Ja, maar je komt dan een beetje dom over.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:45 schreef Windhapper het volgende:
Kun je stellen dat de annexatie van de Krim iets wegheeft van de appeasementpolitiek van het Westen toen Duitsland Sudetenland bezette?
Welnee, ik zie het juist uitgebreid besproken worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:46 schreef VEM2012 het volgende:
Maar dat soort sentimenten willen mensen hier niet snappen en worden ook eigenlijk niet besproken in de pers hier.
Je hebt mijn stukkie niet goed gelezen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een tot op het bot verdeeld, instabiel en corrupt land aan de grens van Rusland moet gewoon lid kunnen worden van de NAVO volgens jou?
Dat is wel erg simplistisch gesteld. Het is geen brei klupje h.
Vind je het echt heel raar dat Rusland dat niet ziet zitten?
Joe dommelt 3x per uur in dus de tijd dat ie ah dutten is kun je er al vanaf trekken. Kom je uit op een effectieve gesprekstijd van ongeveer 5 minuten.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:42 schreef byah het volgende:
[..]
Een uur, ik vraag me echt af hoe zo'n gesprek een uur kan duren, zeker omdat er waarschijnlijk weinig chitchat aan vooraf gaat.
Het is begonnen met het willen uitbreiden van EU en Navo richting Oekrane. Terwijl Rusland logischerwijs een bufferzone wenst te houden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:48 schreef mcmlxiv het volgende:
Grappig hoe Putin zijn buurland bedreigt en dat Biden volgens rechts-verdwaasden de kwade genius is. Zelfs dictatorfan trump wordt er door sommigen bijgehaald. Blijkbaar is het voor dergelijke mensen heel normaal wanneer een groot land zijn kleinere buur bedreigt, daar stukken van steelt en dreigt nog duizenden anderen te doden bij een inval.
En de oplossing volgens rechts-verdwaasd? Gaan praten met de dictator, de dief van zijn eigen volk, de moordenaar van oppositieleden, de oorlogszuchtige mafketel.
Ik begin steeds beter te begrijpen hoe dat in 1938 werkte.
Je kan er vanuit gaan dat de vijand alleen bloeddorstige monsters zijn die erop uitzien om zoveel mogelijk andere mensen te doden. Of je kan proberen eens in de spiegel te kijken. De Amerikanen zijn al decennia aan het provoceren en staan bijna aan de poorten van de Russische Federatie. Ongeacht hun intenties moeten ze dat gewoon niet doen. Als Rusland raketten op Cuba plaatst onder het mom van, die zijn bedoeld voor kernraketten uit China en niet als bedreiging voor Amerika, staan die Yankees ook op hun achterste poten.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:48 schreef mcmlxiv het volgende:
Grappig hoe Putin zijn buurland bedreigt en dat Biden volgens rechts-verdwaasden de kwade genius is. Zelfs dictatorfan trump wordt er door sommigen bijgehaald. Blijkbaar is het voor dergelijke mensen heel normaal wanneer een groot land zijn kleinere buur bedreigt, daar stukken van steelt en dreigt nog duizenden anderen te doden bij een inval.
En de oplossing volgens rechts-verdwaasd? Gaan praten met de dictator, de dief van zijn eigen volk, de moordenaar van oppositieleden, de oorlogszuchtige mafketel.
Ik begin steeds beter te begrijpen hoe dat in 1938 werkte.
Misschien kunnen ze oost-Oekrane ruilen voor Koningsbergen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:30 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Bij een aanval op Koningsbergen riskeer je een te grote oorlog. Transnistri is officieel Moldavi. Tijd om de Russen daaruit te flikkeren en een Groot-Roemeni op te richten als buffer tegen de Russische brulaap.
Daar weten ze in Rusland sowieso alles van af.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geenf overheden een instrument en ze laten nooit meer los.
Ik kan je aanraden eens naar Moldavi toe dan, het is echt bezopen dat dat een onafhankelijk land is. Het is in alles Roemeens, met als enige verschil dat de Russen/Sovjets vinden dat het niet zo is. Het is een straatarm land wat werkelijk niks te bieden heeft, bijna de helft van de bevolking werkt in het buitenland met als gevolg dat je praktisch alleen maar bejaarden en kinderen tegenkomt. De voornaamste reden dat het niet Roemeens is is vanwege Transnistri en Gagaoezi, waar uiteraard de Russen weer tussen zittenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:51 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik denk dat de Moldavirs daar wat van vinden. Zij willen geen Roemeni zijn.
- Het is begonnen met Rusland wat de Krim veroverde.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is begonnen met het willen uitbreiden van EU en Navo richting Oekrane. Terwijl Rusland logischerwijs een bufferzone wenst te houden.
Sowieso, waar is de Navo nog voor nodig? Dat was bedoelt tegen het Oostblok. Dat is al 30 jaar niet meer nodig.
Maar nee, dat moeten we uitbreiden.
Net zo idioot als nu alweer dat Europese reiscertificaat verlengen, terwijl de pandemie op een haar na voorbij is.
Geen overheden een instrument en ze laten nooit meer los.
Nauwelijks.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Welnee, ik zie het juist uitgebreid besproken worden.
Datzelfdr geldt voor de Krim, de donbass en Rusland.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:01 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik kan je aanraden eens naar Moldavi toe dan, het is echt bezopen dat dat een onafhankelijk land is. Het is in alles Roemeens, met als enige verschil dat de Russen/Sovjets vinden dat het niet zo is. Het is een straatarm land wat werkelijk niks te bieden heeft, bijna de helft van de bevolking werkt in het buitenland met als gevolg dat je praktisch alleen maar bejaarden en kinderen tegenkomt. De voornaamste reden dat het niet Roemeens is is vanwege Transnistri en Gagaoezi, waar uiteraard de Russen weer tussen zitten
Vanuit ons perspectief is het eventueel opofferen van Oekrane een kleine prijs om te betalen om de internationale vrede te behouden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
- Het is begonnen met Rusland wat de Krim veroverde.
- Het is begonnen met Putin’s droom van een groot Russisch rijk
- Het is begonnen met Russische soldaten die Oekrane omsingelen
Georgi, De Krim, MH17, de situatie nu, ik begrijp heel goed dat buurlanden van Rusland een goede paraplu zoeken tegen een onbetrouwbare en moordlustige buurman
Dat is ook het enige wat Putin bereikt, een krachtiger NATO blok en meer investeringen in defensie bij NATO landen.
Dit is niet "de rest van de wereld", maar een buurland van enkele bondgenoten.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nauwelijks.
De meeste mensen in de EU zien Rusland als een soort van schurkenstaat. Het ligt allemaal wel wat genuanceerder dan dat.
En waarom blijven we ons toch ook bemoeien met de rest van de wereld. Met de ellende die we hebben achtergelaten in het Midden-Oosten zou je zeggen dat we inmiddels wat geleerd zouden moeten hebben.
Op het moment dat daar voldoende gender neutrale toiletten staanquote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:59 schreef TLC het volgende:
Wanneer gaat het Nederlands leger eens 'oefenen' bij de grens met Belgie ?
Maak even een tijdlijntje, dat voorkomt dat je laat zien dat je helemaal niet weet waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
- Het is begonnen met Rusland wat de Krim veroverde.
- Het is begonnen met Putin’s droom van een groot Russisch rijk
- Het is begonnen met Russische soldaten die Oekrane omsingelen
Georgi, De Krim, MH17, de situatie nu, ik begrijp heel goed dat buurlanden van Rusland een goede paraplu zoeken tegen een onbetrouwbare en moordlustige buurman
Dat is ook het enige wat Putin bereikt, een krachtiger NATO blok en meer investeringen in defensie bij NATO landen.
Ik neem aan dat iedereen die een oorlog begint vrijwel 100% zeker 'weet' dat er succes te boeken valt, maar de praktijk blijkt vaak weerbarstig. Mocht Poetin tot een invasie besluiten zullen er altijd onverwachte tegenslagen zijn, in dat geval mag ik hopen dat hij de Romanovs achterna gaat, die dachten WOI ook wel even te regelen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als ie al aanvalt denk ik niet dat ie dat doet als ie 100% zeker weet dat er een succes te boeken valt lijkt me.
Dus? Wat moeten we met Oekrane?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit is niet "de rest van de wereld", maar een buurland van enkele bondgenoten.
ok het zal tijd worden dat we het Belgenland weer gaan inlijven, het grapje heeft nu wel lang genoeg geduurdquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Op het moment dat daar voldoende gender neutrale toiletten staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |