quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Nog even wat mooie plaatjes van Ukraine zien, volgende week kan het allemaal kapotgebombardeerd zijn.
[ twitter ]Nee johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vakman pur sang
Nja een mooi nieuw vliegveld was ook weggevaagd de vorige keer...quote:
We zullen zienquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nja een mooi nieuw vliegveld was ook weggevaagd de vorige keer...
Polen is vele malen rijker en ze gaan nu ook nog eens extra investeren in defensie.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij is de Oekraïne sterker dan Polen.
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het nu is. Maar Oekraïne stond altijd redelijk hoog op de lijstjes. Net onder Duitsland en Turkije.
Wanneer je je dan ook nog beseft dat NATO van tien operationele legerkorpsen in Duitsland midden jaren tachtig met honderdduizenden militairen en tienduizenden tanks is teruggebracht naar een bataljon hier een brigade daar dan is het hele idee dat NATO een offensief gevaar vormt voor Rusland ronduit ridicuul. Dat weet Putin ook donders goed.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is inderdaad beroerd dat de relatie tussen het oude westen en Rusland verslechterd is in de laatste twee decennia. Het valt ook niet mee om daar 1 echte schuldige voor aan te wijzen. Poetin zal jouw verhaal steunen, en uiteraard is de NAVO zelf hongerig naar invloed en macht, en anderen zullen zeggen dat Vlad van een (min of meer) democratische president, met wie te praten viel, uiteindelijk is veranderd is in een onwrikbare leider van zijn eigen autocratie, en dat hij steeds meer begon terug te verlangen naar de machtspositie van de USSR c.q. Groot Rusland. En daar ook naar ging praten/dreigen, en soms zelfs handelen. En dat leidde er weer toe dat leiders van voormalige Oostbloklanden maar al te blij waren dat ze in ieder geval lid waren van de NAVO.
De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar daarmee hoeft het nog niet nodig te zijn dat een soeverein Oost-Europees land wordt binnengevallen.
Het gaat er wat mij betreft overigens niet eens zozeer om of ik begrip kan opbrengen voor Russische sentimenten, het gaat mij erom dat ik denk dat Poetin zijn hand hier wel eens zou kunnen overspelen. Wat denkt hij werkelijk te kunnen bereiken? En ten koste van wat?
Ik denk dat de meeste Russen geen idee meer hebben.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat niet om Verhofstadt en die vette pad die daar stonden, maar om het geheel en het beeld van die twee heeft iedereen op zijn netvlies.
Wij zijn er al niet van gediend als bijvoorbeeld Turkye stemadvies aan Turken in Nederland geeft maar 2 EU hotemetoten die in Oekraine staan te schreeuwen "Wij komen jullie helpen" is natuurlijk helemaal geen probleem hè? Op welke wijze stonden ze daar de belangen van de EU burger te verdedigen?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Al die mensen die Van Baalen/Verhofstadt als regelrechte oorzaak zien van de huidige Oekraïne crisis![]()
De Pool die ik ken zegt het is nu Oekraïne en daarna Polen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Wat vinden landen als Polen en Roemenië er nou van dat hun buurland mogelijk wordt binnengevallen door Rusland?
Zoiets gok ikquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Wat vinden landen als Polen en Roemenië er nou van dat hun buurland mogelijk wordt binnengevallen door Rusland?
Die Pool zal dan wel flink dronken zijn geweest als je zulke bullshit uitkraamt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:53 schreef quirina het volgende:
[..]
De Pool die ik ken zegt het is nu Oekraïne en daarna Polen.
Polen en Roemenië zijn NAVO lid. Dat gaat hem echt niet worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de angst daar.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Polen is zeker vergeten dat de Oekrainiers 100.000 mede Polen hebben afgeslacht in WW2.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de angst daar.
De rat Poetin wordt in veel van die landen nauwelijks vertrouwd.
Het mag dan zo zijn dat veel Oost-Europese landen moeite hebben met de Trias Politica en andere 'westerse' waarden, maar de bewoners zijn doorgaans zeer nationalistisch en de meesten willen niet terug naar de periode van voor het IJzeren Gordijn, toen Moskou hun lot bepaalde. Dat mag een overdreven angst lijken, maar je praat over een hele lange grauwe periode. Dus stelt het hun in ieder geval een beetje gerust dat ze lid (kunnen) zijn van de NAVO.
Ja leuk maar wie gaan er troepen naar Polen sturen om te vechten tegen de Russen?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Polen en Roemenië zijn NAVO lid. Dat gaat hem echt niet worden.
Als iemand ze had weggestuurd dan had ik dat prima begrepenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wij zijn er al niet van gediend als bijvoorbeeld Turkye stemadvies aan Turken in Nederland geeft maar 2 EU hotemetoten die in Oekraine staan te schreeuwen "Wij komen jullie helpen" is natuurlijk helemaal geen probleem hè? Op welke wijze stonden ze daar de belangen van de EU burger te verdedigen?
Er zijn sentimenten bij Polen, waarbij onze oude sentimenten jegens Duitsers in het niet vallen. Daar hebben die Polen echt geen borrels voor nodig.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:57 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Die Pool zal dan wel flink dronken zijn geweest als je zulke bullshit uitkraamt.
Elke mongool die denkt dat Putin een NATO land gaat aanvallen is wel kompleet van het padje af.
Zelfs de Oekraine zal hij niet zomaar aanvallen maar als de Russische bevolking in de Donbass bedreigd wordt dan walst hij daar naar binnen en alleen daar.
Voor de rest zal hij de Oekraine met rust laten.
Oh... enne... die gaspijp gaat definitief dicht daar. Dus valt de Oekraine terug naar de middeleeuwen.
Roemenië reageert zoquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:56 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Zoiets gok ik
[ afbeelding ]
Polen is helemaal niets vergeten.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Polen is zeker vergeten dat de Oekrainiers 100.000 mede Polen hebben afgeslacht in WW2.
https://en.wikipedia.org/(...)_and_Eastern_Galicia
Lekker relevant joh. Vergeet 1768 niet!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Polen is zeker vergeten dat de Oekrainiers 100.000 mede Polen hebben afgeslacht in WW2.
https://en.wikipedia.org/(...)_and_Eastern_Galicia
Ik zou de relevantie niet willen onderschatten, want de sentimenten in Oost-Europa zijn niet voor de poes (en soms begrijpelijk), maar op dit moment voelt Polen de aanwezigheid van het land Oekraïne volgens mij niet als bedreiging. Ze hebben 10 jaar geleden zelfs gezellig samen een voetbaltoernooitje georganiseerd. Het verbaast me dat Poetin dat niet als een bedreiging ervoer destijds.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Lekker relevant joh. Vergeet 1768 niet!
Een associatieverdrag waarin staat dat de partijen samenwerking op militair vlak zullen onderzoeken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als iemand ze had weggestuurd dan had ik dat prima begrepen
Maar om er nu verder een heel belangrijk ding van te maken ...
In jouw verhaal kan ik me ook wel vinden hoor. En de waarheid ligt wellicht in het midden van onze verhalen, maar het zal ook wel meespelen dat ik gewoon geen zin het in die grote ellende. Want die oorlog gaan we echt wel merken hier. Of het geweld nu dáár blijft of niet. We gaan het hier op een of andere manier wel merken (let maar op de prijzen bij de pomp of de supermarkt of je aandelen als die shit aan gaat).quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is inderdaad beroerd dat de relatie tussen het oude westen en Rusland verslechterd is in de laatste twee decennia. Het valt ook niet mee om daar 1 echte schuldige voor aan te wijzen. Poetin zal jouw verhaal steunen, en uiteraard is de NAVO zelf hongerig naar invloed en macht, en anderen zullen zeggen dat Vlad van een (min of meer) democratische president, met wie te praten viel, uiteindelijk is veranderd is in een onwrikbare leider van zijn eigen autocratie, en dat hij steeds meer begon terug te verlangen naar de machtspositie van de USSR c.q. Groot Rusland. En daar ook naar ging praten/dreigen, en soms zelfs handelen. En dat leidde er weer toe dat leiders van voormalige Oostbloklanden maar al te blij waren dat ze in ieder geval lid waren van de NAVO.
De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar daarmee hoeft het nog niet nodig te zijn dat een soeverein Oost-Europees land wordt binnengevallen.
Het gaat er wat mij betreft overigens niet eens zozeer om of ik begrip kan opbrengen voor Russische sentimenten, het gaat mij erom dat ik denk dat Poetin zijn hand hier wel eens zou kunnen overspelen. Wat denkt hij werkelijk te kunnen bereiken? En ten koste van wat?
Rusland is niet degene die naar het Westen is opgeschoven na de Duitse hereniging.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:01 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er zijn sentimenten bij Polen, waarbij onze oude sentimenten jegens Duitsers in het niet vallen. Daar hebben die Polen echt geen borrels voor nodig.
Als wij de zorgen van Rusland 'moeten' begrijpen, dan mogen we de zorgen van aan Rusland grenzende landen ook best begrijpen. Toch?
Of was Poetin lazarus toen hij (tig keer) zei dat de NAVO een bedreiging vormt voor Rusland?
Gelooft hij echt dat de NAVO Rusland gaat binnenvallen?
Vinden we eigenlijk dat dergelijke uitspraken ook geen bullshit zijn?
Nederland had meer dan 300 vliegtuigen in de hoogtijdagen. Daar is weinig meer van over. Tegenwoordig moet alles op 1 basis ondergebracht worden omdat dat financieel gezien gunstiger isquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer je je dan ook nog beseft dat NATO van tien operationele legerkorpsen in Duitsland midden jaren tachtig met honderdduizenden militairen en tienduizenden tanks is teruggebracht naar een bataljon hier een brigade daar dan is het hele idee dat NATO een offensief gevaar vormt voor Rusland ronduit ridicuul. Dat weet Putin ook donders goed.
Dat “recht op invloed” wat Putin claimed slaat ook nergens op. Voormalige slachtoffers die verplicht De voormalige dader moeten pleasen. Alsof je de verkrachter van je dochter en moordenaar van je vader onderdak en voedsel moet geven.
Nog een NATO broeder.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Lekker relevant joh. Vergeet 1768 niet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |