abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203632232
quote:
Topnummer. De winnaar is bekend. _O_
  zaterdag 12 februari 2022 @ 18:59:02 #77
498815 -Mellon-
Vriend in het Sindarijns
pi_203632247

pi_203632330
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 18:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Joe Biden and his Russian counterpart Vladimir Putin concluded their call regarding the troop buildup around Ukraine, a White House official said on Saturday.

The secure call started at 11:04 a.m. Eastern time (4:04pm GMT) and ended more than an hour later at 12:06 pm (5:06pm GMT), the official said.

The Guardian
https://www.whitehouse.go(...)mir-putin-of-russia/

President Joseph R. Biden, Jr. spoke today with President Vladimir Putin of Russia about Russia’s escalating military buildup on the borders of Ukraine. President Biden was clear that, if Russia undertakes a further invasion of Ukraine, the United States together with our Allies and partners will respond decisively and impose swift and severe costs on Russia. President Biden reiterated that a further Russian invasion of Ukraine would produce widespread human suffering and diminish Russia’s standing. President Biden was clear with President Putin that while the United States remains prepared to engage in diplomacy, in full coordination with our Allies and partners, we are equally prepared for other scenarios.
pi_203632347
Die Wopkehaat van TS begint zielig te worden.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 12 februari 2022 @ 19:11:08 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203632385
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:05 schreef trustychords het volgende:

[..]

President Joseph R. Biden, Jr. spoke today with President Vladimir Putin of Russia about Russia’s escalating military buildup on the borders of Ukraine. President Biden was clear that, if Russia undertakes a further invasion of Ukraine, the United States together with our Allies and partners will respond decisively and impose swift and severe costs on Russia. President Biden reiterated that a further Russian invasion of Ukraine would produce widespread human suffering and diminish Russia’s standing. President Biden was clear with President Putin that while the United States remains prepared to engage in diplomacy, in full coordination with our Allies and partners, we are equally prepared for other scenarios.
Tsja, Denk dat Poetin wel snapt dat er sancties komen, dat hoeft ie niet voor de 10e keer te horen. Niet echt een goed gesprek dus denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203632410
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Tsja, Denk dat Poetin wel snapt dat er sancties komen, dat hoeft ie niet voor de 10e keer te horen. Niet echt een goed gesprek dus denk ik.
Putin is een schaker, die is al tien stappen verder in denkwijze
Vakman pur sang
pi_203632449
Volgens mij is de enige die hier gezichtsverlies kan leiden Vladimir Poetin.

1. Hij dreigt gevaarlijk te gaan doen door zoveel troepen langs de grens met Oekraïne op te stellen.
2. Hij wil eigenlijk, in ruil voor het opheffen van die dreiging, dat de NAVO garandeert dat ze Oekraïne niet als mogelijk lid van de NAVO zullen accepteren. Nu niet en nooit niet.

Ad. 1: Als hij een oorlog begint, dan zullen er sowieso geen winnaars zijn, zoals bij nagenoeg iedere oorlog. Oekraïne binnenvallen is wat anders dan het annexeren van een schiereiland genaamd De Krim. Het gaat een afschuwelijke toestand worden.
Hij kan tijdens (of voorafgaand aan) zo'n oorlog weliswaar zeer vervelend gaan doen met al dan niet beloofde gasleveringen, maar de sancties jegens Rusland zullen het land nog meer isoleren.

Ad. 2: Gaat de NAVO sowieso nooit doen. Zij vinden (begrijpelijk) dat Oekraïne zelf mag beslissen bij welke 'klup' ze willen behoren (als Oekraïne zoiets al wil).

Het lastige is, dat Poetin zich hierdoor misschien als een kat in het nauw kan gaan gedragen. Dat maakt het allemaal toch benauwend genoeg.

Het massaal intrekken van vluchten, het terugroepen van burgers: volgens mij is het vooral tactiek en geen echte paniek. Het geeft een signaal: Poetin, we nemen je oorlogsdreiging zeer serieus. Laat nu maar eens zien wat je waard bent. Of kom anders met een meer verzoenend verhaal aan de onderhandelingstafel.

Uiteraard gebeurt dit alles voor een groot gedeelte over de hoofden van de Oekraïners. Het is zeer hoog spel, en hopelijk hoeven zij het niet te bezuren.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203632465
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Putin is een schaker, die is al tien stappen verder in denkwijze
Er zijn hele goeie schakers daarmee de mist ingegaan.
Vooral omdat ze niet goed hebben nagedacht over mogelijke tegenzetten.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 19:18:29 #84
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_203632505
quote:
Maak je argument eens concreet.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 19:20:48 #85
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203632550
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:18 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Maak je argument eens concreet.
Dat ze zoiets sturen geeft aan dat er zeker een groep is die voor een groot Roemenië is. Al zitten we natuurlijk nu wel in het Oekraine topic dus misschien een beetje offtopic.
pi_203632564
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Joah, komt een beetje over als een "dan kun je ons iig niet verwijten dat we niet duidelijk zijn geweest /het niet tot het laatst geprobeerd hebben". Lijkt me idd sterk dat Vlad zich nav dit gesprek bedenkt.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 19:30:39 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203632748
Lol

twitter

Doet denken aan vrouwelijke soldaten in Israel die met hun wapen naar het strand gaan

[ Bericht 10% gewijzigd door slashdotter3 op 12-02-2022 19:35:46 ]
pi_203632776
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:21 schreef trustychords het volgende:

[..]
Joah, komt een beetje over als een "dan kun je ons iig niet verwijten dat we niet duidelijk zijn geweest /het niet tot het laatst geprobeerd hebben". Lijkt me idd sterk dat Vlad zich nav dit gesprek bedenkt.
Toch denk ik dat hij iets zal moeten bedenken... want hij is aan zet.

Wat heeft hij tot nu toe bedacht?
Een oorlog?
Onmogelijk in te lossen beloften afdwingen van de NAVO of van Oekraïne?
Of gewoon maar even z'n spierballen laten zien?

Maar goed, ik ben niet helemaal objectief, want ik vind Poetin al van het begin een grote klootzak. Een geniepige rat die kon profiteren van het feit dat zijn voorganger (Jeltsin) helaas geen concreet plan voor een democratisch Rusland had, en daarbij de fles niet kon laten staan.

Ik hoop dat Vlad met de staart tussen de benen moet afdruipen.
Tenzij hij het toch wel leuk vindt om, met veel doden en ellende als gevolg, nog een keer oorlogje te gaan spelen.

Maar ook dan (zeer zeker zelfs) verdient hij een smadelijke aftocht.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 19:35:13 #89
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_203632852
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Lol

[ twitter ]
Zijn dat geen oude Hollandsche stadsbussen? Als ik dat raam en die gele stangen zo bekijk? :P
pi_203632883
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:35 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Zijn dat geen oude Hollandsche stadsbussen? Als ik dat raam en die gele stangen zo bekijk? :P
Het schijnt dat in Cuba nog steeds gele regiobussen uit de jaren 80 rondrijden. Met Oercubaanse bestemmingen zoals Doorn en Uithuizen.
pi_203632913
quote:
Lol

[ twitter ]

Doet denken aan vrouwelijke soldaten in Israel die met hun wapen naar het strand gaan
[ afbeelding ]
✓ Sleutels
✓ Mobiel
✓ AK47

Alles bij me.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203632950
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:38 schreef Aether het volgende:

[..]
✓ Sleutels
✓ Mobiel
✓ AK47

Alles bij me.
Poetin zal wel trots op zichzelf zijn als ze hem zo'n berichtje laten zien.
"Kijk eens even! Dat heb ik toch maar mooi bereikt!"

Zak zand.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 19:41:42 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 19:41:45 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203632979
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:15 schreef Toby56 het volgende:
Volgens mij is de enige die hier gezichtsverlies kan leiden Vladimir Poetin.

1. Hij dreigt gevaarlijk te gaan doen door zoveel troepen langs de grens met Oekraïne op te stellen.
2. Hij wil eigenlijk, in ruil voor het opheffen van die dreiging, dat de NAVO garandeert dat ze Oekraïne niet als mogelijk lid van de NAVO zullen accepteren. Nu niet en nooit niet.

Ad. 1: Als hij een oorlog begint, dan zullen er sowieso geen winnaars zijn, zoals bij nagenoeg iedere oorlog. Oekraïne binnenvallen is wat anders dan het annexeren van een schiereiland genaamd De Krim. Het gaat een afschuwelijke toestand worden.
Hij kan tijdens (of voorafgaand aan) zo'n oorlog weliswaar zeer vervelend gaan doen met al dan niet beloofde gasleveringen, maar de sancties jegens Rusland zullen het land nog meer isoleren.

Ad. 2: Gaat de NAVO sowieso nooit doen. Zij vinden (begrijpelijk) dat Oekraïne zelf mag beslissen bij welke 'klup' ze willen behoren (als Oekraïne zoiets al wil).

Het lastige is, dat Poetin zich hierdoor misschien als een kat in het nauw kan gaan gedragen. Dat maakt het allemaal toch benauwend genoeg.

Het massaal intrekken van vluchten, het terugroepen van burgers: volgens mij is het vooral tactiek en geen echte paniek. Het geeft een signaal: Poetin, we nemen je oorlogsdreiging zeer serieus. Laat nu maar eens zien wat je waard bent. Of kom anders met een meer verzoenend verhaal aan de onderhandelingstafel.

Uiteraard gebeurt dit alles voor een groot gedeelte over de hoofden van de Oekraïners. Het is zeer hoog spel, en hopelijk hoeven zij het niet te bezuren.
Een tot op het bot verdeeld, instabiel en corrupt land aan de grens van Rusland moet gewoon lid kunnen worden van de NAVO volgens jou?
Dat is wel erg simplistisch gesteld. Het is geen brei klupje hè.
Vind je het echt heel raar dat Rusland dat niet ziet zitten?
pi_203632995
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:05 schreef trustychords het volgende:

[..]

Een uur, ik vraag me echt af hoe zo'n gesprek een uur kan duren, zeker omdat er waarschijnlijk weinig chitchat aan vooraf gaat.
pi_203633011
quote:
Lol

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Een vrouw in de Oekraïne met een manicure… het is heel veel zeldzamer om er een te zien zonder.

Lekker wijf wel.
pi_203633036
quote:
Lol

[ twitter ]

[ afbeelding ]
In Israël mag je je wapen niet ergens achterlaten als je dienstplicht hebt.
pi_203633047
Kun je stellen dat de annexatie van de Krim iets wegheeft van de appeasementpolitiek van het Westen toen Duitsland Sudetenland bezette?
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_203633055
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:41 schreef the-eye het volgende:

[..]
Een tot op het bot verdeeld, instabiel en corrupt land aan de grens van Rusland moet gewoon lid kunnen worden van de NAVO volgens jou?
Dat is wel erg simplistisch gesteld. Het is geen brei klupje hè.
Vind je het echt heel raar dat Rusland dat niet ziet zitten?
Het is provocatie zelfs. Maar dat soort sentimenten willen mensen hier niet snappen en worden ook eigenlijk niet besproken in de pers hier.

Wat dat betreft is de pers hier net zo gekleurd als daar.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 19:48:03 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')