Kennelijk is het mogelijk om maanden na de daad aangerand te worden,quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef over_hedge het volgende:
Lekker beschuitje eten met iemand die je heeft aangerand. Moet kunnen
Ze bevroor en liet het over zich heen komen en zei geen nee.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:35 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat meisje stelt toch juist dat het niet vrijwillig is?
Maar ook niet strafbaar.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:40 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Je doet geen aangifte van verkrachting als je uitgaat van vrijwilligheid. Dat hele verstijven is een bekend fenomeen (fight flight freeze) en allerminst een indicatie van vrijwilligheid. Hooguit heeft de andere partij dit niet in de gaten maar ook dat maakt het niet vrijwillig.
Probleem is dat ze achteraf kan zeggen dat ze zich gedwongen voelde vanwege die machtspositie in de relatie dus wie heeft dan gelijk?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:37 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Misschien eens, maar ook vanuit een machtspositie moet je gewoon kunnen neuken. Sterker nog, veel dames worden juist daar week in de knieën van.
Vanuit een afdwingende positie uiteraard niet
Met je vieze vingers ongevraagd een greppel in gaan wel.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:17 schreef riazop het volgende:
[..]
En terecht.
Vreemdgaan is (nog) geen misdrijf
Ze stelt dan ook niet dat ze het niet zag aankomen. Beetje gek, naar een neukfeest gaan en dan seks niet aan zien komen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je het jargon van de dame in kwestie ziet komt ze niet bepaald op me over als die onschuldige maagd die dit nooooooit zag aankomen.²
Dat maakt allemaal niet uit, in de huidige wet moet er dwang zijn die is er niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:40 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Je doet geen aangifte van verkrachting als je uitgaat van vrijwilligheid. Dat hele verstijven is een bekend fenomeen (fight flight freeze) en allerminst een indicatie van vrijwilligheid. Hooguit heeft de andere partij dit niet in de gaten maar ook dat maakt het niet vrijwillig.
Ja zo'n Maan is ook onderdeel van dit probleem dan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Vooral vrpouwen lijken juist de macht te hebben door met hun kut een of meerdere rondes verder te kunnen komen.
Neukfeest???quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ze stelt dan ook niet dat ze het niet zag aankomen. Beetje gek, naar een neukfeest gaan en dan seks niet aan zien komen.
Ze heeft meermaals geweigerd en voelde zich uiteindelijk gedwongen.
Ja terecht punt. In deze fase moeten we ook de optie openhouden dat ze er in eerste instantie geen probleem mee had. Aan het OM om dat uit te pluizen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Probleem is dat ze achteraf kan zeggen dat ze zich gedwongen voelde vanwege die machtspositie in de relatie dus wie heeft dan gelijk?
Ja, jaren later. Dwang met terugwerkende kracht. Ik houd mijn hart vast wat dit als sneeuwbaleffect teweeg gaat brengen. Veel stoute potentaten trillen op hun beentjes nu.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Catatafishh het volgende:
Ze heeft meermaals geweigerd en voelde zich uiteindelijk gedwongen.
Dus iemand wordt aangerand. Zou daarna nog in een interview zeggen dat ze met de dader wel een beschuitje zou willen eten maar jaren later barst ze in huilen uit?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit wespennest heb ik gisteren al vertrapt, dat vind ik wel genoeg. Moraal van het verhaal is dat een dergelijke uitspraak geen vrijbrief is voor betasting en daar ben ik het mee eens.
De vraag is overigens ook of mensen van die leeftijd de uitdrukking kennen, omdat die uit een reclame komt van ver voor hun geboorte.
Hoogstwaarschijnlijk, besef komt ook meer als je wat ouder bent. Ik vraag me wel af hoe het was gelopen als er een glanzende carrière uit voortgekomen was.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Gaan we nou met z'n allen een keer het grijze gebied accepteren? Nienke vond het eerst spannend, toen misschien toch wat ongemakkelijk, toen ging ze eens praten met een vriendin over machtsstructuren en nog eens goed nadenken over seks en nu vindt ze het toch aanranding.
Tja, zo werkt dat nou eenmaal als je met een grijs gebied te maken hebt.
Ik heb daar helemaal geen wij gevoel bij. Maar ik kan niet zo goed tegen die hulpeloosheid, het is een soort ritueel vieren van de zwakte van de vrouw wat er nu gebeurt. Vooral in de mist om enkele noemenswaardige incidenten heen gecreeerd met laaggeletterde vaagpraat als 'seksueel overschrijdend' en 'veilige omgeving' want dan doorgaans betekent dat niemand de verkeerde gender pronouns of huidskleurbetitlingen gebruikt, maar blijkbaar ook met seks te maken heeft. Nieuwsuur opende zelfs met het verwijt dat het een 'onprettige omgeving' was, stop de persen!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:59 schreef probeer het volgende:
[..]
'Ze' hoeven ons maar één ding te vragen. Helaas is dat iets wat 'wij' blijkbaar niet kunnen.
Niet verkrachten (of seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen).
Of dat ze na een heftige romance samen trouwden en nog veel kinderen kregen. Ze kwam er wat laat achter dat ze gebruikt en bespeeld was.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk, besef komt ook meer als je wat ouder bent. Ik vraag me wel af hoe het was gelopen als daarna een glanzende carrière uit voortgekomen is.
Je zou kunnen beredeneren dat er dwang ging vanuit de machtspositie. Maar toegegeven is dat wat vergezocht. Ik denk wel dat als er nu nog 5 dames hetzelfde verklaren, onafhankelijk van elkaar, dat het verhaal tegen ali wat meer basis krijgt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat maakt allemaal niet uit, in de huidige wet moet er dwang zijn die is er niet.
in de nieuwe wet is het van belang of er wederzijdse toestemming was(dit hoeft niet letterlijk uitgesproken te zijn). Vrijwillig meegaan en niet protesteren geeft de indruk van wederzijdse toestemming.
Vergeet niet dat zij op beeld heeft verklaard "vrijwillig" mee gegaan te zijn en sex gehad te hebben.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:47 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Je zou kunnen beredeneren dat er dwang ging vanuit de machtspositie. Maar toegegeven is dat wat vergezocht. Ik denk wel dat als er nu nog 5 dames hetzelfde verklaren, onafhankelijk van elkaar, dat het verhaal tegen ali wat meer basis krijgt.
Hoe dan ook gaat bewijstechnisch deze zaak een hele uitdaging worden
Vind het gewoon een zooitje.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit wespennest heb ik gisteren al vertrapt, dat vind ik wel genoeg. Moraal van het verhaal is dat een dergelijke uitspraak geen vrijbrief is voor betasting en daar ben ik het mee eens.
De vraag is overigens ook of mensen van die leeftijd de uitdrukking kennen, omdat die uit een reclame komt van ver voor hun geboorte.
Niet in een orgie contextquote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Met je vieze vingers ongevraagd een greppel in gaan wel.
De vrijwilligheid van de seks wordt juist door haar bestreden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:48 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Vergeet niet dat zij op beeld heeft verklaard "vrijwillig" mee gegaan te zijn en sex gehad te hebben.
Ga dat maar eens uitleggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |