Hangt dat niet ook met elkaar samen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
We hebben wel geluk gehad, een variant met de besmettelijkheid van omicron en de virulentie van delta zou een ramp geweest zijn.
Als het los loopt: ‘komt door 2G, kijk het werkt’.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die zijn eind januari helemaal open en wij zitten in maart nog steeds angstig in een lockdown.
Geen idee maar val mij d'r niet meer mee lastigquote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:31 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Als in gedwongen? En hoe gedwongen dan? Boete omdat ze te dik zijn? Hoe bepalen we dat? Weigeren we IC bedjes zodat de achtergestelde zorg doorgang kan vinden? Wil je dat wij als land anders omgaan met dikkertjes?
Cijfers in VK gezien? Zij zijn de enige die weer naar normaal terug willen. Wij hebben liever dystopische controledrang.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:43 schreef Stridone het volgende:
Waarvoor gaan mensen eigenlijk naar het ziekenhuis met omicron? De longen worden grotendeels gespaard, dus ik vraag me af wat het gros van die mensen in het ziekenhuis moet wat niet thuis opgelost kan worden met twee paracetamols.
Goede slogan! Kan ermee doorquote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
Geen idee maar val mij d'r niet meer mee lastig
Postbus 51: ben je oud en of te dik, haal je boosterprik.![]()
Gelukkig hoeft dat niet bebadrukt te worden qua advies.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:21 schreef matthijst het volgende:
Mannetje bij Beau: IC drukte grotendeels doordat er mensen met bmi > 25 liggen.
Zonder dat was er geen probleem geweest.
Goede vraag maar ik neem aan dat ze liever niet in het ziekenhuis waren geweest. Ik ken persoonlijk verhalen van mensen die zo moe waren dat ze de trap niet meer op konden en dus naar het ziekenhuis zijn gegaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:43 schreef Stridone het volgende:
Waarvoor gaan mensen eigenlijk naar het ziekenhuis met omicron? De longen worden grotendeels gespaard, dus ik vraag me af wat het gros van die mensen in het ziekenhuis moet wat niet thuis opgelost kan worden met twee paracetamols.
Dat werkt stigmatiserend en speelt Wilders in de kaart.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn het allochtonen die die NL taal niet machtig zijn? zijn het mensen van het kamp die zich nergens iets vaan aantrekken? dat soort vragen worden nooit beantwoord.
Niet meerquote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:47 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Dus ben je bereid om iets te doen niet voor jou maar heel indirect voor een ander? Daar komt het volgens mij op neer.
Ik hoor dit geluid vaker. Ook mensen die klachten relateren aan de vaccinatie en daardoor ver wegblijven bij de booster. Mijn inziens eigenlijk wel een solide argument. Want als gevaccineerde is de kans om op de IC te belanden bijzonder laag. Dus ergens zit de taak erop van de gevaccineerde Nederlander en meer kunnen ze niet vragen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
Niet meer![]()
Ben 2x gevaccineerd, voel me niet geroepen om die booster te halen om daarmee te voorkomen dat een ongeboosterde die ik eventueel zou kunnen besmetten in het ziekenhuis terecht komt (had ie zichzelf maar moeten laten boosteren).
Ouders en bekende ouderen zijn geboosterd, werk al bijna 2 jaar thuis, dus dan zou ik het voor de vetklep in de supermarkt doen
En bovendien moet je ook niet vergeten dat zelfs een heel klein beetje structurele gewichtstoename vanaf je 30e betekent dat je op je 60e wel boven die 25 zit. Dat vergeten mensen van onder de 40 ook nog wel eens.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:04 schreef miss_sly het volgende:
Zullen we gewoon een beetje respectvol over anderen praten?
Bovendien betekent een bmi can boven de 25 niet per se dat iemand heel dik is. 26 is er ook boven, maar bepaald niet morbide obees. En body builders hebben ook een bmi boven 25, maar zijn niet ver.
Ja dus?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
En bovendien moet je ook niet vergeten dat zelfs een heel klein beetje structurele gewichtstoename vanaf je 30e betekent dat je op je 60e wel boven die 25 zit. Dat vergeten mensen van onder de 40 ook nog wel eens.
Rare toevoeging. Wat maakt het uit of je vanaf je 30e een lollie per week teveel at of je vanaf je 59e de Mc leegvrat?quote:
BMI is best een slechte indicator.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:04 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien betekent een bmi can boven de 25 niet per se dat iemand heel dik is. 26 is er ook boven, maar bepaald niet morbide obees. En body builders hebben ook een bmi boven 25, maar zijn niet ver.
Oprecht excuus als we uit de bocht zijn gevlogen. Volgens mij in de kern, even los van de meting BMI, gaat het er om of we mensen die zoveel overgewicht hebben verzameld anders moeten behandelen in ziekenhuizen? Ik zelf ben niet voor want iedereen die door die eerste hulp deur komt moet zo goed als het kan geholpen worden. Dat is de kern van het werk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:04 schreef miss_sly het volgende:
Dat is dus niet zo simpel. Voor ouderen geldt bijvoorbeeld dat een gezond bmi grofweg tussen 22-28 zit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja dus?
Te dik is te dik.
Ik ga die booster overigens wel halen als dat nodig is voor vakantie, maar huidige is tm april geldig, dus nu halen voelt alsof je je abonnement te vroeg verlengd![]()
Hoe besmettelijker, hoe minder virulent? Niet noodzakelijk. Mazelen is misschien de meest besmettelijke ziekte, doodde in de 19de eeuw één derde van de bevolking op Fiji, op Hawaii 20%.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Hangt dat niet ook met elkaar samen?
Het gaat er vooral om dat men hier doet alsof mensen met een BMI van boven de 25 zich allemaal volproppen, terwijl dat wel mee valt. We praten hier niet over mensen met morbide obesitas.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Rare toevoeging. Wat maakt het uit of je vanaf je 30e een lollie per week teveel at of je vanaf je 59e de Mc leegvrat?
Een slechte indicator waarvoor? Dat je mogelijk een ongezonde straat in aan het rijden bent? Dat je teveel op je gewicht aan het letten bent? Welke indicator is wel acceptabel?quote:
Dat was mijn punt ook niet hoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:14 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
gaat het er om of we mensen die zoveel overgewicht hebben verzameld anders moeten behandelen in ziekenhuizen? Ik zelf ben niet voor want iedereen die door die eerste hulp deur komt moet zo goed als het kan geholpen worden. Dat is de kern van het werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |