abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203133718
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:24 schreef Oriente het volgende:
Ik heb volgende week mijn booster maar ik krijg net een whatsappje van iemand die ik gisteren gezien heb met "hoi ik heb net een positieve zelftest gedaan' dusseh...
Nou, lekker dan :+ Hoe hoog schat je de kans dat je eventueel besmet bent? Moet je nu officieel in quarantaine?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:27:36 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Geloof jij in eigen verantwoordelijkheid? _O- _O_ Nee toch?

Bescherm jezelf als risicogroep, ja, die snap ik wel. En dan nóg gaan mensen dat niet doen.
Dan komen die mensen die geen eigen verantwoordelijkheid kunnen opbrengen met het virus in aanraking.
En als ze niet gevaccineerd zijn dan mogelijk in het ziekenhuis.
So what.
Strengere triage op uitkomstverwachting om de capaciteit in te zetten en klaar

Zoals we altijd gedaan hebben zeg maar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203133721
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Geen idee wat je nu impliceert maar het klinkt wat als een simpele kort door de bocht reactie op waar het om ging wat iemand uitte
Dat het waarschijnlijk mensen betreft die er al gevoelig voor zijn, voor weinig zonlicht, of tegenslagen etc. Op individuele basis.
Make my day!
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:28:36 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133722
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik vind het ongelofelijk bizar dat eigenlijk bijna overal in EU bijna alles kan, maar we hier bij gods gratie alleen boodschappen mogen doen. En dat al bijna een maand.
En ik hoor zat mensen die het steunen en netjes volgen

Gestoord is het
pi_203133726
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:27 schreef Molo het volgende:
Dan komen die mensen die geen eigen verantwoordelijkheid kunnen opbrengen met het virus in aanraking.
En als ze niet gevaccineerd zijn dan mogelijk in het ziekenhuis.
So what.
Strengere triage op uitkomstverwachting om de capaciteit in te zetten en klaar

Zoals we altijd gedaan hebben zeg maar
Ik ben het wel met je eens hoor, alleen geloof ik totaal niet dat mensen in staat zijn de juiste keuzes voor zichzelf te maken. Mijn moeder voelt zich geen risicogroep 8-) (70+, 2020 hartinfarct gehad, hoge bloeddruk, overgewicht, rolstoelgebonden 8)7 )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:30:18 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133729
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:28 schreef agter het volgende:

[..]
Dat het waarschijnlijk mensen betreft die er al gevoelig voor zijn, voor weinig zonlicht, of tegenslagen etc. Op individuele basis.
Kan, hoeft niet
Weet niet wat de toegevoegde waarde is op die post
Het is gewoon kut en overkomt veel mensen. Door de gevolgen van maatregelen, niet door het virus. Nevenschade
pi_203133731
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou, lekker dan :+ Hoe hoog schat je de kans dat je eventueel besmet bent? Moet je nu officieel in quarantaine?
Ik werk thuis dus dat scheelt :+ maar geknuffeld en zo dus ik denk wel aanwezig _O-
pi_203133733
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:28 schreef agter het volgende:

[..]
Of mensen die tegenslagen te verduren hebben gehad. Ik vind het een veel te eenvoudige conclusie om te zeggen dat het komt door karakter of persoonlijkheid.
pi_203133734
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:30 schreef Oriente het volgende:
Ik werk thuis dus dat scheelt :+ maar geknuffeld en zo dus ik denk wel aanwezig _O-
Ja, daar was ik al bang voor :D Ik knuffel mijn beste vriendin ook nog gewoon :@
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:31:51 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133737
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ben het wel met je eens hoor, alleen geloof ik totaal niet dat mensen in staat zijn de juiste keuzes voor zichzelf te maken. Mijn moeder voelt zich geen risicogroep 8-) (70+, 2020 hartinfarct gehad, hoge bloeddruk, overgewicht, rolstoelgebonden 8)7 )
Ja helemaal prima
Mijn moeder ook niet, ook vol risicogroep. Het zij zo, hun pakkie aan.
De maatschappij gaat weer door met de kennis van nu
Zinnige alternatieven zijn er wmb niet
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:32:03 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203133740
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Men moet zo snel mogelijk overstappen op een vaccinatie min strategie. Want elke andere strategie is dodelijk voor de vaccinatiebereidheid en niet alleen voor deze vaccins maar voor alle vaccins.
Correct. Zo weiger ik nu ook hepatitis A/B, DTP en meningitis te nemen zoals gevraagd door mijn werkgever. In de eerste plaats omdat ik geen/amper gevaar loop tijdens mijn werk, maar ook door de huidige 'prikgekte'. Ruim 10 jaar geleden nam ik al die prikken wel gewoon als het gevraagd werd (en ik nog naar landen ging waar het risico hoger was). Nu denk ik wel twee keer na.
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 00:32:09 #112
236264 crew  capricia
pi_203133743
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Eens.
Denk alleen al aan Robin Fransman. Intelligente kerel. Maar heeft zijn eigen gezondheid tov het virus toch overschat. Helaas.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203133749
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:31 schreef Molo het volgende:

Ja helemaal prima
Mijn moeder ook niet, ook vol risicogroep. Het zij zo, hun pakkie aan.
De maatschappij gaat weer door met de kennis van nu
Zinnige alternatieven zijn er wmb niet
Maar code zwart in de ziekenhuizen!!!!!

Eigenlijk zijn we gewoon fucked door ons marginaal efficiënte zorgsysteem, wat bij een beetje grotere vraag al niet meer efficiënt is :')
pi_203133753
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:28 schreef Molo het volgende:

[..]
En ik hoor zat mensen die het steunen en netjes volgen

Gestoord is het
Dat geloof ik best. Veel mensen zijn toch nog redelijk angstig voor het virus gevaccineerd of niet. Maar toch merk je bij deze lockdown dat er een soort van trendbreuk is. Veel mensen klagen op het internet. Ook hier zie je mensen die de vorige lockdowns steunde het nu niet meer doen. Mensen zoeken massaal uitwegen het buitenland bijvoorbeeld. De nevenschade worden gewoon te groot. Ook in winkels zie je genoeg mensen zonder mondkapjes waar de vorige keer dat amper nog zo was.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:34:26 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203133754
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:21 schreef agter het volgende:

[..]
Lijkt me een beetje individueel.
Dat de lockdown het voor sommigen moeilijker maakt, snap ik. Maar echt een depressie door de lockdown, lijkt me ook wel iets wat met persoonlijkheid en karakter te maken heeft.
Je kan niet voor een ander bepalen hoe die zich er bij voelt of wat voor effect het heeft op dat persoon.

Stel dat persoon kan niet meer sporten terwijl het de uitlaatklep/lust van het leven is, of niet meer aan het verenigingsleven kan deelnemen terwijl nu dat hetgene was waardoor dat persoon niet in een persoonlijk isolement kwam, heeft dat een heeeeeeel groot effect op iemands gestel.

Dat bagatelliseren? Dan kan je beter in het omt gaan zitten. Weinig voorstellingsvermogen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203133757
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn we gewoon fucked door ons marginaal efficiënte zorgsysteem, wat bij een beetje grotere vraag al niet meer efficiënt is :')
Andersom ook doen? Je gemeentelijke lasten maandelijks betalen en zeggen dat je door efficiëntie maar 10 termijnen kunt betalen, die andere 2 termijnen kan niet omdat er op dat moment tegenvallers zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2022 00:34:57 ]
pi_203133763
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:32 schreef capricia het volgende:
Eens.
Denk alleen al aan Robin Fransman. Intelligente kerel. Maar heeft zijn eigen gezondheid tov het virus toch overschat. Helaas.
Ja, zo ken ik er meer. Daarvan zijn er 2 dood. En dat waren geen bejaarden (58 en 62). Eigenlijk zou iedereen boven de 40 (en zeker als je overgewicht hebt) zichzelf al als risicogroep moeten beschouwen en daar naar gedragen. Je laten vaccineren is het minste dat je kan doen voor jezelf.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:37:35 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133767
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens.
Dat is niks nieuws

Ik heb jaren in ziekenhuizen gewerkt

Zag ik mensen die echt zwaar ongezond leefden en risicovolle keuzes maakten. Als gevolg daarvan ziek of ongelukken.
Deden we als samenleving op voorlichting na ook niet zo spastisch over qua bescherming.
Waarom nu dan wel?

Alcohol bij jeugd en eenzame ouderen, roken bij zwangeren, drugs bij labiele Marokkaanse gasten, de pil bij pubermeiden, quadscooters in de stad, surfen, paardrijden zonder bodyprotector.

Levert allemaal vermijdbare schade op. Ligt niemand wakker van, gebeurt niks substantieels mee iig om hen te beschermen als groep eromheen
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 00:37:37 #119
236264 crew  capricia
pi_203133768
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, zo ken ik er meer. Daarvan zijn er 2 dood. En dat waren geen bejaarden (58 en 62). Eigenlijk zou iedereen boven de 40 (en zeker als je overgewicht hebt) zichzelf al als risicogroep moeten beschouwen en daar naar gedragen. Je laten vaccineren is het minste dat je kan doen voor jezelf.
Ik heb het vanmorgen al een paar keer gepost. Als je deze groep verplicht zou kunnen vaccineren, heb je de helft van de IC capaciteit over. Dat is een heel snelle verdubbeling van die capaciteit.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:38:26 #120
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203133772
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er waren een aantal onderzoeken die aangaven dat je even besmettelijk bent, maar wel korter.

Met 2G kun je andere gevaccineerde mensen besmetten die weer ongevaccineerde mensen kunnen besmetten, etc. Het duurt wat langer in de keten, maar je gaat met 2G echt niet voorkomen dat ongevaccineerde mensen besmet raken. Die moeten ook werken, naar het gemeentehuis, naar de supermarkt, etc.

Met de huidige vaccins is 2G schijnveiligheid.
Dat 2G gaat er toch wel komen. En gaat natuurlijk helemaal niets opleveren. Net als mondkapjes in de buitenlucht :')
pi_203133777
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:37 schreef Molo het volgende:
Dat is niks nieuws

Ik heb jaren in ziekenhuizen gewerkt

Zag ik mensen die echt zwaar ongezond leefden en risicovolle keuzes maakten. Als gevolg daarvan ziek of ongelukken.
Deden we als samenleving op voorlichting na ook niet zo spastisch over qua bescherming.
Waarom nu dan wel?

Alcohol bij jeugd en eenzame ouderen, roken bij zwangeren, drugs bij labiele Marokkaanse gasten, de pil bij pubermeiden, quadscooters in de stad, surfen, paardrijden zonder bodyprotector.

Levert allemaal vermijdbare schade op. Ligt niemand wakker van, gebeurt niks substantieels mee iig om hen te beschermen als groep eromheen
Ja.....maar dit zijn allemaal dingen die ándere mensen niet per se in gevaar brengen/besmettlijk zijn. Nou ja, indirect vast wel (zoals dat roken van zwangeren).
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 00:39:32 #122
236264 crew  capricia
pi_203133781
Vanavond ook een persconferentie in Italië geweest met de uitleg van de vaccinatieplicht voor 50+

twitter

Hier voor de liefhebber:
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:40:32 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203133786
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mensen die de zorg hebben verlaten vragen terug te komen, extra werken, crisisadministratie voeren, crisisopleiding tot IC hulp, procesefficienty, allemaal lekker van de grond gekomen. Not

We houden het zelf in stand
pi_203133787
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:39 schreef capricia het volgende:
Vanavond ook een persconferentie in Italië geweest met de uitleg van de vaccinatieplicht voor 50+

[ twitter ]
Ja, ik snap dit wel :Y

Ik vind overigens een leeftijd er aan plakken wel een heel goed idee, want verplichting voor jongeren lijkt mij onzinnig. Die kwamen al nauwelijks in het ziekenhuis terecht.
pi_203133788
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb het vanmorgen al een paar keer gepost. Als je deze groep verplicht zou kunnen vaccineren, heb je de helft van de IC capaciteit over. Dat is een heel snelle verdubbeling van die capaciteit.
De helft inderdaad

De IC bezetting is momenteel :
<20 : 1
20-24 : 2
25-29 : 5
30-34 : 6
35-39 : 8
40-44 : 16
45-49 : 31
50-54 : 48
50-59 : 49
60-64 : 73
65-69 : 63
70-74 : 61
75-79 : 41
80-83 : 3
90+ : 1

407 waarvan 338 50+

Als je daarvan even voor het gemak aanhoudt dat dat 60% niet gevaccineerd is kom je op 202 bedden minder uit

En in plaats van met scherp schieten, doen we het hele land op slot tegen 1 miljard of meer per week, ik vind daar wat van ja.

[ Bericht 69% gewijzigd door _serial_ op 11-01-2022 00:47:22 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')