Oekraïne, althans dat werd hier gesuggereerd als vergelding voor een inval van Rusland.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wie wil er de Oblast Kaliningrad dan aanvallen?
Er is nogal een verschil of je een land "inlijft" met geld of inlijft met militair ingrijpen..quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er is meer dan 1 manier om een land in te lijven dan met soldaten en tanks etc.
De EU en Murica doen dat middels economische oorlogvoering.
Zeker Amerika is daar geen vreemde in, daar zijn hele boeken en films over gemaakt.
Rusland doet het nog wat meer ouderwets, dat is echt het enige verschil.
Nou nog wel, maar als het daadwerkelijk gebeurd zou ik niet durven het vliegtuig te pakken (als ze al vliegen). Als je dan geen auto hebt wordt het al lastiger.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Al zijn vergelijkingen met Afghanistan ook overdreven omdat de situatie helemaal anders is. Mensen met eigen vervoer kunnen gewoon de grens over in het westen.
Alles wat die user doet is nieuwsberichten of tweets posten en er dan om lachen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:29 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
Ga je heel twitter hier posten?
Twitter is het afvalputje van de samenleving, dat blijkt hier weer. Totaal geen kennis.
Door iemand met heel weinig topografische kennis vermoed ik.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Oekraïne, althans dat werd hier gesuggereerd als vergelding voor een inval van Rusland.
Handel drijven, je bedoeld, het land word compleet afgeroomd en feitelijk in privé bezit van de Amerikaanse investeerders en bedrijven.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:28 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil of je een land "inlijft" met geld of inlijft met militair ingrijpen..
Zoals Europa doet met Oekraine is gewoon handel drijven. Rusland daarentegen wil Oekraine in eigen invloedssfeer blijven houden en doet dit met geweld of dreigen met geweld. Ik vind dit appels en peren vergelijken.
Tevens denk ik dat omtrent Oekraine de soep niet zo heet gegeten word als ze word opgediend. Men is Rusland nu aan het waarschuwen van "we hebben jullie in de gaten" zodat Rusland inhoudt. Een beetje zoals politiemensen een criminele zaak kunnen stukmaken door te zeggen "we weten precies wat jullie van plan zijn"..
Toevallig dat Moldavië dit jaar een nummer heeft gekozen voor het songfestival wat wel duidt op 1 groot Roemeniëquote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:51 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik denk dat de Moldaviërs daar wat van vinden. Zij willen geen Roemenië zijn.
O, nee!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:03 schreef byah het volgende:
Nou als je terug wil uit Oekraine kan dat niet meer met de KLM
VS en Rusland, wie moet je geloven. Wij zitten er altijd tussen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
zo zie je maar weer wat fakenieuws van de VS teweegbrengt.
wie zegt dat je iemand moet geloven? je kan ook kiezen om beiden niet of beiden wel te geloven.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
VS en Rusland, wie moet je geloven. Wij zitten er altijd tussen.
Naja precies dat dus, een sterk Europa. Zonder invloed van Amerika en Rusland.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wie zegt dat je iemand moet geloven? je kan ook kiezen om beiden niet of beiden wel te geloven.
ik heb het over individuen. Een individu hoeft die keuze niet te maken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Naja precies dat dus, een sterk Europa. Zonder invloed van Amerika en Rusland.
Je moet Biden gelovenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wie zegt dat je iemand moet geloven? je kan ook kiezen om beiden niet of beiden wel te geloven.
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar zo heeft het nooit gewerkt in de moderne geschiedenis van de mens.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb het over individuen. Een individu hoeft die keuze niet te maken.
Wat europa doet, wat geen mens is en dus per definitie niks kan doen, is niet relevant.
Gewoon handeldrijven?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:28 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil of je een land "inlijft" met geld of inlijft met militair ingrijpen..
Zoals Europa doet met Oekraine is gewoon handel drijven. Rusland daarentegen wil Oekraine in eigen invloedssfeer blijven houden en doet dit met geweld of dreigen met geweld. Ik vind dit appels en peren vergelijken.
Tevens denk ik dat omtrent Oekraine de soep niet zo heet gegeten word als ze word opgediend. Men is Rusland nu aan het waarschuwen van "we hebben jullie in de gaten" zodat Rusland inhoudt. Een beetje zoals politiemensen een criminele zaak kunnen stukmaken door te zeggen "we weten precies wat jullie van plan zijn"..
Als het er echt op aankomt en het Westen zijn krachten gaat bundelen maken die Russen natuurlijk geen schijn van kans. Tanks zullen door drones worden weggevaagd voordat ze ook überhaupt maar weten dat deze in de buurt zijn.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:35 schreef kibo het volgende:
Mocht het echt los gaan daar, dan wordt het een interessante testcase voor het militair-industriele complex.
Wanneer bij de eerste schermutselingen bv. Putins halve luchtmacht wordt neergehaald dan heeft de Russische wapenindustrie wel wat uit te leggen aan de Baas.
Als ie al aanvalt denk ik niet dat ie dat doet als ie 100% zeker weet dat er een succes te boeken valt lijkt me.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd hoe ver Poetin wil gaan, een invasie kan echt wel eens pijnlijk in zijn gezicht ontploffen
Wat???quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Toevallig dat Moldavië dit jaar een nummer heeft gekozen voor het songfestival wat wel duidt op 1 groot Roemenië
Ja die gast is brilliant.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:24 schreef the-eye het volgende:
Is deze hier al een keer geplaatst?
Zo niet, wie weet zijn er mensen die 'm willen kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |