Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527quote:Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekraïne. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.
Moskou wil de garantie dat Oekraïne nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemenië. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.
Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraïense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekraïne is momenteel vrij mild.
Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er niét zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."
Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraïense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekraïne zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistrië.
De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraïense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekraïne zorgen.
Angst voor 'kleine' aanval
Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creëren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistrië, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".
In Oekraïne bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraïense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Een EMP zou ik niet uitsluiten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:57 schreef JohnDDD het volgende:
Het lijkt wel alsof Poetin in zijn toespraak ook het gebruik van chemische of nucleaire wapens niet uitsluit. "Gevolgen die jullie nog nooit hebben meegemaakt"
Daar moeten we wel rekening mee houden helaas.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:57 schreef JohnDDD het volgende:
Het lijkt wel alsof Poetin in zijn toespraak ook het gebruik van chemische of nucleaire wapens niet uitsluit. "Gevolgen die jullie nog nooit hebben meegemaakt"
Livestreamen aubquote:Op donderdag 24 februari 2022 07:57 schreef Caland het volgende:
Ik vlieg morgen naar Servië en moet zeggen dat ik dat zonder enige aanleiding toch ook wel spannend begin te vinden nu.
Cyberaanvallen, grid uitschakelenquote:Op donderdag 24 februari 2022 07:57 schreef JohnDDD het volgende:
Rond de 10% vind ik echt weinigquote:Op donderdag 24 februari 2022 07:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als je googled roebel versus dollar, zie je dat het een grote ineenzakken gaande is tegenover de dollar.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:57 schreef Caland het volgende:
Ik vlieg morgen naar Servië en moet zeggen dat ik dat zonder enige aanleiding toch ook wel spannend begin te vinden nu.
Emp van nuttig formaat is toch alleen maar door een atoombom te maken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een EMP zou ik niet uitsluiten.
Dat lijkt nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 07:57 schreef JohnDDD het volgende:
Komt wel dichtbijquote:Op donderdag 24 februari 2022 07:57 schreef Caland het volgende:
De vraag is richting wiequote:Op donderdag 24 februari 2022 07:57 schreef JohnDDD het volgende:
Russen in het buitenland alles afnemen, qua miljardairs en bedrijven etc.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:59 schreef JohnDDD het volgende:
De vraag is wel wat het westen gaat doen bij inzet van bepaalde wapens in Oekraïne
Nederland doet een afghaantje en wacht op t laatste momentquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:00 schreef Breekfast het volgende:
Ze vallen ook aan in het westen van Oekraïne. Is de Nederlandse ambassade al verplaatst naar Polen?
Opties open houden, tanden laten zien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:57 schreef JohnDDD het volgende:
Dat is weinig effectief gebleken de afgelopen 25 jaar hé.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Russen in het buitenland alles afnemen, qua miljardairs en bedrijven etc.
Wat is een EMP?quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een EMP zou ik niet uitsluiten.
De vraag is wat de tegenreactie dan gaat zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Russen in het buitenland alles afnemen, qua miljardairs en bedrijven etc.
Niks, ze kunnen niks doen behalve dreigen, tenzij Poetin zelf ook in een grote witte flits wil zien verdwijnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De vraag is wat de tegenreactie dan gaat zijn
Niets, zoals ze nu ook niets doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:59 schreef JohnDDD het volgende:
De vraag is wel wat het westen gaat doen bij inzet van bepaalde wapens in Oekraïne
Waar ze het beste in zijn, niets doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:59 schreef JohnDDD het volgende:
Het is dat we geen 3e WO kunnen riskeren, maar eigenlijk zouden ze gewoon het Kremlin moeten bombarderen en Poetin moeten liquideren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:03 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Rusland zal niet wakker liggen van de sancties. Dit hebben ze jaren gepland, niemand gaat ze stoppen. Totdat ze hetzelf genoeg vinden. Die gekke Putin vergelijkt zichzelf met Stalin en Lenin en hij wil er alles aan doen om ook in de geschiedenboeken terecht te komen...
Ze zullen moeten hergroeperen, zover dat kan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:04 schreef Anton91 het volgende:
Nou hopen dat Oekraine een mooie verassingsaanval uitvoert op alles wat maar te maken heeft met de Russische invasie. Tanks/vliegtuigen/helikopters/grond troepen.
Vergeet Fok niet, tip zet je belangrijke data op een USB stick, zolang die niet ingeplugged is blijft het veilig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan doet Netflix het niet meer. En je Tesla ook niet.
Denk dat we ons daar niet door moeten laten leidenquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De vraag is wat de tegenreactie dan gaat zijn
Ergens lijkt het mij effectiever om Oekraïne te laten voor wat het is. Er komen daar geen Europese / Amerikaanse boots on the ground. Wat helpen sancties dan nog? Dat is "after the fact" en heeft nog nooit geholpen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niks, ze kunnen niks doen behalve dreigen, tenzij Poetin zelf ook in een grote witte flits wil zien verdwijnen.
Zolang Rusland nucleaire wapens heeft, zal geen één land zijn vingers hieraan (militair gezien) branden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:05 schreef TheVulture het volgende:
Nooit gedacht dat Vlad echt zo gek zou zijn daadwerkelijk zo ver te gaan. Heel benieuwd hoe lang de NAVO/EU het enkel bij miltaire ondersteuning en sancties houdt.
Daarom meteen overgeven mensen we kunnen toch niets doenquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Zolang Rusland nucleaire wapens heeft zal geen één land zijn vingers hier militair aan branden.
De vraag is dan wel of die getrokken grens dan gerespecteerd wordt, daar ben ik wel een beetje bang voor.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ergens lijkt het mij effectiever om Oekraïne te laten voor wat het is. Er komen daar geen Europese / Amerikaanse boots on the ground. Wat helpen sancties dan nog? Dat is "after the fact" en heeft nog nooit geholpen.
Beter lijkt het mij dan om van Polen, Litouwen, Estland en Litouwen onneembare stellingen te maken. Met de boodschap erbij dat hier de grens is getrokken.
Duurt hem te lang joh.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:07 schreef LTVDK het volgende:
Had niet verwacht dat Poetin gelijk heel het land zou gaan bestoken, dacht dat die gewoon door zou blijven gaan met telkens een stukje land erbij pakken zodat niemand eigenlijk echt in zou grijpen.
Ja want dat zal het doelwit zijn geweest van het Russische leger en met als enige reden dat het een Joodse pizza shop isquote:
He has lost his mind, die hele tirade van een uur was echt van een narcistisch gekjes niveau.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:07 schreef LTVDK het volgende:
Had niet verwacht dat Poetin gelijk heel het land zou gaan bestoken, dacht dat die gewoon door zou blijven gaan met telkens een stukje land erbij pakken zodat niemand eigenlijk echt in zou grijpen.
Hup ga jij eens snel naar de frontlinie, schavuit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:07 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Daarom meteen overgeven mensen we kunnen toch niets doen
Ik voorspel dat we een middel lange koude oorlog krijgen, kleine geruststelling is dat Putin ook niet meer de jongste is, en mocht hij de pijp uit gaan dan acht ik kans groot dat er een vacuum ontstaat in de macht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:05 schreef TheVulture het volgende:
Nooit gedacht dat Vlad echt zo gek zou zijn daadwerkelijk zo ver te gaan. Heel benieuwd hoe lang de NAVO/EU het enkel bij miltaire ondersteuning en sancties houdt.
Ik snap de AEX futures niet, andere europese landen staan veel lagerquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:06 schreef Zwansen het volgende:
Ik merk dat ik er wel een beetje gelaten onder ben. Als ik bijvoorbeeld naar de beurs kijk ben ik niet de enige.
Bij hopelijk een kogel in zijn achterhoofd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De vraag is richting wieen waar dit ophoudt
De beurs opent pas over een uur?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:06 schreef Zwansen het volgende:
Ik merk dat ik er wel een beetje gelaten onder ben. Als ik bijvoorbeeld naar de beurs kijk ben ik niet de enige.
Als ze zonder echt tegenwicht Oekraïne mogen innemen, gaan die landen toch niet meer serieus nemen dat zij wel veilig zijn?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ergens lijkt het mij effectiever om Oekraïne te laten voor wat het is. Er komen daar geen Europese / Amerikaanse boots on the ground. Wat helpen sancties dan nog? Dat is "after the fact" en heeft nog nooit geholpen.
Beter lijkt het mij dan om van Polen, Litouwen, Estland en Litouwen onneembare stellingen te maken. Met de boodschap erbij dat hier de grens is getrokken.
Mooi man , crypto lekker goedkoop nuquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:06 schreef Zwansen het volgende:
Vond die oorlogsverklaring van vannacht ook surrealistisch overkomen, de cutscenes in Red Alert waren minder vreemdquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:08 schreef Momo het volgende:
[..]
He has lost his mind, die hele tirade van een uur was echt van een narcistisch gekjes niveau.
Ik quote zaken uit worldnews livefeed op reddit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja want dat zal het doelwit zijn geweest van het Russische leger en met als enige reden dat het een Joodse pizza shop is![]()
Niet lullig naar jou bedoeld hoor maar naar de antisemitisme spijkers op laag water zoekende tweeter.
Ga jij voorop?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is dat we geen 3e WO kunnen riskeren, maar eigenlijk zouden ze gewoon het Kremlin moeten bombarderen en Poetin moeten liquideren.
Zodra er ook maar een raket, tank of militaire laars een NAVO-lidstaat raakt is het bingo, ik denk dat Poetin zo gek niet is. Al is niks meer uit te sluiten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die oorlogsverklaring is een paar dagen geleden opgenomen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vond die oorlogsverklaring van vannacht ook surrealistisch overkomen, de cutscenes in Red Alert waren minder vreemd
1. Lid zijn van NATOquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze zonder echt tegenwicht Oekraïne mogen innemen, gaan die landen toch niet meer serieus nemen dat zij wel veilig zijn?
Een elektromagnetische puls. Het gevolg van het gebruik hiervan is, is dat alle elektrische apparaten in de actieradius (gebied waar dit wapen wordt ingezet) dan opeens niet meer werken / kortsluiting hebben veroorzaakt in hun eigen circuits. Onklaar worden gemaakt.quote:
Ze stellen niet zoveel voor... Enkel nieuwe uitrustingen gekregen, maar strategisch gezien lijkt het er niet op dat ze wat kunnen doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:09 schreef kurk_droog het volgende:
Maar Oekraïne heeft toch een goed leger. Die zullen toch wel iets kunnen?
Tegen kruisraketten doe je niet zo veel, ik vermoed dat als de tanks straks rollen ze wel flink voor hun kloten gaan krijgen met de Javelins.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:09 schreef kurk_droog het volgende:
Nog voordat zogenaamd het parlement daar instemde met deze aanval...quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:10 schreef xminator het volgende:
[..]
Die oorlogsverklaring is een paar dagen geleden opgenomen.
Dat is al bezig. De hele luchtbrug op Jasionka bv met 4700 Amerikaanse troepen naar Polen vorige week. Gister nog gingen er via Nederland Engelse helies richting de Baltsche staten. Ook de RC-135s e.d. vanaf Mildenhall vliegen missies bij de Baltische staten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet in Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Nog voordat zogenaamd het parlement daar instemde met deze aanval...
En verder Rusland isoleren, belachelijk maken. Amerika gebruikt het nu nog als belangrijk kanaal om met Iran te praten. Besef dat even.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Rusland heeft een haast onuitputtelijke bron van raketten, en een gigantische luchtmacht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:09 schreef kurk_droog het volgende:
Het probleem is dat de NAVO dit niet over zich heen kan laten komen. Zeker niet na Afghanistan. Dus zal er een militaire reactie komen als ze daar klaar voor zijn. Dat is dan WOIIIquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze zonder echt tegenwicht Oekraïne mogen innemen, gaan die landen toch niet meer serieus nemen dat zij wel veilig zijn?
Dit dus. Volgens Lavrov was het ook geen oorlog maar een speciale militaire aktie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vond die oorlogsverklaring van vannacht ook surrealistisch overkomen, de cutscenes in Red Alert waren minder vreemd
Toen de goede oude Putinverstehers hier nog vol overtuigd waren van zijn vreedzame bedoelingenquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Nog voordat zogenaamd het parlement daar instemde met deze aanval...
Het tegenwicht is dan toch de duidelijke grens die wordt getrokken? Tot hier en niet verder. Oekraïne is lullig gezegd geopolitiek gezien vrij onbelangrijk: geen grote economie, corrupt, geen EU, geen NAVO. Er is al niks noemenswaardigs gedaan om het te voorkomen dat het wordt ingenomen. Nu ineens sancties gaan heffen gaat niet voorkomen dat het wordt ingenomen, noch voorkomen dat Rusland zich terugtrekt. Sterker nog, het triggert een soort fatalisme. Je bent toch al maximaal gestraft, waarom dan niet verder gaan? Beter lijkt het mij dan om duidelijk te maken dat vervolgstappen militaire consequenties gaan hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik noem Pizza voorstaan salade zodat ik alleen nog maar gezond eetquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Volgens Lavrov was het ook geen oorlog maar een speciale militaire aktie.
Die Lavrov is een rat van de laagste orde.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Volgens Lavrov was het ook geen oorlog maar een speciale militaire aktie.
Die begon gisteravond laat al.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:15 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/danielverlaan/status/1496745066169257986
Tweede grote cyberaanval.
Lijkt op een mationetten-regering, maar in de praktijk zal die het land nooit onder controle kunnen houden zonder grootschalige militaire hulp van de Russen dus de facto zal het op het tweede neerkomen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:15 schreef Alpha0 het volgende:
Gaat Rusland voor een marionetten-regering of een volledige overname?
Meer lezen aub man man man, de vrachtwagens en tanks rollen van alle kanten binnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:15 schreef Confetti het volgende:
Dus nog geen grondinvasie.
Westen: dus geen massieve sancties.
Let maar op.
Futures.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De beurs opent pas over een uur?
Het is momenteel levendiger dan COR. Dat zegt ook wel wat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:16 schreef Gezicht het volgende:
Hoe lang blijft Fok! nog live bij verdere escalatie? Rip servers alvast
In 2009? was dit onder de 200.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:13 schreef eenjongen... het volgende:
AEX future onder de 700 punten. Ter vergelijk, in november was dit nog 825
Er is dus vrees voor een offensief dat verder gaat dan Oekraïne?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:16 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Oost Europese Navo landen hebben een NAVO artikel 4 aanvraag gedaan.
"The Parties will consult together whenever, in the opinion of any of them, the territorial integrity, political independence or security of any of the Parties is threatened."
Hoe werkt dat eigenlijk (ben geen ICT'er). Die computers zijn toch goed beveiligd? of is dit virus zo sterk dat het het er gewoon doorheen dendert?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die begon gisteravond laat al.
Staan de servers in Rusland dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:16 schreef Gezicht het volgende:
Hoe lang blijft Fok! nog live bij verdere escalatie? Rip servers alvast
Als ze in Rusland staan, is er nog geen probleem. Als ze in Oekraine staan wel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Staan de servers in Rusland dan?
Dus toch een beperkte militaire actie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:15 schreef Confetti het volgende:
Let maar op.
Lijkt het op, militair vliegverkeer vanaf Amerikaanse basissen in Europa naar de Baltische staten schijnt ook toegenomen te zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is dus vrees voor een offensief dat verder gaat dan Oekraïne?
Buy the dip.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Crypto alweer lekker gedaald.
Dat doen we nu juist al 10 jaar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En verder Rusland isoleren, belachelijk maken. Amerika gebruikt het nu nog als belangrijk kanaal om met Iran te praten. Besef dat even.
We moeten Rusland (en vooral Putin) in zijn ego raken. We praten niet meer met ze.
Nope maar met die cyberterreur van de Rus zou west Europese tech zo ten prooi vallen (bij verdere escalatie / militaire inmenging van de NAVO)quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Staan de servers in Rusland dan?
Ja, wie dacht dat crypto goud kon vervangen als veilige optie is wel heel naïef geblekenquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Crypto alweer lekker gedaald.
Die smerige pro Russische ratten laten zich hier niet meer zien, terecht ook aangezien ze anders virtueel gelyncht zouden worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Toen de goede oude Putinverstehers hier nog vol overtuigd waren van zijn vreedzame bedoelingen. Hebben die overigens al iets nieuws verzonnen om dit recht te lullen of liggen ze nog allemaal in bed te maffen?
Integendeel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:20 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dat doen we nu juist al 10 jaar.
Schaamlap was hier nog anders en heeft zijn fouten toegegeven. Dat vind ik hoffelijker dan natrappen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die smerige pro Russische ratten laten zich hier niet meer zien, terecht ook aangezien ze anders virtueel gelyncht zouden worden.
Dan scheren we alleen virtueel zijn kop kaal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Schaamlap was hier nog anders en heeft zijn fouten toegegeven. Dat vind ik hoffelijker dan natrappen.
Onzin, alleen is Bitcoin een Macro Asset en die beweegt gewoon met de economie mee omdat deze connected is, Bitcoin is nog steeds een prima assetquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:20 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ja, wie dacht dat crypto goud kon vervangen als veilige optie is wel heel naïef gebleken
Eerst allerlei belangrijke zaken uitschakelen die de grondinvasie kunnen hinderen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:15 schreef Confetti het volgende:
Let maar op.
Verplicht naam in Roze op het forum om hem te shamen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan scheren we alleen virtueel zijn kop kaal.
Of het begin van een uitgebreidere militaire actie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dus toch een beperkte militaire actie.
tjongje tjonge jonge. Het ene corrupte land valt het andere corrupte land aan. Laat lekker gaan. Ballen als ze Navo landen durfen vallen. Ga lekker gamen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die smerige pro Russische ratten laten zich hier niet meer zien, terecht ook aangezien ze anders virtueel gelyncht zouden worden.
Gisteren zaten we op 38 vgm ahahaquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:24 schreef Viv het volgende:
Het is nu wel echt begonnen dus.![]()
Jullie hebben er kennelijk al 45 topics over volgemaakt, kun je nagaan hoelang dit er al aan zat te komen.
Slechts een druk op de knop verwijderd van totale vernietiging. Nu is het nog 3 trouwens.quote:
Hebben de Russen allang ingerekendquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:28 schreef Raw85 het volgende:
Ik hoop dat Rusland met zware verliezen te maken zal krijgen, net zoals ooit tegen Finland
Wel een beetje kut net voordat we naar mars konden afreizenquote:
Het is dan ook niet alleen een aanval op de Oekraïne maar ook een aanval op de democratie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:24 schreef Viv het volgende:
Het is nu wel echt begonnen dus.![]()
Jullie hebben er kennelijk al 45 topics over volgemaakt, kun je nagaan hoelang dit er al aan zat te komen.
Dat heeft Poetin ingerekend, of de rest van de Russische samenleving zich daar zo maar bij neer zal leggen is nog maar een kwestie van afwachten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:29 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hebben de Russen allang ingerekend
Alleen is Rusland geen democratie, dus Poetin afzetten zal niet eenvoudig zijn, als ze Poetin zat zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat heeft Poetin ingerekend, of de rest van de Russische samenleving zich daar zo maar bij neer zal leggen is nog maar een kwestie van afwachten.
Deel #1 begon op 30 november zag ik, dus al bijna 3 maanden dreiging.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:25 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Gisteren zaten we op 38 vgm ahaha
Gaat echt snel nu
Rusland heeft geen centen, het Westen kan dat hele land nu al decimeren als er de wil voor is. Financieel gezien dan. Ons in een oorlog rollen zie ik ook niet zitten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik voorspel dat we een middel lange koude oorlog krijgen, kleine geruststelling is dat Putin ook niet meer de jongste is, en mocht hij de pijp uit gaan dan acht ik kans groot dat er een vacuum ontstaat in de macht.
Waarschijnlijk vooral fakenews, volgens mij is moraal daar behoorlijk hoog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Komen nu veel berichten naar buiten dat de grondtroepen van Ukraine ook geen orders meer volgens van hun leiders.
Rusland zal zo veel mogelijk van dat soort berichten de wereld insturen om het moraal te verlagenquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Komen nu veel berichten naar buiten dat de grondtroepen van Ukraine ook geen orders meer volgens van hun leiders.
Ja Russische desinformatie natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Deze aanval levert Rusland een paria status op voor zover ze die niet al hadden op economisch gebied.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:31 schreef eenjongen... het volgende:
Russische beurs naar -20% inmiddels en dat maakt -50% sinds november
Vervelende is dat het in Rusland om de happy few gaat die je niet echt raakt, Boris met de Pet zal ze een zorg zijn, kan dus nog nog wel even duren voordat het voorbij is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:31 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Rusland heeft geen centen, het Westen kan dat hele land nu al decimeren als er de wil voor is. Financieel gezien dan. Ons in een oorlog rollen zie ik ook niet zitten.
Houden wij ze eerst een worst voor dat ze onze vriendjes mogen worden en laten we ze nu in de steek. Zegt wel wat over ons.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:31 schreef Viv het volgende:
[..]
Deel #1 begon op 30 november zag ik, dus al bijna 3 maanden dreiging.
Arm volk daar. Tegen Rusland zijn ze echt niet opgewassen, en qua buitenlandse steun gaat het nog altijd vooral over sancties, terwijl Rusland allang gezegd heeft dat ze daar niet warm of koud van worden.
Financieel gezien is goed genoeg, dat (randzaken als economie en logistiek) is waar oorlogen uiteindelijk gewonnen of verloren worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:31 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Rusland heeft geen centen, het Westen kan dat hele land nu al decimeren als er de wil voor is. Financieel gezien dan. Ons in een oorlog rollen zie ik ook niet zitten.
Waarschijnlijk een kut bericht dat ze de situatie met aandacht volgen en bezorgt zijn, zoiets waarschijnlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:33 schreef onlogisch het volgende:
Heeft Xi Jing Ping al gereageerd??
Xi zei als laatste gisteren dat het Westen zich druk maakt om niks.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:33 schreef onlogisch het volgende:
Mwah uiteindelijk kan het leger zelf ook nog ingrijpen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alleen is Rusland geen democratie, dus Poetin afzetten zal niet eenvoudig zijn, als ze Poetin zat zijn.
En ze vertellen Boris met de Pet gewoon dat het door het gemene Westen komt en dat ze op Poetin moeten stemmen die dat Westen tenminste bij de ballen pakt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vervelende is dat het in Rusland om de happy few gaat die je niet echt raakt, Boris met de Pet zal ze een zorg zijn, kan dus nog nog wel even duren voordat het voorbij is.
Aha. Een beetje zoals het Westen dus, alleen zonder 'sancties'quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een kut bericht dat ze de situatie met aandacht volgen en bezorgt zijn, zoiets waarschijnlijk.
Zou kunnen. Er zal altijd een groep zijn die er direct mee stopt denk ik. Zeker als je het gevoel hebt dat je in de steek wordt gelaten of als het kansloos is om voor te vechten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja Russische desinformatie natuurlijk.
Jdievind het prachtig gaat straks hetzelfde doen met taiwan zegt iequote:Op donderdag 24 februari 2022 08:33 schreef onlogisch het volgende:
Hij zelf niet maar chinezen in oekraine worden aangeraden een chinese vlag op hun auto te doen…quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:33 schreef onlogisch het volgende:
Ja daar zit je zo.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:35 schreef byah het volgende:
Die max 125,- tanken bij onbemande tankstations mag ook wel omhoog
#fakenewsquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik verwacht eerder dat de NotPetya 2.0 destruction malware die nu rondgaat in Oekraine voor enorme impact gaat zorgen in de rest van de wereld..quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:35 schreef raptorix het volgende:
Overigens verwacht ik nog wel een sneaky truck van Amerika door Rusland op cyergebied hard aan te pakken, let maar op
De happy few kun je ook prima raken als daar politieke wil voor is. Eens beginnen met alle bezit in het Westen te confisqueren en alle zoons en dochters die hier studeren terug de grens over te pleuren, of vast te zetten. Bij die laatste move komt den totalen krieg ook onze kant op echter.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vervelende is dat het in Rusland om de happy few gaat die je niet echt raakt, Boris met de Pet zal ze een zorg zijn, kan dus nog nog wel even duren voordat het voorbij is.
Dus militairen zijn eigenlijk geen mensen en jij bent nog te schijterig om een aantal te noemen. Geen wonder dat je zo'n sterke leider fan bent. De invasie is nu gaande. Denk je dat er met al die knallen geen grote hoeveelheden doden zijn? Meneer de materie expert.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:09 schreef Repentless het volgende:
[..]Jij neemt het totale aantal doden (waarvan elke er een teveel is uiteraard) in een acht jaar durende strijd tussen een overheidsleger en separatisten, waarbij het overgrote deel dus als strijdkracht is omgekomen (waarbij het aantal aan separatistische kant ook nog beduidend hoger is), en dat noem je dan een "massaslachting behorend bij de Russische invasie".
Als het niet zulke dieptrieste materie was, zou het bijna grappig zijn dat iemand zo duidelijk aantoont totaal niet te weten waarover hij praat.
Kunnen we niet wat vliegtuigen sturen om al dit materieel kapot te bombarderen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Beurs Rusland met 14% meteen ingekakt bij openen.
Niemand neemt de EU en Navo serieus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:39 schreef Perrin het volgende:
Iig schandalig de rol die de EU en de Navo hebben gespeeld de afgelopen decennia wat betreft Oekraïne. Eerst aanbieden vrienden te worden en ze nu platgewalst laten worden. Schofterig.
Lekker voor zequote:
ETF handelaren wrijven al in hun handen vanwege deze chaos.quote:
Hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe fel die geloven in het nieuwe Russische imperium, krijg niet het idee dat die er niet iets rationeler in staan dan nonkel Vlad en iets minder bereid zijn om daarvoor te bloeden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:39 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
De happy few kun je ook prima raken als daar politieke wil voor is. Eens beginnen met alle bezit in het Westen te confisqueren en alle zoons en dochters die hier studeren terug de grens over te pleuren, of vast te zetten. Bij die laatste move komt den totalen krieg ook onze kant op echter.
Klopt, en mede een aanleiding die de Russische agressie bij Poetin heeft getriggerd, al is hij sowieso een totale gek natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:39 schreef Perrin het volgende:
Iig schandalig de rol die de EU en de Navo hebben gespeeld de afgelopen decennia wat betreft Oekraïne. Eerst aanbieden vrienden te worden en ze nu platgewalst laten worden. Schofterig.
NFT handelaren ook.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ETF handelaren wrijven al in hun handen vanwege deze chaos.
Ja waar wij de prijs voor gaan betalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Heerlijk.
Tijd voor een totale economische oorlog.
Zullen we zien over enkele weken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:40 schreef Coco het volgende:
[..]
Niemand neemt de EU en Navo serieus.
Die hele economie kapotslopen. Als je soldaten geen vreten meer hebben gaan ze niet gemotiveerd meer zijn om voor je te schieten. Als ze uit SWIFT getrapt zijn kunnen ze nauwelijks wat meer inkopen. Munitie zullen ze door de jaren heen wel opgebouwd hebben maar op de lange termijn gaat het erom dat ze oorlog niet vol kunnen houden. Met lege buiken vechten e.d. werkt allemaal niet zo. Dus helemaal en finaal kapot sanctioneren, geen enkele toegang meer geven tot geld en middelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het tegenwicht is dan toch de duidelijke grens die wordt getrokken? Tot hier en niet verder. Oekraïne is lullig gezegd geopolitiek gezien vrij onbelangrijk: geen grote economie, corrupt, geen EU, geen NAVO. Er is al niks noemenswaardigs gedaan om het te voorkomen dat het wordt ingenomen. Nu ineens sancties gaan heffen gaat niet voorkomen dat het wordt ingenomen, noch voorkomen dat Rusland zich terugtrekt. Sterker nog, het triggert een soort fatalisme. Je bent toch al maximaal gestraft, waarom dan niet verder gaan? Beter lijkt het mij dan om duidelijk te maken dat vervolgstappen militaire consequenties gaan hebben.
Het is oorlog. Natuurlijk gaat dat pijn doen. Soms moet je een prijs betalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja waar wij de prijs voor gaan betalen.
Of je betaald hem nu of je betaalt hem later wel een keer op een andere manier, daar hoef je het niet voor te laten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja waar wij de prijs voor gaan betalen.
En deels door de EU door nog altijd zaken te blijven doen met smerig volk zoals Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Straks fijn 5 euro per liter betalen aan de pomp door een megalomane Poetin. Genot.
Blijven vast neutraal. Waarom zou Turkije zich erin mengen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd wat Turkije gaat doen
Zeker, maar weegt voor mij niet opquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ETF handelaren wrijven al in hun handen vanwege deze chaos.
Niks meer exporteren aan Rusland vanuit NAVO landen. Geen appel, helemaal niks.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:42 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Die hele economie kapotslopen. Als je soldaten geen vreten meer hebben gaan ze niet gemotiveerd meer zijn om voor je te schieten. Als ze uit SWIFT getrapt zijn kunnen ze nauwelijks wat meer inkopen. Munitie zullen ze door de jaren heen wel opgebouwd hebben maar op de lange termijn gaat het erom dat ze oorlog niet vol kunnen houden. Met lege buiken vechten e.d. werkt allemaal niet zo. Dus helemaal en finaal kapot sanctioneren, geen enkele toegang meer geven tot geld en middelen.
Energietransitie blijkt maar weer belangrijk voor klimaat en onze positie in de wereld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En deels door de EU door nog altijd zaken te blijven doen met smerig volk zoals Rusland.
We have boots and eyes on the ground you knowquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dus toch een snelle blitz, gisteren werd het hier nog geroepen.
Die janken hier over een hogere gas- en benzineprijs.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef Breekfast het volgende:
Zijn al die stoere mensen die hier lekker klagen dat het Westen niets doet al onderweg naar het Oostfront om te vechten tegen de Russen?
Of importeren. Want de sancties tot nu toe zijn ook nog maar heel erg specifiek.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Niks meer exporteren aan Rusland vanuit NAVO landen. Geen appel, helemaal niks.
Ja maar dat was in dit geval niet nodig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is oorlog. Natuurlijk gaat dat pijn doen. Soms moet je een prijs betalen.
Niets, die zal met NAVO partners overleggen en dan gebeurd er vooralsnog nietsquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Zeker, maar weegt voor mij niet op
De invasie is al 8 jaar gaande. De "separatisten"(het zijn gewoon terroristen) hadden geen flikker in de melk te brokkelen tot de steun vanuit Rusland aan het begin van deze oorlog. Dit is het vervolg. 8 jaar lang oorlog met Rusland en de terroristen in het Oosten van het land. Tijd om ze helemaal tot aan de grond kapot te sanctioneren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus militairen zijn eigenlijk geen mensen en jij bent nog te schijterig om een aantal te noemen. Geen wonder dat je zo'n sterke leider fan bent. De invasie is nu gaande. Denk je dat er met al die knallen geen grote hoeveelheden doden zijn? Meneer de materie expert.
Vannacht vlogen er 3 vrachtvliegtuigen met goederen naar Kiëv van Turkije. Is hier ook uitgebreid beschreven geweest.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Blijven vast neutraal. Waarom zou Turkije zich erin mengen?
Arme Russen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Niks meer exporteren aan Rusland vanuit NAVO landen. Geen appel, helemaal niks.
Telegram downloadenquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:44 schreef Benny het volgende:
Welke Social media worden vooral gebruikt in Oekraïne? Kijkend op de Snap kaart van Snapchat wordt er aardig gesnapt en zie ik eigenlijk weinig boeiends. Hier en daar wat mensen die in rijen voor een winkel staan, maar meer ook niet
Vergeet een groot Joods complot of de WEF die de wereld controleert, stiekem is het gewoon Fok! dat zijn spionnen en tentakels overal te wereld heeft uitgestrektquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We have boots and eyes on the ground you know
En terecht, omdat er 2 grootmachten vechten om een kutland waar wij niks mee te maken zouden moeten hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:44 schreef Coco het volgende:
[..]
Die janken hier over een hogere gas- en benzineprijs.
De Chinezen disagreequote:Op donderdag 24 februari 2022 08:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Deze aanval levert Rusland een paria status op voor zover ze die niet al hadden op economisch gebied.
Misschien wil hij dat ook. Hij is op leeftijd en heeft zijn levensdroom zien falenquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niks, ze kunnen niks doen behalve dreigen, tenzij Poetin zelf ook in een grote witte flits wil zien verdwijnen.
Lijkt me te snel. Kan me niet voorstellen dat wij een directe oorlog starten tegen Rusland zolang zij zich beperken tot Oekraiene.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is dat de NAVO dit niet over zich heen kan laten komen. Zeker niet na Afghanistan. Dus zal er een militaire reactie komen als ze daar klaar voor zijn. Dat is dan WOIII
Totale capitulatie. Geloof niet dat ik ooit een index bijna een derde heb zien verliezen in een paar uur. Vraag me af of dit nog bepaalde dingen triggered zoals vastgoedbubbels in het westen of china oid.quote:
Omdat ze een traditioneel doelwit voor Rusland zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Geld, status. Erdogan doet in weze net zulke gekke dingen als Putin. Als hier voor hem wat uit te halen is in binnenland of buitenland zal ie het overwegen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik hoop dat je hier wat roebels voor hebt gekregen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:46 schreef HSG het volgende:
Als Saoedi-Arabië een land binnenvalt en talloze burgers vermoord, waarom zou Rusland Oekraïne niet binnenvallen. Het westen heeft toch ook geen moeite met Jemen?
Ik zie nu wel filmpjes van een brand. Verder inderdaad ook mensen die naar de winkels gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:44 schreef Benny het volgende:
Welke Social media worden vooral gebruikt in Oekraïne? Kijkend op de Snap kaart van Snapchat wordt er aardig gesnapt en zie ik eigenlijk weinig boeiends. Hier en daar wat mensen die rijen voor een winkel staan, maar meer ook niet
Nee, ik vraag helemaal niet om dat het Westen daar gaat vechten, maar dat het Westen Rusland aan de grond brengt. Mag me ook best wat kosten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef Breekfast het volgende:
Zijn al die stoere mensen die hier lekker klagen dat het Westen niets doet al onderweg naar het Oostfront om te vechten tegen de Russen?
Ik vermoed vooral Telegram, ik heb een oud collega die Oekraines is en bevolking is behoorlijk privacy minded, vrijwel iedereen werkt daar via VPN en ook in het buitenland zijn ze enorm bezig met hun privacy.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:44 schreef Benny het volgende:
Welke Social media worden vooral gebruikt in Oekraïne? Kijkend op de Snap kaart van Snapchat wordt er aardig gesnapt en zie ik eigenlijk weinig boeiends. Hier en daar wat mensen die in rijen voor een winkel staan, maar meer ook niet
Hersteld zich vermoedelijk binnen 24 uur toch wel weer voor 75-85% verwacht ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Totale capitulatie. Geloof niet dat ik ooit een index bijna een derde heb zien verliezen in een paar uur. Vraag me af of dit nog bepaalde dingen triggered zoals vastgoedbubbels in het westen of china oid.
Niks. Ik geef alleen maar aan hoe hypocriet het westen is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik hoop dat je hier wat roebels voor hebt gekregen.
Heb je die veel nodig als je Lada rijdt?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Of importeren. Want de sancties tot nu toe zijn ook nog maar heel erg specifiek.
Al zou ik mijzelf daar ook mee treffen. Ik rijd een Lada namelijk, dan kom ik niet meer aan onderdelen.
Heb ik wel en flikker sowieso een keer op met je whataboutisms.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:46 schreef HSG het volgende:
Als Saoedi-Arabië een land binnenvalt en talloze burgers vermoord, waarom zou Rusland Oekraïne niet binnenvallen. Het westen heeft toch ook geen moeite met Jemen?
Tsja, Jemen is geen bondgenoot he? Als ze jouw beste vriend in elkaar meppen ga jij ook eerder verhaal halen dan als het seniele Peer uit Oude Pekela is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:46 schreef HSG het volgende:
Doen ze daar maar handel mee. Als er 1 land is wat een hekel heeft aan energie afhankelijkheid is het wel China, veel succes ermeequote:
#prayforzlataquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:49 schreef NoXia het volgende:
Hoop overigens wel dat Puttin de mooie Oekraïense met rust laat.
Nee, dat gelukkig niet. De Lada houdt zich tot nu toe opvallend betrouwbaar (ruim boven verwachting, eerlijk gezegd). Even afkloppen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je die veel nodig als je Lada rijdt?
Ga janken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:48 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Heb ik wel en flikker sowieso een keer op met je whataboutisms.
Als jij met je groep vrienden op straat loopt en aan het eind van de straat wordt iemand in elkaar gerost door iemand anders dan grijp je ook in.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, Jemen is geen bondgenoot he? Als ze jouw beste vriend in elkaar meppen ga jij ook eerder verhaal halen dan als het seniele Peer uit Oude Pekela is.
quote:
Beter om in de strijd te sterven dan van ouderdom in je bed.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:46 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Misschien wil hij dat ook. Hij is op leeftijd en heeft zijn levensdroom zien falen
Dat was een dictatuur.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:49 schreef cleanfreak het volgende:
Boeiend, VS valt Irak ook gewoon binnen.
Tot nu toe heeft Turkije meer gedaan voor Oekraine dan de hele EU bij elkaar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jemen is Verweggistan. Oekraine ligt aan onze grens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:46 schreef HSG het volgende:
Alsof de verkiezingen daar democratisch verlopen....quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:50 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Moet je niet op een genocidale gek stemmen, dan krijg je wat je verdiend.
Alsof dat eerlijk is gegaanquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:50 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Moet je niet op een genocidale gek stemmen, dan krijg je wat je verdiend.
Met een kromme vergelijking die als een tang op een varken slaat? En waarom voel je de behoefte om te bewijzen hoe hypocriet we wel niet zijn terwijl Rusland hier toch wel overduidelijk de bad guy is?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Niks. Ik geef alleen maar aan hoe hypocriet het westen is.
Dat China Rusland niet ging veroordelen is geen verrassing toch? Is uit hun oogpunt het slimste wat ze kunnen doen.quote:
Walgelijk ja. Amerika had tussen 1945 en 1949 de kans om deze schurkenstaten te vernietigen met kernwapens. Helaas.quote:
"Maar het Westen!" zit wel weer lekker onder de Ctrl + V's vandaagquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:49 schreef cleanfreak het volgende:
Boeiend, VS valt Irak ook gewoon binnen.
Je bent zelf een schurkenstaat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Walgelijk ja. Amerika had tussen 1945 en 1949 de kans om deze schurkenstaten te vernietigen met kernwapens. Helaas.
China met de Oeigoeren liggen nog verder weg dus dikke bullshit wat jij zegt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jemen is Verweggistan. Oekraine ligt aan onze grens.
Het westen heeft Rusland uitgedaagd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met een kromme vergelijking die als een tang op een varken slaat? En waarom voel je de behoefte om te bewijzen hoe hypocriet we wel niet zijn terwijl Rusland hier toch wel overduidelijk de bad guy is?
Geen verrassing nee, maar ja, ik hoop ergens op een positieve wendingquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat China Rusland niet ging veroordelen is geen verrassing toch? Is uit hun oogpunt het slimste wat ze kunnen doen.
Maar dan ook geen Qatar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stelling: Ze zouden de CL finale nooit in Rusland mogen spelen.
Ja en dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Walgelijk ja. Amerika had tussen 1945 en 1949 de kans om deze schurkenstaten te vernietigen met kernwapens. Helaas.
Ja, uiteraard.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Rusland zegt straks hetzelfde over Taiwan als die hetzelfde overkomt.
Tegen China is ook niet meer gezegd dan 'foei'.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:52 schreef HSG het volgende:
[..]
China met de Oeigoeren liggen nog verder weg dus dikke bullshit wat jij zegt.
[..]
Het westen heeft Rusland uitgedaagd.
Te weinig:quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kap dat maar af en ook gelijk alle russische clubs uit het Europees voetbal gooien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Turkije zou eigenlijk uit de NATO moeten stappen en nu een alliantie met Rusland en China vormen. Dat zou pas mooi zijn voor al die idioten die Turkije uit de NATO wilden hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:50 schreef xminator het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft Turkije meer gedaan voor Oekraine dan de hele EU bij elkaar.
Welke flikkers wilden ook al weer Turkije uit de NATO? Dat zijn de echte landverraders, die moeten we per direct deporteren.
Dat is in ieder geval meer dan b.v. tegen Saudi-Arabië.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tegen China is ook niet meer gezegd dan 'foei'.
Prima toch. In het verleden was het de VS die dit deed. Nu is het Rusland. Morgen is het China.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Maar het Westen!" zit wel weer lekker onder de Ctrl + V's vandaag
En ik daag jou hier uit, dus mag je zo uit frustratie een kind op straat in elkaar slaan ofzo?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:52 schreef HSG het volgende:
[..]
China met de Oeigoeren liggen nog verder weg dus dikke bullshit wat jij zegt.
[..]
Het westen heeft Rusland uitgedaagd.
Oneens. Als 'neutraal', zoals op de Spelen de vorige paar keer, ok, maar volledig uitsluiten straft vooral mensen die er geen fuck mee te maken hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Te weinig:
Stelling: Rusland voor de komende jaren uitsluiten van alle (sport) evenementen
Open er een topic overquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval meer dan b.v. tegen Saudi-Arabië.
En dat is goed voor de wereld omdat?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:54 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Prima toch. In het verleden was het de VS die dit deed. Nu is het Rusland. Morgen is het China.
De VS is nu bezig met BLM en transgenders dus die zijn afwezig.
Laatst gebruikte zo een russische sportster toch doping en mocht alsnog meedoen? Rusland neukt de wereldquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Te weinig:
Stelling: Rusland voor de komende jaren uitsluiten van alle (sport) evenementen
Even voor je verbeterd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:49 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Maar heel de Navo neukt nuked Poetin
Want in jou ogen is Oekraïne een kind?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En ik daag jou hier uit, dus mag je zo uit frustratie een kind op straat in elkaar slaan ofzo?
Dit ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar is het niet gewoon totale bullshit dat we als EU en VS geen pantserdivisies naar het Oostfront mogen sturen?
Qua powerlevel ivm Rusland wel ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:54 schreef HSG het volgende:
[..]
Want in jou ogen is Oekraïne een kind?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:54 schreef laforest het volgende:
Het verdrag van Minsk is dus geschonden?
Rusland Polen kan ook nog wel een heet avondje worden, staat volgende maand op het schema.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat was 7 jaar geleden al geschondenquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:54 schreef laforest het volgende:
Het verdrag van Minsk is dus geschonden?
Klopt.. maar dat het maar duidelijk mag zijn dat dit niet over uitbreiding van de NAVO gaat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, uiteraard.
"We" hebben het veel te ver laten komen, uiteindelijk. Geen sanctie hoe zwaar dan ook gaat nog helpen, volgens mij.
Het kan absoluut, maar dan ontketen je mogelijk een 3e wereldoorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar is het niet gewoon totale bullshit dat we als EU en VS geen pantserdivisies naar het Oostfront mogen sturen?
Dat is de extreem versimpelde versie van de situatie, inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Laatst gebruikte zo een russische sportster toch doping en mocht alsnog meedoen? Rusland neukt de wereld
Allemaal een wassen neus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oneens. Als 'neutraal', zoals op de Spelen de vorige paar keer, ok, maar volledig uitsluiten straft vooral mensen die er geen fuck mee te maken hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |