abonnement Unibet Coolblue
pi_203296090
Laatste nieuws:
• BOOS uitzending: Ali B verdacht van verkrachting
• BOOS uitzending: Zeker 19 meldingen over Rietbergen - Ging zeker tien jaar door
• BOOS uitzending: Meerdere melding tegen Borsato, ook van Voice Kids deelnemers
• Edwin Evers Band zet Rietbergen aan de kant na aantijgingen bij de Voice
• Voice Kids en Senior ook stilgezet tot er meer duidelijkheid is
• RTL schort samenwerking met The Voice-coach Ali B op na tweede aangifte
• Oud-kandidaten kregen te maken met seksueel getinte opmerkingen
• Linda de Mol verbreekt relatie met Rietbergen en legt eigen werkzaamheden neer
• Anouk geeft aan nooit meer bij de Voice te willen terugkeren
• Grote sponsoren stappen op

https://nos.nl/artikel/24(...)verschrijdend-gedrag

quote:
RTL stopt voorlopig met het uitzenden van het talentenprogramma The Voice of Holland vanwege aantijgingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dat staat in een verklaring van de televisiezender, in reactie op een brief van de redactie van BNNVARA-programma BOOS, waarin de aantijgingen staan.

RTL Nederland noemt de berichten in een persbericht zeer ernstig en schokkend. Wat er precies aan de hand is bij de talentenjacht is onduidelijk.

twitter


https://www.mediacourant.(...)ice-bekent-misbruik/

quote:
Jeroen Rietbergen, sinds 2007 de liefdespartner van Linda de Mol, stapt op als bandleider van The Voice of Holland. Hij bekent zich schuldig te hebben gemaakt aan seksueel overschrijdend gedrag.

RTL 4 heeft The Voice of Holland per direct van de buis gehaald na een e-mail van Tim Hofman met daarin aantijgingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik rondom de talentenjacht. Hij heeft voor zijn programma BOOS een langlopend onderzoek gedaan naar wangedrag 'van meerdere personen binnen het programma'.
Jeroen neemt ontslag

Eén van die personen is de liefdespartner van Linda de Mol. "De vermeende daders zijn de afgelopen week benaderd om een reactie te geven op de aantijgingen jegens hen. Deze zaterdag ontving de redactie een bekentenis en spijtbetuiging van de bandleider van The Voice, Jeroen Rietbergen", aldus een woordvoerder van BOOS.

Jeroen, die al sinds 2007 een relatie heeft met Linda, laat weten zijn werkzaamheden bij The Voice 'per direct naast zich neer te leggen'.
Meer vermeende daders

Er zijn volgens BOOS nog meer vermeende daders. "Het gaat niet alleen om aanklachten tegen Jeroen Rietbergen, maar om aanklachten tegen meerdere personen binnen het programma."

De uitzending van BOOS over vermeend machtsmisbruik en vermeend seksueel overschrijdend gedrag bij The Voice is aanstaande donderdag te zien op YouTube.
Vieze Jeroen

Showbizzkenner Farja Farvardin (FawryNotSawry) heeft van een Talpa-medewerker het volgende bericht ontvangen:
pi_203296097
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 07:53 schreef Zwansen het volgende:
Ik vind dat De Mol wel een beetje geframed wordt. Hij zei gister meerdere keren dat het absoluut niet kan, er een zero-tolerance beleid is, etc. Vervolgens roept hij vrouwen op om zich ook echt te melden en dan plakken ze zo’n laatste fragment erachter met die vrouw dat het nooit aan de vrouwen ligt, maar aan de daders. Helemaal waar natuurlijk, maar de manier hoe dat erachter geplakt werd is wel een beetje selectief. Dat vond ik niet helemaal netjes. Je merkt wel dat half Nederland er in mee gaat. :{
Het klinkt allemaal mooi "zero tolerance" etc maar het zijn loze kreten & managers bla bla.

Ten eerste is het geen zero want Rietbergen is aangesproken en mocht aanblijven, dus 2e kans.

Ten tweede, en dat vind ik het schrijnende, De Mol zit daaral die mooie termen te roepen alsof ze het echt van belang vinden. Maar ondanks dat die tv wereld bekend staat om dit soort zaken, ondanks Job gotschalk, ondanks weinstein&metoo & ondamks dat hij wist van rietbergen heeft hij de afgelopen jaren geen enkele proactieve maatregel getroffen. Dat zegt m.i. genoeg.

Ik geloof meteen dat de mol vind dat je met je poten van een ander af moet blijven als het niet gewenst is, maar ik hoor niets van john waaruit bijkt dat hij zichzelf,als mediatycoon, als de aangesproken persoon voelt om proactief die veilige omgeving te creeeren.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:06:53 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203296098
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, want DAT is wat ik zeg inderdaad. :')
Die zielige emopost van je was nergens voor nodig geweest.
Het gaat in dit topic wss niet om iemand die valselijk beschuldigd is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_203296105
maar is dat vrouwtje van ali b nog steeds bij hem?
Ongeacht of het strafbaar is blijf je toch niet bij een viespeuk die als een geile hond tegen alles aanrijdt.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:08:43 #5
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_203296121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:07 schreef fubaaar22 het volgende:
maar is dat vrouwtje van ali b nog steeds bij hem?
Ongeacht of het strafbaar is blijf je toch niet bij een viespeuk die als een geile hond tegen alles aanrijdt.
Die is er zelf ook niet vies van
pi_203296123
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die zielige emopost van je was nergens voor nodig geweest.
Het gaat in dit topic wss niet om iemand die valselijk beschuldigd is.
Het gaat in ieder geval niet om mensen die volledig netjes gehandeld hebben. Maar vooralsnog is er niets bewezen toch? Zelfs de verklaring van Rietbergen kun je alle mogelijke kanten uitleggen.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 09:08:52 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203296126
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:07 schreef fubaaar22 het volgende:
maar is dat vrouwtje van ali b nog steeds bij hem?
Ongeacht of het strafbaar is blijf je toch niet bij een viespeuk die als een geile hond tegen alles aanrijdt.
Gisteren hoorde ik dat ze mogelijk al een jaar uit elkaar zijn of zo.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:09:39 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203296135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:06 schreef roninho het volgende:

[..]
Het klinkt allemaal mooi "zero tolerance" etc maar het zijn loze kreten & managers bla bla.

Ten eerste is het geen zero want Rietbergen is aangesproken en mocht aanblijven, dus 2e kans.

Ten tweede, en dat vind ik het schrijnende, De Mol zit daaral die mooie termen te roepen alsof ze het echt van belang vinden. Maar ondanks dat die tv wereld bekend staat om dit soort zaken, ondanks Job gotschalk, ondanks weinstein&metoo & ondamks dat hij wist van rietbergen heeft hij de afgelopen jaren geen enkele proactieve maatregel getroffen. Dat zegt m.i. genoeg.

Ik geloof meteen dat de mol vind dat je met je poten van een ander af moet blijven als het niet gewenst is, maar ik hoor niets van john waaruit bijkt dat hij zichzelf,als mediatycoon, als de aangesproken persoon voelt om proactief die veilige omgeving te creeeren.
Precies.
Hij heeft zich overeind gehouden gisteren. Maar wat een managersgelul uit het bedrijfsboekje was dat zeg.

Tsja, je kunt slechts voor de camera zeggen dat het je allemaal niet boeit en alleen de inkomsten interessant zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_203296170
Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat de Mol zo'n flater slaat in een interview. De man leidt een enorm media-imperium waarin alles draait om beeldvorming. Verklaringen worden doorgaans zorgvuldig door woordvoerders en communicatiemedewerkers voorbereid om dit soort zaken te voorkomen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203296178
Ik heb gisteren de uitzending ook zitten kijken met het verhaal van John de Mol er achter. Ik vond dat hij een goed verhaal had. Kan me helemaal voorstellen dat iemand op zijn niveau dit soort dingen niet mee krijgt. Hij was wel terughoudend in de veroordeling op bepaalde gebieden. Maar kan me dat ook wel voorstellen, er werden soms wel vragen gesteld waarbij hij bij bevestiging ook nog moest oppassen geen claim aan zijn broek te krijgen. Zoals de vragen naar de positie van de "De Mol Clan".

Ik was dan ook verbaasd toen ik naderhand de verhalen las over het victim blaming. Zo kwam het totaal niet op mij over. Meer als een oproep van "meisjes, doe je mond open!". En dan meer voor toekomstige gevallen, niet als het wegzetten van de gevallen die nu spelen.
pi_203296179
Weet niet of de vraag of antwoord al voorbij is gekomen maar bij VI-Vandaag hadden ze het over een 5e persoon naast Jeroen, Marco, Ali B & 'een regisseur'...

https://www.kijk.nl/programmas/vi-vandaag/OAUbqkDhLeiewm

[ Bericht 38% gewijzigd door Bocaj op 21-01-2022 09:47:40 ]
pi_203296192
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:06 schreef roninho het volgende:

[..]
Het klinkt allemaal mooi "zero tolerance" etc maar het zijn loze kreten & managers bla bla.

Ten eerste is het geen zero want Rietbergen is aangesproken en mocht aanblijven, dus 2e kans.

Ten tweede, en dat vind ik het schrijnende, De Mol zit daaral die mooie termen te roepen alsof ze het echt van belang vinden. Maar ondanks dat die tv wereld bekend staat om dit soort zaken, ondanks Job gotschalk, ondanks weinstein&metoo & ondamks dat hij wist van rietbergen heeft hij de afgelopen jaren geen enkele proactieve maatregel getroffen. Dat zegt m.i. genoeg.

Ik geloof meteen dat de mol vind dat je met je poten van een ander af moet blijven als het niet gewenst is, maar ik hoor niets van john waaruit bijkt dat hij zichzelf,als mediatycoon, als de aangesproken persoon voelt om proactief die veilige omgeving te creeeren.
Klopt het gaat om proactief dingen doen. Waarom gaat een vertrouwenspersoon niet elke kandidaat bellen die de afgelopen 10 jaar meegedaan heeft om te vragen naar ervaringen?
En waarom een advocaten bureau inhuren als onderzoeksbedrijf...
Advocaten betaalt door de tegenpartij kan je nooit vertrouwen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203296219
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Meer als een oproep van "meisjes, doe je mond open!".
Dat was ook de oproep van Ali.
pi_203296226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:12 schreef Monolith het volgende:
Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat de Mol zo'n flater slaat in een interview. De man leidt een enorm media-imperium waarin alles draait om beeldvorming. Verklaringen worden doorgaans zorgvuldig door woordvoerders en communicatiemedewerkers voorbereid om dit soort zaken te voorkomen.
En dan ook nog in een interview met de voorzitter van de schoolkrant die er qua vraagstelling ook niets van bakt. Het was van beide kanten tenenkrommend.

Waarschijnlijk vanuit de Mol gewoon onderschat hoe belangrijk dit is omdat hij zelf ook een dubieuze seksuele moraal heeft en dus geen empathie kan tonen. Onvoorstelbaar dat zo iemand zich niet fatsoenlijk laat voorbereiden voor zo'n gesprek.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:17:56 #15
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203296229
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:07 schreef fubaaar22 het volgende:
maar is dat vrouwtje van ali b nog steeds bij hem?
Ongeacht of het strafbaar is blijf je toch niet bij een viespeuk die als een geile hond tegen alles aanrijdt.
Doe even normaal met 'dat vrouwtje'. Dat kan niet meer in deze tijd.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:18:31 #16
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203296235
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 08:14 schreef Fargo het volgende:

[..]
De grens in Ali's zaak ligt in het feit of hij seks heeft gehad met die meiden omdat hij op dat moment zijn positie als jurylid van The Voice inzette/misbruikte. Daar zal in dit geval het onderzoek zich op richten.

Als je iemand de deur wijst na twee van die uitspraken die uit het niets komen ('ik heb zin om je te neuken') en je gaat bij de deur staan om hem eruit te bonjouren, dan voel je je toch enigszins bedreigd omdat je hem uit je eigen huis wilt hebben uit angst voor escalatie van de situatie.

En dat Ali zonder mokken ook vertrekt...tsja, probeer het 10x en bij 1 of 2 vrouwen lukt het wellicht. Misschien vindt Ali dat al een acceptabel gemiddelde. Gewelddadig en bedreigend? Misschien niet an sich. Kan dit onder verkrachting vallen? Absoluut.
Wacht even, begrijp ik jou nu goed dat, zelfs wanneer er geen sprake zou zijn van een zakelijke band tussen de twee en machtsmisbruik, dan nog zou jij het als verkrachting beschouwen wanneer persoon 1 op bezoek is bij persoon 2 en zegt "ik heb zin om te neuken" en persoon 2 gaat er op in en heeft seks met persoon 1?
Krekker is de bom!
pi_203296249
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb gisteren de uitzending ook zitten kijken met het verhaal van John de Mol er achter. Ik vond dat hij een goed verhaal had. Kan me helemaal voorstellen dat iemand op zijn niveau dit soort dingen niet mee krijgt. Hij was wel terughoudend in de veroordeling op bepaalde gebieden. Maar kan me dat ook wel voorstellen, er werden soms wel vragen gesteld waarbij hij bij bevestiging ook nog moest oppassen geen claim aan zijn broek te krijgen. Zoals de vragen naar de positie van de "De Mol Clan".

Ik was dan ook verbaasd toen ik naderhand de verhalen las over het victim blaming. Zo kwam het totaal niet op mij over. Meer als een oproep van "meisjes, doe je mond open!". En dan meer voor toekomstige gevallen, niet als het wegzetten van de gevallen die nu spelen.
Die man is dagelijks op de werkvloer, en gedraagt zich daar als een ware tiran. Nogal wiedes dat hij niets mee krijgt. Veilige werkomgeving mn reet, en dat komt ook deels door hoe John zich naar zijn personeel gedraagt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203296267
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt het gaat om proactief dingen doen. Waarom gaat een vertrouwenspersoon niet elke kandidaat bellen die de afgelopen 10 jaar meegedaan heeft om te vragen naar ervaringen?
En waarom een advocaten bureau inhuren als onderzoeksbedrijf...
Advocaten betaalt door de tegenpartij kan je nooit vertrouwen.
Hij loopt tig minuten te lullen over hoe al die kandidaten begeleiders hebben die als onofficiele vertrouwenspersonen op kunnen treden.

Maar dan wordt hem later gevraagd of die vertrouwenspersonen training of protocollen hebben om met dit soort zaken om te gaan, en dan krabbelt hij terug met een 'tsja, zoiets als dit kon niemand zich voorstellen, dus die begeleiders zijn er toch voornamelijk voor de muzikale coaching.

Ok John, lekker bezig weer hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203296282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wacht even, begrijp ik jou nu goed dat, zelfs wanneer er geen sprake zou zijn van een zakelijke band tussen de twee en machtsmisbruik, dan nog zou jij het als verkrachting beschouwen wanneer persoon 1 op bezoek is bij persoon 2 en zegt "ik heb zin om te neuken" en persoon 2 gaat er op in en heeft seks met persoon 1?
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Maar ik voeg er wel meteen aan toe dat die 'zakelijke band' er op dat moment nagenoeg altijd is tussen Ali B en de kandidate(s). Hij is hun coach, heeft 'macht', aanzien. Kan ik me voorstellen dat meiden/vrouwen daardoor misschien bang zijn om in te grijpen als hij avances maakt? Honderd procent.
pi_203296287
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik was dan ook verbaasd toen ik naderhand de verhalen las over het victim blaming. Zo kwam het totaal niet op mij over. Meer als een oproep van "meisjes, doe je mond open!". En dan meer voor toekomstige gevallen, niet als het wegzetten van de gevallen die nu spelen.
Maar is "meisjes, doe je mond open!" de oplossing hiervoor?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 09:23:24 #21
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203296295
Goed dat de vrouwen binnen Talpa ook hun mond open trekken met die advertentie. Die bewoording dat alles goed geregeld was en het ontkennen van de angstcultuur en de machtspositie van een Jeroen, was wereldvreemd van John de Mol.
pi_203296300
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 07:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dat leek me ook prima.

Walgelijk de De Mol zo wordt aangepakt omdat hij niet exact zegt wat het volk wil.

Hij neemt keurig verantwoordelijkheid, geeft excuses en zegt dit gedrag nooit te accepteren. En dan nog dat hij ervan baalt het niet eerder te kunnen oppakken omdat hij het niet wist.

Niks mis mee. Prima reactie.
Dat zegt hij wel maar het rijmt gewoon niet met het feit dat het gedrag van bijvoorbeeld Jeroen en die regisseur erg bekend is onder medewerkers en kandidaten.
Kirsten zei bijvoorbeeld dat ze op de hoogte was dat Jeroen berisp was voor zijn ontoelaatbaar gedrag en zij deed in 2017 mee aan the voice.
Dat die berisping plaats had in 2019 is dus een leugen vanuit kamp Mol.

John zegt zelf bij 90 procent van de opnames aanwezig geweest te zijn, als medewerkers en kandidaten goed op de hoogte zijn van dat ontoelaatbaar gedrag dan kan het niet anders dan dat ook leidinggevenden presentators en coaches daar ook van op de hoogte zijn.
Wellicht werd een groot deel van dat gedrag niet als ontoelaatbaar ervaren maar dan moet Jeroen toch wel erg ver gegaan zijn om bij John de Mol op het matje te moeten komen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_203296305
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:23 schreef Momo het volgende:
Goed dat de vrouwen binnen Talpa ook hun mond open trekken met die advertentie. Die bewoording dat alles goed geregeld was en het ontkennen van de angstcultuur en de machtspositie van een Jeroen, was wereldvreemd van John de Mol.
lekker anoniem advertentie plaatsen. zet dan je naam er onder als je ballen hebt.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_203296311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb gisteren de uitzending ook zitten kijken met het verhaal van John de Mol er achter. Ik vond dat hij een goed verhaal had. Kan me helemaal voorstellen dat iemand op zijn niveau dit soort dingen niet mee krijgt. Hij was wel terughoudend in de veroordeling op bepaalde gebieden. Maar kan me dat ook wel voorstellen, er werden soms wel vragen gesteld waarbij hij bij bevestiging ook nog moest oppassen geen claim aan zijn broek te krijgen. Zoals de vragen naar de positie van de "De Mol Clan".

Ik was dan ook verbaasd toen ik naderhand de verhalen las over het victim blaming. Zo kwam het totaal niet op mij over. Meer als een oproep van "meisjes, doe je mond open!". En dan meer voor toekomstige gevallen, niet als het wegzetten van de gevallen die nu spelen.
En toch is dat precies wat het is.

quote:
Meer als een oproep van "meisjes, doe je mond open!"
En dat is dus victim blaming. Helemaal niet zo ingewikkeld hoor.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:24:57 #25
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203296315
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:22 schreef Fargo het volgende:

[..]
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Maar ik voeg er wel meteen aan toe dat die 'zakelijke band' er op dat moment nagenoeg altijd is tussen Ali B en de kandidate(s). Hij is hun coach, heeft 'macht', aanzien. Kan ik me voorstellen dat meiden/vrouwen daardoor misschien bang zijn om in te grijpen als hij avances maakt? Honderd procent.
Ah ok duidelijk.

Ik vraag me trouwens af wat de wet hierover zegt.

Want op dit moment is het bijv. al wel strafbaar in geval van machtsverhoudingen bij leraar/leerling, dokter/patiënt. Maar ik moet bekennen dat ik niet weet of in de wet specifieke beroepen zijn vermeldt of dat het gaat om machtsverhouding in het algemeen of wat anders...
Krekker is de bom!
pi_203296317
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:07 schreef fubaaar22 het volgende:
maar is dat vrouwtje van ali b nog steeds bij hem?
Ongeacht of het strafbaar is blijf je toch niet bij een viespeuk die als een geile hond tegen alles aanrijdt.
pi_203296326
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb gisteren de uitzending ook zitten kijken met het verhaal van John de Mol er achter. Ik vond dat hij een goed verhaal had. Kan me helemaal voorstellen dat iemand op zijn niveau dit soort dingen niet mee krijgt. Hij was wel terughoudend in de veroordeling op bepaalde gebieden. Maar kan me dat ook wel voorstellen, er werden soms wel vragen gesteld waarbij hij bij bevestiging ook nog moest oppassen geen claim aan zijn broek te krijgen. Zoals de vragen naar de positie van de "De Mol Clan".

Ik was dan ook verbaasd toen ik naderhand de verhalen las over het victim blaming. Zo kwam het totaal niet op mij over. Meer als een oproep van "meisjes, doe je mond open!". En dan meer voor toekomstige gevallen, niet als het wegzetten van de gevallen die nu spelen.
Ik heb gisteren ook gekeken vanwege alle #ophef die er over was.

Ik kan me de ophef over De Mol wel een beetje voorstellen. Hij legde heel erg de bal bij die jonge meiden, maar eigenlijk moet hij gewoon zorgen voor een veilige werkomgeving waarin enerzijds dat soort dingen überhaupt niet zouden kunnen plaatsvinden, en anderzijds er voldoende "veiligheid" is voor slachtoffers om ergens bij iemand hun verhaal kwijt te kunnen. Dat leek ook wel een ding te zijn, dat veel jonge meiden bij niemand hun relaas konden doen in hun ogen.

Wat hebben die talentenbegeleiders dan voor zin, denk ik dan. Naast de coaches (Ali B, Marco B, etc.) heeft iedere deelnemer blijkbaar ook nog een (talenten)begeleider op de werkvloer rondlopen, volgens De Mol ("24/7"). Tja...

Verder begon hij over allerlei handboeken en dergelijke, maar op de vraag of er een soort veiligheidsprotocol was voor dit soort dingen was het antwoord dan weer nee. Als ik het me goed herinner.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203296327
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:23 schreef Momo het volgende:
Goed dat de vrouwen binnen Talpa ook hun mond open trekken met die advertentie. Die bewoording dat alles goed geregeld was en het ontkennen van de angstcultuur en de machtspositie van een Jeroen, was wereldvreemd van John de Mol.
Het is dan ook een vrij open geheim dat John zelf grotendeels verantwoordelijk is voor de angstcultuur bij Talpa.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203296332
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar is "meisjes, doe je mond open!" de oplossing hiervoor?
Zeker niet de oplossing, maar het is wel onderdeel van de oplossing. Alleen die balans was in het verhaal van John nogal zoek.
pi_203296336
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dat was ook de oproep van Ali.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203296339
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:24 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
lekker anoniem advertentie plaatsen. zet dan je naam er onder als je ballen hebt.
Mooie actie van Linda wel. :7
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:27:29 #32
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203296352
De aandacht voor De Mol is groter dan voor die werkelijke smerige klootzakjes _O-

Oh de Mol, jij man van veel gezichten.
Jij mag bij Hoge Bomen staan,
Hoewel de wind zich op jou richtte,
Heb jij de stormen steeds doorstaan

Nederlandgod.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203296360
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:24 schreef probeer het volgende:

[..]
En toch is dat precies wat het is.
[..]
En dat is dus victim blaming. Helemaal niet zo ingewikkeld hoor.
Imo is het net welke toon erbij zit. Vrouwen en meisjes zwijgen normaliter. Dus ja, als we allemaal onze bek open durven te trekken, dan zou het al een stuk veranderen.

Alleen John toonde wat weinig empathie.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_203296387
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:27 schreef Scrummie het volgende:
De aandacht voor De Mol is groter dan voor die werkelijke smerige klootzakjes _O-

Nederlandgod.
Dit valt mij ook wel op ja. Iedereen de mond vol van 'de echte daders zijn die vieze mannen die met hun fikken aan de vrouwen zitten.' Maar als De Mol onhandig is in zijn uitspraken doen ze net of hij alles faciliteert.
pi_203296391
quote:
Geen idee hoe oud die jongste van Ali inmiddels is, maar destijds was de zwangerschap ‘een verrassing’ aldus Ali. Dat zal ook wel de relatiefixpoging geweest zijn.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_203296398
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb gisteren de uitzending ook zitten kijken met het verhaal van John de Mol er achter. Ik vond dat hij een goed verhaal had. Kan me helemaal voorstellen dat iemand op zijn niveau dit soort dingen niet mee krijgt. Hij was wel terughoudend in de veroordeling op bepaalde gebieden. Maar kan me dat ook wel voorstellen, er werden soms wel vragen gesteld waarbij hij bij bevestiging ook nog moest oppassen geen claim aan zijn broek te krijgen. Zoals de vragen naar de positie van de "De Mol Clan".

Ik was dan ook verbaasd toen ik naderhand de verhalen las over het victim blaming. Zo kwam het totaal niet op mij over. Meer als een oproep van "meisjes, doe je mond open!". En dan meer voor toekomstige gevallen, niet als het wegzetten van de gevallen die nu spelen.
Nou ja feitelijk is de strekking van het verhaal van de Mol dat deze hele situatie kon ontstaan en blijven bestaan omdat vrouwen niet netjes melding maakten van alles. Dat is een analyse die voorbij gaat aan het feit dat het scheppen van een veilige werkomgeving primair een verantwoordelijkheid is van de werkgever die daarin een preventieve rol heeft, geen reactieve. Dus ja, daarmee verschuif je de verantwoordelijkheid voor de situatie wel degelijk van jouzelf (en de daders uiteraard) naar de slachtoffers. Er is bij mijn werkgever niet veel dat leidt tot ontslag op staande voet, maar dit soort gedrag is een van de zaken waarvoor dat wel geldt (en ook is gebeurd).
Maar meer nog dan 'victim blaming' was het echt schrijnend toondoof. Je krijgt feitelijk de vraag of je je kunt verplaatsen in slachtoffers en je antwoord is 'nee, want wat ze vinden is niet rationeel'. Dan heb je echt nul empathisch vermogen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203296437
Weet je hoe lastig het is om al die GOLD DIGGING WHORES van je af te slaan als je bekendheid of geld hebt?
Facts don't care about your feelings
pi_203296447
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet je hoe lastig het is om al die GOLD DIGGING WHORES van je af te slaan als je bekendheid of geld hebt?
Edgar Davids had er anders weinig moeite mee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203296480
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Imo is het net welke toon erbij zit. Vrouwen en meisjes zwijgen normaliter. Dus ja, als we allemaal onze bek open durven te trekken, dan zou het al een stuk veranderen.

Alleen John toonde wat weinig empathie.
Hoe begrijp je niet dat wat je hier zegt dus echt tekstboek victim blaming is?

"Als slachtoffers zich anders gedragen wordt het probleem kleiner."

Ok dan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203296489
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet je hoe lastig het is om al die GOLD DIGGING WHORES van je af te slaan als je bekendheid of geld hebt?
Dat zal bij Ali met zijn poedelpruik wel meegevallen hebben aangezien hij zich zelfs tijdens een orgie in een drugsvilla van verkrachting moest bedienen om te "scoren".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203296505
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet je hoe lastig het is om al die GOLD DIGGING WHORES van je af te slaan als je bekendheid of geld hebt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Edgar Davids had er anders weinig moeite mee.
Is toch ook een heel ander verhaal?
pi_203296507
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zeker niet de oplossing, maar het is wel onderdeel van de oplossing. Alleen die balans was in het verhaal van John nogal zoek.
Maar kan het dan niet zonder dat slachtoffers zich melden?

Als je zorgt dat kandidaten nooit alleen zijn met iemand, grenzen duidelijk bepaald zijn en er een gezonde aanspreekcultuur heerst dan hoeft het slachtoffer niets te melden.
Dan wordt een dader al door collega's gecorrigeerd voordat hij echt dader is.

Dan wordt het misschien wat formeler en minder gezellig maar misschien moet dat dan maar bij iets als de voice.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203296508
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:31 schreef Monolith het volgende:

[Je krijgt feitelijk de vraag of je je kunt verplaatsen in slachtoffers en je antwoord is 'nee, want wat ze vinden is niet rationeel'. Dan heb je echt nul empathisch vermogen.
Zei hij dat letterlijk? :?

Ik heb de laatste paar minuten van dat interview met De Mol geskipt. Ik geloofde het toen allemaal al wel.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203296528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:39 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar kan het dan niet zonder dat slachtoffers zich melden?

Als je zorgt dat kandidaten nooit alleen zijn met iemand, grenzen duidelijk bepaald zijn en er een gezonde aanspreekcultuur heerst dan hoeft het slachtoffer niets te melden.
Dan wordt een dader al door collega's gecorrigeerd voordat hij echt dader is.

Dan wordt het misschien wat formeler en minder gezellig maar misschien moet dat dan maar bij iets als de voice.
En dan belt Ali 2.0 na de uitzending een kandidaat om nog even langs te komen om extra te oefenen.
pi_203296541
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 22:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Like gegeven vanwege de nuance, maar niet eens met de eindconclusie. Die vind ik te makkelijk, omdat ik denk dat je er niet onderuit komt om een aantal van de genoemde situaties grondig uit te zoeken.

Voor sommigen hier staat vast dat er in het geval van Ali en de kandidaat sprake is van verkrachting, anderen vinden van niet. Ik hoop dat hier wel mogelijkheden zijn om beter in beeld te krijgen wat er echt gebeurd is. Want misschien is het een gevalletje bevriezing waar misbruik van gemaakt is, of misschien is het een gevalletje van op dat moment geil maar later spijt. Of iets in het enorme gebied tussen die twee zaken in.

Maar voor beide partijen is het belangrijk om te weten hoe het zit, nog los van de strafbaarheid. Want ik kan me vanuit het perspectief van iemand met het brein van Ali ook heel goed voorstellen dat hij zich van geen kwaad bewust is. Ze zei toch geen nee? Hij snapt dat niet hoor met zijn ratten brein. En vanuit het perspectief van haar natuurlijk hetzelfde, want ook zij kan daar mogelijk in de toekomst haar voordeel mee doen.

Maar moeilijk is het zeker. En nuances zijn lastig over te brengen op een forum, omdat men toch snel geneigd is om te denken in kampen. Zodra je hier niet direct met de hooivorken klaar staat, zit je in het kamp dat het allemaal wel best vindt en het slachtoffer de schuld geeft van alles.
Ik heb jouw persoonlijke verhaal over een valse beschuldiging ook gelezen in het vorige topic. Laat ik het zo zeggen: Volgens mij is er voor een vrouw weinig erger dan verkracht worden maar er is voor een man ook weinig erger dan "verkrachter" genoemd te worden. Je hoort toch vaak verhalen dat daders van zedendelicten in gevangenissen met de nek worden aangekeken.

Daarom zijn dit soort discussies vaak ook zo verhit. De vrouwen die zichzelf als verkracht zien zijn woedend want hen is de ultieme misdaad aangedaan, de mannen die voor verkrachter zijn uitgemaakt zijn ook woedend want verkrachter worden genoemd is ook de ultieme vernedering.

En dat terwijl het dus vaak helemaal niet zo zwart-wit ligt. Dat ik al een paar dagen advocaten over elkaar zie buitelen over definities en dat mensen zo verhit reageren maakt dit ook wel duidelijk.

Ik zeg dat een enorm gedeelte van dit soort "verkrachtingen" in het grijze gebied plaatsvinden. En dan kom je inderdaad op het terrein van bevriezen, interpretatie en allerlei andere vage omschrijvingen terecht. Zoals jij zegt, het is opzich belangrijk om te weten hoe het zit en wat er gebeurd is maar ik pleit in dat soort grijs gebied-situaties dan wel voor iets voorzichtiger omgaan met keiharde woorden als "verkrachter" (gebezigd door slachtoffer) of "leugenaar". (gebezigd door dader)

Ik snap overigens voor slachtoffers heel goed dat het frustrerend is dat veel mannen met grijs gebied-zaken wegkomen, ook in de rechtbank. Het zou voor die slachtoffers al goed zijn als mannen in ieder geval zouden toegeven dat ze teveel de rand hebben opgezocht. (Zonder dan zo'n man meteen een verkrachter of zedendelinquent te noemen.)

Ik zie bijvoorbeeld in de uitzending van Boos ook weer een meisje dat niet wil zeggen dat ze verkracht is, maar door haar omgeving wordt gepusht om wél dat woord te gebruiken. Ik snap niet zo goed waarom.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203296549
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:39 schreef Salina het volgende:

[..]
Zei hij dat letterlijk? :?

Ik heb de laatste paar minuten van dat interview met De Mol geskipt. Ik geloofde het toen allemaal al wel.
Nou niet zo letterlijk natuurlijk. Hij kreeg de vraag of hij kon begrijpen of de slachtoffers angst hadden om iets te zeggen omdat ze Rietbergen zagen als iemand met een machtspositie omdat hij naast bandleider ook nog eens de zwager van de Mol was. Daarop was het antwoord dat hij dat niet kon begrijpen want Rietbergen had geen feitelijke macht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203296558
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:30 schreef Fargo het volgende:

[..]
Dit valt mij ook wel op ja. Iedereen de mond vol van 'de echte daders zijn die vieze mannen die met hun fikken aan de vrouwen zitten.' Maar als De Mol onhandig is in zijn uitspraken doen ze net of hij alles faciliteert.
Ik heb meer het idee dat 99,9% van de mensen er totaal over eens is dat deze gasten totale ****zakken zijn (indien de beschuldigingen waar zijn). Dan valt er niet zo heel veel te discussiëren.

In het geval van de Mol & zijn reactie liggen de meningen veel verder uit elkaar, dan krijg je daar vanzelf meer discussie over.
pi_203296571
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:25 schreef Salina het volgende:

[..]
Ik heb gisteren ook gekeken vanwege alle #ophef die er over was.

Ik kan me de ophef over De Mol wel een beetje voorstellen. Hij legde heel erg de bal bij die jonge meiden, maar eigenlijk moet hij gewoon zorgen voor een veilige werkomgeving waarin enerzijds dat soort dingen überhaupt niet zouden kunnen plaatsvinden, en anderzijds er voldoende "veiligheid" is voor slachtoffers om ergens bij iemand hun verhaal kwijt te kunnen. Dat leek ook wel een ding te zijn, dat veel jonge meiden bij niemand hun relaas konden doen in hun ogen.

Wat hebben die talentenbegeleiders dan voor zin, denk ik dan. Naast de coaches (Ali B, Marco B, etc.) heeft iedere deelnemer blijkbaar ook nog een (talenten)begeleider op de werkvloer rondlopen, volgens De Mol ("24/7"). Tja...

Verder begon hij over allerlei handboeken en dergelijke, maar op de vraag of er een soort veiligheidsprotocol was voor dit soort dingen was het antwoord dan weer nee. Als ik het me goed herinner.
Ik begrijp maar niet hoe naïef de publieke opinie is. Zo'n S10 die viral gaat met 'het gaat niet om aan de bel trekken maar dat mannen dit niet meer doen' oid. Is er nou echt iemand die gelooft dat er in de toekomst geen gore klootzakken meer bestaan? Daarom is het juist zo belangrijk dat er meer aan de bel getrokken wordt. Dan kan zo'n future Ali B ook niet meer tegen een meisje zeggen 'ze geloven je toch niet' en dus ook niet meer ongestraft z'n gang gaan want 'ze' geloven haar dan wel. Dat leek me de hoofdboodschap van De Mol en ik begrijp die #ophef niet zo.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203296579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou niet zo letterlijk natuurlijk. Hij kreeg de vraag of hij kon begrijpen of de slachtoffers angst hadden om iets te zeggen omdat ze Rietbergen zagen als iemand met een machtspositie omdat hij naast bandleider ook nog eens de zwager van de Mol was. Daarop was het antwoord dat hij dat niet kon begrijpen want Rietbergen had geen feitelijke macht.
Ah ja, dat stukje heb ik wel gezien inderdaad. Ik schrok al dat hij echt zo'n rare uitspraak had gedaan.

Tja, misschien is er in zijn eigen ogen geen sprake van een machtspositie omdat hijzelf daar geen last van heeft (top van de apenrots), maar voor jonge meiden is een bandleider die 20-25 jaar ouder is en best belangrijk is in dat programma dat wellicht wel degelijk.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203296608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Die man is dagelijks op de werkvloer, en gedraagt zich daar als een ware tiran. Nogal wiedes dat hij niets mee krijgt. Veilige werkomgeving mn reet, en dat komt ook deels door hoe John zich naar zijn personeel gedraagt.
Werk jij daar?
pi_203296622
Verhaal van John was overigens prima, zeer nuchter en toch ook warm. Als mensen hier victim blaming van willen maken dan zitten ze denk ik nog iets teveel in hun emoties.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203296629
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik begrijp maar niet hoe naïef de publieke opinie is. Zo'n S10 die viral gaat met 'het gaat niet om aan de bel trekken maar dat mannen dit niet meer doen' oid. Is er nou echt iemand die gelooft dat er in de toekomst geen gore klootzakken meer bestaan? Daarom is het juist zo belangrijk dat er meer aan de bel getrokken wordt. Dan kan zo'n future Ali B ook niet meer tegen een meisje zeggen 'ze geloven je toch niet' en dus ook niet meer ongestraft z'n gang gaan want 'ze' geloven haar dan wel. Dat leek me de hoofdboodschap van De Mol en ik begrijp die #ophef niet zo.
Wie of wat is S10?

Nou ja, ik denk niet dat dit probleem echt verdwijnt inderdaad (dat er geen klootzakken meer zullen bestaan). Het gaat er denk ik meer om hoe je daar mee om gaat, en hoe je dat zo veel mogelijk kunt voorkomen. Dus toch een veilige werkomgeving creëren waarin in ieder geval, áls er iets gebeurd, jonge meiden toch hun mond open dúrven trekken. Maar die veiligheid was er - in de ogen van die jonge meiden - dus al niet.

Dus deels met je eens, natuurlijk moeten slachtoffers hun mond open (kunnen/durven) trekken. Maar dat wordt normaliter gefaciliteerd door een veilige sfeer in de werkomgeving. Denk ik dan.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203296647
Gezellig, heel COR opeens in NWS. Kunnen we alvast oefenen voor als COR #opgeheven is. :P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203296650
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik begrijp maar niet hoe naïef de publieke opinie is. Zo'n S10 die viral gaat met 'het gaat niet om aan de bel trekken maar dat mannen dit niet meer doen' oid. Is er nou echt iemand die gelooft dat er in de toekomst geen gore klootzakken meer bestaan? Daarom is het juist zo belangrijk dat er meer aan de bel getrokken wordt. Dan kan zo'n future Ali B ook niet meer tegen een meisje zeggen 'ze geloven je toch niet' en dus ook niet meer ongestraft z'n gang gaan want 'ze' geloven haar dan wel. Dat leek me de hoofdboodschap van De Mol en ik begrijp die #ophef niet zo.
He, ik ben het een keer helemaal met je eens!
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:51:12 #55
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203296656
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:49 schreef Salina het volgende:
Wie of wat is S10?
Die dikke van de plus.

Nee, grapje, dat is volgens mij een voor mij ook onbekende artiest die meedoet aan het songfestival. Rappertje.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203296673
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Werk jij daar?
Ik heb twee kennissen die voor Talpa werken / hebben gewerkt. Ik ben bekend met verhalen over zijn gedrag.

Is ook een vrij groot publiekelijk geheim hoor, dat John een ware tiran is.

https://archive.ph/aj0JJ
Oud-medewerkers John de Mol klagen over verstikkend werkklimaat: ‘Angst regeert’

Maar he, John heeft toch zo erg zijn best gedaan om er voor te zorgen dat werknemers aan de bel kunnen trekken bij ongewenst gedrag :') /s
"Pools are perfect for holding water"
pi_203296676
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou niet zo letterlijk natuurlijk. Hij kreeg de vraag of hij kon begrijpen of de slachtoffers angst hadden om iets te zeggen omdat ze Rietbergen zagen als iemand met een machtspositie omdat hij naast bandleider ook nog eens de zwager van de Mol was. Daarop was het antwoord dat hij dat niet kon begrijpen want Rietbergen had geen feitelijke macht.
Dat was inderdaad even een vreemd stukje. Maar denk wel dat hij het aan de ene kant echt zo ziet, zich daar dus niet in kan verplaatsen. En dat dat ook wel een stuk strategisch antwoord was. Wat ook wel begrijpelijk is.
pi_203296693
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik heb twee kennissen die voor Talpa werken / hebben gewerkt. Ik ben bekend met verhalen over zijn gedrag.

Is ook een vrij groot publiekelijk geheim hoor, dat John een ware tiran is.

https://archive.ph/aj0JJ
Oud-medewerkers John de Mol klagen over verstikkend werkklimaat: ‘Angst regeert’

Maar he, John heeft toch zo erg zijn best gedaan om er voor te zorgen dat werknemers aan de bel kunnen trekken bij ongewenst gedrag :') /s
Tja, hij heeft niet voor niets zo'n groot imperium opgebouwd. Kunnen ze in de zorg nog wat van leren.
pi_203296707
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Tja, hij heeft niet voor niets zo'n groot imperium opgebouwd. Kunnen ze in de zorg nog wat van leren.
:D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_203296710
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:49 schreef Salina het volgende:
Wie of wat is S10?
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Die dikke van de plus.

Nee, grapje, dat is volgens mij een voor mij ook onbekende artiest die meedoet aan het songfestival. Rappertje.
https://nl.wikipedia.org/wiki/S10_(artiest) _(artiest) er even zelf achterplakken.

pi_203296711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik begrijp maar niet hoe naïef de publieke opinie is. Zo'n S10 die viral gaat met 'het gaat niet om aan de bel trekken maar dat mannen dit niet meer doen' oid. Is er nou echt iemand die gelooft dat er in de toekomst geen gore klootzakken meer bestaan? Daarom is het juist zo belangrijk dat er meer aan de bel getrokken wordt. Dan kan zo'n future Ali B ook niet meer tegen een meisje zeggen 'ze geloven je toch niet' en dus ook niet meer ongestraft z'n gang gaan want 'ze' geloven haar dan wel.
Maar daar komt meer bij kijken dan 'slachtoffers moeten aan de bel trekken'. Ook in deze situatie kun je eigenlijk wel op je klompen aanvoelen dat bij het bedrijf of zelfs de advocaat van het bedrijf aan de bel trekken wel het laatste is wat je als slachtoffer moet doen. Daarbij is ook zoals uit het trieste relaas van een user in deze reeks bleek het aan de bel trekken iets wat je als slachtoffer ook vaak meer problemen oplevert dan dat het tot gerechtigheid leidt. En daar zit natuurlijk ook gewoon een pijnpunt. Zou zo'n bedrijf nou echt een bij de kijker populaire BNer slachtofferen voor een kandidaat die ergens in een voorronde afvalt bijvoorbeeld? Zelfs aangifte bij de politie is voor velen al een traumatische ervaring omdat men vaak te horen krijgt dat ze toch niet zullen worden geloofd, je zit met een woord tegen woord situatie en ga zo maar door.
Ja, zeggen dat de daders gewoon op moeten houden is naïef. Enkel roepen dat de slachtoffers zich uit moeten spreken ook.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203296713
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 08:24 schreef Landgeld het volgende:
Ik vond die reactie van John de Mol ook beschamend en tenenkrommend.

'De vrouwen moeten leren hun mond open te doen'

In plaats van:

'Mannen moeten leren niet aan vrouwen te komen'

John :r
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
wat is er fout aan wat john de moll heeft gezegd?
Hij kan wel duizend regels opstellen, contracten en dergelijke waar potentieel foute mannen zich aan moeten houden.
Maar als vrouwen geen melding maken dan kan je er toch ook niks mee als het gebeurd?
Joh, op geen enkele manier kan je het goed doen.
Als hij zegt dat vrouwen zich moeten melden bij de politie, zal de reactie zijn dat hij het af wil schuiven. Zegt hij wat hij gisteravond gezegd heeft, dat er een meldpunt is in zijn bedrijf, dan gebeurt er dit.

Ook die dame die al de hele week aan de talkshowtafels zit, wat ze wil is dat 'mannen moeten gaan nadenken voordat ze iets zeggen'. Jep. Continu zelfcensuur toepassen. Maar wat voor de ene een compliment is, kan een ander opvatten een sexuele opmerking. 'Toffe outfit heb je aan'... Zo arbitrair als maar kan, want je weet gewoonweg niet hoe de ontvanger het opvat. Dan maar helemaal je smoelwerk houden?

Feit blijft dat als je je niet prettig voelt bij een situatie, je je waffel open trekt. En inderdaad, je moet je poten thuishouden, maar voor de rest is het zo arbitrair als maar kan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203296720
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:07 schreef fubaaar22 het volgende:
maar is dat vrouwtje van ali b nog steeds bij hem?
Ongeacht of het strafbaar is blijf je toch niet bij een viespeuk die als een geile hond tegen alles aanrijdt.
Leontine ging ook terug.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203296728
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Tja, hij heeft niet voor niets zo'n groot imperium opgebouwd. Kunnen ze in de zorg nog wat van leren.
Hoe hij zijn bedrijf leidt zal me een rotzorg zijn.

Maar dan is zijn verhaal over 'bij Talpa aan de bel kunnen trekken' dus gewoon regelrechte onzin. Dat kan niet; er heerst immers een enorme angstcultuur waar John zelf een enorme rol in speelt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203296729
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:55 schreef vipergts het volgende:

[..]
Leontine ging ook terug.
Ka ching!
pi_203296736
@BehoorlijkKritisch Zo'n Ali B ook, heeft nog best een aardige kans om hier mee weg te komen terwijl iedereen wel snapt dat er wel 'iets' is gebeurd.

Ik hoor net bij Goedemorgen Nederland ook "als het écht niet klopt dan heeft Ali B wel een heftige beschuldiging aan zijn broek".

Nou heeft Ali zoals jij zegt nogal een rattenbrein maar toch is de kans groot dat beide beschuldigingen geseponeerd gaan worden. En dat gaat voor enorm veel trauma bij de slachtoffers zorgen. Punt is dat je niet echt aangifte kunt doen voor "iemand die het randje heeft opgezocht". Denk dus dat het goed zou zijn als het rechtssysteem in ieder geval al eens een categorie of 40 grijs gebied-categorieën gaat toevoegen in plaats van een simpel "aanranding" of "verkrachting".
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203296744
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:55 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/S10_(artiest) (_(artiest) er even zelf achterplakken...)

[ afbeelding ]
Ze had zich beter S5 kunnen noemen zo te lezen...

@Achja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203296747
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Kunnen ze in de zorg nog wat van leren.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203296761
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:55 schreef vipergts het volgende:

[..]
Leontine ging ook terug.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ka ching!
Nou, die zal hem nu wel smeren! (Nix meer elkaar opnieuw 'leren kennen' etc.)
pi_203296784
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Hoe hij zijn bedrijf leidt zal me een rotzorg zijn.

Maar dan is zijn verhaal over 'bij Talpa aan de bel kunnen trekken' dus gewoon regelrechte onzin. Dat kan niet; er heerst immers een enorme angstcultuur waar John zelf een enorme rol in speelt.
Wanne onzin. Het ging niet om werknemers, maar om deelnemers. En daar was blijkbaar een mogelijkheid voor om aan de bel te trekken.

Natuurlijk zijn de daders foute viezerikken. En de slachtoffers hadden geen schuld, absoluut niet. Maar vrouwen/meisjes mogen best meer voor zichzelf opkomen in zulke situaties. En dat mag ook geopperd worden en daar mogen mogelijkheden voor gemaakt worden zonder ze daarmee weg te zetten als medeschuldig.
pi_203296801
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Behoorlijkkritisch Zo'n Ali B ook, heeft nog best een aardige kans om hier mee weg te komen terwijl iedereen wel snapt dat er wel 'iets' is gebeurd.

Ik hoor net bij Goedemorgen Nederland ook "als het écht niet klopt dan heeft Ali B wel een heftige beschuldiging aan zijn broek".

Nou heeft Ali zoals jij zegt nogal een rattenbrein maar toch is de kans groot dat beide beschuldigingen geseponeerd gaan worden. En dat gaat voor enorm veel trauma bij de slachtoffers zorgen. Punt is dat je niet echt aangifte kunt doen voor "iemand die het randje heeft opgezocht". Denk dus dat het goed zou zijn als het rechtssysteem in ieder geval al eens een categorie of 40 grijs gebied-categorieën gaat toevoegen in plaats van een simpel "aanranding" of "verkrachting".
Ze proberen dat natuurlijk via de Frans methode van zeker zijn van instemming, maar in de praktijk is dat natuurlijk ongelooflijk lastig. Want als je als man achteraf wil aantonen dat de vrouw instemde, moet je zowat schriftelijk of op tape vastleggen dat ze er mee akkoord gaat.

Ik vind dat nogal wat, maar als dat is wat nodig is maak ik wel een standaard formuliertje. Alleen, wie zegt dat dat niet onder druk is ondertekend?
pi_203296806
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb gisteren de uitzending ook zitten kijken met het verhaal van John de Mol er achter. Ik vond dat hij een goed verhaal had. Kan me helemaal voorstellen dat iemand op zijn niveau dit soort dingen niet mee krijgt. Hij was wel terughoudend in de veroordeling op bepaalde gebieden. Maar kan me dat ook wel voorstellen, er werden soms wel vragen gesteld waarbij hij bij bevestiging ook nog moest oppassen geen claim aan zijn broek te krijgen. Zoals de vragen naar de positie van de "De Mol Clan".

Ik was dan ook verbaasd toen ik naderhand de verhalen las over het victim blaming. Zo kwam het totaal niet op mij over. Meer als een oproep van "meisjes, doe je mond open!". En dan meer voor toekomstige gevallen, niet als het wegzetten van de gevallen die nu spelen.
Ik vond het wel interessant dat zelfs een brutale klootzak als Tim onder de indruk van hem was. Ik was in ieder geval onder de indruk van zijn charisma, bleef rustig praten met een bekertje koffie in zijn hand.

Tja, dat iedereen daar weer hysterisch op reageert dat is vanuit de hoek van de slachtoffers misschien wel begrijpelijk. Maar vanuit neutraal perspectief was dit gewoon prima.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:02:41 #73
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203296813
Tralie B :')
pi_203296818
Ik vind dat de woorden van John de Mol toch wel een beetje uit hun verband worden getrokken. Ik vind het ook zwartwit om te zeggen dat die hele angstcultuur volledig bij de mannen ligt, die creëer je samen.
pi_203296830
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:03 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind dat de woorden van John de Mol toch wel een beetje uit hun verband worden getrokken. Ik vind het ook zwartwit om te zeggen dat die hele angstcultuur volledig bij de mannen ligt, die creëer je samen.
Hoe creëert een deelnemer aan een talentenjacht precies een angstcultuur bij zo'n programma?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203296836
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ze proberen dat natuurlijk via de Frans methode van zeker zijn van instemming, maar in de praktijk is dat natuurlijk ongelooflijk lastig. Want als je als man achteraf wil aantonen dat de vrouw instemde, moet je zowat schriftelijk of op tape vastleggen dat ze er mee akkoord gaat.

Ik vind dat nogal wat, maar als dat is wat nodig is maak ik wel een standaard formuliertje. Alleen, wie zegt dat dat niet onder druk is ondertekend?
In de toekomst eerst een contract ondertekenen voor dat je aan een one-night stand begint, zeker als BNr :7
pi_203296844
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:03 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind dat de woorden van John de Mol toch wel een beetje uit hun verband worden getrokken. Ik vind het ook zwartwit om te zeggen dat die hele angstcultuur volledig bij de mannen ligt, die creëer je samen.
Ik denk wel dat je als leider van een bedrijf een harde lijn moet trekken van "geen seksueel contact met vrouwen door werknemers".

Maar eigenlijk is dat precies de lijn die hij heeft uitgestippeld. :') Dus valt inderdaad weinig kwalijk te nemen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:04:53 #79
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203296845
quote:
Dat vroeg die Tim ook letterlijk he, moest ik ook aan denken, en dan die bass zo pooooooooooooooooooooowm.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:05:17 #80
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203296853
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk wel dat je als leider van een bedrijf een harde lijn moet trekken van "geen seksueel contact met vrouwen door werknemers".

Maar eigenlijk is dat precies de lijn die hij heeft uitgestippeld. :') Dus valt inderdaad weinig kwalijk te nemen.
Maar een lekkere twink uitwonen moet wel kunnen??
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203296877
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
In de toekomst eerst een contract ondertekenen voor dat je aan een one-night stand begint, zeker als BNr :7
Maar dan negeer je het laatste. Wie zegt dat dat contract niet onder dwang is getekend? Ja, je ondervangt er een deel mee, maar in het deel wat jet niet ondervangt zet je het slachtoffer alleen nog verder op achterstand omdat je schriftelijke 'toestemming' hebt.
pi_203296884
Wat bestaan er toch ranzige mensen op deze wereld. Ook die vrouwen binnen Talpa die nu zeggen dat het niet aan de vrouwen ligt. Alsof dit soort dingen niet een uur later al worden door geroddeld. Ze wisten er allemaal van.

Was ik John de Mol zou ik het ook over een andere boeg gooien. Ik zou allereerst mijn excuus aanbieden voor mijn nalatigheid, om vervolgens de dames in kwestie die nu net doen alsof ze van niets wisten aan de schandpaal te nagelen.
pi_203296914
Daarnaast wordt het probleem ook wel heel erg bij John de Mol gelegd. Ik zie vooral vier klootzakken die ontzettend misbruik hebben gemaakt van de situatie.
pi_203296929
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hoe creëert een deelnemer aan een talentenjacht precies een angstcultuur bij zo'n programma?
De angstcultuur niet. Wel kan een deelnemer meewerken aan de 'omhoog-neuk' mentaliteit. Je zou kunnen zeggen dat gewillige deelnemers voor machtige mannen, het verpesten voor deelnemers die dat helemaal niet willen maar wel in dat wereldje terecht komen.
pi_203296969
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:08 schreef Bananenpap het volgende:
Daarnaast wordt het probleem ook wel heel erg bij John de Mol gelegd. Ik zie vooral vier klootzakken die ontzettend misbruik hebben gemaakt van de situatie.
wat had de moll dan moeten zeggen?
Ik verbied mijn (mannelijke) medewerkers om sexueel overschrijdend gedrag met kandidaten tijdens en na de show te hebben op straffe van ontslag op staande voet?
En dan gaan die mannen zelf naar john toe en zeggen: "ik heb een meisje gevingerd onder de douche op een feestje".

Hoe moet je achter dit soort dingen komen als je de slachtoffers niet vraagt om aangifte te doen/te praten.

echt dat hysterische gedoe van die woke meisjes
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:15:37 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203297024
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
bleef rustig praten met een bekertje koffie in zijn hand.
Dat was water toch?
"Ahum.. kuch... slokje?.. kuch ffe een slokje".
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_203297028
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ze proberen dat natuurlijk via de Frans methode van zeker zijn van instemming, maar in de praktijk is dat natuurlijk ongelooflijk lastig. Want als je als man achteraf wil aantonen dat de vrouw instemde, moet je zowat schriftelijk of op tape vastleggen dat ze er mee akkoord gaat.

Ik vind dat nogal wat, maar als dat is wat nodig is maak ik wel een standaard formuliertje. Alleen, wie zegt dat dat niet onder druk is ondertekend?
Nee is niet te doen. Vrije seks heeft de kans op grijze gebied-situaties echt enorm vergroot. Hoor van single vrienden ook dat ze wel een beetje klaar zijn met de seksdates en het gerotzooi. (En snap wel wat ze daarmee bedoelen eerlijk gezegd.)

Ik vind dat een harde conclusie (stoppen met vrije seks) maar er zit wel wat in. Want dit gaat de komende jaren alleen maar toenemen.

Begrijp daarom trouwens ook niet zo goed dat vrouwen die heel erg fanatiek zijn in dit soort zaken vaak ook de grootste voorstanders van vrije seks, open relaties en dat soort dingen zijn.

Neemt niet weg dat zeker een Rietberg en Ali nog steeds grote viespeuken zijn natuurlijk.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203297033
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 21:08 schreef Specularium het volgende:
Eigenlijk is dit zo'n onderwerp waar mannen en Bansheeboy hun mond over zouden moeten houden.
Wij hebben geen idee.
Volledig mee eens.

We hebben geen idee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:17:53 #89
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203297050
Tientallen jaren emancipatie, seksuele revolutie. Overal weten de dames hun positie's op te eisen
En dan ineens is de vrouw weer een stil fragiel muurbloempje dat niet kan aangeven wat ze wel of niet wil en die eigenlijk afhankelijk is van hoe mannen een veilige niet kwetsende wereld voor haar creëren.
Maar ondertussen wel nog steeds als gelijkwaardig aan de man willen worden gezien want ze zijn heus niet minder hoor.
Een klap in het gezicht van de feministen uit het verleden
pi_203297077
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:16 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Volledig mee eens.

We hebben geen idee.
Ook al zo'n dooddoener. Bij elk seksueel contact wat door een vrouw als intimiderend wordt ervaren is een man betrokken met zijn eigen perspectief.

De waarheid ligt vaak ergens in het midden maar je maakt er nu weer een te eenzijdig verhaal van.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 10:21:43 #91
74056 crew  ToT
pi_203297092
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:07 schreef theunderdog het volgende:
Wat bestaan er toch ranzige mensen op deze wereld. Ook die vrouwen binnen Talpa die nu zeggen dat het niet aan de vrouwen ligt. Alsof dit soort dingen niet een uur later al worden door geroddeld. Ze wisten er allemaal van.

Was ik John de Mol zou ik het ook over een andere boeg gooien. Ik zou allereerst mijn excuus aanbieden voor mijn nalatigheid, om vervolgens de dames in kwestie die nu net doen alsof ze van niets wisten aan de schandpaal te nagelen.
Dan heeft hij zo zelf allerlei aanklachten aan zijn broek hangen.
pi_203297094
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Behoorlijkkritisch Zo'n Ali B ook, heeft nog best een aardige kans om hier mee weg te komen terwijl iedereen wel snapt dat er wel 'iets' is gebeurd.
Lol nee. Die komt nergens meer aan de bak.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_203297106
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:12 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
wat had de moll dan moeten zeggen?
Ik verbied mijn (mannelijke) medewerkers om sexueel overschrijdend gedrag met kandidaten tijdens en na de show te hebben op straffe van ontslag op staande voet?
En dan gaan die mannen zelf naar john toe en zeggen: "ik heb een meisje gevingerd onder de douche op een feestje".

Hoe moet je achter dit soort dingen komen als je de slachtoffers niet vraagt om aangifte te doen/te praten.

echt dat hysterische gedoe van die woke meisjes
Ik weet niet zo goed of je mij nu quote om op mij te reageren of om mijn reactie te onderstrepen, maar dat is precies mijn punt. Als werkgever is het je taak om een veilige plek te creëren, laten we dat vooropstellen. En als ik het zo hoor zijn er heus wel punten waar flink op verbeterd kan worden. Maar als je nu eenmaal echt te maken hebt met kwaadwillenden die zich manoeuvreren door de regeltjes van het bedrijf en hun vieze dingen doen, kun je daar als werkgever weinig aan doen.

Maar goed, het probleem is natuurlijk breder dan The Voice, dat weet iedereen.
pi_203297107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:21 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Lol nee. Die komt nergens meer aan de bak.
Bedoel in de rechtbank.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203297204
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik zou het allemaal iets respectvoller brengen dan jij nu doet maar zo'n verjaringstermijn is inderdaad geen verkeerd plan. Waarom bestaat dat nu nog niet eigenlijk?
Bestaat bij aanranding wel, bij verkrachting niet.
pi_203297214
Een verjaringstermijn voor verkrachten... :') Ja, want het leed dat daarbij gepaard gaat is na een paar jaar weer weggeëbd joh.
pi_203297226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:08 schreef Bananenpap het volgende:
Daarnaast wordt het probleem ook wel heel erg bij John de Mol gelegd. Ik zie vooral vier klootzakken die ontzettend misbruik hebben gemaakt van de situatie.
Marco, hij lijkt nimmer gecorrigeerd op zijn gedrag en misschien is Marco daarom zo vrij zonder het zich te beseffen dat hij over grenzen gaat. (dat misbruik verhaal even buiten beschouwing latend maar dat was buiten the voice)

Jeroen, medewerkers en kandidaten op de hoogte van zijn gedrag maar kon blijven zitten en doorgaan, dat is natuurlijk overduidelijk de verantwoording van John de Mol.

De regisseur, van zijn gedrag waren medewerkers en kandidaten blijkbaar ook op de hoogte en dus ook hier mag John de Mol verantwoordelijk voor gehouden worden.

Ali B, naar ik begrijp speelt dat ook allemaal buiten the voice en vooral in zijn prive.

Wat natuurlijk vooral aan te rekenen is, is dat coaches die macht positie hebben en daardoor kandidaten aantrekken die verder willen komen en bereiken.
Ook dit is wat mij betreft waarom het John de Mol aan te rekenen is, ook al gebeurt het dan op een barbecue of in een studio, het vloeit voort uit de macht positie van de betreffende coach.

Het is naar mijn mening een totale afwezigheid van de professionele houding die je mag verwachten tussen kandidaten, coaches en medewerkers.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_203297228
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:29 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Bestaat bij aanranding wel, bij verkrachting niet.
Ah wist ik niet. Wel een van de lastigste gebieden in het rechtssysteem dit.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203297265
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@BehoorlijkKritisch Zo'n Ali B ook, heeft nog best een aardige kans om hier mee weg te komen terwijl iedereen wel snapt dat er wel 'iets' is gebeurd.

Strafrechtelijk gezien komt Ali B. hier gewoon mee weg. Want de beschuldigen blijven zijn verhaal tegen dat van een ander.

En inderdaad, elk normaal mens kan begrijpen dat die kerel zich totaal misdragen heeft. Als coach seks hebben met een kandidaat alleen al is zwaar ongepast. Maar goed, probeer het allemaal maar te bewijzen.
pi_203297277
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Vrouwen zijn emotionele wezens. Ze zijn in staat zelfs jaren later een fijne avond om te zetten in iets verschrikkelijks. Ik denk dat we een verjaringstermijn moeten gaan invoeren. Klinkt gek, maar ik bedoel het (klassiek geschoold) serieus. En dan graag zo kort mogelijk. Enerzijds leer je vrouwen dan noodgedwongen voor zich op te komen en het te melden. En anders is waarheidsvinding makkelijker als je er zo kort op zit.

Vrouwen: ja deze rotte wereld waarin machtige mannen maar doen wat ze willen moet stoppen.
Ook vrouwen: Oh Monique is weer terug bij André, echt mooi O+ O+ O+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:34:46 #101
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203297311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:29 schreef Bananenpap het volgende:
Een verjaringstermijn voor verkrachten... :') Ja, want het leed dat daarbij gepaard gaat is na een paar jaar weer weggeëbd joh.
Dat zal wellicht nooit weg ebben. Maar als het inderdaad waar is gebeurd kan je makkelijker bewijs verkrijgen, dat helpt haar casus en is dus ten gunste van de verwerking.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203297322
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Strafrechtelijk gezien komt Ali B. hier gewoon mee weg. Want de beschuldigen blijven zijn verhaal tegen dat van een ander.

En inderdaad, elk normaal mens kan begrijpen dat die kerel zich totaal misdragen heeft. Als coach seks hebben met een kandidaat alleen al is zwaar ongepast. Maar goed, probeer het allemaal maar te bewijzen.
Je zou kunnen zeggen dat in het geval van een publiek figuur hij zijn straf wel krijgt door de landelijke verbanning die hij door alles en iedereen krijgt.

Bij minder bekende figuren is dat lastiger.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:36:30 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203297344
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Vrouwen zijn emotionele wezens. Ze zijn in staat zelfs jaren later een fijne avond om te zetten in iets verschrikkelijks. Ik denk dat we een verjaringstermijn moeten gaan invoeren. Klinkt gek, maar ik bedoel het (klassiek geschoold) serieus. En dan graag zo kort mogelijk. Enerzijds leer je vrouwen dan noodgedwongen voor zich op te komen en het te melden. En anders is waarheidsvinding makkelijker als je er zo kort op zit.

Jason.

:{²
Ik denk dat het verstandig is als we de voor de vrouw de klok een stukje terug gaan draaien. Het is een leuk experiment geweest maar zoals we wederom de afgelopen dagen hebben kunnen horen en lezen komt het uiteindelijk toch op de man aan, die moet allerlei dingen regelen voor ze.
pi_203297353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:36 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik denk dat het verstandig is als we de voor de vrouw de klok een stukje terug gaan draaien. Het is een leuk experiment geweest maar zoals we wederom de afgelopen dagen hebben kunnen horen en lezen komt het uiteindelijk toch op de man aan, die moet allerlei dingen gaan regelen voor ze.
:') Ook niet nodig dit kerel.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:38:59 #105
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_203297381
@GGMM en ik vinden het kwalijk dat john zegt dat het bij de vrouwen ligt. Die mannen bij the voice moeten leren om hun piemel in hun broek te houden.
pi_203297395
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:38 schreef KingRoland het volgende:
@:ggmm en ik vinden het kwalijk dat john zegt dat het bij de vrouwen ligt. Die mannen bij the voice moeten leren om hun piemel in hun broek te houden.
Waarom spreek je voor een ander persoon Roland?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:40:09 #107
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_203297396
Aangezien jullie mijn beste vriendinnen zijn @Lavenderr @Karina @monkyyy @yvonne graag duiding
pi_203297412
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:30 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Marco, hij lijkt nimmer gecorrigeerd op zijn gedrag en misschien is Marco daarom zo vrij zonder het zich te beseffen dat hij over grenzen gaat. (dat misbruik verhaal even buiten beschouwing latend maar dat was buiten the voice)

Jeroen, medewerkers en kandidaten op de hoogte van zijn gedrag maar kon blijven zitten en doorgaan, dat is natuurlijk overduidelijk de verantwoording van John de Mol.

De regisseur, van zijn gedrag waren medewerkers en kandidaten blijkbaar ook op de hoogte en dus ook hier mag John de Mol verantwoordelijk voor gehouden worden.

Ali B, naar ik begrijp speelt dat ook allemaal buiten the voice en vooral in zijn prive.

Wat natuurlijk vooral aan te rekenen is, is dat coaches die macht positie hebben en daardoor kandidaten aantrekken die verder willen komen en bereiken.
Ook dit is wat mij betreft waarom het John de Mol aan te rekenen is, ook al gebeurt het dan op een barbecue of in een studio, het vloeit voort uit de macht positie van de betreffende coach.

Het is naar mijn mening een totale afwezigheid van de professionele houding die je mag verwachten tussen kandidaten, coaches en medewerkers.
- Rietbergen die alleen al volgens Boos 19 klachten tegen zich heeft liggen.
- Twee aangiftes tegen Ali B.
- Meer dan 10 klachten tegen de regisseur (die niet genoemd werd, en dus mooi ermee wegkomt).
- En dan hebben we nog Marco Borsato waarvan iedereen ook wel gezien had kunnen hebben dat hij veel te knuffelig en close met kinderen was.

Die bedrijfscultuur bij The Voice was natuurlijk ziek. Dat Rietbergen niet de laan uit gestuurd was, geeft wat dat betreft veel aan. In de bedrijven waar ik gewerkt heb is één incident omtrent seksueel overschrijdend gedrag echt genoeg om je baan te verliezen.

Sowieso is het vreemd dat John de Mol slechts afwist van één incident, als je regelmatig op de werkvloer komt, krijg je toch wel meer dingen mee? De journalisten van Boos wisten al 19 klachten te verzamelen...
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:41:01 #109
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_203297413
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waarom spreek je voor een ander persoon Roland?
We leven in een vrij land, dat mag en dat kan en is niet verboden.
pi_203297454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Behoorlijkkritisch Zo'n Ali B ook, heeft nog best een aardige kans om hier mee weg te komen terwijl iedereen wel snapt dat er wel 'iets' is gebeurd.

Ik snap niet hoe je zoiets kunt 'snappen'.

Het komt al snel neer op simpelweg maar geloven wat je hoort.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_203297457
Vandaag op Fok geleerd dat vrouwen blijkbaar een volstrekt homogene groep zijn die er allemaal dezelfde (al dan niet daadwerkelijk) tegengestelde meningen en wereldbeelden op na houden. Dank, dat maakt de wereld weer wat overzichtelijker.
pi_203297481
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
- Rietbergen die alleen al volgens Boos 19 klachten tegen zich heeft liggen.
- Twee aangiftes tegen Ali B. En meer dan 10 klachten tegen de regisseur (die niet genoemd werd, en dus mooi ermee wegkomt).
- En dan hebben we nog Marco Borsato waarvan iedereen ook wel gezien had kunnen hebben dat hij veel te knuffelig en close met kinderen was.

Die bedrijfscultuur bij The Voice was natuurlijk ziek. Dat Rietbergen niet de laan uit gestuurd was, geeft wat dat betreft veel aan. In de bedrijven waar ik gewerkt heb is één incident omtrent seksueel overschrijdend gedrag echt genoeg om je baan te verliezen.

Sowieso is het vreemd dat John de Mol slechts afwist van één incident, als je regelmatig op de werkvloer komt, krijg je toch wel meer dingen mee? De journalisten van Boos wisten al 19 klachten te verzamelen...
Daarom, zoals ik in een eerdere reactie al aangaf geloof ik daar ook helemaal niets van.
Wellicht hebben ze het zelf niet als grensoverschrijdend gedrag ervaren en dus ook niets aan gedaan verder buiten het incident tussen Jeroen en een kandidate dan.
Jeroen moet dan wel heel ver gegaan zijn toen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 10:44:52 #113
74056 crew  ToT
pi_203297492
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:21 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Lol nee. Die komt nergens meer aan de bak.
Zelfs z'n boeken zijn al uit de handel gehaald, begreep ik?
pi_203297497
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:43 schreef trustychords het volgende:
Vandaag op Fok geleerd dat vrouwen blijkbaar een volstrekt homogene groep zijn die er allemaal dezelfde (al dan niet daadwerkelijk) tegengestelde meningen en wereldbeelden op na houden. Dank, dat maakt de wereld weer wat overzichtelijker.
Volgens mij exact het tegenovergestelde van wat ik betoog.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203297507
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:21 schreef ToT het volgende:

[..]
Dan heeft hij zo zelf allerlei aanklachten aan zijn broek hangen.
Welnee.
pi_203297518
Die advertentie in het AD is gewoon van loesje denk ik
pi_203297562
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:46 schreef StevenHyde het volgende:
Die advertentie in het AD is gewoon van loesje denk ik
Statement van Angela de Jong.
pi_203297566
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:07 schreef fubaaar22 het volgende:
maar is dat vrouwtje van ali b nog steeds bij hem?
Ongeacht of het strafbaar is blijf je toch niet bij een viespeuk die als een geile hond tegen alles aanrijdt.
Als alle vrouwen zouden weglopen bij mannen die vreemdgaan...

Blijven dan vrijwel geen huwelijken meer over
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:50:56 #119
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_203297588
Het feit dat Linda niet eerder uit elkaar is gegaan met die viespeuk zegt ook een hoop. Linda weet hoeveel macht de familie heeft en dacht juist dit soort praktijken te verbergen, want wie heeft er lef om tegen de mol kliekje tegen te gaan? NIEMAND. En nu alles in het openbaar ligt zijn ze meteen uit elkaar. Ja hoor, ze weten dondersgoed hoeveel macht ze hebben.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:52:47 #120
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_203297616
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:50 schreef ToT het volgende:

[..]
Angst en schaamte dus maar negeren, anders ben je een leugenaar.
Grappig hoe sommige users denken dat het makkelijk is om zoiets te melden als niet-BNer. Ja in de praktijk kan dat, maar er is een fase voordat je klaar bent om het te melden. En dan heb ik het over het emotionele vlak. Je bent een nobuddie tegen iemand met zoveel macht.
pi_203297625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:50 schreef KingRoland het volgende:
Het feit dat Linda niet eerder uit elkaar is gegaan met die viespeuk zegt ook een hoop. Linda weet hoeveel macht de familie heeft en dacht juist dit soort praktijken te verbergen, want wie heeft er lef om tegen de mol kliekje tegen te gaan? NIEMAND. En nu alles in het openbaar ligt zijn ze meteen uit elkaar. Ja hoor, ze weten dondersgoed hoeveel macht ze hebben.
Het geeft ook wel aan dat Rietbergen pas opstapt nadat er een mediastorm opgetreden is.

Allemaal spijt van de gevolgen, maar niet van hun gedrag.
pi_203297636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:50 schreef KingRoland het volgende:
Het feit dat Linda niet eerder uit elkaar is gegaan met die viespeuk zegt ook een hoop. Linda weet hoeveel macht de familie heeft en dacht juist dit soort praktijken te verbergen, want wie heeft er lef om tegen de mol kliekje tegen te gaan? NIEMAND. En nu alles in het openbaar ligt zijn ze meteen uit elkaar. Ja hoor, ze weten dondersgoed hoeveel macht ze hebben.
'Linda' is gewoon een mens, met gevoelens. Wellicht voor de verkeerde persoon maar dat kan je iemand moeilijk kwalijk nemen in dit geval.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 10:54:31 #123
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_203297643
Jeetje, dat er hier mensen zijn die deze misbruikaffaire als argument zien om vrouwen verder te gaan onderdrukken omdat het 'hun eigen schuld' is omdat ze het niet durven te melden. Het moet niet gekker worden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 10:55:39 #124
74056 crew  ToT
pi_203297658
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:52 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Grappig hoe sommige users denken dat het makkelijk is om zoiets te melden als niet-BNer. Ja in de praktijk kan dat, maar er is een fase voordat je klaar bent om het te melden. En dan heb ik het over het emotionele vlak. Je bent een nobuddie tegen iemand met zoveel macht.
Dit dus idd.
pi_203297659
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:38 schreef KingRoland het volgende:
@:ggmm en ik vinden het kwalijk dat john zegt dat het bij de vrouwen ligt. Die mannen bij the voice moeten leren om hun piemel in hun broek te houden.
Moesten ze maar niet van die sexy rokjes aan hebben :(

John de Mol is qua emancipatie blijven hangen in de jaren '80. Maar als je dat op FOK! zegt dan krijg je iedereen over je heen en is het zielig omdat het de vrouwen waren die aan het verleiden waren :')
afspraak tandarts verzetten
pi_203297661
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:54 schreef noodgang het volgende:
Jeetje, dat er hier mensen zijn die deze misbruikaffaire als argument zien om vrouwen verder te gaan onderdrukken omdat het 'hun eigen schuld' is omdat ze het niet durven te melden. Het moet niet gekker worden.
Wie doet dat? Man en paard noemen!
pi_203297666
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:54 schreef noodgang het volgende:
Jeetje, dat er hier mensen zijn die deze misbruikaffaire als argument zien om vrouwen verder te gaan onderdrukken omdat het 'hun eigen schuld' is omdat ze het niet durven te melden. Het moet niet gekker worden.
*wijst naar broek*

'Zie je deze bult? Dat is jouw schuld.'
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:57:09 #128
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203297685
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:50 schreef ToT het volgende:

[..]
Angst en schaamte dus maar negeren, anders ben je een leugenaar.
Als vrouwen van deze regels weten zullen ze een afweging maken. Die afweging zullen ze toch moet maken. Alleen nu in een eerder stadium. Dat helpt ze.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:57:40 #129
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203297699
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:38 schreef BansheeBoy het volgende:

onzin- / trollverhaal

Precies maar we moeten fouten in durven zien. We zijn een verkeerde weg ingeschoten maar beter ten halve gekeerd etc
Ik geloof niet meer dat de vrouw op deze manier gelukkig gaat zijn en we nemen ook een enorm risico. Je kan de vrouw die als het er op aankomt totaal niet voor zichzelf op kan komen mee laten beslissen over zaken, verantwoordelijk maken voor taken die er toe doen.
Lees alleen alleen maar deze topicreeks terug, het is één grote noodkreet richting de man "Help ons want wij kunnen het niet, jullie moeten het doen".
We zijn toch geen knip voor de neus waard als we niet ingrijpen en de vrouw weer haar veilige positie geven?

[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 21-01-2022 11:04:27 ]
pi_203297703
Het seksisme en de vrouwenhaat in dit topic is weer stuitend.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203297724
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef the-eye het volgende:

[..]
Precies maar we moeten fouten in durven zien. We zijn een verkeerde weg ingeschoten maar beter ten halve gekeerd etc
Ik geloof niet meer dat de vrouw op deze manier gelukkig gaat zijn en we nemen ook een enorm risico. Je kan de vrouw die als het er op aankomt totaal niet voor zichzelf op kan komen mee laten beslissen over zaken, verantwoordelijk maken voor taken die er toe doen.
Lees alleen alleen maar deze topicreeks terug, het is één grote noodkreet richting de man "Help ons want wij kunnen het niet, jullie moeten het doen".
'Ze' hoeven ons maar één ding te vragen. Helaas is dat iets wat 'wij' blijkbaar niet kunnen.

Niet verkrachten (of seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen).
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 10:59:50 #132
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_203297733
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wie doet dat? Man en paard noemen!
Er wordt gesteld dat we voor vrouwen de klok maar weer jaren moeten gaan terugdraaien en dat de mannen het moeten gaan oplossen. T valt gewoon te lezen. Ik pas wel op met in NWS een persoonlijke confrontatie aan te gaan :P
pi_203297743
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:52 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Grappig hoe sommige users denken dat het makkelijk is om zoiets te melden als niet-BNer. Ja in de praktijk kan dat, maar er is een fase voordat je klaar bent om het te melden. En dan heb ik het over het emotionele vlak. Je bent een nobuddie tegen iemand met zoveel macht.
Vandaar dat ik het ook zo bizar vond dat John benadrukte dat Rietbergen geen macht had in het programma. Vanuit zijn perspectief klopt dat natuurlijk, maar vanuit het perspectief van een kandidaat is dat natuurlijk heel anders.

Dat gebrek aan inlevingsvermogen is bizar en tegelijkertijd tekenend voor de mens John de Mol.
pi_203297744
https://www.telegraaf.nl/(...)niets-in-mijn-billen

Bij verkrachting begrijp ik uiteraard dat je niet de kracht hebt om er direct over te vertellen. Maar Esmee heeft jaren nodig gehad om iets te zeggen over de grijp handjes van Marco?

Houd toch op zeg.
pi_203297755
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:00 schreef theunderdog het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)niets-in-mijn-billen

Bij verkrachting begrijp ik uiteraard dat je niet de kracht hebt om er direct over te vertellen. Maar Esmee heeft jaren nodig gehad om iets te zeggen over de grijp handjes van Marco?

Houd toch op zeg.
Ze had er meteen wat van gezegd tegen haar manager.
pi_203297767
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:01 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ze had er meteen wat van gezegd tegen haar manager.
Die er niets mee heeft gedaan. Dan ga je er toch achteraan als je het een vervelende ervaring hebt gevonden?
pi_203297772
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat dapper dat ze dat nu durft te zeggen he !

Jeetje. Zo moedig !!
Dus er zijn twee opties?

1. Of je vertelt het meteen
2. Of je vertelt het nooit, want dan had je het maar meteen moeten vertellen...

Ja?
pi_203297782
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die er niets mee heeft gedaan. Dan ga je er toch achteraan als je het een vervelende ervaring hebt gevonden?
Met het risico aangeklaagd te worden door een boze Marco Borsato?
pi_203297783
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:59 schreef noodgang het volgende:

[..]
Er wordt gesteld dat we voor vrouwen de klok maar weer jaren moeten gaan terugdraaien en dat de mannen het moeten gaan oplossen. T valt gewoon te lezen. Ik pas wel op met in NWS een persoonlijke confrontatie aan te gaan :P
Volgens mij gaat dat om een drietal trollen met hun 'gimmicks'. Het merendeel is genuanceerder al is het tekenend voor het onderwerp en NWS (überhaupt FOK en onze maatschappij) dat er nogal in 2 kampen wordt gedacht. Ben je niet volledig in het ene kamp, dan pek en veren en hooivorken vanuit beide kampen.
pi_203297786
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die er niets mee heeft gedaan. Dan ga je er toch achteraan als je het een vervelende ervaring hebt gevonden?
Heb je gelezen wat hij tegen haar zei?
pi_203297788
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dus er zijn twee opties?

1. Of je vertelt het meteen
2. Of je vertelt het nooit, want dan had je het maar meteen moeten vertellen...

Ja?
Nee. Je mag het vertellen wanneer je wil, en iemand anders mag dan daar weer een mening over hebben..
pi_203297799
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Je mag het vertellen wanneer je wil, en iemand anders mag dan daar weer een mening over hebben..
En ik mag jouw mening dan weer dom vinden.
pi_203297804
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Met het risico aangeklaagd te worden door een boze Marco Borsato?
Kortom: je laat je afhankelijk maken van een programma dat tientallen verklaren bij elkaar weet te krijgen, om je verhaal te durven doen?

Ja, op die manier win je het nooit van de macht.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 11:05:52 #146
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_203297806
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:00 schreef theunderdog het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)niets-in-mijn-billen

Bij verkrachting begrijp ik uiteraard dat je niet de kracht hebt om er direct over te vertellen. Maar Esmee heeft jaren nodig gehad om iets te zeggen over de grijp handjes van Marco?

Houd toch op zeg.
Tegen wie had ze iets moeten zeggen? Een aangifte omdat iemand in je billen kneep snap ik dat je dat niet doet (en zal waarschijnlijk ook niet heel zinvol zijn). Als je denk de enige te zijn dan is het ook raar om in de media over iets "onschuldigs" (niet mijn interpretatie, maar ik snap dat het slachtoffer zichzelf aanpraat dat zoiets onschuldig is) als in de billen knijpen te beginnen.
Wat blijft er over? John de Mol?
pi_203297817
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Heb je gelezen wat hij tegen haar zei?
Ja. Des te meer reden om het openbaar te brengen lijkt mij.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 11:07:01 #148
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_203297822
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Volgens mij gaat dat om een drietal trollen met hun 'gimmicks'. Het merendeel is genuanceerder al is het tekenend voor het onderwerp en NWS (überhaupt FOK en onze maatschappij) dat er nogal in 2 kampen wordt gedacht. Ben je niet volledig in het ene kamp, dan pek en veren en hooivorken vanuit beide kampen.
Eens hoor, nuance en NWS is wel een moeilijke combi :P
pi_203297828
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kortom: je laat je afhankelijk maken van een programma dat tientallen verklaren bij elkaar weet te krijgen, om je verhaal te durven doen?

Ja, op die manier win je het nooit van de macht.
Afhankelijk laten maken?

Het werkt gewoon zo dat je weinig kans maakt als alleenstaande tegenover een machtige BN'er.
pi_203297829
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die er niets mee heeft gedaan. Dan ga je er toch achteraan als je het een vervelende ervaring hebt gevonden?
John is een tiran, maar toch blijven zijn duizenden medewerkers (ook vrouwelijk) vrolijk met hem doorwerken tientallen jaren lang.
pi_203297836
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:05 schreef noodgang het volgende:

[..]
Tegen wie had ze iets moeten zeggen? Een aangifte omdat iemand in je billen kneep snap ik dat je dat niet doet (en zal waarschijnlijk ook niet heel zinvol zijn). Als je denk de enige te zijn dan is het ook raar om in de media over iets "onschuldigs" (niet mijn interpretatie, maar ik snap dat het slachtoffer zichzelf aanpraat dat zoiets onschuldig is) als in de billen knijpen te beginnen.
Wat blijft er over? John de Mol?
Social media zoals ze nu ook doet?
pi_203297855
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Afhankelijk laten maken?

Het werkt gewoon zo dat je weinig kans maakt als alleenstaande tegenover een machtige BN'er.
Ik vind dat men het allemaal nogal overdrijft qua machtsstructuren. Na heel dit gebeuren, praat zo ongeveer elke praatprogramma erover. En John de Mol wordt ook niet echt gespaard.
pi_203297884
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik vind dat men het allemaal nogal overdrijft qua machtsstructuren. Na heel dit gebeuren, praat zo ongeveer elke praatprogramma erover. En John de Mol wordt ook niet echt gespaard.
Je zegt het zelf al 'na heel dit gebeuren', er is eerst een documentaire nodig, met tientallen verhalen, voordat de hele boel, inclusief John de Mol, in beweging komt.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:12:53 #154
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203297909
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:59 schreef probeer het volgende:

[..]
'Ze' hoeven ons maar één ding te vragen. Helaas is dat iets wat 'wij' blijkbaar niet kunnen.

Niet verkrachten (of seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen).
Ja, ja.....precies, de aloude oerkreet "bescherm ons!"
pi_203297931
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je zegt het zelf al 'na heel dit gebeuren', er is eerst een documentaire nodig, met tientallen verhalen, voordat de hele boel, inclusief John de Mol, in beweging komt.
Omdat de vrouwen zelf niet tijdig aan de bel trekken.
pi_203297944
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat de vrouwen zelf niet tijdig aan de bel trekken.
Feitelijk juist, maar het gaat natuurlijk om de mechanismen die daar achter zitten waar het om gaat.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:15:46 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203297951
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:12 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ja, ja.....precies, de aloude oerkreet "bescherm ons!"
Nee, het aloude "blijf met je poten van me af!"
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203297958
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dus er zijn twee opties?

1. Of je vertelt het meteen
2. Of je vertelt het nooit, want dan had je het maar meteen moeten vertellen...

Ja?
Het punt met jaren later vertellen is wel dat er dan idd niets veranderd en bewijzen bijna onmogelijk is geworden.
Dat helpt niet mee aan de oplossing.

Maar dit kan natuurlijk ook niet:
quote:
De zangeres schrok zo van het incident dat ze het aan haar manager vertelde. Die was minder onder de indruk en zei dat ze zich niet 'zo aan moest stellen'. 'Zie het als een compliment.'
Mijn god dan hou je de cultuur wel in stand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:16:20 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203297959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat de vrouwen zelf niet tijdig aan de bel trekken.
Misschien moet je je eens afvragen waarom ze dat niet doen...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203297970
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Strafrechtelijk gezien komt Ali B. hier gewoon mee weg.

....
En terecht.

Vreemdgaan is (nog) geen misdrijf
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:17:19 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203297975
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het punt met jaren later vertellen is wel dat er dan idd niets veranderd en bewijzen bijna onmogelijk is geworden.
Dat helpt niet mee aan de oplossing.

Maar dit kan natuurlijk ook niet:
[..]
Mijn god dan hou je de cultuur wel in stand.
En dat laatste is dus 1 vd redenen dat vrouwen het niet (meer) vertellen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203297979
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat de vrouwen zelf niet tijdig aan de bel trekken.
Het zou helpen als vrouwen meteen aan de bel trekken. Maar het is niet zo dat je kan zeggen, vrouwen moeten aan de bel trekken, dat lost het probleem op.

Er moet een omgeving gecreëerd worden waar iedereen zichzelf veilig voelt en waar men elkaar aanspreekt op ongewenst gedrag. John de Mol had allemaal loketten waar mensen zich konden melden, maar hierbij was niets vastgelegd. En toen er seksueel overschrijdend gedrag was, is de dader er met een waarschuwing vanaf gekomen...
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:18:02 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203297984
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:17 schreef riazop het volgende:

[..]
En terecht.

Vreemdgaan is (nog) geen misdrijf
Het gaat in deze niet om vreemdgaan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203298000
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En dat laatste is dus 1 vd redenen dat vrouwen het niet (meer) vertellen..
Ben toch benieuwd hoe jij als vrouw aankijkt tegen vrije seks en de dilemma's die er rondom dit thema spelen.

Kan me goed voorstellen dat het als vrouw nogal onempathisch overkomt hier. Maar tegelijkertijd wel benieuwd hoe jij staat tegenover het grijze gebied.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203298003
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Misschien moet je je eens afvragen waarom ze dat niet doen...
Door de angst. Maar dat neemt niet weg dat dat een keer doorbroken moet worden. Anders blijf je achter de feiten aanlopen. John de Mol was duidelijk bij boos: 'overkomt je iets, trek aan de bel'
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:19:53 #166
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203298008
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, het aloude "blijf met je poten van me af!"
O.. dus je kan het wel?
pi_203298009
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat de vrouwen zelf niet tijdig aan de bel trekken.
Dit mag je niet benoemen. Zie alle ophef die Sjon over zich heen kreeg na een vergelijkbare opmerking.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:20:20 #168
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_203298018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Vandaar dat ik het ook zo bizar vond dat John benadrukte dat Rietbergen geen macht had in het programma. Vanuit zijn perspectief klopt dat natuurlijk, maar vanuit het perspectief van een kandidaat is dat natuurlijk heel anders.

Dat gebrek aan inlevingsvermogen is bizar en tegelijkertijd tekenend voor de mens John de Mol.
Perfect verwoord! Dit kan in de OP.
pi_203298026
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het geeft ook wel aan dat Rietbergen pas opstapt nadat er een mediastorm opgetreden is.

Allemaal spijt van de gevolgen, maar niet van hun gedrag.
Dat gedrag van Jeroen lijkt me ook niet strafbaar.
En natuurlijk heeft hij er geen spijt van want God mag weten hoeveel vrouwen hij op deze manier zijn bed in heeft gepraat.
pi_203298028
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het zou helpen als vrouwen meteen aan de bel trekken. Maar het is niet zo dat je kan zeggen, vrouwen moeten aan de bel trekken, dat lost het probleem op.

Er moet een omgeving gecreëerd worden waar iedereen zichzelf veilig voelt en waar men elkaar aanspreekt op ongewenst gedrag. John de Mol had allemaal loketten waar mensen zich konden melden, maar hierbij was niets vastgelegd. En toen er seksueel overschrijdend gedrag was, is de dader er met een waarschuwing vanaf gekomen...
De entertainment wereld zit vol met scheve verhoudingen. Nog een stuk erger dan de zuidas-advocatuur. Dat zal nooit veranderen. Het zijn dus echt de slachtoffers (meestal vrouwen, maar soms ook mannen) die uiteindelijk aan de bel moeten trekken.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:21:05 #171
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_203298030
“Dan had je het maar eerder moeten vertellen”

Wat een debiele opmerking is dat zeg, jezus
pi_203298037
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 20:03 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
Nee en nogmaals nee. Je hoeft als vreemde man helemaal niet aan de heupen van een kind te zitten. Aanraken als vreemde sowieso niet.
Je kunt je ook aanstellen natuurlijk. Gewoon normaal doen.

quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2022 20:23 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Dan ben je toch de pineut wanneer je een string draagt.
Ja, dan vráág je er ook om. ;)
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 11:22:07 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203298042
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:07 schreef noodgang het volgende:

[..]
Eens hoor, nuance en NWS is wel een moeilijke combi :P
nee hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:22:20 #174
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203298044
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het zou helpen als vrouwen meteen aan de bel trekken. Maar het is niet zo dat je kan zeggen, vrouwen moeten aan de bel trekken, dat lost het probleem op.

Er moet een omgeving gecreëerd worden waar iedereen zichzelf veilig voelt en waar men elkaar aanspreekt op ongewenst gedrag. John de Mol had allemaal loketten waar mensen zich konden melden, maar hierbij was niets vastgelegd. En toen er seksueel overschrijdend gedrag was, is de dader er met een waarschuwing vanaf gekomen...
De hele organisatie lijkt eerder zo ingericht (misschien niet direct met opzet, maar het eindresultaat is er wel) om het de vrouwen maximaal lastig te maken zich ertegen te verweren. En om de daders maximaal de hand boven het hoofd te houden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203298057
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:00 schreef theunderdog het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)niets-in-mijn-billen

Bij verkrachting begrijp ik uiteraard dat je niet de kracht hebt om er direct over te vertellen. Maar Esmee heeft jaren nodig gehad om iets te zeggen over de grijp handjes van Marco?

Houd toch op zeg.
Iedereen pakt nu zijn momentje he. Vooral in verval geraakte artiesten zie je nu opduiken voor hun 5 minuten roem.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 januari 2022 @ 11:23:54 #176
364681 over_hedge
pi_203298063
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Vandaar dat ik het ook zo bizar vond dat John benadrukte dat Rietbergen geen macht had in het programma. Vanuit zijn perspectief klopt dat natuurlijk, maar vanuit het perspectief van een kandidaat is dat natuurlijk heel anders.

Dat gebrek aan inlevingsvermogen is bizar en tegelijkertijd tekenend voor de mens John de Mol.
Dat dat zei hij ook 3x.. Dat het uit zijn perspectief is. En dat het kan kloppen dat als Rietbergen zich anders voordoet dat kandidaten dat wel zo kunnen voelen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203298071
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dus er zijn twee opties?

1. Of je vertelt het meteen
2. Of je vertelt het nooit, want dan had je het maar meteen moeten vertellen...


3. of je vertelt het op een moment dat je publiciteit kan scoren (om je zieltogende carriere weer wat te liften)
pi_203298076
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Heb je gelezen wat hij tegen haar zei?
Ze heeft nog jaren dezelfde manager gehad
pi_203298077
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Vandaar dat ik het ook zo bizar vond dat John benadrukte dat Rietbergen geen macht had in het programma. Vanuit zijn perspectief klopt dat natuurlijk, maar vanuit het perspectief van een kandidaat is dat natuurlijk heel anders.

Dat gebrek aan inlevingsvermogen is bizar en tegelijkertijd tekenend voor de mens John de Mol.
Het is ook één van de redenen van het succes van De Mol.

Een individu gaat bij hem niet voor het zakelijk belang (maar als het over familie gaat, is het dus weer anders).
pi_203298080
Het statement van Do is ook zo lekker bijzonder. Ze stelt dus dat men al 20 jaar weet wat voor viespeuk die bandleider is, en denkt dan oprecht dat dat een goed statement is. Je hebt dus jaren, jaren je bek erover gehouden.

LOL
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:25:38 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203298081
Radio gaat Marco en Ali boycotten.

Pure winst.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203298087
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:23 schreef riazop het volgende:

[..]
Iedereen pakt nu zijn momentje he. Vooral in verval geraakte artiesten zie je nu opduiken voor hun 5 minuten roem.
In haar moment of fame was het niet de hoogste prioriteit.
pi_203298097
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het is ook één van de redenen van het succes van De Mol.

Een individu gaat bij hem niet voor het zakelijk belang (maar als het over familie gaat, is het dus weer anders).
Dat zie je in alle maffia families, dus dat kan niet verbazen.
pi_203298104
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:20 schreef riazop het volgende:

[..]
Dat gedrag van Jeroen lijkt me ook niet strafbaar.
En natuurlijk heeft hij er geen spijt van want God mag weten hoeveel vrouwen hij op deze manier zijn bed in heeft gepraat.
Iemand met een smoesje naar boven lokken en betasten is strafbaar.

Een dickpic versturen (wat hij volgens Boos deed) kan trouwens ook al strafbaar zijn.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 januari 2022 @ 11:27:40 #185
364681 over_hedge
pi_203298110
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:25 schreef Drekkoning het volgende:
Radio gaat Marco en Ali boycotten.

Pure winst.
Maar ondertussen wel nog michael jackson draaien?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203298116
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het gaat in deze niet om vreemdgaan.
Tot nog toe zijn alle aanwijzingen dat de sex zonder dwang plaatsvond




  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:28:13 #187
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203298119
Joh waar denk je dat John zelf allemaal wel geen dna achtergelaten zal hebben, denkt toch niet dat hij alleen z’n partner doet / deed?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203298121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Maar ondertussen wel nog michael jackson draaien?
Je gaat toch niet, niet Michael Jackson draaien. _O-
pi_203298129
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:25 schreef theunderdog het volgende:
Het statement van Do is ook zo lekker bijzonder. Ze stelt dus dat men al 20 jaar weet wat voor viespeuk die bandleider is, en denkt dan oprecht dat dat een goed statement is. Je hebt dus jaren, jaren je bek erover gehouden.

LOL
Vrouwen, net zo goed als mannen zorgen op de eerste plaats voor hun eigen carrière. In die zin zijn ze wel ge-emancipeert. Daarom is die oproep van die vrouwen een beetje vreemd. Zoveel mensen wisten van die misstanden af, maar niemand onderneemt wat voor het gemeengoed, omdat het hun eigen hachje in gevaar kan brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 21-01-2022 11:34:30 ]
pi_203298139
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Door de angst. Maar dat neemt niet weg dat dat een keer doorbroken moet worden. Anders blijf je achter de feiten aanlopen. John de Mol was duidelijk bij boos: 'overkomt je iets, trek aan de bel'
John d Mol waarvan altijd wordt gezegd dat ie zelf het halve Holland Ballet (dansgroep in shows in de jaren 80) afneukte.

Hij heeft zelfs zijn eigen vrouw er aan overgehouden
pi_203298150
Het valt me op dat ITV zich schuil houdt, heeft de CEO al gereageerd???
speak only if it improves the silence.
pi_203298159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:25 schreef theunderdog het volgende:
Het statement van Do is ook zo lekker bijzonder. Ze stelt dus dat men al 20 jaar weet wat voor viespeuk die bandleider is, en denkt dan oprecht dat dat een goed statement is. Je hebt dus jaren, jaren je bek erover gehouden.

LOL
Ja, want een machtig persoon uit de Mol kliek. Dat kan je doodsteek als artiest betekenen. Ik begrijp dat wel.

Het is voor iedereen heel makkelijk lullen dat ze er eerder mee hadden moeten komen, maar samen sta je sterk. Alsof jij in dezelfde situatie anders had gereageerd. Zo stoer ben je vast niet. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 21 januari 2022 @ 11:30:26 #193
364681 over_hedge
pi_203298163
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je gaat toch niet, niet Michael Jackson draaien. _O-
Tja de kwaliteit van muziek gaan we maar even niet vergelijken.

Maar wat hij gedaan heeft bij kinderen is nog wel een stapje verder dan wat marco gedaan heeft (zover we tot nu toe weten dan)

Dus ja als je niet hypocriet wilt zijn...
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:30:29 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203298165
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:29 schreef TjjWester het volgende:
Het valt me op dat ITV zich schuil houdt, heeft de CEO al gereageerd???
Die zullen zich wel aan het voorbereiden zijn op alle rechtszaken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203298168
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:25 schreef theunderdog het volgende:
Het statement van Do is ook zo lekker bijzonder. Ze stelt dus dat men al 20 jaar weet wat voor viespeuk die bandleider is, en denkt dan oprecht dat dat een goed statement is. Je hebt dus jaren, jaren je bek erover gehouden.

LOL
Dat zei rene gisteren ook.
speak only if it improves the silence.
pi_203298169
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:25 schreef Drekkoning het volgende:
Radio gaat Marco en Ali boycotten.

Pure winst.
Dat is wel het positieve. Zijn we van die kutmuziek af en met een beetje mazzel dat hele jury concept de prullenbak in.
Ali de anonimiteit in is ook beter voor je beeldbuis.
pi_203298174
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:28 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Vrouwen, net zo goed als mannen zorgen op de eerste plaats voor hun eigen carrière. In die zin zijn ze wel ge-emancipeert. Daarom is die oproep van die vrouwen een beetje vreemd. Zoveel mensen wisten van die misstanden af, maar niemand onderneem wat voor het gemeengoed, omdat het hun eigen hachje in gevaar kan brengen.
Jawel. Maar dan was het redelijker geweest als ze op instagram had gezet: 'het is een schande dat wij met ze alle hier al jaren onze bek over hebben gehouden. Inclusief ik'
pi_203298180
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Iemand met een smoesje naar boven lokken en betasten is strafbaar.
Dat klopt. Alleen is nog niet aangetoond dat dat is gebeurd en zijn er heel wat nuances aan te brengen op dat statement.
pi_203298184
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Iemand met een smoesje naar boven lokken en betasten is strafbaar.

...
Binnen de context die we nu weten (ik wil met jou wel een beschuitje eten, Jeroen!) bepaald niet
pi_203298186
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:30 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ja, want een machtig persoon uit de Mol kliek. Dat kan je doodsteek als artiest betekenen. Ik begrijp dat wel.

Het is voor iedereen heel makkelijk lullen dat ze er eerder mee hadden moeten komen, maar samen sta je sterk. Alsof jij in dezelfde situatie anders had gereageerd. Zo stoer ben je vast niet. ;)
Ik begrijp het ook best. Maar geef dan toe dat dat een schande is.
pi_203298194
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:29 schreef riazop het volgende:

[..]
John d Mol waarvan altijd wordt gezegd dat ie zelf het halve Holland Ballet (dansgroep in shows in de jaren 80) afneukte.

Hij heeft zelfs zijn eigen vrouw er aan overgehouden
Idd schijnheilig gedoe. Het is wachteb tot de beerput over hem open gaat :D
pi_203298197
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Tja de kwaliteit van muziek gaan we maar even niet vergelijken.

Maar wat hij gedaan heeft bij kinderen is nog wel een stapje verder dan wat marco gedaan heeft (zover we tot nu toe weten dan)

Dus jij als je niet hypocriet wilt zijn...
Michael Jackson is van alle aantijgingen vrijgesproken.
pi_203298198
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die zullen zich wel aan het voorbereiden zijn op alle rechtszaken.
Zelfs het minste medeleven kan er niet vanaf.

Hun belangrijkste nieuws is dat er een lang leven de liefde baby op komst is. :') :') :') :')
speak only if it improves the silence.
pi_203298204
Heeft iemand dat plaatje van die Nienke met dat interview dat ze zegt dat ze met die Rietbergen een beschuitje wilt eten? Ik zag hem gisteren hier gepost worden maar kan het niet meer vinden.
-nee-
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:33:20 #205
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203298212
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:25 schreef Drekkoning het volgende:
Radio gaat Marco en Ali boycotten.

Pure winst.
Parafraserend naar een bekend filosoof; elk nadeel heeft zijn voordeel.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 januari 2022 @ 11:33:23 #206
364681 over_hedge
pi_203298213
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Michael Jackson is van alle aantijgingen vrijgesproken.
Ja dat is fijn voor hem. Maar geloof je het zelf? :P Maar oke sorry my bad. Dit is misschien beetje off topic
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:33:32 #207
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203298215
https://www.nu.nl/the-voi(...)et-meer-draaien.html

Krijgt het Orakel van Betondorp toch weer gelijk.
'Ieder nadeel hep s'n voordeel'.

Eindelijk die 1ste klas ooraids van de radio af.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203298216
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die zielige emopost van je was nergens voor nodig geweest.
Het gaat in dit topic wss niet om iemand die valselijk beschuldigd is.
Zonder de vermeende slachtoffers tekort te willen doen:
als je op ali b, de regisseur of borsato doelt dan staat dat nog allerminst vast. Tot nu toe is er helaas bijzonder weinig bewijs.
pi_203298221
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:32 schreef Marsenal het volgende:
Heeft iemand dat plaatje van die Nienke met dat interview dat ze zegt dat ze met die Rietbergen een beschuitje wilt eten? Ik zag hem gisteren hier gepost worden maar kan het niet meer vinden.
pi_203298227
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Idd schijnheilig gedoe. Het is wachteb tot de beerput over hem open gaat :D
Is neuken opzich intussen ook al verboden dan?
pi_203298234
Sommige van die dingen vind ik geen misbruik trouwens jn eerste instantie.
Ali die zeurt om hoofd tot ze geeft of dat meisje dat vrijwillig sex had met hem en schteraf spijt.
Maar op moment dat hij macht over ze heeft vanwege de werkrelatie wordt het wel misbruik.
pi_203298244
Zullen we gewoon weer teruggaan naar alleen seks binnen relaties/huwelijken? We kunnen het niet aan met z'n allen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203298246
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:34 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Is neuken opzich intussen ook al verboden dan?
Als we zo verder gaan is dat wel het eindstation ja. Wqnt volgens sommigen hier kunnen vrouwen geen NEE zeggen
pi_203298252
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:34 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Is neuken opzich intussen ook al verboden dan?
Ligt eraan vanuit welke positie (no pun intended)
pi_203298254
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Sommige van die dingen vind ik geen misbruik trouwens jn eerste instantie.
Ali die zeurt om hoofd tot ze geeft of dat meisje dat vrijwillig sex had met hem en schteraf spijt.
Maar op moment dat hij macht over ze heeft vanwege de werkrelatie wordt het wel misbruik.
Dat meisje stelt toch juist dat het niet vrijwillig is?
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:35:48 #216
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203298255
En di’s 1 programma / zender / whatever he…komt vast nog van alles aan…
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203298266
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Sommige van die dingen vind ik geen misbruik trouwens jn eerste instantie.
Ali die zeurt om hoofd tot ze geeft of dat meisje dat vrijwillig sex had met hem en schteraf spijt.
Maar op moment dat hij macht over ze heeft vanwege de werkrelatie wordt het wel misbruik.
Vooral vrpouwen lijken juist de macht te hebben door met hun kut een of meerdere rondes verder te kunnen komen.
pi_203298271
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:33 schreef riazop het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
@BehoorlijkKritisch Had je deze al gelezen? Om nog maar eens te benadrukken wat voor grijs gebied het allemaal is.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203298273
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:35 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dat meisje stelt toch juist dat het niet vrijwillig is?
Jawel ze verstijfde en ging toen vrijwillig met hem mee om sex te hebben.
speak only if it improves the silence.
pi_203298282
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:36 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Jawel ze verstijfde en ging toen vrijwillig met hem mee om sex te hebben.
En daarna nog wekenlang appen
pi_203298286
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ligt eraan vanuit welke positie (no pun intended)
Misschien eens, maar ook vanuit een machtspositie moet je gewoon kunnen neuken. Sterker nog, veel dames worden juist daar week in de knieën van.

Vanuit een afdwingende positie uiteraard niet
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:39:03 #222
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203298300
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:28 schreef riazop het volgende:

[..]
Tot nog toe zijn alle aanwijzingen dat de sex zonder dwang plaatsvond

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je het jargon van de dame in kwestie ziet komt ze niet bepaald op me over als die onschuldige maagd die dit nooooooit zag aankomen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  FOK!fotograaf vrijdag 21 januari 2022 @ 11:39:22 #223
364681 over_hedge
pi_203298307
Lekker beschuitje eten met iemand die je heeft aangerand. Moet kunnen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203298312
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
@:Behoorlijkkritisch Had je deze al gelezen? Om nog maar eens te benadrukken wat voor grijs gebied het allemaal is.
Dit wespennest heb ik gisteren al vertrapt, dat vind ik wel genoeg. Moraal van het verhaal is dat een dergelijke uitspraak geen vrijbrief is voor betasting en daar ben ik het mee eens.

De vraag is overigens ook of mensen van die leeftijd de uitdrukking kennen, omdat die uit een reclame komt van ver voor hun geboorte.
pi_203298322
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:36 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Jawel ze verstijfde en ging toen vrijwillig met hem mee om sex te hebben.
Je doet geen aangifte van verkrachting als je uitgaat van vrijwilligheid. Dat hele verstijven is een bekend fenomeen (fight flight freeze) en allerminst een indicatie van vrijwilligheid. Hooguit heeft de andere partij dit niet in de gaten maar ook dat maakt het niet vrijwillig.
pi_203298328
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef over_hedge het volgende:
Lekker beschuitje eten met iemand die je heeft aangerand. Moet kunnen
Kennelijk is het mogelijk om maanden na de daad aangerand te worden,
speak only if it improves the silence.
pi_203298338
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:35 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dat meisje stelt toch juist dat het niet vrijwillig is?
Ze bevroor en liet het over zich heen komen en zei geen nee.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:41:37 #228
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203298342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:40 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je doet geen aangifte van verkrachting als je uitgaat van vrijwilligheid. Dat hele verstijven is een bekend fenomeen (fight flight freeze) en allerminst een indicatie van vrijwilligheid. Hooguit heeft de andere partij dit niet in de gaten maar ook dat maakt het niet vrijwillig.
Maar ook niet strafbaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203298361
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:37 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Misschien eens, maar ook vanuit een machtspositie moet je gewoon kunnen neuken. Sterker nog, veel dames worden juist daar week in de knieën van.

Vanuit een afdwingende positie uiteraard niet
Probleem is dat ze achteraf kan zeggen dat ze zich gedwongen voelde vanwege die machtspositie in de relatie dus wie heeft dan gelijk?
  Forum Admin vrijdag 21 januari 2022 @ 11:42:47 #230
232445 crew  Specularium
pi_203298362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:17 schreef riazop het volgende:

[..]
En terecht.

Vreemdgaan is (nog) geen misdrijf
Met je vieze vingers ongevraagd een greppel in gaan wel.
pi_203298364
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Als je het jargon van de dame in kwestie ziet komt ze niet bepaald op me over als die onschuldige maagd die dit nooooooit zag aankomen.

:{²
Ze stelt dan ook niet dat ze het niet zag aankomen. Beetje gek, naar een neukfeest gaan en dan seks niet aan zien komen.

Ze heeft meermaals geweigerd en voelde zich uiteindelijk gedwongen.
pi_203298369
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:40 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je doet geen aangifte van verkrachting als je uitgaat van vrijwilligheid. Dat hele verstijven is een bekend fenomeen (fight flight freeze) en allerminst een indicatie van vrijwilligheid. Hooguit heeft de andere partij dit niet in de gaten maar ook dat maakt het niet vrijwillig.
Dat maakt allemaal niet uit, in de huidige wet moet er dwang zijn die is er niet.

in de nieuwe wet is het van belang of er wederzijdse toestemming was(dit hoeft niet letterlijk uitgesproken te zijn). Vrijwillig meegaan en niet protesteren geeft de indruk van wederzijdse toestemming.
speak only if it improves the silence.
pi_203298375
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:36 schreef riazop het volgende:

[..]
Vooral vrpouwen lijken juist de macht te hebben door met hun kut een of meerdere rondes verder te kunnen komen.
Ja zo'n Maan is ook onderdeel van dit probleem dan.
pi_203298380
:') Gaan we nou met z'n allen een keer het grijze gebied accepteren? Nienke vond het eerst spannend, toen misschien toch wat ongemakkelijk, toen ging ze eens praten met een vriendin over machtsstructuren en nog eens goed nadenken over seks en nu vindt ze het toch aanranding.

Tja, zo werkt dat nou eenmaal als je met een grijs gebied te maken hebt.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203298381
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ze stelt dan ook niet dat ze het niet zag aankomen. Beetje gek, naar een neukfeest gaan en dan seks niet aan zien komen.

Ze heeft meermaals geweigerd en voelde zich uiteindelijk gedwongen.
Neukfeest???
speak only if it improves the silence.
pi_203298390
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Probleem is dat ze achteraf kan zeggen dat ze zich gedwongen voelde vanwege die machtspositie in de relatie dus wie heeft dan gelijk?
Ja terecht punt. In deze fase moeten we ook de optie openhouden dat ze er in eerste instantie geen probleem mee had. Aan het OM om dat uit te pluizen.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:45:29 #237
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203298399
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Catatafishh het volgende:

Ze heeft meermaals geweigerd en voelde zich uiteindelijk gedwongen.
Ja, jaren later. Dwang met terugwerkende kracht. Ik houd mijn hart vast wat dit als sneeuwbaleffect teweeg gaat brengen. Veel stoute potentaten trillen op hun beentjes nu.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:45:51 #238
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203298402
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit wespennest heb ik gisteren al vertrapt, dat vind ik wel genoeg. Moraal van het verhaal is dat een dergelijke uitspraak geen vrijbrief is voor betasting en daar ben ik het mee eens.

De vraag is overigens ook of mensen van die leeftijd de uitdrukking kennen, omdat die uit een reclame komt van ver voor hun geboorte.
Dus iemand wordt aangerand. Zou daarna nog in een interview zeggen dat ze met de dader wel een beschuitje zou willen eten maar jaren later barst ze in huilen uit?
Ik wil best geloven dat ik vrouwen niet altijd begrijp maar dit wordt wel erg clownesk :')
pi_203298404
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
:') Gaan we nou met z'n allen een keer het grijze gebied accepteren? Nienke vond het eerst spannend, toen misschien toch wat ongemakkelijk, toen ging ze eens praten met een vriendin over machtsstructuren en nog eens goed nadenken over seks en nu vindt ze het toch aanranding.

Tja, zo werkt dat nou eenmaal als je met een grijs gebied te maken hebt.
Hoogstwaarschijnlijk, besef komt ook meer als je wat ouder bent. Ik vraag me wel af hoe het was gelopen als er een glanzende carrière uit voortgekomen was.
pi_203298413
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:59 schreef probeer het volgende:

[..]
'Ze' hoeven ons maar één ding te vragen. Helaas is dat iets wat 'wij' blijkbaar niet kunnen.

Niet verkrachten (of seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen).
Ik heb daar helemaal geen wij gevoel bij. Maar ik kan niet zo goed tegen die hulpeloosheid, het is een soort ritueel vieren van de zwakte van de vrouw wat er nu gebeurt. Vooral in de mist om enkele noemenswaardige incidenten heen gecreeerd met laaggeletterde vaagpraat als 'seksueel overschrijdend' en 'veilige omgeving' want dan doorgaans betekent dat niemand de verkeerde gender pronouns of huidskleurbetitlingen gebruikt, maar blijkbaar ook met seks te maken heeft. Nieuwsuur opende zelfs met het verwijt dat het een 'onprettige omgeving' was, stop de persen!

Het gaat wel om volwassen vrouwen en als je geen 'nee' kunt zeggen ben je nog niet volwassen en moet men zich afvragen of ze dan wel wat in volwassen omgevingen te zoeken hebben en of ze wel goed zijn opgevoed. In de grote mensenwereld hebben de meeste mensen nou eenmaal vooral het beste met zichzelf voor hebben en niet per se met een ander.

Over die kerels heb ik wel een moreel oordeel, maar belangrijker is of nu niet die hulpeloosheid van sommige vrouwen, het niet nee kunnen zeggen, het verkracht zijn als je dingen gedaan hebt waar je spijt van hebt, al dan niet omdat het niet het gewenste carriere-effect heeft gehad, als norm gesteld gaat worden. Woorden doen ertoe, precieze betekenissen ook en in een mist van preutsheid, een moreel oordeel over de mannen, onprofessionaliteit en spijt dreigen vage normen gesteld te worden die erop neerkomen dat vrouwen niet voor zichzelf op kunnen en hoeven te komen en deze hulpeloze wezens door mannen beschermd moeten worden tegen hun eigen zwakheid.

Dat vind ik een gevaarlijk norm omdat die niet gaat werken, niet reeel is en uitgaat van een zwak vrouwbeeld. De norm tav de fysiek zwakke vrouw die beschermd moet worden tegen de fysiek sterkere man vloeit wel heel makkelijk over in eentje ten aanzien van mentale zwakte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:46:47 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203298415
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Hoogstwaarschijnlijk, besef komt ook meer als je wat ouder bent. Ik vraag me wel af hoe het was gelopen als daarna een glanzende carrière uit voortgekomen is.
Of dat ze na een heftige romance samen trouwden en nog veel kinderen kregen. Ze kwam er wat laat achter dat ze gebruikt en bespeeld was.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203298421
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dat maakt allemaal niet uit, in de huidige wet moet er dwang zijn die is er niet.

in de nieuwe wet is het van belang of er wederzijdse toestemming was(dit hoeft niet letterlijk uitgesproken te zijn). Vrijwillig meegaan en niet protesteren geeft de indruk van wederzijdse toestemming.
Je zou kunnen beredeneren dat er dwang ging vanuit de machtspositie. Maar toegegeven is dat wat vergezocht. Ik denk wel dat als er nu nog 5 dames hetzelfde verklaren, onafhankelijk van elkaar, dat het verhaal tegen ali wat meer basis krijgt.

Hoe dan ook gaat bewijstechnisch deze zaak een hele uitdaging worden. En als de dames oprecht het idee hebben aangerand of verkracht te zijn dat is dat buitengewoon treurig natuurlijk
pi_203298426
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:44 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Neukfeest???
Wat is er?
pi_203298433
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:47 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je zou kunnen beredeneren dat er dwang ging vanuit de machtspositie. Maar toegegeven is dat wat vergezocht. Ik denk wel dat als er nu nog 5 dames hetzelfde verklaren, onafhankelijk van elkaar, dat het verhaal tegen ali wat meer basis krijgt.

Hoe dan ook gaat bewijstechnisch deze zaak een hele uitdaging worden
Vergeet niet dat zij op beeld heeft verklaard "vrijwillig" mee gegaan te zijn en sex gehad te hebben.

Ga dat maar eens uitleggen.
speak only if it improves the silence.
pi_203298440
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit wespennest heb ik gisteren al vertrapt, dat vind ik wel genoeg. Moraal van het verhaal is dat een dergelijke uitspraak geen vrijbrief is voor betasting en daar ben ik het mee eens.

De vraag is overigens ook of mensen van die leeftijd de uitdrukking kennen, omdat die uit een reclame komt van ver voor hun geboorte.
Vind het gewoon een zooitje.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203298468
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maar ook niet strafbaar.
Dat zal blijken
pi_203298470
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:50:47 #248
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203298471
Wel grappig dat Ali B. die bouncing akoestiek met verschillende dames wegzet als "affaire". :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203298479
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Specularium het volgende:

[..]
Met je vieze vingers ongevraagd een greppel in gaan wel.
Niet in een orgie context
pi_203298480
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:48 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Vergeet niet dat zij op beeld heeft verklaard "vrijwillig" mee gegaan te zijn en sex gehad te hebben.

Ga dat maar eens uitleggen.
De vrijwilligheid van de seks wordt juist door haar bestreden.

Het meegaan naar die studio niet
pi_203298486
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Wel grappig dat Ali B. die bouncing akoestiek met verschillende dames wegzet als "affaire". :')

:{²
Logisch wat moet hij anders zeggen???
speak only if it improves the silence.
pi_203298491
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:51 schreef riazop het volgende:

[..]
Niet in een orgie context
Wel als je een paar keer nee hebt gehoord.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:53:04 #253
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203298505
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:51 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Logisch wat moet hij anders zeggen???
Lekker logisch. Hij lost de ene leugen op met een andere leugen. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203298506
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:51 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
De vrijwilligheid van de seks wordt juist door haar bestreden.

Het meegaan naar die studio niet
Ze zegt iets anders op beeld, ze bestrijd de vrijwilligheid niet, ze zegt dat ze overmand was door een verstijving.
speak only if it improves the silence.
pi_203298510
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Wel grappig dat Ali B. die bouncing akoestiek met verschillende dames wegzet als "affaire". :')

:{²
Affaires. Hij wil het zo verkopen omdat het volgens hem niet strafbaar was.

En erger nog, ik vrees dat hij het ook gewoon zo ziet, dat het zowel strafrechtelijke als moreel allemaal best prima is. Hij heeft geen lichamelijk geweld gebruikt om tot sex te komen, dus is het geen verkrachting.

Doodenge vent dus. Echte loverboy gedachten.
pi_203298511
quote:
De deugd brigade loopt volle toeren, gelukkig draaien ze nog honderden artiesten die hun partners in elkaar hebben geslagen/seksueel misbruik hebben gepleegd of weet ik niet wat. "I believe I can fly" :')
pi_203298515
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Lekker logisch. Hij lost de ene leugen op met een andere leugen. :')

:{²
Hij kan moeilijk zeggen dat hij ze verkracht heeft.
speak only if it improves the silence.
  Forum Admin vrijdag 21 januari 2022 @ 11:55:19 #258
232445 crew  Specularium
pi_203298529
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:51 schreef riazop het volgende:

[..]
Niet in een orgie context
Zelfs dan, nee is nee.
pi_203298535
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Ze zegt iets anders op beeld, ze bestrijd de vrijwilligheid niet, ze zegt dat ze overmand was door een verstijving.
Overmand. Daar zeg je het al. Vervolgens doet ze ook nog aangifte voor verkrachting. Klinkt dat in jouw oren als vrijwillig? Misschien was het vrijwillig maar het lijkt mij duidelijk dat ze dat nu niet meer zo stelt
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:57:12 #260
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203298554
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]

in de nieuwe wet is het van belang of er wederzijdse toestemming was(dit hoeft niet letterlijk uitgesproken te zijn). Vrijwillig meegaan en niet protesteren geeft de indruk van wederzijdse toestemming.
Welke nieuwe wet? En hoe kun je wederzijdse toestemming bewijzen? Zoals jij al aangeeft, vrijwillig meegaan en geen nee zeggen geeft de indruk van wederzijdse toestemming, maar volgens de slachtoffers is dit anders.

Dit is een heel grijs en gevaarlijk gebied, zeker in gevallen waar er GEEN sprake is van een machtsverhouding. Want wat als na avondje stappen met wat drank man/vrouw seks hebben en de vrouw later spijt heeft en denkt "eigenlijk heb ik me een beetje (figuurlijk) laten meeslepen besef ik me nu pas"....
Krekker is de bom!
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 11:57:18 #261
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203298557
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:51 schreef riazop het volgende:

[..]
Niet in een orgie context
Ook dan. Als je dat niet snapt ben je zelf wel een beetje een viezerik.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_203298562
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:55 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Overmand. Daar zeg je het al. Vervolgens doet ze ook nog aangifte voor verkrachting. Klinkt dat in jouw oren als vrijwillig? Misschien was het vrijwillig maar het lijkt mij duidelijk dat ze dat nu niet meer zo stelt
Het maakt allemaal niet uit want geen dwang dus geen verkrachting.

Maar zelfs onder de nieuwe wet maakt hij een grote kans, immers heeft zij alle signalen van vrijwilligheid gegeven en vooral niet geprotesteerd of op enige wijze nee gezegd. dat weegt zwaar.
speak only if it improves the silence.
pi_203298578
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Welke nieuwe wet? En hoe kun je wederzijdse toestemming bewijzen? Zoals jij al aangeeft, vrijwillig meegaan en geen nee zeggen geeft de indruk van wederzijdse toestemming, maar volgens de slachtoffers is dit anders.

Dit is een heel grijs en gevaarlijk gebied, zeker in gevallen waar er GEEN sprake is van een machtsverhouding. Want wat als na avondje stappen met wat drank man/vrouw seks hebben en de vrouw later spijt heeft en denkt "eigenlijk heb ik me een beetje (figuurlijk) laten meeslepen besef ik me nu pas"....
Precies dat is heel gevaarlijk.

De wet ligt nog in de tweede kamer en zal waarschijnlijk dit voorjaar behandeld worden.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:58:45 #264
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203298579
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hij kan moeilijk zeggen dat hij ze verkracht heeft.
Ik weet voor de rest niet wie je bent. Maar deze debat technieken lach ik uit. Ik ben klassiek geschoold.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 11:58:53 #265
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203298583
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dat maakt allemaal niet uit, in de huidige wet moet er dwang zijn die is er niet.

in de nieuwe wet is het van belang of er wederzijdse toestemming was(dit hoeft niet letterlijk uitgesproken te zijn). Vrijwillig meegaan en niet protesteren geeft de indruk van wederzijdse toestemming.
In het geval van Ali B waren de voorwendselen om mee te gaan anders dan de dames dachten hè. Dat is ook een belangrijk punt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_203298591
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:58 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
In het geval van Ali B waren de voorwendselen om mee te gaan anders dan de dames dachten hè. Dat is ook een belangrijk punt.
Dat maakt nog geen verkrachting. Zeker niet als je optelt wat er daarna is gebeurd.
speak only if it improves the silence.
pi_203298598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat vind ik een gevaarlijk norm omdat die niet gaat werken, niet reeel is en uitgaat van een zwak vrouwbeeld. De norm tav de fysiek zwakke vrouw die beschermd moet worden tegen de fysiek sterkere man vloeit wel heel makkelijk over in eentje ten aanzien van mentale zwakte.
Nee, het gaat uit van wetenschappelijke inzichten in hoe slachtoffers reageren in seksueel grensoverschrijdende situaties. En jij kiest er, in weerwil van alle verhalen die je van vrouwen hoort, voor om aan je zogenaamde 'sterke vrouw'-beeld vast te houden.

Ik heb wat politiek en mensbeeld vaak aan jouw kant gestaan, maar je ziet het nu toch echt verkeerd. En het zit me niet dwars dat je een andere mening bent toegedaan, maar dat je gewoon weigert te luisteren en het perspectief van de ander serieus te nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203298609
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Welke nieuwe wet? En hoe kun je wederzijdse toestemming bewijzen? Zoals jij al aangeeft, vrijwillig meegaan en geen nee zeggen geeft de indruk van wederzijdse toestemming, maar volgens de slachtoffers is dit anders.

Dit is een heel grijs en gevaarlijk gebied, zeker in gevallen waar er GEEN sprake is van een machtsverhouding. Want wat als na avondje stappen met wat drank man/vrouw seks hebben en de vrouw later spijt heeft en denkt "eigenlijk heb ik me een beetje (figuurlijk) laten meeslepen besef ik me nu pas"....
Vrije seks is gewoon een teringzooi geworden tegenwoordig doordat mensen dit grijze gebied niet willen erkennen. Iemand is óf een verkrachter/aanrander óf het is niets.

Tja als je zo zwart-wit denkt dan wordt het inderdaad een zooitje met alleen maar slachtoffers.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  FOK!fotograaf vrijdag 21 januari 2022 @ 12:01:30 #269
364681 over_hedge
pi_203298613
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dat maakt nog geen verkrachting. Zeker niet als je optelt wat er daarna is gebeurd.
Op zich is je vingers in iemand steken zonder daar ook maar enige toestemming voor gevraagd te hebben best verkrachting. Of je nou iemand anders aan het pijpen bent of niet.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203298615
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik weet voor de rest niet wie je bent. Maar deze debat technieken lach ik uit. Ik ben klassiek geschoold.

:{²
Dit soort gelul begint me aardig de keel uit te hangen.
Het is koud, het is guur....
  vrijdag 21 januari 2022 @ 12:02:10 #271
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203298621
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:51 schreef riazop het volgende:

[..]
Niet in een orgie context
Twee mensen die seks hebben en een derde die erbij komt staan en de ander begint te vingeren is niet bepaald een orgie ofzo.

Het kan wel zijn dat er al een bepaalde setting is waarin het lijkt alsof de 3e persoon wordt uitgenodigd tot het meedoen (wat doorgaans niet altijd verbaal gaat), maar in dat geval (alweer een grijs gebied) denk ik dat het dus erg belangrijk is dat meteen duidelijk wordt gemaakt dat aanraking niet gewenst is, wanneer de 3e persoon dit doet. En vraag is dan of het al verkrachting is wanneer de 3e persoon meteen stopt, maar wel 1x heeft aangeraakt of niet.

En daarnaast is het natuurlijk ook erg moeilijk om te bewijzen of de 3e persoon nu wel/niet was uitgenodigd. Zeker omdat dit doorgaans niet altijd verbaal gebeurt.
Krekker is de bom!
pi_203298623
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Op zich is je vingers in iemand steken zonder daar ook maar enige toestemming voor gevraagd te hebben best verkrachting. Of je nou iemand anders aan het pijpen bent of niet.
Daar ging de discussie niet over........
speak only if it improves the silence.
pi_203298628
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Op zich is je vingers in iemand steken zonder daar ook maar enige toestemming voor gevraagd te hebben best verkrachting. Of je nou iemand anders aan het pijpen bent of niet.
En daarna hoofd geven, omdat het zo vreselijk was. :') Blijft dat een erg vreemd verhaal vinden.
Heel anders dan die andere dame.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 12:02:56 #274
74056 crew  ToT
pi_203298631
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:01 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dit soort gelul begint me aardig de keel uit te hangen.
Ach hij heeft elke keer weer een nieuw stopwoordje/zinnetje.
Ik vond het wel ff geinig er wat op in te gaan, maar ik negeer z'n posts nu grotendeels.
pi_203298634
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:52 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Wel als je een paar keer nee hebt gehoord.
Na dat NEE heeft ie die vingers er uit gehaald en heeft ze hem later boven afgepijpt
  FOK!fotograaf vrijdag 21 januari 2022 @ 12:03:44 #276
364681 over_hedge
pi_203298636
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:02 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Daar ging de discussie niet over........
Oke sorry :@ :* Maar dat hij dus iemand verkracht heeft zijn we het wel over eens?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 12:04:34 #277
74056 crew  ToT
pi_203298645
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
En daarna hoofd geven, omdat het zo vreselijk was. :') Blijft dat een erg vreemd verhaal vinden.
Heel anders dan die andere dame.
Niet omdat het zo vreselijk was, maar om gewoon van het gezeur af te komen.
Maar al met al ging het dus wel met tegenzin voor de dame, ze voelde zich onder druk gezet.
Blijft een dubieus verhaal, maar technisch gezien zal het wel onder verkrachting vallen, ook al stemde ze er uiteindelijk met tegenzin maar mee in.
pi_203298646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:55 schreef Specularium het volgende:

[..]
Zelfs dan, nee is nee.
Maar dan mot je het wel zeggen
pi_203298647
Deze topics gaan harder dan Ali B. in de douche :o
afspraak tandarts verzetten
  vrijdag 21 januari 2022 @ 12:04:47 #280
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203298648
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:01 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dit soort gelul begint me aardig de keel uit te hangen.
Helemaal mee eens. Vooral ook omdat ik te doen heb met de rechters die zich over deze zaak moeten buiten. Enerzijds is er de druk van de publieke opinie. Anderzijds lijkt het me ontzettend lastig om deze mannen veroordeeld te krijgen. Bewijs na zoveel jaren is gewoon niet te doen. Ik wil niet aan victimblaiming doen maar ze hebben hiermee hun zaak écht geen dienst bewezen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203298649
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:03 schreef riazop het volgende:

[..]
Na dat NEE heeft ie die vingers er uit gehaald en heeft ze hem later boven afgepijpt
Omdat hij bleef zeuren. Maar of zeuren nu onder dwang zetten is, is vraag 2.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203298651
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oke sorry :@ :* Maar dat hij dus iemand verkracht heeft zijn we het wel over eens?
De vraag is of hij dwang heeft gebruik, als ik let op het feit dat ze hem daarna heeft gepijpt betwijfel ik dat.
speak only if it improves the silence.
pi_203298652
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:55 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Overmand. Daar zeg je het al. Vervolgens doet ze ook nog aangifte voor verkrachting. Klinkt dat in jouw oren als vrijwillig? Misschien was het vrijwillig maar het lijkt mij duidelijk dat ze dat nu niet meer zo stelt
Maar ja, dan kun je er toch verrekte weinig mee in het strafrecht.

Er zit heel veel tussen 'onder dwang sex' en 'het was toen wel geil maar toch spijt'. Ergens tussen die twee heeft dit zich afgespeeld en het is vrijwel onmogelijk om aan te geven waar precies.

Dan zijn er ook nog 100 redenen te bedenken waarom iemand achteraf spijt kan krijgen. Dit ga je echt nooit oplossen. Ik schat dat er elk weekend wel wat situaties zijn waarbij één van de twee achteraf zoiets heeft van 'ja, dat was misschien niet zo handig en liever was ik gewoon in mijn eigen bed wakker geworden'.

Dat is onmogelijk te ondervangen, zeker als er ook nog drugs en alcohol bij komen kijken. En het is echt te makkelijk om dan alleen maar naar de man te kijken die 5x na moet vragen of dit wel echt is wat de vrouw wil, dan wachten tot ze nuchter is, en vervolgens een verklaring laten ondertekenen. De basis is natuurlijk 'bij twijfel niet doen', maar in de praktijk is dat van twee kanten uit lastig. Zeker na een avond stappen en drank&drugs.

In dit grijze gebied gebeuren gewoon dingen en dan kan het zijn dat er achteraf iemand spijt heeft, of het ervaren heeft als dwang. Dat sluit niet uit dat er ook sprake was van dwang, maar dat is onmogelijk aan te tonen.
pi_203298658
Hoi,

Ik heb gehoord dat er allemaal misstanden zijn omtrent The Voice. Echt schokkende verhalen. Moeten jullie echt gaan opzoeken!
Eens kijken
  vrijdag 21 januari 2022 @ 12:05:29 #285
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203298660
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:51 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
De vrijwilligheid van de seks wordt juist door haar bestreden.

Het meegaan naar die studio niet
Om 's nachts alleen met iemand, die je oppervlakkig kent, in een studio te gaan zitten.
Weet zo'n meid veel, die kan je het niet kwalijk nemen maar zou ze eerst toestemming vragen aan een vader of een broer dan kan er geregeld worden dat er een broer of een neef meegaat. dan heb je al deze ellende niet
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 12:05:34 #286
74056 crew  ToT
pi_203298662
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:03 schreef riazop het volgende:

[..]
Na dat NEE heeft ie die vingers er uit gehaald en heeft ze hem later boven afgepijpt
Ja die vingers er in proppen terwijl het al duidelijk was dat ze er niet van gediend was, is dus technisch gezien al verkrachting, zelfs op zulke seksfeestjes waarbij ze al een artiest die ze toevallig kende naar boven had genomen en onder de douche zat te pijpen terwijl het gebeurde.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 12:06:09 #287
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203298665
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Omdat hij bleef zeuren. Maar of zeuren nu onder dwang zetten is, is vraag 2.
Welke man zeurt nou nooit eens naar zijn partner voor wat akoestiek? Zeuren is het meest normale wat er is. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203298673
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:25 schreef riazop het volgende:

[..]
Ze heeft nog jaren dezelfde manager gehad
Die kneep niet in haar billen. Het gaat mij om het downplayen. Dan denk je al snel laat maar.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 12:06:31 #289
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203298675
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:58 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
In het geval van Ali B waren de voorwendselen om mee te gaan anders dan de dames dachten hè. Dat is ook een belangrijk punt.
"Zin om wat te drinken?"
"Ja oke"
Avond eindigt me seks - later spijt - "ja maar de voorwendselen waren anders"...

Ik weet dat dit niet vergelijkbaar is met het geval van Ali B. Maar ik gebruik dit voorbeeld even om aan te geven dat andere voorwendselen op zichzelf wellicht niet een echte reden zijn. Op enkele dating-platforms na, zegt men doorgaans niet "hey, laten we elkaar ontmoeten om seks te hebben".

Ik zou vooral de machtsverhouding in het geval van Ali B zwaarder laten meewegen. Maar geen idee wat de wet hierover zegt.
Krekker is de bom!
pi_203298678
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Vooral ook omdat ik te doen heb met de rechters die zich over deze zaak moeten buiten. Enerzijds is er de druk van de publieke opinie. Anderzijds lijkt het me ontzettend lastig om deze mannen veroordeeld te krijgen. Bewijs na zoveel jaren is gewoon niet te doen. Ik wil niet aan victimblaiming doen maar ze hebben hiermee hun zaak écht geen dienst bewezen.

:{²
Kolere, jij bent echt niet goed snik, ik had het over je klassiek geschoolde gezanik.
Het is koud, het is guur....
pi_203298681
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:53 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
De deugd brigade loopt volle toeren, gelukkig draaien ze nog honderden artiesten die hun partners in elkaar hebben geslagen/seksueel misbruik hebben gepleegd of weet ik niet wat. "I believe I can fly" :')
Ik vind ook niet dat je artiesten per definitie permanent moet cancellen maar je kunt natuurlijk wel aanvoelen dat op dit moment niemand zit te wachten op nummers van Marco en Ali. Misschien ebt het sentiment op een gegeven moment weg en kan het weer wel, misschien ook niet. Heb het idee dat men toch wat slechter kijkt naar Bill Cosby dan naar Kevin Spacey terwijl er eigenlijk niet veel verschil zit tussen de dingen die zij hebben gedaan. Het is niet echt consequent of gebaseerd op logica maar meer op een gevoel dat heerst in de samenleving en hoe bekend men is met wat iemand gedaan heeft en hoe lang het geleden is. Ligt er natuurlijk ook aan hoe de rechtzaken gaan aflopen... Michael Jackson bijv. is nooit schuldig bevonden aan die aanklachten en daardoor geen gecancelled artiest.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203298683
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
En daarna hoofd geven, omdat het zo vreselijk was. :') Blijft dat een erg vreemd verhaal vinden.
Heel anders dan die andere dame.
Dat verhaal ging echt van 0 naar 100 in 2 seconden. Al die meisjes die vertellen over nare appjes en betastingen en hoe geïntimideerd ze zich voelden, en dan opeens zo'n meisje dat op een feestje wegloopt van de ene viespeuk om daarop de andere viespeuk 'hoofd te geven'. Die Hofman zal ook wel gedacht hebben, 'met de montage maar even goed opletten' :')
-nee-
  vrijdag 21 januari 2022 @ 12:07:46 #293
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203298688
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, het gaat uit van wetenschappelijke inzichten in hoe slachtoffers reageren in seksueel grensoverschrijdende situaties. En jij kiest er, in weerwil van alle verhalen die je van vrouwen hoort, voor om aan je zogenaamde 'sterke vrouw'-beeld vast te houden.

Ik heb wat politiek en mensbeeld vaak aan jouw kant gestaan, maar je ziet het nu toch echt verkeerd. En het zit me niet dwars dat je een andere mening is toegedaan, maar dat je gewoon weigert te luisteren en het perspectief van de ander serieus te nemen.
Ik vind het ook heel lastige materie, maar verwacht men van een man (of in zeldzamere gevallen een vrouw) nu niet een soort telepathie? Jij moet maar weten op basis van summiere of soms zelfs afwezige signalen of de seks met wederzijdse instemming is en ook of dat een tijdje later door betrokkene ook nog zo gezien wordt?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203298691
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:04 schreef riazop het volgende:

[..]
Maar dan mot je het wel zeggen
Geen 'ja' is 'nee'. Dat is waar je als man van uit moet gaan. Maar zelfs dan kan het nog grijs gebied zijn.
pi_203298692
Een ding staat als een paal boven water... De gehele mediawereld is bemand met aandachtshoeren... Niet dat daar wat mis mee is... Maar je kunt er op wachten dat er alles uit de kast wordt getrokken om aandacht te krijgen...

“Imitation is the sincerest form of flattery that mediocrity can pay to greatness.”
pi_203298698
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:05 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja die vingers er in proppen terwijl het al duidelijk was dat ze er niet van gediend was, is dus technisch gezien al verkrachting, zelfs op zulke seksfeestjes waarbij ze al een artiest die ze toevallig kende naar boven had genomen en onder de douche zat te pijpen terwijl het gebeurde.
Nee dwang is van belang.
speak only if it improves the silence.
pi_203298711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oke sorry :@ :* Maar dat hij dus iemand verkracht heeft zijn we het wel over eens?
Ik denk dat hij later besefte dat ze een beetje passief was. Echt, dit soort types heeft geen benul van wat wel en wat niet kan.
pi_203298715
Mannen snappen niet dat vrouwen na een aantal keren nee gezegd te hebben toch toegeven om van gedram af te zijn. Het is geen vrijwillige seks in de zin dat de vrouw ook seks wil. De nee wordt niet geaccepteerd. Helaas leren mannen dat nee kennelijk niet nee is. Hier is voor beide partijen een les om te leren.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 12:09:22 #299
74056 crew  ToT
pi_203298717
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:07 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dat verhaal ging echt van 0 naar 100 in 2 seconden. Al die meisjes die vertellen over nare appjes en betastingen en hoe geïntimideerd ze zich voelden, en dan opeens zo'n meisje dat op een feestje wegloopt van de ene viespeuk om daarop de andere viespeuk 'hoofd te geven'. Die Hofman zal ook wel gedacht hebben, 'met de montage maar even goed opletten' :')
Er werd ook iets weggeknipt van dat eentje ergens ook van schrok. Zag er vrij slordig uit.
pi_203298724
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Vooral ook omdat ik te doen heb met de rechters die zich over deze zaak moeten buiten. Enerzijds is er de druk van de publieke opinie. Anderzijds lijkt het me ontzettend lastig om deze mannen veroordeeld te krijgen. Bewijs na zoveel jaren is gewoon niet te doen. Ik wil niet aan victimblaiming doen maar ze hebben hiermee hun zaak écht geen dienst bewezen.

:{²
Het belangrijkste voor slachtoffers is het feit dat hun aangifte gehoord wordt, dat ze niet het idee hebben dat ze er alleen voor staan en dat er externen naar kijken wat er nou allemaal gebeurd is.
Zal heus niet altijd tot een veroordeling leiden maar het helpt heel erg bij traumaverwerking.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_203298725
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:08 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Nee dwang is van belang.
Nee dwang is niet van belang.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')