abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203634402
Er
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Nog even wat mooie plaatjes van Ukraine zien, volgende week kan het allemaal kapotgebombardeerd zijn.
[ twitter ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee joh _O-
Vakman pur sang
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:42:14 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203634462
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Er
[..]
Nee joh _O-
Nja een mooi nieuw vliegveld was ook weggevaagd de vorige keer...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203634487
W
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nja een mooi nieuw vliegveld was ook weggevaagd de vorige keer...
We zullen zien ;)
Vakman pur sang
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:44:55 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203634545
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Volgens mij is de Oekraïne sterker dan Polen.
Polen is vele malen rijker en ze gaan nu ook nog eens extra investeren in defensie.

Hier is een interessant artikel uit 2016 van een Pool die zich hardop afvraagt hoe ze het beste hun land naar het Israelisch model kunnen modelleren: https://defence24.com/can(...)el-itself-on-israeli
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:45:27 #185
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203634555
Wat vinden landen als Polen en Roemenië er nou van dat hun buurland mogelijk wordt binnengevallen door Rusland?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:46:14 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203634568
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het nu is. Maar Oekraïne stond altijd redelijk hoog op de lijstjes. Net onder Duitsland en Turkije.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:50:17 #188
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203634707
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het is inderdaad beroerd dat de relatie tussen het oude westen en Rusland verslechterd is in de laatste twee decennia. Het valt ook niet mee om daar 1 echte schuldige voor aan te wijzen. Poetin zal jouw verhaal steunen, en uiteraard is de NAVO zelf hongerig naar invloed en macht, en anderen zullen zeggen dat Vlad van een (min of meer) democratische president, met wie te praten viel, uiteindelijk is veranderd is in een onwrikbare leider van zijn eigen autocratie, en dat hij steeds meer begon terug te verlangen naar de machtspositie van de USSR c.q. Groot Rusland. En daar ook naar ging praten/dreigen, en soms zelfs handelen. En dat leidde er weer toe dat leiders van voormalige Oostbloklanden maar al te blij waren dat ze in ieder geval lid waren van de NAVO.

De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar daarmee hoeft het nog niet nodig te zijn dat een soeverein Oost-Europees land wordt binnengevallen.

Het gaat er wat mij betreft overigens niet eens zozeer om of ik begrip kan opbrengen voor Russische sentimenten, het gaat mij erom dat ik denk dat Poetin zijn hand hier wel eens zou kunnen overspelen. Wat denkt hij werkelijk te kunnen bereiken? En ten koste van wat?
Wanneer je je dan ook nog beseft dat NATO van tien operationele legerkorpsen in Duitsland midden jaren tachtig met honderdduizenden militairen en tienduizenden tanks is teruggebracht naar een bataljon hier een brigade daar dan is het hele idee dat NATO een offensief gevaar vormt voor Rusland ronduit ridicuul. Dat weet Putin ook donders goed.

Dat “recht op invloed” wat Putin claimed slaat ook nergens op. Voormalige slachtoffers die verplicht De voormalige dader moeten pleasen. Alsof je de verkrachter van je dochter en moordenaar van je vader onderdak en voedsel moet geven.
pi_203634727
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat niet om Verhofstadt en die vette pad die daar stonden, maar om het geheel en het beeld van die twee heeft iedereen op zijn netvlies.
Ik denk dat de meeste Russen geen idee meer hebben.
Maar dit terzijde.
Die lui vertegenwoordigden daar de EU. Het verbaast me dat jij dat zo indrukwekkend en bedreigend vindt jegens de Russen. De EU stelde toch geen bliksem voor? Toen was er al genoeg ellende in de EU, dankzij de economische crisis en ruzies tussen landen onderling. Maar die uitslovers gaven Poetin wel een mooi wapen om 'bezorgd' te zijn.
Nogmaals: daadwerkelijke annexatie van een stuk van je land, plus 120.000 militairen langs je grens, dat vind ik echt een ander verhaal.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:52:11 #190
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203634781
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Al die mensen die Van Baalen/Verhofstadt als regelrechte oorzaak zien van de huidige Oekraïne crisis :') _O-
Wij zijn er al niet van gediend als bijvoorbeeld Turkye stemadvies aan Turken in Nederland geeft maar 2 EU hotemetoten die in Oekraine staan te schreeuwen "Wij komen jullie helpen" is natuurlijk helemaal geen probleem hè? Op welke wijze stonden ze daar de belangen van de EU burger te verdedigen?

[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 12-02-2022 20:58:17 ]
pi_203634802
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Wat vinden landen als Polen en Roemenië er nou van dat hun buurland mogelijk wordt binnengevallen door Rusland?
De Pool die ik ken zegt het is nu Oekraïne en daarna Polen.
pi_203634909
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Zoiets gok ik

pi_203634923
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:53 schreef quirina het volgende:

[..]
Die Pool zal dan wel flink dronken zijn geweest als je zulke bullshit uitkraamt.

Elke mongool die denkt dat Putin een NATO land gaat aanvallen is wel kompleet van het padje af.
Zelfs de Oekraine zal hij niet zomaar aanvallen maar als de Russische bevolking in de Donbass bedreigd wordt dan walst hij daar naar binnen en alleen daar.
Voor de rest zal hij de Oekraine met rust laten.
Oh... enne... die gaspijp gaat definitief dicht daar. Dus valt de Oekraine terug naar de middeleeuwen.
pi_203634930
quote:

[..]
Polen en Roemenië zijn NAVO lid. Dat gaat hem echt niet worden.
pi_203634934
quote:

[..]
Dat is inderdaad de angst daar.
De rat Poetin wordt in veel van die landen nauwelijks vertrouwd.

Het mag dan zo zijn dat veel Oost-Europese landen moeite hebben met de Trias Politica en andere 'westerse' waarden, maar de bewoners zijn doorgaans zeer nationalistisch en de meesten willen niet terug naar de periode van voor het IJzeren Gordijn, toen Moskou hun lot bepaalde. Dat mag een overdreven angst lijken, maar je praat over een hele lange grauwe periode. Dus stelt het hun in ieder geval een beetje gerust dat ze lid (kunnen) zijn van de NAVO. Terecht of niet.
pi_203634980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad de angst daar.
De rat Poetin wordt in veel van die landen nauwelijks vertrouwd.

Het mag dan zo zijn dat veel Oost-Europese landen moeite hebben met de Trias Politica en andere 'westerse' waarden, maar de bewoners zijn doorgaans zeer nationalistisch en de meesten willen niet terug naar de periode van voor het IJzeren Gordijn, toen Moskou hun lot bepaalde. Dat mag een overdreven angst lijken, maar je praat over een hele lange grauwe periode. Dus stelt het hun in ieder geval een beetje gerust dat ze lid (kunnen) zijn van de NAVO.
Polen is zeker vergeten dat de Oekrainiers 100.000 mede Polen hebben afgeslacht in WW2.
https://en.wikipedia.org/(...)_and_Eastern_Galicia
pi_203634996
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Polen en Roemenië zijn NAVO lid. Dat gaat hem echt niet worden.
Ja leuk maar wie gaan er troepen naar Polen sturen om te vechten tegen de Russen?

Die laffe Biden kijkt sowieso wel weg.
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 21:00:56 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203635037
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:52 schreef the-eye het volgende:

[..]
Wij zijn er al niet van gediend als bijvoorbeeld Turkye stemadvies aan Turken in Nederland geeft maar 2 EU hotemetoten die in Oekraine staan te schreeuwen "Wij komen jullie helpen" is natuurlijk helemaal geen probleem hè? Op welke wijze stonden ze daar de belangen van de EU burger te verdedigen?
Als iemand ze had weggestuurd dan had ik dat prima begrepen :Y

Maar om er nu verder een heel belangrijk ding van te maken ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203635041
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Die Pool zal dan wel flink dronken zijn geweest als je zulke bullshit uitkraamt.

Elke mongool die denkt dat Putin een NATO land gaat aanvallen is wel kompleet van het padje af.
Zelfs de Oekraine zal hij niet zomaar aanvallen maar als de Russische bevolking in de Donbass bedreigd wordt dan walst hij daar naar binnen en alleen daar.
Voor de rest zal hij de Oekraine met rust laten.
Oh... enne... die gaspijp gaat definitief dicht daar. Dus valt de Oekraine terug naar de middeleeuwen.
Er zijn sentimenten bij Polen, waarbij onze oude sentimenten jegens Duitsers in het niet vallen. Daar hebben die Polen echt geen borrels voor nodig.

Als wij de zorgen van Rusland 'moeten' begrijpen, dan mogen we de zorgen van aan Rusland grenzende landen ook best begrijpen. Toch?
Of was Poetin lazarus toen hij (tig keer) zei dat de NAVO een bedreiging vormt voor Rusland?
Gelooft hij echt dat de NAVO Rusland gaat binnenvallen?
Vinden we eigenlijk dat dergelijke uitspraken ook geen bullshit zijn?
pi_203635053
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:56 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Zoiets gok ik

[ afbeelding ]
Roemenië reageert zo
pi_203635093
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Polen is zeker vergeten dat de Oekrainiers 100.000 mede Polen hebben afgeslacht in WW2.
Polen is helemaal niets vergeten.

En die Oekraïners waren toen trouwens vertegenwoordigers van Moskou.

Het enige dat dit diep-trieste voorbeeld aantoont, is dat oorlog afschuwelijk is. En dreigen met oorlog kan knap gevaarlijk zijn, en op diepe ellende uitlopen.

Ik wens tsaar Poetin veel wijsheid toe.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:05:18 #202
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203635179
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Lekker relevant joh. Vergeet 1768 niet!
pi_203635242
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik zou de relevantie niet willen onderschatten, want de sentimenten in Oost-Europa zijn niet voor de poes (en soms begrijpelijk), maar op dit moment voelt Polen de aanwezigheid van het land Oekraïne volgens mij niet als bedreiging. Ze hebben 10 jaar geleden zelfs gezellig samen een voetbaltoernooitje georganiseerd. Het verbaast me dat Poetin dat niet als een bedreiging ervoer destijds.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:08:11 #204
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203635279
Wanneer was het voor het laatst dat een land een ander land binnen viel om het aan hun land toe te voegen? Iraq>Kuwait of tijdens de balkan oorlog?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:08:24 #205
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203635285
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als iemand ze had weggestuurd dan had ik dat prima begrepen :Y

Maar om er nu verder een heel belangrijk ding van te maken ...
Een associatieverdrag waarin staat dat de partijen samenwerking op militair vlak zullen onderzoeken.
pi_203635296
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het is inderdaad beroerd dat de relatie tussen het oude westen en Rusland verslechterd is in de laatste twee decennia. Het valt ook niet mee om daar 1 echte schuldige voor aan te wijzen. Poetin zal jouw verhaal steunen, en uiteraard is de NAVO zelf hongerig naar invloed en macht, en anderen zullen zeggen dat Vlad van een (min of meer) democratische president, met wie te praten viel, uiteindelijk is veranderd is in een onwrikbare leider van zijn eigen autocratie, en dat hij steeds meer begon terug te verlangen naar de machtspositie van de USSR c.q. Groot Rusland. En daar ook naar ging praten/dreigen, en soms zelfs handelen. En dat leidde er weer toe dat leiders van voormalige Oostbloklanden maar al te blij waren dat ze in ieder geval lid waren van de NAVO.

De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar daarmee hoeft het nog niet nodig te zijn dat een soeverein Oost-Europees land wordt binnengevallen.

