abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 08:56:58 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203807424

quote:
Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekraïne. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.

Moskou wil de garantie dat Oekraïne nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemenië. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.

Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraïense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekraïne is momenteel vrij mild.

Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er niét zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."

Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraïense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekraïne zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistrië.

De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraïense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekraïne zorgen.

Angst voor 'kleine' aanval

Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creëren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistrië, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".

In Oekraïne bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraïense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

Achtergrond

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:57:43 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203807434
Ik vind het zielig voor de mensen daar ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203807435
Dit is gewoon een klassiek geval van geestelijk gestoorde mensen aan de totalitaire macht, zoals we daar al talloze voorbeelden van gezien hebben in de recente en minder recente geschiedenis.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:58:21 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203807437
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het kan absoluut, maar dan ontketen je mogelijk een 3e wereldoorlog.
Blijven bibberen terwijl Poetin landjepik speelt, vind ik ook geen aantrekkelijke optie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:58:32 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203807438
Is er nog ergens een goede livestream? Aardappelhoofd is gestopt ;(
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:59:09 #6
38496 Perrin
pi_203807444
quote:
9s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:57 schreef Starhopper het volgende:
Ik vind het zielig voor de mensen daar ;(
Zeker omdat wij (EU/Navo) ze al 20 jaar vertellen dat we graag willen dat ze onze vriendjes worden.
pi_203807446
Is er een topicsector op het forum waar we wat rustiger analyses kunnen posten over dit conflict? Wat mij betreft is het te groot voor alleen een sneltreintopic.
pi_203807448
X-31 in Kiev

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203807449
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:58 schreef Starhopper het volgende:
Is er nog ergens een goede livestream? Aardappelhoofd is gestopt ;(
Steve?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203807450
Wat die Russische sporters betreft boeit het me gewoon geen flikker meer dat die wandelende prestige-projectjes overal van uitgesloten gaan worden. Dan emigreren ze maar en spelen ze voor een land dat geen dictatoriaal, genocidaal regime aan de macht heeft. Wie wil sowieso nog voor dat knakenland uitkomen al was het maar op een verhulde manier.
pi_203807451
quote:
_O_
pi_203807454
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is in ieder geval meer dan b.v. tegen Saudi-Arabië.
Onwaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203807455
twitter
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 08:59:52 #14
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203807459
Mooie OP @heywoodu
What can change the nature of a man?
pi_203807466
Ben wel benieuwd hoe de gemiddelde metselaar of bakker uit een willekeurige Russische stad denkt over dit alles. Kan me toch niet voorstellen dat de gemiddelde man (of vrouw) een diepe haat tegen Oekraïne heeft ofzo.

Niemand met gezond verstand wil oorlog.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203807470
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:01:21 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203807471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zeker omdat wij (EU/Navo) ze al 20 jaar vertellen dat we graag willen dat ze onze vriendjes worden.
Rusland bepaalt niet welk land vriendjes wil worden met welk ander land.

Althans; zo zou het moeten zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203807472
Ik moet ook eerlijk zeggen: Biden heeft het allemaal goed voorspeld. En zijn voorgestelde acties: meer troepen naar Litouwen e.d., Russische elite in buitenland aanpakken, maar geen militairen naar Oekraïne zelf, lijken mij ook wel verstandig. Hoe zuur ook voor Oekraïne natuurlijk. Maar VS vs. Rusland moeten we echt niet willen.
pi_203807473
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:54 schreef heywoodu het volgende: [..] Oneens. Als 'neutraal', zoals op de Spelen de vorige paar keer, ok, maar volledig uitsluiten straft vooral mensen die er geen fuck mee te maken hebben.
Ondertussen worden er bommen gegooid op een bevolking wat er ook vrij weinig mee te maken heeft. Gewoon Russen van alles uitsluiten. Ze willen toch zo graag de beste zijn in alles. Doen ze dat maar lekker in eigen land. Tref je vooral de rijke russen mee.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 09:01:28 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203807474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Allemaal een wassen neus.
Maar wel schorsen kan de Putins en co ook geen fuck schelen, dus dat maakt weinig verschil. Laat ze vooral maar uit Rusland wegblijven met grote evenementen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:01:33 #21
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203807478
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:59 schreef Peppert het volgende:
[ twitter ]
Extreem slappe hap, maar dat was ook te verwachten.
pi_203807479
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:59 schreef Peppert het volgende:
[ twitter ]
Ook al zo een goor kutland, tijd dat we weer eens het heft in eigen hand gaan nemen en onze eigen infrastructuur gaan opbouwen, van dat soort shit landen wil je niet afhankelijk zijn.
pi_203807483
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben wel benieuwd hoe de gemiddelde metselaar of bakker uit een willekeurige Russische stad denkt over dit alles. Kan me toch niet voorstellen dat de gemiddelde man (of vrouw) een diepe haat tegen Oekraïne heeft ofzo.

Onderschat de kracht van propaganda niet. Dat hebben we al gezien met Nazi-Duitsland.
pi_203807484
quote:

Het nieuws in Rusland heeft het al weken over Russische staatsburgers die opgespoord en vermoord worden in Oekraïne. Vandaar ook deze 'vredesmissie'. Dat beeld kan echt wel anders zijn hoor onder de bevolking.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_203807487
Nogmaals de vraag: Welke topicsector op het forum kan ik gebruiken waar we wat rustiger analyses kunnen posten over dit conflict? Wat mij betreft is het te groot voor alleen een sneltreintopic.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:02:07 #26
38496 Perrin
pi_203807488
quote:

Een deel zal wel in alle vuile Russische propaganda geloven. Een ander deel zal het worst wezen. En wat maakt het uit, ze hebben toch geen invloed op wat Poetin en zijn matties uitvreten.
pi_203807490
quote:

De gemiddelde metselaar of bakker wordt al jarenlang gevoed met het idee dat het Westen Rusland wil aanvallen, en dat Oekraïne een vooruitgeschoven pion is daarbij.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:02:29 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203807494
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:59 schreef Solstice1 het volgende:
Wat die Russische sporters betreft boeit het me gewoon geen flikker meer dat die wandelende prestige-projectjes overal van uitgesloten gaan worden. Dan emigreren ze maar en spelen ze voor een land dat geen dictatoriaal, genocidaal regime aan de macht heeft. Wie wil sowieso nog voor dat knakenland uitkomen al was het maar op een verhulde manier.
Voor Rusland is sport wél politiek.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203807495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nogmaals de vraag: Welke topicsector op het forum kan ik gebruiken waar we wat rustiger analyses kunnen posten over dit conflict? Wat mij betreft is het te groot voor alleen een sneltreintopic.
Misschien dat je in DEF iets kunt openen?
pi_203807496
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:01 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Extreem slappe hap, maar dat was ook te verwachten.
China doet alleen wat slim is voor China.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203807499
quote:

Russen zijn wat dat betreft redelijk onverschillig, zijn bezig met hun eigen ding, politiek boeit het geen reet hoe het gaat, zolang ze maar hun dagelijkse shit krijgen, als je 80 jaar communisme hebt gehad gaat dat gewoon aan je voorbij.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:03:18 #32
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203807505
Ochtendspits....

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:03:22 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203807506
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:01 schreef thedeedster het volgende:
:D wanneer was het het ooit zo?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:03:26 #34
38496 Perrin
pi_203807508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Rusland bepaalt niet welk land vriendjes wil worden met welk ander land.

Tja. Als wij zo'n land jarenlang vertellen dat we ze echt graag als vriendje zouden willen hebben en ze vervolgens worden platgewalst door de boze buurman, hebben we een erg dubieuze rol gespeeld.
pi_203807509
quote:
POL / Gaat Rusland Oekraïne binnenvallen? Wie liegt er? ?
pi_203807520
quote:
Ik zou zeggen open een nieuw Topic in POL.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:03:54 #37
38496 Perrin
pi_203807522
quote:
Begin lekker zelf ergens een topic, in POL ofzo.
pi_203807524
Wanneer gaat Lookner live of slaapt tie?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:04:21 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203807529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:04 schreef hollandia02 het volgende:
Die is al bijna de hele nacht live geweest
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:04:25 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203807532
quote:
Er moet een subforum komen. Vraag hier allemaal om een subforum:
FB / Subforum oorlog
pi_203807536
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:04 schreef hollandia02 het volgende:
Uurtje terug gaf ie aan dat hij al 16 uur op was en dat hij even pauze wilde nemen.
pi_203807543
Oekraïne vraagt Turkije: sluit Zwarte Zee voor Rusland
https://nos.nl/l/2418619
pi_203807548
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ook al zo een goor kutland, tijd dat we weer eens het heft in eigen hand gaan nemen en onze eigen infrastructuur gaan opbouwen, van dat soort shit landen wil je niet afhankelijk zijn.
Ze hebben al vele generaties door dat ze kut & smerig & kankerachtig & tyfus worden gevonden in bepaalde delen van de wereld. Dus dat laat ze weinig keus behalve een entente met Rusland.
pi_203807552
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Voor Rusland is sport wél politiek.
Daarom gewoon alles afkappen. Nergens meer aan mee laten doen. Willen ze dat wel kunnen ze zich aansluiten bij een ander land.
pi_203807556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Russen zijn wat dat betreft redelijk onverschillig, zijn bezig met hun eigen ding, politiek boeit het geen reet hoe het gaat, zolang ze maar hun dagelijkse shit krijgen, als je 80 jaar communisme hebt gehad gaat dat gewoon aan je voorbij.
Murw gebeukt ja, wat dat betreft is er voor de Russen niet bijster veel veranderd sinds de val van de USSR.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203807561
Zou Trump al gebeld hebben met Poetin om hem te feliciteren?
Cindy De Vuyst
pi_203807566
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat gaat er nu in hun hoofden om?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:06:44 #48
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203807567
pi_203807568
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er moet een subforum komen. Vraag hier allemaal om een subforum:
FB / Subforum oorlog
Dat komt er zodra het conflict zich uitbreidt vermoed ik.

(Al hebben we dan allemaal geen internet meer, geen stroom en zijn we kapotgenuked :P )
pi_203807572
Wel tijd om gas te gaan winnen in Groningen. Zal een grote vraag naar zijn = dikke winst voor Nederland.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')