abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203134061
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:35 schreef Momo het volgende:

Hogere immuniteit door grote delta golf in november/december?
Delta geeft geen immuniteit tegen Omicron (omgekeerd wel).

Nogmaals de vraag, waarom zien we in Nederland, Belgi en bv Duitsland zulke andere Omicron curves als elders, waar het de besmettingen soms bijna vertienvoudigd?
pi_203134082
twitter
Plaats hier uw advertentie
  dinsdag 11 januari 2022 @ 06:15:01 #154
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203134122
quote:
Ja en dat blijkt toch niet zo te zijn.

En nu?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203134140
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:21 schreef agter het volgende:

[..]
Lijkt me een beetje individueel.
Dat de lockdown het voor sommigen moeilijker maakt, snap ik. Maar echt een depressie door de lockdown, lijkt me ook wel iets wat met persoonlijkheid en karakter te maken heeft.
Nee hoor, als je inkomsten bijv. plots dalen met 70% dan onstaan daar problemen waar je juist karakter voor moet hebben om met je gezin door te kunnen leven.
Lekker dat je niet geraakt bent. Tel je zegeningen.
Go hard or go home
pi_203134141
10% van de Italianen boven de 12 is niet gevaccineerd.
Maar hoe zit dat met 50+? Ik neem aan dat die bijna allemaal wel gevaccineerd zijn.
In hoeverre maakt die booster een verschil mbt ziekenhuisopnamens/IC bezetting voor 50+ die eerder gevaccineerd/besmet zijn? Vooral nu met het milde omicron dat het een vaccinatie(booster) plicht rechtvaardigt?
pi_203134143
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:15 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja en dat blijkt toch niet zo te zijn.

En nu?
Is 2g nutteloos?
  dinsdag 11 januari 2022 @ 06:42:50 #158
445514 DonDruiper
pi_203134147
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Is 2g nutteloos?
Ja.

1G is de meest veilige optie om weer dingen te openen, maar thank god is dat geen optie :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 11 januari 2022 @ 06:45:22 #159
445514 DonDruiper
pi_203134152
.

[ Bericht 99% gewijzigd door DonDruiper op 11-01-2022 06:46:56 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203134158
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja.

1G is de meest veilige optie om weer dingen te openen, maar thank god is dat geen optie :')
En zelfs dat is geen silver bullet, want je zou iedereen eigenlijk elke 24 uur moeten laten PCR-testen. Maar gezien de lange doorlooptijd hou je maar een paar uur over om nog iets te kunnen doen.

Ik denk dat we beter het hele idee van “verspreiding remmen” kunnen loslaten en de focus leggen op het adequaat beschermen van de risicogroep. Zeker nu met omikron is besmettingen willen voorkomen een kansloze zaak. Een lockdown helpt al niet eens.
pi_203134161
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 02:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En toch he. Nergens in europa zijn er winkelsluitingen of noemenswaardige beperkingen voor restaurants. Maar hier kan niets. Dat is niet uitlegbaar.
In de rest van Europa is het niet zo mistig. Nederland bevindt zich, zonder zicht op de haven, tijdens zware storm op een woeste zee, terwijl de rest van Europa een briesje en vrijwel onbegrensd zicht ervaart.

Daarom is de HMS OMT, slagzij makend door de dronken capriolen van een aan wijn verslaafde loods aan boord, zeer zeer zr zorgvuldig en behoedzaam onderweg.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:03:48 #162
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203134169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In de rest van Europa is het niet zo mistig. Nederland bevindt zich, zonder zicht op de haven, tijdens zware storm op een woeste zee, terwijl de rest van Europa een briesje en vrijwel onbegrensd zicht ervaart.

Daarom is de HMS OMT, slagzij makend door de dronken capriolen van een aan wijn verslaafde loods aan boord, zeer zeer zr zorgvuldig en behoedzaam onderweg.
_O_ _O- _O_
pi_203134171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Draag je een mondlapje bij het kdv? Bij ons is het niet verplicht volgens mij maar velen doen het wel. Van de leidsters heeft 90% er geen op. Vind het wel een beetje ongemakkelijk. Laat dat ding gewoon af als het niet verplicht is.
We moeten de overdracht buiten doen, dan hebben de leidsters er vaak n op. Ouders mogen op dit moment niet naar binnen.
pi_203134196
https://www.nu.nl/coronav(...)-kunnen-sporten.html

Daar gaat mijn laatste restje hoop op weer werken volgende week :'( Overigens weet ik niet wat voor beeld die mensen hebben bij een sportschool, maar 'in het rond vliegende lichaamsvochten' heb ik nog nooit gemerkt.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:14:34 #165
445514 DonDruiper
pi_203134199
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
We moeten de overdracht buiten doen, dan hebben de leidsters er vaak n op. Ouders mogen op dit moment niet naar binnen.
Hier is het ook afgeven aan de deur. Wel prima zo. Weinig drama.

Doei. Kus. Veel plezier. Tot straks
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203134208
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:14 schreef josja het volgende:

Daar gaat mijn laatste restje hoop op weer werken volgende week :'( Overigens weet ik niet wat voor beeld die mensen hebben bij een sportschool, maar 'in het rond vliegende lichaamsvochten' heb ik nog nooit gemerkt.
Ook weer dat geneuzel over vervoersmomenten. :')
pi_203134218
twitter
pi_203134220
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, ik snap dit wel :Y

Ik vind overigens een leeftijd er aan plakken wel een heel goed idee, want verplichting voor jongeren lijkt mij onzinnig. Die kwamen al nauwelijks in het ziekenhuis terecht.
Probleem een beetje is dat we nu -in theorie dan- starten met een vaccinatieplicht voor ouderen boven de 50.
Dan werkt het niet en wordt het 30, dan werkt het niet genoeg en moet er een booster bij, dan helpt dat niet genoeg en eindigen we met iedereen ouder dan 5.
pi_203134229
Basisonderwijs krijgt volgend schooljaar 500 miljoen euro minder

Wat een zeldzaam goed idee. Kinderen die 3 schooljaren aan corona hebben gehad ook even een kostenbesparing in hun 4e schooljaar meegeven zodat de kwaliteit nog verder achteruit gaat.
pi_203134232
quote:

Rondvliegend lichaamsvocht in de sportschool, carnaval wat enkel in kleine groepjes gevierd wordt, geen gevaar voor besmettingen omdat er geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan op Schiphol landen, wereldvreemd much? Volgens mij zitten de meeste RIVM'ers al sinds hun geboorte in een lockdown...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203134246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 02:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En toch he. Nergens in europa zijn er winkelsluitingen of noemenswaardige beperkingen voor restaurants. Maar hier kan niets. Dat is niet uitlegbaar.
En die in Geleen zijn natuurlijk helemaal fucked, 30 min rijden naar belgie en duitsland.
pi_203134254
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Rondvliegend lichaamsvocht in de sportschool, carnaval wat enkel in kleine groepjes gevierd wordt, geen gevaar voor besmettingen omdat er geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan op Schiphol landen, wereldvreemd much? Volgens mij zitten de meeste RIVM'ers al sinds hun geboorte in een lockdown...
Nee, die zijn gewoon niet zo eendimensionaal en niet zo inhoudsloos.
Go hard or go home
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:25:46 #173
22565 asco
Los in deze tent
pi_203134257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En die in Geleen zijn natuurlijk helemaal fucked, 30 min rijden naar belgie en duitsland.
Kwartier. ;)
pi_203134258
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:21 schreef chratnox het volgende:

Wat een zeldzaam goed idee. Kinderen die 3 schooljaren aan corona hebben gehad ook even een kostenbesparing in hun 4e schooljaar meegeven zodat de kwaliteit nog verder achteruit gaat.
Jup, en tevens gaan we ook nog bezuinigen op de jeugdzorg... gaat helemaal goed komen https://www.nu.nl/binnenl(...)-onaanvaardbaar.html
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203134271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ik ben blij dat dit soort zaken op basis van onderzoek geduid worden. Er wordt niet gekeken of die quarantaine nog nodig is en zo ja of die korter kan, maar puur en alleen: “komt de bezorging van mijn koffiebroodje in gevaar?”

Ik werd vanmorgen wakker en was er ff bijzonder klaar mee. In een fase van de pandemie waarin er een virus dat mildere klachten geeft de maatregelen maar weer verzwaren. Alsof de doorgang van cruciale sectoren het enige is dat van belang is.
pi_203134276
quote:

"
Volgens Rosendaal blijft dat argument, veelgehoord in de sportsector, niet helemaal overeind. "Sporten maakt je wel gezonder", beaamt hij, "maar je valt er niet per se van af." En dat is volgens hem een belangrijke nuance, met het oog op een van de risicogroepen in deze coronapandemie: de mensen met ernstig overgewicht.

De keuze om binnensportlocaties te sluiten kan volgens Rosendaal alleen maar te maken hebben met de poging om de virusverspreiding tegen te gaan. "De mensen die bijvoorbeeld in de sportscholen komen, lopen namelijk zelf vaak niet het risico om ernstig ziek te worden. Maar het verhoogt wel de kans dat zij besmet raken en het virus doorgeven.""

Ja, als je op dit niveau moet gaan argumenteren heeft het ook geen zin meer.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:30:11 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203134288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:21 schreef chratnox het volgende:

quote:
Scholen worden niet gecompenseerd. Volgens het ministerie van Onderwijs , Cultuur en Wetenschap (OCW) klopt het niet dat scholen volgend schooljaar te weinig geld krijgen. In kalenderjaar 2022 betaalt het ministerie 100 procent van het bedrag waar scholen recht op hebben en in kalenderjaar 2023 ook, aldus een woordvoerder. Hierdoor is het volgens het ministerie dus ook niet nodig om scholen te compenseren.
:')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203134289
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat een onzin!
pi_203134292
Dat er in de sportschool meer lichaamsvochtdeeltjes door de lucht gaan lijkt me normaal.
pi_203134294
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben blij dat dit soort zaken op basis van onderzoek geduid worden. Er wordt niet gekeken of die quarantaine nog nodig is en zo ja of die korter kan, maar puur en alleen: “komt de bezorging van mijn koffiebroodje in gevaar?”

Ik werd vanmorgen wakker en was er ff bijzonder klaar mee. In een fase van de pandemie waarin er een virus dat mildere klachten geeft de maatregelen maar weer verzwaren. Alsof de doorgang van cruciale sectoren het enige is dat van belang is.
Hier geldt een prettige situatie staat in het artikel :D.
- verwijderd door admin -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')