abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203629374
quote:
Als Rusland Oekrane binnenvalt, hoe bereid je je daar als burger op voor? De Oekraense newssite Babel heeft een uitgebreide lijst met tips daarvoor opgesteld. Leer eerste hulp en zoek schuilkelders op in de buurt, is te lezen in het artikel.

Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden. Aan de grens zouden bijna 100.000 Russische militairen zijn gestationeerd en er zouden plannen liggen voor een inval. Ook inlichtingendiensten in Oekrane sloegen alarm.

De NAVO besprak de spanningen vandaag op een top in Letland. Oekrane is geen lidstaat van het militaire bondgenootschap, maar is de afgelopen jaren wel gesteund door de alliantie en hoopt ooit te kunnen toetreden. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg sprak duidelijke taal richting Moskou: "Rusland zal een hoge prijs betalen als ze opnieuw geweld gebruiken tegen het onafhankelijke Oekrane."

Maar volgens het Kremlin zijn de aantijgingen onzin. Niet Rusland, maar juist het Westen maakt zich schuldig aan provocaties - onder meer door wapens te sturen naar Oekrane. President Poetin waarschuwde vanmiddag de NAVO nog om geen 'rode lijn' te overschrijden, zoals het sturen van van extra militairen naar Oekrane.
https://nos.nl/artikel/24(...)vasie-of-is-het-bluf

Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

pi_203629408
twitter
pi_203629416
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het was duidelijk dat een ruime meerderheid van de Krim bevolking de annexatie steunde. Ethnische Russen maakten 60 a 70% van de bevolking uit, men verwachtte dat de lonen en pensioenen zouden stijgen als de Krim deel van Rusland werd, en de interimregering in Kiev had meteen getoond dat ze het Russische deel van de bevolking niet gunstig gezind was (met een voorstel om het Oekrains de enige officile taal te maken en russischtalig onderwijs te verbieden).

Zo schreef De Standaard over het resultaat van het referendum:
quote:
Dat een meerderheid van de Krim voor Rusland kiest, wekt weinig verbazing. Zestig procent van de Krim-bewoners zijn etnische Russen. Maar ook de Oekraense minderheid werd over de streep getrokken met de lokroep van de Russische roebel, onder meer met het vooruitzicht dat een aansluiting tot fors hogere lonen en pensioenen zou leiden. Gisterenavond brak in de steden Simferopol en Sebastopol een volksfeest uit om de uitslag van het referendum te vieren.
Nadya Lobkova, een docente Russisch en Engels in Sevastopol, die vier jaar in Gent had gestudeerd, schreef toen een column "Dagboek uit Oekrane" voor De Standaard:
quote:
14 maart
Terug van het werk. Vandaag was het hectisch: behalve drie lessen die ik gewoonlijk op vrijdag geef, heb ik beloofd interviews te regelen voor CNN. Ze vroegen me ook een interview te geven. Ik ging akkoord, maar nu ben ik er niet zeker van dat het een goed idee was. Ik heb onder andere gezegd dat ik het onaanvaardbaar vind hoe Rusland in de zaken van een ander land heeft ingegrepen. Mijn baas Dave zei tegen mij, ‘Je moet oppassen met CNN. Wat als je uitingen bekend worden?’ En straks zit ik in Rusland. Voor het eerst ben ik bang.

Mijn familie is gesplitst: mijn ouders zijn heel erg pro-Russisch en mijn zus en haar vriend zijn sterk pro-Oekraens. Ik hoorde mijn papa echt woedend worden toen hij vernam dat mijn zus de Oekraense kant steunt. Hij zei: ‘Ik zal haar vervloeken! Ze is mijn dochter niet meer.’ Mijn mama vroeg me toen ik terug kwam van het interview met VRT: ‘Heb je hun onze waarheid verteld?’

Ik heb moeite met het woordje ‘onze’. Ik heb niet het gevoel dat ik bij n van beide partijen in het conflict hoor, Russen noch Oekrainers. Als ik mocht kiezen, zou ik liefst in de onafhankelijke republiek Krim wonen. Maar dat is een utopie.

Ik heb een hekel aan nationalisme in welke vorm dan ook. En wat ik nu zie is een propaganda-oorlog die met nationalistische gevoelens speelt. Krachtige mythen en vloekwoorden om haat te zaaien. Vele families hebben Oekraens- en Russischtalige leden. En dan? We verstaan elkaar! Het zijn niet de ‘kleine mensen’ die deze brand aansteken.

Ik vind het zo een onvergetelijke blunder van de interimregering dat ze direct aan de taalkwestie begon. Alsof er geen zware economische crisis in het land was en geen andere dringende problemen. Gelukkig werd het plan ingetrokken, maar het gaf Poetin wel een voorwendsel om zijn leger in te zetten. Hij had het hoogstwaarschijnlijk sowieso gedaan, maar nu had hij zo’n mooi excuus.

Terug naar Rusland gaan, vindt mijn vader, is gewoon het herstel van de historische toestand. De nieuwe leiders in Kiev zijn fascisten en moordenaars. Zo denkt hier 99 procent van de bevolking.
quote:
'Op straat heerst een feestelijke sfeer'

Zaterdag, 15 maart, ik geef mijn 'English through Drama' les. Er komen amper drie leerlingen. Ik bel de ouders van de anderen. Het typische antwoord dat ik krijg is,'Sorry, we willen even thuis blijven. Voor alle zekerheid'.

Ook voor de taalkamp tijdens de schoolvakantie die we normaal gezien volgende week zouden organiseren, wil niemand duidelijke afspraken maken. 'Wie weet wat er gebeurt?'

Ik geef mijn leerlingen een taak the Mad Hatter te tekenen. Ik ga achter het water voor hun waterverf, kom terug en.... ze hebben het over de politiek! Kinderen van tien jaar!

- Ben je voor Rusland of Oekrane?

- Ik ben voor Rusland. En jij?

- Ikke? Voor Oekrane. De helft van onze familie is eigenlijk Russich en de helft Oekrans. En jij? (aan het deerde meisje)

- Ik ben gewoon voor de vrede.

Na de les praat ik met een van de ouders:

- Referendum morgen, he?

- Ik ga niet.

- Waarom?

- Ik wil niet aan een farce deel nemen. De uitslag is toch bekend.

Dat is zeker niet de meest representatieve mening.

Op straat heerst er een feestelijke sfeer. Mensen zijn opgewonden, ze lachen en zwaaien tegen elkaar. Vele dragen Russiche vlaggen. Op het Nahimovplein wordt het opgetreden.

Er staat een lange rij voor de geldautomaat. Ik tel: acht man. Waarschijnlijk kan je vandaag meer geld afhalen. Gisteren moesten we de huur betalen en we konden geen 500 hrivnas krijgen. Er is geen cash in geldautomaten. PrivaatBank beperkt het bedrag dat je kan afhalen, tot 300 hrivnas (ongeveer 28 euro).

Iedereen verwacht dat Rusland hogere lonen en hogere pensioenen gaat betalen. Ik vraag me af hoe het mogelijk zal zijn want ze hebben de laatste 22 jaar voor Oekrane gewerkt en hun belastingen aan Oekrane betaald.

Overal zie je affiches met statistiek over prijzen in Rusland en Oekraine, natuurlijk is alles een dikke twintig procent goedkoper in Rusland. Hoe komen ze daarbij? (Ik heb vijftien jaar in Rusland gewoond en er niets van gemerkt) Wat is de informatiebron?... Wie geeft erom?

Maar veel krachtiger dan droge barcharts zijn zulke afbeeldingen:
quote:
'Men ziet Rusland hier door een roze bril'

Zondag, 16 maart. 7u30: mijn vader klopt op mijn deur. “Sta op. We gaan naar het referendum.”

Vandaag regent het, toch stromen de mensen onder paraplu’s naar hun stembureaus. Een buurvrouw begroet ons. Mijn vader:

Ook naar het referendum?

Eerst bij mijn mama. Ik ga haar met de auto halen en bij haar stemlokaal afzetten. Ze is 85. Ze zei: “Als je me met de auto niet afzet, ga ik er zelf op mijn knien naartoe kruipen”. Dus eerst haar brengen, dan ga ik zelf.

Mensen op straat die elkaar helemaal niet kennen, lachen tegen elkaar en zeggen “Proficiat!” en “Gelukkig feest!”

We komen aan bij ons stemlokaal. Er staan veel mensen met kinderen en kinderwagens. Een oud vrouwtje komt leunend op een stok naar buiten, ze glimlacht.

Binnen is er ook veel volk maar alles verloopt snel en zonder moeilijkheden. Ik moet een formulier invullen.

Mag het in het Russisch? (Ik ben het al gewoon dat officile papieren in het Oekraens moeten worden ingevuld)

Ja, natuurlijk!

Op het nieuws wordt bekendgemaakt dat Russische steden geld hebben verzameld en naar de Krim verstuurd om ons te steunen. Er heerst een stemming van grote hereniging en broederschap.

In mijn familie - en ik hoor van vrienden niet enkel in de mijne - wordt er een feestelijke diner gehouden. Mijn nicht telefoneert uit Rusland om ons te feliciteren. Mijn mama zorgt voor een driegangenmenu. Er worden heildronken geheven op “de terugkeer naar vaderland”, op Katherine II, op Prins Potjomkin, op Soevorov en op andere historische helden. Ik weiger op Poetin “van Tauride” te klinken. “Waarom? Wat heeft hij jou persoonlijk aangedaan?” Ik probeer te vertellen over de protesten in Moskou waar mensen werden opgepakt. Dat verbleekt natuurlijk in vergelijking met het geweld in Kiev. “Je moet meer globaal denken”. Globaal denken wil ik niet, op die manier kan je veel dingen rechtvaardigen. Globaal denken kan even subjectief zijn als kleinschalig. Maar discussiren heeft geen zin.

Ik denk dat men hier Rusland een beetje door een roze bril ziet. Ik wil zo graag overtuigd zijn dat het economisch zoveel beter wordt. Om van een betere politiek nog maar te zwijgen. Misschien ben ik het zwarte schaap in de kudde.

Niet iedereen is trouwens zo enthousiast over de terugkeer naar Rusland. Ik heb een paar kennissen uit Moskou die naar hier zijn gekomen omdat ze in Rusland hebben afgezien. Beiden overwegen om te emigreren. “Als het een verre provincie blijft, zal ik nog blijven, maar als het politieregime zich tot hier uitstrekt, zal ik mijn huis verkopen en de Isralische nationaliteit aanvragen”.

Maar dat is de mening van een piepkleine minderheid.
are we infinite or am I alone
  zaterdag 12 februari 2022 @ 15:15:27 #4
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203629419
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:10 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
De EU beschuldigen van ziekelijk expansiedrift en tegelijk toejuichen dat Rusland een ander land binnenvalt. Hoe ontiegelijk dik is dat bord voor je kop? :')
Ik juich helemaal niks toe
pi_203629465
twitter

_O- _O-
pi_203629500
When vladimir is going to put in troops
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203629516
twitter

_O- _O-
pi_203629573
twitter

^O^ _O_
  zaterdag 12 februari 2022 @ 15:24:23 #9
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203629584
Is deze hier al een keer geplaatst?
Zo niet, wie weet zijn er mensen die 'm willen kijken

pi_203629600
twitter

_O- _O-
pi_203629645
Seniele Biden ahahaha
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_203629649
quote:
Ga je heel twitter hier posten?

Twitter is het afvalputje van de samenleving, dat blijkt hier weer. Totaal geen kennis.
pi_203629672
Bij een aanval op Koningsbergen riskeer je een te grote oorlog. Transnistri is officieel Moldavi. Tijd om de Russen daaruit te flikkeren en een Groot-Roemeni op te richten als buffer tegen de Russische brulaap.
pi_203630067
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:30 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Koningsbergen
Based
  zaterdag 12 februari 2022 @ 15:51:17 #15
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_203630102
quote:
Bij een aanval op Koningsbergen riskeer je een te grote oorlog. Transnistri is officieel Moldavi. Tijd om de Russen daaruit te flikkeren en een Groot-Roemeni op te richten als buffer tegen de Russische brulaap.
Ik denk dat de Moldavirs daar wat van vinden. Zij willen geen Roemeni zijn.
pi_203630109
Die twitter reacties :')
pi_203630111
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:29 schreef KereldeGrote het volgende:

[..]

Twitter is het afvalputje van de samenleving, dat blijkt hier weer. Totaal geen kennis.
Er is meer dan 1 manier om een land in te lijven dan met soldaten en tanks etc.
De EU en Murica doen dat middels economische oorlogvoering.

Zeker Amerika is daar geen vreemde in, daar zijn hele boeken en films over gemaakt.

Rusland doet het nog wat meer ouderwets, dat is echt het enige verschil.
pi_203630171
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:29 schreef hollandia02 het volgende:
Seniele Biden ahahaha
Je kunt beter op theevisite gaan bij Biden dan bij Poetin, daar moet je wel 3 keer nadenken of je t biscuitje in de thee sopt
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203630303
Oekrane roept op tot kalmte na berichten over naderende inval

Oekrane heeft opgeroepen tot kalmte nu de zorgen groeien over een mogelijke Russische inval. De Verenigde Staten en meerdere andere landen hebben hun inwoners opgeroepen te vertrekken uit het Oost-Europese land.

Het Oekraense ministerie van Buitenlandse Zaken zei in een verklaring dat het van „cruciaal belang” is dat geen paniek wordt gezaaid. Ook moeten „destabiliserende handelingen” worden vermeden.

https://www.telegraaf.nl/(...)over-naderende-inval

Nou Wopke dat heb je goed overlegd met je collega aldaar :') _O- _O-
Daarom ben je er naar toe gegaan toch om te overleggen :?
Kan je nou werkelijk helemaal NIETS goed doen :(
  zaterdag 12 februari 2022 @ 16:15:45 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203630369
quote:
Lekkah trollen op twitter c_/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 16:16:42 #21
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203630378
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Oekrane roept op tot kalmte na berichten over naderende inval

Oekrane heeft opgeroepen tot kalmte nu de zorgen groeien over een mogelijke Russische inval. De Verenigde Staten en meerdere andere landen hebben hun inwoners opgeroepen te vertrekken uit het Oost-Europese land.

Het Oekraense ministerie van Buitenlandse Zaken zei in een verklaring dat het van „cruciaal belang” is dat geen paniek wordt gezaaid. Ook moeten „destabiliserende handelingen” worden vermeden.

https://www.telegraaf.nl/(...)over-naderende-inval

Nou Wopke dat heb je goed overlegd met je collega aldaar :') _O- _O-
Daarom ben je er naar toe gegaan toch om te overleggen :?
Kan je nou werkelijk helemaal NIETS goed doen :(
Tja, het zal de Oekrainse economie alvast geen goed doen.
pi_203630397
quote:
Wie wil er de Oblast Kaliningrad dan aanvallen?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 16:19:26 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203630414
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Tja, het zal de Oekrainse economie alvast geen goed doen.
Als dat het doel is wat Rusland wil bereiken (sommige bronnen melden dat) dan is het eigenlijk beter om geen paniek te zaaien inderdaad. Want dan speel je rusland juist in de kaart.

Maarja aan de andere kant, je kan het nooit goed doen. Als straks blijkt dat er allemaal Nederlanders vast zitten had men weer meer moeten waarschuwen...
  zaterdag 12 februari 2022 @ 16:22:43 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203630445
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:24 schreef the-eye het volgende:

Het is wel grappig dat ie dan wel waarschuwt voor het gevaar van China. Terwijl ik dan denk dat China juist een veel betere economische partner kan zijn dan Rusland.
pi_203630459
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als dat het doel is wat Rusland wil bereiken (sommige bronnen melden dat) dan is het eigenlijk beter om geen paniek te zaaien inderdaad. Want dan speel je rusland juist in de kaart.

Maarja aan de andere kant, je kan het nooit goed doen. Als straks blijkt dat er allemaal Nederlanders vast zitten had men weer meer moeten waarschuwen...
Dit inderdaad. Al zijn vergelijkingen met Afghanistan ook overdreven omdat de situatie helemaal anders is. Mensen met eigen vervoer kunnen gewoon de grens over in het westen.
pi_203630476
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wie wil er de Oblast Kaliningrad dan aanvallen?
Oekrane, althans dat werd hier gesuggereerd als vergelding voor een inval van Rusland.
pi_203630520
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Er is meer dan 1 manier om een land in te lijven dan met soldaten en tanks etc.
De EU en Murica doen dat middels economische oorlogvoering.

Zeker Amerika is daar geen vreemde in, daar zijn hele boeken en films over gemaakt.

Rusland doet het nog wat meer ouderwets, dat is echt het enige verschil.
Er is nogal een verschil of je een land "inlijft" met geld of inlijft met militair ingrijpen..

Zoals Europa doet met Oekraine is gewoon handel drijven. Rusland daarentegen wil Oekraine in eigen invloedssfeer blijven houden en doet dit met geweld of dreigen met geweld. Ik vind dit appels en peren vergelijken.

Tevens denk ik dat omtrent Oekraine de soep niet zo heet gegeten word als ze word opgediend. Men is Rusland nu aan het waarschuwen van "we hebben jullie in de gaten" zodat Rusland inhoudt. Een beetje zoals politiemensen een criminele zaak kunnen stukmaken door te zeggen "we weten precies wat jullie van plan zijn"..
  zaterdag 12 februari 2022 @ 16:31:04 #28
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203630556
Vraag me af waarom Macron niet wilde dat de Russen z'n DNA in handen kregen. Bang dat ze een kloon zouden maken om hem te vervangen?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 16:31:13 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203630558
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:23 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Al zijn vergelijkingen met Afghanistan ook overdreven omdat de situatie helemaal anders is. Mensen met eigen vervoer kunnen gewoon de grens over in het westen.
Nou nog wel, maar als het daadwerkelijk gebeurd zou ik niet durven het vliegtuig te pakken (als ze al vliegen). Als je dan geen auto hebt wordt het al lastiger.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 16:32:22 #30
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_203630571
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:29 schreef KereldeGrote het volgende:

[..]

Alles wat die user doet is nieuwsberichten of tweets posten en er dan om lachen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_203630591
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Oekrane, althans dat werd hier gesuggereerd als vergelding voor een inval van Rusland.
Door iemand met heel weinig topografische kennis vermoed ik.
pi_203630877
Nou als je terug wil uit Oekraine kan dat niet meer met de KLM
pi_203630934
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:28 schreef KereldeGrote het volgende:

[..]
Er is nogal een verschil of je een land "inlijft" met geld of inlijft met militair ingrijpen..

Zoals Europa doet met Oekraine is gewoon handel drijven. Rusland daarentegen wil Oekraine in eigen invloedssfeer blijven houden en doet dit met geweld of dreigen met geweld. Ik vind dit appels en peren vergelijken.

Tevens denk ik dat omtrent Oekraine de soep niet zo heet gegeten word als ze word opgediend. Men is Rusland nu aan het waarschuwen van "we hebben jullie in de gaten" zodat Rusland inhoudt. Een beetje zoals politiemensen een criminele zaak kunnen stukmaken door te zeggen "we weten precies wat jullie van plan zijn"..
Handel drijven, je bedoeld, het land word compleet afgeroomd en feitelijk in priv bezit van de Amerikaanse investeerders en bedrijven.

Zuid Amerika is ook zo geweldig shitholy geworden op die manier.
Biden en zoon hebben al grote belangen in de gasvelden in oost Oekrane.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 17:11:56 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203630983
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:51 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ik denk dat de Moldavirs daar wat van vinden. Zij willen geen Roemeni zijn.
Toevallig dat Moldavi dit jaar een nummer heeft gekozen voor het songfestival wat wel duidt op 1 groot Roemeni :)
pi_203631075
zo zie je maar weer wat fakenieuws van de VS teweegbrengt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203631108
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:03 schreef byah het volgende:
Nou als je terug wil uit Oekraine kan dat niet meer met de KLM
O, nee!
pi_203631186
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
zo zie je maar weer wat fakenieuws van de VS teweegbrengt.
VS en Rusland, wie moet je geloven. Wij zitten er altijd tussen.
pi_203631193
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:30 schreef Simmertje het volgende:

[..]
VS en Rusland, wie moet je geloven. Wij zitten er altijd tussen.
wie zegt dat je iemand moet geloven? je kan ook kiezen om beiden niet of beiden wel te geloven.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203631201
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wie zegt dat je iemand moet geloven? je kan ook kiezen om beiden niet of beiden wel te geloven.
Naja precies dat dus, een sterk Europa. Zonder invloed van Amerika en Rusland.
pi_203631213
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Naja precies dat dus, een sterk Europa. Zonder invloed van Amerika en Rusland.
ik heb het over individuen. Een individu hoeft die keuze niet te maken.
Wat europa doet, wat geen mens is en dus per definitie niks kan doen, is niet relevant.
pi_203631238
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je moet Biden geloven
  zaterdag 12 februari 2022 @ 17:35:13 #42
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_203631252
Mocht het echt los gaan daar, dan wordt het een interessante testcase voor het militair-industriele complex.
Wanneer bij de eerste schermutselingen bv. Putins halve luchtmacht wordt neergehaald dan heeft de Russische wapenindustrie wel wat uit te leggen aan de Baas.
pi_203631253
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik heb het over individuen. Een individu hoeft die keuze niet te maken.
Wat europa doet, wat geen mens is en dus per definitie niks kan doen, is niet relevant.
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar zo heeft het nooit gewerkt in de moderne geschiedenis van de mens.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 17:37:12 #44
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203631276
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:28 schreef KereldeGrote het volgende:

[..]

Gewoon handeldrijven? :')
Koekoek 8)7

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 12-02-2022 17:42:13 ]
  zaterdag 12 februari 2022 @ 17:40:30 #45
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203631328
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:35 schreef kibo het volgende:
Mocht het echt los gaan daar, dan wordt het een interessante testcase voor het militair-industriele complex.
Wanneer bij de eerste schermutselingen bv. Putins halve luchtmacht wordt neergehaald dan heeft de Russische wapenindustrie wel wat uit te leggen aan de Baas.
Als het er echt op aankomt en het Westen zijn krachten gaat bundelen maken die Russen natuurlijk geen schijn van kans. Tanks zullen door drones worden weggevaagd voordat ze ook berhaupt maar weten dat deze in de buurt zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203631357
Ik ben echt heel benieuwd hoe ver Poetin wil gaan, een invasie kan echt wel eens pijnlijk in zijn gezicht ontploffen
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 17:43:29 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203631367
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd hoe ver Poetin wil gaan, een invasie kan echt wel eens pijnlijk in zijn gezicht ontploffen
Als ie al aanvalt denk ik niet dat ie dat doet als ie 100% zeker weet dat er een succes te boeken valt lijkt me.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 17:45:34 #48
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_203631387
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Toevallig dat Moldavi dit jaar een nummer heeft gekozen voor het songfestival wat wel duidt op 1 groot Roemeni :)
Wat??? _O-
pi_203631411
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:24 schreef the-eye het volgende:

Ja die gast is brilliant.
pi_203631436
Voor de kenners hier…

Gaat het echt gebeuren of is dit nog steeds blufpoker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')