abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203133205

Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203133208
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:09 schreef mir1986 het volgende:
OMG, hebben jullie de reclame van de MCDonalds gezien?
50% korting op je burger na een vaccinatie _O- 8)7
Wut? Bron/linkje?
pi_203133216
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wut? Bron/linkje?
Onzin natuurlijk
pi_203133224
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:09 schreef mir1986 het volgende:
OMG, hebben jullie de reclame van de MCDonalds gezien?
50% korting op je burger na een vaccinatie _O- 8)7
Nou, als dat de mensen niet overtuigt of dat laatste zetje geeft dan weet ik het ook niet meer :P
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_203133231
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:14 schreef CR7 het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk
er staan vaccins op McDonald's verpakkingen dus ik sta nergens meer van te kijken.
Plaats hier uw advertentie
pi_203133243
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:14 schreef CR7 het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk
Nope, zie mijn reactie hierboven.
  maandag 10 januari 2022 @ 23:17:47 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
  maandag 10 januari 2022 @ 23:18:35 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203133261
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:16 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Het was een woordgrap. Je hoeft niet echt geprikt te zijn om die korting te krijgen. Man, ben je nou echt zo naïef? :D
pi_203133263
quote:

[..]
Nep natuurlijk
pi_203133274
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Het was een woordgrap. Je hoeft niet echt geprikt te zijn om die korting te krijgen. Man, ben je nou echt zo naïef? :D
Slechte woordgrap dan.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 23:20:29 #12
236264 crew  capricia
pi_203133280
quote:

[..]
quote:
McDonald’s stopt na ophef met ‘vaccinatie-korting’ in Bergen op Zoom, niet iedereen snapt grap

Geen hamburger voor een prikkie, maar een hamburger ná een prikkie. Onder dat motto hield de McDonald’s in Bergen op Zoom dit weekend een opmerkelijke actie. Wie zich net had laten vaccineren zou 50 procent korting krijgen op een burger. De reacties op de stunt laten zich raden, al lijkt niet iedereen de knipoog te begrijpen. Maandag is de actie per direct stopgezet.

Er werd niet écht door medewerkers gecheckt of iemand gevaccineerd is tegen het coronavirus. De korting kreeg je bij het inleveren van een bepaalde flyer. Die is gemaakt omdat er onlangs een vaccinatielocatie opende op een steenworp afstand van de McDonald’s in Bergen op Zoom.
https://www.bd.nl/brabant(...)%2Fwww.google.com%2F

_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203133299
Goed, ik kom net van de telefoon met een van mijn UK vrienden.

Vandaag was het er laagste aantal mensen op de IC sinds 3 maanden.

Vermoedelijk worden eind deze week de maatregelen die er nog zijn weer opgeheven.

Vanaf morgen wordt kritisch personeel (voedseldistributie, zorg, brandweer, politie, energy, etc) elke dag getest
Huishoudens krijgen de beschikking 2x per week over een zelftest

En door met het leven.

De gok van Boris heeft kennelijk weer geholpen.
B:)B
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203133319
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:22 schreef _serial_ het volgende:

Vermoedelijk worden eind deze week de maatregelen die er nog zijn weer opgeheven.

Vanaf morgen wordt kritisch personeel (voedseldistributie, zorg, brandweer, politie, energy, etc) elke dag getest

En door met het leven.

Fijn dat ze daar wel slimme mensen aan het hoofd hebben. Daarom zijn ze in Engeland zo bezig om Boris Johnson in een zwart daglicht te plaatsen met al die feestjes die hij gevierd zou hebben. Laten we eerst eens kijken naar alle politici /koningshuis in NL/buitenland die zich ook niet aan de regels houden.
pi_203133328
Waarom zijn we zo onnozel om te denken dat 2G iets gaat oplossen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203133336
quote:

En door met het leven.

En vooral ook gewoon in veel gevallen je eigen verantwoordelijkheid.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203133358
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En vooral ook gewoon in veel gevallen je eigen verantwoordelijkheid.
zon dooddoener dit na 20 maanden, 3 prikken verder en een andere variant......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_203133376
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:26 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom zijn we zo onnozel om te denken dat 2G iets gaat oplossen?
Ik denk dat veel gevaccineerden gewoon naar binnen gaan, en of dat wel of zonder 2G is. Het liefste wil je dat de lockdown voor iedereen wordt opgeheven.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_203133410
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
zie post 16
Ok, dus de groep mensen die sowieso anti-overheid zijn, die geloven dat er een wereldwijd complot gaande is om de bevolking uit te dunnen of in elk geval te volgen, dat soort zaken? Dat zijn een paar duizend mensen in Nederland.

Even los van hoe slecht idee ik het vind om groepen uit te sluiten op basis van een vrijwillige keuze die gezien wordt als verkeerd, dat wordt geen oorlog. Wel heeft NCTV niet voor niets aangegeven dat het dreigingsniveau hoger is dan toen er geen lockdown was.
pi_203133414
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Cardi B houdt een vrij lage drempel aan

SPOILER
Was dit nou weer dan, dan nog liever Ab met z'n dubbele tong horen preken.
  maandag 10 januari 2022 @ 23:37:25 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133417
Ik wil in september naar Zwitserland

Is daar net ingevoerd dat je laatste vaccinatie max vier maanden oud mag zijn om naar horeca enzo te mogen. Vorige week mijn booster gehad en nog gaar van.

:') :') :') :') :') :')

De tering hey, optieften met die gekkigheid. Dan maar geen Zwitserland, ajuus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203133420
quote:

En door met het leven.

Ik denk dat andere beroepsgroepen ook wel kritisch zijn hoor.
Tap tap tap
pi_203133431
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
Boosters continue to provide high levels of protection against severe disease from Omicron in older adults

Figures show that around 3 months after they received the third jab, protection against hospitalisation among those aged 65 and over remains at about 90%.

https://www.gov.uk/govern(...)cron-in-older-adults

De Jonge heeft gezegd dat ze het voorbereiden just in case, dat is heel wat anders dan we krijgen iedere 2 maanden een prik en sowieso heeft hij geen 2 maanden gezegd
[..]

Voorbereidingen treffen is tegenwoordig 'het gaat gebeuren'.

Over die 2 maanden: ffies niet zo mierenneuken ja ;). Dan is het 4 maanden of wat dan ook. Dat continue boosteren gaat gewoonweg zorgen voor een afbrokkelend opvolgmoraal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 januari 2022 @ 23:39:31 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133440
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ok, dus de groep mensen die sowieso anti-overheid zijn, die geloven dat er een wereldwijd complot gaande is om de bevolking uit te dunnen of in elk geval te volgen, dat soort zaken? Dat zijn een paar duizend mensen in Nederland.

Even los van hoe slecht idee ik het vind om groepen uit te sluiten op basis van een vrijwillige keuze die gezien wordt als verkeerd, dat wordt geen oorlog. Wel heeft NCTV niet voor niets aangegeven dat het dreigingsniveau hoger is dan toen er geen lockdown was.
Dat is geweld en dreiging aan de oppervlakkig. Wat een dikke dikke aids op lange termijn is voor de samenleving is diepgeworteld wantrouwen naar een (deel van de) samenleving en overheid.
Dat gaat lang na-etteren en is minder zichtbaar maar deels daardoor nog veel gevaarlijker en hardnekkiger
pi_203133449
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maurice zijn peilingen zullen wel niet kloppen maar heeft meer verstand van dit virus dan die nep wetenschappers in het OMT.
Hoe vaak heeft hij inmiddels gelijk gekregen?
Vaker dan de dissel met zijn modellen...
1947-2016
pi_203133463
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:56 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
allemaal in de metaverse straks.
Alleen als jij het toelaat.
1947-2016
pi_203133468
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is geweld en dreiging aan de oppervlakkig. Wat een dikke dikke aids op lange termijn is voor de samenleving is diepgeworteld wantrouwen naar een (deel van de) samenleving en overheid.
Dat gaat lang na-etteren en is minder zichtbaar maar deels daardoor nog veel gevaarlijker en hardnekkiger
Oh zeker. Vanavond was er bij ÉénVandaag weer zo'n opiniepeiling van Gijs Rademaker. De percentages mensen die vertrouwen in de overheid hadden waren ontzettend laag. Los van of dat wel of niet terecht is is dat een problematische situatie. Die situatie wordt alleen maar problematischer als de geestelijke gezondheidszorg niet of nauwelijks te bereiken is.

Daarmee praat ik geweld uiteraard niet goed, maar een 'loner' die voor zichzelf geen uitweg meer ziet kan veel schade aanrichten, dat wil je echt voorkomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 23:44:46 ]
pi_203133477
quote:
18s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:37 schreef Molo het volgende:

Is daar net ingevoerd dat je laatste vaccinatie max vier maanden oud mag zijn om naar horeca enzo te mogen. Vorige week mijn booster gehad en nog gaar van.

En heb je die booster genomen omdat je denkt dat het je extra beschermt tegen covid? Of voor de QR-code omdat je wil reizen /naar restaurants/kroegen/evenementen wil ? 🤔
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_203133481
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:44 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
En heb je die booster genomen omdat je denkt dat het je extra beschermt tegen covid? Of voor de QR-code omdat je wil reizen /naar restaurants/kroegen/evenementen wil ? 🤔
Is dit een retorische vraag (tenzij je onder een risicogroep valt)?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203133495
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bijna elke keer, ik ben het niet altijd met hem eens. Maar dit keer heeft hij gewoon echt gelijk met de mondkapjes.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203133496
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:09 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Ik heb al mijn dromen zien verdampen, ik was er niet tegen opgewassen en er bleef weinig anders over dan boodschappen doen en koken en hopen dat het beter zou worden.
Armoede niet echt maar dat het leven nog zin heeft is ook een vraagteken geworden. Maar ik ben dan ook geen 18 of 16 meer.
Ben eerst gaan sporten en aan mijn lichaam gaan werken, daarna samen een huis gekocht waar we nu beide mee bezig zijn.
Toegegeven, en werk tussendoor. Vul mijn tijd wel, alleen 'tis wel een beetje saai af en toe als je niet gewoon ook fijn ergens naar toe kan gaan. Evenementje, restaurantje, weekendje hotel ofso, sauna samen. Of nu gewoon nieuwe schoenen kopen omdat je ze nodig hebt, of simpelweg een plaatje MDF.

Thuis is alles prima, maar zodra je de deur uitloopt is dat omt veel te veel aanwezig met gemicromanage in het dagelijks leven. Waarschijnlijk hun doel, maar dit gaat veel te ver.
1947-2016
pi_203133499
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Is dit een retorische vraag (tenzij je onder een risicogroep valt)?
Nee vraag het me gewoon af :)
pi_203133503
quote:
18s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:37 schreef Molo het volgende:

ik ben er ook dagen gaar van geweest......en nu wat extra energie/spanning omdat we aan het pakken zijn.
en ik denk dat elk land wel naar de 6 maanden gaat helaas
  maandag 10 januari 2022 @ 23:48:28 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133508
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Oh zeker. Vanavond was er bij ÉénVandaag weer zo'n opiniepeiling van Gijs Rademaker. De percentages mensen die vertrouwen in de overheid hadden waren ontzettend laag. Los van of dat wel of niet terecht is is dat een problematische situatie. Die situatie wordt alleen maar problematischer als de geestelijke gezondheidszorg niet of nauwelijks te bereiken is.

Daarmee praat ik geweld uiteraard niet goed, maar een 'loner' die voor zichzelf geen uitweg meer ziet kan veel schade aanrichten, dat wil je echt voorkomen.
Ja heel naar idee...
Ik hoop echt van harte dat dit veel meer meegenomen gaat worden in keuzes die gemaakt worden. Dit soort lange termijn gevolgen/schade op de maatschappij
  maandag 10 januari 2022 @ 23:48:29 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203133509
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:17 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben wel blij om te zien dat gidsland Spanje ook stappen aan het nemen is om verder te gaan met het normale leven.
Voorals nog lijken andere landen in Europa ook geen verdere lockdown stappen te (willen) nemen

Maar hier knallen we waarschijnlijk nog even mondkapjes in meer settings door de strot. Zo klaar mee.
Die houden gewoon vast aan mondkapjes (buiten), QR, etc.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203133511
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Voorbereidingen treffen is tegenwoordig 'het gaat gebeuren'.

Over die 2 maanden: ffies niet zo mierenneuken ja ;). Dan is het 4 maanden of wat dan ook. Dat continue boosteren gaat gewoonweg zorgen voor een afbrokkelend opvolgmoraal.
gelukkig is kneus hugo nu opgeflikkerd......en gelijk al wat betere berichten van GOD kuipers.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 januari 2022 @ 23:48:56 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203133514
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]
ik ben er ook dagen gaar van geweest......en nu wat extra energie/spanning omdat we aan het pakken zijn.
en ik denk dat elk land wel naar de 6 maanden gaat helaas
Zeg dat nou niet :'(

Ik heb al spijt van 3 januari en ik hou nog hoop dat het 9 maanden blijft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203133517
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Bijna elke keer, ik ben het niet altijd met hem eens. Maar dit keer heeft hij gewoon echt gelijk met de mondkapjes.
Bij dat ventilatieverhaal ook.
Hij kwam er mee en werd het bos ingestuurd in 2020. En kijk nu eens bij de persconferenties... in de basis opgenomen en wordt zelfs op gestuurd.

Wel triest hoor als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk en je eigen bias als wetenschapper :')
1947-2016
  maandag 10 januari 2022 @ 23:49:34 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133521
quote:

[..]
Vooral voor de code maar eerlijk gezegd ook wel omdat ik twijfelde, want overgewicht en auto-immuunziekte. Die laatste zorgt nu juist voor overdrive reactie op het vaccin blijkt.
Dus dit is mijn laatste prik, klaar ermee.
pi_203133524
quote:

[..]
beiden
pi_203133530
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

gewoon een week compleet verrot van die booster....heel fijn
vandaag voor het eerst wat bijgeslapen na een benzo maar nog stront chagrijnig.
  maandag 10 januari 2022 @ 23:51:48 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133533
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat niet perse. maar het is beter voor alle partijen, dat ze gewoon stoppen en teruggaan naar hun steriele lab, de deur op slot doen, en zich voorlopig niet meer mengen in de adviezen omtrent Corona, en ook niet ingaan op uitnodigingen van de media of kranten.

:W
Allemaal een lintje opspelden, op diner bij de koning en dan met eervol OMT pensioen sturen
Last beter bij die ego's
pi_203133540
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]
gelukkig is kneus hugo nu opgeflikkerd......en gelijk al wat betere berichten van GOD kuipers.
Maar wel: eerst zien, dan pas geloven.
1947-2016
pi_203133541
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]
Je hebt de berichten vanavond nog niet meegekregen? Ga lekker slapen, morgen sturen we je die berichten wel, dan heb je nog even die positiviteit :P
pi_203133542
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

dat is het gevolg als iedereen mee werkt aan dit QR circus, je bent overgeleverd aan de willekeur van OMT leden en wie weet wie allemaal nog meer. Straks elke 3 maanden? CO2 budget eraan hangen? kan allemaal. hier komen we niet meer vanaf als we niet oppassen.
pi_203133543
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je hebt de berichten vanavond nog niet meegekregen? Ga lekker slapen, morgen sturen we je die berichten wel, dan heb je nog even die positiviteit :P
nog 3 dagen en dan ben ik sws 8 weken verlost van al het gezeik, maatregelen en het kutweer hier in NL haha
pi_203133544
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Vooral voor de code maar eerlijk gezegd ook wel omdat ik twijfelde, want overgewicht en auto-immuunziekte. Die laatste zorgt nu juist voor overdrive reactie op het vaccin blijkt.
Dus dit is mijn laatste prik, klaar ermee.
Ok, begrijpelijk dat je er klaar mee bent :)
En iig niet alleen voor de QR-code, vind het namelijk persoonlijk nogal bizar dat mensen zich zo laten chanteren. :)
pi_203133547
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die houden gewoon vast aan mondkapjes (buiten), QR, etc.
Hier lees ik inderdaad niks over. Spanje is ineens het gidsland maar als afstand, mondkapjes en die andere onzin gewoon gehandhaafd blijft dan verandert er onderaan de streep vrij weinig.
pi_203133553
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:47 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Nee vraag het me gewoon af :)
Laat jij je prikken omdat je bang bent om ziek te worden (of te zijn)?
pi_203133559
quote:

[..]
In mijn geval de volgende zaken :
- Oudere ouders waar ik graag op bezoek wil blijven komen, en omdat ze zelf ook de booster hebben doe ik graag met ze mee, het helpt toch altijd een beetje als bescherming en verspreiding
- Wil graag op reis kunnen blijven gaan, zonder dat het reisbeperkingen oplevert (bijvoorbeeld Frankrijk vanaf feb)
- Wil ook graag naar evenementen kunnen blijven gaan in binnen/buitenland in waar wellicht booster beperkingen gaan gelden
- Mijn vriendengroep is pro vaccinatie, dus we hebben allemaal de booster gehaald
- Mocht er straks een beperkte geldigheid komen op de QR heb ik daar in elk geval geen last van met sporten.

En zo kan ik wellicht nog even door gaan denk ik.
pi_203133563
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als die rivm'ers zo bezeten zijn van modellen en spuiten kunnen ze beter naar Dubai afreizen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 10 januari 2022 @ 23:58:03 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133571
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:54 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Ok, begrijpelijk dat je er klaar mee bent :)
En iig niet alleen voor de QR-code, vind het namelijk persoonlijk nogal bizar dat mensen zich zo laten chanteren. :)
Op beleidsniveau vind ik die QR code bezopen
Totaal niet doelmatig ook nog eens is gebleken, want heel besmettelijk na vaccinatie(s)

Op persoonsniveau... Ik wil gewoon reizen. Ik heb destijds prik twee alleen genomen omdat ik dan op vakantie ging. Pas later bleek dit ook medisch gezien qua bescherming voordeliger.

Neemt niet weg dat ik het een kutconstruct vind aan alle kanten
pi_203133572
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
dat is het gevolg als iedereen mee werkt aan dit QR circus, je bent overgeleverd aan de willekeur van OMT leden en wie weet wie allemaal nog meer. Straks elke 3 maanden? CO2 budget eraan hangen? kan allemaal. hier komen we niet meer vanaf als we niet oppassen.
Ben er ook bang voor dat het niet bij corona stopt en dat wanneer je er nog langer je er aan toegeeft, het omt met nog meer hoepels komt.

Het zijn een stel kantoorgekkies, labratten en excelslaven die compleet niet weten hoe het werkt in de samenleving. Geen feeling mee. Dat is wel nodig nu.

Dus wegwezen. Voor het landsbelang, dank voor bewezen diensten tijdens de 'uitbraak' en nu wegwezen.
1947-2016
  Redactie Frontpage maandag 10 januari 2022 @ 23:58:45 #54
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_203133575
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zit thuis met een zware depressie. Sinds kort heb ik iedere maandag groepstherapie. Daar zit ik met zes andere, vaak nog jonge mensen, die allemaal een leuke baan hebben, vaak een gezin, maar die helemaal kapot zijn door weer een lockdown. Al twee jaar gekut door een ziekte die voor hen niet per se dodelijk is
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_203133579
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als die rivm'ers zo bezeten zijn van modellen en spuiten kunnen ze beter naar Dubai afreizen.
_O-
1947-2016
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:00:19 #56
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203133584
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier lees ik inderdaad niks over. Spanje is ineens het gidsland maar als afstand, mondkapjes en die andere onzin gewoon gehandhaafd blijft dan verandert er onderaan de streep vrij weinig.
Ja haha.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:01:15 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203133592
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]
In mijn geval de volgende zaken :
- Oudere ouders waar ik graag op bezoek wil blijven komen, en omdat ze zelf ook de booster hebben doe ik graag met ze mee, het helpt toch altijd een beetje als bescherming en verspreiding
- Wil graag op reis kunnen blijven gaan, zonder dat het reisbeperkingen oplevert (bijvoorbeeld Frankrijk vanaf feb)
- Wil ook graag naar evenementen kunnen blijven gaan in binnen/buitenland in waar wellicht booster beperkingen gaan gelden
- Mijn vriendengroep is pro vaccinatie, dus we hebben allemaal de booster gehaald
- Mocht er straks een beperkte geldigheid komen op de QR heb ik daar in elk geval geen last van met sporten.

En zo kan ik wellicht nog even door gaan denk ik.
Je vindt het niet bezwaarlijk dat jouw redenen om er een te halen vooral zijn gestoeld op sociale druk?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203133594
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Totaal niet doelmatig ook nog eens is gebleken, want heel besmettelijk na vaccinatie(s)

Op persoonsniveau... Ik wil gewoon reizen. Ik heb destijds prik twee alleen genomen omdat ik dan op vakantie ging. Pas later bleek dit ook medisch gezien qua bescherming voordeliger.

qr is op medisch niveau ook kansloos.
1947-2016
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:02:07 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133597
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:58 schreef Djeez het volgende:

[..]
Ik zit thuis met een zware depressie. Sinds kort heb ik iedere maandag groepstherapie. Daar zit ik met zes andere, vaak nog jonge mensen, die allemaal een leuke baan hebben, vaak een gezin, maar die helemaal kapot zijn door weer een lockdown. Al twee jaar gekut door een ziekte die voor hen niet per se dodelijk is
Sterkte, klotesituatie dat :{
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:03:19 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133602
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
qr is op medisch niveau ook kansloos.
Ik snap je niet. Dat is niet gerelateerd wmb
pi_203133608
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je vindt het niet bezwaarlijk dat jouw redenen om er een te halen vooral zijn gestoeld op sociale druk?
Zeker wel, maar een aantal zijn ook gebasseeerd op gezondheid van mij, mijn ouders en vrienden.
Verder ben ik het er mee eens dat QR/2G/3G/en maatregelen crisis zo snel mogelijk verwoest moet worden, en we door moeten met leven, want zo kan het echt niet nog een jaar.
pi_203133612
quote:

[..]
Jeetje, sterkte kerel!

Gelukkig dat je wel groepstherapie kunt krijgen, want dat is door de enorme wachtlijsten lang niet voor iedereen weggelegd.
pi_203133616
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:58 schreef Molo het volgende:

[..]
heel besmettelijk na vaccinatie... Echt ja? Besmettelijker dan een ongevaccineerd persoon?
quote:
grappig hoe ieder zo zijn prioriteiten heeft. Ik wilde vooral zeker zijn dat ik zoveel mogelijk gedaan had om niet de oorzaak te zijn van het ziek worden van een ander, en voor mezelf dat ik een zo klein mogelijke kans had om in het ziekenhuis terecht te komen, en het liefst helemaal niet ziek werd.
Maar ja vakantie is ook belangrijk denk ik
quote:
Daar is denk ik iedereen het over eens
pi_203133620
quote:

[..]
Troost je, jullie zijn niet de enige.
Depressief worden en in je dagelijks functioneren belemmerd worden door politiek beleid. Bizar dat dat in NL gewoon politiek geaccepteerd wordt.

Nog bizarder dat in NL een overheid dat kan veroorzaken bij mensen.

En voor wat betreft hier: blijf je frustratie uitten, misschien helpt het.
1947-2016
pi_203133622
quote:

[..]
doordat ze niet toekomen aan ontspanning door de lockdown?
pi_203133625
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zeker wel, maar een aantal zijn ook gebasseeerd op gezondheid van mij, mijn ouders en vrienden.
Verder ben ik het er mee eens dat QR/2G/3G/en maatregelen crisis zo snel mogelijk verwoest moet worden, en we door moeten met leven, want zo kan het echt niet nog een jaar.
Men moet zo snel mogelijk overstappen op een vaccinatie min strategie. Want elke andere strategie is dodelijk voor de vaccinatiebereidheid en niet alleen voor deze vaccins maar voor alle vaccins.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:09:18 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133634
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]
heel besmettelijk na vaccinatie... Echt ja? Besmettelijker dan een ongevaccineerd persoon?
[..]
grappig hoe ieder zo zijn prioriteiten heeft. Ik wilde vooral zeker zijn dat ik zoveel mogelijk gedaan had om niet de oorzaak te zijn van het ziek worden van een ander, en voor mezelf dat ik een zo klein mogelijke kans had om in het ziekenhuis terecht te komen, en het liefst helemaal niet ziek werd.
Maar ja vakantie is ook belangrijk denk ik
[..]
Daar is denk ik iedereen het over eens
Ik heb nergens gezegd dat je zonder vaccin minder besmettelijk bent?
Je kunt na vaccinatie alleen nog steeds kneiterbesmettelijk zijn dus die hele schijnzekerheid van een vaccinatiepaspoort is ridicuul
Óók als je minder besmettelijk bent na vaccinatie, je kunt nog steeds alles en een iedereen besmetten
pi_203133635
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik snap je niet. Dat is niet gerelateerd wmb
Op beleidsgebied is het kansloos en daarnaast ook op medisch gebied. Zo bedoel ik 't.
1947-2016
pi_203133636
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Troost je, jullie zijn niet de enige.
Depressief worden en in je dagelijks functioneren belemmerd worden door politiek beleid. Bizar dat dat in NL gewoon politiek geaccepteerd wordt.

Nog bizarder dat in NL een overheid dat kan veroorzaken bij mensen.

En voor wat betreft hier: blijf je frustratie uitten, misschien helpt het.
vooral deze maanden zijn gewoon een hel ......na de feestdagen, kutweer, lockdown.
ik trek het nu ook heeeeel erg slecht moet ik zeggen
pi_203133638
quote:

[..]
Hè getver, wat een klotesituatie. Blij dat je in elk geval therapie hebt, ik hoop dat dat helpt. Het klinkt als een dooddoener, maar de rek is er wel uit in de samenleving lijkt me. Ik heb geen oplossing, maar de manier waarop het nu gaat doet voor veel mensen ook weinig goed.
pi_203133647
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]
vooral deze maanden zijn gewoon een hel ......na de feestdagen, kutweer, lockdown.
Jep. Ik ook.
1947-2016
pi_203133648
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:06 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Gebrek aan perspectief.
Tap tap tap
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:12:04 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133652
quote:

[..]
Ja de dvd van het RHCP concert viel toch wat tegen

Nee man, wat een simpele reactie dit toch weer
pi_203133655
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb nergens gezegd dat je zonder vaccin minder besmettelijk bent?
Je kunt na vaccinatie alleen nog steeds kneiterbesmettelijk zijn dus die hele schijnzekerheid van een vaccinatiepaspoort is ridicuul
minder dan zonder vaccinatie en korter. Dat je nog besmettelijk bent is dan ook de reden dat je je nog aan maatregelen moet houden.
quote:
Óók als je minder besmettelijk bent na vaccinatie, je kunt nog steeds alles en een iedereen besmetten
Daarom 2g... Dan besmet je alleen gevaccineerde mensen die dan iig niet in het ziekenhuis terecht komen.

Het is idd balen dat we met mutaties zitten. Huidige vaccins zorgden er wel voor dat je niet besmettelijk was bij de originele variant.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:13:56 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133656
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Op beleidsgebied is het kansloos en daarnaast ook op medisch gebied. Zo bedoel ik 't.
Als je met medisch infectiebestrijding bedoelt, eens.
Medisch voor mijzelf, weet ik zo net niet, denk dat ik er persoonlijk wel tot nu toe baat bij gehad heb.
Voor gezonde en niet zwangere jongeren, lekker zelf laten besluiten en prrrrrima als ze niet nemen, net als de griepprik en zulks.
pi_203133657
quote:
Als ik t/m vrijdag omicron kan ontwijken dan kan ik op vakantie O+ Waar sauna, zwembad en restaurants gewoon open zijn O+ Zo'n zin in. Ik ga met mijn schoonzus en die zei net: als we daar zijn wil ik eerst naar de kapper hoor! :+

ps: ik plan overigens eigenlijk meestal wel een vakantie in januari of februari, juist omdat het van die grauwe kutmaanden zijn en ik daar somber van word. Lockdown helpt niet mee nee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203133658
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja de dvd van het RHCP concert viel toch wat tegen

Nee man, wat een simpele reactie dit toch weer
We gaan volgende week een weekje weg in eigen land. Normaal gesproken zou mn vrouw nu al alles aan 't regelen zijn, lijst maken met alles wat meegenomen moet worden en ga zo maar door. In plaats daarvan maakt mn vrouw zich op dit moment vooral druk of het zwembad op het vakantiepark open is volgende week, want onze dochter is al sinds de lockdown telkens aan 't vragen wanneer ze weer mag zwemmen.

Iets heel kleins, iets heel simpels, maar het haalt (in het geval van mijn vrouw) alle lol uit de voorbereiding.
pi_203133659
quote:

[..]
Maar er is helemaal geen lockdown. Kerstkoren! Glühwein!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203133666
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als ik t/m vrijdag omicron kan ontwijken dan kan ik op vakantie O+ Waar sauna, zwembad en restaurants gewoon open zijn O+ Zo'n zin in. Ik ga met mijn schoonzus en die zei net: als we daar zijn wil ik eerst naar de kapper hoor! :+

ps: ik plan overigens eigenlijk meestal wel een vakantie in januari of februari, juist omdat het van die grauwe kutmaanden zijn en ik dara somber van wordt. Lockdown helpt niet mee nee.
Je hebt groot gelijk. Kan je thuisblijven tot vrijdag? En waar ga je heen?

Alvast veel plezier!
pi_203133674
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]
minder dan zonder vaccinatie en korter. Dat je nog besmettelijk bent is dan ook de reden dat je je nog aan maatregelen moet houden.
[..]
Daarom 2g... Dan besmet je alleen gevaccineerde mensen die dan iig niet in het ziekenhuis terecht komen.

Het is idd balen dat we met mutaties zitten. Huidige vaccins zorgden er wel voor dat je niet besmettelijk was bij de originele variant.
Er waren een aantal onderzoeken die aangaven dat je even besmettelijk bent, maar wel korter.

Met 2G kun je andere gevaccineerde mensen besmetten die weer ongevaccineerde mensen kunnen besmetten, etc. Het duurt wat langer in de keten, maar je gaat met 2G echt niet voorkomen dat ongevaccineerde mensen besmet raken. Die moeten ook werken, naar het gemeentehuis, naar de supermarkt, etc.

Met de huidige vaccins is 2G schijnveiligheid.
pi_203133675
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:15 schreef _serial_ het volgende:

Je hebt groot gelijk. Kan je thuisblijven tot vrijdag? En waar ga je heen?

Alvast veel plezier!
Ik heb deze week niet veel contacten verder. Zaterdag nog op het werk pcr test gedaan en die was negatief. Donderdag nog wel contacten, maar ik denk niet dat een eventuele besmetting dan op vrijdag al op een pcr test te zien is :+ Boodschappen voor de hele week in huis. Zaterdag weg.

edit: Oostenrijk! Skiën O+ (hotel heeft sauna en zwembad)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203133676
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
We gaan volgende week een weekje weg in eigen land. Normaal gesproken zou mn vrouw nu al alles aan 't regelen zijn, lijst maken met alles wat meegenomen moet worden en ga zo maar door. In plaats daarvan maakt mn vrouw zich op dit moment vooral druk of het zwembad op het vakantiepark open is volgende week, want onze dochter is al sinds de lockdown telkens aan 't vragen wanneer ze weer mag zwemmen.

Iets heel kleins, iets heel simpels, maar het haalt (in het geval van mijn vrouw) alle lol uit de voorbereiding.
In alle vakantieparken zijn de zwembaden momenteel helaas wel gesloten. Welkom in NL, waar we alles kapot micromanagen.
pi_203133680
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:18 schreef _serial_ het volgende:

In alle vakantieparken zijn de zwembaden momenteel helaas wel gesloten. Welkom in NL, waar we alles kapot micromanagen.
Ja, dit dacht ik ook. Wij zouden ook naar een vakantiepark met zwembad in Nederland, maar omdat tropisch zwembad dicht was hebben we geannuleerd.
pi_203133681
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik weet het, maar er is nog een hele kleine hoop dat die volgende week open zijn :P
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:20:22 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133685
quote:

[..]

Ja alles wordt wel platgeslagen idd

Hier echt de rek eruit met thuiswerken. Elke dag is hetzelfde, vergaderingen en complexe projecten gaan online moeizaam want relaties moet je onderhouden met echte mensen en niet met beeldschermen...
Ik mis contacten en los sparren met collega's etc
Klaar mee, en vooral omdat ik er nul procent nog achter sta

Privé mis ik ook van alles, vind dit overleven zo en niet leven en ik kan het níet meer verantwoorden naar mezelf qua steun.

Helpt dus nu ook niet dat ik nog steeds naar de tering ben van die booster dus gemoed extra kut nu maar goed... Misschien binnenkort maar paar dagen de hort op in mijn uppie ofzo, naar België ofzo :')
pi_203133686
quote:

[..]

Ik ben echt blij dat ik 10 min van de grens woon en dan in een totaal andere wereld zit. Afgelopen weken ben ik best veel in België geweest. Lunch afspraak met een collega ff naar België. Een biertje drinken met vrienden ff naar België. Iets dat kapot is gegaan wat je alleen kan kopen bij essentiële winkels ff naar België.
pi_203133687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:19 schreef chratnox het volgende:

Ik weet het, maar er is nog een hele kleine hoop dat die volgende week open zijn :P
Ik hoop heel erg met je mee!

Maar goed, ik ben dus één van de weinigen die serieus denkt dat de huidige lockdown overtrokken en onnodig is en er heus wel eea versoepeld gaat worden. Gewoon de 1,5 m er in houden en mondkapjes waar nodig en dan de boel open.
pi_203133690
quote:

[..]
Lijkt me een beetje individueel.
Dat de lockdown het voor sommigen moeilijker maakt, snap ik. Maar echt een depressie door de lockdown, lijkt me ook wel iets wat met persoonlijkheid en karakter te maken heeft.
Make my day!
pi_203133691
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dan hang ik de vlag uit, dan kan ik eindelijk weer eens trainen.

Maar welke regio ga je heen?
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:23:29 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik hoop heel erg met je mee!

Maar goed, ik ben dus één van de weinigen die serieus denkt dat de huidige lockdown overtrokken en onnodig is en er heus wel eea versoepeld gaat worden. Gewoon de 1,5 m er in houden en mondkapjes waar nodig en dan de boel open.
Gewoon 1,5 meter is nog steeds heel veel dicht

Eigen verantwoordelijkheid zou ik graag zien. Bescherm jezelf als je risicogroep bent, laat de rest met rust
pi_203133698
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:21 schreef agter het volgende:

Dat de lockdown het voor sommigen moeilijker maakt, snap ik. Maar echt een depressie door de lockdown, lijkt me ook wel iets wat met persoonlijkheid en karakter te maken heeft.
Er zijn best veel mensen die door het gebrek aan zonlicht in de winter al gevoeliger zijn voor een somber gevoel. Zo'n lockdown maakt zoiets alleen maar erger want minder contact met andere mensen (collega's, uit eten, avondje uit). Hij is heus niet de enige die het nu extra moeilijk heeft.
pi_203133700
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dan hang ik de vlag uit, dan kan ik eindelijk weer eens trainen.

Maar welke regio ga je heen?
Drenthe. Ach, ook zonder zwembad komt 't wel goed allemaal, ik ben die beperkingen (vooral voor mn kinderen) zo zat. Iedere dag kinderopvang is weer afvragen of ze kan gaan omdat er voldoende leidsters zijn, dansles gaat niet door, zwemles (peuterzwemmen) gaat niet door, ga zo maar door.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:24:45 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133701
quote:

[..]
Geen idee wat je nu impliceert maar het klinkt wat als een simpele kort door de bocht reactie op waar het om ging wat iemand uitte
pi_203133702
Ik heb volgende week mijn booster maar ik krijg net een whatsappje van iemand die ik gisteren gezien heb met "hoi ik heb net een positieve zelftest gedaan' dusseh...
pi_203133703
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:23 schreef Molo het volgende:

Eigen verantwoordelijkheid zou ik graag zien. Bescherm jezelf als je risicogroep bent, laat de rest met rust
Geloof jij in eigen verantwoordelijkheid? _O- _O_ Nee toch?

Bescherm jezelf als risicogroep, ja, die snap ik wel. En dan nóg gaan mensen dat niet doen.
pi_203133705
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind het ongelofelijk bizar dat eigenlijk bijna overal in EU bijna alles kan, maar we hier bij gods gratie alleen boodschappen mogen doen. En dat al bijna een maand.
pi_203133707
quote:

[..]
idd kan een trigger zijn.
pi_203133708
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:25 schreef _serial_ het volgende:

Ik vind het ongelofelijk bizar dat eigenlijk bijna overal in EU bijna alles kan, maar we hier bij gods gratie alleen boodschappen mogen doen. En dat al bijna een maand.
QFT -O-
pi_203133713
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er zijn best veel mensen die door het gebrek aan zonlicht in de winter al gevoeliger zijn voor een somber gevoel. Zo'n lockdown maakt zoiets alleen maar erger want minder contact met andere mensen (collega's, uit eten, avondje uit). Hij is heus niet de enige die het nu extra moeilijk heeft.
Oh. Dat geloof ik meteen.
Er zullen best veel mensen zijn die last hebben van het mindere zonlicht.
Make my day!
pi_203133714
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:24 schreef Oriente het volgende:
Ik heb volgende week mijn booster maar ik krijg net een whatsappje van iemand die ik gisteren gezien heb met "hoi ik heb net een positieve zelftest gedaan' dusseh...
Just great....hopelijk blijft het jou bespaard. -O-
pi_203133718
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:24 schreef Oriente het volgende:
Nou, lekker dan :+ Hoe hoog schat je de kans dat je eventueel besmet bent? Moet je nu officieel in quarantaine?
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:27:36 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Geloof jij in eigen verantwoordelijkheid? _O- _O_ Nee toch?

Bescherm jezelf als risicogroep, ja, die snap ik wel. En dan nóg gaan mensen dat niet doen.
Dan komen die mensen die geen eigen verantwoordelijkheid kunnen opbrengen met het virus in aanraking.
En als ze niet gevaccineerd zijn dan mogelijk in het ziekenhuis.
So what.
Strengere triage op uitkomstverwachting om de capaciteit in te zetten en klaar

Zoals we altijd gedaan hebben zeg maar
pi_203133721
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Geen idee wat je nu impliceert maar het klinkt wat als een simpele kort door de bocht reactie op waar het om ging wat iemand uitte
Dat het waarschijnlijk mensen betreft die er al gevoelig voor zijn, voor weinig zonlicht, of tegenslagen etc. Op individuele basis.
Make my day!
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:28:36 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133722
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En ik hoor zat mensen die het steunen en netjes volgen

Gestoord is het
pi_203133726
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:27 schreef Molo het volgende:
Dan komen die mensen die geen eigen verantwoordelijkheid kunnen opbrengen met het virus in aanraking.
En als ze niet gevaccineerd zijn dan mogelijk in het ziekenhuis.
So what.
Strengere triage op uitkomstverwachting om de capaciteit in te zetten en klaar

Zoals we altijd gedaan hebben zeg maar
Ik ben het wel met je eens hoor, alleen geloof ik totaal niet dat mensen in staat zijn de juiste keuzes voor zichzelf te maken. Mijn moeder voelt zich geen risicogroep 8-) (70+, 2020 hartinfarct gehad, hoge bloeddruk, overgewicht, rolstoelgebonden 8)7 )
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:30:18 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133729
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:28 schreef agter het volgende:

[..]
Dat het waarschijnlijk mensen betreft die er al gevoelig voor zijn, voor weinig zonlicht, of tegenslagen etc. Op individuele basis.
Kan, hoeft niet
Weet niet wat de toegevoegde waarde is op die post
Het is gewoon kut en overkomt veel mensen. Door de gevolgen van maatregelen, niet door het virus. Nevenschade
pi_203133731
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou, lekker dan :+ Hoe hoog schat je de kans dat je eventueel besmet bent? Moet je nu officieel in quarantaine?
Ik werk thuis dus dat scheelt :+ maar geknuffeld en zo dus ik denk wel aanwezig _O-
pi_203133733
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:28 schreef agter het volgende:

[..]
Of mensen die tegenslagen te verduren hebben gehad. Ik vind het een veel te eenvoudige conclusie om te zeggen dat het komt door karakter of persoonlijkheid.
pi_203133734
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:30 schreef Oriente het volgende:
Ik werk thuis dus dat scheelt :+ maar geknuffeld en zo dus ik denk wel aanwezig _O-
Ja, daar was ik al bang voor :D Ik knuffel mijn beste vriendin ook nog gewoon :@
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:31:51 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133737
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ben het wel met je eens hoor, alleen geloof ik totaal niet dat mensen in staat zijn de juiste keuzes voor zichzelf te maken. Mijn moeder voelt zich geen risicogroep 8-) (70+, 2020 hartinfarct gehad, hoge bloeddruk, overgewicht, rolstoelgebonden 8)7 )
Ja helemaal prima
Mijn moeder ook niet, ook vol risicogroep. Het zij zo, hun pakkie aan.
De maatschappij gaat weer door met de kennis van nu
Zinnige alternatieven zijn er wmb niet
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:32:03 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203133740
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Men moet zo snel mogelijk overstappen op een vaccinatie min strategie. Want elke andere strategie is dodelijk voor de vaccinatiebereidheid en niet alleen voor deze vaccins maar voor alle vaccins.
Correct. Zo weiger ik nu ook hepatitis A/B, DTP en meningitis te nemen zoals gevraagd door mijn werkgever. In de eerste plaats omdat ik geen/amper gevaar loop tijdens mijn werk, maar ook door de huidige 'prikgekte'. Ruim 10 jaar geleden nam ik al die prikken wel gewoon als het gevraagd werd (en ik nog naar landen ging waar het risico hoger was). Nu denk ik wel twee keer na.
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 00:32:09 #112
236264 crew  capricia
pi_203133743
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Eens.
Denk alleen al aan Robin Fransman. Intelligente kerel. Maar heeft zijn eigen gezondheid tov het virus toch overschat. Helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203133749
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:31 schreef Molo het volgende:

Ja helemaal prima
Mijn moeder ook niet, ook vol risicogroep. Het zij zo, hun pakkie aan.
De maatschappij gaat weer door met de kennis van nu
Zinnige alternatieven zijn er wmb niet
Maar code zwart in de ziekenhuizen!!!!!

Eigenlijk zijn we gewoon fucked door ons marginaal efficiënte zorgsysteem, wat bij een beetje grotere vraag al niet meer efficiënt is :')
pi_203133753
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:28 schreef Molo het volgende:

[..]
En ik hoor zat mensen die het steunen en netjes volgen

Gestoord is het
Dat geloof ik best. Veel mensen zijn toch nog redelijk angstig voor het virus gevaccineerd of niet. Maar toch merk je bij deze lockdown dat er een soort van trendbreuk is. Veel mensen klagen op het internet. Ook hier zie je mensen die de vorige lockdowns steunde het nu niet meer doen. Mensen zoeken massaal uitwegen het buitenland bijvoorbeeld. De nevenschade worden gewoon te groot. Ook in winkels zie je genoeg mensen zonder mondkapjes waar de vorige keer dat amper nog zo was.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:34:26 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203133754
quote:

[..]
Je kan niet voor een ander bepalen hoe die zich er bij voelt of wat voor effect het heeft op dat persoon.

Stel dat persoon kan niet meer sporten terwijl het de uitlaatklep/lust van het leven is, of niet meer aan het verenigingsleven kan deelnemen terwijl nu dat hetgene was waardoor dat persoon niet in een persoonlijk isolement kwam, heeft dat een heeeeeeel groot effect op iemands gestel.

Dat bagatelliseren? Dan kan je beter in het omt gaan zitten. Weinig voorstellingsvermogen.
1947-2016
pi_203133757
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn we gewoon fucked door ons marginaal efficiënte zorgsysteem, wat bij een beetje grotere vraag al niet meer efficiënt is :')
Andersom ook doen? Je gemeentelijke lasten maandelijks betalen en zeggen dat je door efficiëntie maar 10 termijnen kunt betalen, die andere 2 termijnen kan niet omdat er op dat moment tegenvallers zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2022 00:34:57 ]
pi_203133763
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:32 schreef capricia het volgende:
Eens.
Denk alleen al aan Robin Fransman. Intelligente kerel. Maar heeft zijn eigen gezondheid tov het virus toch overschat. Helaas.
Ja, zo ken ik er meer. Daarvan zijn er 2 dood. En dat waren geen bejaarden (58 en 62). Eigenlijk zou iedereen boven de 40 (en zeker als je overgewicht hebt) zichzelf al als risicogroep moeten beschouwen en daar naar gedragen. Je laten vaccineren is het minste dat je kan doen voor jezelf.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:37:35 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133767
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens.
Dat is niks nieuws

Ik heb jaren in ziekenhuizen gewerkt

Zag ik mensen die echt zwaar ongezond leefden en risicovolle keuzes maakten. Als gevolg daarvan ziek of ongelukken.
Deden we als samenleving op voorlichting na ook niet zo spastisch over qua bescherming.
Waarom nu dan wel?

Alcohol bij jeugd en eenzame ouderen, roken bij zwangeren, drugs bij labiele Marokkaanse gasten, de pil bij pubermeiden, quadscooters in de stad, surfen, paardrijden zonder bodyprotector.

Levert allemaal vermijdbare schade op. Ligt niemand wakker van, gebeurt niks substantieels mee iig om hen te beschermen als groep eromheen
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 00:37:37 #119
236264 crew  capricia
pi_203133768
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, zo ken ik er meer. Daarvan zijn er 2 dood. En dat waren geen bejaarden (58 en 62). Eigenlijk zou iedereen boven de 40 (en zeker als je overgewicht hebt) zichzelf al als risicogroep moeten beschouwen en daar naar gedragen. Je laten vaccineren is het minste dat je kan doen voor jezelf.
Ik heb het vanmorgen al een paar keer gepost. Als je deze groep verplicht zou kunnen vaccineren, heb je de helft van de IC capaciteit over. Dat is een heel snelle verdubbeling van die capaciteit.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:38:26 #120
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203133772
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er waren een aantal onderzoeken die aangaven dat je even besmettelijk bent, maar wel korter.

Met 2G kun je andere gevaccineerde mensen besmetten die weer ongevaccineerde mensen kunnen besmetten, etc. Het duurt wat langer in de keten, maar je gaat met 2G echt niet voorkomen dat ongevaccineerde mensen besmet raken. Die moeten ook werken, naar het gemeentehuis, naar de supermarkt, etc.

Met de huidige vaccins is 2G schijnveiligheid.
Dat 2G gaat er toch wel komen. En gaat natuurlijk helemaal niets opleveren. Net als mondkapjes in de buitenlucht :')
pi_203133777
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:37 schreef Molo het volgende:
Dat is niks nieuws

Ik heb jaren in ziekenhuizen gewerkt

Zag ik mensen die echt zwaar ongezond leefden en risicovolle keuzes maakten. Als gevolg daarvan ziek of ongelukken.
Deden we als samenleving op voorlichting na ook niet zo spastisch over qua bescherming.
Waarom nu dan wel?

Alcohol bij jeugd en eenzame ouderen, roken bij zwangeren, drugs bij labiele Marokkaanse gasten, de pil bij pubermeiden, quadscooters in de stad, surfen, paardrijden zonder bodyprotector.

Levert allemaal vermijdbare schade op. Ligt niemand wakker van, gebeurt niks substantieels mee iig om hen te beschermen als groep eromheen
Ja.....maar dit zijn allemaal dingen die ándere mensen niet per se in gevaar brengen/besmettlijk zijn. Nou ja, indirect vast wel (zoals dat roken van zwangeren).
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 00:39:32 #122
236264 crew  capricia
pi_203133781
Vanavond ook een persconferentie in Italië geweest met de uitleg van de vaccinatieplicht voor 50+

twitter

Hier voor de liefhebber:
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:40:32 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133786
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mensen die de zorg hebben verlaten vragen terug te komen, extra werken, crisisadministratie voeren, crisisopleiding tot IC hulp, procesefficienty, allemaal lekker van de grond gekomen. Not

We houden het zelf in stand
pi_203133787
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:39 schreef capricia het volgende:
Vanavond ook een persconferentie in Italië geweest met de uitleg van de vaccinatieplicht voor 50+

[ twitter ]
Ja, ik snap dit wel :Y

Ik vind overigens een leeftijd er aan plakken wel een heel goed idee, want verplichting voor jongeren lijkt mij onzinnig. Die kwamen al nauwelijks in het ziekenhuis terecht.
pi_203133788
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb het vanmorgen al een paar keer gepost. Als je deze groep verplicht zou kunnen vaccineren, heb je de helft van de IC capaciteit over. Dat is een heel snelle verdubbeling van die capaciteit.
De helft inderdaad

De IC bezetting is momenteel :
<20 : 1
20-24 : 2
25-29 : 5
30-34 : 6
35-39 : 8
40-44 : 16
45-49 : 31
50-54 : 48
50-59 : 49
60-64 : 73
65-69 : 63
70-74 : 61
75-79 : 41
80-83 : 3
90+ : 1

407 waarvan 338 50+

Als je daarvan even voor het gemak aanhoudt dat dat 60% niet gevaccineerd is kom je op 202 bedden minder uit

En in plaats van met scherp schieten, doen we het hele land op slot tegen 1 miljard of meer per week, ik vind daar wat van ja.

[ Bericht 69% gewijzigd door _serial_ op 11-01-2022 00:47:22 ]
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:42:04 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203133792
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja alles wordt wel platgeslagen idd

Hier echt de rek eruit met thuiswerken. Elke dag is hetzelfde, vergaderingen en complexe projecten gaan online moeizaam want relaties moet je onderhouden met echte mensen en niet met beeldschermen...
Ik mis contacten en los sparren met collega's etc
Klaar mee, en vooral omdat ik er nul procent nog achter sta

Privé mis ik ook van alles, vind dit overleven zo en niet leven en ik kan het níet meer verantwoorden naar mezelf qua steun.

Helpt dus nu ook niet dat ik nog steeds naar de tering ben van die booster dus gemoed extra kut nu maar goed... Misschien binnenkort maar paar dagen de hort op in mijn uppie ofzo, naar België ofzo :')
Kun je je klanten/collega's niet gewoon bezoeken? Ik probeer toch wel minimaal 2 dagen per week buiten de deur te zijn. Vandaag weer een dagje Achterhoek gehad, mooi volk :)
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 00:42:39 #127
236264 crew  capricia
pi_203133794
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind overigens een leeftijd er aan plakken wel een heel goed idee, want verplichting voor jongeren lijkt mij onzinnig. Die kwamen al nauwelijks in het ziekenhuis terecht.
Precies.
Je moet die groep hebben die 'onnodig' de zorg overspoelt. Als je die eruit kunt halen, heb je geen onnodige sluitingen nodig etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:43:18 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133796
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja.....maar dit zijn allemaal dingen die ándere mensen niet per se in gevaar brengen/besmettlijk zijn. Nou ja, indirect vast wel (zoals dat roken van zwangeren).
Dat argument vind ik echt niet meer op gaan nu. Je kunt jezelf prima laten vaccineren en/of PBM gebruiken
Besmettelijk kun je altijd zijn dus een ander behoeden voor besmetting is zonder PBM geen zekerheid te zij grote afstand tot elkaar.

Het is klaar

Nu niet? Waarom niet, en wanneer dan ooit wel?
pi_203133800
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:40 schreef Molo het volgende:
Mensen die de zorg hebben verlaten vragen terug te komen, extra werken, crisisadministratie voeren, crisisopleiding tot IC hulp, procesefficienty, allemaal lekker van de grond gekomen. Not

We houden het zelf in stand
Nou, krijg die vriendin van me maar eens terug.

Had een baan in ziekenhuis waar ze soms uitgescholden werd door patiënten, uberhaupt denken veel pt dat de verpleegkundige hun persoonlijke hulpje is, salaris matig voor hbo niveau, onregelmatige diensten, ongezonde nachtdiensten, werken met feestdagen, altijd personeelstekort en dus altijd flink aanpoten en nooit tijd hebben voor je patiënten (ook niet als ze er helemaal doorheen zitten en even een luisterend oor kunnen gebruiken).

Nu een baan als artsen bezoeker/vertegenwoordiger voor wondverbandmiddelen, 9-5 baan, auto van de zaak, laptop van de zaak, nooit meer werken tijdens vakanties, niemand die je uitscheldt want alleen op afspraak em op de koop toe ook nog een veel hoger salaris.

Mooie concurrentie, het bedrijfsleven :')
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:45:14 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133802
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Kun je je klanten/collega's niet gewoon bezoeken? Ik probeer toch wel minimaal 2 dagen per week buiten de deur te zijn. Vandaag weer een dagje Achterhoek gehad, mooi volk :)
Heel strikte bedrijfspolicy, alleen bij escalaties face to face meetings.
Dus dat is altijd als er hommeles is. Die vaak voorkomen had kunnen worden door wel face to face af te spreken :')

Helpt mijn gemoed niet
pi_203133803
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:43 schreef Molo het volgende:
en wanneer dan ooit wel?
Mijn stokpaardje *O*
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:47:57 #132
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203133809
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Drenthe. Ach, ook zonder zwembad komt 't wel goed allemaal, ik ben die beperkingen (vooral voor mn kinderen) zo zat. Iedere dag kinderopvang is weer afvragen of ze kan gaan omdat er voldoende leidsters zijn, dansles gaat niet door, zwemles (peuterzwemmen) gaat niet door, ga zo maar door.
Draag je een mondlapje bij het kdv? Bij ons is het niet verplicht volgens mij maar velen doen het wel. Van de leidsters heeft 90% er geen op. Vind het wel een beetje ongemakkelijk. Laat dat ding gewoon af als het niet verplicht is.
pi_203133815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:47 schreef leolinedance het volgende:

Draag je een mondlapje bij het kdv? Bij ons is het niet verplicht volgens mij maar velen doen het wel. Van de leidsters heeft 90% er geen op. Vind het wel een beetje ongemakkelijk. Laat dat ding gewoon af als het niet verplicht is.
Laat mensen gewoon die keus zelf maken.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:48:56 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133816
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou, krijg die vriendin van me maar eens terug.

Had een baan in ziekenhuis waar ze soms uitgescholden werd door patiënten, uberhaupt denken veel pt dat de verpleegkundige hun persoonlijke hulpje is, salaris matig voor hbo niveau, onregelmatige diensten, ongezonde nachtdiensten, werken met feestdagen, altijd personeelstekort en dus altijd flink aanpoten en nooit tijd hebben voor je patiënten (ook niet als ze er helemaal doorheen zitten en even een luisterend oor kunnen gebruiken).

Nu een baan als artsen bezoeker/vertegenwoordiger voor wondverbandmiddelen, 9-5 baan, auto van de zaak, laptop van de zaak, nooit meer werken tijdens vakanties, niemand die je uitscheldt want alleen op afspraak em op de koop toe ook nog een veel hoger salaris.

Mooie concurrentie, het bedrijfsleven :')
Klopt

Ik ga ook niet meer terug. Maar ken er zat die voor geld en goede secundaire arbeidsvoorwaarden echt wel tijdelijk te porren zijn
Niet iedereen, maar genoeg om ruimte te krijgen in de capaciteit

Ah well :')
pi_203133818
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:43 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat argument vind ik echt niet meer op gaan nu. Je kunt jezelf prima laten vaccineren en/of PBM gebruiken
Besmettelijk kun je altijd zijn dus een ander behoeden voor besmetting is zonder PBM geen zekerheid te zij grote afstand tot elkaar.

Het is klaar

Nu niet? Waarom niet, en wanneer dan ooit wel?
De politiek heeft al aangegeven dat er een lange termijn plan komt voor corona. Dus blijvende maatregelen. Dan wordt Nederland onleefbaar, vooral in de winter.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:51:01 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133820
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De helft inderdaad

De IC bezetting is momenteel :
<20 : 1
20-24 : 2
25-29 : 5
30-34 : 6
35-39 : 8
40-44 : 16
45-49 : 31
50-54 : 48
50-59 : 49
60-64 : 73
65-69 : 63
70-74 : 61
75-79 : 41
80-83 : 3
90+ : 1

407 waarvan 338 50+

Als je daarvan even voor het gemak aanhoudt dat dat 60% niet gevaccineerd is kom je op 202 bedden minder uit

En in plaats van met scherp schieten, doen we het hele land op slot tegen 1 miljard of meer per week, ik vind daar wat van ja.

Hier zou je de zwangeren ook nog even vanaf moeten halen trouwens wmb. Want hele specifieke groep die de boel kleurt onder de 40
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:51:50 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133822
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
De politiek heeft al aangegeven dat er een lange termijn plan komt voor corona. Dus blijvende maatregelen. Dan wordt Nederland onleefbaar, vooral in de winter.
Helaas is dat plan ook pas op de lange termijn klaar ;) ;)

Dat gezegd hebbende, doe ik het licht hier eens uit >:O
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:53:06 #138
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203133826
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Laat mensen gewoon die keus zelf maken.
:?
pi_203133829
quote:
Of ze wel of niet een mondkapje op willen. Jij weet niet wat daar de reden voor is.
pi_203133836
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:48 schreef Molo het volgende:
Maar ken er zat die voor geld en goede secundaire arbeidsvoorwaarden echt wel tijdelijk te porren zijn
Afgelopen weekend nog een gesprek gehad met 2 zorgmedewerkers beiden HBO-V, eentje IC verpleegkundige in Erasmus.

Beiden zeiden hetzelfde, als de beloning al is het maar tijdelijk in de vorm van een coronatoeslag verhoogd zou worden, is de motivatie onder de medewerkers veel hoger.

In het begin was het "we cheffen dat wel even" maar het is nu continue invallen, extra diensten, lastig verlof kunnen krijgen, en dan vooral dat het al zo lang achter elkaar door blijft gaan.

Als je daar een mogelijkheid naast zou zetten, dat ze bijvoorbeeld extra verlof krijgen of extra toeslag, is waarschijnlijk een deel van het probleem opgelost.

Ook was er een klacht van de vele "parttimers" - als veel parttimers een paar uur extra zou werken, zijn veel bezettingsproblemen ook als sneeuw voor de zon verdwenen.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 01:00:26 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203133845
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Of ze wel of niet een mondkapje op willen. Jij weet niet wat daar de reden voor is.
Dat is het punt niet, het gaat erom dat het onduidelijk is. Ik draag die dingen zo min mogelijk, maar als het moet doe ik het vaak wel.

Overigens ben ik van mening dat er geen enkele goede reden is voor niet-werkende lapjes voor je snufferd, maar dat is een andere discussie.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 01:06:41 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203133859
quote:

[ twitter ]

Hier voor de liefhebber:
Italie heeft 60mln inwoners. Onder de 12 zal ongeveer een evendeel zijn. Laten we zeggen dat er 55mln boven de 12 zijn. 10% daarvan is 5,5mln.

Hoe is dit bijna 2x zoveel dan?
1947-2016
  dinsdag 11 januari 2022 @ 01:06:53 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203133860
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Afgelopen weekend nog een gesprek gehad met 2 zorgmedewerkers beiden HBO-V, eentje IC verpleegkundige in Erasmus.

Beiden zeiden hetzelfde, als de beloning al is het maar tijdelijk in de vorm van een coronatoeslag verhoogd zou worden, is de motivatie onder de medewerkers veel hoger.

In het begin was het "we cheffen dat wel even" maar het is nu continue invallen, extra diensten, lastig verlof kunnen krijgen, en dan vooral dat het al zo lang achter elkaar door blijft gaan.

Als je daar een mogelijkheid naast zou zetten, dat ze bijvoorbeeld extra verlof krijgen of extra toeslag, is waarschijnlijk een deel van het probleem opgelost.

Ook was er een klacht van de vele "parttimers" - als veel parttimers een paar uur extra zou werken, zijn veel bezettingsproblemen ook als sneeuw voor de zon verdwenen.
Mijn vriendin werkt in de (corona-gerelateerde) zorg en zou een corona bonus/toeslag krijgen van een paar honderd euro. Die krijgt ze nu niet omdat ze met zwangerschapsverlof is geweest :') Het gaat echt niet om die paar centen, maar dit werkt natuurlijk niet motiverend.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 01:08:39 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203133863
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik roep het maar weer, waarom om toch steeds die plicht.
Ik begrijp niet waarom dit - anders dan macht uitoefenen - van belang is. De Staat en samenleving gaat niet ove het eigen lichaam.
Het zet wmb juist aan om het dan sws niet te doen en roept op om in verzet te gaan omdat de plicht een excuus is om mensen te onderwerpen aan overtuigingen.

Waarom mensen niet gewoon ter zake goed infomeren zodat zij zelf een eigen afweging maken.
Dat men ooit dacht dat de injecties, besmetting(en) zou voorkomen, is inmiddels achterhaalde koekont.
Vaccinaties houden kwetsbare mensen op 'scherp' zodat zij in geval van een onverhoopte infectie, deze dan wat eerder kunnen gaan afweren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203133870
twitter
  dinsdag 11 januari 2022 @ 01:20:06 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203133878
quote:

[ twitter ]

Hier voor de liefhebber:
we zullen het bekijken

gr, Ernst
pi_203133885
quote:
Ja, dit soort berichten heb ik al zo vaak gezien. En dan komen boa's langs en gaan ze netjes weer dicht. Want die boetes boven op je inkomstenprobleem is niet niks. Het is vooral een noodkreet voor hulp via de media.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 01:24:33 #148
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203133887
quote:
hoeraa
  dinsdag 11 januari 2022 @ 02:10:03 #149
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203133923
concentratie kampen

quote:
The Washington State Legislature is slated to vote on a measure that will authorize the involuntary detainment of residents as young as 5 years old in “Covid-19 concentration camps, for failing to comply with the state’s experimental vaccine mandate.

If passed, WAC 246-100 will allow local health officers at “his other sole discretion” to “issue an emergency detention order causing a person or group of persons to be immediately detained for purposes of isolation or quarantine.”

Health officers are required to provide documentation proving unvaccinated residents subject to detention have denied “requests for medical examination, testing, treatment, counseling, vaccination, decontamination of persons or animals, isolation, quarantine and inspection and closure of facilities” prior to involuntarily confining unvaccinated residents in quarantine facilities, the proposal states.

The measure also allows health officers to deploy law enforcement officials to assist with the arrest of uncompliant Washington residents.

.
According to W 246-100-040, “a local health officer may invoke the powers of police officers, sheriffs, constables, and all other officers and employees of any political subdivisions within the jurisdiction of the health department to enforce immediately orders given to effectuate the purposes of this section in accordance with the provisions of RCW 43.20.050(4) and 70.05.120.”

The “emergency detention order” legalizes the isolation and detainment of American citizens who fail to voluntarily comply with Covid gene therapy shots “for a period not to exceed ten days.”

However, a judge may extend the forced quarantine “for a period not to exceed thirty days” if the segregated individual or family persists to refuse vaccination.

The Washington State Board of Health will hold a virtual public meeting on January 12 to discuss the application of W 246-100-040.

https://fox26newshenry.co(...)he-internment-camps/
pi_203133942
quote:
En toch he. Nergens in europa zijn er winkelsluitingen of noemenswaardige beperkingen voor restaurants. Maar hier kan niets. Dat is niet uitlegbaar.
zie email 27 oktober
pi_203134061
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:35 schreef Momo het volgende:

Hogere immuniteit door grote delta golf in november/december?
Delta geeft geen immuniteit tegen Omicron (omgekeerd wel).

Nogmaals de vraag, waarom zien we in Nederland, België en bv Duitsland zulke andere Omicron curves als elders, waar het de besmettingen soms bijna vertienvoudigd?
pi_203134082
twitter
  dinsdag 11 januari 2022 @ 06:15:01 #154
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203134122
quote:
Ja en dat blijkt toch niet zo te zijn.

En nu?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203134140
quote:

[..]
Nee hoor, als je inkomsten bijv. plots dalen met 70% dan onstaan daar problemen waar je juist karakter voor moet hebben om met je gezin door te kunnen leven.
Lekker dat je niet geraakt bent. Tel je zegeningen.
Go hard or go home
pi_203134141
10% van de Italianen boven de 12 is niet gevaccineerd.
Maar hoe zit dat met 50+? Ik neem aan dat die bijna allemaal wel gevaccineerd zijn.
In hoeverre maakt die booster een verschil mbt ziekenhuisopnamens/IC bezetting voor 50+ die eerder gevaccineerd/besmet zijn? Vooral nu met het milde omicron dat het een vaccinatie(booster) plicht rechtvaardigt?
pi_203134143
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:15 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja en dat blijkt toch niet zo te zijn.

En nu?
Is 2g nutteloos?
  dinsdag 11 januari 2022 @ 06:42:50 #158
445514 DonDruiper
pi_203134147
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Is 2g nutteloos?
Ja.

1G is de meest veilige optie om weer dingen te openen, maar thank god is dat geen optie :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 11 januari 2022 @ 06:45:22 #159
445514 DonDruiper
pi_203134152
.

[ Bericht 99% gewijzigd door DonDruiper op 11-01-2022 06:46:56 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203134158
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja.

1G is de meest veilige optie om weer dingen te openen, maar thank god is dat geen optie :')
En zelfs dat is geen silver bullet, want je zou iedereen eigenlijk elke 24 uur moeten laten PCR-testen. Maar gezien de lange doorlooptijd hou je maar een paar uur over om nog iets te kunnen doen.

Ik denk dat we beter het hele idee van “verspreiding remmen” kunnen loslaten en de focus leggen op het adequaat beschermen van de risicogroep. Zeker nu met omikron is besmettingen willen voorkomen een kansloze zaak. Een lockdown helpt al niet eens.
pi_203134161
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 02:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En toch he. Nergens in europa zijn er winkelsluitingen of noemenswaardige beperkingen voor restaurants. Maar hier kan niets. Dat is niet uitlegbaar.
In de rest van Europa is het niet zo mistig. Nederland bevindt zich, zonder zicht op de haven, tijdens zware storm op een woeste zee, terwijl de rest van Europa een briesje en vrijwel onbegrensd zicht ervaart.

Daarom is de HMS OMT, slagzij makend door de dronken capriolen van een aan wijn verslaafde loods aan boord, zeer zeer zéér zorgvuldig en behoedzaam onderweg.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:03:48 #162
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203134169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In de rest van Europa is het niet zo mistig. Nederland bevindt zich, zonder zicht op de haven, tijdens zware storm op een woeste zee, terwijl de rest van Europa een briesje en vrijwel onbegrensd zicht ervaart.

Daarom is de HMS OMT, slagzij makend door de dronken capriolen van een aan wijn verslaafde loods aan boord, zeer zeer zéér zorgvuldig en behoedzaam onderweg.
_O_ _O- _O_
pi_203134171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]
We moeten de overdracht buiten doen, dan hebben de leidsters er vaak één op. Ouders mogen op dit moment niet naar binnen.
pi_203134196
https://www.nu.nl/coronav(...)-kunnen-sporten.html

Daar gaat mijn laatste restje hoop op weer werken volgende week :'( Overigens weet ik niet wat voor beeld die mensen hebben bij een sportschool, maar 'in het rond vliegende lichaamsvochten' heb ik nog nooit gemerkt.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:14:34 #165
445514 DonDruiper
pi_203134199
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
We moeten de overdracht buiten doen, dan hebben de leidsters er vaak één op. Ouders mogen op dit moment niet naar binnen.
Hier is het ook afgeven aan de deur. Wel prima zo. Weinig drama.

Doei. Kus. Veel plezier. Tot straks
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203134208
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:14 schreef josja het volgende:

Daar gaat mijn laatste restje hoop op weer werken volgende week :'( Overigens weet ik niet wat voor beeld die mensen hebben bij een sportschool, maar 'in het rond vliegende lichaamsvochten' heb ik nog nooit gemerkt.
Ook weer dat geneuzel over vervoersmomenten. :')
pi_203134218
twitter
pi_203134220
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Probleem een beetje is dat we nu -in theorie dan- starten met een vaccinatieplicht voor ouderen boven de 50.
Dan werkt het niet en wordt het 30, dan werkt het niet genoeg en moet er een booster bij, dan helpt dat niet genoeg en eindigen we met iedereen ouder dan 5.
pi_203134229
Basisonderwijs krijgt volgend schooljaar 500 miljoen euro minder

Wat een zeldzaam goed idee. Kinderen die 3 schooljaren aan corona hebben gehad ook even een kostenbesparing in hun 4e schooljaar meegeven zodat de kwaliteit nog verder achteruit gaat.
pi_203134232
quote:

Rondvliegend lichaamsvocht in de sportschool, carnaval wat enkel in kleine groepjes gevierd wordt, geen gevaar voor besmettingen omdat er geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan op Schiphol landen, wereldvreemd much? Volgens mij zitten de meeste RIVM'ers al sinds hun geboorte in een lockdown...
pi_203134246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 02:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En die in Geleen zijn natuurlijk helemaal fucked, 30 min rijden naar belgie en duitsland.
pi_203134254
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Rondvliegend lichaamsvocht in de sportschool, carnaval wat enkel in kleine groepjes gevierd wordt, geen gevaar voor besmettingen omdat er geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan op Schiphol landen, wereldvreemd much? Volgens mij zitten de meeste RIVM'ers al sinds hun geboorte in een lockdown...
Nee, die zijn gewoon niet zo eendimensionaal en niet zo inhoudsloos.
Go hard or go home
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:25:46 #173
22565 asco
Los in deze tent
pi_203134257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En die in Geleen zijn natuurlijk helemaal fucked, 30 min rijden naar belgie en duitsland.
Kwartier. ;)
pi_203134258
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:21 schreef chratnox het volgende:

Wat een zeldzaam goed idee. Kinderen die 3 schooljaren aan corona hebben gehad ook even een kostenbesparing in hun 4e schooljaar meegeven zodat de kwaliteit nog verder achteruit gaat.
Jup, en tevens gaan we ook nog bezuinigen op de jeugdzorg... gaat helemaal goed komen https://www.nu.nl/binnenl(...)-onaanvaardbaar.html
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203134271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ik ben blij dat dit soort zaken op basis van onderzoek geduid worden. Er wordt niet gekeken of die quarantaine nog nodig is en zo ja of die korter kan, maar puur en alleen: “komt de bezorging van mijn koffiebroodje in gevaar?”

Ik werd vanmorgen wakker en was er ff bijzonder klaar mee. In een fase van de pandemie waarin er een virus dat mildere klachten geeft de maatregelen maar weer verzwaren. Alsof de doorgang van cruciale sectoren het enige is dat van belang is.
pi_203134276
quote:

"
Volgens Rosendaal blijft dat argument, veelgehoord in de sportsector, niet helemaal overeind. "Sporten maakt je wel gezonder", beaamt hij, "maar je valt er niet per se van af." En dat is volgens hem een belangrijke nuance, met het oog op een van de risicogroepen in deze coronapandemie: de mensen met ernstig overgewicht.

De keuze om binnensportlocaties te sluiten kan volgens Rosendaal alleen maar te maken hebben met de poging om de virusverspreiding tegen te gaan. "De mensen die bijvoorbeeld in de sportscholen komen, lopen namelijk zelf vaak niet het risico om ernstig ziek te worden. Maar het verhoogt wel de kans dat zij besmet raken en het virus doorgeven.""

Ja, als je op dit niveau moet gaan argumenteren heeft het ook geen zin meer.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:30:11 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203134288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:21 schreef chratnox het volgende:

quote:
Scholen worden niet gecompenseerd. Volgens het ministerie van Onderwijs , Cultuur en Wetenschap (OCW) klopt het niet dat scholen volgend schooljaar te weinig geld krijgen. In kalenderjaar 2022 betaalt het ministerie 100 procent van het bedrag waar scholen recht op hebben en in kalenderjaar 2023 ook, aldus een woordvoerder. Hierdoor is het volgens het ministerie dus ook niet nodig om scholen te compenseren.
:')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203134289
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat een onzin!
pi_203134292
Dat er in de sportschool meer lichaamsvochtdeeltjes door de lucht gaan lijkt me normaal.
pi_203134294
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben blij dat dit soort zaken op basis van onderzoek geduid worden. Er wordt niet gekeken of die quarantaine nog nodig is en zo ja of die korter kan, maar puur en alleen: “komt de bezorging van mijn koffiebroodje in gevaar?”

Ik werd vanmorgen wakker en was er ff bijzonder klaar mee. In een fase van de pandemie waarin er een virus dat mildere klachten geeft de maatregelen maar weer verzwaren. Alsof de doorgang van cruciale sectoren het enige is dat van belang is.
Hier geldt een prettige situatie staat in het artikel :D.
- verwijderd door admin -
pi_203134298
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
"
Volgens Rosendaal blijft dat argument, veelgehoord in de sportsector, niet helemaal overeind. "Sporten maakt je wel gezonder", beaamt hij, "maar je valt er niet per se van af." En dat is volgens hem een belangrijke nuance, met het oog op een van de risicogroepen in deze coronapandemie: de mensen met ernstig overgewicht.

De keuze om binnensportlocaties te sluiten kan volgens Rosendaal alleen maar te maken hebben met de poging om de virusverspreiding tegen te gaan. "De mensen die bijvoorbeeld in de sportscholen komen, lopen namelijk zelf vaak niet het risico om ernstig ziek te worden. Maar het verhoogt wel de kans dat zij besmet raken en het virus doorgeven.""

Echt he. Godsgruwelijk deprimerend dit. Zag vanochtend op het journaal een item uit de gym van Debbie Keskin, die nu open zijn voor zorgpersoneel. Stond zo'n brede gast zowat met tranen in zijn ogen te vertellen dat ie deze uitlaatklep zo had gemist. Kon zelf ook wel janken; open die boel, mensen gaan langzaam kapot.
pi_203134306
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:31 schreef groenen het volgende:

[..]
"
Hier geldt nog de prettige situatie dat de besmettingen niet zo hoog zijn dat andere quarantaineregels nodig zijn. Mede dankzij de strenge coronamaatregelen.""

Toch even gelachen!
We hoeven niet te versoepelen omdat we zo streng zijn.
pi_203134324
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:31 schreef groenen het volgende:

[..]
Ja, de prettige situatie dat de quarantaine niet korter hoeft. Klap in het gezicht van je bevolking.
pi_203134360
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, de prettige situatie dat de quarantaine niet korter hoeft. Klap in het gezicht van je bevolking.
En niet te vergeten de prettige situatie dat de bevolking nog een paar weken langer opgehokt blijft door de raaskallende, wereldvreemde wetenschappers van het OMT. :')
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:51:41 #185
445514 DonDruiper
pi_203134391
Ik lees veel dat we wachten op de omikron storm.

Maar wat als die niet komt? Hoe lang wachten we dan?
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:53:56 #186
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203134397
quote:

[..]

Dus je vindt het ook onjuist dat landen als de UK de quarantaine verminderen (wegens economische redenen)?
are we infinite or am I alone
pi_203134399
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:51 schreef DonDruiper het volgende:

2 weken
  Redactie Frontpage dinsdag 11 januari 2022 @ 07:55:31 #188
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203134408
quote:
In VS ruim een miljoen besmettingen op een dag
Het aantal coronabesmettingen in de VS blijft toenemen. Maandag telde het land ruim 1,3 miljoen nieuwe coronagevallen, meldt persbureau Reuters. Niet eerder werden er in een land op één dag zoveel besmettingen gemeld. Ruim een week geleden meldde de VS ook al meer dan een miljoen besmettingen op een dag. Het daggemiddelde ligt nu op ruim 700.000 infecties per dag. Dat is een verdrievoudiging in twee weken tijd, aldus Reuters.

Ook het aantal ziekenhuisopnames in de VS neemt toe. In de afgelopen drie weken is het aantal opnames verdubbeld. Er liggen nu een recordaantal van ruim 135.000 coronapatiënten in Amerikaanse ziekenhuizen. De vele besmettingen leiden tot problemen op tal van plekken. Zo zijn in Chicago de scholen al vier dagen op rij dicht, omdat leraren zich niet veilig voelen. In New York zijn drie metrolijnen buiten dienst gesteld vanwege de vele besmettingen onder het personeel.

https://nos.nl/liveblog/2(...)mettingen-op-een-dag
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_203134420
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:31 schreef josja het volgende:

[..]
Echt he. Godsgruwelijk deprimerend dit. Zag vanochtend op het journaal een item uit de gym van Debbie Keskin, die nu open zijn voor zorgpersoneel. Stond zo'n brede gast zowat met tranen in zijn ogen te vertellen dat ie deze uitlaatklep zo had gemist. Kon zelf ook wel janken; open die boel, mensen gaan langzaam kapot.
Levensgevaarlijk een sportschool. Ga allemaal aub met een wijntje en jointje op de bank tv kijken en daarna naar bed. Denk aan de druk op de zorg!!
Facts don't care about your feelings
pi_203134441
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dus je vindt het ook onjuist dat landen als de UK de quarantaine verminderen (wegens economische redenen)?
Ja. Het gaat mij er dan ook niet om hoelang die quarantaine is, het gaat om de onderbouwing. Je kunt het gewoon niet maken om te zeggen dat we een prettige situatie hebben wanneer bij zoveel mensen het water aan de lippen staat, ook al bedoel je het anders.

Zoals vaak gezegd wordt tegen Wilders e.d.: Woorden doen ertoe.
pi_203134456
quote:

Ik word een beetje moe van het lukraak spuwen van hypotheses als onderbouwing voor allerhande maatregelen. Dat is prima als je tijd nodig hebt on die hypotheses te toetsen, maar we zijn nu twee jaar verder en verder dan "het zijn wel heel veel variabelen hoor, we weten het ook niet, dus doe maar alles" komt men niet.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203134514
Zeggen dat een depressie iets te maken heeft met karakter of persoonlijkheid is hetzelfde als zeggen dat corona maar een griepje is.
Ps, bishes.
Go hard or go home
pi_203134527
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Levensgevaarlijk een sportschool. Ga allemaal aub met een wijntje en jointje op de bank tv kijken en daarna naar bed. Denk aan de druk op de zorg!!
Tussendoor nog even naar de McDrive voor een paar Big Mac menu's. En als je dan toch nog honger hebt, laat je een kapsalon met veel kaas aanrukken.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 08:21:31 #194
445514 DonDruiper
pi_203134581
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tussendoor nog even naar de McDrive voor een paar Big Mac menu's. En als je dan toch nog honger hebt, laat je een kapsalon met veel kaas aanrukken.
Tussendoor nog even naar de essentiële Jamin!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203134609
quote:

[..]

We komen pas in actie als de boel in de fik staat, zoals gewoonlijk.
pi_203134610
De eerste besmettingen hier op kantoor zijn een feit..

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203134626
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:11 schreef Noek het volgende:
Zeggen dat een depressie iets te maken heeft met karakter of persoonlijkheid is hetzelfde als zeggen dat corona maar een griepje is.
Ps, bishes.
K dus Cor is griep.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203134640
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja. Het gaat mij er dan ook niet om hoelang die quarantaine is, het gaat om de onderbouwing. Je kunt het gewoon niet maken om te zeggen dat we een prettige situatie hebben wanneer bij zoveel mensen het water aan de lippen staat, ook al bedoel je het anders.

Zoals vaak gezegd wordt tegen Wilders e.d.: Woorden doen ertoe.
Werd zeker ook tegen Fortuyn gezegd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203134664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:51 schreef DonDruiper het volgende:

Als meer dan 50% geen stijging laat zien dan ook niet 100%.
pi_203134670
twitter
pi_203134677
Nou ik had nog hoop dat de sportscholen open gaan maar als ik het zo lees kunnen we dat vergeten.
Misschien buitensport wel?

De positieve aspecten worden weer lekker gebagatelliseerd.
Ik ga wel verder met hardhollen en boomstammen optillen.
Allemaal mindset...
pi_203134680
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Wij krijgen die piek waarschijnlijk pas als we uit de lockdown gaan
pi_203134683
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:11 schreef Noek het volgende:
Ps, bishes.
Dat kan niet hetzelfde zijn want corona is geen griep.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203134687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
"

Never ending shit show.

Ik blijf erbij, rechters word wakker.
pi_203134696
quote:
Jongeren mogen weer buiten sporten tot 20.00 uur

Jongeren tot en met 17 jaar oud mogen vanaf dinsdag weer in de avond buiten sporten. Tot nu toe was 17.00 uur de eindtijd voor een voetbal- of hockeytraining. Wedstrijden zijn niet toegestaan.

Volwassenen kunnen nog niet op versoepelingen rekenen. Zij mogen met maximaal twee personen en een eventuele instructeur buiten sporten. Hierbij moeten zij anderhalf meter afstand houden.
Parool.nl

;(
  dinsdag 11 januari 2022 @ 08:35:45 #206
445514 DonDruiper
pi_203134697
Pak melk overheidsreclame genot :'(

Kromme tenen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203134701
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Never ending shit show.

De D66 rechters en de media hebben de bevolking echt in de steek gelaten de afgelopen 2 jaar.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 08:36:44 #208
445514 DonDruiper
pi_203134702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Parool.nl

;(
Dit is toch niet meer uit te leggen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203134719
quote:

[..]
Parool.nl

;(
Gaat weer helemaal nergens over. Zelfs buitensporten wordt angstig om gedaan.
Zeker alleen met QR vanaf februari?
Ik ga geen nieuws meer lezen overdag. Merk dat het het me hele dag verziekt terwijl ik er toch 0 invloed op heb.
pi_203134722
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
De D66 rechters en de media hebben de bevolking echt in de steek gelaten de afgelopen 2 jaar.
Ik kan nog behoorlijk meekomen in de motivatie van de rechters, maar het OMT heeft geen direct mandaat en wel absolute power.

Dat loopt scheef en is onacceptabel.

Maar bij de EU ziet men ook niet dat dit een probleem is.

Geen idee waarom niet maar okay.
pi_203134723
quote:

[..]
Parool.nl

;(
Krijg de schijt man
pi_203134728
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:36 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Straks mogen de volwassenen wel sporten, maar dan wel met een mondkapje op.. :')

pi_203134738
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Straks mogen de volwassenen wel sporten, maar dan wel met een mondkapje op.. :')

[ afbeelding ]
Wel FFP2 heh anders alsnog niet }:|
pi_203134744
quote:

[..]
Parool.nl

;(
Lekker buiten, in de fucking vrieskou en regen een stukje hardhollen. Ga toch weg man. Ik moet geloof ik ook maar afstand nemen van het nieuws want ik word steeds bozer. En depressiever ook ja, N is 1 maar ik ben door dit gedonder weer aan de medicatie gegaan waar ik al jaren vanaf was.
pi_203134748
quote:

[..]
Parool.nl

;(
Dat was toch al bekend?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203134752
quote:

[..]
Parool.nl

;(
Beetje bevolking pesten, welk bewijs hebben de hoge priesters dat dit zin heeft naast wensdenken.

Waarom is wensdenken voldoende motivatie na 2 jaar bullshit regels.

Met wensdenken is ok als motivatie kunnen we effectief altijd in lock down gehouden worden.

Tijd om ook demonstraties bij te wonen. Ik ben blij dat we camera's hebben tegenwoordig.
pi_203134759
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:36 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja maar de zorg...
pi_203134762
Ik word wakker en mijn hoop van gisteren is meteen de grond in geboord. Wat een uitzichtloze situatie is dit zeg, om moedeloos van te worden. Nu moeten we zeker blij zijn met een beetje vrijheid in april-augustus? Om vervolgens weer dezelfde ellende in te gaan in het najaar.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 08:42:53 #219
445514 DonDruiper
pi_203134768
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:41 schreef josja het volgende:

[..]
Lekker buiten, in de fucking vrieskou en regen een stukje hardhollen. Ga toch weg man. Ik moet geloof ik ook maar afstand nemen van het nieuws want ik word steeds bozer. En depressiever ook ja, N is 1 maar ik ben door dit gedonder weer aan de medicatie gegaan waar ik al jaren vanaf was.
Dat is niet goed man :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203134782
ze kunnen lekker helemaal de tyfus krijgen met die hele shitshow hier
pi_203134783
quote:

[..]
Klote, sterkte. ;(
Friedman on Donahue
pi_203134787
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Gaat weer helemaal nergens over. Zelfs buitensporten wordt angstig om gedaan.
Zeker alleen met QR vanaf februari?
Ik ga geen nieuws meer lezen overdag. Merk dat het het me hele dag verziekt terwijl ik er toch 0 invloed op heb.
Ik heb mij altijd al groen en geel zitten ergeren aan de "alles dicht" reflex. Dit keer is het wel heel extreem... daar we in NL de enige zijn die zo moeilijk en krampachtig doen.

En toch zou ik het wel eens willen weten, wat is er over 2 of 3 weken anders dat je dan wel winkels etc. open kunt doen? Of zouden ze ons verrassen komende vrijdag?
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 08:46:10 #223
236264 crew  capricia
pi_203134798
quote:

[..]
Ach, wat rot.
Hoop dat het snel voorjaar wordt en alles weer kan en mag. :*
Sterkte.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203134803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:42 schreef Simmertje het volgende:
Ik word wakker en mijn hoop van gisteren is meteen de grond in geboord. Wat een uitzichtloze situatie is dit zeg, om moedeloos van te worden. Nu moeten we zeker blij zijn met een beetje vrijheid in april-augustus? Om vervolgens weer dezelfde ellende in te gaan in het najaar.
Het nieuwe normaal.
pi_203134807
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik heb mij altijd al groen en geel zitten ergeren aan de "alles dicht" reflex. Dit keer is het wel heel extreem... daar we in NL de enige zijn die zo moeilijk en krampachtig doen.

En toch zou ik het wel eens willen weten, wat is er over 2 of 3 weken anders dat je dan wel winkels etc. open kunt doen? Of zouden ze ons verrassen komende vrijdag?
De verrassing lijkt meer te zitten in nog meer geneuzel, zoals met die mondkapjes. Ook nog meer rommel het milieu in. Want al die andere mondkapjes zijn opeens waardeloos en kunnen massaal de prullenbak in. Maar goed, dat is meer een nevenschade, rondlopen met mondkapjes moet je sowieso niet (meer) willen.
pi_203134812
quote:

[..]

Ik betwijfel het. Voor volwassenen gaat het em sowieso niet worden in januari.
Ik ben 1 dag naar Antwerpen geweest en zag dat de groepslessen bij de basic fit daar zelfs door gingen.
En wij doen panisch over BUITEN sporten.

Maarja reken maar nergens op tot februari in ieder geval en zelfs dan zal het wel weer een angstige zwakke versoepeling worden.
pi_203134888
quote:

[..]

Ik zie geen verrassing uit de hoge hoed komen, of ze komen met iets arbitrairs als de winkels mogen open tussen 10 en 17u en met een max aantal mensen per m². Het argument voor verlenging zal zijn:

1. we willen de scholen opening afwachten
2. we willen de hoge aantallen besmettingen van afgelopen week (175k) afwachten qua doorstroom richting ziekenhuis.
pi_203134909
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik zie geen verrassing uit de hoge hoed komen, of ze komen met iets arbitrairs als de winkels mogen open tussen 10 en 17u en met een max aantal mensen per m². Het argument voor verlenging zal zijn:

2. we willen de hoge aantallen besmettingen van afgelopen week (175k) afwachten qua doorstroom richting ziekenhuis.
Iedereen maar dan ook iedereen weet dat het openen van de scholen gaat zorgen voor meer besmettingen.
pi_203134926
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Never ending shit show.

Wat moeten die doen dan?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203134929
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:53 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Iedereen maar dan ook iedereen weet dat het openen van de scholen gaat zorgen voor meer besmettingen.
Ja, kinderen, die er niet ziek van worden. En hun ouders ook niet.

Dat opa en oma zich willen laten besmetten door kleinkinderen is een keuze van opa en oma. En keuze waarvoor niet iedereen in lockdown zou moeten.
pi_203134935
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat moeten die doen dan?
Oordelen dat de oplossing een groter probleem is dan het probleem zelf.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 08:57:32 #232
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203134952
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:53 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ik moet dat nog zien eerlijk gezegd.
Veel mensen hebben afgelopen 3 weken ruimschoots de tijd gekregen om elkaar en vrienden/familie te besmetten met deze variant.
Ik zeg niet dat de besmettingen niet gaan stijgen maar ik zie het ook wel gebeuren dat het aantal stabiel blijft.
pi_203134960
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat opa en oma zich willen laten besmetten door kleinkinderen is een keuze van opa en oma. En keuze waarvoor niet iedereen in lockdown zou moeten.
Wat kortzichtig zeg, heel veel gezinnen kunnen niet zonder de oppas van opa/oma of andere familie/vrienden.
pi_203134972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat kortzichtig zeg, heel veel gezinnen kunnen niet zonder de oppas van opa/oma of andere familie/vrienden.
Ook da's een keuze.
pi_203134977
in het begin al falen met het beleid, een jaar later de dansen met janssen blunder en nu alles dichthouden na
2 vaccinaties, 1 booster en 1 mildere variant........

wat ben ik blij dat ik wegga over een paar dagen, wat een grote kneuzenbende dat hele OMT/RIVM en een regering die zelf niet durft na te denken.
pi_203134984
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
waarom nemen ze in godsnaam dan kinderen ?
pi_203135016
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]
Een middag in de week steunen op opa/oma om op te passen is al meteen "waarom neem je dan kinderen"? :')
pi_203135027
quote:
in het begin al falen met het beleid, een jaar later de dansen met janssen blunder en nu alles dichthouden na
2 vaccinaties, 1 booster en 1 mildere variant........

wat ben ik blij dat ik wegga over een paar dagen, wat een grote kneuzenbende dat hele OMT/RIVM en een regering die zelf niet durft na te denken.
Ik denk dat je onderschat hoezeer dat falen met beleid een bewuste keuze is geweest en niet bepaald het slaafs volgen van OMT / RIVM. Juist het kabinet wilde alles maar zo lang mogelijk open houden terwijl de halve wereld voor strengere maatregelen koos en daardoor bleef het maar bij aanmodderen. Evenzo stond het kabinet natuurlijk te springen om zo veel mogelijk te versoepelen om goede sier te maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203135033
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat moeten die doen dan?
Het is sowieso grappig dat mensen denken dat rechters zich iets aantrekken van de overheid.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:02:46 #240
342627 tja77
pi_203135034
quote:

[..]
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:04:59 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135071
quote:

[..]
Iets met evolutie en biologische drang tot voortplanten.... Heel gek, ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203135072
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Een middag in de week steunen op opa/oma om op te passen is al meteen "waarom neem je dan kinderen"? :')
Als het gaat om een middag in de week, dan valt er niks om als opa en oma niet passen op een besmet kleinkind.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:06:21 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135096
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als het gaat om een middag in de week, dan valt er niks om als opa en oma niet passen op een besmet kleinkind.
Frappant hoe je altijd precies weet hoe het bij anderen zit. Of zou moeten zitten. Is het niet qua boodschappenlijst en voedingspatroon, dan wel familiale banden en werk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203135106
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Speltip 4: je weet niet altijd dat je kind besmet is wanneer je het dropt bij de grootouder(s) :)
pi_203135119
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Iets met evolutie en biologische drang tot voortplanten.... Heel gek, ja.
terwijl de wereld al veel te vol is en naar de klote gaat.....lekker kindjes blijven maken helemaal top
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:08:12 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135127
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]
terwijl de wereld al veel te vol is en naar de klote gaat.....lekker kindjes blijven maken helemaal top
Ik zou zeggen: verander de menselijke biologie en het menselijk instinct. Succes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203135128
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Speltip 4: je weet niet altijd dat je kind besmet is wanneer je het dropt bij de grootouder(s) :)
"dropt bij je grootouders" ....dit zegt al genoeg
pi_203135129
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan neem je dus een risico.

Vind niet dat alles op slot moet blijven, omdat opa's en oma's besmet kunnen raken, omdat ze op moeten passen op hun kleinkinderen.
pi_203135140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vind niet dat alles op slot moet blijven, omdat opa's en oma's besmet kunnen raken, omdat ze op moeten passen op hun kleinkinderen.
Dit is dan ook helemaal niet wat sec het beleid bepaalt, het is slechts 1 van de vele oorzaken waardoor 50/60+ers besmet (kunnen) raken.
pi_203135144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zou zeggen: verander de menselijke biologie en het menselijk instinct. Succes.
net zoals al die zielige kindjes in afrika die doodgaan en hulp nodig hebben.....
begin er eens mee om die kinderen niet op de wereld te laten komen.
en dat is niet zo heel moeilijk
pi_203135147
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]
"dropt bij je grootouders" ....dit zegt al genoeg
Lekker mierenneuken op de dinsdagochtend, gut gut :')
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:10:07 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Maar bijspringen om ouders die beide moeten werken is waarschijnlijk ook niet aan jou besteedt. Keuzes, enzo. Moet toch heerlijk zijn, zo'n simplistisch en egocentrisch wereldbeeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203135154
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit is dan ook helemaal niet wat sec het beleid bepaalt, het is slechts 1 van de vele oorzaken waardoor 50/60+ers besmet (kunnen) raken.
Scholen vind ik aardig essentieel, dus die zou ik zeker niet dicht laten. Net zoals sportscholen, de zogenaamde niet essentiële winkels...

Denk na 2 jaar rommelen dat het wel tijd is om de rollen om te draaien. De risicogroep neemt maar wat minder risico's i.p.v. iedereen binnen te laten zitten.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:11:47 #254
445514 DonDruiper
pi_203135169
Opa's en oma's die oppassen is van alle tijden. Opa's en oma's zijn ook deels daarvoor. Over de hele wereld.

"Waarom neem je dan kinderen".. hoe krijg je het uit je vingers getypt
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203135178
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar bijspringen om ouders die beide moeten werken is waarschijnlijk ook niet aan jou besteedt. Keuzes, enzo. Moet toch heerlijk zijn, zo'n simplistisch en egocentrisch wereldbeeld.
Dan probeer je dat als ouder anders op te lossen. Zou te gek zijn dat de scholen dicht moeten blijven, omdat sommige ouders afhankelijk zijn van opa en oma om op de kinderen te passen.

En anders, dan neem je het risico. Dat is het dan. Hoort ook bij het leven.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:12:17 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135180
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]
net zoals al die zielige kindjes in afrika die doodgaan en hulp nodig hebben.....
quote:

[..]
Waarom denk je dat gezinnen in Nederland tot medio 20e eeuw ook zo groot waren? Zekerheid voor de oude dag. Wil je de Afrikaanse bevolkingsexplosie stoppen zal je de economische toestand daar moeten veranderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:12:18 #257
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_203135181
quote:

[..]
Kun je niet ergens anders gaan prediken?
Dit voegt niet echt wat toe aan de discussie.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:12:50 #258
342627 tja77
pi_203135190
quote:

[..]
Wat is dit nou weer?
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:12:54 #259
438527 MissButterflyy
pi_203135192
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
[..]
Waarom denk je dat gezinnen in Nederland tot medio 20e eeuw ook zo groot waren? Zekerheid voor de oude dag. Wil je de Afrikaanse bevolkingsexplosie stoppen zal je de economische toestand daar moeten veranderen.
Meisjes moeten naar school. Daar begint het mee.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:13:02 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135195
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Scholen vind ik aardig essentieel, dus die zou ik zeker niet dicht laten. Net zoals sportscholen, de zogenaamde niet essentiële winkels...

Denk na 2 jaar rommelen dat het wel tijd is om de rollen om te draaien. De risicogroep neemt maar wat minder risico's i.p.v. iedereen binnen te laten zitten.
Dat is het enige waar het je om te doen is, je sportschool. Zoveel was al wel duidelijk afgelopen 267 delen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203135203
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is het enige waar het je om te doen is, je sportschool. Zoveel was al wel duidelijk afgelopen 267 delen.
Had het ook over de zogenaamd niet-essentiële winkels. En wil ook gerust de kappers noemen.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:14:10 #262
342627 tja77
pi_203135212
quote:

[..]
Nee, lekker de zolderkamerautist uithangen is een zinvolle besteding van je leven _O-
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:14:27 #263
438527 MissButterflyy
pi_203135218
Maar goed, geen kans op versoepelingen dus…
Zal ik m’n kappersafspraak maar in België of Duitsland gaan maken?
pi_203135228
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Lekker mierenneuken op de dinsdagochtend, gut gut :')
de waarheid is hard he, en als je er dan op aangesproken word.........gut gut
_O- _O- :W :W
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:15:35 #265
445514 DonDruiper
pi_203135230
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Naja, iedereen heeft z'n eigen sport, sector, vrijetijdsbesteding wat hem of haar het meeste raakt omdat het dicht is.

Ik mis het stadion en buiten voetballen. Een ander het wekelijkse biljarten o.i.d. Ik weet niet waarom dat niet benoemd mag worden?
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:15:50 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135234
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Had het ook over de zogenaamd niet-essentiële winkels. En wil ook gerust de kappers noemen.
Het is wel duidelijk hoor. :')

Maar ook tegen jou zeg ik: man the fuck up. Ik wil naar mijn werk en naar de kroeg. Kan ook niet. Ga daarom niet families maar brandmerken als reden van alle ellende omdat opa en oma moeten bijspringen. Misschien onderhand eens volwassen worden en je eigen advies ter harte nemen: hoort bij het leven, tegenslag. Evenals samenleven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203135239
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zie ook geen verrassingen komen hoor. Wat iemand anders hier net ook zei, ik vond het zeker wel een verrassing dat er nog MEER geneuzel in de marge bij lijkt te komen, met die mondkapjes en dan ook mondkapjes buiten.

Man man man wat een treurigheid.

Maar wat ik mij blijf afvragen, door de scholen open zullen er vast meer besmettingen komen. Waarschijnlijk ook wel weer wat meer ziekenhuisklanten.

Maar stel dat dit zo is, wat dan? Houden we alles dicht tot mei? Waarom is er nu nooit eens een plan hier in Nederland? Of wat meer acceptatie? Of wat zijn grenswaarden voor wanneer alleen al de winkels open kunnen? Wat is het aandeel van een winkel in de besmettingscijfers?
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 09:16:56 #268
236264 crew  capricia
pi_203135249
quote:

[..]
Open er maar een topic over in KLB.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203135256
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar ook tegen jou zeg ik: man the fuck up. Ik wil naar mijn werk en naar de kroeg. Kan ook niet. Ga daarom niet families maar brandmerken als reden van alle ellende omdat opa en oma moeten bijspringen. Misschien onderhand eens volwassen worden en je eigen advies ter harte nemen: hoort bij het leven, tegenslag. Evenals samenleven.
Ik brandmerk niemand. Opa en oma dienen als flutargument om scholen en de rest dicht te houden. Daar ben ik het dus niet mee eens.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:17:36 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135260
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:15 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Naja, iedereen heeft z'n eigen sport, sector, vrijetijdsbesteding wat hem of haar het meeste raakt omdat het dicht is.

Ik mis het stadion en buiten voetballen. Een ander het wekelijkse biljarten o.i.d. Ik weet niet waarom dat niet benoemd mag worden?
Zie post 266.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203135268
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:15 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ben juist bewust geworden hoeveel betekenis dit soort simpele dingen hebben, op fysiek maar ook vooral mentaal vlak.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:19:34 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203135290
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Post van de dag.

Nu al.
1947-2016
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:20:20 #273
445514 DonDruiper
pi_203135296
Sorry.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:20:37 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203135299
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Was in Zwitserland al zo. De sportschool mocht je wel in, maar alleen met masker. Ook Tijdens de oefeningen.
1947-2016
pi_203135306
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:14 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nee, lekker de zolderkamerautist uithangen is een zinvolle besteding van je leven _O-
dus als je geen kindjes op de wereld zet ben je een zolderkamerautist ?
dat is wel heel erg zwart wit he of je leven altijd uit het standaard huisje en kindjes moet bestaan.

ik reis de hele wereld over voor een appel en en ei waar menigeen jaloers op is.....maar dat terzijde.
tot zover deze zolderkamerautist.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:22:15 #276
14505 OProg
A Life in Music
pi_203135320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik zie ook geen verrassingen komen hoor. Wat iemand anders hier net ook zei, ik vond het zeker wel een verrassing dat er nog MEER geneuzel in de marge bij lijkt te komen, met die mondkapjes en dan ook mondkapjes buiten.

Man man man wat een treurigheid.

Maar wat ik mij blijf afvragen, door de scholen open zullen er vast meer besmettingen komen. Waarschijnlijk ook wel weer wat meer ziekenhuisklanten.

Maar stel dat dit zo is, wat dan? Houden we alles dicht tot mei? Waarom is er nu nooit eens een plan hier in Nederland? Of wat meer acceptatie? Of wat zijn grenswaarden voor wanneer alleen al de winkels open kunnen? Wat is het aandeel van een winkel in de besmettingscijfers?
Ooit begonnen met de 'intelligente lockdown' en geëindigd met de starre 'we hebben paniek en kutten maar wat voort lockdown'.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203135347
quote:

[..]
Wat :') :')
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:24:51 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135356
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]
dat is wel heel erg zwart wit he of je leven altijd uit het standaard huisje en kindjes moet bestaan.

ik reis de hele wereld over voor een appel en en ei waar menigeen jaloers op is.....maar dat terzijde.
De hele wereld over reizen... toe maar. Per vliegtuig?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203135357
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:22 schreef OProg het volgende:

[..]
Ooit begonnen met de 'intelligente lockdown' en geëindigd met de starre 'we hebben paniek en kutten maar wat voort lockdown'.
de "intilligente" lockdown...... :')
daarna de veel te laat beginnen met voorbereiden om te vaccineren
een jaar later de dansen met janssen flater |:(
daarna het veel te beginnen met boosteren

en nu deze shitshow

het houd niet op....niet vanzelf.
pi_203135359
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Was in Zwitserland al zo. De sportschool mocht je wel in, maar alleen met masker. Ook Tijdens de oefeningen.
_O-
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:25:04 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203135361
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nou ik had nog hoop dat de sportscholen open gaan maar als ik het zo lees kunnen we dat vergeten.
Misschien buitensport wel?

De positieve aspecten worden weer lekker gebagatelliseerd.
Ik ga wel verder met hardhollen en boomstammen optillen.
Allemaal mindset...
Exact.
Allemaal mindset man. Hele land is gesloten, 'but its all in your head'.

:wtf:
1947-2016
pi_203135364
quote:

[..]

Ik heb 3 kinderen, maar opa en oma hebben nog nooit opgepast. Ben het met je eens. Je kunt niet het hele land zo ongeveer op slot houden, omdat sommige ouders geen andere oplossing hebben dan opa en oma op te laten passen.
pi_203135378
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:22 schreef OProg het volgende:

[..]
Daar lijkt het wel op, enige wat je hoort is "ja maar het ziekenhuis" en "we weten het niet". Voor de rest niks.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:26:51 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203135381
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 01:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Mijn vriendin werkt in de (corona-gerelateerde) zorg en zou een corona bonus/toeslag krijgen van een paar honderd euro. Die krijgt ze nu niet omdat ze met zwangerschapsverlof is geweest :') Het gaat echt niet om die paar centen, maar dit werkt natuurlijk niet motiverend.
Om dit soort acties ga je gewoon weg.
Kansloos dit.
1947-2016
pi_203135384
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De hele wereld over reizen... toe maar. Per vliegtuig?
jazeker! over 3 dagen gaan we 2 maanden naar kaapverdie
niks mis mee aangezien ik tonnen een co2 uitstoot bespaar door geen kinderen te hebben

tot zover deze zolderkamerautist :W
pi_203135388
Blij dat mijn sport paardrijden is. Jaja, ik weet dat is geen sport, schot voor open doel. Lekker de hele coronatijd 3 a 4 keer per week het bos in. Ook wel eens met 4 of 6 man. Geen boswachter die er iets van zegt.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:27:38 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135397
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]
jazeker! over 3 dagen gaan we 2 maanden naar kaapverdie
niks mis mee aangezien ik tonnen een co2 uitstoot bespaar door geen kinderen te hebben

tot zover deze zolderkamerautist :W
Wereld is toch al naar de klote, toch?

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203135401
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik heb 3 kinderen, maar opa en oma hebben nog nooit opgepast. Ben het met je eens. Je kunt niet het hele land zo ongeveer op slot houden, omdat sommige ouders geen andere oplossing hebben dan opa en oma op te laten passen.
juist dit.....maar heel veel ouders zijn gewoon afhankelijk van opa en oma
neem dan geen kinderen ....of minder
pi_203135402
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Bedankt voor de peptalk.
pi_203135403
En daarna nog lekker met zijn allen in de kantine wat drinken. Bij ons op stal doen ze niet aan corona.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:28:44 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135415
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]
juist dit.....maar heel veel ouders zijn gewoon afhankelijk van opa en oma
neem dan geen kinderen ....of minder
Laten we kinderen krijgen inkomensafhankelijk maken ^O^
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203135419
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Blij dat mijn sport paardrijden is. Jaja, ik weet dat is geen sport, schot voor open doel. Lekker de hele coronatijd 3 a 4 keer per week het bos in. Ook wel eens met 4 of 6 man. Geen boswachter die er iets van zegt.
De boswachter gaat toch niet over cojonamaatregelen?
pi_203135423
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:28 schreef bloodymary1 het volgende:
En daarna nog lekker met zijn allen in de kantine wat drinken. Bij ons op stal doen ze niet aan corona.
en terecht........na 20 maanden en 3 prikken is het wel klaar
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:29:42 #294
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203135431
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Maar wel de lockdown verlengen omdat cruciale sectoren in gevaar komen, niet de quarantaineregels versoepelen. Straks wordt het langetermijnplan met Corona gewoon in de winter alles dicht, maar geen vaccinatieplicht. Zo houden we allemaal altijd rekening met het virus!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203135432
Kan die discussie over kinderen niet in een ander topic?
pi_203135434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laten we kinderen krijgen inkomensafhankelijk maken ^O^
en de kinderbijslag afschaffen, lijkt mij een prima plan !!!
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:30:03 #297
342627 tja77
pi_203135436
quote:

[..]

Jij bent niet in een positie om voor een ander te bepalen of het verstandig is om kinderen op deze wereld te zetten. Vervolgens refereer je naar Afrika, wat al helemaal als een tang op een varken slaat.
Er is niks mis met de sociale ontwikkeling van een kind als opa of oma zo nu en dan oppassen. Niet ieder gezin kan rondkomen van 1 salaris, maar dat zou je moeten beperken om aan kinderen te beginnen?
pi_203135442
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:29 schreef popje het volgende:

[..]
Maar wel de lockdown verlengen omdat cruciale sectoren in gevaar komen, niet de quarantaineregels versoepelen. Straks wordt het langetermijnplan met Corona gewoon in de winter alles dicht, maar geen vaccinatieplicht. Zo houden we allemaal altijd rekening met het virus!
Al zou iedereen zijn gevaccineerd, dan nog heb je besmettingen. Het vaccin werkt niet 100%. Verre van zelfs.
pi_203135447
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:29 schreef popje het volgende:

[..]
nog een jaartje maatregelen en ik verhuur mijn huis hier en emigreer ik naar een warm land waar ze wel met en virus proberen te leven
pi_203135454
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]
nog een jaartje maatregelen en ik verhuur mijn huis hier en emigreer ik naar een warm land waar ze wel met en virus proberen te leven
:W succes!
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:31:20 #301
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203135455
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]
OK, doei.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')