abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203633871
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als Rusland besluit om binnen te vallen (wat ik niet denk), dan pakken ze gewoon een deel in en blijft het daar weer bij.

Net als met de Krim. Blaffen. Als een keeshondje.
Dit ja.
Vakman pur sang
pi_203633874
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus? Wat moeten we met Oekraïne?
Wat moeten wij met Oekraïne? Oekraïne is een onafhankelijk land met zelfbeschikkingsrecht. Je kunt je beter afvragen wat Oekraïne met Rusland moet, waarom zouden zij wat te maken willen hebben met een corrupte dictatuur die blijkbaar op zoek is naar nog wat meer Lebensraum?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2022 20:24:48 ]
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:23:08 #153
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203633877
Vladimir Putin told Joe Biden in a phone call on Saturday that the US response to Russia’s main security demands had not taken into account key concerns and that Moscow would respond soon, the Kremlin said.

Kremlin official Yuri Ushakov said the phone call took place against a backdrop of “hysteria” in the West about an impending Russian invasion that he said was absurd.

He said that Biden in the phone call warned Putin of major potential sanctions, but did not place special emphasis on it.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:23:51 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203633887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:06 schreef TLC het volgende:

[..]
ok het zal tijd worden dat we het Belgenland weer gaan inlijven, het grapje heeft nu wel lang genoeg geduurd o|O
Ain't happenin' bro
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203633894
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]
'We' proberen on speaking terms te blijven met tsaar Poetin. Want die wil dat Oekraïne geen vriendjes met ons wordt. En dat maakt hij op een hele vriendelijke manier duidelijk. Toch blijven 'we' hem bellen en bij hem op visite komen.
Verder trekken we ons hoofdzakelijk terug volgens mij. Het westerse advies luidt nu: wegwezen daar.
De Amerikanen sturen, voor de show, een paar duizend man naar andere Oosteuropese landen. Daar lachen Poetin en Lavrov natuurlijk om.

Poetin mag nu een zet doen.
Hij mag zijn grote bek gaan waarmaken... of niet. Zijn eisen gaan toch niet worden ingewilligd. Oekraïne is een soeverein land.
Er zijn gewoon duidelijke afspraken gemaakt in het Minsk-akkoord dat de NAVO niet dichterbij Rusland zou komen. Die afspraken zijn heel duidelijk overtreden de afgelopen 25 jaar. Putin heeft daar al meerdere malen voor gewaarschuwd, en klaarblijkelijk is de maat nu vol. Daar kun je van vinden wat je wilt. Maar het is toch echt de NAVO die te veel heeft lopen pushen de afgelopen decennia... De VS zou het ook niet pikken als Rusland dit zou doen (getuige de koude oorlog).

Desalniettemin, Heb ik liever een westerse wereldmacht (zoals de NAVO of VS) dan Rusland of China. Daarnaast vind ik Putin een zeer gevaarlijke man (intelligent , maar ook emotioneel. hmmm, does that ring a bell?). Anyhow, vind ik dat we ons hier niet in hadden moeten mengen, maar dat is nu te laat... Die oorlog gaat er komen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203633897
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die steunden de lokale bevolking, die de straat op waren gegaan omdat zich juist met het westen wilden associëren. Heel vervelend natuurlijk voor Rusland dat ze liever niet meer met Rusland geassocieerd wilden worden, maar de logica dat ze dan maar geannexeerd moeten worden - of omdat Van Baalen langs ging :') - slaat als een lul op een drumstel en onderstreept juist waarom het logisch is dat ze dat liever niet meer willen.
Interne politiek moet je je niet mee bemoeien. Waar halen we toch de arrogantie vandaan?
pi_203633898
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Europa is zo goed als failliet. Een onnodige economische crisis er bovenop kunnen we missen als kiespijn.

Wat maakt Oekraïne belangrijk voor ons? Simpel: politici die stoer willen doen.
Zeer waarschijnlijk wil Europa voorkomen dat Rusland weer uitgroeit tot een pseudo-Sovjet-Unie en dat we weer tussen 2 vuren komen te zitten. Dat is al lastig genoeg, want dat zitten we doorgaans toch wel.
Of Europa zo goed als failliet is, moeten we nog bezien. Aan dat angstkoortje heb ik sowieso nooit meegedaan. We hebben betere tijden gekend en er is flink wat intern gehakkel, maar gelukkig heeft het allemaal nog niet tot een megagroot bloedvergieten geleid. Wie weet gaat het beter als die Poetin oprot en er een iets fatsoenlijker opvolger in het Kremlin komt.

Maar een glazen bol heb ik niet.
Wel meen ik te kunnen inschatten dat een oorlog tot niks dan ellende leidt.
Daarom, zoals ik al eerder heb gemeld, wens ik tsaar Poetin veel wijsheid toe.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:25:48 #158
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203633933
De militaire plannen van de Russen zijn uitgelekt _O-

https://www.reddit.com/r/(...)_der_spiegel_the_us/
'According to German newspaper Der Spiegel, the US Secret Service, CIA and the Pentagon are said to have received intel of an 'exceptionally detailed' invasion plan, scheduled for February 16.'

During the classified briefings, the U.S. gave many details, according to several diplomats and military officials. For example, specific routes for the Russian invasion were described, as well as individual Russian units and what tasks they would perform. February 16 was mentioned as a possible date for the start of the invasion.

[ Bericht 20% gewijzigd door slashdotter3 op 12-02-2022 20:31:44 ]
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:26:04 #159
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203633943
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:24 schreef Stoorzendert het volgende:
vind ik Putin een zeer gevaarlijke man (intelligent , maar ook emotioneel. hmmm, does that ring a bell?)
Emotioneel? ja?
Ik vind het maar een koele kikker. Erg calculerend.
Hij weet wel wat hij doet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_203633944
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Oost Oekraïne bedoel je he?
Dat is het deel waar ze in geïnteresseerd in zijn. Veel etnische Russen daar.
Die ook liever zich aansluiten bij Rusland.

Maar ja, als de bevolking bij de EU wil is dat relevant, willen ze bij Rusland horen ineens niet…
pi_203633978
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor Russen voelde het wel bedreigend.

En ja, die annexatie was niet conform internationaal recht, maar het is als in een bar Badr Hari gaan zitten narren. Natuurlijk mag hij jou niet halfdood slaan en je maakte maar wat grapjes…

Maar het blijft oliedom en provoceren.
Als Rusland al bang wordt van onbeduidende bureautijgers als Van Baalen en Verhofstadt, dan heeft het Kremlin echt een probleem. Ik vind een legermacht van meer dan honderdduizend man, 8 jaar na een eerder annexatie, meer bedreigend. Ik hoop dat de Oekraïners, zowel de corrupte als de niet-corrupte, een bloedige oorlog bespaard blijft. Want een inval in Oekraïne gaat anders worden dan die eerdere annexatie van De Krim. Er zijn, in letterlijke zin, grenzen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203633979
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Emotioneel? ja?
Ik vind het maar een koele kikker. Erg calculerend.
Hij weet wel wat hij doet.
Ja, en ja, hij is heel calculerend. Dat maakt hem ook zo gevaarlijk. Putin heeft diepe emotie om de USSR weer nieuw leven in te blazen

Intelligent, berekenend én emotioneel is gevaarlijk...
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:28:39 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203634030
Er is altijd nog Polen... en men onderschat de Polen enorm... Denk niet dat Poetin helemaal doorheeft welke slapende reus hij wakker maakt met gerotzooi aan de oostgrenzen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203634088
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef Toby56 het volgende:
Er zijn, in letterlijke zin, grenzen.
Paradoxaal genoeg lijkt de overlap van users die vinden dat onze grenzen dicht zouden moeten en dat Rusland Oekraïne maar moet pakken vrij hoog.
pi_203634099
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er is altijd nog Polen... en men onderschat de Polen enorm... Denk niet dat Poetin helemaal doorheeft welke slapende reus hij wakker maakt met gerotzooi aan de oostgrenzen.
Die Polen koesteren enorme wrok richting de Russen voor wat ze daar allemaal geflikt hebben, maar die houden zich wel koest denk ik als de pleuris uitbreekt. Die hebben al teveel meegemaakt daar. Gaan niets doen. Misschien ondergronds ofzo
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:31:19 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203634112
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:30 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Die Polen koesteren enorme wrok richting de Russen voor wat ze daar allemaal geflikt hebben, maar die houden zich wel koest denk ik als de pleuris uitbreekt. Die hebben al teveel meegemaakt daar
Juist daarom is het een enorm militaristisch ingesteld land met hoge gevechtsbereidheid... Die gaan echt niet weer onder de knoet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203634138
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Juist daarom is het een enorm militaristisch land... Die gaan echt niet weer onder de knoet.
Nee, die houden zich gedeisd. Die weten wel waar de Russen toe in staat zijn
pi_203634139
putin heeft het wel steeds over het steeds dichterbij komen van Navo, maar een inval/annexatie van oekraine plaats rusland ook ineens naast navo landen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_203634157
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja, en ja, hij is heel calculerend. Dat maakt hem ook zo gevaarlijk. Putin heeft diepe emotie om de USSR weer nieuw leven in te blazen

Intelligent, berekenend én emotioneel is gevaarlijk...
Volgens mij hebben jullie teveel naar James Bond gekeken.
Vakman pur sang
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:32:34 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203634158
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:31 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nee, die houden zich gedeisd. Die weten wel waar de Russen toe in staat zijn
Gedeisd... totdat men besluit iets verder Oekraïne in te trekken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203634168
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:32 schreef Bensel het volgende:
putin heeft het wel steeds over het steeds dichterbij komen van Navo, maar een inval/annexatie van oekraine plaats rusland ook ineens naast navo landen.
Nee, dat is een buffer. Waarom begrijpen velen dat niet? Dat Oekraïne wordt geen Rusland... Dat is de buffer tussen NAVO en Rusland. En daar wil Putin regeringsleiders hebben die zich niet willen aansluiten bij de NAVO. Puur om die buffer te houden
pi_203634194
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij hebben jullie teveel naar James Bond gekeken.
Het is gewoon bekend dat Putin weer terug wil naar de USSR hoor
pi_203634196
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Als Rusland al bang wordt van onbeduidende bureautijgers als Van Baalen en Verhofstadt, dan heeft het Kremlin echt een probleem. Ik vind een legermacht van meer dan honderdduizend man, 8 jaar na een eerder annexatie, meer bedreigend. Ik hoop dat de Oekraïners, zowel de corrupte als de niet-corrupte, een bloedige oorlog bespaard blijft. Want een inval in Oekraïne gaat anders worden dan die eerdere annexatie van De Krim. Er zijn, in letterlijke zin, grenzen.
Het gaat niet om Verhofstadt en die vette pad die daar stonden, maar om het geheel en het beeld van die twee heeft iedereen op zijn netvlies.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:35:02 #174
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203634231
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Volgens mij is de Oekraïne sterker dan Polen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:35:23 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203634240
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Volgens mij is de Oekraïne sterker dan Polen.
Militair gezien? Denk het niet...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')