abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:48:46 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218183968
Oud nieuws:
• BOOS uitzending: Ali B verdacht van verkrachting
• BOOS uitzending: Zeker 19 meldingen over Rietbergen - Ging zeker tien jaar door
• BOOS uitzending: Meerdere melding tegen Borsato, ook van Voice Kids deelnemers
• Edwin Evers Band zet Rietbergen aan de kant na aantijgingen bij de Voice
• Voice Kids en Senior ook stilgezet tot er meer duidelijkheid is
• RTL schort samenwerking met The Voice-coach Ali B op na tweede aangifte
• Oud-kandidaten kregen te maken met seksueel getinte opmerkingen
• Linda de Mol verbreekt relatie met Rietbergen en legt eigen werkzaamheden neer
• Anouk geeft aan nooit meer bij de Voice te willen terugkeren
• Grote sponsoren stappen op

https://nos.nl/artikel/24(...)verschrijdend-gedrag

quote:
RTL stopt voorlopig met het uitzenden van het talentenprogramma The Voice of Holland vanwege aantijgingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dat staat in een verklaring van de televisiezender, in reactie op een brief van de redactie van BNNVARA-programma BOOS, waarin de aantijgingen staan.

RTL Nederland noemt de berichten in een persbericht zeer ernstig en schokkend. Wat er precies aan de hand is bij de talentenjacht is onduidelijk.
Bekijk deze YouTube-video

twitter

https://www.mediacourant.(...)ice-bekent-misbruik/

quote:
Jeroen Rietbergen, sinds 2007 de liefdespartner van Linda de Mol, stapt op als bandleider van The Voice of Holland. Hij bekent zich schuldig te hebben gemaakt aan seksueel overschrijdend gedrag.

RTL 4 heeft The Voice of Holland per direct van de buis gehaald na een e-mail van Tim Hofman met daarin aantijgingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik rondom de talentenjacht. Hij heeft voor zijn programma BOOS een langlopend onderzoek gedaan naar wangedrag 'van meerdere personen binnen het programma'.
Jeroen neemt ontslag

Eén van die personen is de liefdespartner van Linda de Mol. "De vermeende daders zijn de afgelopen week benaderd om een reactie te geven op de aantijgingen jegens hen. Deze zaterdag ontving de redactie een bekentenis en spijtbetuiging van de bandleider van The Voice, Jeroen Rietbergen", aldus een woordvoerder van BOOS.

Jeroen, die al sinds 2007 een relatie heeft met Linda, laat weten zijn werkzaamheden bij The Voice 'per direct naast zich neer te leggen'.
Meer vermeende daders

Er zijn volgens BOOS nog meer vermeende daders. "Het gaat niet alleen om aanklachten tegen Jeroen Rietbergen, maar om aanklachten tegen meerdere personen binnen het programma."

De uitzending van BOOS over vermeend machtsmisbruik en vermeend seksueel overschrijdend gedrag bij The Voice is aanstaande donderdag te zien op YouTube.
Vieze Jeroen

Showbizzkenner Farja Farvardin (FawryNotSawry) heeft van een Talpa-medewerker het volgende bericht ontvangen:

[ Bericht 5% gewijzigd door Perrin op 11-07-2025 13:23:16 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:50:38 #2
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218183979
Gelukkig wordt Marco Kroon onze nationale held wel op zijn vingers getikt voor zijn terechte optreden en blijft vieze jeroentje buiten schot :r

Poen poen poen wat allemaal niet met poen kan doen ^p^
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:53:36 #3
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218184021
Jeroen Rietbergen niet vervolgd voor verkrachting Nienke Wijnhoven, Linda de Mol reageert

Rietbergen zou zich jaren geleden tijdens de opnames van The Voice of Holland hebben vergrepen aan toenmalig deelneemster Wijnhoven. De zangeres kwam met haar verhaal naar buiten na onthullingen van het YouTube-programma Boos over seksueel grensoverschrijdend gedrag achter de schermen van het programma, waar Rietbergen bandleider was.

Wijnhovens advocaat Sébas Diekstra laat weten dat het ‘een teleurstellende uitkomst’ is voor Wijnhoven. „Zij heeft zich uitgesproken in een periode waarin dat allesbehalve vanzelfsprekend was”, zegt hij. „Mijn cliënte was de enige die uiteindelijk daadwerkelijk aangifte deed. Zij wist dat het juridisch een moeilijke weg zou worden, zeker na zoveel jaar, maar heeft er toch voor gekozen haar verhaal te doen en door te zetten. In eerste instantie leek ook het Openbaar Ministerie ervan overtuigd dat vervolging op zijn plaats was, later niet meer.’’

Trots
De zangeres is ‘trots’ dat ze haar stem heeft laten horen, voegt Diekstra toe, ‘voor zichzelf en in de hoop dat het anderen helpt’. „Met deze beslissing is voor haar een lange en zware periode afgesloten.”

Rietbergen erkende in januari 2022 dat hij relaties van ‘seksuele aard’ had gehad met vrouwen die betrokken waren bij The Voice of Holland en seksueel getinte berichten had uitgewisseld. Hij noemde zijn gedrag ‘ontoelaatbaar’ en gaf aan in therapie te zijn geweest. Na zijn publieke bekentenis verbrak Linda de Mol haar relatie met Rietbergen. Inmiddels zijn de twee weer een tijdje samen.

Gerechtigheid
Wout Morra, de advocaat van Rietbergen, spreekt tegenover De Telegraaf van ‘gerechtigheid’. „Er zat in deze zaak een enorm verschil tussen wat de aangeefster publiekelijk vertelde en de werkelijkheid zoals die uit het onderzoek bleek. Jeroen Rietbergen is naar mijn mening ten onrechte beschuldigd”, zegt hij.

Ook Rietbergens partner Linda de Mol heeft tegenover de krant gereageerd. „Ik heb in deze zaak achter Jeroen gestaan en dat deed ik op grond van feiten uit het dossier en dingen waarvan ik direct wist dat ze niet klopten”, zegt ze. „Er is een heel groot verschil tussen grensoverschrijdend gedrag en een zedendelict. Als je het eerste toegeeft en daar openlijk je excuses voor aanbiedt, betekent dat niet dat je het tweede dus wel gedaan zal hebben. Als ik dat had geloofd, dan had onze relatie beslist geen nieuwe kans gehad. Deze zaak is tot stand gekomen in een live televisie-uitzending en heeft uiteindelijk alle betrokkenen een loodzware tijd bezorgd en geschaad. Ik hoop dat het boek nu dicht kan.”

https://www.ad.nl/show/je(...)l-reageert~a96592f8/
pi_218184033
Oh hier gaan een hoop viva-vrouwtjes hard over vallen, geniet0n
-nee-
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:56:01 #5
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218184067
POLL
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:57:07 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218184080
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:47 schreef alopio het volgende:

[..]
Linda zal weer doen alsof zij het zo zwaar heeft en er een groot artikel aan wijden in haar blad over haar leed en onrecht
Het themanummer, met Linda als 'sterke vrouw' op de cover (misschien wel samen met Vieze Jeroentje), schrijft zich vanzelf.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 13:00:23 #7
38496 Perrin
pi_218184101
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:57 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het themanummer, met Linda als 'sterke vrouw' op de cover (misschien wel samen met Vieze Jeroentje), schrijft zich vanzelf.
Over het belang van vergeven en het feit dan mannen toch gewoon altijd hun lul achterna lopen.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 13:01:22 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218184108
Tranen wellen op als Wijnhoven haar verhaal vertelt aan tafel bij presentator Beau van Erven Dorens.

“Jeroen Rietbergen is een heel charmante man. Hij zei tegen mij: ‘O, ik maak een foto van je, zal ik je die sturen.’” De Limburgse, die in 2016-2017 meedeed aan de talentenjacht en derde werd, dacht: ‘O leuk, die kan ik naar mijn moeder sturen.’ “Even later in de trein stuurde hij nog een appje: ‘Ben je goed thuisgekomen?’ Ik dacht: ‘Wat lief.’ Ik liet het nog aan mijn moeder zien en die zei: ‘Wat fijn.’ Je denkt dat je een band opbouwt, op het moment dat het grensoverschrijdend wordt, lach je het weg en dan is het einde zoek.”

Bij een zangsessie moest Wijnhoven van haar zangcoach op de grond gaan liggen, dan voel je je buikspieren als je zingt. “Jeroen zegt dan: ‘Ik zou er wel op willen komen liggen.’ Het stomme is dat het op dat moment niet eens heel erg is.”

Op het moment dat hij je aanraakt, gaat er van alles door je heen. Je schrikt, maar je zegt niks, omdat je denkt: ‘What the hell’. Je legt de schuld bij jezelf

Nienke Wijnhoven
‘Voelen’
Het wordt wel erg als Rietbergen haar “de studio’s boven wil laten zien”. “Leuk”, dacht ze. “Ik ben wel benieuwd hoe dat eruitziet.” Maar er waren helemaal geen studio’s en voor ze het doorhad, “ging hij wel effe voelen”. “Op het moment dat hij je aanraakt, gaat er van alles door je heen. Je schrikt, maar je zegt niks omdat je denkt: ‘What the hell.’ Je legt de schuld bij jezelf. Ik dacht dat ik verkeerde signalen had afgegeven. Dat heb ik mijzelf altijd voorgehouden.”

Op dat moment wellen de tranen op. Ook oud-kandidaat Kirsten Berkx (31) uit Echt die aan tafel zit, houdt het niet droog: “Het is niet jouw schuld”, roept ze uit, gesteund door tafelgasten Marc-Marie Huijbrechts, ‘AD’-columnist Angela de Jong en tafelheer Beau van Erven Dorens, die in shock is.

Pas in therapiesessies en in gesprekken met haar moeder en haar toenmalige vriend die Wijnhoven in vertrouwen neemt, krijgt ze dat door. Nu het nieuws rond het grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik achter de schermen bij ‘The Voice’ naar buiten komt, stapt de Limburgse naar voren. “Ik heb de hele dag getwijfeld of ik dit zou vertellen.”

Sukkel
Het is inmiddels vier jaar geleden. Wijnhoven klapte niet eerder uit de biecht om meerdere redenen. Omdat ze een contract tekende van zestig pagina's, omdat ze het dan moest opnemen tegen de familie De Mol. “En je voelt jezelf ook een sukkel. Had ik maar niet terug geappt. Ik heb niet eerder wat gezegd, omdat ik dacht dat het kansloos was. En ik voelde me schuldig, want je zit in een relatie en hebt zoiets van: ben ik vreemdgegaan? Ook al hebben we geen seks gehad.”

Rietbergen nodigde haar ook uit om naar een optreden van de Edwin Evers Band te komen, waarin hij speelde. “Hij wilde mij wel op komen halen. Het was in Lelystad, ik woon in Noord-Limburg. Dat vond ik raar. Ik ben uiteindelijk met een vriendin gegaan, die zei dat het duidelijk was dat hij het niet op prijs stelde dat ik niet alleen was gekomen.”

Ik loop door de gang en hij loopt achter mij en zegt: ‘Wat heb jij een geil broekje aan.’ Ik had de meest niet-charmante pyjama aan die je je kan bedenken

Kirsten Berkx
Ook van een opmerking van Ali B. op een feestje achteraf schrok de zangeres. “Hij begon tegen mij: ‘Jij was toch die onzekere?’ Mijn 15-jarige zusje was mee en die zei meteen: ‘Waar bemoei jij je mee, wat is dat voor iets geks?’ Waarop Ali zegt: ‘Jij moet gewoon je fucking bek houden, kutwijf.’ Mijn zusje was 15. Ik nam het niet op voor haar op dat moment. Ik bagatelliseerde het en zei: ‘Het komt goed, het is Ali.’” Het bleef daarbij, wat betreft Ali B. Haar zusje gooide hem uit haar playlist.

Anouk wil geen jurylid meer zijn van The Voice of Holland

Glitterstring

Ook Kirsten Berkx kreeg te maken met de streken van Riethoven. “Ik loop door de gang en hij loopt achter mij en zegt: ‘Wat heb jij een geil broekje aan.’ Ik had de meest niet-charmante pyjama aan die je je kan bedenken. Maar het moet niet uitmaken of ik een pyjamabroek droeg of een gouden glitterstring. Jij hebt als man het recht niet om zoiets tegen een meisje te zeggen, ongeacht leeftijd en status tegenover jou. Je hebt een werkrelatie, dan hoor je zoiets niet te zeggen. Ik dacht alleen maar: ‘What the fuck zeg jij nou, je zegt iets heel geks.’ Dat heb ik niet zo gezegd, ik heb wel zo gekeken en het stom weggelachen.”

Berkx had de geruchten over Rietbergen tijdens de opnames van het programma gehoord “in de wandelgangen”. “Die heb ik naast me neergelegd, tot ik zelf die opmerking kreeg. Hij had het jaar ervoor therapie gehad”, zegt ze sarcastisch.

Relatie verbroken
Zaterdag werd bekend dat het programma ‘The Voice of Holland’, waar Rietbergen bandleider is, is stopgezet wegens seksueel grensoverschrijdend gedrag. Zo is er aangifte gedaan tegen coach Ali B, naar verluidt door een oud-deelnemer, en erkende bandleider Jeroen Rietbergen dat de aantijgingen aan zijn adres juist zijn, waarna hij opstapte. Hij had relaties van ‘seksuele aard’ gehad met vrouwen die betrokken waren bij ‘The Voice of Holland’, meldde hij. Maandag maakte Linda de Mol bekend dat ze haar relatie met Rietbergen heeft verbroken en haar werkzaamheden voorlopig stillegt.

RTL en producent ITV hebben een onafhankelijk onderzoek ingesteld naar de aantijgingen. ITV roept slachtoffers en getuigen van ongepast gedrag rond ‘The Voice of Holland’ op zich te melden. Dat kan bij externe onderzoekers die zijn ingehuurd door de organisatie. “Onze hoogste prioriteit is het bieden van een veilige en ondersteunende omgeving voor iedereen die deelneemt of werkt aan onze shows en er is bij ITV Studios sprake van een zerotolerancebeleid ten aanzien van het soort gedrag waarvan wordt gezegd dat het heeft plaatsgevonden”, luidt een verklaring van de producent.

https://www.hln.be/showbi(...)ffe-voelen~ac30e1f9/

En dat is dan onschuldig _O- _O-

[ Bericht 87% gewijzigd door ikweethetookniet op 11-07-2025 17:00:18 ]
pi_218184160
Dan kan zijn mattie John ook weer terugkomen naar het Gooi….
pi_218184207
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:48 schreef Perrin het volgende:
Ter kennisgeving : eenieder die aan victim blaming/shaming doet danwel vermeende feiten bagatelliseert wordt permanent van het forum verwijderd

Laatste nieuws:
• BOOS uitzending: Ali B verdacht van verkrachting
• BOOS uitzending: Zeker 19 meldingen over Rietbergen - Ging zeker tien jaar door
• BOOS uitzending: Meerdere melding tegen Borsato, ook van Voice Kids deelnemers
• Edwin Evers Band zet Rietbergen aan de kant na aantijgingen bij de Voice
• Voice Kids en Senior ook stilgezet tot er meer duidelijkheid is
• RTL schort samenwerking met The Voice-coach Ali B op na tweede aangifte
• Oud-kandidaten kregen te maken met seksueel getinte opmerkingen
• Linda de Mol verbreekt relatie met Rietbergen en legt eigen werkzaamheden neer
• Anouk geeft aan nooit meer bij de Voice te willen terugkeren
• Grote sponsoren stappen op

https://nos.nl/artikel/24(...)verschrijdend-gedrag
[..]
Bekijk deze YouTube-video

[ twitter ]

https://www.mediacourant.(...)ice-bekent-misbruik/
[..]

Nu er geen slachtoffer blijkt te zijn volgens de rechter, slaat die eerste zin uit de OP ineens nergens meer op.
Terwijl iedereen weet dat wat Jeroen deed vele grenzen overschreed.
pi_218184983
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nu er geen slachtoffer blijkt te zijn volgens de rechter, slaat die eerste zin uit de OP ineens nergens meer op.
Terwijl iedereen weet dat wat Jeroen deed vele grenzen overschreed.
Tuurlijk wel, dat Jeroen blijkbaar geen strafbare feiten heeft gepleegd betekend niet dat die feiten zijn verdwenen. Zijn grensoverschrijdend gedrag en de slachtoffers daarvan zijn er nog steeds, het was alleen niet strafbaar genoeg om over te gaan tot vervolging.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 15:14:50 #12
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_218185081
Ging ook echt om verkrachting, toch? Voor die aanklacht is hij vrijgesproken. Wil niet zeggen dat hij niets op zijn kerfstok heeft. Het is wel handig, voor ons allemaal, als bij ernstige zaken als verkrachting, zorgvuldig wordt gekeken of dat voldoende kan worden aangetoond. Kennelijk kon dat hier niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 11 juli 2025 @ 15:32:35 #13
38496 Perrin
pi_218185195
quote:
,,Het is eerst heel gezellig en je voelt je gezien. Maar later krijg je berichten waarin hij vraagt om samen een hotelkamer te boeken.”

,,Hij zei dat ik niet te geil mocht doen tijdens opnamedagen, want dan zou hij me bespringen.”

,,Hij hield wel van de jonge meiden, ook kandidaten. Ik had een keer bepaalde kleding aan op het werk, die hij blijkbaar als sexy ervoer. Tijdens contact over werkzaken appte hij me dan of ik die kleding weer aan deed.”

,,Jeroen appte mij met de vraag hoe ik me daar beneden had geschoren. Hij vroeg of ik wel discreet kon zijn over ons app-contact en dat het programma het niet cool zou vinden als ze dit zouden weten. Later stuurde hij een dickpic.”

,,Ik was m’n Blind Audition aan het voorbereiden. Jeroen gaf me telkens complimentjes. Op een gegeven moment vroeg hij: ‘Hoe oud ben je?’ Ik zei dat ik 17 was. Hij reageerde: ‘Oh, daar voel je niks van.’”

,,Ik was 18 toen ik meedeed aan The Voice. Na de opnames stond ik een keer buiten en kwam Jeroen nog even praten. Toen hij wegliep, zei hij al grijnzend tegen me: ‘Ik heb een hele grote pik.’ Dit kwam echt uit het niks.”

,,Hij weet ook dat mensen niks zeggen, anders neem je dat risico niet. Echt zo'n man die denkt: ‘Ik kan toch doen wat ik wil.’”
Als je je dure advocaten kunt veroorloven en een rijke schoonvader zwager hebt dan kom je overal mee weg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 11-07-2025 17:05:09 ]
pi_218185505
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 15:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je je dure advocaten kunt veroorloven en een rijke schoonvader hebt dan kom je overal mee weg.
Schoonvader? Zwager bedoel je.
  Miss 200.000.000! vrijdag 11 juli 2025 @ 16:44:00 #15
367000 roos94
pi_218185845
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 16:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Schoonvader? Zwager bedoel je.
Whoehaa _O-
  vrijdag 11 juli 2025 @ 17:15:41 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  vrijdag 11 juli 2025 @ 17:16:14 #17
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  vrijdag 11 juli 2025 @ 17:27:19 #18
38496 Perrin
pi_218186169
quote:
Dat hij hordes minderjarige meisjes lastigvalt en misbruik maakt van zijn macht en status, vooruit. Iedereen heeft zo zijn zwakheden, jatog.
pi_218186601
Was Jeroen een loodgieter geweest had ie nu vastgezeten
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Spellchecker zaterdag 12 juli 2025 @ 18:02:23 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218193700
Nienke Wijnhoven reageert op niet vervolgen Rietbergen; ik hoef niemand meer te overtuigen
quote:
Het doet Nienke Wijnhoven ‘pijn’ dat Jeroen Rietbergen definitief niet wordt vervolgd in de zedenzaak rondom The Voice of Holland. Nu de juridische weg is afgesloten, is het tijd alles te verwerken, schrijft de zangeres op Instagram.

Het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden besloot vrijdag dat Rietbergen definitief niet wordt vervolgd. ‘En dat doet pijn. Niet omdat ik mijn waarheid kwijt ben, niet omdat het OM me niet geloofde, want dat deden ze namelijk wel’, stelt Wijnhoven. ‘En dat draag ik met me mee. Ik weet hoe belangrijk het is dat mensen zich gezien en gehoord voelen. Zeker wanneer ze opstaan tegen onrecht.’

De 27-jarige Wijnhoven zegt dat haar leven voorgoed is veranderd sinds haar deelname aan The Voice. ‘Niet alleen door wat er is gebeurd, maar vooral door alles wat daarna volgde. Het heeft me geraakt, gevormd en soms gebroken. Toch ben ik blijven staan. Voor mezelf, en voor mijn dochter’, schrijft ze. ‘Ik heb mijn verhaal gedeeld omdat ik geloofde, en nog steeds geloof, dat het belangrijk is om te spreken. Niet om aandacht, niet uit woede, maar uit rechtvaardigheidsgevoel. Omdat sommige dingen niet stil mogen blijven. Omdat ik hoopte dat spreken iets in beweging kon zetten.’

Strijd is gestreden

‘Ik hoef niemand meer te overtuigen. Die strijd is gestreden’, gaat Wijnhoven verder. ‘Wat blijft, is de ruimte die ik nu zelf moet maken. Voor verwerking. Voor rust. Voor een toekomst waarin dit een plek mag krijgen. Ik blijf mijn stem gebruiken. Niet vanuit strijd, maar vanuit vertrouwen. Omdat ik geloof dat we samen een wereld kunnen bouwen waarin jonge mensen, vrouwen, mannen, iedereen, veilig mogen groeien. Waar je kunt spreken zonder bang te zijn. Waar jouw stem niet het begin is van stilte, maar van verandering.’

Wijnhoven deed in februari 2022 aangifte tegen Rietbergen. De zangeres deed mee aan het achtste seizoen van The Voice of Holland, waar Rietbergen werkzaam was. Hij zou zich aan haar hebben vergrepen. In mei vorig jaar besloot het Openbaar Ministerie (OM) die zaak te seponeren, waarop de zangeres een artikel 12-procedure startte in de hoop dat Rietbergen alsnog vervolgd zou worden.

Screenshots van haar instagram:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')