SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 04-01-2022 18:55:38 ]![]()
Graag twee maal salami!
Nee serieus, hij kan leuk grafiekjes maken. Maar in tegenstelling tot Van Zelst moet hij natuurlijk niet denken expert te zijn.zie email 27 oktober![]()
Hoofd adviseur in Engeland zegt dat prikken jaarlijks zal gebeuren:
Chief scientific adviser suggests COVID vaccines may become 'annual'
Answering the first question on vaccinations, Sir Patrick Vallance says "there will be a change over time" and that jabs will likely become an "annual" thing.
He suggests that booster jabs will not be needed every few months.
Verder willen bojo&co geen lockdown dus gewoon door met huidig beleid.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Gewone users kunnen geen [info] tag gebruiken. Zie de OP.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:52 schreef trein2000 het volgende:
Graag twee maal salami!
Nee serieus, hij kan leuk grafiekjes maken. Maar in tegenstelling tot Van Zelst moet hij natuurlijk niet denken expert te zijn.
Dat was niet handig van @miss_sly![]()
Opgelost.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:54 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Gewone users kunnen geen [info] tag gebruiken. Zie de OP.
Dat was niet handig van @:miss_slyzie email 27 oktober![]()
Rivm sukkels met hun ramp afgewend.
Alsof je modellen voorspellen dat een meteoriet de aarde zal raken met volop dood en vederf als gevolg.
Vliegt er gewoon ruim naast omdat je er compleet naast zat en dan jezelf op de borst kloppen met we did it!
Open alles nou maar gewoon weer, en zonder QR gelul of prikabbo.
Omicron is gewoon de natuur met de eigen goal in de verlenging.
Stop dan met paniekvoetbal.![]()
Jaarlijks de 50+ers en zwakkeren een boostertje geven gelijktijdig met de griepprik, structureel investeren in het verbeteren van het hele zorgsysteem in Nederland en verder zo snel mogelijk oprotten met alle maatregelen en de QR-fetisj.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:53 schreef RipCity het volgende:
Answering the first question on vaccinations, Sir Patrick Vallance says "there will be a change over time" and that jabs will likely become an "annual" thing.
Verder willen bojo&co geen lockdown dus gewoon door met huidig beleid.
Was dat nou zo moeilijk.![]()
In de rest van de EU 3 keer per jaar genotquote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:53 schreef RipCity het volgende:
Verder willen bojo&co geen lockdown dus gewoon door met huidig beleid.![]()
Is brexit toch nog ergens goed voor.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:58 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
In de rest van de EU 3 keer per jaar genotEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Als ik zie hoeveel mensen op straat met hun mondkapjes lopen zijn veel mensen nog doodsbenauwd voor het virus. Vooral in de buitenlucht ook.![]()
Die zie ik hier echt vrijwel nooit? Hier valt me juist op hoeveel mensen zonder mondkapje binnen winkelen of in hun eigen zaak staan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:00 schreef mir1986 het volgende:
Als ik zie hoeveel mensen op straat met hun mondkapjes lopen zijn veel mensen nog doodsbenauwd voor het virus. Vooral in de buitenlucht ook.![]()
![]()
Als je er zo goed op let weet ik niet bij wie de angst meer zit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:00 schreef mir1986 het volgende:
Als ik zie hoeveel mensen op straat met hun mondkapjes lopen zijn veel mensen nog doodsbenauwd voor het virus. Vooral in de buitenlucht ook.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Zullen nog wel ergens een paar flessen wijn liggen op de redactie die van de Kerst zijn overgebleven.quote:![]()
Ik let er niet op, het valt gewoon op als je buiten loopt. Of kijk je mensen niet aan als je ze tegenkomt???quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je er zo goed op let weet ik niet bij wie de angst meer zit.![]()
Aangezien het fixen letterlijk 2 seconde werk is vind ik dat prima.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:56 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Als iemand anders de OP pakt krijg je hetzelfde weer.zie email 27 oktober![]()
Ik zie weer berichten op Twitter dat het filmpje uit el Salvador komt. Wat is nu de juiste bron?quote:![]()
Ik zie zelden iemand in de buitenlucht met ene mondkapje. Ja, iemand die uit de AH komt met z’n handen vol met boodschappen. En die zijn niet doodsbenauwd hoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:00 schreef mir1986 het volgende:
Als ik zie hoeveel mensen op straat met hun mondkapjes lopen zijn veel mensen nog doodsbenauwd voor het virus. Vooral in de buitenlucht ook.Verder overdrijf je volgens mij.
![]()
Nayib Bukele is de president van El Salvador...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:07 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
[..]
Ik zie weer berichten op Twitter dat het filmpje uit el Salvador komt. Wat is nu de juiste bron?![]()
Mij valt allang niet meer op of iemand met een mondkapje op loopt of niet. Volkomen normaal. Jij ziet er blijkbaar angst in, ik vraag me oprecht af voor wie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik let er niet op, het valt gewoon op als je buiten loopt. Of kijk je mensen niet aan als je ze tegenkomt???'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die ik postte is van de president van El Salvador.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:07 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
[..]
Ik zie weer berichten op Twitter dat het filmpje uit el Salvador komt. Wat is nu de juiste bron?Plaats hier uw advertentie![]()
Moeten we 2 jaar in een pandemie nog mensen wijzen op het feit dat gezond eten, bewegen en vitamine d3 goed voor je is? Wauw.![]()
Blijkbaar. In NL snappen ze dat niet. Zie sportscholen sluiten. Die geopend waren met QR (!)quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:10 schreef Questular het volgende:
Moeten we 2 jaar in een pandemie nog mensen wijzen op het feit dat gezond eten, bewegen en vitamine d3 goed voor je is? Wauw.![]()
Dat is het niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mij valt allang niet meer op of iemand met een mondkapje op loopt of niet. Volkomen normaal. Jij ziet er blijkbaar angst in, ik vraag me oprecht af voor wie.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ahh, omdat ik de Israëlische vlag zag. Verkeerde conclusie van mij uit. Maar inderdaad, wanneer komen dat soort filmpjes op de tv?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:10 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Die ik postte is van de president van El Salvador.![]()
Als jij alleen kan bewegen met een sportschool dan ligt het probleem ergens anders, denk ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:10 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Blijkbaar. In NL snappen ze dat niet. Zie sportscholen sluiten. Die geopend waren met QR (!)![]()
Het is dus niet normaal om in de buitenlucht met een mondkap op te lopen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mij valt allang niet meer op of iemand met een mondkapje op loopt of niet. Volkomen normaal. Jij ziet er blijkbaar angst in, ik vraag me oprecht af voor wie.![]()
Nou ja, de overheid hier in Nederland doet nou niet echt zijn best om gezond eten en bewegen aan te moedigen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:10 schreef Questular het volgende:
![]()
Doet de overheid al tientallen jaren in Nederland maar het dringt niet erg door, geloof ik, gegeven de obesitas cijfers.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:10 schreef Questular het volgende:
Lekker warm en als je geen goede gezichtsdag hebt dan is t ook handig.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:00 schreef mir1986 het volgende:
Als ik zie hoeveel mensen op straat met hun mondkapjes lopen zijn veel mensen nog doodsbenauwd voor het virus. Vooral in de buitenlucht ook.
Ben echt wel meegegroeid met de maatregelen.
Ferd!!Go hard or go home![]()
Het is ook niet normaal om tegen de wetenschap in te gaan en het vaccin niet te nemen. Een pandemie doet rare dingen met mensen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het is dus niet normaal om in de buitenlucht met een mondkap op te lopen.![]()
Gelul. Dat wordt echt al tientallen jaren aangemoedigd, we doen het gewoon niet als bevolking.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:12 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nou ja, de overheid hier in Nederland doet nou niet echt zijn best om gezond eten en bewegen aan te moedigen.![]()
Nee. Maar wel voor veel mensen DE sportvoorziening.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als jij alleen kan bewegen met een sportschool dan ligt het probleem ergens anders, denk ik.![]()
Als je normaal gesproken handbalt en dan nu buiten gesloten wordt lijkt het me logisch dat je daar nogal van baalt. Maar goed, die ongevaccineerde mensen hebben een keuze.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als jij alleen kan bewegen met een sportschool dan ligt het probleem ergens anders, denk ik.![]()
Als ik sommige posts soms lees vraag ik mij af of iedereen uberhaupt wel ooit weer een keer terug naar normaal wil gaan. Alles waar mensen zin in hebben (wat voor de pandemie normaal was) word altijd direct afgezeken en dat het thuis ook kan![]()
![]()
Kortom, Omikron moet nu zo snel mogelijk rond gaan. Dan is het einde gevaarlijk corona geneuzel genot.quote:![]()
Als je het zo bekijkt, correct. Maar op het moment valt het mij in ieder geval niet meer op.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het is maar waar je je erg druk om kunt maken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het is dus niet normaal om in de buitenlucht met een mondkap op te lopen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er liggen er anders genoeg overal.quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Nee, vind ik ook niet. Maar het dragen van een mondkapje is binnen wel best normaal geworden (als in standaard voor veel mensen). En als iets normaal is, loop je soms ook gewoon naar buiten zonder dat je het doorhebt met een mondkapje op. En dat heeft helemaal niks met angst te maken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het is dus niet normaal om in de buitenlucht met een mondkap op te lopen.![]()
mcdonalds open en sportschool dicht idd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gelul. Dat wordt echt al tientallen jaren aangemoedigd, we doen het gewoon niet als bevolking.Plaats hier uw advertentie![]()
Het regent besmettingen in mijn omgeving.
Als Domino Day. Allemaal griepachtige verschijnselen.Go hard or go home![]()
Tja als jij denkt dat mensen ook zo denken als er geen wereldwijde pandemie is waar we tegen aan het "vechten" zijn dan zegt dat wel iets over je als persoon.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:14 schreef Anton91 het volgende:
Als ik sommige posts soms lees vraag ik mij af of iedereen uberhaupt wel ooit weer een keer terug naar normaal wil gaan. Alles waar mensen zin in hebben (wat voor de pandemie normaal was) word altijd direct afgezeken en dat het thuis ook kan![]()
'Als je wilt zwemmen kun je gewoon een wetsuit bestellen en de zee in'quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:14 schreef Anton91 het volgende:
'Kan niet'quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Als je wilt zwemmen kun je gewoon een wetsuit bestellen en de zee in''Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Want de wetenschap had het altijd goed in het verleden? Hoeveel boetes zijn er uitgedeeld aan de farmacie? Jaren vijftig: roken is gezond, echt! De Des baby’s, de softenon baby’s, de pijnstillers waar nu meerdere rechtszaken voor lopen, maar niks aan de hand hoor. Er zijn meerdere wetenschappers die waarschuwen, maar die mag je dan weer niet geloven. Dat zijn wappies. 🧐quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Het is ook niet normaal om tegen de wetenschap in te gaan en het vaccin niet te nemen. Een pandemie doet rare dingen met mensen.![]()
Alsof de vaste bezoekers van de mac ook vaste sportschool bezoekers zijnquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:16 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
mcdonalds open en sportschool dicht idd.![]()
![]()
Daarom zag je niemand meer een mondkapje dragen toen het niet meer hoefde. Zo normaal is het. Hahaquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, vind ik ook niet. Maar het dragen van een mondkapje is binnen wel best normaal geworden (als in standaard voor veel mensen). En als iets normaal is, loop je soms ook gewoon naar buiten zonder dat je het doorhebt met een mondkapje op. En dat heeft helemaal niks met angst te maken.![]()
Waarom zou je dat willen als je ook gewoon in bad kanquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Als je wilt zwemmen kun je gewoon een wetsuit bestellen en de zee in'
Het ligt echt aan jezelf hoor als je nu niet gewoon kunt zwemmen/sporten.![]()
Zeker in jouw illegale private gym geweestquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:16 schreef Noek het volgende:
Het regent besmettingen in mijn omgeving.
Als Domino Day. Allemaal griepachtige verschijnselen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tja, als je tienduizenden, zo niet honderduizenden onderzoeken doet en producten ontwikkelt dan kan het een paar keer gruwelijk misgaan. Dat wil niet zeggen dat je de hele wetenschap moet wantrouwen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Want de wetenschap had het altijd goed in het verleden? Hoeveel boetes zijn er uitgedeeld aan de farmacie? Jaren vijftig: roken is gezond, echt! De Des baby’s, de softenon baby’s, de pijnstillers waar nu meerdere rechtszaken voor lopen, maar niks aan de hand hoor. Er zijn meerdere wetenschappers die waarschuwen, maar die mag je dan weer niet geloven. Dat zijn wappies. 🧐![]()
Filmpje opzetten van Ranomi Kromowidjojoquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen als je ook gewoon in bad kan
Het ligt echt aan jezelf hoor als je nu niet gewoon kunt zwemmen/sporten.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja altijd dat commentaar dat mensen niet zo moeten zeuren want Keroona!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:14 schreef Anton91 het volgende:
Als ik sommige posts soms lees vraag ik mij af of iedereen uberhaupt wel ooit weer een keer terug naar normaal wil gaan. Alles waar mensen zin in hebben (wat voor de pandemie normaal was) word altijd direct afgezeken en dat het thuis ook kanHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
En dus is iemand die nu in de buitenlucht een kapje draagt omdat 'ie misschien wel vergeten is hem af te zetten bang. Haha.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom zag je niemand meer een mondkapje dragen toen het niet meer hoefde. Zo normaal is het. Haha'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat toont juist aan dat het niks met angst te maken heeft, maar gewoon met de regels opvolgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom zag je niemand meer een mondkapje dragen toen het niet meer hoefde. Zo normaal is het. Haha
Als het echt angst was zou iedereen toch blijven dragen? Zie je, je hebt nu zelf aangetoond dat het geen angst is.![]()
![]()
Nou, dat zeuren gaat anders goed door hier, als daar belasting op zou zitten dan loopt de volgende MinFin aardig binnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:19 schreef popje het volgende:
[..]
Ja altijd dat commentaar dat mensen niet zo moeten zeuren want Keroona!![]()
Italie nadert ook al de 200K per dag en de UK zit er al boven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Frankrijk is hard op weg naar groepsimmuniteit
Kreeg net nog appje van m'n zus, die heeft met gezin vandaag gewoon nog in de horeca gezeten in Frankrijk. Doen ze goed daar.![]()
Compenseert dan weer een beetje met de mensen die minder uitgeven omdat ze alles lekker thuis kunnen doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, dat zeuren gaat anders goed door hier, als daar belasting op zou zitten dan loopt de volgende MinFin aardig binnen.![]()
![]()
Angst om overvallen te worden in de buitenluchtquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je er zo goed op let weet ik niet bij wie de angst meer zit.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Regels opvolgen? Je hoeft in de buitenlucht geen mondkap te dragen hoor. Gelukkig trouwens, als er iets onzin is is het dat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat toont juist aan dat het niks met angst te maken heeft, maar gewoon met de regels opvolgen.
Als het echt angst was zou iedereen toch blijven dragen? Zie je, je hebt nu zelf aangetoond dat het geen angst is.![]()
Ik heb een vitamine D tekort. Mag jij raden hoe vaak ik ziek ben geweest de laatste 20 jaar?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:10 schreef Questular het volgende:
Moeten we 2 jaar in een pandemie nog mensen wijzen op het feit dat gezond eten, bewegen en vitamine d3 goed voor je is? Wauw.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Mooi man. Omikronquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Frankrijk is hard op weg naar groepsimmuniteit![]()
![]()
sterker nogquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:12 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nou ja, de overheid hier in Nederland doet nou niet echt zijn best om gezond eten en bewegen aan te moedigen.
ze sluiten de sportlocaties![]()
![]()
Daar zijn verkiezingen over 4 maanden. Die gaan niet meer op slot hoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Italie nadert ook al de 200K per dag en de UK zit er al boven.
Kreeg net nog appje van m'n zus, die heeft met gezin vandaag gewoon nog in de horeca gezeten in Frankrijk. Doen ze goed daar.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
27xquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb een vitamine D tekort. Mag jij raden hoe vaak ik ziek ben geweest de laatste 20 jaar?![]()
Soberzo!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeker in jouw illegale private gym geweest
Benieuwd of wij nu ook down gaan. Herstelbewijsje pakken, jatog.Go hard or go home![]()
We gaan naar het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:14 schreef Anton91 het volgende:
Als ik sommige posts soms lees vraag ik mij af of iedereen uberhaupt wel ooit weer een keer terug naar normaal wil gaan. Alles waar mensen zin in hebben (wat voor de pandemie normaal was) word altijd direct afgezeken en dat het thuis ook kan´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat kan beter OmiKRON. Doe maar 1 miljoen per dag. Hup.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Frankrijk is hard op weg naar groepsimmuniteit![]()
In Griekenland vandaag 50k besmettingenOp een bevolking van +-10 miljoen. In een dag dus zo'n 0.5% besmet... Groeps immuniteit komt snel op die manier
![]()
![]()
![]()
Dat doen ze al in de VSquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:32 schreef Oriente het volgende:
[..]
Dat kan beter OmiKRON. Doe maar 1 miljoen per dag. Hup.![]()
Ik ben een paar dagen terug nog gaan hardhollen met een mondkapje op. Dacht de hele tijd van waarom krijg ik nou niet genoeg adem?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, vind ik ook niet. Maar het dragen van een mondkapje is binnen wel best normaal geworden (als in standaard voor veel mensen). En als iets normaal is, loop je soms ook gewoon naar buiten zonder dat je het doorhebt met een mondkapje op. En dat heeft helemaal niks met angst te maken.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Overal weer in het nieuws dat mensen negatief zelftesten en superspreads veroorzaken.
En dan hoor ik op de radio dat je een zelftest moet gebruiken. Verbied die dingen toch.
Aanjager van de pandemie.- verwijderd door admin -![]()
Als je sport gesloten wordt, zoals nu, is dat natuurlijk kut. Zowel voor de sporter als de sportscholen en verenigingen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:14 schreef Anton91 het volgende:
Als ik sommige posts soms lees vraag ik mij af of iedereen uberhaupt wel ooit weer een keer terug naar normaal wil gaan. Alles waar mensen zin in hebben (wat voor de pandemie normaal was) word altijd direct afgezeken en dat het thuis ook kan
Maar, in beweging blijven en gezond blijven/worden kan ook prima zonder sportvereniging of -school. Dat maakt het niet minder kut dat je niet de sport kunt beoefenen die je wil. Je kunt je ook zeker wel af ragen of dat nu echt zo’n goed idee is om dat allemaal te stoppen. Maar om te bewegen en gezond te zijn/blijven kunnen we echt ook een heleboel zonder doen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Als ik van winkel A naar B loop houd ik vaak (onbewust) mijn mondkapje op. Heeft niets met angst te maken, eerder gewoonte nu. Ben er niet meer zo op gespitst.![]()
2 g incomming. Bron ADquote:Winkeliers zeggen weer veilig open te kunnen: ‘Trek gelijk op met rest van Europa’
Winkels zijn bereid om extra maatregelen te nemen, als ze maar open kunnen. Het steekt winkeliers nu dat we het enige land in Europa zijn waar niet geshopt kan worden, stelt brancheorganisatie
,,We kunnen gecontroleerd en veilig open”, vertelt INretail-directeur Udo Delfgou. De belangenclub spreekt namens 13.000 winkels en stelt dat er geen draagvlak meer is voor deze harde lockdown.
Regionale maatregelen
Delfgou: ,,En we zijn bereid om onze deuren te openen onder voorwaarden van extra maatregelen.” Volgens de directeur is er een lijst aan opties waar het kabinet uit kan kiezen, zo vertelt hij tegen deze site. ,,Denk aan een vroegere sluitingstijd, minder klanten per vierkante meter dan voorheen, winkelen op afspraak of een coronatoegangsbewijs op drukke plekken.
Zo benoemt Delfgou het grote verschil tussen steden en dorpen. In de dorpen is het vrijwel nooit druk; in winkels. ,,Je kan dan bij winkels in grote steden klanten om hun QR-code vragen. Iets wat ze ook doen in Oostenrijk en Duitsland; Een coronatoegangsbewijs vragen bij winkels in coronabrandhaarden is ook een optie voor INretail. ,,Dan kijk je regionaal waar het slecht gaat met besmettingen.”
Wij vragen het kabinet juist gelijk met Europa op te trekken![]()
Bij treinstations is het helemaal erg.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er liggen er anders genoeg overal.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeker in jouw illegale private gym geweest
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
We gaan naar het nieuwe normaal.![]()
![]()
Hebben die de testcapaciteit daarvoor?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:32 schreef Anton91 het volgende:
In Griekenland vandaag 50k besmettingenOp een bevolking van +-10 miljoen. In een dag dus zo'n 0.5% besmet... Groeps immuniteit komt snel op die manier
![]()
![]()
lekker warm ook.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:35 schreef SilverEyes het volgende:
Als ik van winkel A naar B loop houd ik vaak (onbewust) mijn mondkapje op. Heeft niets met angst te maken, eerder gewoonte nu. Ben er niet meer zo op gespitst.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Was dit plaatje niet sowieso al een beetje de standaard "modus-operandi" van de gemiddelde FOK!er?quote:![]()
![]()
Of dat je ergens een broodje afhaalt en een hap wilt nemenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik ben een paar dagen terug nog gaan hardhollen met een mondkapje op. Dacht de hele tijd van waarom krijg ik nou niet genoeg adem?
Tap tap tap![]()
CORREDquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kreeg net nog appje van m'n zus, die heeft met gezin vandaag gewoon nog in de horeca gezeten in Frankrijk. Doen ze goed daar.
Effect op Syrische hamsters schijnt redelijk vergelijkbaar te zijn als op mensen hoorde ik bij Dr. Campbell.quote:
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2022 19:43:28 ]![]()
Ik laatst met een flesje drinkenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of dat je ergens een broodje afhaalt en een hap wilt nemen![]()
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik ben wel benieuwd hoe het in de andere landen gaat in de komende paar weken. Verschillende landen hebben gigantische besmettingsgetallen. Op basis van de Londense getallen zou je verwachten dat 1,6% van alle positieve gevallen in het ziekenhuis belanden. Met 200.000 positieve gevallen zit je dan op 3200 ziekenhuisopnames. Dat hebben ze in de UK eerder gehad, maar ik neem aan dat ze daar ook last hebben van uitvallend ziekenhuispersoneel.![]()
Bijna, helaas heeft de overdrijving je genekt.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:41 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Syrische hamsters schijnen redelijk vergelijkbaar te reageren als mensen hoorde ik bij Dr. Campbell.![]()
![]()
Natuurlijk kun je best het een en ander doen. Maar er lijkt wat dat betreft gewoon 0 inlevingsvermogen te zijn in het feit dat een hele hoop mensen gigantisch veel moeten opgeven voor iets wat ze HELEMAAL niet treft. Of ze nou gevaccineerd zijn of niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je sport gesloten wordt, zoals nu, is dat natuurlijk kut. Zowel voor de sporter als de sportscholen en verenigingen.
Maar, in beweging blijven en gezond blijven/worden kan ook prima zonder sportvereniging of -school. Dat maakt het niet minder kut dat je niet de sport kunt beoefenen die je wil. Je kunt je ook zeker wel af ragen of dat nu echt zo’n goed idee is om dat allemaal te stoppen. Maar om te bewegen en gezond te zijn/blijven kunnen we echt ook een heleboel zonder doen.
Want er zijn zoveel sporten die op dit moment niet of niet goed uitgevoerd kunnen worden.![]()
Doen ze toch iets verkeerd. De bevolking is er zeker zwakker en dikker op geworden de afgelopen 2 jaar. Deels door het debiele bereid en bovendien wordt Het wordt helemaal niet goed gestimuleerd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doet de overheid al tientallen jaren in Nederland maar het dringt niet erg door, geloof ik, gegeven de obesitas cijfers.
Anders hadden we wel gratis sporten, groentes en fruit en dat soort dingen en was niet alles om de haverklap dicht.
Ipv 2 jaar lang blijf thuis!! Was je handen stuk!! Hoest in je elleboog! Te roepen was het beter geweest om in te zeten op een gezondere bevolking en betere ventilatie.
Oki in 2020 snap ik het nog ergens maar nu we inmiddels in 2022 zijn en er meer acceptatie moet komen mag dit best wel eens extra benadrukt worden zodat men beter voor zichzelf gaat zorgen. En faciliteer dit dan ook gewoon ipv continue te belemmeren.
Prima inituatief van El Salvador.![]()
Ok, mijn opmerking was niet serieus trouwensquote:
Ik vind klagen dat je baalt dat je je sport niet kunt doen heel begrijpelijk. Ik vind dat alleen iets anders dan telkens weer roepen “nee gezond zijn/blijven/worden is niet belangrijk hoor want ze sluiten alle sporten”.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je best het een en ander doen. Maar er lijkt wat dat betreft gewoon 0 inlevingsvermogen te zijn in het feit dat een hele hoop mensen gigantisch veel moeten opgeven voor iets wat ze HELEMAAL niet treft. Of ze nou gevaccineerd zijn of niet.
Want er zijn zoveel sporten die op dit moment niet of niet goed uitgevoerd kunnen worden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hoe is het eigenlijk met de darts besmettingen? Toch niet de meest gezonde mensen over het algemeen..MvG en VvdV alweer op de been?![]()
Nou ja je zou niet de eerste zijn geweestquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ok, mijn opmerking was niet serieus trouwens
Tap tap tap![]()
Komt door al die teststokjesquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik het met een ijsje.
M'n hersenen worden aangetast.![]()
(niet serieus)![]()
@Zipportal @Calandquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:46 schreef SilverEyes het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de darts besmettingen? Toch niet de meest gezonde mensen over het algemeen..MvG en VvdV alweer op de been?![]()
Zo in de winter is het niet eens een straf om buiten zo'n spuuglapje op te hebben, lekker warm. Zonder dat je meteen wordt aangekeken of je een overvaller bent.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ze geven daar wel degelijk een signaal mee af en halen zeer zeker de motivatie bij een grote groep mensen weg. Niet iedereen heeft ook de mogelijkheid om een speciale kamer in te richten om te sporten en ook zin om dat thuis te doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind klagen dat je baalt dat je je sport niet kunt doen heel begrijpelijk. Ik vind dat alleen iets anders dan telkens weer roepen “nee gezond zijn/blijven/worden is niet belangrijk hoor want ze sluiten alle sporten”.![]()
Voor veel mensen is ook het sociale aspect belangrijk, vooral voor de risicogroep oudjes, maar ook de jongere. Zie die niet thuis met gewichten heffen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze geven daar wel degelijk een signaal mee af en halen zeer zeker de motivatie bij een grote groep mensen weg. Niet iedereen heeft ook de mogelijkheid om een speciale kamer in te richten om te sporten en ook zin om dat thuis te doen.![]()
Van der Voort mocht al weer klachtenvrij naar huis. Barney was wel wat ziek geloof ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:46 schreef SilverEyes het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de darts besmettingen? Toch niet de meest gezonde mensen over het algemeen..MvG en VvdV alweer op de been?
Omicroneffect- verwijderd door admin -![]()
Wat waren zijn symptomen, een enorme jankerd zijn?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:53 schreef groenen het volgende:
[..]
Van der Voort mocht al weer klachtenvrij naar huis. Barney was wel wat ziek geloof ik.
Omicroneffect
Vinnie heeft frituurvet door zijn aderen stromen en Raya heeft diabetes dus als zij er goed vanaf komen dan is het wel een heel erg laf variantje.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:53 schreef groenen het volgende:
[..]
Van der Voort mocht al weer klachtenvrij naar huis. Barney was wel wat ziek geloof ik.
Omicroneffect![]()
Hé, Yo Yo Ma in de OP
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
https://www.nederlandse-s(...)t-niets.-hoe-kan-datquote:Column Erik Scherder - Twee pandemieën en de overheid doet niets. Hoe kan dat?
Ingrijpende maatregelen nodig: van gezondheidspreventie naar gezondheidsbescherming
De overheid belooft al twee jaar lang ingrijpende maatregelen te treffen om de bewegingsarmoede in Nederland aan te pakken. Die maatregelen zijn er nog niet gekomen. Ook het nieuwe regeerakkoord is weinig hoopgevend. Op het gebied van preventie, bewegen en sport zijn geen nieuwe ambities geformuleerd, en er is nauwelijks extra budget bij gekomen. Erik Scherder noemt dit verontrustend, gelet op de schade die de bewegingsarmoede toebrengt aan de gezondheid.
In mei 2020 mocht ik met een aantal sporticonen het manifest ‘Bewegen, het nieuwe normaal’ aanbieden aan de regering. De coronacrisis was toen amper drie maanden oud. We zagen wat een enorme impact COVID-19 én de maatregelen hadden op de bevolking.
Eigenlijk was er toen allang een pandemie gaande. Een officiële pandemie van physical inactivity (bewegingsarmoede), uitgeroepen door de World Health Organization (WHO) in 2012. We bewegen steeds minder en we zitten steeds meer. De WHO meldt dat op dat moment jaarlijks 5,3 miljoen mensen overlijden aan ziekten direct gerelateerd aan bewegingsarmoede, zoals suikerziekte type 2 (diabetes mellitus), overgewicht, obesitas en hart- en vaatziekten. Ter vergelijking: aan roken overlijden in hetzelfde jaar 5,1 miljoen mensen wereldwijd – de reden voor de uitdrukking ‘zitten is het nieuwe roken’. Na 2012 zijn de cijfers alleen maar dramatischer geworden. Zo zijn er in 2016 41 miljoen kinderen wereldwijd tussen de 0 en 5 jaar met overgewicht of obesitas. Maar dat heeft niet geleid tot een serieuze aanpak van de pandemie. Eén van de verklaringen hiervoor is dat de overheid de bewegingsarmoede onvoldoende serieus neemt en dat verschillende overheidssectoren op dit onderwerp niet met elkaar samenwerken.
En dan breekt in 2020 COVID-19 uit: een tweede pandemie. Wat blijkt is dat bewegingsarmoede en hieraan gerelateerde ziekten ons afweersysteem verzwakt hebben, al jarenlang. En dan blijkt dat juist de mensen met overgewicht het meest kwetsbaar zijn en ernstig ziek worden door het coronavirus. De afgelopen twee jaar tuimelen de studies over elkaar heen, met steeds ook deze boodschap: jong en oud moeten méér gaan bewegen en sporten om het afweersysteem te versterken en de risico’s op ziekten, gerelateerd aan bewegingsarmoede, te verminderen. Bewegen en sporten kunnen beide pandemieën bestrijden. En zo zijn we beter beschermd tegen toekomstige pandemieën.
‘Bewegen, het nieuwe normaal’ leek in Den Haag even iets los te maken. De rijksoverheid stelde een interdepartementale werkgroep in en kwam een jaar later, in mei 2021, met een brief aan de Tweede Kamer: ‘Nederland vitaal en in beweging’. In feite was dit een beleidsadvies van Rutte-III aan Rutte-IV. Hoewel de brief mijns inziens nog niet ambitieus genoeg was, was er in ieder geval een begin. Maar gelet op het nieuwe regeerakkoord – er zijn welgeteld twee bullets gewijd aan preventie, sport en bewegen en er is nauwelijks budget bij gekomen – lijkt het nu ook niet mogelijk om een goede start te maken met deze brief.
De Nederlandse Sportraad, waarvan ik raadslid ben, spreekt duidelijke taal. De doelstelling om minstens 75% van de bevolking voldoende te laten bewegen, moet naar voren gehaald. Dit moet in 2030 zijn bereikt. Daarvoor moeten flinke investeringen worden gedaan in sportvoorzieningen, openbare ruimte, professionalisering, innovatie en toegankelijkheid. En de overheid moet een wettelijke taak krijgen om sport en bewegen aan de bevolking aan te bieden. Sport en bewegen is geen hobby, maar een noodzaak.
Intussen tikt de klok door. En opnieuw zitten we in een harde lockdown. De afgelopen twee jaar zijn mensen nog minder gaan sporten en bewegen. Onze weerbaarheid is niet toe- maar afgenomen. Bij het nemen van de coronamaatregelen is steeds onvoldoende in ogenschouw genomen hoe we vitaal kunnen blijven. De sportbranche werd geheel of gedeeltelijk gesloten. Dit vreet niet alleen aan onze fysieke gezondheid; ook onze mentale gezondheid krijgt hieronder te lijden. Sport en bewegen geven ons de veerkracht om in deze moeilijke tijden overeind te blijven.
Ik doe nogmaals een oproep aan de overheid, om de aanpak van de pandemie van bewegingsarmoede serieus te nemen. De overheid moet dit niet zien als gezondheidspreventie maar als gezondheidsbescherming. Gezondheidsbescherming verplicht de overheid om in actie te komen. Daarnaast roep ik ook andere partijen op om bewegingsarmoede aan te pakken. Scholen, onderbreek het langdurig zitten van de leerlingen in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Werkgevers, geef je werknemers de ruimte om te bewegen en te sporten. Studies laten zien dat iedere onderbreking van het zitten al helpt en een positief effect heeft op het verminderen van overgewicht. Sportbranche, benut je energie en creativiteit om mensen toch zoveel mogelijk aan het bewegen te krijgen. We zijn helaas nog lang niet van COVID-19 af – maar het duurt ook lang voor we de bewegingsarmoede ten goede hebben gekeerd. Laten we met vereende krachten beide pandemieën tegelijk bestrijden.
Erik Scherder, hoogleraar klinische neuropsychologie VU Amsterdam en lid van de Nederlandse Sportraad
Baas Erik Scherder![]()
![]()
![]()
ik ga voor 20x, zonder vita D supquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb een vitamine D tekort. Mag jij raden hoe vaak ik ziek ben geweest de laatste 20 jaar?![]()
Een variant die door Omikron er uit wordt gedrukt..quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ondertussen in Frankrijk:
https://www.iflscience.co(...)DORyPZt-tyPe5YAtibl8
Van het Griekse alfabet aan varianten hebben we er hier maar een stuk of 4 gezien van enige betekenis, dankzij de dominantie van Delta en nu Omikron.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
ALL HAIL LORD OMICRON!1!!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een variant die door Omikron er uit wordt gedrukt..
Van het Griekse alfabet aan varianten hebben we er hier maar een stuk of 4 gezien van enige betekenis, dankzij de dominantie van Delta en nu Omikron."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Collega van me was naar feestje geweest, buiten. Alle 35 mensen besmetquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Soberzo!
Benieuwd of wij nu ook down gaan. Herstelbewijsje pakken, jatog.![]()
Niemand klachten ervan, dus ochOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zolang je niet sterft aan covid boeit het niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.nederlandse-s(...)t-niets.-hoe-kan-dat
Baas Erik Scherder![]()
![]()
Jij denk dat het dan per ongeluk 'af en toe misgaat'?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, als je tienduizenden, zo niet honderduizenden onderzoeken doet en producten ontwikkelt dan kan het een paar keer gruwelijk misgaan. Dat wil niet zeggen dat je de hele wetenschap moet wantrouwen.
Ze hebben afkoopsommen betaald omdat ze verdacht werden van fraude. Knoeien met cijfertjes om uitkomsten anders te doen lijken. Naïef om te denken dat deze bedrijven meer geven om de volksgezondheid dan om hun aandeelhouders.To BG or not to BG!![]()
Maar nu de rampscenario's zijn afgewend, we de "beloften" van Jaap en Mark hadden dat wij een positief effect we "snel weer terugkomen" bij u en/of de lockdown, wat houdt ons dan nog tegen?
Of kan deze in het lijstje van wortels uitdelen op een persconferentie.![]()
Al moeten we met de kerst doorwerken, doen we meteen!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar nu de rampscenario's zijn afgewend, we de "beloften" van Jaap en Mark hadden dat wij een positief effect we "snel weet terugkomen" bij u en/of de lockdown wat houdt ons dan nog tegen?
Of kan deze in het lijstje van wortels uitdelen op een persconferentie.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ook alweer 1 van de cijfers goed.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Leuk verhaaltje Erik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.nederlandse-s(...)t-niets.-hoe-kan-dat
Baas Erik Scherder![]()
Doen we niks mee.
Groetjes,
Het OMT.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar nu de rampscenario's zijn afgewend, we de "beloften" van Jaap en Mark hadden dat wij een positief effect we "snel weet terugkomen" bij u en/of de lockdown wat houdt ons dan nog tegen?
Of kan deze in het lijstje van wortels uitdelen op een persconferentie.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat kan je ook maar zo ver pushen, juist omdat je dan je aandeelhouders benadeelt. Natuurlijk zijn private farma's niet de barmhartige Samaritaan, maar het is ook niet één groot circus van list en bedrog en zonder de incentive om er verschrikkelijk rijk van te kunnen worden hadden we niet binnen een jaar vaccins van de plank hebben rollen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:04 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Jij denk dat het dan per ongeluk 'af en toe misgaat'?
Ze hebben afkoopsommen betaald omdat ze verdacht werden van fraude. Knoeien met cijfertjes om uitkomsten anders te doen lijken. Naïef om te denken dat deze bedrijven meer geven om de volksgezondheid dan om hun aandeelhouders.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Jazeker, maar kom op, dat wist je al toen ze het zeiden. Dat was gewoon om de lockdown wat te bagatelliseren dat "snel bij u terug komen".quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Of kan deze in het lijstje van wortels uitdelen op een persconferentie.![]()
Omicron is een verkoudheidje.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:11 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Mooie grafiek uit de VK. Volledige loskoppeling van besmettingen en opnames/IC.
[ afbeelding ]
Twitter draadje hier
Hele land dicht
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ze moeten nog even 2G doorvoeren, dan kan alles open en dat noemen ze dan versoepeling. Of zo iets.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar nu de rampscenario's zijn afgewend, we de "beloften" van Jaap en Mark hadden dat wij een positief effect we "snel weer terugkomen" bij u en/of de lockdown, wat houdt ons dan nog tegen?
Of kan deze in het lijstje van wortels uitdelen op een persconferentie.Zonder wrijving geen glans![]()
Je bent nu wel beschermd, maar nog steeds kans op een verkoudheidje.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:16 schreef SilverEyes het volgende:
Ik denk dat ik me nu met booster zieker voel dan met Omikron![]()
Als je ziet hoe snel de bird flu de wereld rondgaat... Die vogels zitten enkel in de buitenlucht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het is dus niet normaal om in de buitenlucht met een mondkap op te lopen.are we infinite or am I alone![]()
Komt omdat ze geen mondkapjes dragen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als je ziet hoe snel de bird flu de wereld rondgaat... Die vogels zitten enkel in de buitenlucht.![]()
![]()
Als jong en gezond ben je met alleen een volledige vaccinatie ook wel beschermd tegen omikron. Ook dan een verkoudheidje.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je bent nu wel beschermd, maar nog steeds kans op een verkoudheidje.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja maar geen groen vinkje.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jong en gezond ben je met alleen een volledige vaccinatie ook wel beschermd tegen omikron. Ook dan een verkoudheidje.![]()
Ja begint er wel op te lijken, het was natuurlijk al een boomervirus en zelfs bij die groep heeft het niet veel impact meer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omicron is een verkoudheidje.
Hele land dicht![]()
Morgen krijg ik mijn booster en ik hoop dat ik net voor de nieuwe booster een keertje echt corona mag krijgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jong en gezond ben je met alleen een volledige vaccinatie ook wel beschermd tegen omikron. Ook dan een verkoudheidje.![]()
Jup en dat is precies het dystopische k*...probleem.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Kwartier wachten na boosterprik blijft geldenhttps://www.telegraaf.nl/(...)erprik-blijft-geldenquote:Mensen moeten ook de komende tijd een kwartier wachten na hun boosterprik, voordat ze de vaccinatielocatie mogen verlaten. De wachttijd blijft nodig, heeft het ministerie van Volksgezondheid besloten na een onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en bijwerkingeninstituut Lareb.
Na vaccinatie zouden mensen last kunnen krijgen van een ernstige allergische reactie. Als dit gebeurt, kan dit gevaarlijk zijn. "Het is van belang dat hiervoor medici aanwezig zijn zodat zij zeer snel kunnen ingrijpen. Het is niet te voorspellen bij wie deze reactie optreedt", aldus het ministerie. Volgens het departement heeft de wachttijd geen invloed op het priktempo bij de GGD'en.
Het ministerie had gevraagd om het onderzoek naar het schrappen van de wachttijd. Dat zou misschien kunnen helpen om het tempo van de vaccinatiecampagne te verhogen.![]()
Kreeg vanmiddag een SMS van de GGD dat ik op 'zeer korte termijn' een afspraak voor een booster zou kunnen maken op een nabijgelegen locatie. Ook een teken dat de opkomst lager is als gehoopt?![]()
In dit tempo is tegen het einde van de maand heel Frankrijk besmet geweest.quote:
Summer of love incoming.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik ben direct doorgelopen, is toch eigen risico dus doei piepeloei, medisch totaal niet nodig bij 99,5% van de gepriktenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:29 schreef Zipportal het volgende:
Kwartier wachten na boosterprik blijft gelden
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)erprik-blijft-geldenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Op het journaal was zonet dat in Leeuwarden nu geen afspraak meer nodig is. En dat de opkomst volgens Hugo tegenvalt en volgens het RIVM op schema ligt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:30 schreef MissionPhailed het volgende:
Kreeg vanmiddag een SMS van de GGD dat ik op 'zeer korte termijn' een afspraak voor een booster zou kunnen maken op een nabijgelegen locatie. Ook een teken dat de opkomst lager is als gehoopt?![]()
Kwartiertje zitten zonder mondkapjequote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:29 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)erprik-blijft-gelden@Yorickdepizzabezorger
![]()
Met zomaar een hoestend persoon in je nekquote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kwartiertje zitten zonder mondkapje@:Yorickdepizzabezorger
![]()
![]()
Komt door al die evenementen voor kippen, eenden en ganzen. Vooral ganzen, die zijn de schuldigen. Ik denk dat ze het probleem zo opgelost hebben als er een QR code komt en ganzen geen toegang hebben. Slap excuus voor een vogel dat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als je ziet hoe snel de bird flu de wereld rondgaat... Die vogels zitten enkel in de buitenlucht.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-beter-vol-te-houden
De Krant van Wakker Nederland heeft de aanval geopend. Dit patroon hebben we vaker gezien. Ik geeft het nog drie weken.zie email 27 oktober![]()
Ik zeg ram dat ding er in en loop gelijk weer naar de auto. Volgende week maandag krijg ik 'm, maar zo'n tegenzin omdat ik het totaal niet eens ben met de gang van zaken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben direct doorgelopen, is toch eigen risico dus doei piepeloei, medisch totaal niet nodig bij 99,5% van de gepriktenA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het RIVM krijgt mijn gegevens iig niet heb ik aangevinkt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Gek he? Met die rare communicatie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:32 schreef SilverEyes het volgende:
En dat de opkomst volgens Hugo tegenvalt
Ik ben niet zo moeilijk, als men wil dat ik een prikje kom halen dan kom ik wel. Maar heeft iemand nu al begrepen waarom die booster nu zo nuttig is?zie email 27 oktober![]()
Dat zal ze leren!!!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
Het RIVM krijgt mijn gegevens iig niet heb ik aangevinkt.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik ben benieuwd. Vanavond heb je bij Op1 Ab Osterhaus en een aantal anderen over hoe Kuipers het anders gaat doen, maar heb je ook Sunweb over hoe reizen in de toekomst anders wordt door corona. Vooral dat laatste klinkt als: "Hou je vast, dit gaat nog heeeeeel lang duren"quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:40 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-beter-vol-te-houden
De Krant van Wakker Nederland heeft de aanval geopend. Dit patroon hebben we vaker gezien. Ik geeft het nog drie weken.![]()
Dan moet je alsnog testen. We moeten naar een moment toe waarbij mensen gewoon lekker thuis uitzieken zonder al dat gedoe, waar er puur gekeken wordt naar zk. opnames en waar de wereld voor de rest weer normaal is. Spaanse Griep was beter wat dat betreft, technologie zorgt ook voor een boel repressie.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Eerste prik ben ik wel 15 minuten blijven zitten, tweede maar vijf minuten. Was ook vies warm toen in die zaal, totaal geen zin in.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben direct doorgelopen, is toch eigen risico dus doei piepeloei, medisch totaal niet nodig bij 99,5% van de geprikten![]()
Waarom doe je het dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zeg ram dat ding er in en loop gelijk weer naar de auto. Volgende week maandag krijg ik 'm, maar zo'n tegenzin omdat ik het totaal niet eens ben met de gang van zaken.![]()
Niet als je besmet raakt in een ander land en volgens mij telt het ook niet altijd als je geen pcr test hebt gehad.quote:![]()
Slap excuus? Ik vind het nogal horror-vogels:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Komt door al die evenementen voor kippen, eenden en ganzen. Vooral ganzen, die zijn de schuldigen. Ik denk dat ze het probleem zo opgelost hebben als er een QR code komt en ganzen geen toegang hebben. Slap excuus voor een vogel dat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik ging half ko van die prik de eerste keer. Kwam er een ggd medewerker aangesneld om te zeggen dat ik me mondkapje niet af mocht doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eerste prik ben ik wel 15 minuten blijven zitten, tweede maar vijf minuten. Was ook vies warm toen in die zaal, totaal geen zin in.
Toen maar naar buiten gelopen.![]()
Vandaar ook QR code voor ganzen. Je mag niemand uitsluiten, behalve ganzen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Slap excuus? Ik vind het nogal horror-vogels:
[ afbeelding ]![]()
Ik kreeg vandaag Moderna, vorige keer Janssen. Dusdanig anders dat ik die vijftien minuten gewoon even ben gaan zitten. Het is ook niet het einde van de wereld, even vijftien minuten met mijn telefoon spelen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:29 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)erprik-blijft-geldenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zodat je 5 weken iets beter beschermd bent tegen symptomatische infectie! Daarna daalt het alweer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gek he? Met die rare communicatie.
Ik ben niet zo moeilijk, als men wil dat ik een prikje kom halen dan kom ik wel. Maar heeft iemand nu al begrepen waarom die booster nu zo nuttig is?![]()
Ah ja, vooruit dan, wel logisch.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vandaar ook QR code voor ganzen. Je mag niemand uitsluiten, behalve ganzen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
QR code alleen bij vijvers! Op de kade mogen ze mekaar wel gewoon besmetten!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vandaar ook QR code voor ganzen. Je mag niemand uitsluiten, behalve ganzen.zie email 27 oktober![]()
Eigenlijk moeten we een Animal Farm 2 schrijven, maar ik denk niet dat Orwell dat zo leuk vindtquote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
QR code alleen bij vijvers! Op de kade mogen ze mekaar wel gewoon besmetten!![]()
![]()
Klinkt als een bijzonder dwingende noodzaak. Heel proportioneel ook om daar weer de dwang op te schroeven met die kut-QR.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zodat je 5 weken iets beter beschermd bent tegen symptomatische infectie! Daarna daalt het alweer.zie email 27 oktober![]()
Omdat ik dat vinkje gewoon wil hebben natuurlijk.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
alleen voor oudere mensen en risicogroepen, gezonde mensen moeten er vanaf blijven, vind ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gek he? Met die rare communicatie.
Ik ben niet zo moeilijk, als men wil dat ik een prikje kom halen dan kom ik wel. Maar heeft iemand nu al begrepen waarom die booster nu zo nuttig is?![]()
Ik ben nu in Frankrijk. Zou eigenlijk een mondkapje in de lift op moeten maar nog 0x terecht gewezen. Pass sanitaire wordt ook niet overal naar gevraagd. Het is een beetje een wassen neus hier.quote:
Wat mij betreft prima![]()
ben eens benieuwd of je er een paar dagen ziek van bent of alleen een stijve schouder krijgt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag Moderna, vorige keer Janssen. Dusdanig anders dat ik die vijftien minuten gewoon even ben gaan zitten. Het is ook niet het einde van de wereld, even vijftien minuten met mijn telefoon spelen.![]()
Bij deze aantallen is een pass sanitaire ook gewoon dweilen met de kraan open. Dat virus zit echt al overal.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben nu in Frankrijk. Zou eigenlijk een mondkapje in de lift op moeten maar nog 0x terecht gewezen. Pass sanitaire wordt ook niet overal naar gevraagd. Het is een beetje een wassen neus hier.
Ja, hoe mensen ooit hebben kunnen verkondigen dat Fransen zo perfect en serieus de regels opvolgen is mij een raadsel. Alsof dat normaal al een heel volgzaam volkje met een groot vertrouwen in de overheid is ofzo.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben nu in Frankrijk. Zou eigenlijk een mondkapje in de lift op moeten maar nog 0x terecht gewezen. Pass sanitaire wordt ook niet overal naar gevraagd. Het is een beetje een wassen neus hier.
Ik ook. Van Janssen twee dagen ziek geweest. Zou we fijn zijn als ik nu wegkom met alleen een pijnlijke prikplek.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ben eens benieuwd of je er een paar dagen ziek van bent of alleen een stijve schouder krijgt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zelf weten natuurlijk maar 27% is maar geboosterd tot op heden. Hoe minder mensen het doen hoe eerder die onzin eraf is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat ik dat vinkje gewoon wil hebben natuurlijk.
Plus als je het nu doet ben je ook nog eens de sjaak met de zomervakantie.
Omicron is de gamechanger, storm is al voorbij.
Als iedereen nu kalm doet en beseft dat het nog amper regent hoeven we ons ook niet te laten chanteren met die kut QR code.![]()
Nou ja, ik begreep van een aantal mensen hier dat wij het enige land zijn waar de bewoners zo dwars zijnquote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, hoe mensen ooit hebben kunnen verkondigen dat Fransen zo perfect en serieus de regels opvolgen is mij een raadsel. Alsof dat normaal al een heel volgzaam volkje met een groot vertrouwen in de overheid is ofzo.
Van mij mag iedereen die dat wil een prikje halen, ik ben daar niet tegen. Maar de vraag of je daar ook een QR aan moet koppelen is een andere.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alleen voor oudere mensen en risicogroepen, gezonde mensen moeten er vanaf blijven, vind ik.
Die QR wordt zo van een veiligheidsmiddel een een drangmiddel. Eens aan mijn goede vriend @chratnox vragen wie dat al voorzien had.zie email 27 oktober![]()
Ik was laatst op een 2G kerstmarkt in Duitsland. Controle, wat is dat?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, ik begreep van een aantal mensen hier dat wij het enige land zijn waar de bewoners zo dwars zijnzie email 27 oktober![]()
Nederlanders zijn paradoxaal genoeg een betweterig, individualistisch zwaar egoïstisch volk en tegelijk volgzame stille brave mensen die nergens tegen op staan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, ik begreep van een aantal mensen hier dat wij het enige land zijn waar de bewoners zo dwars zijn![]()
RIP.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Het was de meest logische uitkomst. Je gaat niet de hele QR-code optuigen voor een maand, en als er een extra prik komt ga je die niet aanbieden zonder QR, want was is dan de incentive voor diezelfde groep?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen die dat wil een prikje halen, ik ben daar niet tegen. Maar de vraag of je daar ook een QR aan moet koppelen is een andere.
Die QR wordt zo van een veiligheidsmiddel een een drangmiddel. Eens aan mijn goede vriend @:chratnox vragen wie dat al voorzien had.![]()
Goh maar wie zeiden dat toch meteen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was de meest logische uitkomst. Je gaat niet de hele QR-code optuigen voor een maand,En dat is dus het probleem. Oneigenlijk gebruik.quote:en als er een extra prik komt ga je die niet aanbieden zonder QR, want was is dan de incentive voor diezelfde groep?zie email 27 oktober![]()
Bron? Of is het wat je hoopt?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelf weten natuurlijk maar 27% is maar geboosterd tot op heden. Hoe minder mensen het doen hoe eerder die onzin eraf is.
Als iedereen nu kalm doet en beseft dat het nog amper regent hoeven we ons ook niet te laten chanteren met die kut QR code.![]()
Het was inderdaad allemaal zo voorspelbaar.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was de meest logische uitkomst. Je gaat niet de hele QR-code optuigen voor een maand, en als er een extra prik komt ga je die niet aanbieden zonder QR, want was is dan de incentive voor diezelfde groep?![]()
Ben je dan de enige in de lift die geen mondkapje heeft of hoe werkt dat?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Blik het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nederlanders zijn paradoxaal genoeg een betweterig, individualistisch zwaar egoïstisch volk en tegelijk volgzame stille brave mensen die nergens tegen op staan.
Behalve dan dat die hele QR-parade dus in praktijk ook gewoon niet werkt, kijk naar de besmettingscijfers overal.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het was inderdaad allemaal zo voorspelbaar.![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)wend.html?redirect=1quote:
Als dit maart 2020 was hadden we dan het hele land hiervoor gesloten?![]()
Geprobeerd en helaas faliekant mislukt. Vaccinatieplicht, nu.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Behalve dan dat die hele QR-parade dus in praktijk ook gewoon niet werkt, kijk naar de besmettingscijfers overal.zie email 27 oktober![]()
Ik hoop het echt. Misschien heb je gelijk met dat eerste. Nou ja, een vierde ga ik niet nemen sowieso.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelf weten natuurlijk maar 27% is maar geboosterd tot op heden. Hoe minder mensen het doen hoe eerder die onzin eraf is.
Als iedereen nu kalm doet en beseft dat het nog amper regent hoeven we ons ook niet te laten chanteren met die kut QR code.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee, we gaan het nu zo spinnen dat het met een boostershot ineens wel gaat werken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geprobeerd en helaas faliekant mislukt. Vaccinatieplicht, nu.![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)nog-veel-twijfelaarsquote:De Jonge zei gisteren dat we volgens hem moeten vasthouden "aan die doelstelling van minstens 90 procent", maar die is nergens vastgelegd als officiële ambitie. Wel heeft het RIVM op basis van die 90 procent gemodelleerd hoe het aantal opnames van coronapatiënten in de ziekenhuizen en op de IC's er de komende weken uit zal zien. Conclusie: dat aantal neemt in de tweede helft van januari weliswaar toe, maar de extra opnames blijven volgens het OMT "beperkt", ook als de scholen op 10 januari weer opengaan.He, wat voor randdebiel ben je dan? Weten dat het getalletje waarmee je rekent te optimistisch is maar het dan toch doen. Ja ik weet ook wel dat ik deze maand vast geen 100.000 ga verdienen, maar als ik daar eventjes wel van uit ga is het geen probleem om morgen alvast voor een twee-onder-een-kap te gaan shoppen.quote:Het OMT heeft dus gerekend met een boosterpercentage van 90 procent, maar opvallend genoeg staat in hetzelfde OMT-advies dat dat percentage waarschijnlijk "te optimistisch" is. Dat zou betekenen dat het aantal ziekenhuisopnames straks hoger uitvalt, hoewel dat ook afhankelijk is van andere factoren, zoals de kans op ernstige ziekte door omikron en de effectiviteit van de vaccins.![]()
Ik vraag me wel af of je er met een vaccinatieplicht wel gaat komen. Als een deel van de bescherming tegen verspreiding na een week of 5 al afgenomen is, waar doe je het dan nog voor? Meer en betere focus op vaccinatie van risicogroepen en tegelijkertijd betere vaccins en medicijnen ontwikkelen lijkt mij dan de beste optie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geprobeerd en helaas faliekant mislukt. Vaccinatieplicht, nu.![]()
Waar dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:14 schreef Anton91 het volgende:
Als ik sommige posts soms lees vraag ik mij af of iedereen uberhaupt wel ooit weer een keer terug naar normaal wil gaan. Alles waar mensen zin in hebben (wat voor de pandemie normaal was) word altijd direct afgezeken en dat het thuis ook kan
Ikzelf heb een schijthekel aan heel deze lockdown, en vind hem nog steeds zwaar onnodig eveneens. Ik mis mijn werken op locatie, winkel- en kroegbezoek enorm; soort voortgaande zombificatie voorkomen, en uiteraard een keer weg kunnen van de laptop...
Echter, is het echt zo zinvol om werkelijk elke dag en in elk topic te gaan lopen zeiken dat activiteit X of Y niet kan? Daarbij, als ik het zo volg zouden een hele hoop mensen vrede hebben met de lockdown als die godvergeten sportschool maar open is.
Voor de kleine ondernemers is het het allerergst, trouwens.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Ik verwacht dat het rond april voorbij zal zijn, als de meerderheid besmet geweest is...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Omicron is de gamechanger, storm is al voorbij.are we infinite or am I alone![]()
Tja, als je je IC bezetting weet te modelleren op tussen de 100 en 1400 bedden in gebruik kun je natuurlijk nog alle kanten op.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nog-veel-twijfelaars
[..]
[..]
He, wat voor randdebiel ben je dan? Weten dat het getalletje waarmee je rekent te optimistisch is maar het dan toch doen. Ja ik weet ook wel dat ik deze maand vast geen 100.000 ga verdienen, maar als ik daar eventjes wel van uit ga is het geen probleem om morgen alvast voor een twee-onder-een-kap te gaan shoppen.![]()
Ik denk dat er meer draagvlak is voor een vaccinatieplicht als de maatregel proportioneel is en dus alleen geldt voor de risicogroepen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of je er met een vaccinatieplicht wel gaat komen. Als een deel van de bescherming tegen verspreiding na een week of 5 al afgenomen is, waar doe je het dan nog voor? Meer en betere focus op vaccinatie van risicogroepen en tegelijkertijd betere vaccins en medicijnen ontwikkelen lijkt mij dan de beste optie.![]()
Denk dat aan het einde van deze maand al de meerderheid besmet is geweest. Volgens mij hebben we al een klein aantal besmettingen achter de rugquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het rond april voorbij zal zijn, als de meerderheid besmet geweest is...
Maar dan moet je duidelijk hebben wat de risicogroepen precies zijn. Ik val bijvoorbeeld onder een risicogroep omdat ik astma heb, maar een bekende van me die taaislijmziekte heeft viel dan weer niet onder een formele risicogroep, terwijl corona voor haar vele malen dodelijker is dan voor mij.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer draagvlak is voor een vaccinatieplicht als de maatregel proportioneel is en dus alleen geldt voor de risicogroepen.![]()
Omdat die 12 (is het 12? in die richting) procent ongevaccineerden die je nu hebt verantwoordelijk is voor dik de helft van de ziekenhuisopnames en nog meer op de IC. Als je dat uitbant halveer je dus elke piek.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of je er met een vaccinatieplicht wel gaat komen. Als een deel van de bescherming tegen verspreiding na een week of 5 al afgenomen is, waar doe je het dan nog voor? Meer en betere focus op vaccinatie van risicogroepen en tegelijkertijd betere vaccins en medicijnen ontwikkelen lijkt mij dan de beste optie.zie email 27 oktober![]()
We hebben wel geluk gehad, een variant met de besmettelijkheid van omicron en de virulentie van delta zou een ramp geweest zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, als je je IC bezetting weet te modelleren op tussen de 100 en 1400 bedden in gebruik kun je natuurlijk nog alle kanten op.are we infinite or am I alone![]()
Besmet met omicron bedoel ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat aan het einde van deze maand al de meerderheid besmet is geweest. Volgens mij hebben we al een klein aantal besmettingen achter de rugare we infinite or am I alone![]()
Alles wat op een tweestromensamenleving lijkt ben ik al 2 jaar lang tegen. Moeten we niet willen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer draagvlak is voor een vaccinatieplicht als de maatregel proportioneel is en dus alleen geldt voor de risicogroepen.zie email 27 oktober![]()
Eigenlijk is 't natuurlijk nog veel minder. Van die 12% is er zo'n 7% ofzo die je niet in de ziekenhuizen tegen zal komen (kinderen, jongeren etc). Maargoed, die bereik je ook niet ineens morgen met een plicht. Als er een vaccinatieplicht komt gaat dat nog wel een tijd duren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat die 12 (is het 12? in die richting) procent ongevaccineerden die je nu hebt verantwoordelijk is voor dik de helft van de ziekenhuisopnames en nog meer op de IC. Als je dat uitbant halveer je dus elke piek.![]()
Bijzonder dat dat nog steeds niet goed is vastgelegd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan moet je duidelijk hebben wat de risicogroepen precies zijn. Ik val bijvoorbeeld onder een risicogroep omdat ik astma heb, maar een bekende van me die taaislijmziekte heeft viel dan weer niet onder een formele risicogroep, terwijl corona voor haar vele malen dodelijker is dan voor mij.![]()
Je model kan nog zo goed zijn, als je er bullshit in stopt krijg je er ook bullshit uit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nog-veel-twijfelaars
[..]
[..]
He, wat voor randdebiel ben je dan? Weten dat het getalletje waarmee je rekent te optimistisch is maar het dan toch doen. Ja ik weet ook wel dat ik deze maand vast geen 100.000 ga verdienen, maar als ik daar eventjes wel van uit ga is het geen probleem om morgen alvast voor een twee-onder-een-kap te gaan shoppen.zie email 27 oktober![]()
Dan had de lockdown echt keihard geweest. Net als wanneer de pandemie begonnen was met Delta.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
We hebben wel geluk gehad, een variant met de besmettelijkheid van omicron en de virulentie van delta zou een ramp geweest zijn.![]()
Dus als er nu een nieuwe kinderziekte opduikt moeten alle volwassenen zich ook maar laten vaccineren uit solidariteit?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles wat op een tweestromensamenleving lijkt ben ik al 2 jaar lang tegen. Moeten we niet willen.![]()
Dat lijkt me nu lachen. Vanaf nu alle volwassenen vaccineren met het vaccin tegen waterpokken omdat kinderen waterpokken kunnen krijgen. Gewoon, om een beetje te fucken met het systeemquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus als er nu een nieuwe kinderziekte opduikt moeten alle volwassenen zich ook maar laten vaccineren uit solidariteit?![]()
![]()
Waterpokken kunnen vrij gevaarlijk zijn voor volwassenen zonder volgebouwde immuniteit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me nu lachen. Vanaf nu alle volwassenen vaccineren met het vaccin tegen waterpokken omdat kinderen waterpokken kunnen krijgen. Gewoon, om een beetje te fucken met het systeem
Dus die vaccineren is geen slecht idee als ze veel in aanraking komen met kinderen...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Definieer 'kinderziekte' want de meeste kinderziekten zijn kinderziektes omdat je ze op jonge leeftijd krijgt en daarna beschermd bent.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus als er nu een nieuwe kinderziekte opduikt moeten alle volwassenen zich ook maar laten vaccineren uit solidariteit?zie email 27 oktober![]()
Het personeel draagt geen mondkapje of een kapje op de kin. De mensen op de piste dragen niet tot nauwelijks een kapje, ook niet bij de lift.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ben je dan de enige in de lift die geen mondkapje heeft of hoe werkt dat?
Om eerlijk te zijn, het is ook echt niet te doen. Bij iedere lift moet je dus je handschoenen uitdoen, kapje pakken, helm afdoen, kapje omdoen, helm weer op en handschoenen aan. En dat ook weer bovenaan de lift…![]()
Ja, weet ik, maar de meeste volwassenen hebben 't in hun kinderjaren al gehad. Het was de eerste waar ik aan dacht, vooral omdat het (meestal) mild verloopt bij kinderen maar bij volwassenen echt grote problemen op kan leveren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waterpokken kunnen vrij gevaarlijk zijn voor volwassenen zonder volgebouwde immuniteit.
Dus die vaccineren is geen slecht idee als ze veel in aanraking komen met kinderen...![]()
Zelfs met een keiharde lockdown krijg je de R waarschijnlijk niet onder één.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan had de lockdown echt keihard geweest. Net als wanneer de pandemie begonnen was met Delta.
Benieuwd hoe lang de Chinezen hun zero-covid policy kunnen volhouden...are we infinite or am I alone![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, weet ik, maar de meeste volwassenen hebben 't in hun kinderjaren al gehad. Het was de eerste waar ik aan dacht, vooral omdat het (meestal) mild verloopt bij kinderen maar bij volwassenen echt grote problemen op kan leveren.
Maar als we het omdraaien, stel dat er een ziekte komt die zich verspreidt via volwassenen, maar gevaarlijk is voor kinderen, dan verwacht ik niet dat volwassenen daar echt een probleem van maken om zich te vaccineren.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Uhm misschien iets als kinkhoest?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Definieer 'kinderziekte' want de meeste kinderziekten zijn kinderziektes omdat je ze op jonge leeftijd krijgt en daarna beschermd bent.![]()
Maar daar zitten wel twee cruciale verschillen/aannames in. Ten eerste neem je dan aan dat het vaccin in ieder geval in redelijke mate beschermt tegen verspreiding. En ten tweede heeft een volwassene de geestesvermogens om een eigen vrije keus te maken...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als we het omdraaien, stel dat er een ziekte komt die zich verspreidt via volwassenen, maar gevaarlijk is voor kinderen, dan verwacht ik niet dat volwassenen daar echt een probleem van maken om zich te vaccineren.zie email 27 oktober![]()
Zit in het vaccinatieprogramma in de DKTP-prikquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Uhm misschien iets als kinkhoest?![]()
Klopt, dat maakt de drang om kinderen tegen Covid te vaccineren nogal bedenkelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar zitten wel twee cruciale verschillen/aannames in. Ten eerste neem je dan aan dat het vaccin in ieder geval in redelijke mate beschermt tegen verspreiding. En ten tweede heeft een volwassene de geestesvermogens om een eigen vrije keus te maken...
Ik snap ook niet waarom de overheid niet met een duidelijke motivatie komt waarom kinderen gevaccineerd moeten worden.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat dat tegenvalt. Vorig jaar waren er een aantal berichten over RS, toen de neonatale IC's vol lagen. Één van de berichten was dat er een vaccin is maar dat het verder ontwikkelen ervan vooral heel duur is, dus dat onbekend is hoe lang dat nog op zich laat wachten. Hetzelfde geldt voor het rotavirus, wat vooral voor kleine kinderen gevaarlijk is. Er is een vaccinatie, maar die moet je als ouders zelf betalen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als we het omdraaien, stel dat er een ziekte komt die zich verspreidt via volwassenen, maar gevaarlijk is voor kinderen, dan verwacht ik niet dat volwassenen daar echt een probleem van maken om zich te vaccineren.![]()
Hoop dus.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)wend.html?redirect=1
Als dit maart 2020 was hadden we dan het hele land hiervoor gesloten?
Dacht even dat jij iets wist wat de topvirologen gemist hadden![]()
https://www.theguardian.c(...)st-every-working-dayquote:100,000 key workers in England told to take Covid test every working day
About 100,000 workers in key industries in England will be told to take Covid tests on every working day to catch infections early and avoid the virus spreading to colleagues, Boris Johnson has said.
As UK confirmed cases rose to a new record of nearly 219,000, the prime minister acknowledged the NHS was now on a “war footing” – but insisted there was no need for tighter restrictions in England. “We have a chance to ride out this Omicron wave without shutting down our country again. But the weeks ahead are going to be challenging,” he said.
Speaking at the first Downing Street Covid press conference of 2022, Johnson said lateral flow tests – which have been in short supply for many in recent weeks – would be sent directly to workplaces for “critical national services” including food, transport and border staff. All key workers in these industries in England would be asked to test themselves every work day.
Measures such as tests for key workers would help the country “find a way to live with this virus”, despite the very rapid spread of the Omicron variant, he said.
It came after confirmed daily Covid cases in the UK hit another record high, with 218,724 reported in the past 24 hours. “Anyone who thinks our battle with Covid is over is, I’m afraid, profoundly wrong,” Johnson said, referring to the total. “This is a moment for the utmost caution.”are we infinite or am I alone![]()
En inmiddels als 22-wekenprik voor zwangere vrouwen, zodat je baby na de geboorte al beschermd is. Die is inmiddels gratis, bij onze dochter (eind 2018 in zwangerschap) moesten we die nog zelf betalen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Zit in het vaccinatieprogramma in de DKTP-prik![]()
https://www.theguardian.c(...)e-than-double-londonquote:Heart attack patients told to make own way to hospital as Covid surge hits northern England
Heart attack patients calling 999 in parts of northern England are being asked to get a lift instead of waiting for an ambulance as hospitals in the region experience more than double the growth rate in numbers of Covid patients compared with London.
Four more NHS trusts in England – all outside London – declared “critical incidents” on Tuesday amid soaring staff absences, rising numbers of Covid patients and growing pressure on emergency services.
[...]are we infinite or am I alone![]()
Als je het nou over lichamelijke integriteit hebt...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)st-every-working-dayzie email 27 oktober![]()
HAHAHA.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)e-than-double-london
zie email 27 oktober![]()
Je bedoelt te zeggen, hier straks 3 of 4x per jaar.... toch ?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:53 schreef RipCity het volgende:
Verder willen bojo&co geen lockdown dus gewoon door met huidig beleid.
En dan dat medici stug blijven denken en bij monde van de Gezondsheidsraadblijven volhouden dat deze nationaal
opgelegde verslaving zeer heilzaam is
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
BNO Newsroom @BNODesk
13s
Number of Americans hospitalized with COVID-19 tops 110,000, highest since January 2021![]()
Maar wel als het ziekenhuis vol ligt met kinderen die zich weigeren te vaccineren gok ik.quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2633
370/10/25#p203037978]dinsdag 4 januari 2022 21:44[/url] schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als we het omdraaien, stel dat er een ziekte komt die zich verspreidt via volwassenen, maar gevaarlijk is voor kinderen, dan verwacht ik niet dat volwassenen daar echt een probleem van maken om zich te vaccineren.![]()
Lukt alleen in de steden, op het platteland zijn ze kansloosquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zelfs met een keiharde lockdown krijg je de R waarschijnlijk niet onder één.
Benieuwd hoe lang de Chinezen hun zero-covid policy kunnen volhouden...Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Het personeel draagt geen mondkapje of een kapje op de kin. De mensen op de piste dragen niet tot nauwelijks een kapje, ook niet bij de lift.
Om eerlijk te zijn, het is ook echt niet te doen. Bij iedere lift moet je dus je handschoenen uitdoen, kapje pakken, helm afdoen, kapje omdoen, helm weer op en handschoenen aan. En dat ook weer bovenaan de lift…Op papier met een slagroomkop warme Chocomelk (vv rum) en Apfelstrudel wegprikkend, was die maatregel toch goed bedacht.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Serieus.....Omicron FTW !!!!!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:00 schreef mijntjexx het volgende:
BNO Newsroom @:BNODesk
13s
Number of Americans hospitalized with COVID-19 tops 110,000, highest since January 2021
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
De R-is dan ook uit de maand en kunnen we de boel weer vanaf September Herpakkend gaan Inprikkenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het rond april voorbij zal zijn, als de meerderheid besmet geweest is...
Go away in May en come back in September was het credo om je leven op aan te passen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Gaat ook nergens over natuurlijk. Het is nu laagseizoen in Frankrijk, dus vrij rustig. Zitten allemaal in de buitenlucht, nauwelijks een rij bij de skilift en meestal deel ik de skilift met mijn vrouw en evt kids. Verder niemand. Personeel heb ik sowieso al niks mee te maken, die komen niet in de buurtquote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]Op papier met een slagroomkop warme Chocomelk (vv rum) en Apfelstrudel wegprikkend, was die maatregel toch goed bedacht.
![]()
En ik zou niet weten waarom dat niet een nieuwe variant zou kunnen zijn. De rampscenario's zijn ook uitgekomen. Vergeleken met het begin gaat het nu zoals de slechtste scenario's die te bedenken waren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als we het omdraaien, stel dat er een ziekte komt die zich verspreidt via volwassenen, maar gevaarlijk is voor kinderen, dan verwacht ik niet dat volwassenen daar echt een probleem van maken om zich te vaccineren.
En er is al een vermoeden van een link met een vervelende kinderziekte.![]()
Als er veel mensen in het ziekenhuis tegelijk gaan komen waardoor de andere zorg niet door kan gaan? Vind ik niet prima. Dat we niet dood gaan is top, maar dat wisten we al.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:06 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Gaat toch prima zo? Zie het probleem niet.![]()
Hier in Barcelona is de QR controle best wel serieus vind ik eigenlijk. Of nou ja; zoals het hoort eigenlijk. Tot nu toe in elk restaurant gecontroleerd. Vandaag bij een klooster buiten Barcelona geweest en zelfs daar vroegen ze het in een klein restaurantje. Nog nergens mee gemaakt dat ze er niet naar vroegen (op plekken waar ze er om moeten vragen althans). Mondkapjes is een ander verhaal. Verplicht op straat, maar in het algemene straatbeeld draagt misschien 60% een kapje (en de meesten enkel over de mond, of onder de kin); in parken is het nog minder.![]()
Ik wil niet weer veel mensen in het ziekenhuis hier in NL waardoor er weet een andere soort zorg uitgesteld moet wordenquote:![]()
Daar buigen zich genoeg mensen over, hoef ik er me gelukkig niet druk om te maken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:17 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Als er veel mensen in het ziekenhuis tegelijk gaan komen waardoor de andere zorg niet door kan gaan? Vind ik niet prima. Dat we niet dood gaan is top, maar dat wisten we al.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Mannetje bij Beau: IC drukte grotendeels doordat er mensen met bmi > 25 liggen.
Zonder dat was er geen probleem geweest.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Vrijwel de helft van de users hierquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goh maar wie zeiden dat toch meteen?Was toen BNW; het QR systeem zou echt z.s.m. verdwijnen hoor; overheid heeft het beste met ons voor!
Dat hele QR systeem wilden ze op EU niveau voor de crisis ook al actief hebben; kwestie van never waste a good crisis; en vooral niet toegeven dat het voor de besmettingen gewoon niet goed (genoeg) werkt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Behalve dan dat die hele QR-parade dus in praktijk ook gewoon niet werkt, kijk naar de besmettingscijfers overal.![]()
We doen het samen hoor gr grquote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Daar buigen zich genoeg mensen over, hoef ik er me gelukkig niet druk om te maken.![]()
Engelse tabloidsquote:
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Oh gelukkig heeft slechts ruim 50% van de 50-plussers dat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:21 schreef matthijst het volgende:
Zonder dat was er geen probleem geweest.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Bij het vaccineren kunnen ze er beter op letten (naast vaccineren van inwoners andere landen) dat dat soort mensen (en ouderen) om de zoveel paar maanden ruim op tijd geprikt worden (wellicht verplicht); dan dat ze zich druk gaan maken of jongeren wel genoeg booster shots krijgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:21 schreef matthijst het volgende:
Zonder dat was er geen probleem geweest.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2022 22:23:50 ]![]()
Afvallen ho maar.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:21 schreef matthijst het volgende:
Zonder dat was er geen probleem geweest.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Alle vetkleppen per brief uitnodigen lijkt me geweldig. Hoi jij bent Jan en je eet teveel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij het vaccineren kunnen ze er beter op letten dat dat soort mensen (en ouderen) om de zoveel paar maanden ruim op tijd geprikt worden (wellicht verplicht); dan dat ze zich druk gaan maken of jongeren wel genoeg booster shots krijgen.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
wij zitten toch al in "lockdown" omdat onze zorg niks meer kan hebbenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:19 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik wil niet weer veel mensen in het ziekenhuis hier in NL waardoor er weet een andere soort zorg uitgesteld moet wordenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:21 schreef matthijst het volgende:
Zonder dat was er geen probleem geweest.is toch ook al 20 maanden bekend.........niks aan gedaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:21 schreef matthijst het volgende:
tevens hebben de dikkies er ook niks aan gedaanwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Hoi ik ben Dick.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:24 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Alle vetkleppen per brief uitnodigen lijkt me geweldig. Hoi jij bent Jan en je eet teveel.
Ja, dat zie ik!!Zonder wrijving geen glans![]()
En dus?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:21 schreef matthijst het volgende:
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
quote:![]()
![]()
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ga dikke 50+ ers en alle 65+-ers lekker lastigvallen met boosters.quote:Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ik ben wel echt benieuwd hoe het gaat uitpakken in de landen waar Omicron zich als een malle verspreidt.![]()
Je moet altijd wantrouwend zijn jegens een overheid die het goede met je voor heeft.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrijwel de helft van de users hierWas toen BNW; het QR systeem zou echt z.s.m. verdwijnen hoor; overheid heeft het beste met ons voor!
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Als in gedwongen? En hoe gedwongen dan? Boete omdat ze te dik zijn? Hoe bepalen we dat? Weigeren we IC bedjes zodat de achtergestelde zorg doorgang kan vinden? Wil je dat wij als land anders omgaan met dikkertjes?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ga dikke 50+ ers en alle 65+-ers lekker lastigvallen met boosters.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Als we aan kwetsbaren denken heb ik altijd een oude van dagen in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:21 schreef matthijst het volgende:
Maar eigenlijk is het Bruls.![]()
Die zijn eind januari helemaal open en wij zitten in maart nog steeds angstig in een lockdown.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:28 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel echt benieuwd hoe het gaat uitpakken in de landen waar Omicron zich als een malle verspreidt.![]()
zijn het allochtonen die die NL taal niet machtig zijn? zijn het mensen van het kamp die zich nergens iets vaan aantrekken? dat soort vragen worden nooit beantwoord.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:21 schreef matthijst het volgende:
Zonder dat was er geen probleem geweest.![]()
Hangt dat niet ook met elkaar samen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
We hebben wel geluk gehad, een variant met de besmettelijkheid van omicron en de virulentie van delta zou een ramp geweest zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Als het los loopt: ‘komt door 2G, kijk het werkt’.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die zijn eind januari helemaal open en wij zitten in maart nog steeds angstig in een lockdown.
Als het fout gaat: zonder 2G was het nog erger!’
2G moet en zal er komen, dat QR bewijs is er nu eindelijk; dat mag niet afgeschaft worden; moet juist nog meer worden gebruikt. Ze zullen niet opeens zeggen dat Omicron niet zo gevaarlijk is, en dat 2G niet meer nodig is.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2022 22:40:18 ]![]()
Geen idee maar val mij d'r niet meer mee lastigquote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:31 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Als in gedwongen? En hoe gedwongen dan? Boete omdat ze te dik zijn? Hoe bepalen we dat? Weigeren we IC bedjes zodat de achtergestelde zorg doorgang kan vinden? Wil je dat wij als land anders omgaan met dikkertjes?
Postbus 51: ben je oud en of te dik, haal je boosterprik.
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Waarvoor gaan mensen eigenlijk naar het ziekenhuis met omicron? De longen worden grotendeels gespaard, dus ik vraag me af wat het gros van die mensen in het ziekenhuis moet wat niet thuis opgelost kan worden met twee paracetamols.![]()
Cijfers in VK gezien? Zij zijn de enige die weer naar normaal terug willen. Wij hebben liever dystopische controledrang.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:43 schreef Stridone het volgende:
Waarvoor gaan mensen eigenlijk naar het ziekenhuis met omicron? De longen worden grotendeels gespaard, dus ik vraag me af wat het gros van die mensen in het ziekenhuis moet wat niet thuis opgelost kan worden met twee paracetamols.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Goede slogan! Kan ermee doorquote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
Geen idee maar val mij d'r niet meer mee lastig
Postbus 51: ben je oud en of te dik, haal je boosterprik.![]()
![]()
Kijk, ik ben voor efficiënt die spuitjes zetten. Dat is gewoon logisch. Dus als morgen blijkt dat alleen roodharigen covid krijgen dat moeten er direct spuit controleurs bij de kapper gaan zitten.
Wat ik echter niet weet is of dat genoeg gaat zijn. En het vaccin is echt wel veilig dus de stelling dat iedereen het met een lager BMI dan 25 en/of wat jonger ook moet nemen is een redelijke. Immers, doen we het niet dan lijkt de zorg overbelast te raken en die uitgestelde operaties vind ik echt wel een serieus ding.
Dus ben je bereid om iets te doen niet voor jou maar heel indirect voor een ander? Daar komt het volgens mij op neer.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Gelukkig hoeft dat niet bebadrukt te worden qua advies.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:21 schreef matthijst het volgende:
Zonder dat was er geen probleem geweest.![]()
Goede vraag maar ik neem aan dat ze liever niet in het ziekenhuis waren geweest. Ik ken persoonlijk verhalen van mensen die zo moe waren dat ze de trap niet meer op konden en dus naar het ziekenhuis zijn gegaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:43 schreef Stridone het volgende:
Waarvoor gaan mensen eigenlijk naar het ziekenhuis met omicron? De longen worden grotendeels gespaard, dus ik vraag me af wat het gros van die mensen in het ziekenhuis moet wat niet thuis opgelost kan worden met twee paracetamols.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Dat werkt stigmatiserend en speelt Wilders in de kaart.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn het allochtonen die die NL taal niet machtig zijn? zijn het mensen van het kamp die zich nergens iets vaan aantrekken? dat soort vragen worden nooit beantwoord.
We houden het gewoon op dikke oude mannen.![]()
Het RIVM moet eens een pandemie gaan bestrijden en niet doen of het een epidemie is.
het virus trekt zich niets aan van landsgrenzen.
Stem je beleid eens af met de EU, ipv stomme maatregelen en dat mensen dan naar het buitenland gaan om eens ene pleziertje te hebben!![]()
Niet meerquote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:47 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Dus ben je bereid om iets te doen niet voor jou maar heel indirect voor een ander? Daar komt het volgens mij op neer.![]()
Ben 2x gevaccineerd, voel me niet geroepen om die booster te halen om daarmee te voorkomen dat een ongeboosterde die ik eventueel zou kunnen besmetten in het ziekenhuis terecht komt (had ie zichzelf maar moeten laten boosteren).
Ouders en bekende ouderen zijn geboosterd, werk al bijna 2 jaar thuis, dus dan zou ik het voor de vetklep koddige dikkerdin de supermarkt doen
[ Bericht 3% gewijzigd door matthijst op 04-01-2022 23:08:18 ]Haters everywhere but I don't really care.![]()
Zullen we gewoon een beetje respectvol over anderen praten?
Bovendien betekent een bmi can boven de 25 niet per se dat iemand heel dik is. 26 is er ook boven, maar bepaald niet morbide obees. En body builders hebben ook een bmi boven 25, maar zijn niet ver.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik hoor dit geluid vaker. Ook mensen die klachten relateren aan de vaccinatie en daardoor ver wegblijven bij de booster. Mijn inziens eigenlijk wel een solide argument. Want als gevaccineerde is de kans om op de IC te belanden bijzonder laag. Dus ergens zit de taak erop van de gevaccineerde Nederlander en meer kunnen ze niet vragen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
Niet meer![]()
Ben 2x gevaccineerd, voel me niet geroepen om die booster te halen om daarmee te voorkomen dat een ongeboosterde die ik eventueel zou kunnen besmetten in het ziekenhuis terecht komt (had ie zichzelf maar moeten laten boosteren).
Ouders en bekende ouderen zijn geboosterd, werk al bijna 2 jaar thuis, dus dan zou ik het voor de vetklep in de supermarkt doen
Ik denk dus ook dat de booster cijfers vrij snel gaan stagneren omdat meer er zo over denken. Ik snap het wel. Zelf heb ik gekozen voor de booster maar ik weet niet of ik me kinderen wil laten vaccineren en/of ik wel regelmatig een booster wil.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
En bovendien moet je ook niet vergeten dat zelfs een heel klein beetje structurele gewichtstoename vanaf je 30e betekent dat je op je 60e wel boven die 25 zit. Dat vergeten mensen van onder de 40 ook nog wel eens.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:04 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien betekent een bmi can boven de 25 niet per se dat iemand heel dik is. 26 is er ook boven, maar bepaald niet morbide obees. En body builders hebben ook een bmi boven 25, maar zijn niet ver.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ja dus?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
En bovendien moet je ook niet vergeten dat zelfs een heel klein beetje structurele gewichtstoename vanaf je 30e betekent dat je op je 60e wel boven die 25 zit. Dat vergeten mensen van onder de 40 ook nog wel eens.
Te dik is te dik.
Ik ga die booster overigens wel halen als dat nodig is voor vakantie, maar huidige is tm april geldig, dus nu halen voelt alsof je je abonnement te vroeg verlengd
Haters everywhere but I don't really care.![]()
![]()
Wanner je zo vast zit in je eigen gelijk dat vaccineren een doel op zich is geworden...zie email 27 oktober![]()
Rare toevoeging. Wat maakt het uit of je vanaf je 30e een lollie per week teveel at of je vanaf je 59e de Mc leegvrat?quote:Haters everywhere but I don't really care.![]()
BMI is best een slechte indicator.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:04 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien betekent een bmi can boven de 25 niet per se dat iemand heel dik is. 26 is er ook boven, maar bepaald niet morbide obees. En body builders hebben ook een bmi boven 25, maar zijn niet ver.![]()
Oprecht excuus als we uit de bocht zijn gevlogen. Volgens mij in de kern, even los van de meting BMI, gaat het er om of we mensen die zoveel overgewicht hebben verzameld anders moeten behandelen in ziekenhuizen? Ik zelf ben niet voor want iedereen die door die eerste hulp deur komt moet zo goed als het kan geholpen worden. Dat is de kern van het werk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:04 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien betekent een bmi can boven de 25 niet per se dat iemand heel dik is. 26 is er ook boven, maar bepaald niet morbide obees. En body builders hebben ook een bmi boven 25, maar zijn niet ver.
De vraag is echter redelijk en een van dezelfde categorie, moet je rokers wel helpen bij last aan hun longen? Mijn inziens wel ook al zijn ze nog zo destructief geweest.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Dat is dus niet zo simpel. Voor ouderen geldt bijvoorbeeld dat een gezond bmi grofweg tussen 22-28 zit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja dus?
Te dik is te dik.
Ik ga die booster overigens wel halen als dat nodig is voor vakantie, maar huidige is tm april geldig, dus nu halen voelt alsof je je abonnement te vroeg verlengd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hoe besmettelijker, hoe minder virulent? Niet noodzakelijk. Mazelen is misschien de meest besmettelijke ziekte, doodde in de 19de eeuw één derde van de bevolking op Fiji, op Hawaii 20%.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Hangt dat niet ook met elkaar samen?are we infinite or am I alone![]()
Het gaat er vooral om dat men hier doet alsof mensen met een BMI van boven de 25 zich allemaal volproppen, terwijl dat wel mee valt. We praten hier niet over mensen met morbide obesitas.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Rare toevoeging. Wat maakt het uit of je vanaf je 30e een lollie per week teveel at of je vanaf je 59e de Mc leegvrat?
Bovendien heeft dat ook weer effect op hoe je aan preventie kunt doen. Je ziet de hele pandemie eigenlijk al gemakzuchtig geroeptoeter dat de onderliggende gezondheidsproblemen moeten worden aangepakt, maar bij de vraag hoe dat dan moet komen veel mensen niet verder dan "de dikkertjes moeten niet zoveel vreten". Dat lost niets op natuurlijk.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Een slechte indicator waarvoor? Dat je mogelijk een ongezonde straat in aan het rijden bent? Dat je teveel op je gewicht aan het letten bent? Welke indicator is wel acceptabel?quote:Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Dat was mijn punt ook niet hoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:14 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
gaat het er om of we mensen die zoveel overgewicht hebben verzameld anders moeten behandelen in ziekenhuizen? Ik zelf ben niet voor want iedereen die door die eerste hulp deur komt moet zo goed als het kan geholpen worden. Dat is de kern van het werk.
Maar wel dat de overheid misschien meer moet hameren op wie er nu vooral op de IC liggen: dikkeren en ouderen. Knal daar nog eens een campagne tegenaan, aangezien 10-15% van die doelgroep ongevaccineerd is.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Voor een respiratoir virus? Daar waar het de heftigste schade doet, verspreidt het zich lastiger naar derden? Of denk ik dan te simpel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoe besmettelijker, hoe minder virulent? Niet noodzakelijk. Mazelen is misschien de meest besmettelijke ziekte, doodde in de 19de eeuw één derde van de bevolking op Fiji, op Hawaii 20%.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
Forum Opties Forumhop: Hop naar: