Ik betwijfel het. Voor volwassenen gaat het em sowieso niet worden in januari.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb mij altijd al groen en geel zitten ergeren aan de "alles dicht" reflex. Dit keer is het wel heel extreem... daar we in NL de enige zijn die zo moeilijk en krampachtig doen.
En toch zou ik het wel eens willen weten, wat is er over 2 of 3 weken anders dat je dan wel winkels etc. open kunt doen? Of zouden ze ons verrassen komende vrijdag?
Ik zie geen verrassing uit de hoge hoed komen, of ze komen met iets arbitrairs als de winkels mogen open tussen 10 en 17u en met een max aantal mensen per m². Het argument voor verlenging zal zijn:quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En toch zou ik het wel eens willen weten, wat is er over 2 of 3 weken anders dat je dan wel winkels etc. open kunt doen? Of zouden ze ons verrassen komende vrijdag?
Iedereen maar dan ook iedereen weet dat het openen van de scholen gaat zorgen voor meer besmettingen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie geen verrassing uit de hoge hoed komen, of ze komen met iets arbitrairs als de winkels mogen open tussen 10 en 17u en met een max aantal mensen per m². Het argument voor verlenging zal zijn:
1. we willen de scholen opening afwachten
2. we willen de hoge aantallen besmettingen van afgelopen week (175k) afwachten qua doorstroom richting ziekenhuis.
Wat moeten die doen dan?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Never ending shit show.
Ik blijf erbij, rechters word wakker.
Ja, kinderen, die er niet ziek van worden. En hun ouders ook niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:53 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Iedereen maar dan ook iedereen weet dat het openen van de scholen gaat zorgen voor meer besmettingen.
Ik moet dat nog zien eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:53 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Iedereen maar dan ook iedereen weet dat het openen van de scholen gaat zorgen voor meer besmettingen.
Wat kortzichtig zeg, heel veel gezinnen kunnen niet zonder de oppas van opa/oma of andere familie/vrienden.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat opa en oma zich willen laten besmetten door kleinkinderen is een keuze van opa en oma. En keuze waarvoor niet iedereen in lockdown zou moeten.
Ook da's een keuze.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat kortzichtig zeg, heel veel gezinnen kunnen niet zonder de oppas van opa/oma of andere familie/vrienden.
waarom nemen ze in godsnaam dan kinderen ?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat kortzichtig zeg, heel veel gezinnen kunnen niet zonder de oppas van opa/oma of andere familie/vrienden.
Een middag in de week steunen op opa/oma om op te passen is al meteen "waarom neem je dan kinderen"?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom nemen ze in godsnaam dan kinderen ?
Ik denk dat je onderschat hoezeer dat falen met beleid een bewuste keuze is geweest en niet bepaald het slaafs volgen van OMT / RIVM. Juist het kabinet wilde alles maar zo lang mogelijk open houden terwijl de halve wereld voor strengere maatregelen koos en daardoor bleef het maar bij aanmodderen. Evenzo stond het kabinet natuurlijk te springen om zo veel mogelijk te versoepelen om goede sier te maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:59 schreef Predator40 het volgende:
in het begin al falen met het beleid, een jaar later de dansen met janssen blunder en nu alles dichthouden na
2 vaccinaties, 1 booster en 1 mildere variant........
wat ben ik blij dat ik wegga over een paar dagen, wat een grote kneuzenbende dat hele OMT/RIVM en een regering die zelf niet durft na te denken.
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Iets met evolutie en biologische drang tot voortplanten.... Heel gek, ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Als het gaat om een middag in de week, dan valt er niks om als opa en oma niet passen op een besmet kleinkind.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een middag in de week steunen op opa/oma om op te passen is al meteen "waarom neem je dan kinderen"?
Frappant hoe je altijd precies weet hoe het bij anderen zit. Of zou moeten zitten. Is het niet qua boodschappenlijst en voedingspatroon, dan wel familiale banden en werk.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het gaat om een middag in de week, dan valt er niks om als opa en oma niet passen op een besmet kleinkind.
Speltip 4: je weet niet altijd dat je kind besmet is wanneer je het dropt bij de grootouder(s)quote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het gaat om een middag in de week, dan valt er niks om als opa en oma niet passen op een besmet kleinkind.
terwijl de wereld al veel te vol is en naar de klote gaat.....lekker kindjes blijven maken helemaal topquote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Iets met evolutie en biologische drang tot voortplanten.... Heel gek, ja.
Ik zou zeggen: verander de menselijke biologie en het menselijk instinct. Succes.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
terwijl de wereld al veel te vol is en naar de klote gaat.....lekker kindjes blijven maken helemaal top
"dropt bij je grootouders" ....dit zegt al genoegquote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Speltip 4: je weet niet altijd dat je kind besmet is wanneer je het dropt bij de grootouder(s)
Dan neem je dus een risico.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Speltip 4: je weet niet altijd dat je kind besmet is wanneer je het dropt bij de grootouder(s)
Dit is dan ook helemaal niet wat sec het beleid bepaalt, het is slechts 1 van de vele oorzaken waardoor 50/60+ers besmet (kunnen) raken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan neem je dus een risico.
Vind niet dat alles op slot moet blijven, omdat opa's en oma's besmet kunnen raken, omdat ze op moeten passen op hun kleinkinderen.
net zoals al die zielige kindjes in afrika die doodgaan en hulp nodig hebben.....quote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: verander de menselijke biologie en het menselijk instinct. Succes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |