Aanslag op kantoor Landelijke Eenheid?quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:03 schreef hollandia02 het volgende:
Wat zou hier aan de hand zijn dan...
Door die club psychopaten van Taghi en co hoef je iig nergens meer van op te kijken vandaag de dag.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:06 schreef Starhopper het volgende:
DSI beveiligen Driebergen. Dat zal dus geen winkeldief geweest zijn
Misschien hebben ze de bevreidingseenheid van Taghi aangehoudenquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:08 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Door die club psychopaten van Taghi en co hoef je iig nergens meer van op te kijken vandag de dag.
Zou zomaar die hoek kunnen zijn jaquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:08 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Door die club psychopaten van Taghi en co hoef je iig nergens meer van op te kijken vandag de dag.
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:06 schreef Starhopper het volgende:
Is de Bewakingseenheid (BE). Dat heeft Het Parool fout.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:06 schreef Starhopper het volgende:
Klopt, eerst reden er 2 zwarte Mercedessen echt bizar hard die trajectcontrole in. Dat viel nogal op. Daarna kwamen er nog meerdere auto’s met extreem hoge snelheid, eentje ook met blauwe lichten, maar ook heel veel zonder. Uiteindelijk bij Utrecht 3 helikopters in de lucht en twee aangehouden auto’s. Was spannend.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:14 schreef hollandia02 het volgende:
De actie tussen Breukelen en Maarssen zou zijn gevolgd op een achtervolging die rond 12.30 uur in Amsterdam was begonnen.
Volgens parool artikel
Stomme paroolquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:14 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Is de Bewakingseenheid (BE). Dat heeft Het Parool fout.
Terreuraanslag verijdeldquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:30 schreef Haags het volgende:
Het is slechts een gerucht maar in 1 auto zouden explosieven zijn aangetroffen.
Ja nu iedereen redelijk aan corona aan het wennen is, kunnen die jongens wel weer wat van zich laten horen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:30 schreef Haags het volgende:
Bron?quote:
1000 bommen en granatenquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:30 schreef Haags het volgende:
Als even verderop een bom ligt snap ik dit welquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:34 schreef hollandia02 het volgende:
Ook rijden er politie-auto’s af en aan en zag Nieuwenhoven hoe een busje met gevaarlijke stoffen uit de file werd gehaald en onder politie-begeleiding de snelweg af mocht.
Misschien waren het wappies?quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De mannen die aan de kant stonden en waren aangehouden, waren geen Finnen in elk geval.
Kan zijn dat dat gewoon transport was en veiligheidshalve verwijderd moest worden?quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:34 schreef hollandia02 het volgende:
Ook rijden er politie-auto’s af en aan en zag Nieuwenhoven hoe een busje met gevaarlijke stoffen uit de file werd gehaald en onder politie-begeleiding de snelweg af mocht.
Heeft anderhalf uur stil gestaan?quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:37 schreef Regilio_ het volgende:
In beide richtingen vrijgegeven nu. Loos alarm dus? Anders was het nooit zo relatief snel vrijgegeven
Mocht het echt om terroristen gaan, dan hadden de mensen in de file het avondeten wel kunnen vergeten.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:38 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Heeft anderhalf uur stil gestaan?
Ja, daarom, precies wat ik zeg.........quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:38 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Heeft anderhalf uur stil gestaan?
Nah, ik vermoed niet dat er een brandende balk bij betrokken is.quote:
Maar Vught is niet in de buurt van Amsterdamquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:40 schreef Ynnad_Er het volgende:
A2 ligt dicht bij de PI Vught. Zal wel een poging zijn verijdeld om Taghi te bevrijden.
DSI is op de achtergrond aanwezig, ploegcommandant gespot achter de Oranje BEquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:14 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Is de Bewakingseenheid (BE). Dat heeft Het Parool fout.
Dan zijn ze mooi op tijd geweest met het onderscheppen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar Vught is niet in de buurt van Amsterdam
Ik zit al 5 minuten te staren maar ik zie het niet. Waar zie je iemand in oranje?quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:48 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
DSI is op de achtergrond aanwezig, ploegcommandant gespot achter de Oranje BE
[ afbeelding ]
Ik zag het ook niet. Had ook geen idee wat een BE is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zit al 5 minuten te staren maar ik zie het niet. Waar zie je iemand in oranje?
Misschien dat dit afleiding was en dat ze hem ondertussen met helikopters en straaljagers aan het bevrijden zijn?quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:57 schreef Tengano het volgende:
Ik mag toch aannemen dat als ze iemand uit de EBI willen bevrijden ze niet met 1 autootje vanuit Amsterdam komen.
[ afbeelding ]
BE is BewakingsEenheidquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zag het ook niet. Had ook geen idee wat een BE is.
Taghi is nu al ter hoogte van Parijs hoor ik netquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien dat dit afleiding was en dat ze hem ondertussen met helikopters en straaljagers aan het bevrijden zijn?
Dit lijkt mij ook apart om mee te maken 5 rode kruizen boven de weg. Je weet dat je niet door mag rijden maar wtf danquote:Raadslid in de Stichtse Vecht Jos van Nieuwenhoven is een van de honderden automobilisten die in de politiefuik reed toen hij bij Breukelen de snelweg op draaide en zich rot schrok van de vijf kruizen boven de weg. ,,Ik vond het heel raar, omdat de toerit wel gewoon open was. Toen heb ik Rijkswaterstaat maar even gebeld wat nu te doen. Zij zeiden dat ik op de vluchtstrook moest blijven staan.”
quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zit al 5 minuten te staren maar ik zie het niet. Waar zie je iemand in oranje?
Wat een vreemd advies: "Ga maar op de vluchtstrook staan." Hoe moeten die politie-auto's er dan nog langsquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:00 schreef Haags het volgende:
Raadslid in de Stichtse Vecht Jos van Nieuwenhoven is een van de honderden automobilisten die in de politiefuik reed toen hij bij Breukelen de snelweg op draaide en zich rot schrok van de vijf kruizen boven de weg. ,,Ik vond het heel raar, omdat de toerit wel gewoon open was. Toen heb ik Rijkswaterstaat maar even gebeld wat nu te doen. Zij zeiden dat ik op de vluchtstrook moest blijven staan."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat een vreemd advies: "Ga maar op de vluchtstrook staan." Hoe moeten die politie-auto's er dan nog langs
Nouja het is blijkbaar allemaal goed gegaan. Maar als ik daar zou rijden zou ik ook wel zoiets hebben van; ok wtf, en nuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder wrijving geen glans
Goed gecamoufleerdquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:07 schreef StephanL het volgende:
[..]
Verder alles goed met je ogen?![]()
![]()
![]()
Is toch geen oranje, tis sowieso moeilijk te zien
Beetje slaperig en wellicht een klein probleem met kleuronderscheidend vermogen, feit is dat daar een commandant van de DSI staat. Bij die paal dan heh.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:07 schreef StephanL het volgende:
[..]
Verder alles goed met je ogen?![]()
![]()
![]()
Is toch geen oranje, tis sowieso moeilijk te zien
Nee, maar ze kunnen bijvoorbeeld wel een autootje ergens neerzetten en die laten exploderen wanneer ze met de hele bende die kant opgaan. Zo heeft Breivik zichzelf toen ook flink wat extra tijd verschaft.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:57 schreef Tengano het volgende:
Ik mag toch aannemen dat als ze iemand uit de EBI willen bevrijden ze niet met 1 autootje vanuit Amsterdam komen.
[ afbeelding ]
En dan maar hopen dat we met de DSI niet dezelfde problematiek hebben als met onze IC capaciteit.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:13 schreef Twiitch het volgende:
Nee, maar ze kunnen bijvoorbeeld wel een autootje ergens neerzetten en die laten exploderen wanneer ze met de hele bende die kant opgaan. Zo heeft Breivik zichzelf toen ook flink wat extra tijd verschaft.
Heeft met John van den Heuvel te maken. Bedreiging.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben wel nieuwsgierig wat daar nou gebeurd is
Ja, kreeg ook een pushmeldingquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:05 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heeft met John van den Heuvel te maken. Bedreiging.
Zou zomaar kunnen ....quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zou dit niet gewoon het testen van de beveiliging van Van den Heuvel zijn geweest?
-edit- ter voorbereiding van een echte aanslag bedoel ik
Ik heb ze zien rijden. Ze haalden me met 200 in.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:28 schreef speknek het volgende:
Ik stond bijna in deze file. Kon net de afslag ervoor nemen en een stukje omrijden. Komt wel dichtbij zo.
Nee. Weer extra beveiliging bij Boelevaar ......quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:39 schreef kevinrsd het volgende:
John die kan hierna natuurlijk niet meer normaal over straat..
Die RS3 van de inmiddels opgepakte verdachte is sneller dan al die andere auto’s. Erg mooi.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:56 schreef Starhopper het volgende:
Foto's bij de NOS![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:19 schreef Starhopper het volgende:
Die pakken ze wel op een later moment gok ik.
Ik wil ook weer niet pleiten voor doodseskaders bij de politie, maar wat zou dat even op kunnen ruimen zeg….quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:38 schreef BMW1993 het volgende:
Nederland moet echt wel wat gaan doen aan de zware criminaliteit.
Anders veranderen we langzaam in een Colombia of Mexico, waar elke journalist moet oppassen voor zijn leven als diegene zich bezig houd met journalistiek over misdaad.
Die kleine Marokkaantjes die vroeger in 2007 een kraakje pleegde, zijn getransformeerd in criminelen die cocaïnestromen beheren , liquidaties en overvallen/ramkraken plegen e.d..
Dan komt groenlinks weer met hun 'ik ben een marokkaan' shirts aanzetten...quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:38 schreef BMW1993 het volgende:
Anders veranderen we langzaam in een Colombia of Mexico, waar elke journalist moet oppassen voor zijn leven als diegene zich bezig houd met journalistiek over misdaad.
Die kleine Marokkaantjes die vroeger in 2007 een kraakje pleegde, zijn getransformeerd in criminelen die cocaïnestromen beheren , liquidaties en overvallen/ramkraken plegen e.d..
quote:Van den Heuvel zat in een gepantserd politievoertuig op de snelweg toen er een verdachte situatie ontstond. ,,Het leek alsof hij werd achtervolgd, dus is er alarm geslagen”, zegt een politiebron. ,,Dienst Speciale Interventies heeft een Audi van de weg gehaald.” Eén persoon is aangehouden. Volgens een andere politiebron is de arrestant iemand met criminele antecedenten op zijn naam. Ook zouden motoren op de snelweg zijn gezien, die met hoge snelheid zijn weggereden.
Dat kon hij sowieso al niet echt meer helaasquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:39 schreef kevinrsd het volgende:
John die kan hierna natuurlijk niet meer normaal over straat..
Vd Heuvel is ook half Mocroquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:52 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dan komt groenlinks weer met hun 'ik ben een marokkaan' shirts aanzetten...
Hahaatjes, ik heb hun ingehaaldquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb ze zien rijden. Ze haalden me met 200 in.
Komt wel dichtbij zo he!quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
Toen ik vanmiddag naar huis reed over de A2 (richting den Bosch) schoot er een politie auto met flinke snelheid over vier stroken naar de afrit Nieuwegein om daar de vluchtstrook op te duiken met zwaailichten.
Dacht dat het iets te maken had met de file op die afrit maar hij schoot naar het benzine station waar ook flink veel politie stond.
Zal vast koffie drinken na de actiealleen verklaard dat niet de haast van die ene politie auto..
Degene die als laatst daar was moest op donuts trakterenquote:Op donderdag 6 januari 2022 17:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
Zal vast koffie drinken na de actiealleen verklaard dat niet de haast van die ene politie auto..
Mwah valt wel mee, gebeurd best vaak dat ik op de weg naar huis ingehaald wordt door dikke zwarte bakken met zwaailichten. Volgens mij worden die veel meer ingezet dan je verwacht..quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:46 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Komt wel dichtbij zo he!
Desalniettemin, ben ik heel benieuwd naar het hele verhaal. Geen idee of wij het ooit te horen gaan krijgen ivm privacy.
Hij wordt toch al een paar jaar beveiligd?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:00 schreef praadje het volgende:
Van den Heuvel zat in een gepantserd politievoertuig op de snelweg toen er een verdachte situatie ontstond. ,,Het leek alsof hij werd achtervolgd, dus is er alarm geslagen”, zegt een politiebron. ,,Dienst Speciale Interventies heeft een Audi van de weg gehaald.” Eén persoon is aangehouden. Volgens een andere politiebron is de arrestant iemand met criminele antecedenten op zijn naam. Ook zouden motoren op de snelweg zijn gezien, die met hoge snelheid zijn weggereden.
Dus hij zat al in een gepantserd politievoertuig toen er een verdachte situatie ontstond. Zou er daarvoor al een dreiging geweest zijn dat hij al in een politievoertuig zat? En die mafklappers zijn zo ver doorgedraaid dat ze een gepantserd politievoertuig achtervolgen en willen klemrijden?
Ben benieuwd hoe dit in elkaar zit.
Ah dus dan wordt je met een gepantserd politievoertuig vervoerd? Dat wist ik dus niet. Maar klinkt logisch. Dan zat er geen politie bij maar zijn beveiligers denk ik.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij wordt toch al een paar jaar beveiligd?
Details zullen per geval verschillen, maar John blijkbaar wel.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:03 schreef praadje het volgende:
[..]
Ah dus dan wordt je met een gepantserd politievoertuig vervoerd? Dat wist ik dus niet. Maar klinkt logisch. Dan zat er geen politie bij maar zijn beveiligers denk ik.
Je moet wel ballen en lef hebben om zo'n gast als je hem herkent te verlinken. Kun je de rest van je leven over je schouder kijken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:09 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Ziet er weer gezellig uit.
Preventief afschieten.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:14 schreef Pedroso het volgende:
Ze kunnen hem weinig maken denk ik, evt. kunnen ze hem pakken voor wapenbezit (indien aanwezig) maar verder is er weinig te bewijzen. Die staat volgende week weer op straat.
Het is hooguit een afschrikmiddel om te laten zien dat ze niet zomaar vd Heuvel kunnen afknallen.
Ik hoop dat Peter er dit keer naast zat.quote:"Als je naam op een kogel staat, dan komt 'ie aan”
Ik zou er geen problemen mee hebben maar zonder bewijzen geen straf.quote:
Ja, door No Surrender. Daar stond hij ooit op een dodenlijst. Weet niet of dat nog zo is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hoop dat Peter er dit keer naast zat.
Ik dacht trouwens dat John door een motorclub werd achternagezeten; dat hij daar op een lijst stond.
Eerst schieten en dan pas sorry zeggen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:22 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik zou er geen problemen mee hebben maar zonder bewijzen geen straf.
Maar vertel, wat dan precies? Zonder daarbij een soort Mexicaanse oorlog te ontketenen, dus iets als doodseskaders is uiteraard geen optie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:38 schreef BMW1993 het volgende:
quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:25 schreef Tengano het volgende:
Dan zal Mick van Wely ook wel op een dodenlijst staan.
Dikke RS3 hoorquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:09 schreef Regilio_ het volgende:
U vraagt, de rechters draaien.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:38 schreef BMW1993 het volgende:
Mick van Wely is echt een idiootquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:25 schreef Tengano het volgende:
Dan zal Mick van Wely ook wel op een dodenlijst staan.
En wat vinden we? Lijkt 'ie op Ragnar Lothbrok?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:09 schreef Regilio_ het volgende:
quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:54 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[..]
https://fok.nl/shop/doneren/
Je bent er niet mee bekend dat veel liquidaties vanaf een motor gebeuren? En dat die lui vaak niet bij een MC horen?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hoop dat Peter er dit keer naast zat.
Ik dacht trouwens dat John door een motorclub werd achternagezeten; dat hij daar op een lijst stond. En in dit incident was er ook sprake van een aantal motoren.
Dat is gewoon Boef!quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:09 schreef Regilio_ het volgende:
Ik heb wel eens een lijntje genomen, komt wel dichtbij zo.quote:
Nee, want ik volg dat niet zo. Maar het klinkt wel vrij logisch inderdaad.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Je bent er niet mee bekend dat veel liquidaties vanaf een motor gebeuren? En dat die lui vaak niet bij een MC horen?
Inderdaad. Dan geven ze dus wel een soort visitekaartje af als dat echt zo is.... 6 juli inderdaadquote:Op donderdag 6 januari 2022 20:07 schreef leukerdje het volgende:
Het is vandaag precies een half jaar geleden,de moordaanslag op Peter.
Of dit bewust door die gasten zo is gepland...
quote:Aanslag op Peter R. de Vries
Plaats Lange Leidsedwarsstraat, Amsterdam
Coördinaten 52° 22? NB, 4° 53? OL
datum 6 juli 2021
Tijd 19.30 uur
Wapen(s) Vuurwapen
Vandaar het explosief waarschijnlijk. Hoewel dat onlogisch klinkt als die alleen in de auto zatquote:Op donderdag 6 januari 2022 20:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, want ik volg dat niet zo. Maar het klinkt wel vrij logisch inderdaad.
Ik vraag me alleen af of ze dan wel met zo'n wapen door een gepanserd voertuig kunnen schieten? Aangenomen dat John daar in vervoerd wordt, maar dat lijkt me dan toch wel, anders maak je het de wederpartij wel heel erg gemakkelijk.
De banden lekschieten is al een begin ....quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:13 schreef Tengano het volgende:
Ik vraag me alleen af of ze dan wel met zo'n wapen door een gepantserd voertuig kunnen schieten? Aangenomen dat John daar in vervoerd wordt, maar dat lijkt me dan toch wel, anders maak je het de wederpartij wel heel erg gemakkelijk.
Een typisch non-argument. Zo kan je er nog een heleboel meer verzinnen die net zo goed belachelijk zijn.quote:
Ja dat. Had ik nog niet eens bij stilgestaan. Royce en zijn zus die krijgen hier natuurlijk ook weer een enorme klap van, wat waarschijnlijk ook de bedoeling is. Die Dilan Yesilgöz was tot nu toe best fel op dit soort zaken. Laten we hopen dat ze er ook iets mee doet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:20 schreef praadje het volgende:
Ik vind het toch wel heel triest hoor. Voor John en zijn familie en Royce die ook al moet vrezen voor een aanslag op zijn leven. Ik hoop dat de nieuwe minister van Justitie eens goed doorpakt. Of dat die Taghi (die blijkbaar alles aanstuurt) plotseling dood in zijn cel ligt.
Kan je gewoon op doorrijden met zo'n wagen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:19 schreef maily het volgende:
[..]
De banden lekschieten is al een begin ....
quote:RUNFLAT
There is a difference between run-flat tires and run-flat systems. Both possibilities can be supplied by us. On a run-flat tire, the side wall is reinforced, which makes sure that the car (while the tire is deflating) can still keep driving.
In addition, a run-flat system is one of the possibilities too. In doing so a ring will be attached around the rim, with on top of that the tire itself. This ring makes it possible to keep driving when you get a flat tire. With this method a driver can escape a threatening situation, while looking for a safe location. Having the possibility to keep driving is your first safety.
A tire that's deflating can still keep running for 30 kilometers with a run flat tire and the run flat system, at a maximum speed of 80 kilometers per hour. The choice depends on the weight of the vehicle.
Door wie denk je dat-ie beveiligd wordt?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:03 schreef praadje het volgende:
[..]
Ah dus dan wordt je met een gepantserd politievoertuig vervoerd? Dat wist ik dus niet. Maar klinkt logisch. Dan zat er geen politie bij maar zijn beveiligers denk ik.
Ik dacht eigenlijk aan speciaal getrainde beveiliging, niet perse van de politie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Door wie denk je dat-ie beveiligd wordt?
In dit soort gevallen wordt je beveiligd door de politie. Net zoals bijv. Wilders.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:44 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk aan speciaal getrainde beveiliging, niet perse van de politie.
Eens de Marokkanen zijn hier heer en meester..quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:38 schreef BMW1993 het volgende:
Thanks, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In dit soort gevallen wordt je beveiligd door de politie. Net zoals bijv. Wilders.
Heli.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:10 schreef Landgeld het volgende:
Die criminelen weten toch dat John van de Heuvel 1. beveiligd wordt en 2. in een gepantserde auto rijdt?
Dan is het best wel amateuristisch om hem met een dikke audi en motoren achterna te zitten. Hij was vorige week nog skiën in Frankrijk.
Hoe is John vanmiddag vanuit de A2 naar Drieberger vervoerd? Auto of per Heli?
Bron? Dan moet die heli eerst aankomen, John moeten wachten en daarna verplaatst?quote:
Breukelen-Driebergen is nog geen 30 km, dat kunnen ze binnen een kwartier doen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:16 schreef Landgeld het volgende:
Veel aannemlijker om snel door te karren naar Drieberger Zeist.
Handig ja, als er ook nog sprake is van verdachte figuren op motorsquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:26 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Breukelen-Driebergen is nog geen 30 km, dat kunnen ze binnen een kwartier doen.
En stoppen om over te stappen naar de heli is ook riskant.
Het begon best goedquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:10 schreef Landgeld het volgende:
Die criminelen weten toch dat John van de Heuvel 1. beveiligd wordt en 2. in een gepantserde auto rijdt?
Dan is het best wel amateuristisch om hem met een dikke audi en motoren achterna te zitten. Hij was vorige week nog skiën in Frankrijk.
Misschien wilde die dikke audi wel gewoon wedstrijdje spelen wie het snelste is op de snelweg... wel grappig dat er dan opeens John vd heuvel in de auto zit en je 26 politieautos's en 4 heli's op je dak krijgt met je criminele achtergrondjequote:Op donderdag 6 januari 2022 21:10 schreef Landgeld het volgende:
Het gebeurde allemaal al rond Amsterdam, hoe dat verder allemaal is gegaan wordt niet volledig bekend gemaakt. John is in veiligheid gebracht, de auto is gevlucht, achterhaald, klemgereden en de rest is bekend.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:26 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Precies, daarom denk ik dus dat hij niet in een Heli is vervoerd, maar per (gepantserde) auto, waar hij notabene al in zat!quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:26 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dit gebeurde rondom A'dam?quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:48 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Het gebeurde allemaal al rond Amsterdam, hoe dat verder allemaal is gegaan wordt niet volledig bekend gemaakt. John is in veiligheid gebracht, de auto is gevlucht, achterhaald, klemgereden en de rest is bekend.
Dat was niet het enige hè? Die Audi heeft een kenteken dat ze kunnen checken en bovendien was die kerel raar rijgedrag aan het vertonen, waaronder bumperkleven.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:23 schreef SpaceOddity het volgende:
Dus dr rijd een auto achter de auto van John.
Maar omdat het hier om een Audi met een Marokkaans achtig iemands dr in is, word er groot alarm geslagen en word de hele snelweg afgesloten?![]()
Dit riekt naar etnische profilering in dit racistische land!
quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:51 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Precies, daarom denk ik dus dat hij niet in een Heli is vervoerd, maar per (gepantserde) auto, waar hij notabene al in zat!
Een gepantserde auto moet je meer zien als een vluchtmiddel, het is niet eindeloos veilig. De heli is geland bij de A27 ter hoogte van Meerkerk om vervolgens direct door te vliegen en te landen bij Driebergen.. Daar waar John werd ondergebracht.. Ze zijn niet geland om een Big Mac te halen of zo.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:51 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Precies, daarom denk ik dus dat hij niet in een Heli is vervoerd, maar per (gepantserde) auto, waar hij notabene al in zat!
Als er geen Marokkanen waren geweest was er vast een andere groep opgestaan.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:07 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Eens de Marokkanen zijn hier heer en meester..
Helaas.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:52 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dit gebeurde rondom A'dam?
Auto dus klemgereden rondom Breukelen? Interessant.
quote:,,Het klopt dat er vanmiddag rond Amsterdam een incident is geweest, waarbij mijn beveiligers een voorzorgsprotocol hebben gevolgd en er extra veiligheidsmaatregelen zijn getroffen”, reageert Telegraaf-verslaggever John van den Heuvel desgevraagd. ,,De politie doet onderzoek naar het incident en ik heb het volste vertrouwen dat dit op een juiste wijze gebeurt.”
Bron? Er is geen info gegeven over de gebeurtenis zelf.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat was niet het enige hè? Die Audi heeft een kenteken dat ze kunnen checken en bovendien was die kerel raar rijgedrag aan het vertonen, waaronder bumperkleven.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:56 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
[..]
Een gepantserde auto moet je meer zien als een vluchtmiddel, het is niet eindeloos veilig. De heli is geland bij de A27 ter hoogte van Meerkerk om vervolgens direct door te vliegen en te landen bij Driebergen.. Daar waar John werd ondergebracht.. Ze zijn niet geland om een Big Mac te halen of zo.
Auto afschudden en dergelijke, plannetje trekken, etc etc.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:09 schreef Landgeld het volgende:
[..]Je geeft daarvoor aan dat de gebeurtenis zelf bij Amsterdam was.
Hij komt John dan ineens bij A27 ter hoogte van Meerkerk. Dan hadden ze beter direct naar Driebergen kunnen rijden.
Flink stuk gereden dan over de A2 richting Breda. Dan ben je praktisch bij Driebergen al.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:14 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Auto afschudden en dergelijke, plannetje trekken, etc etc.
Denk eens na, wie zou dat ding anders vervoerd hebben? Politiemensen? Naar het Hoofdkantoor van de LE?quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:25 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Flink stuk gereden dan over de A2 richting Breda. Dan ben je praktisch bij Driebergen al.
Waar staat dat hij in de Heli is vervoerd?
Laten we dan eerst de Marokkanen maar opruimen, zien we daarna wel weer verder, toch?quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:56 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als er geen Marokkanen waren geweest was er vast een andere groep opgestaan.
Probleem is gewoon onze Rotterdamse haven plus de enorme afzetmarkt die west Europa voor drugs is..
Ja, net als de heli die in de lucht hing. Kan ook geen vervoer zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:34 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Denk eens na, wie zou dat ding anders vervoerd hebben? Politiemensen? Naar het Hoofdkantoor van de LE?
Wie zegt dat beide auto's doorrijden op de A2 en de heli in de lucht is natuurlijk gewoon observatie, dat snap je.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:55 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja, net als de heli die in de lucht hing. Kan ook geen vervoer zijn.
Rond Amsterdam gebeurd het voorval
Beide auto's rijden door op de A2
Verdachte wordt vastgereden op de A2 Breukelen
Auto Johan van de Heuvel rijdt door naar Meerkerk
Meerkerk vervoer naar Driebergen per heli.
Hadden ze ook wel vanuit A2 naar Driebergen kunnen rijden. Onnodig om door te rijden naar Meerkerk.
En dat ontvluchten van Team John, gebeurt dat met nog 2 of meer extra auto's met versterking?quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:10 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Wie zegt dat beide auto's doorrijden op de A2 en de heli in de lucht is natuurlijk gewoon observatie, dat snap je.
Waarom is de PXX geland bij Meerkerk?
Scenario 2
Voorval Amsterdam
Versterking oproepen
Audi peert hem met politie-achtervolging
Team John ontvlucht de dreiging (mee blijven rijden is de minst verstandige keuze)
John gaat naar politiebureau Meerkerk en wordt opgepikt met heli en overgebracht naar Driebergen waar een complete politiemacht aanwezig is en in de nabijheid ook een uitvalbasis van de DSI.
Daar kan je wel van uitgaan ja.quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dat ontvluchten van Team John, gebeurt dat met nog 2 of meer extra auto's met versterking?
En wellicht nog een heli voor observatie vanuit de lucht en die hem vanaf Meerkerk verder vervoert?
Uit welke hoek dit mogelijk komt wordt nog nergens over gespeculeerd.quote:
Heb ik ook dagelijks last van.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat was niet het enige hè? Die Audi heeft een kenteken dat ze kunnen checken en bovendien was die kerel raar rijgedrag aan het vertonen, waaronder bumperkleven.
Zijn ook niet per definitie slim, maar gewoon gewetenloos..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 00:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Heb ik ook dagelijks last van.
Maar goed, het is een verijdelde aanslag ofzo okee; wat ben je dan voor een domme, audi rijdende, Marokkaan als je echt kwaad gezind bent en dan zo opzichtig gaat rijden?
Kan zijn, maar jij staat waarschijnlijk niet op een dodenlijst.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 00:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Heb ik ook dagelijks last van.
Maar goed, het is een verijdelde aanslag ofzo okee; wat ben je dan voor een domme, audi rijdende, Marokkaan als je echt kwaad gezind bent en dan zo opzichtig gaat rijden?
Je ziet het over heel de linie dat het momenteel een enorm probleem is om goed personeel te krijgenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 01:06 schreef Sodemieters het volgende:
Het zou wel passen bij de organisatie van Taghi: acties worden vaak op zich goed voorbereid, maar vervolgens is de uitvoering van een complete knulligheid waar je broek van afzakt.
Die beveiligers zijn geen mbo4 beveiligers met een V'tje die je bij de supermarkt ziet staan, maar van speciale beveiligings eenheden van de politie/justitie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:44 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk aan speciaal getrainde beveiliging, niet perse van de politie.
Is dit nog ergens officieel bevestigd?quote:Ook zouden motoren op de snelweg zijn gezien, die met hoge snelheid zijn weggereden.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:34 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Denk eens na, wie zou dat ding anders vervoerd hebben? Politiemensen? Naar het Hoofdkantoor van de LE?
Idd. Speciale dienst die dit soort beveiliging uitvoert. Gebeurt in opdracht van de Staat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die beveiligers zijn geen mbo4 beveiligers met een V'tje die je bij de supermarkt ziet staan, maar van speciale beveiligings eenheden van de politie/justitie.
En dat zijn niet de gewone agenten die je op straat ziet.
naar de dichtstbijzijnde politielocatiequote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Van den Heuvel zou vanwege een veiligheidsprotocol naar de dichtstbijzijnde politielocatie zijn gereden. Het gebouw van de Landelijke Eenheid van de politie werd donderdagmiddag tijdelijk extra beveiligd.
Hij is dus niet met de Heli vervoerd. Gewoon vanuit Amsterdam doorgereden naar Driebergen.
Waar haal jij die explosieven nu vandaan?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 01:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kan zijn, maar jij staat waarschijnlijk niet op een dodenlijst.
En ik weet niet wat het plan was. Er was ook sprake van explosieven, dus misschien was het idee om de auto te laten stoppen, bom er op en dan keihard er vandoor met die snelle Audi.
Het zou wel passen bij de organisatie van Taghi: acties worden vaak op zich goed voorbereid, maar vervolgens is de uitvoering van een complete knulligheid waar je broek van afzakt.
Lees net op feesboek dat er ook 3 ninja's in die Audi zaten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:09 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Waar haal jij die explosieven nu vandaan?
Het verhaal wordt steeds wilder.
Hoe checken ze dat kenteken al rijdend?quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat kan over de porto, dat kan over de mobi, dat kan met ANPR, dat kan zelfs telefonisch.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:11 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hoe checken ze dat kenteken al rijdend?
En John van de Heuvel en zijn ploeg kan wel met 120 km/u over de snelweg lijkt me..
Misschien was het gewoon een asociale bumperklever. Alleen deze keer bij de verkeerdequote:Op donderdag 6 januari 2022 21:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er moet toch meer aan de hand zijn (al is het alleen maar een serieuze verdenking). Voor alleen bumperkleven mogen ze hem niet zo lang vasthouden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien was het gewoon een asociale bumperklever. Alleen deze keer bij de verkeerde
Dat mag je toch wel hopen, anders kunnen ze beter conducteur worden oid.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:41 schreef StateOfMind het volgende:
De DKDB weet echt wel waar ze op moeten letten.
Die zijn getraind om naar bepaalde signalen uit te kijken.
Logisch toch.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:41 schreef StateOfMind het volgende:
De DKDB weet echt wel waar ze op moeten letten.
Die zijn getraind om naar bepaalde signalen uit te kijken.
Ja, dat was niet Meerkerk maar Driebergen vanuit Amsterdam.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:08 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
naar de dichtstbijzijnde politielocatie
Nergens. Er is weinig bekend...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is dit nog ergens officieel bevestigd?
Ik heb wel het idee dat dit incident bewust heel klein wordt gehouden.quote:
Je weet de afgelegde route? Kan je ook vertellen waarom de PH-PXX in Meerkerk is geland om vervolgens naar Driebergen te vliegen en daar te landen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja, dat was niet Meerkerk maar Driebergen vanuit Amsterdam.
Meerkerk is nog echt een eind door....
Die heb ik niet gezien hoor. Alleen veel donkere auto’s en een enkele politieauto.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is dit nog ergens officieel bevestigd?
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien hoor. Alleen veel donkere auto’s en een enkele politieauto.
In de OP staat dat er mogelijk explosieven zijn in die autoquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:09 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Waar haal jij die explosieven nu vandaan?
Het verhaal wordt steeds wilder.
Precies een half jaar later na de aanslag op Peter R.quote:Verdachte rond dreigende situatie John van den Heuvel is man (36) uit Utrecht
https://nos.nl/artikel/24(...)s-man-36-uit-utrecht
Ik wel maar dan op een lugubere wijze. Triest dat de Staat dit soort problemen probeert op te lossen door defensieve handelingen in plaats van vernietigings-eenheden af te sturen op de kartels en een ieder die een vinger voor ze heeft opgestoken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is toch geen keven zo. Ik zie dit ook nooit eindigen voor Vd Heuvel.
Tja weet niet of vol Colombia de beste oplossing zit maar op ze minst meer richting Italië dan de naïeve Nederlandse benadering.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik wel maar dan op een lugubere wijze. Triest dat de Staat dit soort problemen probeert op te lossen door defensieve handelingen in plaats van vernietigings-eenheden af te sturen op de kartels en een ieder die een vinger voor ze heeft opgestoken.
Voor criminelen is het natuurlijk een simpele berekening: Winst gedeeld door pakkans x straf. Aangezien je aan de winst niet kan klussen kan je alleen de pakkans verhogen en de straf uitbreiden. Straffen zijn hiervoor natuurlijk veel te laag. Bizar voor woorden dat je tot een week geleden nog maar een boete van 90 euro kreeg als je coke uit de haven ging halenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja weet niet of vol Colombia de beste oplossing zit maar op ze minst meer richting Italië dan de naïeve Nederlandse benadering.
Hoezo? Nu zal de beveiliging juist worden opgeschroefd. Permanente beveiliging, safe houses en gepantserde auto's.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:01 schreef Caland het volgende:
Bizar wel, dan moet het aardig concreet zijn geweest. En duurt het denk ik ook niet heel lang voordat het wel lukt
Ik vraag me altijd af hoelang je dat kan volhouden. Al was zijn beveiligingssituatie al aardig streng.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:03 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hoezo? Nu zal de beveiliging juist worden opgeschroefd. Permanente beveiliging, safe houses en gepantserde auto's.
Kijk naar Wilders. Heel je leven....quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoelang je dat kan volhouden. Al was zijn beveiligingssituatie al aardig streng.
Ja maar dat is ook wel een enorme autist op dat vlak. Er komt toch een tijd dat Van den Heuvel echt voor zijn gezin kiest lijkt mequote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:57 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Kijk naar Wilders. Heel je leven....
Dit lees ik dus zo vaak he... Maar het is allemaal bezijden de waarheid.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:55 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Voor criminelen is het natuurlijk een simpele berekening: Winst gedeeld door pakkans x straf. Aangezien je aan de winst niet kan klussen kan je alleen de pakkans verhogen en de straf uitbreiden. Straffen zijn hiervoor natuurlijk veel te laag. Bizar voor woorden dat je tot een week geleden nog maar een boete van 90 euro kreeg als je coke uit de haven ging halen! En nu een half jaar ofzo, dat is natuurlijk ook veel te weinig. Daar schrikken die boodschappenmannetjes ook niet voor.
hart van goudquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goh, een Marokkaan met een crimineel verleden en connecties met Taghi.
Wie had dat nu verwacht?
Alle clichés worden weer bevestigd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goh, een Marokkaan met een crimineel verleden en connecties met Taghi.
Wie had dat nu verwacht?
Goh, in Mexico werkt dat ook zo goed.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik wel maar dan op een lugubere wijze. Triest dat de Staat dit soort problemen probeert op te lossen door defensieve handelingen in plaats van vernietigings-eenheden af te sturen op de kartels en een ieder die een vinger voor ze heeft opgestoken.
Ja de Taghis enzo, die kunnen nog gewoon aansturen vanuit het buitenland, maar niet het middenkader en de loopjongens. Die lui van de grootste cokeqasserij in Nederland ooit kregen paar weken terug volgens mij 8 jaar. Dat is natuurlijk niks. Zelfde voor alle uithalers en dealertjes enzo.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:19 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
Dit lees ik dus zo vaak he... Maar het is allemaal bezijden de waarheid.
De crimineeltjes vluchten vandaag de dag allemaal naar Spanje omdat ze in NL celstraffen geven EN je geld afpakken als je iets in de drugs doet..
Kijk eens het drieluik "costa del crime"...Op het onvolprezen Videoland.
quote:In de zaak rond de mogelijke aanslagpoging op John van den Heuvel, donderdag op de A2, kreeg GeenStijl via een kuchende man in een smeerput de volledige NAW van de eigenaar van de auto. Die is geboren in 1958 en de verdachte is 36, dus we gingen eerst uit van gestolen auto en/of valse platen. Maar nu is er een naam van de verdachte: Mourad O. Die O. rijmt met de achtnaam van de eigenaar van de Audi: H. Ouirzane. Die H. staat voor Hassan en die kreeg in 2017 een lintje als medeoprichter en bestuurder van de Marokkaanse Ouderraad Kanaleneiland (MORK). "Deze raad werd in 1999 opgericht met als doel wijkbewoners actief te laten deelnemen in de maatschappij. Zo ondersteunt Ouirzane Marokkaanse ouders bij de opvoeding van hun kinderen in de maatschappij", lezen we in zijn huldigingsartikel op AD uit 2017.
Mourad Ouirzane heeft een belang in de financiële holding Chargepoint4U, die hoort bij Charge4U. Dat is een bedrijf voor de installatie van thuisladers voor EV's. De holding zit in de wijk Ondiep maar de BV staat in Rivierenwijk op hetzelfde adres geregistreerd als MORK. Hassan de gedecoreerde opvoedhulp heeft helaas zijn eigen zoon niet helemaal kunnen ondersteunen in zijn deelname aan de maatschappij: "[Mourad] heeft een strafblad, maar niet voor zware zaken, en komt zeer in de marge voor in de grote liquidatiezaak Marengo tegen Ridouan Taghi cum suis", schrijven de immer goed geïnformeerde Paul Vugts en Wouter Laumans. En nu de naam Taghi gevallen is, weet je dat die RS3 met Mourad O. achter het stuur niet zomaar aan het bumperkleven was bij de beveiligde colonne van John van den Heuvel op de A2. Er gaan daarnaast ook geruchten dat er twee scooters en een auto in beslag zijn genomen elders in Utrecht bij een familielid.
Het verlengde voorarrest op 'verdenking van het voorbereiden van ‘een ernstig misdrijf’ komt gezien de Marengo-connectie niet uit de lucht vallen - al schrijven Vugts en Laumans ook dat "het incident nog door raadsels is omgeven." We lezen ook dat "Mourad O. meerdere spelers kent in de periferie rond Ridouan Taghi, maar het is nog onduidelijk of hij enigerlei serieuze rol speelde in het milieu om hem heen." Hij werd wel gehoord als getuige in de Marengo-zaak tegen Taghi, maar beriep zich op zijn verschoningsrecht. Met welke reden en in opdracht van wie hij op de A2 bij Van den Heuvel reed, is afwachten. Misschien was ie gewoon onderweg naar huis…
Kleine disclaimer bij de foto: dat is een uitgelichte uitsnede van een foto op Autogespot.nl van begin vorig jaar. De bestuurder kan in plaats van Mourad ook broer Wadii zijn, die verder nergens in deze zaak genoemd wordt. Het is hoe dan ook dezelfde auto, die dus op naam staat van vader Hassan Ouirzane.
https://www.geenstijl.nl/(...)er-in-kanaleneiland/
En het zou ook zomaar kunnen dat hij niet voor ieder delict is gepakt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 00:22 schreef BEFEM het volgende:
Raar dat er steeds staat dat zijn strafblad niet voor zware feiten is en ergens anders lees je dan dat die oa een wietkwekerij heeft overvallen. Lijkt me vrij zwaar
Ik denk dat jij niet weet wat de eerste groep hier kwam doen, en waarom ze hier kwamen…quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:27 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Alle clichés worden weer bevestigd.![]()
Hadden we in de jaren 70 en 80 maar gelijk gekozen voor Poolse gastarbeiders, het idee van ''goedkoop personeel uit Marokko'' is ondertussen aardig achterhaald met al die problemen die ze tegenwoordig veroorzaken in de grote steden.
Eens. Goedkoop is duurkoop geworden voor onze maatschappij. Hadden we maar voor Chinezen of andere Aziaten gekozen ipv Marokkanen. Helaas.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:27 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Hadden we in de jaren 70 en 80 maar gelijk gekozen voor Poolse gastarbeiders, het idee van ''goedkoop personeel uit Marokko'' is ondertussen aardig achterhaald met al die problemen die ze tegenwoordig veroorzaken in de grote steden.
Hij heeft de schijn wel heel erg tegen hoorquote:Op zaterdag 8 januari 2022 07:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mourad O. kent meerdere spelers in de periferie rond Ridouan Taghi, maar het is nog onduidelijk of hij enigerlei serieuze rol speelde in het milieu om hem heen.
Hij heeft ook een legaal bedrijf op zijn naam staan, in de Utrechtse wijk Ondiep. Dat bedrijf installeert laadpalen voor elektrische voertuigen. Zijn omgeving zegt zich niet te kunnen voorstellen dat hij John van den Heuvel iets zou willen aandoen en denkt dat hij ‘dom aan het bumperkleven was’, zegt een ingewijde.
![]()
![]()
Gewoon helemaal niemand, en niet Nederlanders stimuleren om te emigreren naar Australië en Canadaquote:Op zaterdag 8 januari 2022 08:21 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Eens. Goedkoop is duurkoop geworden voor onze maatschappij. Hadden we maar voor Chinezen of andere Aziaten gekozen ipv Marokkanen. Helaas.
Ik denk dat de eenheden van de DKDB heus wel kunnen inschatten of iemand gewoon een irritante bumperklever is, of dat er meer aan de hand is.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:18 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hij heeft de schijn wel heel erg tegen hoor![]()
Euh, nee? Why?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:27 schreef Fietsertje70 het volgende:
Hassan uit Kanaleneiland heeft een Audi RS3 en niemand vindt dat raar?
Nee, want een Audi is de ideale getawaycar na een plofkraak.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:27 schreef Fietsertje70 het volgende:
Hassan uit Kanaleneiland heeft een Audi RS3 en niemand vindt dat raar?
Een getunede S8 doet het ook wel hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 14:00 schreef StateOfMind het volgende:
Wel de RS versies, want een standaard benzine of dieselmotortje is niet zo bijzonder
Vonden ze in Rusland niet zo'n leuk idee.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:27 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
En die zet je dan op je eigen naam?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, want een Audi is de ideale getawaycar na een plofkraak.
Dat hij Taghi kent is gewoon toevallig. No biggie.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:26 schreef Enawh het volgende:
Dus vals alarm..
Toevallig een bumperklevende persoon die zijn afkomst niet mee heeft met een korte strafblad.
Ja uhuhquote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:26 schreef Enawh het volgende:
Dus vals alarm..
Toevallig een bumperklevende persoon die zijn afkomst niet mee heeft met een korte strafblad.
Hoe wil je bewijzen dat het anders is dan ?quote:
Ik vraag me af hoe dat verhaal van die explosieven in die auto nou in de wereld is gekomen.quote:O. is na het stopteken van de politie direct naar de kant gegaan en heeft meegewerkt aan het onderzoek. In zijn auto zijn volgens de advocate geen spullen aangetroffen die strafbaar zijn.
Zo kun je ook wel van alles opschrijven.quote:Mogelijk liggen er explosieven in de auto. OP
Stel dat het inderdaad specifiek getimed was 6 maanden na Peter R de Vries, dan hebben ze dus een insider die hen kon vertellen waar hij op dat moment reed?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:00 schreef Tengano het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat het gaat om een georganiseerde en nauwkeurig getimede intimidatie.
Staat toch op het nieuws. Ik lees het ook daar vanafquote:
Dat ze insiders hebben twijfel ik niet aan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:37 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Stel dat het inderdaad specifiek getimed was 6 maanden na Peter R de Vries, dan hebben ze dus een insider die hen kon vertellen waar hij op dat moment reed?
Een Marokkaan uit Utrecht met een strafblad die vrienden heeft die optrekken met Taghi in een Audi RS3. En dan heel toevallig bumperkleven op een beveiligd politietransportquote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:42 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Kom op man. Het gegeven dat het een Marokkaan is betekent al 50% kans dat hij schuldig is.
Er wordt gesproken over een vergissing lees ik hier. En er wordt verzocht de privacy van van betrokkene en zijn bedrijfsvoering te respecteren. Het lijkt me dan ook gepast dat dit topic een slotje krijgt svp.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:52 schreef bleiblei het volgende:
Een Marokkaan uit Utrecht met een strafblad die vrienden heeft die optrekken met Taghi in een Audi RS3. En dan heel toevallig bumperkleven op een beveiligd politietransport.
Ja nee, bij voorbaat onschuldig.
Echt waarquote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:53 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Ik was niet sarcastisch paasei
Die kent hij niet, hij kent mensen in de periferie rond Taghi. Oftewel; hij kent mensen die mensen kennen die Taghi kennen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat hij Taghi kent is gewoon toevallig. No biggie.
Delano zal ook wel niet dagelijks bij Taghi op de koffie zijn geweest.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:07 schreef Sodemieters het volgende:
Die kent hij niet, hij kent mensen in de periferie rond Taghi. Oftewel; hij kent mensen die mensen kennen die Taghi kennen.
alle Marokkanen kennen viavia elkaar toch?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Die kent hij niet, hij kent mensen in de periferie rond Taghi. Oftewel; hij kent mensen die mensen kennen die Taghi kennen.
Ah ja, geslacht Hammerstein, die familie heeft ook wel innige banden met de bende van Taghiquote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er wordt gesproken over een vergissing lees ik hier. En er wordt verzocht de privacy van van betrokkene en zijn bedrijfsvoering te respecteren. Het lijkt me dan ook gepast dat dit topic een slotje krijgt svp.
Zie je trouwens dat de datum van dat persbericht op morgen! staat. Verser kan bijna niet
[ afbeelding ]
Iedereen kent via-via elkaar.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:32 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
alle Marokkanen kennen viavia elkaar toch?
Hoezo? Oscar Hammerstein was juist de advocaat van Nabil B. Daar maak je je bij Taghi niet heel populair mee.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:34 schreef tripel7 het volgende:
Ah
[..]
Ah ja, geslacht Hammerstein, die familie heeft ook wel innige banden met de bende van Taghi
Wel als je de schijn wilt wekken dat je uberhaupt geen aanslag of intimidatie wilde plegen. Dan past het perfect in het plaatje.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:17 schreef Sodemieters het volgende:
Hoezo? Oscar Hammerstein was juist de advocaat van Nabil B. Daar maak je je bij Taghi niet heel populair mee.
Sorry, ik snap niet hoe dat een reactie is op mijn post.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wel als je de schijn wilt wekken dat je uberhaupt geen aanslag of intimidatie wilde plegen. Dan past het perfect in het plaatje.
Je zegt dat je je bij Taghi niet geliefd maakt als je die Hammerstein als advocaat neemt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:24 schreef Sodemieters het volgende:
Sorry, ik snap niet hoe dat een reactie is op mijn post.
Duct tape daarentegen…quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je zegt dat je je bij Taghi niet geliefd maakt als je die Hammerstein als advocaat neemt.
En dat bestrijd ik als deze intimidatie volledig georganiseerd is. Dan past het wel in het plaatje. Dan ontken je alles en zet je zelfs even de advocaat van de vijand in om een groot rookgordijn op te werpen, maar de boodschap is inmiddels wel afgegeven. Actie geslaagd dus.
En het is ook niet verboden om veel telefoons in je auto of in je huis te hebben, of met je motorscooter op de A2 te rijden.
En als ik even rondgoogel mag je ook een bivakmuts bezitten, of tiewraps, knipscharen en dugtape bij je hebben. Op zich niks strafbaars aan, maar je geeft wel een duidelijk signaal af.
OK, je snapte mijn post dus niet. Ik zal proberen het duidelijker te zeggen. De user waar ik op reageerde claimt dat er innige banden zijn tussen Taghi en de familie Hammerstein. Het tegenovergestelde is het geval.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:31 schreef Tengano het volgende:
Je zegt dat je je bij Taghi niet geliefd maakt als je die Hammerstein als advocaat neemt.
okequote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:43 schreef Sodemieters het volgende:
OK, je snapte mijn post dus niet. Ik zal proberen het duidelijker te zeggen. De user waar ik op reageerde claimt dat er innige banden zijn tussen Taghi en de familie Hammerstein. Het tegenovergestelde is het geval.
Motorscooters die snel (kunnen) rijden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Wat zijn snelle motorscooters?? Zijn die ook aangehouden?
Ja, een strafblad en een bepaald soort auto.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:56 schreef Landgeld het volgende:
Lijkt me niet dat je met zoveel bombarie wordt aangehouden op de A2 met tientallen agenten en drie heli's als je alleen maar een beetje te hard reed naast een auto met toevallig een misdaadverslaggever erin. Er zal heus meer bewijslast zijn.
Bommenwerpers ja? Of raketwerpers?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:59 schreef Landgeld het volgende:
Ook RTL Boulevard lag bijna letterlijk onder vuur. Die wilde de bende van Taghi met bommenwerpers aanvallen.
John van den Heuvel werkt daar. Is zelf ook slachtoffer.
Dit is niet alleen een gevalletje bumperkleven. Mevrouw de advocaat probeert de media weer eens te beïnvloeden.
Die zijn toch niet snel?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:01 schreef Landgeld het volgende:
Waarschijnlijk van die Holleeder driewielers. Rijden veel Marokkaantjes op.
Beveiligd transport? Reed VD Heuvel met meer auto's?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een Marokkaan uit Utrecht met een strafblad die vrienden heeft die optrekken met Taghi in een Audi RS3. En dan heel toevallig bumperkleven op een beveiligd politietransport.
Ja nee, bij voorbaat onschuldig.
Maar inderdaad, theoretisch zou het kunnen zijn dat ie onschuldig is. Ik acht de kans dat ie onschuldig is net zo groot in als die 8 gasten die grappen maakten over aanslagen in een diy sportschool.
Nee, VD Heuvel reed zelf niet. Die zat op de achterbank.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:02 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Beveiligd transport? Reed VD Heuvel met meer auto's?
Lijkt me dat hij en zijn beveiliging gewoon in één auto zat.
Meestal is er ook nog een volgauto, of dat in dit geval ook zo was weet ik nietquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:02 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Beveiligd transport? Reed VD Heuvel met meer auto's?
Lijkt me dat hij en zijn beveiliging gewoon in één auto zat.
Ja, dat was die Mourad dus.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:04 schreef Steven_Stil het volgende:
Meestal is er ook nog een volgauto, of dat in dit geval ook zo was weet ik niet
quote:John van den Heuvel: cryptotelefoon en bivakmuts in auto arrestant A2
In de auto van de verdachte die mogelijk misdaadjournalist John van den Heuvel achtervolgde, zijn meerdere telefoons en een bivakmuts gevonden. Dat heeft Van den Heuvel gezegd in RTL Boulevard, waarin hij reageerde op een incident rond hem op de A2 afgelopen donderdag.
Een van de telefoons is een cryptotelefoon, waarmee beveiligde berichten kunnen worden verstuurd. Criminelen maken daar vaak gebruik van. "En waarom had hij een bivakmuts in zijn auto? Het was donderdag toch niet heel koud", aldus Van den Heuvel in RTL Boulevard. Het bezitten van de attributen is niet strafbaar, zegt ook Van den Heuvel, maar "dat geeft niet het gevoel dat het zomaar een voorbijganger was".
Volgens Van den Heuvel komt de verdachte bovendien in het dossier van Marengo-proces tegen Ridouan Taghi. Hij zou mogelijk klusjes hebben uitgevoerd rondom liquidaties.
De politie wil de uitspraken van Van den Heuvel over wat er in de auto is gevonden desgevraagd niet bevestigen.
'Te hard gereden'
De rechter-commissaris heeft bepaald dat de verdachte langer vast blijft zitten. Het vermoeden bestaat dat hij een ernstig misdrijf voorbereidde. Advocaat Veerle Hammerstein van de verdachte zegt dat er mogelijk sprake is van een misverstand. Haar cliënt zou niet hebben geweten dat Van den Heuvel in de auto zat. Hij had wel te hard en te dicht op andere auto's gereden, zegt ze. Van den Heuvel twijfelt aan die lezing, maar zegt ook dat hij vooralsnog niet kan bewijzen dat het niet klopt wat Hammerstein zegt.
Hij wordt vanwege zijn veiligheid vervoerd in een beveiligd konvooi. Op weg naar de snelweg vanuit Amsterdam kregen zijn beveiligers de indruk dat twee motorscooters het konvooi achtervolgden. Er werd flink snelheid gemaakt en de sirenes en zwaailichten werden aangezet. Toen kwam er ook een Audi bij, met daarin de verdachte.
Hammerstein zegt dat in het proces-verbaal inderdaad staat dat er andere verdachte voertuigen zijn gezien. Maar haar cliënt zou daar niets mee te maken hebben.
Besloten werd om Van den Heuvel naar een beveiligde locatie te vervoeren. De snelheid van het konvooi liep daarbij op tot 200 kilometer per uur, zegt Van den Heuvel. Ook op dat moment week de Audi niet, wat de achterdocht nog verder vergrootte. De bestuurder werd uiteindelijk door de politie tot stoppen gemaand en gearresteerd.
https://nos.nl/artikel/24(...)in-auto-arrestant-a2
Voor de veiligheid van anderen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:48 schreef Tengano het volgende:
Ik snap alleen niet hoe die vijf kruizen op de weg dan zijn gebruikt. Die gaan je toch niet helpen om met 200 km/h jezelf uit de voeten te maken met een Audi R3 en 2 scooters in de buurt.
Dat zou alleen maar zin hebben als de auto met John erin die Audi al ver had afgeschud, maar de berichtgeving zegt juist dat hij er pal opzat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |