abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203805777

quote:
Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekraïne. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.

Moskou wil de garantie dat Oekraïne nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemenië. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.

Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraïense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekraïne is momenteel vrij mild.

Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er niét zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."

Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraïense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekraïne zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistrië.

De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraïense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekraïne zorgen.

Angst voor 'kleine' aanval

Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creëren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistrië, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".

In Oekraïne bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraïense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

Achtergrond

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine

pi_203805778
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nou ik benoem dat overal, van hier tot reddit.
Maar niemand lijkt die hypocrisie onder ogen te willen komen en roepen dan dingen als “dat was internationale samenwerking en goedkeuring”, alsof dat iets betekent.
en dan op 4 mei weer zielig lopen doen iedereen. :r
Plaats hier uw advertentie
pi_203805779
@De mods verander de titel maar
pi_203805780
De titel kan aangepast worden.
Цой жив
pi_203805781
Jammer dat de kans dat Putin ooit terecht zal staan in Den Haag 0,000 helemaal niks is
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203805783
Explosies in Kiev, mogelijk luchtafweer.
zie email 27 oktober
pi_203805784
twitter
pi_203805785
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203805787
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is bovendien geen NATO alleen golfoorlog nr1 het ontzetten van Koeiweit was volgend de UN legitiem. Golfoorlog 2 was een coalition off the willing, geen NATO.
Dat suggereerde ik (in ironische zin) dus al... los van de 'juistheid' van genoemde organisaties [...]

Los daarvan: het is extreem beroerd nieuws vandaag.

Oekraïne gaat, met militair geweld, een 2e Wit-Rusland worden en een vazalstaat van 'moedertje Rusland', althans, dat zal het plan van Poetin zijn. En het gaat voor enorm veel onrust zorgen bij alle voormalige USSR en Warschau Pact landen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203805790
Martial Law waarschijnlijk afgekondigd in Oekraïne
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203805791
quote:
Gaan ze nu ook de mening van Obama vragen? Het coronavirus had echt ons toen hij besmet echt een goede dienst kunnen verlenen.
pi_203805793
twitter
pi_203805796
twitter
pi_203805797
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Gaan ze nu ook de mening van Obama vragen? Het coronavirus had echt ons toen hij besmet echt een goede dienst kunnen verlenen.
Trump wacht niet tot er naar zijn mening wordt gevraagd, die belt Fox News gewoon :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203805798
Wat een drama... Het zat er aan te komen, maar toch...
pi_203805799
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat suggereerde ik (in ironische zin) dus al... los van de 'juistheid' van genoemde organisaties [...]

Los daarvan: het is extreem beroerd nieuws vandaag.

Oekraïne gaat, met militair geweld, een 2e Wit-Rusland worden en een vazalstaat van 'moedertje Rusland', althans, dat zal het plan van Poetin zijn. En het gaat voor enorm veel onrust zorgen bij alle voormalige USSR en Warschau Pact landen.
Rusland zal veel meer troepen moeten inzetten voor een totale bezettingsmacht.
Daar zijn rekensommen voor, iets van 2 of 2.5x een soldaat per “rebel” als het ware.

Gezien in tegenstelling tot andere volkeren, Oekraïners niet massaal vluchten en zelfs nu massaal op het vliegtuig stappen richting Oekraïne onderbouwd dat nog verder.
pi_203805800
Grote vraag is nu: tot hoe ver gaat het Russische leger door? Heel Oekraïne? Alleen Kiev en Oosten?
pi_203805801
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:26 schreef Catatafishh het volgende:
Grote vraag is nu: tot hoe ver gaat het Russische leger door? Heel Oekraïne? Alleen Kiev en Oosten?
Dat is de vraag, niets is zo onvoorspelbaar als oorlog.
Цой жив
pi_203805802
Olie en Gas al 5% omhoog.
pi_203805803
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Rusland zal veel meer troepen moeten inzetten voor een totale bezettingsmacht.
Daar zijn rekensommen voor, iets van 2 of 2.5x een soldaat per “rebel” als het ware.

Gezien in tegenstelling tot andere volkeren, Oekraïners niet massaal vluchten en zelfs nu massaal op het vliegtuig stappen richting Oekraïne onderbouwd dat nog verder.
Voor het ontmantelen van een regering hoef je niet het hele land in te nemen met een totale bezettingsmacht.
pi_203805804
twitter
pi_203805806
quote:
Er werd wel heel veel onderhandeld. Putin had ze wel een kans gegeven, maarja iedereen stond erbij en keek ernaar.
graag op anoniem
pi_203805807
quote:
Sleepy joe :’)
graag op anoniem
pi_203805808
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Trump wacht niet tot er naar zijn mening wordt gevraagd, die belt Fox News gewoon :')
Dat is ook het hele probleem van Trump en Fox vind het fantastisch.
pi_203805809
twitter
Google is your friend, abuse your friends
pi_203805810
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:27 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat is de vraag, niets is zo onvoorspelbaar als oorlog.
Logische blijft tot kiev, je zit met de rivier wat een soort natuurlijke grens vormt en een enorm obstakel wil je effectief iets bezetten daar.
pi_203805811
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:29 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Zelfde met CNN en de democraten
graag op anoniem
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 05:30:17 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:28 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Er werd wel heel veel onderhandeld. Putin had ze wel een kans gegeven, maarja iedereen stond erbij en keek ernaar.
En terecht

Het is niet echt ons probleem en het eisenpakket van Putin was absurd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203805813
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:29 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Bij Fox zitten ze soppend klaar voor de klassieke beelden van luchtafweergeschut.

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_203805815
quote:
Mark volgt dit topic ook?
pi_203805816
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
En terecht

Het is niet echt ons probleem en het eisenpakket van Putin was absurd
Klopt en daar moeten we de gevolgen van ondervinden en nu niet raar opkijken alsof niemand dit zag gebeuren.
graag op anoniem
pi_203805817
quote:
Zijn approval ratings waren voor dit gebeuren, lager dan trump.
Hoor je ook nauwelijks iemand over in Amerikaanse media.
pi_203805818
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:26 schreef Catatafishh het volgende:
Als ze Kiev bezetten dan betekend dit effectief dat heel Oekraïne bezet gebied is geworden lijkt me
pi_203805819
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Logische blijft tot kiev, je zit met de rivier wat een soort natuurlijke grens vormt en een enorm obstakel wil je effectief iets bezetten daar.
Maar Odessa is ook binnengevallen schijnbaar. Dat ligt een stuk voorbij die rivier.
pi_203805821
Lijkt me al duidelijk dat Putin voor heel oekraine gaat. Niemand stopt hem, geef hem eens ongelijk. Je geeft hem letterlijk vrij spel.
graag op anoniem
pi_203805822
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:31 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Mark volgt dit topic ook?
hi ;)
mark hier
pi_203805824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:32 schreef KingRoland het volgende:
Lijkt me al duidelijk dat Putin voor heel oekraine gaat. Niemand stopt hem, geef hem eens ongelijk. Je geeft hem letterlijk vrij spel.
Heb jij een idee hoe je hem moet stoppen?
Цой жив
pi_203805825
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:32 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Maar Odessa is ook binnengevallen schijnbaar. Dat ligt een stuk voorbij die rivier.
De hele zwarte zee kust, over land en ook vanuit belarus naar verluid.
zie email 27 oktober
pi_203805826
twitter
pi_203805827
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:32 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Neem aan via de zwarte zee.
Maar Rusland is wel degelijk gelimiteerd qua hoe ver ze kunnen gaan.

Ze zouden het dubbele nodig moeten hebben zeker bij groot verzet.
En die zal er ongetwijfeld gaan komen.
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 05:33:48 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805828
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:31 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Klopt en daar moeten we de gevolgen van ondervinden en nu niet raar opkijken alsof niemand dit zag gebeuren.
Ja man wat een verschrikkelijke en heftige gebeurtenis is dit voor ons

Ik hoop dat wij hier een beetje goed uitkomen
pi_203805830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Bij Fox zitten ze soppend klaar voor de klassieke beelden van luchtafweergeschut.

[ afbeelding ]
Tja fox heeft de night over Bagdad gemist wat CNN wel had. Hopelijk krijgen ze die nooit.
pi_203805831
Wel funny dat de meeste BNW'ers dit al wel zagen aankomen en het nog maar het begin is.. Triest voor de geraakte burgers, maar ja.. Wij als burger zijn cannon fodder. En ome Rutte deed zijn ogen dicht en dacht, het is goed zo.
Lach met een schone bips
pi_203805832
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:31 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Genoeg deelnemers aan dit forum die het grote risico zagen. Putin stelde een ultimatum waaraan niet voldaan kan worden. De UN zou je daaraan voldoen in feite opgeheven zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_203805833
quote:
Mark heeft gesproken, we kunnen slapen allemaal…
pi_203805834
Rusland kan de CL finale nu wel uit zijn hoofd zetten :{w
pi_203805835
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:35 schreef TLC het volgende:
Ja daar liggen ze wakker van.
pi_203805836
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja man wat een verschrikkelijke en heftige gebeurtenis is dit voor ons

Ik hoop dat wij hier een beetje goed uitkomen
Vooralsnog is het wel geïsoleerd in Oekraïne, dat is een megagroot probleem en moeten we zeker iets mee. Maar wel fundamenteel anders dan wanneer het zou gaan om bijvoorbeeld de Suwalki-gap of ander navo-grondgebied.
zie email 27 oktober
pi_203805837
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Genoeg deelnemers aan dit forum die het grote risico zagen. Putin stelde een ultimatum waaraan niet voldaan kan worden. De UN heeft zou je daaraan voldoen in feite opgeheven zijn.
Dan heeft niemand een probleem als oekraine onderdeel wordt van Rusland. Prima toch? Als iedereen dit al wist.
graag op anoniem
pi_203805838
quote:
Gozer geld is alles.
graag op anoniem
pi_203805839

_O-
pi_203805840
twitter

Er wordt blijkbaar terug gevochten?
zie email 27 oktober
pi_203805841
Damn, volledig Oekraine... had ik niet verwacht.
are we infinite or am I alone
pi_203805842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Neem aan via de zwarte zee.
Maar Rusland is wel degelijk gelimiteerd qua hoe ver ze kunnen gaan.

Ze zouden het dubbele nodig moeten hebben zeker bij groot verzet.
En die zal er ongetwijfeld gaan komen.
Gelimiteerd is niet wat in mij opkomt als ik het tempo zie waarin dit verloopt. We gaan het snel zien
pi_203805843
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vooralsnog is het wel geïsoleerd in Oekraïne, dat is een megagroot probleem en moeten we zeker iets mee. Maar wel fundamenteel anders dan wanneer het zou gaan om bijvoorbeeld de Suwalki-gap of ander navo-grondgebied.
Nee dat zie ik anders, de burger van de Oekraine is ook gewoon een mens en zie ik dus niet als een ver van mijn bed show. Die burgers zijn net als wij en gewoon slachtoffer van een spel! Zij daar zouden ook wij kunnen zijn.
Lach met een schone bips
pi_203805844
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:36 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Dan heeft niemand een probleem als oekraine onderdeel wordt van Rusland. Prima toch? Als iedereen dit al wist.
Dat is in feite wel wat de internationale gemeenschap zegt met alleen wat sancties.
Dat is tegenwoordig een soort wassen neus geworden.

Zeker gezien de afhankelijkheid van Russische grondstoffen. (En ook andersom uiteraard)
pi_203805845
Gaat Sleepy Joe nog met een statement komen of laten ze hem nog maar even lekker snurken tot de (late) ochtend?
pi_203805846
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat is in feite wel wat de internationale gemeenschap zegt met alleen wat sancties.
Dat is tegenwoordig een soort wassen neus geworden.

Zeker gezien de afhankelijkheid van Russische grondstoffen. (En ook andersom uiteraard)
Rusland is afhankelijker van Europa dan andersom.
zie email 27 oktober
pi_203805847
twitter

wtf
pi_203805848
Als Rusland oekraine pakt is EU fucked

Zoveel strategische voordelen en ze hebben china ook nog als goede vriend
graag op anoniem
pi_203805849
twitter
zie email 27 oktober
pi_203805850
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:37 schreef L_auteur het volgende:
Gaat Sleepy Joe nog met een statement komen of laten ze hem nog maar even lekker snurken tot de (late) ochtend?
Al lang uitgebracht en in de VS is het nu laat op de avond
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 05:39:07 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805851
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Punt is meer dat het de Oekraïners zijn die ermee moeten leven (no punt intended)

Wij gaan er weinig van merken
pi_203805852
quote:
Heeft hij toch al gedaan? Volg je boomermedia aka nos?
pi_203805853
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:37 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Gelimiteerd is niet wat in mij opkomt als ik het tempo zie waarin dit verloopt. We gaan het snel zien
Het patroon volgt exact zoals voorspeld, richting Moldavië vanuit de Krim en tot kiev en alles tot de rivier.
Hoe verder je naar west Oekraïne wil, des te lastiger het word.
pi_203805854
quote:
Volgens mij ben jij sleepy want Biden heeft allang een statement geplaatst.
pi_203805855
quote:
Hoe maf het nu ook klinkt, dit was eergisteren ook een punt in het Britse Lagerhuis. Het verzoek dat Johnson alles op alles moest gaan zetten om een finale in St. Petersburg te voorkomen.
Als onderdeel van de sancties/strafmaatregelen.

Maar inderdaad, die finale gaat daar niet meer plaatsvinden.
Echt belangrijk is dat verder niet.
pi_203805856
quote:
Is al geweest. Hij was kennelijk wakkerder dan u
pi_203805857
quote:
"De wereld zal Rusland afrekenen op de aanval die het land heeft ingezet op Oekraïne, zegt de Amerikaanse president Joe Biden. Hij spreekt van een voorgekookte oorlog, die niet is uitgelokt en ongerechtvaardigd is.

De aanval op Oekraïne die Rusland in de nacht van woensdag op donderdag lijkt te zijn begonnen 'zal rampzalig verlies van levens en menselijk leed brengen', vreest Biden. Daarvoor is volgens hem 'alleen Rusland verantwoordelijk'.

De VS en hun bondgenoten zullen de 'nodeloze agressie' donderdag beantwoorden, kondigt Biden aan. Dan zal hij 'verdere consequenties' voor Rusland bekendmaken."
pi_203805858
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het patroon volgt exact zoals voorspeld, richting Moldavië vanuit de Krim en tot kiev en alles tot de rivier.
Hoe verder je naar west Oekraïne wil, des te lastiger het word.
Blijkbaar gaan ze voor Kiev...
zie email 27 oktober
pi_203805859
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Rusland is afhankelijker van Europa dan andersom.
Dat weet ik nog net zo niet.
Er liggen inmiddels ook voor vele tientallen miljarden deals met China voor olie en gas etc vlak voor dit gebeuren/ afgelopen maandjes.
pi_203805860
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:36 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Ik heb er geen probleem mee zoals bekend. Oorlog hoort bij de soort mens. Het enige wat telt is dat je wegbent waar oorlog uitbreekt.
pi_203805861
quote:
Sleepy L'auteur heeft zijn verklaring gemist en je weet dat ze daar ook een andere slaaptijd hebben :')
pi_203805863
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:39 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Is al geweest. Hij was kennelijk wakkerder dan u
In een dergelijke situatie is het sowieso goochemer om bijv. ABC, NBC, CNN of zelfs FOX te volgen in plaats van de NOS, nu.nl en Fok.
pi_203805864
quote:
Water is nat. Dit heeft iedereen van mijlenver zien aankomen.
pi_203805865
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hoe maf het nu ook klinkt, dit was eergisteren ook een punt in het Britse Lagerhuis. Het verzoek dat Johnson alles op alles moest gaan zetten om een finale in St. Petersburg te voorkomen.
Als onderdeel van de sancties/strafmaatregelen.

Maar inderdaad, die finale gaat daar niet meer plaatsvinden.
Echt belangrijk is dat verder niet.
_O-
pi_203805866
Hundreds of casualties volgens CNN
pi_203805867
quote:
hij zit nog in zn kelder, kan elk moment boven komen.
pi_203805868
quote:
Even echt als Trumps beweringen.
pi_203805869
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:41 schreef TLC het volgende:
Hundreds of casualties volgens CNN
CNN kan je niet meer vertrouwen, die zijn slechter dan fox nieuws onderhand.
Ik zou nog eerder vaste bepaalde Twitter feeds volgen dan cnn.
pi_203805870
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Punt is meer dat het de Oekraïners zijn die ermee moeten leven (no punt intended)

Wij gaan er weinig van merken
Vluchtelingen, hoge prijzen, mobilisatie?
pi_203805871
quote:
15s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:41 schreef Metalfrost het volgende:

Water is nat. Dit heeft iedereen van mijlenver zien aankomen.
Ik heb hier de afgelopen weken toch heel vaak gelezen dat er echt geen invasie gaat komen, en Biden de oorlogshitser is.
Цой жив
pi_203805872
twitter

Mandag dus. Voor de geschiedschrijving.
zie email 27 oktober
pi_203805873
Steve is aan het ranten _O_
Цой жив
pi_203805874
quote:
81s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Sleepy L'auteur heeft zijn verklaring gemist en je weet dat ze daar ook een andere slaaptijd hebben :')
Inderdaad. Het is waar ik zit kwart voor tien in de avond.

Ik dacht dat het in Kiev al wel 8 uur in de ochtend zou zijn. Maar alles is nog donker..?
pi_203805875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
hij zit nog in zn kelder, kan elk moment boven komen.
Alleen Trump heeft in het Witte Huis in de kelder geschuild, de held! _O-
pi_203805876
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
valt mee toch :D
pi_203805877
twitter

Terwijl Steve helemaal loco gaat op mijn koptelefoon worden er honderden doden gemeld.
zie email 27 oktober
pi_203805878
Zelensky gaat zo spreken blijkbaar.
zie email 27 oktober
pi_203805879
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Blijkbaar gaan ze voor Kiev...
Dat stond ook al redelijk vast in de meeste scenario’s.
Omsingelen vanuit Wit-Rusland.

Intrekken in kiev zelf hebben ze niet genoeg troepen voor, vooral als de bevolking zich verzet.
Uitgerekend zouden ze dan ruim 250.000 soldaten moeten inzetten, en dat doen ze blijkbaar niet, dus draait het om isoleren en onderwerping aan een of andere set eisen.
pi_203805880
twitter
;(
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 05:45:28 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805881
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:42 schreef KINGIEE het volgende:

[..]
Vluchtelingen, hoge prijzen, mobilisatie?
Weinig
pi_203805883
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:42 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik heb hier de afgelopen weken toch heel vaak gelezen dat er echt geen invasie gaat komen, en Biden de oorlogshitser is.
Een eigenschap van Poetin is, dat er geen halve maatregelen getroffen worden.
Na die speech van 'm over het verleden van de Sovjet-Unie was het zo klaar als een klontje.
pi_203805884
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:42 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Inderdaad. Het is waar ik zit kwart voor tien in de avond.

Ik dacht dat het in Kiev al wel 8 uur in de ochtend zou zijn. Maar alles is nog donker..?
Het is daar een uur later dan hier, het begint een beetje licht te worden kan je hier en daar zien.
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:46:11 #96
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_203805885
Ondertussen op NPO 1: Nederland in Beweging :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_203805886
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:45 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ] ;(
Naar ik begrijp vooral Russische bronnen, even een slag om de arm.
zie email 27 oktober
pi_203805887
Als de Russen Zelensky te pakken krijgen gaat dat niet goed voor hem aflopen vrees ik
pi_203805888
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:46 schreef TLC het volgende:
Als de Russen Zelensky te pakken krijgen gaat dat niet goed voor hem aflopen vrees ik
Waar is ie?
zie email 27 oktober
pi_203805889
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:41 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
_O-
Ik geef toe dat ik me, ondanks de ellendige oorzaak, toch af en toe weer flink heb vermaakt toen ik die Lagerhuisbijeenkomst live volgde.

Wel is het zo, vermoed ik, dat de meest keiharde sancties nu gaan volgen. Biden en Johnson zullen het daar vrij snel over eens worden. Het zal Poetin op dit moment natuurlijk niet meer stoppen. Hij zal nu z.s.m. proberen Oekraïne dermate te destabiliseren dat, in zijn scenario, de huidige Oekraïnse regering zich gedwongen zal voelen om af te treden.
Ik hoor zojuist op ABC dat Zelensky onder druk is gezet, door vrienden en politieke medestanders, om te vluchten naar Polen, omdat ze ervan overtuigd zijn dat hij persoonlijk het Grote Doel van Poetin is (gevangenneming dus), maar dat Zelensky heeft geweigerd te vertrekken.
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:47:20 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203805890
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Terwijl Steve helemaal loco gaat op mijn koptelefoon worden er honderden doden gemeld.
Vredesmissie jaja. Wie dit nog steeds verdedigd is een clown.
pi_203805891
twitter

Hij zit in ieder geval nog in de verbindingen.
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:47:56 #103
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203805892
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:46 schreef TLC het volgende:
En Poroshenko...
pi_203805895
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Vredesmissie jaja. Wie dit nog steeds verdedigd is een clown.
Denazificatie. Zelensky is een jood.
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:48:17 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203805896
Poetin wil even snel de democratisch gekozen regering vervangen , en er een soort loekasjenko neerzetten en dan gaan ze weer weg

De regering gaat ie opsluiten wegens staatsgevaarlijke activiteiten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203805897
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja, volgens ABC heeft hij geweigerd om het land te ontvluchten.
pi_203805898
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waar is ie?
Artikel uit 2019

https://112.international(...)-zelensky-44419.html

quote:
President of Ukraine Volodymyr Zelensky told the press he lives in the apartment instead of using the presidential residence, which makes his guards extremely nervous. The Ukrainian leader said this during the press marathon with hundreds of Ukrainian reporters in Kyiv on October 10.

"I do not use the presidential residence. By the way, I have a question for you... I really lack the public response here. What would you do with the residence of the President of Ukraine - if you were me? I live in the apartments. We will not sell the actual residence. The residence stays. I never stay there. I've got a question for you - who would use and take care of it? Another question is: should the country's president move to a safe place if his guards live in corridors and on the street?", Zelensky said.
pi_203805899
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:48 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin wil even snel de democratisch gekozen regering vervangen , en er een soort loekasjenko neerzetten en dan gaan ze weer weg
Dat is het plan. Een tweede Wit-Rusland creëren.
pi_203805900
twitter
Oooooh, nou, dan ga maar verder Poetin.

:{
pi_203805901
twitter

twitter

twitter
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:50:02 #111
323876 michaelmoore
pi_203805902
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:48 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat is het plan. Een tweede Wit-Rusland creëren.
en dan gaat ie naar de Baltische Staten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203805903
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Did you eh.. take the eh.. vaccine, I mean are you okay? There is a man on the moon. Aliens.
pi_203805904
twitter

Russische parachutisten blijkbaar vlak voor de aanval op de luchthaven van Kiev. Kan het niet met zekerheid bevestigen. Het lijkt erop dat TikTok de echte journalist is.
pi_203805905
quote:
Ben benieuwd ....
pi_203805906
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en dan gaat ie naar de Baltische Staten
Daar staan binnenkort wel Nato nukes kan je aannemen.
pi_203805907
Slopen die Russen.
pi_203805908
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:50 schreef Peppert het volgende:
[ twitter ]

Russische parachutisten blijkbaar vlak voor de aanval op de luchthaven van Kiev. Kan het niet met zekerheid bevestigen. Het lijkt erop dat TikTok de echte journalist is.
Hun moeders :{
pi_203805909
Om 6 uur extra journaal.
zie email 27 oktober
pi_203805910
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:52 schreef trein2000 het volgende:
Om 6 uur extra journaal.
breaking nieuws over zwarte piet?
pi_203805911
twitter

Holy shit
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 05:55:23 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805912
Denk dat het hierover gaat
pi_203805913
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:54 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
breaking nieuws over zwarte piet?
Als je mensen écht iets gunt, geef ze dan een 20% korting op Binance-fees link
pi_203805914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:52 schreef trein2000 het volgende:
Om 6 uur extra journaal.
Terecht, oorlog in Europa :{
pi_203805915
twitter
pi_203805917
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:55 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Als je mensen écht iets gunt, geef ze dan een 20% korting op Binance-fees link
ja maar dan moet ik zelf gaan werken ;(
pi_203805918
twitter

Let op de datum, de 21ste. Dat is ook de datum waarop die video’s zijn opgenomen. Zaten de Yankees er goed bij…
zie email 27 oktober
pi_203805919
twitter

Doei Russische economie.
zie email 27 oktober
pi_203805920
Heeft Maarten van Rossem al gereageerd?
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:58:24 #129
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203805921
twitter
pi_203805922
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:57 schreef Toby56 het volgende:
Heeft Maarten van Rossem al gereageerd?
_O-
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:59:11 #131
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203805923
Jezus gaat helemaal los...
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203805924
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:58 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Is Moldavië niet een mini navo lid? Staat mij iets vaag van bij.
pi_203805925
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:00:54 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203805926
Dit is echt full on Vladimir Putler
pi_203805928
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Is Moldavië niet een mini navo lid? Staat mij iets vaag van bij.
quote:
Official relations between Moldova and NATO began in 1992 when Moldova joined the North Atlantic Cooperation Council. However, as Moldova's neutrality is enshrined in its Constitution, there are no official plans for Moldova to join the organization.
https://en.wikipedia.org/wiki/Moldova%E2%80%93NATO_relations

Nope.
pi_203805929
quote:
[ twitter ]
Gehoord of wordt er ook echt op geschoten? Wat verwarring in de berichtgeving. Ik hou het op fog of war.
zie email 27 oktober
pi_203805930
twitter
pi_203805931
Waarom zou Rusland, Moldavie binnen vallen? Wat is de meerwaarde van meerdere fronten? Moldavie is een nietszeggend land (geopolitiek gezien).
Doei
pi_203805932
quote:
Nee ik kwam in de war met Montenegro.
pi_203805933
Geert Groot Koerkamp :')
pi_203805936
quote:
[ twitter ]
Whut?! :{
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:03:13 #142
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_203805937
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Geert Groot Koerkamp :')
Hebben ze zijn schoolfoto er even bij gezocht?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_203805938
NOS noemt het nog een ''speciale operatie in Oost-Oekraine'' :')
pi_203805939
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:03 schreef KINGIEE het volgende:
Lekker propaganda praat van Poetin napraten.

Schande, wees een journalist en papagaai niet na wat anderen zeggen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:04:01 #145
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_203805940
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Whut?! :{
Is niet waar.
pi_203805941
twitter
pi_203805942
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:03 schreef KINGIEE het volgende:
Lopen ze een paar uur achter of hebben ze een stel Russen in dienst? Man man man.
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:04:24 #148
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203805943
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gehoord of wordt er ook echt op geschoten? Wat verwarring in de berichtgeving. Ik hou het op fog of war.
Dan zijn ze sowieso dichtbij de grens als die mensen dat daar kunnen horen
pi_203805946
twitter
pi_203805948
NOS live in Kiev nu
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:06:27 #151
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203805949
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lopen ze een paar uur achter of hebben ze een stel Russen in dienst? Man man man.
Correspondent had t wel degelijk over conflicten langs de hele Noordelijke Oostelijke en Zuidelijke grens.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_203805950
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:05 schreef KINGIEE het volgende:
NOS live in Kiev nu
https://www.npostart.nl/live/npo-1
pi_203805951
Gert-Jan Dennekamp en Geert Groot Koerkamp...
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:06:42 #155
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203805953
pi_203805954
''Mensen staan op de bus te wachten '' :')
pi_203805955
All war is a symptom of man’s failure as a thinking animal.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:07:13 #158
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203805956
Belarus ook maar gelijk nieuwe sancties opleggen.
pi_203805957
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:05 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
https://twitter.com/kylen(...)0f5-52148f8c9e2f%2F0

Weet ff niet hoe je tweets juist insluit hier.

Troepen in Moldavië zelf gezien.
pi_203805958
Luchtalarm in Kiev en ik zag stromen auto's van mensen die de stad proberen te verlaten :X
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:07:43 #161
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_203805959
Moedergods.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:07:47 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203805960
twitter
pi_203805961
Luchtalarm in Kiev en hij staat open en bloot op een terras :s)
pi_203805962
twitter
pi_203805963
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:37 schreef crystal_meth het volgende:
Damn, volledig Oekraine... had ik niet verwacht.
Hij gaat voor heel Europa. die conservatief nationalisten eindigen altijd in genocide, die hele continenten moeten beheersen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:09:17 #166
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203805965
Airports ook om 7 uur niet open volgensmij.

Amerikaanse insiders toch gelijk dat ze voor de full scale invasion gingen.
pi_203805966
de Nato en biden gaan niks anders doen dan praten en schreeuwen, maar geen militair ingrijpen!
pi_203805968
De Chinezen hebben de Russen half omarmd door zeer vijandig gedrag vanuit Washington D.C., Brussel en London in de laatste paar jaar. Ook in een moeilijk parket geduwd in Beijing en konden daardoor de uitgestoken hand van Poetin totaal niet weigeren (Poetin en zijn naaste adviseurs hadden dat natuurlijk lang geleden door vandaar dat die relatie is doorgestoomd van vriendschappelijk naar entente; vriendschappelijk in de zin van landen en dat is nog steeds formeel en stijf, niet in de zin van personen), die zich weer extreem gesterkt (moraal) voelde door hun steun.

[ Bericht 6% gewijzigd door Peppert op 24-02-2022 06:29:13 ]
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:10:22 #169
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203805969
Je zou gisteren maar op Charkov landen en naar Kiev worden omgeleid en dat je dan wakker wordt met allerlei explosies en beschietingen om je heen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:10:23 #170
323876 michaelmoore
pi_203805970
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:09 schreef Peppert het volgende:
De Chinezen hebben de Russen omarmd door zeer vijandig gedrag vanuit Washington D.C., Brussel en London in de laatste paar jaar. Ook in een moeilijk parket geduwd in Beijing en konden daardoor de uitgestoken hand van Poetin niet weigeren, die zich weer gesterkt voelde door hun steun.
goed kans dat nu de chinezen ook gaan beginnen
pi_203805971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:09 schreef THEFXR het volgende:
de Nato en biden gaan niks anders doen dan praten en schreeuwen, maar geen militair ingrijpen!
Dan krijg je dus een kernoorlog :')
pi_203805972
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee, het is weer de rechtse media en volgens, die loog bedroog en ons kapot willen maken.

Er kwam toch geen aanval. Poetin zal nooit een navo land aan vallen (binnen 3 maanden vliegen er 'verdwaald' raketten naar Europese steden)
pi_203805973
twitter
pi_203805974
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee, het is weer de rechtse media en volgens, die loog bedroog en ons kapot willen maken.

Er kwam toch geen aanval. Poetin zal nooit een navo land aan vallen (binnen 3 maanden vliegen er 'verdwaald' raketten naar Europese steden)
Hier hebben we wat aan.
Next.
pi_203805976
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]

dankje
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:12:59 #176
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203805978
NATO zullen vast weer met een leger komen onder een andere naam of Blackwater sturen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:13:59 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203805980
twitter
pi_203805982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:12 schreef hollandia02 het volgende:
NATO zullen vast weer met een leger komen onder een andere naam of Blackwater sturen.
wel een divers leger met transgenders en invalide militairen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:15:34 #179
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203805983
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Ik denk dat die reclame voor oproep juist een reclame was op de manier van: wat jullie ook van ons denken wij winnen toch wel.
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 06:16:01 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805984
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:12 schreef hollandia02 het volgende:
Of niemand
pi_203805985
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:48 schreef michaelmoore het volgende:

De regering gaat ie opsluiten wegens staatsgevaarlijke activiteiten
Poetin wil europa bevrijden van liberalisme en democratie. zeg maar de hele Nederlandse cultuur, met uitzondering van de nsb-ers rond de fvd.
pi_203805986
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Ga jij dan ook meevechten?
pi_203805987
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:13 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Denk eerder dat we een Syrië 2 gaan zien, de bevolking die met veel pijn en moeite uiteindelijk de boel heroverd.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:16:35 #184
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203805988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:09 schreef THEFXR het volgende:
maar geen militair ingrijpen!
Ik help het je hopen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:17:40 #185
323876 michaelmoore
pi_203805990
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Denk eerder dat we een Syrië 2 gaan zien, de bevolking die met veel pijn en moeite uiteindelijk de boel heroverd.
nee, dit is zeer goed doordacht

ze zetten een marionettenregering neer an gaan snel weer weg en doen of de neus bloed
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:17:46 #186
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203805991
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Syrië heeft die oorlog gewonnen doordat Rusland mee doet.

Anders waren ze allang verslagen.
pi_203805992
Het Westen kan/zal dit toch niet afdoen met enkel sancties?
pi_203805993
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat wil je nog meer dan? Een rechtstreekse confrontatie tussen kernmachten?
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:18:24 #189
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203805994
quote:
Hoe dan wel?
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:18:33 #190
323876 michaelmoore
pi_203805995
quote:
jawel dit is zeer snel weer over, zulje zien

oorlog van twee dagen
NATO zal niets doen , andere regering en klaar

Iemand ie beleeft meneer Poeting gaat zeggen voortaan
pi_203805996
Hopelijk zitten die Duitse helmen een beetje comfortabel.
pi_203805997
twitter

De NAVO gaat zo ook vergaderen.
zie email 27 oktober
pi_203805998
twitter

_O- :')
pi_203805999
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:17 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Syrië heeft die oorlog gewonnen doordat Rusland mee doet.

Anders waren ze allang verslagen.
Dit. Mensen in Nederland onderschatten nog steeds de kracht van het Russische leger.
Doei
pi_203806001
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

oorlog van twee dagen

andere regering en klaar
Iemand ie beleft meneer Poeting gaat zeggen voorteen
En dan? Alle Oekraieners halen hun schouders op en gaan verder met hun leven?
Цой жив
pi_203806002
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

oorlog van twee dagen

andere regering en klaar
Iemand ie beleft meneer Poeting gaat zeggen voorteen
Zelezny en zijn regering is het doel. Opruimen en vervangen door Poetin-vazallen.
Vraag blijft: wat gaat het Oekraïnse leger doen?
Vermoedelijk krijgen de generaals de vraag: willen jullie alsnog een bloedige oorlog? Dan is alles jullie schuld.
Jullie horen bij Rusland en er zit nu een passende kliek in de regeringsgebouwen van Kiev.
Einde verhaal.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:21:27 #197
323876 michaelmoore
pi_203806003
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:20 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ja

Wat moeten ze anders
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:21:38 #198
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203806004
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:20 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Neuh. Ik verwacht wel dat er miljoenen richting West-Europa komen. Gelukkig is er nog plek genoeg in Ter Apel.
pi_203806005
raad de benzineprijs over een maand?
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:22:28 #200
323876 michaelmoore
pi_203806006
quote:
11s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Neuh. Ik verwacht wel dat er miljoenen richting West-Europa komen. Gelukkig is er nog plek genoeg in Ter Apel.
nee dat gaat niet gebeuren , Poetin gaat straks de gaskraan opendraaien die KIEV stoer gesloten hield, en dan krijgen we weer goedkoop gas en iedereen is tevree

pi_203806007
Zijn er nou ook explosies in Moldavië?
Zonder wrijving geen glans
pi_203806008
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat wil je nog meer dan? Een rechtstreekse confrontatie tussen kernmachten?
Ik wil niks, maar kan me simpelweg niet indenken dat het hier bij blijft
pi_203806009
twitter
pi_203806010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:22 schreef THEFXR het volgende:
Straks maar gauw eigen alcohol stoken en de aandrijving van je auto zo aanpassen dat het op ethanol kan rijden.
pi_203806011
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:22 schreef Haags het volgende:
Kreeg mee op Twitter dat het gaat om explosies verderop. Niets wijst op een operatie in Moldavie so far. (Onbevestigde berichten).
Doei
pi_203806013
CNN zegt dat Wit Rusland wellicht samen met Rusland optrekt in deze invasie
pi_203806014
Crypto aan het dalen.
Benieuwd wat de beurzen gaan doen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:25:07 #208
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203806015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:22 schreef THEFXR het volgende:
Ga maar uit van 3¤ de liter voor mei.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Wellicht :')
pi_203806016
quote:
Die vliegen in formatie voor een luchtshow. Waarschijnlijk voor de 9 Mei parade. Dit is fake nieuws.
Doei
pi_203806017
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:25 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ga maar uit van 3¤ de liter voor mei.
over een maand zeker
pi_203806018
quote:
Dat klopt.
Was ook al op ABC.
pi_203806020
Tijd voor het westen om zwak slappe maatregelen af te kondigen. :N
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:26:17 #213
323876 michaelmoore
pi_203806022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:24 schreef Jemoederniet het volgende:
Crypto aan het dalen.
Benieuwd wat de beurzen gaan doen.
ff naar beneden bij de opening en dan flink omhoog

Dit is eeen oorlog van een dag of twee, hooguit
pi_203806023
Zwarte dag vandaag, weer een kansloze oorlog begonnen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:26:52 #215
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203806024
quote:
Dat weet ik wel zeker gezien ze via daar zijn binnengevallen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:27:18 #216
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203806026
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]
over een maand zeker
Dan kan mijn manager de tering krijgen en werk ik gewoon weer 5 dagen per week thuis. Sorry boss, naar kantoor komen is me te duur. :')
pi_203806027
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:26 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Dat weet ik wel zeker gezien ze via daar zijn binnengevallen.
Nee het zijn ook echt Wit-Russische troepen volgens CNN
pi_203806034
Gatverdamme zeg, dit is het einde van ons zorgeloze leventje hier
pi_203806035
Alles draait om Trump natuurlijk :')

twitter
pi_203806037
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:19 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De NAVO gaat zo ook vergaderen.
Ja dat doen ze al sinds de Oekraine werd uitgenodigd door de NAVO.

Ik krijg het akelige gevoel dat dit allemaal vooraf is opgezet/berekend en express heeft laten aansudderen om de NATO leden weer in het gelid te krijgen en de fel begeerde gas leveringen via de USA zo plaats te laten vinden.
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 06:32:07 #221
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203806038
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lukashenko zit er natuurlijk ook alleen met de gratie van Poetin. Daar moet wat voor worden terug gedaan.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_203806039
quote:
81s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:31 schreef Kijkertje het volgende:

[ twitter ]
Als Trump er nog wat van had, kan de rest van zijn geloofwaardigheid ook wel de kliko in.

Wat een figuur.
pi_203806040

Te verwachten vanwege de grote geopolitieke spanningen die ontstaan en de inflatieverwachtingen zullen toenemen vooral in europa dat mogelijk langurig met zeer hoge gasprijzen zal tobben.
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 06:32:58 #224
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203806042
quote:
81s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:31 schreef Kijkertje het volgende:

[ twitter ]
Het blijft een Narcist.
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:32:59 #225
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203806043
Ik snap echt werkelijk waar niet wat er voor Rusland te winnen valt met een eventuele oorlog.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203806044
quote:
99s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:26 schreef bijdehand het volgende:
Tijd voor het westen om zwak slappe maatregelen af te kondigen. :N
Rusland uit swift is geen slappe maatregel.
Dat gaat ook voor de rest van de wereld die gebruik maakt van swift, redelijk grote gevolgen hebben.
pi_203806045
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:31 schreef byah het volgende:
Gatverdamme zeg, dit is het einde van ons zorgeloze leventje hier
Nou nou, dat zal wel meevallen.
Hoewel dit een extreme move is van Putin, zullen wij er niet veel van merken hier. Zolang China niet apeshit gaat met Taiwan of zich hier mee gaat bemoeien zal dit geen extreem conflict gaan worden.
Doei
pi_203806047
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Eerst maar eens afwachten wat betrouwbare bronnen zeggen.
Als dat waar is dan is idd afzetten van de huidige regering hun doel.
pi_203806048
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:33 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Hoewel dit een extreme move is van Putin, zullen wij er niet veel van merken hier. Zolang China niet apeshit gaat met Taiwan of zich hier mee gaat bemoeien zal dit geen extreem conflict gaan worden.
Tenzij je echt een treinhoer bent, ga je dit merken aan de pomp en niet zo’n klein beetje ook.
pi_203806049
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:32 schreef PzKpfw het volgende:
Ik snap echt werkelijk waar niet wat er voor Rusland te winnen valt met een eventuele oorlog.
De grote winnaars zijn sowieso de militair industrieel complexen van zowel de VS als Rusland.
pi_203806050
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:32 schreef PzKpfw het volgende:
Strategisch gezien komt hij nu erg dicht bij NAVO gestationeerde troepen en zo nodig kan hij in het nieuw bezette gebied lanceerplatformen met langeafstandsraketten plaatsen om de NAVO in het gareel te houden.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:35:09 #232
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203806051
Bizar
pi_203806052
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De grote winnaars zijn sowieso de militair industrieel complexen van zowel de VS als Rusland.
En de energie leveranciers. Die zien hun winsten stijgen naar ongekende hoogten. :r
pi_203806054
Zijn we eindelijk van de lockdowns af, kunnen we straks de dienstplicht in...
pi_203806055
quote:
BREAKING: Ivano-Frankivsk airport in western #Ukraine was hit
pi_203806056
En Maarten van Rossem was gisteren in Op1 nog zo overtuigd dat er geen invasie zou komen.
pi_203806057
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:22 schreef Haags het volgende:
Dacht ik ook.

Dit schijnt domweg flinke onweer te zijn geweest.
Klonk ietwat hetzelfde als explosies, zeer waarschijnlijk niet dus.
pi_203806059
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Tenzij je echt een treinhoer bent, ga je dit merken aan de pomp en niet zo’n klein beetje ook.
Het is al maanden ellende aan de pomp. Mooi moment voor de overheid om de belasting op brandstof flink te verlagen.
Doei
pi_203806060
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:35 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
En de energie leveranciers. Die zien hun winsten stijgen naar ongekende hoogten. :r
Die buiten Rusland waarschijnlijk wel.
pi_203806061
quote:
15s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:32 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Als Trump er nog wat van had, kan de rest van zijn geloofwaardigheid ook wel de kliko in.

Wat een figuur.
Zwaar geval van NPD.
pi_203806063
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg westwaarts.
pi_203806064
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:35 schreef KINGIEE het volgende:
Al geweest :)
Tot je hoeveelste kun je opgeroepen worden, en doet mijn Telex het nog @AchJa ?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203806065
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:36 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Het is al maanden ellende aan de pomp. Mooi moment voor de overheid om de belasting op brandstof flink te verlagen.
Kwartje van Kok terug graag.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:37:09 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806066
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:37:16 #245
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203806067
Als daar dadelijk een praatpop van Moskou staatshoofd is gewoon nog ff navo/eu lidmaatschap aanbieden voor de lol.
pi_203806068
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:35 schreef KINGIEE het volgende:
54% in dit land heeft overgewicht, zie dat niet gebeuren.
pi_203806069
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:36 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
De 50 cent van Rutte.
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 06:38:01 #248
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203806070
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zo dan.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:38:01 #249
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203806071
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:35 schreef Jemoederniet het volgende:
En Maarten van Rossem was gisteren in Op1 nog zo overtuigd dat er geen invasie zou komen.
Tot nu toe zijn het toch voornamelijk raketaanvallen?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203806072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:37 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Dat is nooit opgeheven.
pi_203806073
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:37 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Terug? Hoop dat dat een cynische grap is ;)
pi_203806074
twitter
Leek me al erg onwaarschijnlijk. Zo snel.
pi_203806075
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 06:40:05 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203806076
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een Nederland w/
pi_203806077
Wordt het niet tijd dat de wereld rusland economisch helemaal de moeder neukt? En online afsluiten van de wereld?
pi_203806078
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:38 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]Leek me al erg onwaarschijnlijk. Zo snel.
Plus het heeft geen meerwaarde. Troepen aan de grond in steden is vragen om guerilla oorlogsvoering. Als Rusland deze powermove wilt 'uitbuiten', is het wijs om alleen legerinstallaties lam te leggen, en geen grondtroepen buiten Loehansk en Donetsk in te zetten.
Doei
pi_203806079
twitter

Indien waar _O_ *O*
pi_203806080
quote:
Ja die zullen er wel weer een show van maken...
pi_203806081
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Metalfrost op 24-02-2022 06:42:50 ]
pi_203806082
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:41 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Plus het heeft geen meerwaarde. Troepen aan de grond in steden is vragen om guerilla oorlogsvoering. Als Rusland deze powermove wilt 'uitbuiten', is het wijs om alleen legerinstallaties lam te leggen, en geen grondtroepen buiten Loehansk en Donetsk in te zetten.
Gaat echt wel gebeuren natuurlijk, men trekt niet voor niets nu al richting Kiev met tanks
pi_203806083
maa serieus, 100.000 troepen heeft rusland daar. kan je die niet gewoon even plat bombarderen, als NAVO zijnde? rusland maakt tegen de NAVO toch geen schijn van kans..
pi_203806086
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:40 schreef xminator het volgende:
Wordt het niet tijd dat de wereld rusland economisch helemaal de moeder neukt? En online afsluiten van de wereld?
Putin heeft de afgelopen 8 jaar steeds meer ingezet op eigen productie en minder afhankelijk te zijn van het Westen. Dat is (vanuit zijn perspectief - en nee geen waarde oordeel ) een slimme zet geweest.
Sancties boeien hem niet, hij regelt het wel met China en omliggende landen die wel blijven handelen met ze.
Doei
pi_203806092
Als Putin een vrouw was, en het westen een man. Dan had ze ons keihard met een strapon genomen. En wij maar au roepen.
pi_203806093
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:35 schreef Jemoederniet het volgende:
De meesterstrateeg die altijd de waarheid in pacht denkt te hebben. :')
pi_203806094
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:42 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Putin heeft de afgelopen 8 jaar steeds meer ingezet op eigen productie en minder afhankelijk te zijn van het Westen. Dat is (vanuit zijn perspectief - en nee geen waarde oordeel ) een slimme zet geweest.
Sancties boeien hem niet, hij regelt het wel met China en omliggende landen die wel blijven handelen met ze.
Net als Iran.
Jaren van sancties hebben geen reet geholpen en heeft Iran alleen maar totaal zelfstandig gemaakt qua industrie.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:44:21 #266
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203806095
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:42 schreef pokkerdepok het volgende:
maa serieus, 100.000 troepen heeft rusland daar. kan je die niet gewoon even plat bombarderen, als NAVO zijnde? rusland maakt tegen de NAVO toch geen schijn van kans..
100.000 Russen bombarderen is een gegarandeerde nucleaire winter
pi_203806097
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:42 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Geld van alle oligarchen, incl bezittingen afnemen en de staatskassen spekken. Dat doet ze ook niets? Sancties zoals op iran uitvoeren ook niet?
pi_203806098
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:43 schreef theunderdog het volgende:
Als Putin een vrouw was, en het westen een man. Dan had ze ons keihard met een strapon genomen. En wij maar au roepen.
Is het niet au dan is het pang pang roepen door onze sterke leger.
pi_203806099
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:44 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
je bent bang dat rusland dan kernbommen gaat gooien en zo volledig zelfmoord pleegt?
pi_203806101
twitter
pi_203806103
quote:

[..]
Niet perse hoor.

Die worden pas ingezet als de navo zo dom zou zijn Rusland op eigen gebied aan te vallen.
pi_203806104
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:40 schreef xminator het volgende:
Waarom?

Daarvan gaan wij zelf ook de consequenties ervaren. En dat doe je dan voor een land als Oekraïne.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:46:49 #273
323876 michaelmoore
pi_203806105
quote:

[..]
Het is t e hopen dat Poetin van NATO landen afblijft, want dan breekt echt de pleuris uit
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:46:55 #274
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203806106
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je bent bang dat rusland dan kernbommen gaat gooien en zo volledig zelfmoord pleegt?
escalate to de-escalate.
pi_203806107
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gaat echt wel gebeuren natuurlijk, men trekt niet voor niets nu al richting Kiev met tanks
Zijn dat Russische of Wit-Russische tanks? Ik heb de beelden nog niet gezien. Ik ben onbekend met de ontwikkelingen vanuit Loekashenko de laatste maanden. Het zal me niet verbazen als hij zich ook wil laten zien na alles wat er is gebeurd na die verkiezingen daar.
Doei
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:47:30 #276
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_203806109
De coronalockdown is nog niet eens officieel voorbij of je mag al gaan filosoferen over de dienstplicht. Op naar Westerbork.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_203806110
quote:
Lukashenko gave orders to his army to integrate and cooperate with the Russian army in the invasion of #Ukraine
@marQs op Twitter
pi_203806112
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:46 schreef Peppert het volgende:
[ twitter ]
Poetin is bang voor de vele bodybags vol dode 18-jarige russische jongens.
pi_203806113
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
escalate to de-escalate.
actie-reactie. gewoon maar laten gaan is de slapste houding die je kan hebben, en de reden waarom putin nu lekker zn gang gaat.
pi_203806116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
@:marQs op Twitter
Zou wel eens een grote fout van Rusland kunnen zijn.
Dat Belarus is geen Rusland zeg maar.

Ook het gehalte qua professionaliteit troepen is nogal radicaal verschillend.
pi_203806118
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Rusland uit swift is geen slappe maatregel.
Dat gaat ook voor de rest van de wereld die gebruik maakt van swift, redelijk grote gevolgen hebben.
Nee maar gaan ze dat nu doen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_203806119
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:33 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Elke oorlog heeft een risico van escalatie richting externe domeinen. Wat als er een raket op Polen terecht komt bijvoorbeeld? Nee dit gaat op elk gebied voor meer angst zorgen.
pi_203806120
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:44 schreef xminator het volgende:

[..]
Geld van alle oligarchen, incl bezittingen afnemen en de staatskassen spekken. Dat doet ze ook niets? Sancties zoals op iran uitvoeren ook niet?
Oligarchen gaan echt niet zomaar tegen Putin in. Van alle rijke en machtige mensen om hem heen die Putin hebben 'geholpen' met zijn eerste verkiezing, leeft er nog maar 1. Die denken echt wel na.
Plus, die Oligarchen hebben al lang door dat ze altijd 0-1 achter staan als er een conflict dreigt. Die hebben hun geld allang veilig ergens op banken staan waar ze altijd bij kunnen.
Doei
pi_203806121
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom?

Daarvan gaan wij zelf ook de consequenties ervaren. En dat doe je dan voor een land als Oekraïne.
Waarom niet? Dit is het moment om de gekheid een halt toe te roepen.
pi_203806122
quote:
99s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]
100 procent dat ze er voor het weekend uitliggen.
pi_203806123
quote:
99s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dat is al gebeurt volgens biden.

Die tweet (en ja we moeten het hebben van tweets tegenwoordig) van biden kwam een uur of wat geleden langs.

Op reddit kan je het sneller live volgen, gezien iedereen hier het ook maar copy paste vanaf dat live draadje.
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
pi_203806124
Richten ze zich niet alleen op de militaire installaties en de luchtmacht om ze superioriteit in de Ukrainse lucht te krijgen.

De steden te omsingelen en daarna terugtrekking eisen van het Ukrains leger uit de Donbass?
.
pi_203806125
Weet je wanneer we ook niks deden met z'n allen? 80 jaar geleden toen Polen ingenomen werd.
pi_203806127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:48 schreef byah het volgende:

[..]
Elke oorlog heeft een risico van escalatie richting externe domeinen. Wat als er een raket op Polen terecht komt bijvoorbeeld? Nee dit gaat op elk gebied voor meer angst zorgen.
Dat het voor angst gaat zorgen is inderdaad niet te voorkomen. De spanningen zullen absoluut oplopen. Maar het idee dat we hier een nieuwe 'tijd' in gaan of dat ons zorgeloze leven voorbij is, is natuurlijk iets overdreven.
Doei
pi_203806129
Teveel mensen beseffen blijkbaar niet dat Oekraïne nu eenmaal niet belangrijk genoeg is. Heftige sancties tegen Rusland, gaan ook wij ervaren. Dan moet je wel afwegen of dat het waard is.
pi_203806130
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat is al gebeurt volgens biden.

Die tweet (en ja we moeten het hebben van tweets tegenwoordig) van biden kwam een uur of wat geleden langs.

Op reddit kan je het sneller live volgen, gezien iedereen hier het ook maar copy paste vanaf dat live draadje.
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
Ik keek op nos :')
pi_203806131
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Zou wel eens een grote fout van Rusland kunnen zijn.
Dat Belarus is geen Rusland zeg maar.

Ook het gehalte qua professionaliteit troepen is nogal radicaal verschillend.
Duidelijk een move om de huidige Oekrainische regering omver te werpen en zijn eigen mensen neer te zetten.
Terug naar 2013.
pi_203806132
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
100 procent dat ze er voor het weekend uitliggen.
Duimen!
pi_203806134
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:50 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Dat het voor angst gaat zorgen is inderdaad niet te voorkomen. De spanningen zullen absoluut oplopen. Maar het idee dat we hier een nieuwe 'tijd' in gaan of dat ons zorgeloze leven voorbij is, is natuurlijk iets overdreven.
Waarom zou je het niet meenemen in de mogelijkheden?

Je moet uitgaan van het slechtste scenario. Je daarop voorbereiden.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:52:20 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806136
twitter
pi_203806137
Godverdomme zeg :{
Putin is een monster
Nieuw is niet altijd beter.
pi_203806138
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:49 schreef xminator het volgende:

[..]
Waarom niet? Dit is het moment om de gekheid een halt toe te roepen.
Dat zei ik al. Omdat ook wij consequenties gaan ervaren van onze eigen sancties tegenover Rusland.
pi_203806141
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit is allang langsgekomen.
pi_203806142
twitter
pi_203806143
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:50 schreef theunderdog het volgende:
Teveel mensen beseffen blijkbaar niet dat Oekraïne nu eenmaal niet belangrijk genoeg is. Heftige sancties tegen Rusland, gaan ook wij ervaren. Dan moet je wel afwegen of dat het waard is.
uuuhhhhh... nu de Duitsers zo galant de Nordstream 2 hebben geblokkeerd is de Oekraine belangrijker geworden voor gas doorvoer naar het Westen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:53:32 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806144
De oorlog is begonnen :o
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')