abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203633871
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als Rusland besluit om binnen te vallen (wat ik niet denk), dan pakken ze gewoon een deel in en blijft het daar weer bij.

Net als met de Krim. Blaffen. Als een keeshondje.
Dit ja.
Vakman pur sang
pi_203633874
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus? Wat moeten we met Oekrane?
Wat moeten wij met Oekrane? Oekrane is een onafhankelijk land met zelfbeschikkingsrecht. Je kunt je beter afvragen wat Oekrane met Rusland moet, waarom zouden zij wat te maken willen hebben met een corrupte dictatuur die blijkbaar op zoek is naar nog wat meer Lebensraum?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2022 20:24:48 ]
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:23:08 #153
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203633877
Vladimir Putin told Joe Biden in a phone call on Saturday that the US response to Russia’s main security demands had not taken into account key concerns and that Moscow would respond soon, the Kremlin said.

Kremlin official Yuri Ushakov said the phone call took place against a backdrop of “hysteria” in the West about an impending Russian invasion that he said was absurd.

He said that Biden in the phone call warned Putin of major potential sanctions, but did not place special emphasis on it.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:23:51 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203633887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:06 schreef TLC het volgende:

[..]
ok het zal tijd worden dat we het Belgenland weer gaan inlijven, het grapje heeft nu wel lang genoeg geduurd o|O
Ain't happenin' bro
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203633894
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]
'We' proberen on speaking terms te blijven met tsaar Poetin. Want die wil dat Oekrane geen vriendjes met ons wordt. En dat maakt hij op een hele vriendelijke manier duidelijk. Toch blijven 'we' hem bellen en bij hem op visite komen.
Verder trekken we ons hoofdzakelijk terug volgens mij. Het westerse advies luidt nu: wegwezen daar.
De Amerikanen sturen, voor de show, een paar duizend man naar andere Oosteuropese landen. Daar lachen Poetin en Lavrov natuurlijk om.

Poetin mag nu een zet doen.
Hij mag zijn grote bek gaan waarmaken... of niet. Zijn eisen gaan toch niet worden ingewilligd. Oekrane is een soeverein land.
Er zijn gewoon duidelijke afspraken gemaakt in het Minsk-akkoord dat de NAVO niet dichterbij Rusland zou komen. Die afspraken zijn heel duidelijk overtreden de afgelopen 25 jaar. Putin heeft daar al meerdere malen voor gewaarschuwd, en klaarblijkelijk is de maat nu vol. Daar kun je van vinden wat je wilt. Maar het is toch echt de NAVO die te veel heeft lopen pushen de afgelopen decennia... De VS zou het ook niet pikken als Rusland dit zou doen (getuige de koude oorlog).

Desalniettemin, Heb ik liever een westerse wereldmacht (zoals de NAVO of VS) dan Rusland of China. Daarnaast vind ik Putin een zeer gevaarlijke man (intelligent , maar ook emotioneel. hmmm, does that ring a bell?). Anyhow, vind ik dat we ons hier niet in hadden moeten mengen, maar dat is nu te laat... Die oorlog gaat er komen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203633897
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die steunden de lokale bevolking, die de straat op waren gegaan omdat zich juist met het westen wilden associren. Heel vervelend natuurlijk voor Rusland dat ze liever niet meer met Rusland geassocieerd wilden worden, maar de logica dat ze dan maar geannexeerd moeten worden - of omdat Van Baalen langs ging :') - slaat als een lul op een drumstel en onderstreept juist waarom het logisch is dat ze dat liever niet meer willen.
Interne politiek moet je je niet mee bemoeien. Waar halen we toch de arrogantie vandaan?
pi_203633898
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Europa is zo goed als failliet. Een onnodige economische crisis er bovenop kunnen we missen als kiespijn.

Wat maakt Oekrane belangrijk voor ons? Simpel: politici die stoer willen doen.
Zeer waarschijnlijk wil Europa voorkomen dat Rusland weer uitgroeit tot een pseudo-Sovjet-Unie en dat we weer tussen 2 vuren komen te zitten. Dat is al lastig genoeg, want dat zitten we doorgaans toch wel.
Of Europa zo goed als failliet is, moeten we nog bezien. Aan dat angstkoortje heb ik sowieso nooit meegedaan. We hebben betere tijden gekend en er is flink wat intern gehakkel, maar gelukkig heeft het allemaal nog niet tot een megagroot bloedvergieten geleid. Wie weet gaat het beter als die Poetin oprot en er een iets fatsoenlijker opvolger in het Kremlin komt.

Maar een glazen bol heb ik niet.
Wel meen ik te kunnen inschatten dat een oorlog tot niks dan ellende leidt.
Daarom, zoals ik al eerder heb gemeld, wens ik tsaar Poetin veel wijsheid toe.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:25:48 #158
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203633933
De militaire plannen van de Russen zijn uitgelekt _O-

https://www.reddit.com/r/(...)_der_spiegel_the_us/
'According to German newspaper Der Spiegel, the US Secret Service, CIA and the Pentagon are said to have received intel of an 'exceptionally detailed' invasion plan, scheduled for February 16.'

During the classified briefings, the U.S. gave many details, according to several diplomats and military officials. For example, specific routes for the Russian invasion were described, as well as individual Russian units and what tasks they would perform. February 16 was mentioned as a possible date for the start of the invasion.

[ Bericht 20% gewijzigd door slashdotter3 op 12-02-2022 20:31:44 ]
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:26:04 #159
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203633943
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:24 schreef Stoorzendert het volgende:
vind ik Putin een zeer gevaarlijke man (intelligent , maar ook emotioneel. hmmm, does that ring a bell?)
Emotioneel? ja?
Ik vind het maar een koele kikker. Erg calculerend.
Hij weet wel wat hij doet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_203633944
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Oost Oekrane bedoel je he?
Dat is het deel waar ze in genteresseerd in zijn. Veel etnische Russen daar.
Die ook liever zich aansluiten bij Rusland.

Maar ja, als de bevolking bij de EU wil is dat relevant, willen ze bij Rusland horen ineens niet…
pi_203633978
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor Russen voelde het wel bedreigend.

En ja, die annexatie was niet conform internationaal recht, maar het is als in een bar Badr Hari gaan zitten narren. Natuurlijk mag hij jou niet halfdood slaan en je maakte maar wat grapjes…

Maar het blijft oliedom en provoceren.
Als Rusland al bang wordt van onbeduidende bureautijgers als Van Baalen en Verhofstadt, dan heeft het Kremlin echt een probleem. Ik vind een legermacht van meer dan honderdduizend man, 8 jaar na een eerder annexatie, meer bedreigend. Ik hoop dat de Oekraners, zowel de corrupte als de niet-corrupte, een bloedige oorlog bespaard blijft. Want een inval in Oekrane gaat anders worden dan die eerdere annexatie van De Krim. Er zijn, in letterlijke zin, grenzen.
pi_203633979
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Emotioneel? ja?
Ik vind het maar een koele kikker. Erg calculerend.
Hij weet wel wat hij doet.
Ja, en ja, hij is heel calculerend. Dat maakt hem ook zo gevaarlijk. Putin heeft diepe emotie om de USSR weer nieuw leven in te blazen

Intelligent, berekenend n emotioneel is gevaarlijk...
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:28:39 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203634030
Er is altijd nog Polen... en men onderschat de Polen enorm... Denk niet dat Poetin helemaal doorheeft welke slapende reus hij wakker maakt met gerotzooi aan de oostgrenzen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203634088
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef Toby56 het volgende:
Er zijn, in letterlijke zin, grenzen.
Paradoxaal genoeg lijkt de overlap van users die vinden dat onze grenzen dicht zouden moeten en dat Rusland Oekrane maar moet pakken vrij hoog.
pi_203634099
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er is altijd nog Polen... en men onderschat de Polen enorm... Denk niet dat Poetin helemaal doorheeft welke slapende reus hij wakker maakt met gerotzooi aan de oostgrenzen.
Die Polen koesteren enorme wrok richting de Russen voor wat ze daar allemaal geflikt hebben, maar die houden zich wel koest denk ik als de pleuris uitbreekt. Die hebben al teveel meegemaakt daar. Gaan niets doen. Misschien ondergronds ofzo
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:31:19 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203634112
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:30 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Die Polen koesteren enorme wrok richting de Russen voor wat ze daar allemaal geflikt hebben, maar die houden zich wel koest denk ik als de pleuris uitbreekt. Die hebben al teveel meegemaakt daar
Juist daarom is het een enorm militaristisch ingesteld land met hoge gevechtsbereidheid... Die gaan echt niet weer onder de knoet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203634138
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Juist daarom is het een enorm militaristisch land... Die gaan echt niet weer onder de knoet.
Nee, die houden zich gedeisd. Die weten wel waar de Russen toe in staat zijn
pi_203634139
putin heeft het wel steeds over het steeds dichterbij komen van Navo, maar een inval/annexatie van oekraine plaats rusland ook ineens naast navo landen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_203634157
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja, en ja, hij is heel calculerend. Dat maakt hem ook zo gevaarlijk. Putin heeft diepe emotie om de USSR weer nieuw leven in te blazen

Intelligent, berekenend n emotioneel is gevaarlijk...
Volgens mij hebben jullie teveel naar James Bond gekeken.
Vakman pur sang
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:32:34 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203634158
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:31 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nee, die houden zich gedeisd. Die weten wel waar de Russen toe in staat zijn
Gedeisd... totdat men besluit iets verder Oekrane in te trekken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203634168
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:32 schreef Bensel het volgende:
putin heeft het wel steeds over het steeds dichterbij komen van Navo, maar een inval/annexatie van oekraine plaats rusland ook ineens naast navo landen.
Nee, dat is een buffer. Waarom begrijpen velen dat niet? Dat Oekrane wordt geen Rusland... Dat is de buffer tussen NAVO en Rusland. En daar wil Putin regeringsleiders hebben die zich niet willen aansluiten bij de NAVO. Puur om die buffer te houden
pi_203634194
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij hebben jullie teveel naar James Bond gekeken.
Het is gewoon bekend dat Putin weer terug wil naar de USSR hoor
pi_203634196
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Als Rusland al bang wordt van onbeduidende bureautijgers als Van Baalen en Verhofstadt, dan heeft het Kremlin echt een probleem. Ik vind een legermacht van meer dan honderdduizend man, 8 jaar na een eerder annexatie, meer bedreigend. Ik hoop dat de Oekraners, zowel de corrupte als de niet-corrupte, een bloedige oorlog bespaard blijft. Want een inval in Oekrane gaat anders worden dan die eerdere annexatie van De Krim. Er zijn, in letterlijke zin, grenzen.
Het gaat niet om Verhofstadt en die vette pad die daar stonden, maar om het geheel en het beeld van die twee heeft iedereen op zijn netvlies.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:35:02 #174
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203634231
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Volgens mij is de Oekrane sterker dan Polen.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:35:23 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203634240
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Militair gezien? Denk het niet...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:35:29 #176
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203634241
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:32 schreef Bensel het volgende:
Ukraine is een bufferzone van 700km van de Poolse naar de Russische grens waar gevochten kan worden ipv op Russisch grondgebied.
pi_203634247
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Inmiddels wel in ieder geval
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:38:16 #178
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203634308
Nog even wat mooie plaatjes van Ukraine zien, volgende week kan het allemaal kapotgebombardeerd zijn.
twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:38:17 #179
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203634312
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het nu is. Maar Oekrane stond altijd redelijk hoog op de lijstjes. Net onder Duitsland en Turkije.
pi_203634381
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Er zijn gewoon duidelijke afspraken gemaakt in het Minsk-akkoord dat de NAVO niet dichterbij Rusland zou komen. Die afspraken zijn heel duidelijk overtreden de afgelopen 25 jaar. Putin heeft daar al meerdere malen voor gewaarschuwd, en klaarblijkelijk is de maat nu vol. Daar kun je van vinden wat je wilt. Maar het is toch echt de NAVO die te veel heeft lopen pushen de afgelopen decennia... De VS zou het ook niet pikken als Rusland dit zou doen (getuige de koude oorlog).

Desalniettemin, Heb ik liever een westerse wereldmacht (zoals de NAVO of VS) dan Rusland of China. Daarnaast vind ik Putin een zeer gevaarlijke man (intelligent , maar ook emotioneel. hmmm, does that ring a bell?). Anyhow, vind ik dat we ons hier niet in hadden moeten mengen, maar dat is nu te laat... Die oorlog gaat er komen
Het is inderdaad beroerd dat de relatie tussen het oude westen en Rusland verslechterd is in de laatste twee decennia. Het valt ook niet mee om daar 1 echte schuldige voor aan te wijzen. Poetin zal jouw verhaal steunen, en uiteraard is de NAVO zelf hongerig naar invloed en macht, en anderen zullen zeggen dat Vlad van een (min of meer) democratische president, met wie te praten viel, uiteindelijk is veranderd is in een onwrikbare leider van zijn eigen autocratie, en dat hij steeds meer begon terug te verlangen naar de machtspositie van de USSR c.q. Groot Rusland. En daar ook naar ging praten/dreigen, en soms zelfs handelen. En dat leidde er weer toe dat leiders van voormalige Oostbloklanden maar al te blij waren dat ze in ieder geval lid waren van de NAVO.

De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar daarmee hoeft het nog niet nodig te zijn dat een soeverein Oost-Europees land wordt binnengevallen.

Het gaat er wat mij betreft overigens niet eens zozeer om of ik begrip kan opbrengen voor Russische sentimenten, het gaat mij erom dat ik denk dat Poetin zijn hand hier wel eens zou kunnen overspelen. Wat denkt hij werkelijk te kunnen bereiken? En ten koste van wat?
pi_203634402
Er
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Nog even wat mooie plaatjes van Ukraine zien, volgende week kan het allemaal kapotgebombardeerd zijn.
[ twitter ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee joh _O-
Vakman pur sang
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:42:14 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203634462
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Er
[..]
Nee joh _O-
Nja een mooi nieuw vliegveld was ook weggevaagd de vorige keer...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203634487
W
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nja een mooi nieuw vliegveld was ook weggevaagd de vorige keer...
We zullen zien ;)
Vakman pur sang
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:44:55 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203634545
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Polen is vele malen rijker en ze gaan nu ook nog eens extra investeren in defensie.

Hier is een interessant artikel uit 2016 van een Pool die zich hardop afvraagt hoe ze het beste hun land naar het Israelisch model kunnen modelleren: https://defence24.com/can(...)el-itself-on-israeli
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:45:27 #185
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203634555
Wat vinden landen als Polen en Roemeni er nou van dat hun buurland mogelijk wordt binnengevallen door Rusland?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:46:14 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203634568
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het nu is. Maar Oekrane stond altijd redelijk hoog op de lijstjes. Net onder Duitsland en Turkije.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:50:17 #188
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203634707
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het is inderdaad beroerd dat de relatie tussen het oude westen en Rusland verslechterd is in de laatste twee decennia. Het valt ook niet mee om daar 1 echte schuldige voor aan te wijzen. Poetin zal jouw verhaal steunen, en uiteraard is de NAVO zelf hongerig naar invloed en macht, en anderen zullen zeggen dat Vlad van een (min of meer) democratische president, met wie te praten viel, uiteindelijk is veranderd is in een onwrikbare leider van zijn eigen autocratie, en dat hij steeds meer begon terug te verlangen naar de machtspositie van de USSR c.q. Groot Rusland. En daar ook naar ging praten/dreigen, en soms zelfs handelen. En dat leidde er weer toe dat leiders van voormalige Oostbloklanden maar al te blij waren dat ze in ieder geval lid waren van de NAVO.

De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar daarmee hoeft het nog niet nodig te zijn dat een soeverein Oost-Europees land wordt binnengevallen.

Het gaat er wat mij betreft overigens niet eens zozeer om of ik begrip kan opbrengen voor Russische sentimenten, het gaat mij erom dat ik denk dat Poetin zijn hand hier wel eens zou kunnen overspelen. Wat denkt hij werkelijk te kunnen bereiken? En ten koste van wat?
Wanneer je je dan ook nog beseft dat NATO van tien operationele legerkorpsen in Duitsland midden jaren tachtig met honderdduizenden militairen en tienduizenden tanks is teruggebracht naar een bataljon hier een brigade daar dan is het hele idee dat NATO een offensief gevaar vormt voor Rusland ronduit ridicuul. Dat weet Putin ook donders goed.

Dat “recht op invloed” wat Putin claimed slaat ook nergens op. Voormalige slachtoffers die verplicht De voormalige dader moeten pleasen. Alsof je de verkrachter van je dochter en moordenaar van je vader onderdak en voedsel moet geven.
pi_203634727
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat niet om Verhofstadt en die vette pad die daar stonden, maar om het geheel en het beeld van die twee heeft iedereen op zijn netvlies.
Ik denk dat de meeste Russen geen idee meer hebben.
Maar dit terzijde.
Die lui vertegenwoordigden daar de EU. Het verbaast me dat jij dat zo indrukwekkend en bedreigend vindt jegens de Russen. De EU stelde toch geen bliksem voor? Toen was er al genoeg ellende in de EU, dankzij de economische crisis en ruzies tussen landen onderling. Maar die uitslovers gaven Poetin wel een mooi wapen om 'bezorgd' te zijn.
Nogmaals: daadwerkelijke annexatie van een stuk van je land, plus 120.000 militairen langs je grens, dat vind ik echt een ander verhaal.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:52:11 #190
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203634781
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Al die mensen die Van Baalen/Verhofstadt als regelrechte oorzaak zien van de huidige Oekrane crisis :') _O-
Wij zijn er al niet van gediend als bijvoorbeeld Turkye stemadvies aan Turken in Nederland geeft maar 2 EU hotemetoten die in Oekraine staan te schreeuwen "Wij komen jullie helpen" is natuurlijk helemaal geen probleem h? Op welke wijze stonden ze daar de belangen van de EU burger te verdedigen?

[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 12-02-2022 20:58:17 ]
pi_203634802
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Wat vinden landen als Polen en Roemeni er nou van dat hun buurland mogelijk wordt binnengevallen door Rusland?
De Pool die ik ken zegt het is nu Oekrane en daarna Polen.
pi_203634909
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Zoiets gok ik

pi_203634923
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:53 schreef quirina het volgende:

[..]
Die Pool zal dan wel flink dronken zijn geweest als je zulke bullshit uitkraamt.

Elke mongool die denkt dat Putin een NATO land gaat aanvallen is wel kompleet van het padje af.
Zelfs de Oekraine zal hij niet zomaar aanvallen maar als de Russische bevolking in de Donbass bedreigd wordt dan walst hij daar naar binnen en alleen daar.
Voor de rest zal hij de Oekraine met rust laten.
Oh... enne... die gaspijp gaat definitief dicht daar. Dus valt de Oekraine terug naar de middeleeuwen.
pi_203634930
quote:

[..]
Polen en Roemeni zijn NAVO lid. Dat gaat hem echt niet worden.
pi_203634934
quote:

[..]
Dat is inderdaad de angst daar.
De rat Poetin wordt in veel van die landen nauwelijks vertrouwd.

Het mag dan zo zijn dat veel Oost-Europese landen moeite hebben met de Trias Politica en andere 'westerse' waarden, maar de bewoners zijn doorgaans zeer nationalistisch en de meesten willen niet terug naar de periode van voor het IJzeren Gordijn, toen Moskou hun lot bepaalde. Dat mag een overdreven angst lijken, maar je praat over een hele lange grauwe periode. Dus stelt het hun in ieder geval een beetje gerust dat ze lid (kunnen) zijn van de NAVO. Terecht of niet.
pi_203634980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad de angst daar.
De rat Poetin wordt in veel van die landen nauwelijks vertrouwd.

Het mag dan zo zijn dat veel Oost-Europese landen moeite hebben met de Trias Politica en andere 'westerse' waarden, maar de bewoners zijn doorgaans zeer nationalistisch en de meesten willen niet terug naar de periode van voor het IJzeren Gordijn, toen Moskou hun lot bepaalde. Dat mag een overdreven angst lijken, maar je praat over een hele lange grauwe periode. Dus stelt het hun in ieder geval een beetje gerust dat ze lid (kunnen) zijn van de NAVO.
Polen is zeker vergeten dat de Oekrainiers 100.000 mede Polen hebben afgeslacht in WW2.
https://en.wikipedia.org/(...)_and_Eastern_Galicia
pi_203634996
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Polen en Roemeni zijn NAVO lid. Dat gaat hem echt niet worden.
Ja leuk maar wie gaan er troepen naar Polen sturen om te vechten tegen de Russen?

Die laffe Biden kijkt sowieso wel weg.
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 21:00:56 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203635037
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:52 schreef the-eye het volgende:

[..]
Wij zijn er al niet van gediend als bijvoorbeeld Turkye stemadvies aan Turken in Nederland geeft maar 2 EU hotemetoten die in Oekraine staan te schreeuwen "Wij komen jullie helpen" is natuurlijk helemaal geen probleem h? Op welke wijze stonden ze daar de belangen van de EU burger te verdedigen?
Als iemand ze had weggestuurd dan had ik dat prima begrepen :Y

Maar om er nu verder een heel belangrijk ding van te maken ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203635041
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Die Pool zal dan wel flink dronken zijn geweest als je zulke bullshit uitkraamt.

Elke mongool die denkt dat Putin een NATO land gaat aanvallen is wel kompleet van het padje af.
Zelfs de Oekraine zal hij niet zomaar aanvallen maar als de Russische bevolking in de Donbass bedreigd wordt dan walst hij daar naar binnen en alleen daar.
Voor de rest zal hij de Oekraine met rust laten.
Oh... enne... die gaspijp gaat definitief dicht daar. Dus valt de Oekraine terug naar de middeleeuwen.
Er zijn sentimenten bij Polen, waarbij onze oude sentimenten jegens Duitsers in het niet vallen. Daar hebben die Polen echt geen borrels voor nodig.

Als wij de zorgen van Rusland 'moeten' begrijpen, dan mogen we de zorgen van aan Rusland grenzende landen ook best begrijpen. Toch?
Of was Poetin lazarus toen hij (tig keer) zei dat de NAVO een bedreiging vormt voor Rusland?
Gelooft hij echt dat de NAVO Rusland gaat binnenvallen?
Vinden we eigenlijk dat dergelijke uitspraken ook geen bullshit zijn?
pi_203635053
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:56 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Zoiets gok ik

[ afbeelding ]
Roemeni reageert zo
pi_203635093
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Polen is zeker vergeten dat de Oekrainiers 100.000 mede Polen hebben afgeslacht in WW2.
Polen is helemaal niets vergeten.

En die Oekraners waren toen trouwens vertegenwoordigers van Moskou.

Het enige dat dit diep-trieste voorbeeld aantoont, is dat oorlog afschuwelijk is. En dreigen met oorlog kan knap gevaarlijk zijn, en op diepe ellende uitlopen.

Ik wens tsaar Poetin veel wijsheid toe.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:05:18 #202
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203635179
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Lekker relevant joh. Vergeet 1768 niet!
pi_203635242
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik zou de relevantie niet willen onderschatten, want de sentimenten in Oost-Europa zijn niet voor de poes (en soms begrijpelijk), maar op dit moment voelt Polen de aanwezigheid van het land Oekrane volgens mij niet als bedreiging. Ze hebben 10 jaar geleden zelfs gezellig samen een voetbaltoernooitje georganiseerd. Het verbaast me dat Poetin dat niet als een bedreiging ervoer destijds.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:08:11 #204
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203635279
Wanneer was het voor het laatst dat een land een ander land binnen viel om het aan hun land toe te voegen? Iraq>Kuwait of tijdens de balkan oorlog?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:08:24 #205
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203635285
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als iemand ze had weggestuurd dan had ik dat prima begrepen :Y

Maar om er nu verder een heel belangrijk ding van te maken ...
Een associatieverdrag waarin staat dat de partijen samenwerking op militair vlak zullen onderzoeken.
pi_203635296
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]

In jouw verhaal kan ik me ook wel vinden hoor. En de waarheid ligt wellicht in het midden van onze verhalen, maar het zal ook wel meespelen dat ik gewoon geen zin het in die grote ellende. Want die oorlog gaan we echt wel merken hier. Of het geweld nu dr blijft of niet. We gaan het hier op een of andere manier wel merken (let maar op de prijzen bij de pomp of de supermarkt of je aandelen als die shit aan gaat).

Wie zijn hand overspeeld kan me eigenlijk weinig interesseren. Zolang ik maar mijn ding kan blijven doen. Maar laten we er allebei het beste van hopen ;)
pi_203635333
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:01 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Er zijn sentimenten bij Polen, waarbij onze oude sentimenten jegens Duitsers in het niet vallen. Daar hebben die Polen echt geen borrels voor nodig.

Als wij de zorgen van Rusland 'moeten' begrijpen, dan mogen we de zorgen van aan Rusland grenzende landen ook best begrijpen. Toch?
Of was Poetin lazarus toen hij (tig keer) zei dat de NAVO een bedreiging vormt voor Rusland?
Gelooft hij echt dat de NAVO Rusland gaat binnenvallen?
Vinden we eigenlijk dat dergelijke uitspraken ook geen bullshit zijn?
Rusland is niet degene die naar het Westen is opgeschoven na de Duitse hereniging.
Wij, het Westen, hebben konstant ons woord verbroken.
Russen MOESTEN dit allemaal wel pikken omdat de NATO gewoon veel sterker is/was dan Rusland.
Ook financieel moesten ze alles slikken omdat wederom het Westen sterker is.
Maar het tij keert en de Russen zijn nu al aan het samenwerken met de Chinezen en hebben zodirekt helemaal het Westen niet meer nodig, en toevallig nu laat de beer haar klauwen zien.
Toeval? Denk het niet.
Putin valt geen NATO land aan.
Putin valt Oekraine niet aan.
Putin wacht tot het fout gaat in de Donbass en knalt dan naar binnen.
Net als wij deden in de Balkan, Irak, Syrie, Lybie en vele ander landen.
En wie gaat m tegen houden?
NATO? Nederland?
Niemand wil sterven voor dat corrupte Oekraine.
pi_203635362
Zijn er hier serieus mensen geloven dat Poetin een inval gaat doen? :')
blablablabla
pi_203635364
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wanneer je je dan ook nog beseft dat NATO van tien operationele legerkorpsen in Duitsland midden jaren tachtig met honderdduizenden militairen en tienduizenden tanks is teruggebracht naar een bataljon hier een brigade daar dan is het hele idee dat NATO een offensief gevaar vormt voor Rusland ronduit ridicuul. Dat weet Putin ook donders goed.

Dat “recht op invloed” wat Putin claimed slaat ook nergens op. Voormalige slachtoffers die verplicht De voormalige dader moeten pleasen. Alsof je de verkrachter van je dochter en moordenaar van je vader onderdak en voedsel moet geven.
Nederland had meer dan 300 vliegtuigen in de hoogtijdagen. Daar is weinig meer van over. Tegenwoordig moet alles op 1 basis ondergebracht worden omdat dat financieel gezien gunstiger is :') Wel makkelijk voor de Russen enz. Maar ook een van de redenen van Trump om te zeggen dat ze uit de NAVO zouden stappen als ieder land er zo de brij aan geeft. En terecht.

Sleepy Joe is daar niet zo mee bezig. Die weet niet eens meer wat 'ie zegt

[ Bericht 0% gewijzigd door Stoorzendert op 12-02-2022 21:17:48 ]
pi_203635380
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nog een NATO broeder.
https://nl.frwiki.wiki/wiki/Shoah_en_Estonie
pi_203635384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:08 schreef RamboDirk het volgende:
Wanneer was het voor het laatst dat een land een ander land binnen viel om het aan hun land toe te voegen? Iraq>Kuwait of tijdens de balkan oorlog?
De Krim? De Krim is overigens een iets complexer verhaal dan zomaar iets 'overnemen'. Dat is altijd al een soort van speelbal geweest, en hoort van oudsher eigenlijk aan Rusland toe. (als je het zo mag noemen)
pi_203635427
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:11 schreef Elan het volgende:
Zijn er hier serieus mensen geloven dat Poetin een inval gaat doen? :')
Even quoten voor het nageslacht
pi_203635454
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:08 schreef RamboDirk het volgende:
Ik houd dat gelukkig niet bij. Wereldwijd is er uiteraard veel te veel ellende en oorlog.

Sommigen zouden wellicht de Tweede Tsjetsjeense oorlog (1999-2009) willen noemen, maar dat is een gecompliceerd verhaal.
De annexatie van De Krim (2014) is een gedeeltelijk verhaal.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:15:34 #214
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203635503
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ja leuk maar wie gaan er troepen naar Polen sturen om te vechten tegen de Russen?
Ollenkreng troepen elders |:) _O-
pi_203635553
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:09 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Rusland is niet degene die naar het Westen is opgeschoven na de Duitse hereniging.
Russen MOESTEN dit allemaal wel pikken omdat de NATO gewoon veel sterker is/was dan Rusland.
Maar het tij keert en de Russen zijn nu al aan het samenwerken met de Chinezen en hebben zodirekt helemaal het Westen niet meer nodig, en toevallig nu laat de beer haar klauwen zien.
Toeval? Denk het niet.
NATO? Nederland?
Mooi.

Als ik Poetin was, zou ik de blunders van het westen (Aghanistan, Balkan, Irak, Syri, Libi) niet willen herhalen.
Er is natuurlijk nog een kans dat veel (ook niet corrupte) Oekraners voor hun land willen sterven.
En Rusland gaat met nog meer sancties te kampen krijgen.
Ik wens Poetin daarom veel wijsheid toe.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:19:39 #216
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203635635
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:17 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Mooi.

Als ik Poetin was, zou ik de blunders van het westen (Aghanistan, Balkan, Irak, Syri, Libi) niet willen herhalen.
Er is natuurlijk nog een kans dat veel (ook niet corrupte) Oekraners voor hun land willen sterven.
Ik wens Poetin daarom veel wijsheid toe.
Ik denk inderdaad dat je de vechtbereidheid van de Oekraners niet moet onderschatten. Donbass is niet voor niks min of meer mislukt voor de Russen.
pi_203635651
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:09 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Toeval? Denk het niet.
NATO? Nederland?
Wel een 'like' gegeven, maar wil niet zeggen dat ik Putin steun. Putin is wel gewoon een 'madman' die enorme ellende over Europa kan uitstrooien
pi_203635738
Het gaat waarschijnlijk los binnen nu en een paar dagen. Toch kan ik de beelden van deze reclame niet uit mijn ogen krijgen:
pi_203635747
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:20 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wel een 'like' gegeven, maar wil niet zeggen dat ik Putin steun. Putin is wel gewoon een 'madman' die enorme ellende over Europa kan uitstrooien
Als Putin een madman was had hij allang al aangevallen.
pi_203635782
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:20 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik vind Poetin een dictatoriale klootzak die lijdt aan grootheidswaan en een te grote mate van nationalisme, en die andersdenkenden vergiftigt/opruimt/in kampen opsluit.
Of hij echt een totale 'madman' is, daar heb ik sterk mijn twijfels over. Daarom hoop ik dat hij zich uiteindelijk afvraagt: wil ik dat echt, enorme ellende over Europa uitstrooien?
pi_203635805
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:23 schreef Simmertje het volgende:
Het gaat waarschijnlijk los binnen nu en een paar dagen. Toch kan ik de beelden van deze reclame niet uit mijn ogen krijgen:
Waarom? Nooit 'Saving Private Ryan' gekeken? Dat was toch ook een 'school teacher'?
pi_203635846
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Waarom? Nooit 'Saving Private Ryan' gekeken? Dat was toch ook een 'school teacher'?
Maar wie gaat hen uit deze ellendige situatie redden? Niet het westen, niet de Russen.
pi_203635859
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Al die mensen die Van Baalen/Verhofstadt als regelrechte oorzaak zien van de huidige Oekrane crisis :') _O-
Alles om maar geen slecht woord te hoeven zeggen over dictator Poetin. Blijkbaar hebben we in Nederland altijd een klein groepje gekken die de Russische leider vereren, hoe misdadig deze ook is. Was met Stalin ook al zo. En waarom? Geen idee. Misschien nog steeds dankbaar dat de Kozakken ons ooit van de Fransen hebben bevrijd.
pi_203635862
Ik ben echt bang dat Rusland spontaan toeslaat, hoe halen ze het in hun kop juist in deze tijd.
pi_203635889
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik vind Poetin een dictatoriale klootzak die lijdt aan grootheidswaan en een te grote mate van nationalisme, en die andersdenkenden vergiftigt/opruimt/in kampen opsluit.
Of hij echt een totale 'madman' is, daar heb ik sterk mijn twijfels over. Daarom hoop ik dat hij zich uiteindelijk afvraagt: wil ik dat echt, enorme ellende over Europa uitstrooien?
Ik zal ook nog wel verschuiven qua mening als Putin het echt gaat doen omdat ik er dan ook last van ga krijgen net zoals de rest in NL. Maar puur om die reden. Zoals hiervoor ook al gemeld, heb ik toch liever een westerse wereldmacht. Of dat terecht is weet ik niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')