Het gaat er wat mij betreft overigens niet eens zozeer om of ik begrip kan opbrengen voor Russische sentimenten, het gaat mij erom dat ik denk dat Poetin zijn hand hier wel eens zou kunnen overspelen. Wat denkt hij werkelijk te kunnen bereiken? En ten koste van wat?
In jouw verhaal kan ik me ook wel vinden hoor. En de waarheid ligt wellicht in het midden van onze verhalen, maar het zal ook wel meespelen dat ik gewoon geen zin het in die grote ellende. Want die oorlog gaan we echt wel merken hier. Of het geweld nu dáár blijft of niet. We gaan het hier op een of andere manier wel merken (let maar op de prijzen bij de pomp of de supermarkt of je aandelen als die shit aan gaat).

Wie zijn hand overspeeld kan me eigenlijk weinig interesseren. Zolang ik maar mijn ding kan blijven doen. Maar laten we er allebei het beste van hopen ;)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203635333
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:01 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Er zijn sentimenten bij Polen, waarbij onze oude sentimenten jegens Duitsers in het niet vallen. Daar hebben die Polen echt geen borrels voor nodig.

Als wij de zorgen van Rusland 'moeten' begrijpen, dan mogen we de zorgen van aan Rusland grenzende landen ook best begrijpen. Toch?
Of was Poetin lazarus toen hij (tig keer) zei dat de NAVO een bedreiging vormt voor Rusland?
Gelooft hij echt dat de NAVO Rusland gaat binnenvallen?
Vinden we eigenlijk dat dergelijke uitspraken ook geen bullshit zijn?
Rusland is niet degene die naar het Westen is opgeschoven na de Duitse hereniging.
Wij, het Westen, hebben konstant ons woord verbroken.
Russen MOESTEN dit allemaal wel pikken omdat de NATO gewoon veel sterker is/was dan Rusland.
Ook financieel moesten ze alles slikken omdat wederom het Westen sterker is.
Maar het tij keert en de Russen zijn nu al aan het samenwerken met de Chinezen en hebben zodirekt helemaal het Westen niet meer nodig, en toevallig nu laat de beer haar klauwen zien.
Toeval? Denk het niet.
Putin valt geen NATO land aan.
Putin valt Oekraine niet aan.
Putin wacht tot het fout gaat in de Donbass en knalt dan naar binnen.
Net als wij deden in de Balkan, Irak, Syrie, Lybie en vele ander landen.
En wie gaat m tegen houden?
NATO? Nederland?
Niemand wil sterven voor dat corrupte Oekraine.
pi_203635362
Zijn er hier serieus mensen geloven dat Poetin een inval gaat doen? :')
blablablabla
pi_203635364
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wanneer je je dan ook nog beseft dat NATO van tien operationele legerkorpsen in Duitsland midden jaren tachtig met honderdduizenden militairen en tienduizenden tanks is teruggebracht naar een bataljon hier een brigade daar dan is het hele idee dat NATO een offensief gevaar vormt voor Rusland ronduit ridicuul. Dat weet Putin ook donders goed.

Dat “recht op invloed” wat Putin claimed slaat ook nergens op. Voormalige slachtoffers die verplicht De voormalige dader moeten pleasen. Alsof je de verkrachter van je dochter en moordenaar van je vader onderdak en voedsel moet geven.
Nederland had meer dan 300 vliegtuigen in de hoogtijdagen. Daar is weinig meer van over. Tegenwoordig moet alles op 1 basis ondergebracht worden omdat dat financieel gezien gunstiger is :') Wel makkelijk voor de Russen enz. Maar ook een van de redenen van Trump om te zeggen dat ze uit de NAVO zouden stappen als ieder land er zo de brij aan geeft. En terecht.

Sleepy Joe is daar niet zo mee bezig. Die weet niet eens meer wat 'ie zegt

[ Bericht 0% gewijzigd door Stoorzendert op 12-02-2022 21:17:48 ]
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203635380
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nog een NATO broeder.
https://nl.frwiki.wiki/wiki/Shoah_en_Estonie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties