Dit ja.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als Rusland besluit om binnen te vallen (wat ik niet denk), dan pakken ze gewoon een deel in en blijft het daar weer bij.
Net als met de Krim. Blaffen. Als een keeshondje.
Wat moeten wij met Oekrane? Oekrane is een onafhankelijk land met zelfbeschikkingsrecht. Je kunt je beter afvragen wat Oekrane met Rusland moet, waarom zouden zij wat te maken willen hebben met een corrupte dictatuur die blijkbaar op zoek is naar nog wat meer Lebensraum?quote:
Ain't happenin' broquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:06 schreef TLC het volgende:
[..]
ok het zal tijd worden dat we het Belgenland weer gaan inlijven, het grapje heeft nu wel lang genoeg geduurd
Er zijn gewoon duidelijke afspraken gemaakt in het Minsk-akkoord dat de NAVO niet dichterbij Rusland zou komen. Die afspraken zijn heel duidelijk overtreden de afgelopen 25 jaar. Putin heeft daar al meerdere malen voor gewaarschuwd, en klaarblijkelijk is de maat nu vol. Daar kun je van vinden wat je wilt. Maar het is toch echt de NAVO die te veel heeft lopen pushen de afgelopen decennia... De VS zou het ook niet pikken als Rusland dit zou doen (getuige de koude oorlog).quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
'We' proberen on speaking terms te blijven met tsaar Poetin. Want die wil dat Oekrane geen vriendjes met ons wordt. En dat maakt hij op een hele vriendelijke manier duidelijk. Toch blijven 'we' hem bellen en bij hem op visite komen.
Verder trekken we ons hoofdzakelijk terug volgens mij. Het westerse advies luidt nu: wegwezen daar.
De Amerikanen sturen, voor de show, een paar duizend man naar andere Oosteuropese landen. Daar lachen Poetin en Lavrov natuurlijk om.
Poetin mag nu een zet doen.
Hij mag zijn grote bek gaan waarmaken... of niet. Zijn eisen gaan toch niet worden ingewilligd. Oekrane is een soeverein land.
Interne politiek moet je je niet mee bemoeien. Waar halen we toch de arrogantie vandaan?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die steunden de lokale bevolking, die de straat op waren gegaan omdat zich juist met het westen wilden associren. Heel vervelend natuurlijk voor Rusland dat ze liever niet meer met Rusland geassocieerd wilden worden, maar de logica dat ze dan maar geannexeerd moeten worden - of omdat Van Baalen langs ging- slaat als een lul op een drumstel en onderstreept juist waarom het logisch is dat ze dat liever niet meer willen.
Zeer waarschijnlijk wil Europa voorkomen dat Rusland weer uitgroeit tot een pseudo-Sovjet-Unie en dat we weer tussen 2 vuren komen te zitten. Dat is al lastig genoeg, want dat zitten we doorgaans toch wel.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Europa is zo goed als failliet. Een onnodige economische crisis er bovenop kunnen we missen als kiespijn.
Wat maakt Oekrane belangrijk voor ons? Simpel: politici die stoer willen doen.
Emotioneel? ja?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:24 schreef Stoorzendert het volgende:
vind ik Putin een zeer gevaarlijke man (intelligent , maar ook emotioneel. hmmm, does that ring a bell?)
Die ook liever zich aansluiten bij Rusland.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oost Oekrane bedoel je he?
Dat is het deel waar ze in genteresseerd in zijn. Veel etnische Russen daar.
Als Rusland al bang wordt van onbeduidende bureautijgers als Van Baalen en Verhofstadt, dan heeft het Kremlin echt een probleem. Ik vind een legermacht van meer dan honderdduizend man, 8 jaar na een eerder annexatie, meer bedreigend. Ik hoop dat de Oekraners, zowel de corrupte als de niet-corrupte, een bloedige oorlog bespaard blijft. Want een inval in Oekrane gaat anders worden dan die eerdere annexatie van De Krim. Er zijn, in letterlijke zin, grenzen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor Russen voelde het wel bedreigend.
En ja, die annexatie was niet conform internationaal recht, maar het is als in een bar Badr Hari gaan zitten narren. Natuurlijk mag hij jou niet halfdood slaan en je maakte maar wat grapjes…
Maar het blijft oliedom en provoceren.
Ja, en ja, hij is heel calculerend. Dat maakt hem ook zo gevaarlijk. Putin heeft diepe emotie om de USSR weer nieuw leven in te blazenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Emotioneel? ja?
Ik vind het maar een koele kikker. Erg calculerend.
Hij weet wel wat hij doet.
Paradoxaal genoeg lijkt de overlap van users die vinden dat onze grenzen dicht zouden moeten en dat Rusland Oekrane maar moet pakken vrij hoog.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef Toby56 het volgende:
Er zijn, in letterlijke zin, grenzen.
Die Polen koesteren enorme wrok richting de Russen voor wat ze daar allemaal geflikt hebben, maar die houden zich wel koest denk ik als de pleuris uitbreekt. Die hebben al teveel meegemaakt daar. Gaan niets doen. Misschien ondergronds ofzoquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er is altijd nog Polen... en men onderschat de Polen enorm... Denk niet dat Poetin helemaal doorheeft welke slapende reus hij wakker maakt met gerotzooi aan de oostgrenzen.
Juist daarom is het een enorm militaristisch ingesteld land met hoge gevechtsbereidheid... Die gaan echt niet weer onder de knoet.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die Polen koesteren enorme wrok richting de Russen voor wat ze daar allemaal geflikt hebben, maar die houden zich wel koest denk ik als de pleuris uitbreekt. Die hebben al teveel meegemaakt daar
Nee, die houden zich gedeisd. Die weten wel waar de Russen toe in staat zijnquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist daarom is het een enorm militaristisch land... Die gaan echt niet weer onder de knoet.
Volgens mij hebben jullie teveel naar James Bond gekeken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, en ja, hij is heel calculerend. Dat maakt hem ook zo gevaarlijk. Putin heeft diepe emotie om de USSR weer nieuw leven in te blazen
Intelligent, berekenend n emotioneel is gevaarlijk...
Gedeisd... totdat men besluit iets verder Oekrane in te trekkenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, die houden zich gedeisd. Die weten wel waar de Russen toe in staat zijn
Nee, dat is een buffer. Waarom begrijpen velen dat niet? Dat Oekrane wordt geen Rusland... Dat is de buffer tussen NAVO en Rusland. En daar wil Putin regeringsleiders hebben die zich niet willen aansluiten bij de NAVO. Puur om die buffer te houdenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:32 schreef Bensel het volgende:
putin heeft het wel steeds over het steeds dichterbij komen van Navo, maar een inval/annexatie van oekraine plaats rusland ook ineens naast navo landen.
Het is gewoon bekend dat Putin weer terug wil naar de USSR hoorquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij hebben jullie teveel naar James Bond gekeken.
Het gaat niet om Verhofstadt en die vette pad die daar stonden, maar om het geheel en het beeld van die twee heeft iedereen op zijn netvlies.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als Rusland al bang wordt van onbeduidende bureautijgers als Van Baalen en Verhofstadt, dan heeft het Kremlin echt een probleem. Ik vind een legermacht van meer dan honderdduizend man, 8 jaar na een eerder annexatie, meer bedreigend. Ik hoop dat de Oekraners, zowel de corrupte als de niet-corrupte, een bloedige oorlog bespaard blijft. Want een inval in Oekrane gaat anders worden dan die eerdere annexatie van De Krim. Er zijn, in letterlijke zin, grenzen.
Volgens mij is de Oekrane sterker dan Polen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er is altijd nog Polen... en men onderschat de Polen enorm... Denk niet dat Poetin helemaal doorheeft welke slapende reus hij wakker maakt met gerotzooi aan de oostgrenzen.
Militair gezien? Denk het niet...quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij is de Oekrane sterker dan Polen.
Ukraine is een bufferzone van 700km van de Poolse naar de Russische grens waar gevochten kan worden ipv op Russisch grondgebied.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:32 schreef Bensel het volgende:
putin heeft het wel steeds over het steeds dichterbij komen van Navo, maar een inval/annexatie van oekraine plaats rusland ook ineens naast navo landen.
Inmiddels wel in ieder gevalquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Militair gezien? Denk het niet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet hoe het nu is. Maar Oekrane stond altijd redelijk hoog op de lijstjes. Net onder Duitsland en Turkije.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Militair gezien? Denk het niet...
Het is inderdaad beroerd dat de relatie tussen het oude westen en Rusland verslechterd is in de laatste twee decennia. Het valt ook niet mee om daar 1 echte schuldige voor aan te wijzen. Poetin zal jouw verhaal steunen, en uiteraard is de NAVO zelf hongerig naar invloed en macht, en anderen zullen zeggen dat Vlad van een (min of meer) democratische president, met wie te praten viel, uiteindelijk is veranderd is in een onwrikbare leider van zijn eigen autocratie, en dat hij steeds meer begon terug te verlangen naar de machtspositie van de USSR c.q. Groot Rusland. En daar ook naar ging praten/dreigen, en soms zelfs handelen. En dat leidde er weer toe dat leiders van voormalige Oostbloklanden maar al te blij waren dat ze in ieder geval lid waren van de NAVO.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er zijn gewoon duidelijke afspraken gemaakt in het Minsk-akkoord dat de NAVO niet dichterbij Rusland zou komen. Die afspraken zijn heel duidelijk overtreden de afgelopen 25 jaar. Putin heeft daar al meerdere malen voor gewaarschuwd, en klaarblijkelijk is de maat nu vol. Daar kun je van vinden wat je wilt. Maar het is toch echt de NAVO die te veel heeft lopen pushen de afgelopen decennia... De VS zou het ook niet pikken als Rusland dit zou doen (getuige de koude oorlog).
Desalniettemin, Heb ik liever een westerse wereldmacht (zoals de NAVO of VS) dan Rusland of China. Daarnaast vind ik Putin een zeer gevaarlijke man (intelligent , maar ook emotioneel. hmmm, does that ring a bell?). Anyhow, vind ik dat we ons hier niet in hadden moeten mengen, maar dat is nu te laat... Die oorlog gaat er komen
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Nog even wat mooie plaatjes van Ukraine zien, volgende week kan het allemaal kapotgebombardeerd zijn.
[ twitter ]Nee johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vakman pur sang
Nja een mooi nieuw vliegveld was ook weggevaagd de vorige keer...quote:
We zullen zienquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nja een mooi nieuw vliegveld was ook weggevaagd de vorige keer...
Polen is vele malen rijker en ze gaan nu ook nog eens extra investeren in defensie.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij is de Oekrane sterker dan Polen.
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het nu is. Maar Oekrane stond altijd redelijk hoog op de lijstjes. Net onder Duitsland en Turkije.
Wanneer je je dan ook nog beseft dat NATO van tien operationele legerkorpsen in Duitsland midden jaren tachtig met honderdduizenden militairen en tienduizenden tanks is teruggebracht naar een bataljon hier een brigade daar dan is het hele idee dat NATO een offensief gevaar vormt voor Rusland ronduit ridicuul. Dat weet Putin ook donders goed.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is inderdaad beroerd dat de relatie tussen het oude westen en Rusland verslechterd is in de laatste twee decennia. Het valt ook niet mee om daar 1 echte schuldige voor aan te wijzen. Poetin zal jouw verhaal steunen, en uiteraard is de NAVO zelf hongerig naar invloed en macht, en anderen zullen zeggen dat Vlad van een (min of meer) democratische president, met wie te praten viel, uiteindelijk is veranderd is in een onwrikbare leider van zijn eigen autocratie, en dat hij steeds meer begon terug te verlangen naar de machtspositie van de USSR c.q. Groot Rusland. En daar ook naar ging praten/dreigen, en soms zelfs handelen. En dat leidde er weer toe dat leiders van voormalige Oostbloklanden maar al te blij waren dat ze in ieder geval lid waren van de NAVO.
De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar daarmee hoeft het nog niet nodig te zijn dat een soeverein Oost-Europees land wordt binnengevallen.
Het gaat er wat mij betreft overigens niet eens zozeer om of ik begrip kan opbrengen voor Russische sentimenten, het gaat mij erom dat ik denk dat Poetin zijn hand hier wel eens zou kunnen overspelen. Wat denkt hij werkelijk te kunnen bereiken? En ten koste van wat?
Ik denk dat de meeste Russen geen idee meer hebben.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat niet om Verhofstadt en die vette pad die daar stonden, maar om het geheel en het beeld van die twee heeft iedereen op zijn netvlies.
Wij zijn er al niet van gediend als bijvoorbeeld Turkye stemadvies aan Turken in Nederland geeft maar 2 EU hotemetoten die in Oekraine staan te schreeuwen "Wij komen jullie helpen" is natuurlijk helemaal geen probleem h? Op welke wijze stonden ze daar de belangen van de EU burger te verdedigen?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Al die mensen die Van Baalen/Verhofstadt als regelrechte oorzaak zien van de huidige Oekrane crisis![]()
De Pool die ik ken zegt het is nu Oekrane en daarna Polen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Wat vinden landen als Polen en Roemeni er nou van dat hun buurland mogelijk wordt binnengevallen door Rusland?
Zoiets gok ikquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Wat vinden landen als Polen en Roemeni er nou van dat hun buurland mogelijk wordt binnengevallen door Rusland?
Die Pool zal dan wel flink dronken zijn geweest als je zulke bullshit uitkraamt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:53 schreef quirina het volgende:
[..]
De Pool die ik ken zegt het is nu Oekrane en daarna Polen.
Polen en Roemeni zijn NAVO lid. Dat gaat hem echt niet worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de angst daar.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Polen is zeker vergeten dat de Oekrainiers 100.000 mede Polen hebben afgeslacht in WW2.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de angst daar.
De rat Poetin wordt in veel van die landen nauwelijks vertrouwd.
Het mag dan zo zijn dat veel Oost-Europese landen moeite hebben met de Trias Politica en andere 'westerse' waarden, maar de bewoners zijn doorgaans zeer nationalistisch en de meesten willen niet terug naar de periode van voor het IJzeren Gordijn, toen Moskou hun lot bepaalde. Dat mag een overdreven angst lijken, maar je praat over een hele lange grauwe periode. Dus stelt het hun in ieder geval een beetje gerust dat ze lid (kunnen) zijn van de NAVO.
Ja leuk maar wie gaan er troepen naar Polen sturen om te vechten tegen de Russen?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Polen en Roemeni zijn NAVO lid. Dat gaat hem echt niet worden.
Als iemand ze had weggestuurd dan had ik dat prima begrepenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wij zijn er al niet van gediend als bijvoorbeeld Turkye stemadvies aan Turken in Nederland geeft maar 2 EU hotemetoten die in Oekraine staan te schreeuwen "Wij komen jullie helpen" is natuurlijk helemaal geen probleem h? Op welke wijze stonden ze daar de belangen van de EU burger te verdedigen?
Er zijn sentimenten bij Polen, waarbij onze oude sentimenten jegens Duitsers in het niet vallen. Daar hebben die Polen echt geen borrels voor nodig.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Die Pool zal dan wel flink dronken zijn geweest als je zulke bullshit uitkraamt.
Elke mongool die denkt dat Putin een NATO land gaat aanvallen is wel kompleet van het padje af.
Zelfs de Oekraine zal hij niet zomaar aanvallen maar als de Russische bevolking in de Donbass bedreigd wordt dan walst hij daar naar binnen en alleen daar.
Voor de rest zal hij de Oekraine met rust laten.
Oh... enne... die gaspijp gaat definitief dicht daar. Dus valt de Oekraine terug naar de middeleeuwen.
Roemeni reageert zoquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:56 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Zoiets gok ik
[ afbeelding ]
Polen is helemaal niets vergeten.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Polen is zeker vergeten dat de Oekrainiers 100.000 mede Polen hebben afgeslacht in WW2.
https://en.wikipedia.org/(...)_and_Eastern_Galicia
Lekker relevant joh. Vergeet 1768 niet!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Polen is zeker vergeten dat de Oekrainiers 100.000 mede Polen hebben afgeslacht in WW2.
https://en.wikipedia.org/(...)_and_Eastern_Galicia
Ik zou de relevantie niet willen onderschatten, want de sentimenten in Oost-Europa zijn niet voor de poes (en soms begrijpelijk), maar op dit moment voelt Polen de aanwezigheid van het land Oekrane volgens mij niet als bedreiging. Ze hebben 10 jaar geleden zelfs gezellig samen een voetbaltoernooitje georganiseerd. Het verbaast me dat Poetin dat niet als een bedreiging ervoer destijds.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Lekker relevant joh. Vergeet 1768 niet!
Een associatieverdrag waarin staat dat de partijen samenwerking op militair vlak zullen onderzoeken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als iemand ze had weggestuurd dan had ik dat prima begrepen
Maar om er nu verder een heel belangrijk ding van te maken ...
In jouw verhaal kan ik me ook wel vinden hoor. En de waarheid ligt wellicht in het midden van onze verhalen, maar het zal ook wel meespelen dat ik gewoon geen zin het in die grote ellende. Want die oorlog gaan we echt wel merken hier. Of het geweld nu dr blijft of niet. We gaan het hier op een of andere manier wel merken (let maar op de prijzen bij de pomp of de supermarkt of je aandelen als die shit aan gaat).quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is inderdaad beroerd dat de relatie tussen het oude westen en Rusland verslechterd is in de laatste twee decennia. Het valt ook niet mee om daar 1 echte schuldige voor aan te wijzen. Poetin zal jouw verhaal steunen, en uiteraard is de NAVO zelf hongerig naar invloed en macht, en anderen zullen zeggen dat Vlad van een (min of meer) democratische president, met wie te praten viel, uiteindelijk is veranderd is in een onwrikbare leider van zijn eigen autocratie, en dat hij steeds meer begon terug te verlangen naar de machtspositie van de USSR c.q. Groot Rusland. En daar ook naar ging praten/dreigen, en soms zelfs handelen. En dat leidde er weer toe dat leiders van voormalige Oostbloklanden maar al te blij waren dat ze in ieder geval lid waren van de NAVO.
De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar daarmee hoeft het nog niet nodig te zijn dat een soeverein Oost-Europees land wordt binnengevallen.
Het gaat er wat mij betreft overigens niet eens zozeer om of ik begrip kan opbrengen voor Russische sentimenten, het gaat mij erom dat ik denk dat Poetin zijn hand hier wel eens zou kunnen overspelen. Wat denkt hij werkelijk te kunnen bereiken? En ten koste van wat?
Rusland is niet degene die naar het Westen is opgeschoven na de Duitse hereniging.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:01 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er zijn sentimenten bij Polen, waarbij onze oude sentimenten jegens Duitsers in het niet vallen. Daar hebben die Polen echt geen borrels voor nodig.
Als wij de zorgen van Rusland 'moeten' begrijpen, dan mogen we de zorgen van aan Rusland grenzende landen ook best begrijpen. Toch?
Of was Poetin lazarus toen hij (tig keer) zei dat de NAVO een bedreiging vormt voor Rusland?
Gelooft hij echt dat de NAVO Rusland gaat binnenvallen?
Vinden we eigenlijk dat dergelijke uitspraken ook geen bullshit zijn?
Nederland had meer dan 300 vliegtuigen in de hoogtijdagen. Daar is weinig meer van over. Tegenwoordig moet alles op 1 basis ondergebracht worden omdat dat financieel gezien gunstiger isquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer je je dan ook nog beseft dat NATO van tien operationele legerkorpsen in Duitsland midden jaren tachtig met honderdduizenden militairen en tienduizenden tanks is teruggebracht naar een bataljon hier een brigade daar dan is het hele idee dat NATO een offensief gevaar vormt voor Rusland ronduit ridicuul. Dat weet Putin ook donders goed.
Dat “recht op invloed” wat Putin claimed slaat ook nergens op. Voormalige slachtoffers die verplicht De voormalige dader moeten pleasen. Alsof je de verkrachter van je dochter en moordenaar van je vader onderdak en voedsel moet geven.
Nog een NATO broeder.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Lekker relevant joh. Vergeet 1768 niet!
De Krim? De Krim is overigens een iets complexer verhaal dan zomaar iets 'overnemen'. Dat is altijd al een soort van speelbal geweest, en hoort van oudsher eigenlijk aan Rusland toe. (als je het zo mag noemen)quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:08 schreef RamboDirk het volgende:
Wanneer was het voor het laatst dat een land een ander land binnen viel om het aan hun land toe te voegen? Iraq>Kuwait of tijdens de balkan oorlog?
Even quoten voor het nageslachtquote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:11 schreef Elan het volgende:
Zijn er hier serieus mensen geloven dat Poetin een inval gaat doen?
Ik houd dat gelukkig niet bij. Wereldwijd is er uiteraard veel te veel ellende en oorlog.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:08 schreef RamboDirk het volgende:
Wanneer was het voor het laatst dat een land een ander land binnen viel om het aan hun land toe te voegen? Iraq>Kuwait of tijdens de balkan oorlog?
Ollenkreng troepen eldersquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ja leuk maar wie gaan er troepen naar Polen sturen om te vechten tegen de Russen?
Mooi.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:09 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Rusland is niet degene die naar het Westen is opgeschoven na de Duitse hereniging.
Wij, het Westen, hebben konstant ons woord verbroken.
Russen MOESTEN dit allemaal wel pikken omdat de NATO gewoon veel sterker is/was dan Rusland.
Ook financieel moesten ze alles slikken omdat wederom het Westen sterker is.
Maar het tij keert en de Russen zijn nu al aan het samenwerken met de Chinezen en hebben zodirekt helemaal het Westen niet meer nodig, en toevallig nu laat de beer haar klauwen zien.
Toeval? Denk het niet.
Putin valt geen NATO land aan.
Putin valt Oekraine niet aan.
Putin wacht tot het fout gaat in de Donbass en knalt dan naar binnen.
Net als wij deden in de Balkan, Irak, Syrie, Lybie en vele ander landen.
En wie gaat m tegen houden?
NATO? Nederland?
Niemand wil sterven voor dat corrupte Oekraine.
Ik denk inderdaad dat je de vechtbereidheid van de Oekraners niet moet onderschatten. Donbass is niet voor niks min of meer mislukt voor de Russen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mooi.
Als ik Poetin was, zou ik de blunders van het westen (Aghanistan, Balkan, Irak, Syri, Libi) niet willen herhalen.
Er is natuurlijk nog een kans dat veel (ook niet corrupte) Oekraners voor hun land willen sterven.
Ik wens Poetin daarom veel wijsheid toe.
Wel een 'like' gegeven, maar wil niet zeggen dat ik Putin steun. Putin is wel gewoon een 'madman' die enorme ellende over Europa kan uitstrooienquote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:09 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Rusland is niet degene die naar het Westen is opgeschoven na de Duitse hereniging.
Wij, het Westen, hebben konstant ons woord verbroken.
Russen MOESTEN dit allemaal wel pikken omdat de NATO gewoon veel sterker is/was dan Rusland.
Ook financieel moesten ze alles slikken omdat wederom het Westen sterker is.
Maar het tij keert en de Russen zijn nu al aan het samenwerken met de Chinezen en hebben zodirekt helemaal het Westen niet meer nodig, en toevallig nu laat de beer haar klauwen zien.
Toeval? Denk het niet.
Putin valt geen NATO land aan.
Putin valt Oekraine niet aan.
Putin wacht tot het fout gaat in de Donbass en knalt dan naar binnen.
Net als wij deden in de Balkan, Irak, Syrie, Lybie en vele ander landen.
En wie gaat m tegen houden?
NATO? Nederland?
Niemand wil sterven voor dat corrupte Oekraine.
Als Putin een madman was had hij allang al aangevallen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel een 'like' gegeven, maar wil niet zeggen dat ik Putin steun. Putin is wel gewoon een 'madman' die enorme ellende over Europa kan uitstrooien
Ik vind Poetin een dictatoriale klootzak die lijdt aan grootheidswaan en een te grote mate van nationalisme, en die andersdenkenden vergiftigt/opruimt/in kampen opsluit.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel een 'like' gegeven, maar wil niet zeggen dat ik Putin steun. Putin is wel gewoon een 'madman' die enorme ellende over Europa kan uitstrooien
Waarom? Nooit 'Saving Private Ryan' gekeken? Dat was toch ook een 'school teacher'?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:23 schreef Simmertje het volgende:
Het gaat waarschijnlijk los binnen nu en een paar dagen. Toch kan ik de beelden van deze reclame niet uit mijn ogen krijgen:
Maar wie gaat hen uit deze ellendige situatie redden? Niet het westen, niet de Russen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom? Nooit 'Saving Private Ryan' gekeken? Dat was toch ook een 'school teacher'?
Alles om maar geen slecht woord te hoeven zeggen over dictator Poetin. Blijkbaar hebben we in Nederland altijd een klein groepje gekken die de Russische leider vereren, hoe misdadig deze ook is. Was met Stalin ook al zo. En waarom? Geen idee. Misschien nog steeds dankbaar dat de Kozakken ons ooit van de Fransen hebben bevrijd.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Al die mensen die Van Baalen/Verhofstadt als regelrechte oorzaak zien van de huidige Oekrane crisis![]()
Ik zal ook nog wel verschuiven qua mening als Putin het echt gaat doen omdat ik er dan ook last van ga krijgen net zoals de rest in NL. Maar puur om die reden. Zoals hiervoor ook al gemeld, heb ik toch liever een westerse wereldmacht. Of dat terecht is weet ik niet...quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vind Poetin een dictatoriale klootzak die lijdt aan grootheidswaan en een te grote mate van nationalisme, en die andersdenkenden vergiftigt/opruimt/in kampen opsluit.
Of hij echt een totale 'madman' is, daar heb ik sterk mijn twijfels over. Daarom hoop ik dat hij zich uiteindelijk afvraagt: wil ik dat echt, enorme ellende over Europa uitstrooien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |