Nee hoor, als je inkomsten bijv. plots dalen met 70% dan onstaan daar problemen waar je juist karakter voor moet hebben om met je gezin door te kunnen leven.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 00:21 schreef agter het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje individueel.
Dat de lockdown het voor sommigen moeilijker maakt, snap ik. Maar echt een depressie door de lockdown, lijkt me ook wel iets wat met persoonlijkheid en karakter te maken heeft.
Is 2g nutteloos?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 06:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja en dat blijkt toch niet zo te zijn.
En nu?
Ja.quote:
En zelfs dat is geen silver bullet, want je zou iedereen eigenlijk elke 24 uur moeten laten PCR-testen. Maar gezien de lange doorlooptijd hou je maar een paar uur over om nog iets te kunnen doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 06:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja.
1G is de meest veilige optie om weer dingen te openen, maar thank god is dat geen optie
In de rest van Europa is het niet zo mistig. Nederland bevindt zich, zonder zicht op de haven, tijdens zware storm op een woeste zee, terwijl de rest van Europa een briesje en vrijwel onbegrensd zicht ervaart.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 02:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch he. Nergens in europa zijn er winkelsluitingen of noemenswaardige beperkingen voor restaurants. Maar hier kan niets. Dat is niet uitlegbaar.
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 06:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In de rest van Europa is het niet zo mistig. Nederland bevindt zich, zonder zicht op de haven, tijdens zware storm op een woeste zee, terwijl de rest van Europa een briesje en vrijwel onbegrensd zicht ervaart.
Daarom is de HMS OMT, slagzij makend door de dronken capriolen van een aan wijn verslaafde loods aan boord, zeer zeer zéér zorgvuldig en behoedzaam onderweg.
We moeten de overdracht buiten doen, dan hebben de leidsters er vaak één op. Ouders mogen op dit moment niet naar binnen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 00:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Draag je een mondlapje bij het kdv? Bij ons is het niet verplicht volgens mij maar velen doen het wel. Van de leidsters heeft 90% er geen op. Vind het wel een beetje ongemakkelijk. Laat dat ding gewoon af als het niet verplicht is.
Hier is het ook afgeven aan de deur. Wel prima zo. Weinig drama.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
We moeten de overdracht buiten doen, dan hebben de leidsters er vaak één op. Ouders mogen op dit moment niet naar binnen.
Ook weer dat geneuzel over vervoersmomenten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:14 schreef josja het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-kunnen-sporten.html
Daar gaat mijn laatste restje hoop op weer werken volgende weekOverigens weet ik niet wat voor beeld die mensen hebben bij een sportschool, maar 'in het rond vliegende lichaamsvochten' heb ik nog nooit gemerkt.
Probleem een beetje is dat we nu -in theorie dan- starten met een vaccinatieplicht voor ouderen boven de 50.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 00:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik snap dit wel
Ik vind overigens een leeftijd er aan plakken wel een heel goed idee, want verplichting voor jongeren lijkt mij onzinnig. Die kwamen al nauwelijks in het ziekenhuis terecht.
Rondvliegend lichaamsvocht in de sportschool, carnaval wat enkel in kleine groepjes gevierd wordt, geen gevaar voor besmettingen omdat er geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan op Schiphol landen, wereldvreemd much? Volgens mij zitten de meeste RIVM'ers al sinds hun geboorte in een lockdown...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:14 schreef josja het volgende:
Daar gaat mijn laatste restje hoop op weer werken volgende weekOverigens weet ik niet wat voor beeld die mensen hebben bij een sportschool, maar 'in het rond vliegende lichaamsvochten' heb ik nog nooit gemerkt.
En die in Geleen zijn natuurlijk helemaal fucked, 30 min rijden naar belgie en duitsland.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 02:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch he. Nergens in europa zijn er winkelsluitingen of noemenswaardige beperkingen voor restaurants. Maar hier kan niets. Dat is niet uitlegbaar.
Nee, die zijn gewoon niet zo eendimensionaal en niet zo inhoudsloos.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Rondvliegend lichaamsvocht in de sportschool, carnaval wat enkel in kleine groepjes gevierd wordt, geen gevaar voor besmettingen omdat er geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan op Schiphol landen, wereldvreemd much? Volgens mij zitten de meeste RIVM'ers al sinds hun geboorte in een lockdown...
Kwartier.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En die in Geleen zijn natuurlijk helemaal fucked, 30 min rijden naar belgie en duitsland.
Jup, en tevens gaan we ook nog bezuinigen op de jeugdzorg... gaat helemaal goed komen https://www.nu.nl/binnenl(...)-onaanvaardbaar.htmlquote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:21 schreef chratnox het volgende:
Basisonderwijs krijgt volgend schooljaar 500 miljoen euro minder
Wat een zeldzaam goed idee. Kinderen die 3 schooljaren aan corona hebben gehad ook even een kostenbesparing in hun 4e schooljaar meegeven zodat de kwaliteit nog verder achteruit gaat.
Ik ben blij dat dit soort zaken op basis van onderzoek geduid worden. Er wordt niet gekeken of die quarantaine nog nodig is en zo ja of die korter kan, maar puur en alleen: “komt de bezorging van mijn koffiebroodje in gevaar?”quote:
"quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:14 schreef josja het volgende:
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:21 schreef chratnox het volgende:
Basisonderwijs krijgt volgend schooljaar 500 miljoen euro minder
Wat een zeldzaam goed idee. Kinderen die 3 schooljaren aan corona hebben gehad ook even een kostenbesparing in hun 4e schooljaar meegeven zodat de kwaliteit nog verder achteruit gaat.
quote:Scholen worden niet gecompenseerd. Volgens het ministerie van Onderwijs , Cultuur en Wetenschap (OCW) klopt het niet dat scholen volgend schooljaar te weinig geld krijgen. In kalenderjaar 2022 betaalt het ministerie 100 procent van het bedrag waar scholen recht op hebben en in kalenderjaar 2023 ook, aldus een woordvoerder. Hierdoor is het volgens het ministerie dus ook niet nodig om scholen te compenseren.
Wat een onzin!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
We moeten de overdracht buiten doen, dan hebben de leidsters er vaak één op. Ouders mogen op dit moment niet naar binnen.
Hier geldt een prettige situatie staat in het artikelquote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben blij dat dit soort zaken op basis van onderzoek geduid worden. Er wordt niet gekeken of die quarantaine nog nodig is en zo ja of die korter kan, maar puur en alleen: “komt de bezorging van mijn koffiebroodje in gevaar?”
Ik werd vanmorgen wakker en was er ff bijzonder klaar mee. In een fase van de pandemie waarin er een virus dat mildere klachten geeft de maatregelen maar weer verzwaren. Alsof de doorgang van cruciale sectoren het enige is dat van belang is.
Echt he. Godsgruwelijk deprimerend dit. Zag vanochtend op het journaal een item uit de gym van Debbie Keskin, die nu open zijn voor zorgpersoneel. Stond zo'n brede gast zowat met tranen in zijn ogen te vertellen dat ie deze uitlaatklep zo had gemist. Kon zelf ook wel janken; open die boel, mensen gaan langzaam kapot.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
"
Volgens Rosendaal blijft dat argument, veelgehoord in de sportsector, niet helemaal overeind. "Sporten maakt je wel gezonder", beaamt hij, "maar je valt er niet per se van af." En dat is volgens hem een belangrijke nuance, met het oog op een van de risicogroepen in deze coronapandemie: de mensen met ernstig overgewicht.
De keuze om binnensportlocaties te sluiten kan volgens Rosendaal alleen maar te maken hebben met de poging om de virusverspreiding tegen te gaan. "De mensen die bijvoorbeeld in de sportscholen komen, lopen namelijk zelf vaak niet het risico om ernstig ziek te worden. Maar het verhoogt wel de kans dat zij besmet raken en het virus doorgeven.""
Ja, als je op dit niveau moet gaan argumenteren heeft het ook geen zin meer.
"quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:31 schreef groenen het volgende:
[..]
Hier geldt een prettige situatie staat in het artikel.
Ja, de prettige situatie dat de quarantaine niet korter hoeft. Klap in het gezicht van je bevolking.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:31 schreef groenen het volgende:
[..]
Hier geldt een prettige situatie staat in het artikel.
En niet te vergeten de prettige situatie dat de bevolking nog een paar weken langer opgehokt blijft door de raaskallende, wereldvreemde wetenschappers van het OMT.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, de prettige situatie dat de quarantaine niet korter hoeft. Klap in het gezicht van je bevolking.
Dus je vindt het ook onjuist dat landen als de UK de quarantaine verminderen (wegens economische redenen)?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben blij dat dit soort zaken op basis van onderzoek geduid worden. Er wordt niet gekeken of die quarantaine nog nodig is en zo ja of die korter kan, maar puur en alleen: “komt de bezorging van mijn koffiebroodje in gevaar?”
Ik werd vanmorgen wakker en was er ff bijzonder klaar mee. In een fase van de pandemie waarin er een virus dat mildere klachten geeft de maatregelen maar weer verzwaren. Alsof de doorgang van cruciale sectoren het enige is dat van belang is.
2 wekenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:51 schreef DonDruiper het volgende:
Ik lees veel dat we wachten op de omikron storm.
Maar wat als die niet komt? Hoe lang wachten we dan?
quote:In VS ruim een miljoen besmettingen op een dag
Het aantal coronabesmettingen in de VS blijft toenemen. Maandag telde het land ruim 1,3 miljoen nieuwe coronagevallen, meldt persbureau Reuters. Niet eerder werden er in een land op één dag zoveel besmettingen gemeld. Ruim een week geleden meldde de VS ook al meer dan een miljoen besmettingen op een dag. Het daggemiddelde ligt nu op ruim 700.000 infecties per dag. Dat is een verdrievoudiging in twee weken tijd, aldus Reuters.
Ook het aantal ziekenhuisopnames in de VS neemt toe. In de afgelopen drie weken is het aantal opnames verdubbeld. Er liggen nu een recordaantal van ruim 135.000 coronapatiënten in Amerikaanse ziekenhuizen. De vele besmettingen leiden tot problemen op tal van plekken. Zo zijn in Chicago de scholen al vier dagen op rij dicht, omdat leraren zich niet veilig voelen. In New York zijn drie metrolijnen buiten dienst gesteld vanwege de vele besmettingen onder het personeel.
https://nos.nl/liveblog/2(...)mettingen-op-een-dag
Levensgevaarlijk een sportschool. Ga allemaal aub met een wijntje en jointje op de bank tv kijken en daarna naar bed. Denk aan de druk op de zorg!!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:31 schreef josja het volgende:
[..]
Echt he. Godsgruwelijk deprimerend dit. Zag vanochtend op het journaal een item uit de gym van Debbie Keskin, die nu open zijn voor zorgpersoneel. Stond zo'n brede gast zowat met tranen in zijn ogen te vertellen dat ie deze uitlaatklep zo had gemist. Kon zelf ook wel janken; open die boel, mensen gaan langzaam kapot.
Ja. Het gaat mij er dan ook niet om hoelang die quarantaine is, het gaat om de onderbouwing. Je kunt het gewoon niet maken om te zeggen dat we een prettige situatie hebben wanneer bij zoveel mensen het water aan de lippen staat, ook al bedoel je het anders.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dus je vindt het ook onjuist dat landen als de UK de quarantaine verminderen (wegens economische redenen)?
Ik word een beetje moe van het lukraak spuwen van hypotheses als onderbouwing voor allerhande maatregelen. Dat is prima als je tijd nodig hebt on die hypotheses te toetsen, maar we zijn nu twee jaar verder en verder dan "het zijn wel heel veel variabelen hoor, we weten het ook niet, dus doe maar alles" komt men niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:14 schreef josja het volgende:
Tussendoor nog even naar de McDrive voor een paar Big Mac menu's. En als je dan toch nog honger hebt, laat je een kapsalon met veel kaas aanrukken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk een sportschool. Ga allemaal aub met een wijntje en jointje op de bank tv kijken en daarna naar bed. Denk aan de druk op de zorg!!
Tussendoor nog even naar de essentiële Jamin!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tussendoor nog even naar de McDrive voor een paar Big Mac menu's. En als je dan toch nog honger hebt, laat je een kapsalon met veel kaas aanrukken.
We komen pas in actie als de boel in de fik staat, zoals gewoonlijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
K dus Cor is griep.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:11 schreef Noek het volgende:
Zeggen dat een depressie iets te maken heeft met karakter of persoonlijkheid is hetzelfde als zeggen dat corona maar een griepje is.
Ps, bishes.
Werd zeker ook tegen Fortuyn gezegd.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Het gaat mij er dan ook niet om hoelang die quarantaine is, het gaat om de onderbouwing. Je kunt het gewoon niet maken om te zeggen dat we een prettige situatie hebben wanneer bij zoveel mensen het water aan de lippen staat, ook al bedoel je het anders.
Zoals vaak gezegd wordt tegen Wilders e.d.: Woorden doen ertoe.
Als meer dan 50% geen stijging laat zien dan ook niet 100%.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:51 schreef DonDruiper het volgende:
Ik lees veel dat we wachten op de omikron storm.
Maar wat als die niet komt? Hoe lang wachten we dan?
Dat kan niet hetzelfde zijn want corona is geen griep.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:11 schreef Noek het volgende:
Zeggen dat een depressie iets te maken heeft met karakter of persoonlijkheid is hetzelfde als zeggen dat corona maar een griepje is.
Ps, bishes.
Never ending shit show.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
"
Volgens Rosendaal blijft dat argument, veelgehoord in de sportsector, niet helemaal overeind. "Sporten maakt je wel gezonder", beaamt hij, "maar je valt er niet per se van af." En dat is volgens hem een belangrijke nuance, met het oog op een van de risicogroepen in deze coronapandemie: de mensen met ernstig overgewicht.
De keuze om binnensportlocaties te sluiten kan volgens Rosendaal alleen maar te maken hebben met de poging om de virusverspreiding tegen te gaan. "De mensen die bijvoorbeeld in de sportscholen komen, lopen namelijk zelf vaak niet het risico om ernstig ziek te worden. Maar het verhoogt wel de kans dat zij besmet raken en het virus doorgeven.""
Ja, als je op dit niveau moet gaan argumenteren heeft het ook geen zin meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |