Schaamte, een onveilige bedrijfscultuur, heel jonge meisjes die hun grenzen niet geleerd hebben aan te geven, machtsposities…quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De dader is altijd de schuldige. Maar als samenleving hebben we wat werk te verzetten als we het willen stoppen. Vrouwen hebben daar net zo goed als mannen een aandeel in om het beter te maken. Als een slachtoffer (man of vrouw) geen melding maakt kan de dader door blijven gaan met slachtoffers maken.
Dit blaming the victim noemen, is onderdeel van het probleem. Waarom zouden vrouwen niet weerbaarder mogen worden volgens jou?
Organisaties/bedrijven/verenigingen enz zouden zeker meer moeten doen om het te voorkomen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dat je meer doet om het te voorkomen.
Er kan van alles meespelen. De slachtoffers zijn vaak vrouwen. En als deze misdaden sneller waren gemeld dan had het veel leed bij andere slachtoffers kunnen voorkomen. Maar zoals ik eerder aangaf ook organisaties/bedrijven/stichtingen enzo hebben meer te doen om een veilige werksfeer te creëren.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Schaamte, een onveilige bedrijfscultuur, heel jonge meisjes die hun grenzen niet geleerd hebben aan te geven, machtsposities…
Zou dat allemaal niet veel meer meespelen ipv het VROUW zijn?
Dat kan iedereen zich voorstellen. Maar juist daarom mag je best benoemen dat melden belangrijk is. Op een andere manier dan de Mol doet, weliswaar. Maar de rol van het slachtoffer doodzwijgen gaat ook het melden niet normaliseren.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het ligt aan de vrouwen dat ze geen melding durven maken?
Kun je je niet voorstellen dat er andere zaken meespelen?
Kan ook geplaatst zijn door een concurrent van Talpa of desnoods door AliB zelfquote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:37 schreef maan_man het volgende:
Bijzondere uitzending, ben benieuwd wat hier nog uit voort komt. Wordt wel weer een beetje moe van de mensen die op de hype train willen springen en even hun momentje of aandacht willen, zoals de dames met hun advertentie.
Ik heb het gevoel dat de woorden van De Mol ernstig worden verdraaid. Nee, hij geeft vrouwen niet de schuld van wat er is gebeurd, maar zegt wel dat het melden van feiten noodzakelijk is om in te grijpen. Nee, je bent het niet zelf schuld als bij jou de raam wordt ingegooid, maar als je het niet meldt, komt geen glaszetter je helpen.
Dat zie je in dit topic ook. Zodra je zelfs maar benoemt dat je het wonderlijk vindt dat iemand die zich seksueel bedreigd voelt er voor kiest om zich uit te kleden en iemand te pijpen onder de douche, ben je al aan het victim blamen en word je heel FOK doorgejaagd met rietvorken en fakkels.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:53 schreef Zwansen het volgende:
Ik vind dat De Mol wel een beetje geframed wordt. Hij zei gister meerdere keren dat het absoluut niet kan, er een zero-tolerance beleid is, etc. Vervolgens roept hij vrouwen op om zich ook echt te melden en dan plakken ze zo’n laatste fragment erachter met die vrouw dat het nooit aan de vrouwen ligt, maar aan de daders. Helemaal waar natuurlijk, maar de manier hoe dat erachter geplakt werd is wel een beetje selectief. Dat vond ik niet helemaal netjes. Je merkt wel dat half Nederland er in mee gaat.
Natuurlijk mag je dat best benoemen. Dat is ook zo. Maar het viel op dat hij dat wel erg vaak benoemde en niet de andere omstandigheden die meespelen. Het WAAROM dus.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat kan iedereen zich voorstellen. Maar juist daarom mag je best benoemen dat melden belangrijk is. Op een andere manier dan de Mol doet, weliswaar. Maar de rol van het slachtoffer doodzwijgen gaat ook het melden niet normaliseren.
Typisch dat je de man waar ik op reageer niet aanspreekt. Lekker een vrouw belachelijk maken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Hebben je ouders ook uitgelegd wat je moet doen als je ergens bent waar je je seksueel bedreigd voelt?
En was die instructie: zoek iemand die je kent, ga met hem douchen en pijp hem?
Ze schijnen al een jaar uit elkaar te zijn maar voor de buitenwereld, die er volgens hun niks mee te maken had, deden ze net alsof ze nog bij elkaar warenquote:Op donderdag 20 januari 2022 23:08 schreef Tyr80 het volgende:
Zag Jar Jar Bouali wel affaires erkennen, dus die Breghje is d’r koffers vast ook aan het pakken al.
Reeds op geantwoord; kort, ja dat lijkt me een feit er zijn vele aspecten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het ligt aan de vrouwen dat ze geen melding durven maken?
Kun je je niet voorstellen dat er andere zaken meespelen?
Oef dit is geil. En dat op de vroege morgen. Gekomenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:05 schreef potjecreme het volgende:
mag ik in die club niet zoenen en voelen met iemand die ik wel ken?
Nouja, er werd ook 40-45 keer naar gevraagd.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat best benoemen. Dat is ook zo. Maar het viel op dat hij dat wel erg vaak benoemde en niet de andere omstandigheden die meespelen. Het WAAROM dus.
Lees wat je wilt lezen, ik zie dat anders.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat best benoemen. Dat is ooo zo. Maar het viel op dat jij dat wel erg vaak benoemde en niet de andere omstandigheden die meespelen. Het WAAROM dus.
Oooooh, ja kijk dat volg ik dan weer allemaal niet, thx!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ze schijnen al een jaar uit elkaar te zijn maar voor de buitenwereld, die er volgens hun niks mee te maken had, deden ze net alsof ze nog bij elkaar waren
De grens in Ali's zaak ligt in het feit of hij seks heeft gehad met die meiden omdat hij op dat moment zijn positie als jurylid van The Voice inzette/misbruikte. Daar zal in dit geval het onderzoek zich op richten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 07:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
Niet veel, in geval van Ali word het een hele lastige zaak.
Want waar ligt de grens tussen dat en verkrachting.
Zoals ik eerder al zei, de dames voelden zich nou niet bepaald bedreigd of iets in die geest, een er van wees m de deur en toen ging hij gewoon weg.
Dus lastige zaak.
Vanuit dat zakelijke belang zou ik wel verwachten dat hij de risico's op falen cq negatieve publiciteit in de gaten houdt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:23 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Onderschat nooit hoeveel invloed een man als John de Mol heeft met zijn postuur en machtspositie. Als hij nee zegt dan is het voor veel mensen nee, ook als ze er eigenlijk niet helemaal mee eens zijn.
Daarnaast hebben mensen op de positie van een John de Mol nogal eens last van een eigen tunnelvisie.
Denk wel dat hij meer wist maar niet heeft gerealiseerd wat voor een invloed het kan hebben op iemand. John is natuurlijk gewoon met zijn eigen zaken bezig en heeft het veel te druk om zich in te leven in de persoonlijke sfeer van een ander.
Ik hoef niet op die man te reageren, want ik gaf al aan dat ik jouw reactie naar hem helemaal goed vond.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Typisch dat je de man waar ik op reageer niet aanspreekt. Lekker een vrouw belachelijk maken.
Dus als ik in een club mij bedreigt voel door een man, die bv aan mijn billen en/of borsten zit, mag ik in die club niet zoenen en voelen met iemand die ik wel ken? Is dat wat je zegt? Dat de vrouw zich weer moet aanpassen ipv dat de man haar nee accepteert.
En om op mijn ouders terug te komen. Die waren heel beschermend. Verder ben ik een nerd en mijn vrienden ook. Geen orgies bij de boekenclub.
En wie hebben er voordeel van dat juist ijzersterke feiten in de meeste gevallen gewoon domweg ontbreken? Juist, de daders. Nienke die bijvoorbeeld zegt dat Rietbergen haar mee naar boven nam, naar een zogenaamde studio wat er geen bleek, en haar begon te betasten. Denk dat de bewijzen stapelshoog op de bureaus komen te liggen, hoor.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat niet alleen. Het is nu wel weggehaald. Daar zit gewoon een strategie achter. Wat niet nodig moet zijn als je eerlijk bent. Iedereen heeft hier de mond vol van victaimblaiming. Maar ik vind iemand onterecht beschuldigen van het zelfde laken een pak (zo niet nog erger). Daarom opereer ik altijd graag vanuit het midden. Ik wil niemand onrecht aandoen. Ik ben bereid met iemand mee te gaan in het betoog. Maar de feiten moeten ijzersterk zijn.
Jason.²
Ali B wordt beschuldigd van agressief gedrag en veerkrachtig. Nog een stap verder van Rietbergen en Borsato.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:02 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En dat geldt dan weer niet voor de roomblancken mannetjes? Typisch.
Het stereotype knuffelmarokkaan?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:23 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ali B wordt beschuldigd van agressief gedrag en veerkrachtig. Nog een stap verder van Rietbergen en Borsato.
Ali B heeft daadwerkelijk seks gehad, gebruikte overmatig drugs en was zeer opdringerig. Typisch gedrag wat het stereotype bevestigd voor mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |