abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203298328
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef over_hedge het volgende:
Lekker beschuitje eten met iemand die je heeft aangerand. Moet kunnen
Kennelijk is het mogelijk om maanden na de daad aangerand te worden,
speak only if it improves the silence.
pi_203298338
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:35 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dat meisje stelt toch juist dat het niet vrijwillig is?
Ze bevroor en liet het over zich heen komen en zei geen nee.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:41:37 #228
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203298342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:40 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je doet geen aangifte van verkrachting als je uitgaat van vrijwilligheid. Dat hele verstijven is een bekend fenomeen (fight flight freeze) en allerminst een indicatie van vrijwilligheid. Hooguit heeft de andere partij dit niet in de gaten maar ook dat maakt het niet vrijwillig.
Maar ook niet strafbaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203298361
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:37 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Misschien eens, maar ook vanuit een machtspositie moet je gewoon kunnen neuken. Sterker nog, veel dames worden juist daar week in de knieën van.

Vanuit een afdwingende positie uiteraard niet
Probleem is dat ze achteraf kan zeggen dat ze zich gedwongen voelde vanwege die machtspositie in de relatie dus wie heeft dan gelijk?
pi_203298362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:17 schreef riazop het volgende:

[..]
En terecht.

Vreemdgaan is (nog) geen misdrijf
Met je vieze vingers ongevraagd een greppel in gaan wel.
pi_203298364
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Als je het jargon van de dame in kwestie ziet komt ze niet bepaald op me over als die onschuldige maagd die dit nooooooit zag aankomen.

:{²
Ze stelt dan ook niet dat ze het niet zag aankomen. Beetje gek, naar een neukfeest gaan en dan seks niet aan zien komen.

Ze heeft meermaals geweigerd en voelde zich uiteindelijk gedwongen.
pi_203298369
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:40 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je doet geen aangifte van verkrachting als je uitgaat van vrijwilligheid. Dat hele verstijven is een bekend fenomeen (fight flight freeze) en allerminst een indicatie van vrijwilligheid. Hooguit heeft de andere partij dit niet in de gaten maar ook dat maakt het niet vrijwillig.
Dat maakt allemaal niet uit, in de huidige wet moet er dwang zijn die is er niet.

in de nieuwe wet is het van belang of er wederzijdse toestemming was(dit hoeft niet letterlijk uitgesproken te zijn). Vrijwillig meegaan en niet protesteren geeft de indruk van wederzijdse toestemming.
pi_203298375
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:36 schreef riazop het volgende:

[..]
Vooral vrpouwen lijken juist de macht te hebben door met hun kut een of meerdere rondes verder te kunnen komen.
Ja zo'n Maan is ook onderdeel van dit probleem dan.
pi_203298380
:') Gaan we nou met z'n allen een keer het grijze gebied accepteren? Nienke vond het eerst spannend, toen misschien toch wat ongemakkelijk, toen ging ze eens praten met een vriendin over machtsstructuren en nog eens goed nadenken over seks en nu vindt ze het toch aanranding.

Tja, zo werkt dat nou eenmaal als je met een grijs gebied te maken hebt.
pi_203298381
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ze stelt dan ook niet dat ze het niet zag aankomen. Beetje gek, naar een neukfeest gaan en dan seks niet aan zien komen.

Neukfeest???
pi_203298390
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Probleem is dat ze achteraf kan zeggen dat ze zich gedwongen voelde vanwege die machtspositie in de relatie dus wie heeft dan gelijk?
Ja terecht punt. In deze fase moeten we ook de optie openhouden dat ze er in eerste instantie geen probleem mee had. Aan het OM om dat uit te pluizen.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:45:29 #237
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203298399
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Catatafishh het volgende:

Ja, jaren later. Dwang met terugwerkende kracht. Ik houd mijn hart vast wat dit als sneeuwbaleffect teweeg gaat brengen. Veel stoute potentaten trillen op hun beentjes nu.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:45:51 #238
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203298402
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit wespennest heb ik gisteren al vertrapt, dat vind ik wel genoeg. Moraal van het verhaal is dat een dergelijke uitspraak geen vrijbrief is voor betasting en daar ben ik het mee eens.

De vraag is overigens ook of mensen van die leeftijd de uitdrukking kennen, omdat die uit een reclame komt van ver voor hun geboorte.
Dus iemand wordt aangerand. Zou daarna nog in een interview zeggen dat ze met de dader wel een beschuitje zou willen eten maar jaren later barst ze in huilen uit?
Ik wil best geloven dat ik vrouwen niet altijd begrijp maar dit wordt wel erg clownesk :')
pi_203298404
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
:') Gaan we nou met z'n allen een keer het grijze gebied accepteren? Nienke vond het eerst spannend, toen misschien toch wat ongemakkelijk, toen ging ze eens praten met een vriendin over machtsstructuren en nog eens goed nadenken over seks en nu vindt ze het toch aanranding.

Tja, zo werkt dat nou eenmaal als je met een grijs gebied te maken hebt.
Hoogstwaarschijnlijk, besef komt ook meer als je wat ouder bent. Ik vraag me wel af hoe het was gelopen als er een glanzende carrière uit voortgekomen was.
pi_203298413
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:59 schreef probeer het volgende:

[..]
'Ze' hoeven ons maar één ding te vragen. Helaas is dat iets wat 'wij' blijkbaar niet kunnen.

Niet verkrachten (of seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen).
Ik heb daar helemaal geen wij gevoel bij. Maar ik kan niet zo goed tegen die hulpeloosheid, het is een soort ritueel vieren van de zwakte van de vrouw wat er nu gebeurt. Vooral in de mist om enkele noemenswaardige incidenten heen gecreeerd met laaggeletterde vaagpraat als 'seksueel overschrijdend' en 'veilige omgeving' want dan doorgaans betekent dat niemand de verkeerde gender pronouns of huidskleurbetitlingen gebruikt, maar blijkbaar ook met seks te maken heeft. Nieuwsuur opende zelfs met het verwijt dat het een 'onprettige omgeving' was, stop de persen!

Het gaat wel om volwassen vrouwen en als je geen 'nee' kunt zeggen ben je nog niet volwassen en moet men zich afvragen of ze dan wel wat in volwassen omgevingen te zoeken hebben en of ze wel goed zijn opgevoed. In de grote mensenwereld hebben de meeste mensen nou eenmaal vooral het beste met zichzelf voor hebben en niet per se met een ander.

Over die kerels heb ik wel een moreel oordeel, maar belangrijker is of nu niet die hulpeloosheid van sommige vrouwen, het niet nee kunnen zeggen, het verkracht zijn als je dingen gedaan hebt waar je spijt van hebt, al dan niet omdat het niet het gewenste carriere-effect heeft gehad, als norm gesteld gaat worden. Woorden doen ertoe, precieze betekenissen ook en in een mist van preutsheid, een moreel oordeel over de mannen, onprofessionaliteit en spijt dreigen vage normen gesteld te worden die erop neerkomen dat vrouwen niet voor zichzelf op kunnen en hoeven te komen en deze hulpeloze wezens door mannen beschermd moeten worden tegen hun eigen zwakheid.

Dat vind ik een gevaarlijk norm omdat die niet gaat werken, niet reeel is en uitgaat van een zwak vrouwbeeld. De norm tav de fysiek zwakke vrouw die beschermd moet worden tegen de fysiek sterkere man vloeit wel heel makkelijk over in eentje ten aanzien van mentale zwakte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:46:47 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203298415
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Hoogstwaarschijnlijk, besef komt ook meer als je wat ouder bent. Ik vraag me wel af hoe het was gelopen als daarna een glanzende carrière uit voortgekomen is.
Of dat ze na een heftige romance samen trouwden en nog veel kinderen kregen. Ze kwam er wat laat achter dat ze gebruikt en bespeeld was.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203298421
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dat maakt allemaal niet uit, in de huidige wet moet er dwang zijn die is er niet.

in de nieuwe wet is het van belang of er wederzijdse toestemming was(dit hoeft niet letterlijk uitgesproken te zijn). Vrijwillig meegaan en niet protesteren geeft de indruk van wederzijdse toestemming.
Je zou kunnen beredeneren dat er dwang ging vanuit de machtspositie. Maar toegegeven is dat wat vergezocht. Ik denk wel dat als er nu nog 5 dames hetzelfde verklaren, onafhankelijk van elkaar, dat het verhaal tegen ali wat meer basis krijgt.

Hoe dan ook gaat bewijstechnisch deze zaak een hele uitdaging worden. En als de dames oprecht het idee hebben aangerand of verkracht te zijn dat is dat buitengewoon treurig natuurlijk
pi_203298426
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:44 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Neukfeest???
Wat is er?
pi_203298433
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:47 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je zou kunnen beredeneren dat er dwang ging vanuit de machtspositie. Maar toegegeven is dat wat vergezocht. Ik denk wel dat als er nu nog 5 dames hetzelfde verklaren, onafhankelijk van elkaar, dat het verhaal tegen ali wat meer basis krijgt.

Hoe dan ook gaat bewijstechnisch deze zaak een hele uitdaging worden
Vergeet niet dat zij op beeld heeft verklaard "vrijwillig" mee gegaan te zijn en sex gehad te hebben.

Ga dat maar eens uitleggen.
pi_203298440
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit wespennest heb ik gisteren al vertrapt, dat vind ik wel genoeg. Moraal van het verhaal is dat een dergelijke uitspraak geen vrijbrief is voor betasting en daar ben ik het mee eens.

De vraag is overigens ook of mensen van die leeftijd de uitdrukking kennen, omdat die uit een reclame komt van ver voor hun geboorte.
Vind het gewoon een zooitje.
pi_203298468
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maar ook niet strafbaar.
Dat zal blijken
pi_203298470
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 21 januari 2022 @ 11:50:47 #248
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203298471
Wel grappig dat Ali B. die bouncing akoestiek met verschillende dames wegzet als "affaire". :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203298479
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Specularium het volgende:

[..]
Met je vieze vingers ongevraagd een greppel in gaan wel.
Niet in een orgie context
pi_203298480
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:48 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Vergeet niet dat zij op beeld heeft verklaard "vrijwillig" mee gegaan te zijn en sex gehad te hebben.

Ga dat maar eens uitleggen.
De vrijwilligheid van de seks wordt juist door haar bestreden.

Het meegaan naar die studio niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')