Klopt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, weet ik, maar de meeste volwassenen hebben 't in hun kinderjaren al gehad. Het was de eerste waar ik aan dacht, vooral omdat het (meestal) mild verloopt bij kinderen maar bij volwassenen echt grote problemen op kan leveren.
Uhm misschien iets als kinkhoest?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Definieer 'kinderziekte' want de meeste kinderziekten zijn kinderziektes omdat je ze op jonge leeftijd krijgt en daarna beschermd bent.
Maar daar zitten wel twee cruciale verschillen/aannames in. Ten eerste neem je dan aan dat het vaccin in ieder geval in redelijke mate beschermt tegen verspreiding. En ten tweede heeft een volwassene de geestesvermogens om een eigen vrije keus te maken...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als we het omdraaien, stel dat er een ziekte komt die zich verspreidt via volwassenen, maar gevaarlijk is voor kinderen, dan verwacht ik niet dat volwassenen daar echt een probleem van maken om zich te vaccineren.
Zit in het vaccinatieprogramma in de DKTP-prikquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Uhm misschien iets als kinkhoest?
Klopt, dat maakt de drang om kinderen tegen Covid te vaccineren nogal bedenkelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar zitten wel twee cruciale verschillen/aannames in. Ten eerste neem je dan aan dat het vaccin in ieder geval in redelijke mate beschermt tegen verspreiding. En ten tweede heeft een volwassene de geestesvermogens om een eigen vrije keus te maken...
Ik denk eerlijk gezegd dat dat tegenvalt. Vorig jaar waren er een aantal berichten over RS, toen de neonatale IC's vol lagen. Één van de berichten was dat er een vaccin is maar dat het verder ontwikkelen ervan vooral heel duur is, dus dat onbekend is hoe lang dat nog op zich laat wachten. Hetzelfde geldt voor het rotavirus, wat vooral voor kleine kinderen gevaarlijk is. Er is een vaccinatie, maar die moet je als ouders zelf betalen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als we het omdraaien, stel dat er een ziekte komt die zich verspreidt via volwassenen, maar gevaarlijk is voor kinderen, dan verwacht ik niet dat volwassenen daar echt een probleem van maken om zich te vaccineren.
Hoop dus.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)wend.html?redirect=1
Als dit maart 2020 was hadden we dan het hele land hiervoor gesloten?
https://www.theguardian.c(...)st-every-working-dayquote:100,000 key workers in England told to take Covid test every working day
About 100,000 workers in key industries in England will be told to take Covid tests on every working day to catch infections early and avoid the virus spreading to colleagues, Boris Johnson has said.
As UK confirmed cases rose to a new record of nearly 219,000, the prime minister acknowledged the NHS was now on a “war footing” – but insisted there was no need for tighter restrictions in England. “We have a chance to ride out this Omicron wave without shutting down our country again. But the weeks ahead are going to be challenging,” he said.
Speaking at the first Downing Street Covid press conference of 2022, Johnson said lateral flow tests – which have been in short supply for many in recent weeks – would be sent directly to workplaces for “critical national services” including food, transport and border staff. All key workers in these industries in England would be asked to test themselves every work day.
Measures such as tests for key workers would help the country “find a way to live with this virus”, despite the very rapid spread of the Omicron variant, he said.
It came after confirmed daily Covid cases in the UK hit another record high, with 218,724 reported in the past 24 hours. “Anyone who thinks our battle with Covid is over is, I’m afraid, profoundly wrong,” Johnson said, referring to the total. “This is a moment for the utmost caution.”
En inmiddels als 22-wekenprik voor zwangere vrouwen, zodat je baby na de geboorte al beschermd is. Die is inmiddels gratis, bij onze dochter (eind 2018 in zwangerschap) moesten we die nog zelf betalen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Zit in het vaccinatieprogramma in de DKTP-prik
https://www.theguardian.c(...)e-than-double-londonquote:Heart attack patients told to make own way to hospital as Covid surge hits northern England
Heart attack patients calling 999 in parts of northern England are being asked to get a lift instead of waiting for an ambulance as hospitals in the region experience more than double the growth rate in numbers of Covid patients compared with London.
Four more NHS trusts in England – all outside London – declared “critical incidents” on Tuesday amid soaring staff absences, rising numbers of Covid patients and growing pressure on emergency services.
[...]
Als je het nou over lichamelijke integriteit hebt...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)st-every-working-day
HAHAHA.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)e-than-double-london
Je bedoelt te zeggen, hier straks 3 of 4x per jaar.... toch ?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:53 schreef RipCity het volgende:
Hoofd adviseur in Engeland zegt dat prikken jaarlijks zal gebeuren:
Chief scientific adviser suggests COVID vaccines may become 'annual'
Answering the first question on vaccinations, Sir Patrick Vallance says "there will be a change over time" and that jabs will likely become an "annual" thing.
He suggests that booster jabs will not be needed every few months.
Verder willen bojo&co geen lockdown dus gewoon door met huidig beleid.
Maar wel als het ziekenhuis vol ligt met kinderen die zich weigeren te vaccineren gok ik.quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2633
370/10/25#p203037978]dinsdag 4 januari 2022 21:44[/url] schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Lukt alleen in de steden, op het platteland zijn ze kansloosquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zelfs met een keiharde lockdown krijg je de R waarschijnlijk niet onder één.
Benieuwd hoe lang de Chinezen hun zero-covid policy kunnen volhouden...
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Het personeel draagt geen mondkapje of een kapje op de kin. De mensen op de piste dragen niet tot nauwelijks een kapje, ook niet bij de lift.
Om eerlijk te zijn, het is ook echt niet te doen. Bij iedere lift moet je dus je handschoenen uitdoen, kapje pakken, helm afdoen, kapje omdoen, helm weer op en handschoenen aan. En dat ook weer bovenaan de lift…
Serieus.....Omicron FTW !!!!!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:00 schreef mijntjexx het volgende:
BNO Newsroom @:BNODesk
13s
Number of Americans hospitalized with COVID-19 tops 110,000, highest since January 2021
De R-is dan ook uit de maand en kunnen we de boel weer vanaf September Herpakkend gaan Inprikkenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het rond april voorbij zal zijn, als de meerderheid besmet geweest is...
Gaat ook nergens over natuurlijk. Het is nu laagseizoen in Frankrijk, dus vrij rustig. Zitten allemaal in de buitenlucht, nauwelijks een rij bij de skilift en meestal deel ik de skilift met mijn vrouw en evt kids. Verder niemand. Personeel heb ik sowieso al niks mee te maken, die komen niet in de buurtquote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]Op papier met een slagroomkop warme Chocomelk (vv rum) en Apfelstrudel wegprikkend, was die maatregel toch goed bedacht.
En ik zou niet weten waarom dat niet een nieuwe variant zou kunnen zijn. De rampscenario's zijn ook uitgekomen. Vergeleken met het begin gaat het nu zoals de slechtste scenario's die te bedenken waren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Als er veel mensen in het ziekenhuis tegelijk gaan komen waardoor de andere zorg niet door kan gaan? Vind ik niet prima. Dat we niet dood gaan is top, maar dat wisten we al.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:06 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Gaat toch prima zo? Zie het probleem niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |