle initiatief in de huidige oorlogen toch van de VS te komen. Of hoe zie jij de oekraine oorlog opgezet door China?
Kijk uiteindelijk zullen China en de VS de enige twee grootmachten zijn. Europa is te veel verdeeld en ziet de urgentie niet. We zijn hier druk bezig met fors geld uitgeven aan zaken als klimaat/milieu, sociale zekerheid, immigratie, etc. En niemand hier wil een euro inleveren. Dat is niet per se slecht, maar je wint er geen oorlog mee.quote:Indien nodig zal de VS zich terugtrekken op haar westelijk halfrond (daarom Venezuela, Cuba...) om daarna de rest van de wereld in chaos en oorlog te storten zodat iedereen bij hen moet komen voor energie, wapens etc. En zij zo verder hun immense staatsschuld onderhouden, na het wegvallen van de golfstaten en de petrodollar.
Maar zou idd best kunnen dat China hier triomfantelijk uitkomt, maar ook zij hebben ntl afzetmarkt en handel nodig. Dus benieuwd wie deze chaos overleeft.
Europa is een continent, geen land.quote:Op zondag 7 juni 2026 10:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De oorlog is niet opgezet door China, noch door de VS. Rusland is verantwoordelijk hiervoor. Hun empire brokkelt af, economisch gezien redden ze het niet tegen de overige grootmachten. Hun bevolking neemt al decennia lang af. Om mee te tellen in de wereld willen ze de oude USSR weer herstellen, Oekraïne was destijds hun brainport, veel kennis en technologie kwam daar vandaag. Poetin heeft Oekraïne nodig om zich weer te kunnen meten met de VS, China en Europa. Hij dacht echter dat hij binnen een paar maanden controle zou hebben over Oekraïne en er een pion kon installeren zoals in Belarus. Niets is minder waar, hij heeft volledig vergist in de veerkracht van Zelensky en de Oekraïnse bevolking.
China probeert een slaatje te slaan uit deze ontstane situatie, vooralsnog met groot succes. Europa kijkt zoals altijd machteloos toe, hopend op een initiatief van de VS waarbij ze zich dan als makke lammetjes bij kunnen aansluiten. Maar met Trump aan het roer blijft dat initiatief uit.
[..]
Kijk uiteindelijk zullen China en de VS de enige twee grootmachten zijn. Europa is te veel verdeeld en ziet de urgentie niet. We zijn hier druk bezig met fors geld uitgeven aan zaken als klimaat/milieu, sociale zekerheid, immigratie, etc. En niemand hier wil een euro inleveren. Dat is niet per se slecht, maar je wint er geen oorlog mee.
De vraag is dus bij wie we ons moeten aansluiten. Ik ben totaal geen fan van Trump en ook niet per se van de VS, maar het alternatief China is nog veel erger. De mensenrechtenschendingen, executies, etc. zijn natuurlijk verwerpelijk, maar gebeuren soms ook in de VS. Het grote verschil is dat cultureel, historisch, religieus, qua taal en achtergrond de VS vele mijlen dichter bij ons ligt dan China ooit zal liggen. En dat is bepalend in deze.
Het is kiezen tussen twee kwade, maar uiteindelijk hoop ik dat de VS de chaos overleeft.
Correct, daarom zeg ik ook dat het zal gaan tussen de VS en China. Ik hoop dat de individuele Europese landen zich blijven scharen achter de VS, omdat het alternatief China nog erger is.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Europa is een continent, geen land.
Je kunt niet een continent vergelijken met twee landen.
Helaas stoot de VS Europese bondgenoten af.quote:Op maandag 8 juni 2026 17:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Correct, daarom zeg ik ook dat het zal gaan tussen de VS en China. Ik hoop dat de individuele Europese landen zich blijven scharen achter de VS, omdat het alternatief China nog erger is.
Tegenwoordig wordt dat steeds onduidelijker.quote:Op maandag 8 juni 2026 17:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Correct, daarom zeg ik ook dat het zal gaan tussen de VS en China. Ik hoop dat de individuele Europese landen zich blijven scharen achter de VS, omdat het alternatief China nog erger is.
Totaal niet, maar leuke opmerking voor de bühne, ik begrijp dat de aversie tegen Trump groot is, ook bij mij hoor, daar niet van. Maar Trump is een passant, die is straks weg. Zelfs als hij herkozen mag worden door een vage grondwetswijziging leeft die man echt geen twintig jaar meer.quote:Op maandag 8 juni 2026 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt dat steeds onduidelijker.
Top dat je dit zegt.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Totaal niet, maar leuke opmerking voor de bühne, ik begrijp dat de aversie tegen Trump groot is, ook bij mij hoor, daar niet van. Maar Trump is een passant, die is straks weg. Zelfs als hij herkozen mag worden door een vage grondwetswijziging leeft die man echt geen twintig jaar meer.
De Amerikaanse bevolking zelf, hun mentaliteit, historie, religie, taal, cultuur, kunst, architectuur, kapitalisme, gevoel voor vrijheid, manier van communiceren, manier van in het leven staan, manier van politiek bedrijven etc. staan vele malen dichter bij Europa, dat dat Europa bij China staat en dat wordt zeker niet steeds onduidelijker.
Door de komst van social media, AI, etc. wordt juist steeds meer duidelijk dat Europa bij de VS hoort en absoluut niet bij China.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg.quote:Op zondag 7 juni 2026 10:46 schreef Shreyas het volgende:
De oorlog is niet opgezet door China, noch door de VS. Rusland is verantwoordelijk hiervoor.
...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |