abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:07:09 #126
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203633505
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maak even een tijdlijntje, dat voorkomt dat je laat zien dat je helemaal niet weet waar je het over hebt.
Doe je best lieve jongen.
pi_203633507
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nauwelijks.

De meeste mensen in de EU zien Rusland als een soort van schurkenstaat. Het ligt allemaal wel wat genuanceerder dan dat.

En waarom blijven we ons toch ook bemoeien met de rest van de wereld. Met de ellende die we hebben achtergelaten in het Midden-Oosten zou je zeggen dat we inmiddels wat geleerd zouden moeten hebben.
Nouja het is geen wonder dat al die voormalige Sovjetstaten in de armen van de EU gelopen zijn. Vanuit Moskou werden ze decennialang voornamelijk geterroriseerd met deportaties, moorden, volksverhuizingen, strafkampen, bloedig neerslaan van protesten en enkeltjes naar de goelag.
pi_203633513
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:01 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
- Het is begonnen met Rusland wat de Krim veroverde.
- Het is begonnen met Putin’s droom van een groot Russisch rijk
- Het is begonnen met Russische soldaten die Oekraïne omsingelen

Georgië, De Krim, MH17, de situatie nu, ik begrijp heel goed dat buurlanden van Rusland een goede paraplu zoeken tegen een onbetrouwbare en moordlustige buurman

Dat is ook het enige wat Putin bereikt, een krachtiger NATO blok en meer investeringen in defensie bij NATO landen.
Precies. Ik ken een paar mensen uit Estland, en die houden nog steeds hun hart vast.

Ik zou de NAVO heel graag opgeheven zien worden, maar Poetin is in de afgelopen decennia steeds meer doorgeslagen. Die gast heeft zichzelf op illegale wijze al decennia lang een ongehoorde machtspositie toegeëigend, en ik vraag me af of zijn land daar in de breedte zoveel beter op is geworden.

Ik ben ook bepaald niet pro-Amerikaans, en ik was fel tegen die hopeloze oorlogen in Afghanisten en (vooral) Irak, en ik stemde op partijen die tegen Nederlandse deelname waren, maar ik begrijp, gezien het Sovjet-verleden, de angsten van Poetins buurlanden maar al te goed.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:08:48 #129
403588 mcmlxiv
pi_203633538
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:04 schreef Confetti het volgende:

[..]
Vanuit ons perspectief is het eventueel opofferen van Oekraïne een kleine prijs om te betalen om de internationale vrede te behouden.
Tja 1938 beste Neville.
pi_203633541
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus? Wat moeten we met Oekraïne?
Dus, wij willen geen instabiliteit door moordlustige annexaties van een dictator in onze achtertuin.

Wij? Geen idee, wij zijn niet voornemens Oekraïne te annexeren.
pi_203633567
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Precies.
Wij moeten Oekraïne maar zoveel mogelijk zijn gang laten gaan. En hopen dat de corruptie afneemt.
(Helaas is corruptie overal.)
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:10:33 #132
403588 mcmlxiv
pi_203633569
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nouja het is geen wonder dat al die voormalige Sovjetstaten in de armen van de EU gelopen zijn. Vanuit Moskou werden ze decennialang voornamelijk geterroriseerd met deportaties, moorden, volksverhuizingen, strafkampen, bloedig neerslaan van protesten en enkeltjes naar de goelag.
Ja maar ja maar, die enge Amerikanen!
pi_203633581
quote:

[..]
Maar moeten wij als westerse 'gutmensch' ons daarmee bemoeien dan? Er gebeuren wel meer van dat soort dingen op de aardkloot. Kijk maar naar China of Afrika. Maar omdat Rusland bij Europa hoort moeten we daar maar iets over zeggen?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203633613
quote:

[..]
Dat die Georgiër een gek was weten ze in Rusland ook wel. Maar we gaan Duitsland toch ook niet meer beoordelen alsof die Oostenrijker nog steeds aan het bewind is?
pi_203633617
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja 1938 beste Neville.
Dat is niet helemaal 'Neville'... Die dacht gewoon werkelijk vrede gesloten te hebben met z'n blije papiertje. Een beetje zoals Macron dus
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:13:03 #136
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203633618
Fun fact, de Ukrainse president was 3 jaar geleden nog een grappenmaker en acteur

https://www.britannica.com/biography/Volodymyr-Zelensky

Volodymyr Zelensky, (born January 25, 1978, Kryvyy Rih, Ukraine, U.S.S.R. [now in Ukraine]), Ukrainian actor and comedian who was elected president of Ukraine in 2019.

zaterdag 12 februari 2022 @ 20:14:08 #137
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203633642
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat die Georgiër een gek was weten ze in Rusland ook wel. Maar we gaan Duitsland toch ook niet meer beoordelen alsof die Oostenrijker nog steeds aan het bewind is?
Die Georgiër wordt daar helaas nog genoeg vereerd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_203633664
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dus, wij willen geen instabiliteit door moordlustige annexaties van een dictator in onze achtertuin.

Het is begonnen vanuit het westen. Weet je nog dat Van Baalen met Verhofstadt daar stond?
pi_203633694
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Maar moeten wij als westerse 'gutmensch' ons daarmee bemoeien dan? Er gebeuren wel meer van dat soort dingen op de aardkloot. Kijk maar naar China of Afrika. Maar omdat Rusland bij Europa hoort moeten we daar maar iets over zeggen?
'We' proberen on speaking terms te blijven met tsaar Poetin. Want die wil dat Oekraïne geen vriendjes met ons wordt. En dat maakt hij op een hele vriendelijke manier duidelijk. Toch blijven 'we' hem bellen en bij hem op visite komen.
Verder trekken we ons hoofdzakelijk terug volgens mij. Het westerse advies luidt nu: wegwezen daar.
De Amerikanen sturen, voor de show, een paar duizend man naar andere Oosteuropese landen. Daar lachen Poetin en Lavrov natuurlijk om.

Poetin mag nu een zet doen.
Hij mag zijn grote bek gaan waarmaken... of niet. Zijn eisen gaan toch niet worden ingewilligd. Oekraïne is een soeverein land.
pi_203633698
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die Georgiër wordt daar helaas nog genoeg vereerd.
Zelfs in Georgië doen ze liever net alsof hij ergens anders vandaan komt.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:17:07 #141
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203633716
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Je hebt mijn stukkie niet goed gelezen.
Corrupt of niet, ik vind dat Oekraïne een soeverein land is, en dat het zelf zijn beslissingen over lidmaatschappen mag nemen. Dat hoeft niet door een ander land verordonneerd te worden.

En ik vind het niet raar dat Rusland een NAVO-lidmaatschap van Oekraïne niet ziet zitten, maar juist door deze massale dreiging en het stoer roepen van onmogelijke eisen, werkt Vlad zichzelf volgens mij alleen maar in de nesten. Zolang Kiev en de NAVO "neen" blijven zeggen tegen zijn eisen, schiet hij geen sodemieter op. En als hij dan in arren moede zijn legers toch maar besluit terug te trekken, zonder dat zijn eisen zijn ingewilligd, dan staat hij er beroerd op. Als hij zijn eisen toch kracht wil bijzetten met een inval, dan leidt dat zeer waarschijnlijk tot een afschuwelijk en zinloos bloedvergieten. Veel Russen beschouwen de Oekraïners, inwoners van een land dat ook wel bekend staat als 'Klein-Rusland', toch als broeders en zusters. Vinden zij het eigenlijk leuk als hun eigen legers straks hun broeders en zusters overhoop gaan knallen?

Daarom is de tactiek "afwachten, maar de toestand naar buiten toe als uiterst kritiek omschrijven" van het 'Westen' misschien zo dom nog niet. Het dwingt Poetin tot actie. En wat hij dan ook doet, het leidt tot iets negatiefs, hetzij voor hemzelf, hetzij voor de hele regio daar. Ik wens tsaar Vlad veel wijsheid toe.
Je vindt niet dat er bij zo'n lidmaatschap gekeken moet worden naar de eventuele gevolgen? Er hoeft dan niet de vraag gesteld te worden of dat voor stabiliteit of juist instabiliteit zorgt? Het moet net zoals een bibliotheek abonnement voor iedereen toegankelijk zijn want dat is het doel er van?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:17:54 #142
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203633739
Oekraïne zouden we niet moeten opofferen.
Als de Russen besluiten om binnen te vallen (kans lijkt me klein) moeten we er goede kwaliteit wapens naartoe sturen.
pi_203633740
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]
'We' proberen on speaking terms te blijven met tsaar Poetin. Want die wil dat Oekraïne geen vriendjes met ons wordt. En dat maakt hij op een hele vriendelijke manier duidelijk. Toch blijven 'we' hem bellen en bij hem op visite komen.
Verder trekken we ons hoofdzakelijk terug volgens mij. Het westerse advies luidt nu: wegwezen daar.
De Amerikanen sturen, voor de show, een paar duizend man naar andere Oosteuropese landen. Daar lachen Poetin en Lavrov natuurlijk om.

Poetin mag nu een zet doen.
Hij mag zijn grote bek gaan waarmaken... of niet. Zijn eisen gaan toch niet worden ingewilligd. Oekraïne is een soeverein land.
Europa is zo goed als failliet. Een onnodige economische crisis er bovenop kunnen we missen als kiespijn.

Wat maakt Oekraïne belangrijk voor ons? Simpel: politici die stoer willen doen.
pi_203633752
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is begonnen vanuit het westen. Weet je nog dat Van Baalen met Verhofstadt daar stond?
Dat was inderdaad een achterlijke zet.
Liberale helden.
Laat me niet lachen.

Maar er is daar niets echt schokkends begonnen vanuit het westen.
Het enige onwettige tot nu toe was de annexatie van De Krim.
pi_203633778
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:17 schreef Harvest89 het volgende:
Oekraïne zouden we niet moeten opofferen.
Als de Russen besluiten om binnen te vallen (kans lijkt me klein) moeten we er goede kwaliteit wapens naartoe sturen.
Als Rusland besluit om binnen te vallen (wat ik niet denk), dan pakken ze gewoon een deel in en blijft het daar weer bij.

Net als met de Krim. Blaffen. Als een keeshondje.
pi_203633783
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die steunden de lokale bevolking, die de straat op waren gegaan omdat zich juist met het westen wilden associëren. Heel vervelend natuurlijk voor Rusland dat ze liever niet meer met Rusland geassocieerd wilden worden, maar de logica dat ze dan maar geannexeerd moeten worden - of omdat Van Baalen langs ging :') - slaat als een lul op een drumstel en onderstreept juist waarom het logisch is dat ze dat liever niet meer willen.
pi_203633810
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nauwelijks.

Nee hoor :)
Incelfrikandel
pi_203633833
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat was inderdaad een achterlijke zet.
Liberale helden.
Laat me niet lachen.

Maar er is daar niets echt schokkends begonnen vanuit het westen.
Het enige onwettige tot nu toe was de annexatie van De Krim.
Voor Russen voelde het wel bedreigend.

En ja, die annexatie was niet conform internationaal recht, maar het is als in een bar Badr Hari gaan zitten narren. Natuurlijk mag hij jou niet halfdood slaan en je maakte maar wat grapjes…

Maar het blijft oliedom en provoceren.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:22:06 #149
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203633844
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als Rusland besluit om binnen te vallen (wat ik niet denk), dan pakken ze gewoon een deel in en blijft het daar weer bij.

Net als met de Krim. Blaffen. Als een keeshondje.
Oost Oekraïne bedoel je he?
Dat is het deel waar ze in geïnteresseerd in zijn. Veel etnische Russen daar.
pi_203633863
Al die mensen die Van Baalen/Verhofstadt als regelrechte oorzaak zien van de huidige Oekraïne crisis :') _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')