SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@capricia. Omdat Omikron dan ook veel sneller zich gaat verspreiden. De verhouding Omikron vs Delta zal het zelfde verlopen. Omikron zal delta snel vernietigen en alleen maar sneller naarmate de maatschappij verder open is. Althans, zo heb ik het begrepen. Dus enige twijfel heb ik wel nu ik dit zo type.![]()
We krijgen geen grafieken meer over Delta dus het is niet duidelijk hoe die zich momenteel nog verspreidt. Maar als Omicron iedereen sneller besmet dan Delta, zal Delta wegebben want die andere mutaties zijn er ook niet meer. Wel is het zo dat Delta veel ziekmakender is dus als je pech hebt en tegen Delta aanloopt, nu, terwijl je ongevaccineerd bent, ben je nog steeds de klos.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:01 schreef aartstyle het volgende:
@:capricia. Omdat Omikron dan ook veel sneller zich gaat verspreiden. De verhouding Omikron vs Delta zal het zelfde verlopen. Omikron zal delta snel vernietigen en alleen maar sneller naarmate de maatschappij verder open is. Althans, zo heb ik het begrepen. Dus enige twijfel heb ik wel nu ik dit zo type.
Als Delta samengaat met Omicron en één virus wordt, hebben we een probleem.![]()
Dan heb je ruim 98% kans dat je er amper iets van merkt. Dat je "de klos" bent als je Delta krijgt als ongevaccineerde is volgens de officiële cijfers schromelijk overdreven.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:07 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
dus als je pech hebt en tegen Delta aanloopt, nu, terwijl je ongevaccineerd bent, ben je nog steeds de klos.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Dus ga weg met je fakenews en angstzaaijerij
#vrolijkkerstfeestDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Sorry ik wilde je niet bang maken.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:13 schreef vosss het volgende:
#vrolijkkerstfeest![]()
Dus als de Delta gaat heulen met Omicron dan zijn we echt fucked en doomed.
Come at me..Go hard or go home![]()
Het enige waar ik bang voor ben is de overheid die waanzinnige maatregelen oplegt en inmiddels een vaccinatieplicht niet meer uit sluit.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:13 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Sorry ik wilde je niet bang maken.
Heel dat virus zal me aan mijn ballen jeuken verder.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Zelfs als Omikron straks alles over heeft genomen en de ziekenhuizen eventueel leegstromen blijven we gewoon een hoop maatregelen houden hoor. Er zal vast weer wat open mogen om ons "tevreden" te houden maar we moeten zorgvuldig blijven!![]()
![]()
Jeuk aan je balzak schijnt wel een van de symptomen van de nieuwste wezijnerklaarmeevariant te zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Het enige waar ik bang voor ben is de overheid die waanzinnige maatregelen oplegt en inmiddels een vaccinatieplicht niet meer uit sluit.
Heel dat virus zal me aan mijn ballen jeuken verder.![]()
daar moeten ze samen eerst zorgvuldig over vergaderenquote:Op vrijdag 24 december 2021 09:07 schreef Mondkapje het volgende:
Als Delta samengaat met Omicron en één virus wordt, hebben we een probleem.![]()
dat denk ik niet maar het duurt nog wel even voor de ziekenhuizen leegstromen, ze gaan eerst weer volstromenquote:Op vrijdag 24 december 2021 09:24 schreef Oriente het volgende:
Zelfs als Omikron straks alles over heeft genomen en de ziekenhuizen eventueel leegstromen blijven we gewoon een hoop maatregelen houden hoor. Er zal vast weer wat open mogen om ons "tevreden" te houden maar we moeten zorgvuldig blijven!![]()
Hoezo zouden dan dingen dicht blijven?quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:24 schreef Oriente het volgende:
Zelfs als Omikron straks alles over heeft genomen en de ziekenhuizen eventueel leegstromen blijven we gewoon een hoop maatregelen houden hoor. Er zal vast weer wat open mogen om ons "tevreden" te houden maar we moeten zorgvuldig blijven!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Corona was al weinig mensen gevaarlijk en momenteel neemt ‘t nog verder af. Toch laat de overheid laat deze wurggreep niet snel los; beschouw hun beperkinkjes als gegeven en doe gewoon waar je zelf zin in hebt. Anders hou je het ook geen jaren vol, steeds bibberend tv kijken of je volgende week 2 of 3 mensen mag zien.. :’)Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Gezellig naar de familie
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
die angstcultuur zie ik gewoon niet maar dat de ziekenhuizen inmiddels een paar keer zijn overgestroomd wel, had jij dan gewoon een "let's wait and see" benadering van je overheid verwacht?quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:33 schreef GemMagic het volgende:
Corona was al weinig mensen gevaarlijk en momenteel neemt ‘t nog verder af. Toch laat de overheid laat deze wurggreep niet snel los; beschouw hun beperkinkjes als gegeven en doe gewoon waar je zelf zin in hebt. Anders hou je het ook geen jaren vol, steeds bibberend tv kijken of je volgende week 2 of 3 mensen mag zien.. :’)![]()
Dat Delta verdwijnt komt omdat de R onder de 1 zit.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:01 schreef aartstyle het volgende:
@:capricia. Omdat Omikron dan ook veel sneller zich gaat verspreiden. De verhouding Omikron vs Delta zal het zelfde verlopen. Omikron zal delta snel vernietigen en alleen maar sneller naarmate de maatschappij verder open is. Althans, zo heb ik het begrepen. Dus enige twijfel heb ik wel nu ik dit zo type.
Als we de maatregelen loslaten, komt Delta toch gewoon weer op?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zou een enkel buitenevenement op Times Square dat toch al teruggeschroefd was nou echt zo'n groter risico vormen dan de tig passanten die zich er op een normale werkdag langs begeven?quote:Jaarwisseling Times Square New York drastisch teruggeschroefd
De traditionele jaarwisseling op Times Square in New York wordt "drastisch teruggeschroefd". Burgemeester Bill de Blasio, die vorige maand nog aankondigde dat het evenement in tegenstelling tot vorig jaar door kon gaan, heeft die beslissing genomen wegens het "onthutsende" aantal nieuwe coronabesmettingen.
Het maximumaantal bezoekers op Times Square op oudejaarsavond wordt teruggebracht van 58.000 naar 15.000 en iedereen moet volledig gevaccineerd zijn en een mondkapje dragen, kondigde de burgemeester aan. Door deze extra maatregelen kan "de gevaccineerde mensenmenigte op een veilige manier het nieuwe jaar inluiden", aldus De Blasio.
Times Square was vorig jaar grotendeels leeg op oudejaarsavond. Alleen een paar honderd hulpverleners en hun familie waren uitgenodigd als eerbetoon. Dit jaar hoopte De Blasio op een "groots feest, vol leven", vertelde hij vorige maand.
Normaal verzamelen zich op het plein honderdduizenden mensen om de 'ball drop' te zien, waarbij een tijdbal op een vlaggenmast 43 meter naar beneden zakt om het nieuwe jaar in te luiden.
Burgemeesters van andere wereldsteden zoals Londen en Parijs besloten eerder al nieuwjaarsfestiviteiten grotendeels af te gelasten.![]()
Het is mij eindelik gelukt een Xbox series X te scoren. Ik zit goed voor de komende lockdown maanden![]()
![]()
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
die angstcultuur zie ik gewoon niet maar dat de ziekenhuizen inmiddels een paar keer zijn overgestroomd wel, had jij dan gewoon een "let's wait and see" benadering van je overheid verwacht?
Ik bespeur ook helemaal geen angst bij mensen in mijn omgeving, maar vooral een stukje realiteitszin en pragmatisme: iedereen vindt de beperkingen vreselijk, maar men snapt ook dat we nog verder van huis zijn als de zorg het niet meer aan kan.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Nee maar voor de symboolpolitiek...quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zou een enkel buitenevenement op Times Square dat toch al teruggeschroefd was nou echt zo'n groter risico vormen dan de tig passanten die zich er op een normale werkdag langs begeven?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
En DUS zou men werk moeten maken van het uitbreiden daarvan.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Ik bespeur ook helemaal geen angst bij mensen in mijn omgeving, maar vooral een stukje realiteitszin en pragmatisme: iedereen vindt de beperkingen vreselijk, maar men snapt ook dat we nog verder van huis zijn als de zorg het niet meer aan kan.
Het kabinet doet het tegenovergestelde.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik heb geen balzak maar ik herken dit welquote:Op vrijdag 24 december 2021 09:25 schreef Oriente het volgende:
[..]
Jeuk aan je balzak schijnt wel een van de symptomen van de nieuwste wezijnerklaarmeevariant te zijn.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik denk ook niet dat alles dichtblijft, maar wel dingen als horeca dicht om 17/18, niet essentiële sectoren ook, evt. 2G, mondkapjes overal behalve op straat, etc.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:30 schreef popje het volgende:
[..]
Hoezo zouden dan dingen dicht blijven?![]()
Niet iedereen is in gevaar of het probleem dus ik ga me ook niet aan generieke maatregelen gericht op kwetsbare groepen houden waar ik als jonge godin vol vaccinaties geen nut van in zie voor mezelfquote:Op vrijdag 24 december 2021 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Ik bespeur ook helemaal geen angst bij mensen in mijn omgeving, maar vooral een stukje realiteitszin en pragmatisme: iedereen vindt de beperkingen vreselijk, maar men snapt ook dat we nog verder van huis zijn als de zorg het niet meer aan kan.
De zorg uitbreiden is de oplossing niet.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:46 schreef vosss het volgende:
[..]
En DUS zou men werk moeten maken van het uitbreiden daarvan.
Het kabinet doet het tegenovergestelde.
Zorgen dat de kans dat je in de zorg terecht komt en anderen besmet afneemt wel.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Met dien verstande dat het de vórige, "lichtere", set maatregelen was die de R van delta onder de 1 heeft gebracht.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat Delta verdwijnt komt omdat de R onder de 1 zit.
Als we de maatregelen loslaten, komt Delta toch gewoon weer op?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Het zou dan nu het moment voor 2g zijn en niet horeca weer dicht om 17u.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:50 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat alles dichtblijft, maar wel dingen als horeca dicht om 17/18, niet essentiële sectoren ook, evt. 2G, mondkapjes overal behalve op straat, etc.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dan heb je dus eeuwig maatregelen nodig...quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De zorg uitbreiden is de oplossing niet.
Zorgen dat de kans dat je in de zorg terecht komt en anderen besmet afneemt wel.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Vaccineren ook niet. Wel een ontzettend helpende hand. Net als de zorg uitbreiden zou zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De zorg uitbreiden is de oplossing niet.![]()
Ik pak hem wel even op voor @Da_Sandmanquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:00 schreef popje het volgende:
[..]
Dan heb je dus eeuwig maatregelen nodig...
"Jij snapt het!"![]()
![]()
Nee? Overigens, met een uitgebreide zorg hadden we ook lockdowns gehad.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:00 schreef popje het volgende:
[..]
Dan heb je dus eeuwig maatregelen nodig...'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Volgens de rekenwonders van het RIVM, het is nog maar zeer de vraag of ze gaan volstromen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat denk ik niet maar het duurt nog wel even voor de ziekenhuizen leegstromen, ze gaan eerst weer volstromen
Het GT zegt het volgende:quote:Volgens het model van Van Dissel van half december zou ongeveer nu de stijging van de bezetting van de IC’s moeten gaan ontstaan, waarbij dan rond 1 januari het aantal rond de 750 zou zijn.
Gezien het feit dat we (nog) niet de stijging van de PCR-testen in Nederland hebben waargenomen, is het zeer onwaarschijnlijk dat dit aantal van 750 IC-bezetting op 1 januari het geval zal zijn. Een cijfer dat tussen de 525 en 600 zal liggen is voor die datum waarschijnlijker.![]()
Dat hebben we afgelopen jaar wel gezien dat dat de oplossing ook niet is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zorgen dat de kans dat je in de zorg terecht komt en anderen besmet afneemt wel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Of beidequote:Op vrijdag 24 december 2021 09:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zorgen dat de kans dat je in de zorg terecht komt en anderen besmet afneemt wel.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee, we zaten al in een daling voordat de maatregelen ingevoerd werden.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat Delta verdwijnt komt omdat de R onder de 1 zit.
Als we de maatregelen loslaten, komt Delta toch gewoon weer op?![]()
Geen cynische vraag maar wanneer hebben die modellen het bij het rechte eind gehad tot dusver?quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:05 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
Volgens de rekenwonders van het RIVM, het is nog maar zeer de vraag of ze gaan volstromen.
Het GT zegt het volgende:
[..]![]()
Zoals jij met je hetze tegen vaccins?quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:13 schreef vosss het volgende:
#vrolijkkerstfeest![]()
GT?quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:05 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
Volgens de rekenwonders van het RIVM, het is nog maar zeer de vraag of ze gaan volstromen.
Het GT zegt het volgende:
[..]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zolang er dwarse figuren blijven zullen we dát helaas nooit weten.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat hebben we afgelopen jaar wel gezien dat dat de oplossing ook niet is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die is verse papa geworden dus even niet aan het werk maar met flessen bezig denk ikquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:06 schreef Oriente het volgende:
@:Lenny_Leonard gaat dit weekend een hele hoop klappen in zijn gezicht krijgen. Sterke alvast maat.
Van het RIVM? niet.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Geen cynische vraag maar wanneer hebben die modellen het bij het rechte eind gehad tot dusver?![]()
Zijn hetze tegen vaccins?quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:07 schreef Questular het volgende:
[..]
Zoals jij met je hetze tegen vaccins?
Je bedoelt in geval van gezond en jong zijn en al antistoffen hebben?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ahaquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:09 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
Het Green Team op de website van Maurice de Hond.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, ik bedoel precies dat. Heel goed.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Zijn hetze tegen vaccins?
Je bedoelt in geval van gezond en jong zijn en al antistoffen hebben?![]()
Topquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:11 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel precies dat. Heel goed.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hoezo? Het aantal opnames is extreem gedaald onder gevaccineerden. Hoezo is vaccineren dan geen (deel van de) oplossing?quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat hebben we afgelopen jaar wel gezien dat dat de oplossing ook niet is.![]()
Hoezo is vaccineren geen oplossing?quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vaccineren ook niet. Wel een ontzettend helpende hand. Net als de zorg uitbreiden zou zijn.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ja, zijn hetze tegen vaccins.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Zijn hetze tegen vaccins?
Je bedoelt in geval van gezond en jong zijn en al antistoffen hebben?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Rutte blijft maar roepen dat zijn fouten vooral 'communicatie' betreft. Dat hij het in feite aan het achterlijke volk gewoon niet heeft kunnen uitleggen.
Geen excuses voor de slachting in de verpleeghuizen, code zwart, tekort aan mondkapjes en andere beschermingsmiddelen, vaccinaties, boosters, testcapaciteit.
Die man is ontzettend glad. De media staat nu wel vol met Rutte erkent fouten en verschuift de aandacht van zijn echte fouten.![]()
Het gaat niet om generiek iedereen vaccineren en ge stiekem maatregelen overalquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Het aantal opnames is extreem gedaald onder gevaccineerden. Hoezo is vaccineren dan geen (deel van de) oplossing?
Richten op waar het effect heeft. Kwetsbare mensen moet je zoveel als kan vaccineren, maatregelen inzetten om specifieke risico's te verminderen en alleen daar, bij wie en wanneer het effect sorteert.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat kanquote:.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik vind het sowieso altijd maar raar dat het volk de aandacht vooral op Rutte richt, helemaal in het stelsel dat we hebben. We zijn hier geen VS of Frankrijk.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:18 schreef Confetti het volgende:
Rutte blijft maar roepen dat zijn fouten vooral 'communicatie' betreft. Dat hij het in feite aan het achterlijke volk gewoon niet heeft kunnen uitleggen.
Geen excuses voor de slachting in de verpleeghuizen, code zwart, tekort aan mondkapjes en andere beschermingsmiddelen, vaccinaties, boosters, testcapaciteit.
Die man is ontzettend glad. De media staat nu wel vol met Rutte erkent fouten en verschuift de aandacht van zijn echte fouten.
Maargoed, het is natuurlijk wel lekker makkelijk om één of twee man de schuld van alles te kunnen geven. Helemaal als je gewoon erg weinig kaas hebt gegeten van hoe dingen in een land geregeld zijn.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het vermindert transmissie. Het heeft dus bij iedereen effect.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Het gaat niet om generiek iedereen vaccineren en ge stiekem maatregelen overal
Richten op waar het effect heeft. Kwetsbare mensen moet je zoveel als kan vaccineren, maatregelen inzetten om specifieke risico's te verminderen en alleen daar, bij wie en wanneer het effect sorteert.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Eh, dat zie je toch?quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hoezo is vaccineren geen oplossing?![]()
Amper, afnemend en tevens alleen bij besmetting én contact met kwetsbaren relevantquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het vermindert transmissie. Het heeft dus bij iedereen effect.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Een slang die vervelt veranderd niet is een van zijn recente uitspraken. Denk dat Rutte IV dus weer gewoon meer van hetzelfde gaat worden.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:18 schreef Confetti het volgende:
Die man is ontzettend glad. De media staat nu wel vol met Rutte erkent fouten en verschuift de aandacht van zijn echte fouten.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Het is gebracht alsof het de oplossing zou zijn omdat ze dachten dat het vaccin de transmissie zou tegenhouden. Dit bleek niet het geval, integendeel, er komen geluiden dat gevaccineerde mensen net zo besmettelijk zijn dan ongevaccineerde mensen en dus is het vaccin niet de oplossing gebleken.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hoezo is vaccineren geen oplossing?To BG or not to BG!![]()
Zou je denken?quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een slang die vervelt veranderd niet is een van zijn recente uitspraken. Denk dat Rutte IV dus weer gewoon meer van hetzelfde gaat worden.
Nee wat je ziet is dat een groep ongevaccineerden de zorg overbelasten.quote:Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Oh?quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Preciesquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee wat je ziet is dat een groep ongevaccineerden de zorg overbelasten.. En dus...?
![]()
Omicron en afname effectiviteitquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nou ik hoop van niet maar Rutte sluit verplicht vaccineren niet uit. Daarnaast als je aan activiteiten wil mee doen zal je of veel moeten testen of je toch laten vaccineren.quote:Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Boost.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Zozo.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een vaccinatie plicht en als je niet wilt op de trein naar een heropvoeding kamp.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Onzin natuurlijk mensen opsluiten in kampen tegen hun wil kan niet. Het is hier geen Noord-Korea.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een vaccinatie plicht en als je niet wilt op de trein naar een heropvoeding kamp.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik ben ook tegen een plicht, absoluut, maar dat zorgt er wel voor dat vaccinatie niet de uitweg is. En ook dan blijf ik tegen een plicht, ik vind dat we daar mee moeten dealen en het dus op een andere manier moeten gaan oplossen, al ben ik er nu heilig van overtuigd dat het opgelost gaat worden door de natuur en dat we 2022, misschien niet in januari al, maar zeker richting de lente weer terug keren in wat normaal was.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou ik hoop van niet maar Rutte sluit verplicht vaccineren niet uit. Daarnaast als je aan activiteiten wil mee doen zal je of veel moeten testen of je toch laten vaccineren.![]()
Ja, nee, laten we dat maar niet doen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een vaccinatie plicht en als je niet wilt op de trein naar een heropvoeding kamp.![]()
Dus voor iedereen effectief. Cirkeltje rond.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik hoop het!quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen een plicht, absoluut, maar dat zorgt er wel voor dat vaccinatie niet de uitweg is. En ook dan blijf ik tegen een plicht, ik vind dat we daar mee moeten dealen en het dus op een andere manier moeten gaan oplossen, al ben ik er nu heilig van overtuigd dat het opgelost gaat worden door de natuur en dat we 2022, misschien niet in januari al, maar zeker richting de lente weer terug keren in wat normaal was.![]()
Vaccins zijn er voor iedereen. Als die boosters én de eiwitvaccins straks voor alle leeftijden beschikbaar zijn moet het maar eens afgelopen zijn met alle maatregelen
Informatiecampagne mag stuk beter maar dat is het dan ook
Niet gevaccineerd zonder medische reden, prima, stik er dan maar in.
Gaan we weer gewoon eens normaal doen met zijn allen
Zin in
Ik durf over nieuwe corona varianten geen voorspellingen te doen. En ook is het niet te voorspelen welke ontwikkelingen er nog uit de medische wereld komen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen een plicht, absoluut, maar dat zorgt er wel voor dat vaccinatie niet de uitweg is. En ook dan blijf ik tegen een plicht, ik vind dat we daar mee moeten dealen en het dus op een andere manier moeten gaan oplossen, al ben ik er nu heilig van overtuigd dat het opgelost gaat worden door de natuur en dat we 2022, misschien niet in januari al, maar zeker richting de lente weer terug keren in wat normaal was.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dat is niet wat effectief betekentquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus voor iedereen effectief. Cirkeltje rond.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Toch nog eens vanmorgenquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:33 schreef Molo het volgende:
Als die boosters én de eiwitvaccins straks voor alle leeftijden beschikbaar zijn moet het maar eens afgelopen zijn met alle maatregelen..
Al denk ik nog steeds dat het minder dwars zijn van mensen beter werkt, maar goed.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Even de definitie erbij gepakt; doeltreffend, ongeacht de manier waarop het doel wordt bereikt.quote:
Ik zie niet in hoe 'transmissie verminderend' hier niet onder valt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niet dé oplossing, wel zeer belangrijk om de boel niet helemaal te laten escaleren. Dat geldt in meer of mindere mate ook voor de zorgcapaciteit. Daar koop je ook tijd en vooral ruimte mee om minder lomp, minder hard en met betere data voor je modelleringen in te grijpen. Dat steeds maar afserveren met "is geen oplossing, exponentieel" is gewoon te simpel.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hoezo is vaccineren geen oplossing?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Probleem blijft dat het corona virus hier dus geen boodschap aan heeft.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:33 schreef Molo het volgende:
Vaccins zijn er voor iedereen. Als die boosters én de eiwitvaccins straks voor alle leeftijden beschikbaar zijn moet het maar eens afgelopen zijn met alle maatregelen
Zin inWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ze hoeven daar ook niet te blijven. Als ze zich laten vaccineren mogen ze weer weg hoor.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk mensen opsluiten in kampen tegen hun wil kan niet. Het is hier geen Noord-Korea.
En ondertussen kunnen ze zich nuttig maken. Win win.![]()
Dit soort inhumane achterlijke plannen gaan het niet worden.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze hoeven daar ook niet te blijven. Als ze zich laten vaccineren mogen ze weer weg hoor.
En ondertussen kunnen ze zich nuttig maken. Win win.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
en de vaccins zijn alleen daarvoor?quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:27 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Het is gebracht alsof het de oplossing zou zijn omdat ze dachten dat het vaccin de transmissie zou tegenhouden. Dit bleek niet het geval, integendeel, er komen geluiden dat gevaccineerde mensen net zo besmettelijk zijn dan ongevaccineerde mensen en dus is het vaccin niet de oplossing gebleken.![]()
Dat is dan maar zoquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Probleem blijft dat het corona virus hier dus geen boodschap aan heeft.
Er is ook nog steeds HIV
Bescherm jezelf lekker en leef er weer op los, mét corona ipv gebukt gaan onder coronaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit is idd wel behóórlijk kritischquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze hoeven daar ook niet te blijven. Als ze zich laten vaccineren mogen ze weer weg hoor.
En ondertussen kunnen ze zich nuttig maken. Win win.
![]()
Verwacht niet, maar het micromanagen van alles wat wel en niet zou mogen is het andere uiterste. Kom op zeg, die idiote adviezen, die steevast 'de regels' genoemd worden, met hoe veel mensen ik thuis zou mogen zijn. Of nog erger, dat je niet buiten mag wandelen met je familie die op een ander adres woont. Ik heb nul komma nul respect voor dergelijke maatregelen. Maar goed, zo lang het overgrote deel van NL daar anders over denkt, worden ze grotendeels nageleefd, toch? Ik verwacht eigenlijk dat er heel veel mensen die dergelijke regels naast zich neer leggen, maar er iets minder uitgesproken over zijn in het dagelijks leven.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
die angstcultuur zie ik gewoon niet maar dat de ziekenhuizen inmiddels een paar keer zijn overgestroomd wel, had jij dan gewoon een "let's wait and see" benadering van je overheid verwacht?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
HIV is nu een chronische ziekte wat met medicijnen goed beheersbaar is. Daar is in het geval van corona helaas nog geen sprake van. En zelf weet je natuurlijk heel goed dat jou plan het derhalve nog niet gaat worden.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is dan maar zo
Er is ook nog steeds HIV
Bescherm jezelf lekker en leef er weer op los, mét corona ipv gebukt gaan onder coronaWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
ik ben ook tegen en niet zozeer omdat ik de non vaxxers begrijp maar zie het meer als een belediging en beperking van de vaxxersquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen een plicht, absoluut, maar dat zorgt er wel voor dat vaccinatie niet de uitweg is. En ook dan blijf ik tegen een plicht, ik vind dat we daar mee moeten dealen en het dus op een andere manier moeten gaan oplossen, al ben ik er nu heilig van overtuigd dat het opgelost gaat worden door de natuur en dat we 2022, misschien niet in januari al, maar zeker richting de lente weer terug keren in wat normaal was.![]()
Die lange termijn plannen voor een covidmaatschappij zullen trouwens wel extra koren op de wappiemolen zijn inclusief alle wankele twijfelaars die (nog) geen wappie zijn
Echt hoor, wie die communicatie en die absurde plannen daar bedenkt
Mensen opsluiten in kampen is daar denk ik geen onderdeel van.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het gaat er in het leven om dat je kansen ziet.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Waarom niet meteen naar een vaccinatie kamp. Veel makkelijker.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een vaccinatie plicht en als je niet wilt op de trein naar een heropvoeding kamp.![]()
Dus geen zorg voor ongevaccineerde mensen?quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:33 schreef Molo het volgende:
Zin in![]()
Omikron lijkt echt vaak milder
Mensen met omikron hebben 50 tot 70
procent minder kans in het ziekenhuis
te belanden dan mensen die besmet zijn
met andere coronavarianten,zegt het
Brits Gezondheidsagentschap.
Omikron pakt vaak milder uit door een
combinatie van opgebouwde immuniteit en
veranderingen in het virus zelf.Het
virus is beter in het infecteren van de
luchtwegen,maar dringt minder makkelijk
door tot de diepe longweefsels.
De dienst benadrukt dat de resultaten
voorlopig zijn,dat het absolute aantal
ziekenhuisopnames nog steeds flink kan
oplopen en dat er ook signalen zijn dat
de boosters snel in effect afnemen.
Bron: nos teletekst![]()
Nog een maandje mensen, dan zijn we van deze ellende af.![]()
De vaccins zouden de transmissie stoppen en corona uitdoven.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
en de vaccins zijn alleen daarvoor?
Nu blijken ze alleen ernstige ziekte te voorkomen en dus stoppen de vaccins corona niet, als ze dit wel deden dan kon je na 20 a 30% enten al zien dat de besmettingen zouden teruglopen. Nu zag je de besmettingen juist oplopen tijdens het vaccineren, tegenovergestelde van wat wetenschappers ons vertelden wat er zou gebeuren.To BG or not to BG!![]()
Tja, ik gok op hetzelfde volk die voetbalsupporters denkt te kunnen vertellen dat ze thuis op hun plaats een dansje moeten doen en moeten ratelen met een ratel.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:41 schreef Molo het volgende:
Echt hoor, wie die communicatie en die absurde plannen daar bedenkt![]()
![]()
Je kunt je prima beschermen tegen corona. Doe je het niet, dan zitten we risico's aanquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
HIV is nu een chronische ziekte wat met medicijnen goed beheersbaar is. Daar is in het geval van corona helaas nog geen sprake van. En zelf weet je natuurlijk heel goed dat jou plan het derhalve nog niet gaat worden.
Zelfde met HIV. Je hele leven pillen nemen is ook geen pretje en tevens geen garantie op geen ellende.
Kans op ellende bij Covid is ook niet groot, wel idd mogelijk ernstig beloop als je risicogroep bent.
Nou, dan is dat een duidelijke keuze dus
Of niet, maar dan val je wmb in de groep mensen die te achterlijk om te leven is. Ook prima, stel je daar nette richtlijnen voor op en zorg je dat je zorgverleners er zo min mogelijk mee belastOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:43 schreef Simmertje het volgende:
Omikron lijkt echt vaak milder
Mensen met omikron hebben 50 tot 70
procent minder kans in het ziekenhuis
te belanden dan mensen die besmet zijn
met andere coronavarianten,zegt het
Brits Gezondheidsagentschap.
Omikron pakt vaak milder uit door een
combinatie van opgebouwde immuniteit en
veranderingen in het virus zelf.Het
virus is beter in het infecteren van de
luchtwegen,maar dringt minder makkelijk
door tot de diepe longweefsels.
De dienst benadrukt dat de resultaten
voorlopig zijn,dat het absolute aantal
ziekenhuisopnames nog steeds flink kan
oplopen en dat er ook signalen zijn dat
de boosters snel in effect afnemen.
Bron: nos teletekst![]()
Nog een maandje mensen, dan zijn we van deze ellende af.![]()
Die avondlockdown duurt wel tot mei, veel te gevaarlijk om te versoepelen.Met wat mazzel doen ze de scholen na de vakantie weer open.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Eerst iedereen aan de QR-code! Ook de niet gevaccineerde mensen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]![]()
Die avondlockdown duurt wel tot mei, veel te gevaarlijk om te versoepelen.Met wat mazzel doen ze de scholen na de vakantie weer open.
![]()
Zeker wel, in proportiequote:Op vrijdag 24 december 2021 10:43 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus geen zorg voor ongevaccineerde mensen?
Uitkomsten zijn slechter als je niet gevaccineerd bent doorgaans dus dat kun je meenemen in je triageOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gevolgen hiervan zijn wel wat verstrekkender helaasquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tja, ik gok op hetzelfde volk die voetbalsupporters denkt te kunnen vertellen dat ze thuis op hun plaats een dansje moeten doen en moeten ratelen met een ratel.
[ afbeelding ]
Wantrouwen in de samenleving en in de overheid is iets wat je moeilijk hersteltOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
dit inderdaad, gewoon een maximum aan IC voor coronaquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeker wel, in proportie
Uitkomsten zijn slechter als je niet gevaccineerd bent doorgaans dus dat kun je meenemen in je triage![]()
Ligt wat genuanceerder dan een simpele maxquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit inderdaad, gewoon een maximum aan IC voor corona
Maar begrijp dat het in Oostenrijk en Zwitserland al ingezet wordt. Gesprek zouden we hier ook moeten gaan voeren
Hoe om te gaan metOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
hoe doen ze dat daar dan?quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ligt wat genuanceerder dan een simpele max
Maar begrijp dat het in Oostenrijk en Zwitserland al ingezet wordt. Gesprek zouden we hier ook moeten gaan voeren
Hoe om te gaan met![]()
Dat is nooit beweert dat de corona vaccins dit zouden doen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:44 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
De vaccins zouden de transmissie stoppen en corona uitdoven.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
ik weet niet welke wetenschappers jij volgt maar het zijn vast andere dan ikquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:44 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
De vaccins zouden de transmissie stoppen en corona uitdoven.
Nu blijken ze alleen ernstige ziekte te voorkomen en dus stoppen de vaccins corona niet, als ze dit wel deden dan kon je na 20 a 30% enten al zien dat de besmettingen zouden teruglopen. Nu zag je de besmettingen juist oplopen tijdens het vaccineren, tegenovergestelde van wat wetenschappers ons vertelden wat er zou gebeuren.![]()
Geen harde max qua aantallenquote:
Wel redelijke inschatting of iemand gaat profiteren van de zorg of dat een ander die bijvoorbeeld gevaccineerd is er beter uit gaat komen voor de zorg die nodig isOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Jawel manquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is nooit beweert dat de corona vaccins dit zouden doen.
Niet volledig maar wel aanzienlijk
Hele QR code is daarop gebaseerdOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)rprik-inplannen.htmlquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Worden er vandaag ook weer geboortejaren vrijgegeven voor de booster?
1968,1969 en 1970 dus 50+ bijna klaarWhen the flag drops, the bullshit stops![]()
Is al gebeurd. 1968, 1969 en 1970.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Worden er vandaag ook weer geboortejaren vrijgegeven voor de booster?![]()
Drie jaren zelfs. Goed bezigquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:56 schreef singha het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)rprik-inplannen.html![]()
![]()
Zo'n kamp inrichten is heel duur. Beetje commercieel denken en de investering terug verdienen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:42 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom niet meteen naar een vaccinatie kamp. Veel makkelijker.![]()
Nu gaan we ofwel weer semantisch discusseren danwel de waarheid ommasseren. Het mag allemaal, maar in feite is er tijden lang gedaan alsof alle transmissie verwijtbaar was aan de ongevaccineerden en het vaccin de reductie zo ver zou beperken dat je het vooral voor een ander moest nemen. Nu weten we beter. Je neemt het voor je zelf. Als dat aansluit op je eigen medische omstandigheden.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is nooit beweert dat de corona vaccins dit zouden doen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Mooi!quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:56 schreef singha het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)rprik-inplannen.html
1968,1969 en 1970 dus 50+ bijna klaarOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Over semantisch discussiëren danwel de waarheid onmasseren (wtf dat ook mag zijn) gesproken; nu doe jij alsof de transmissie ook niet verminderd wordt door een vaccin en dat is niet waar. Je neemt het echt nog altijd ook voor een ander, de boost ook.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:58 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nu gaan we ofwel weer semantisch discusseren danwel de waarheid ommasseren. Het mag allemaal, maar in feite is er tijden lang gedaan alsof alle transmissie verwijtbaar was aan de ongevaccineerden en het vaccin de reductie zo ver zou beperken dat je het vooral voor een ander moest nemen. Nu weten we beter. Je neemt het voor je zelf. Als dat aansluit op je eigen medische omstandigheden.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Op zich als je iets tegen het virus zou willen doen dan moet je wereldwijd vaccineren en dat gaat nooit lukken.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:58 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nu gaan we ofwel weer semantisch discusseren danwel de waarheid ommasseren. Het mag allemaal, maar in feite is er tijden lang gedaan alsof alle transmissie verwijtbaar was aan de ongevaccineerden en het vaccin de reductie zo ver zou beperken dat je het vooral voor een ander moest nemen. Nu weten we beter. Je neemt het voor je zelf. Als dat aansluit op je eigen medische omstandigheden.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Sja, het "doen voor een ander" ben ik ondertussen aardig klaar mee.
Ik heb de dubbele vaccinatie ook om die reden genomen (en tevens voor eigen vrijheden, dat ontken ik ook niet)
Daarnaast doe ik al 2 jaar mee aan tig maatregelen waar ik zelf lang niet altijd achter sta.
De koek is een keer op, sorry.![]()
Dat was juist een van de definities van vaccins:quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is nooit beweert dat de corona vaccins dit zouden doen.
''iemand actief onvatbaar maken tegen bepaalde ziekteverwekkers, waartegen het lichaam zelf antistoffen kan maken''
''Een vaccin of entstof is een middel dat, na toediening of inenting, mens of dier min of meer langdurig beschermt tegen een infectieziekte''
''het in of onder de huid brengen van een willekeurig vaccin om een kunstmatige immuniteit te verkrijgen''To BG or not to BG!![]()
Ik zit de threads terug te lezen van vannacht, maar het virus is best wel bizar aan het muteren geweest op zo'n manier dat ook @Za het ineens redelijk bij het rechte eind lijkt te hebben
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
POWER
GLORY
NEDERLAND IS VAN DE NEDERLANDERS!!!!
WIJ ZWICHTEN NIET
Wat een volk.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Nog maar 30 jaar in te halenquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Drie jaren zelfs. Goed bezig
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Wat is dit nou weerquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:07 schreef nostra het volgende:
POWER
GLORY
NEDERLAND IS VAN DE NEDERLANDERS!!!!
WIJ ZWICHTEN NIET
[ twitter ]
Wat een volk.![]()
![]()
En hevige concurrentie met de asielzoekers branche.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zo'n kamp inrichten is heel duur. Beetje commercieel denken en de investering terug verdienen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik mis een beetje het zicht op hoe het in minder georganiseerde buitenlanden vergaat. Wat me wel opviel is dat na het afdoen van de zorg voor armere landen via het niet al te soepel lopende covaxx programma, het vooral ieder voor zich lijkt. Aangevoerd door patser lijstjes van welk EU land het snelst de meeste boosters in eigen volk weet te zetten. Prima dat dat loopt en kan, maar als het maar zo beperkte werking heeft, is het inderdaad een illusie dat we overal ter wereld een 6 maands herhalingsprogramma in de lucht krijgen. (voor hen die dat willen)quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich als je iets tegen het virus zou willen doen dan moet je wereldwijd vaccineren en dat gaat nooit lukken.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Onderzoek wees ook uit dat een gevaccineerde en een geteste ongevaccineerde evenveel risico op verspreiding gaven voor de Delta variant. Met omicron kan dat wel de prullenbak in inderdaad, maar dat zegt niet dat het voor delta niet gewoon waar was.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:58 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nu gaan we ofwel weer semantisch discusseren danwel de waarheid ommasseren. Het mag allemaal, maar in feite is er tijden lang gedaan alsof alle transmissie verwijtbaar was aan de ongevaccineerden en het vaccin de reductie zo ver zou beperken dat je het vooral voor een ander moest nemen. Nu weten we beter. Je neemt het voor je zelf. Als dat aansluit op je eigen medische omstandigheden.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
In België hebben ze gelukkig wat kersttips gegeven.
Dus niet lachen en buiten zingen en alleen knuffelen met een mondmasker op....![]()
En is het OMT inmiddels met spoed bijeen geroepen om versoepeling van de maatregelen te bespreken?Alpha kenny one![]()
Min of meer inderdaad. Bepaalde vaccins bieden langdurige bescherming andere weer niet. Daarnaast is het zelfs een soort van oorlog. Want virussen kunnen muteren en bacteriën kunnen resistent worden. En doen dat razendsnel.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:06 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat was juist een van de definities van vaccins:
''iemand actief onvatbaar maken tegen bepaalde ziekteverwekkers, waartegen het lichaam zelf antistoffen kan maken''
''Een vaccin of entstof is een middel dat, na toediening of inenting, mens of dier min of meer langdurig beschermt tegen een infectieziekte''
''het in of onder de huid brengen van een willekeurig vaccin om een kunstmatige immuniteit te verkrijgen''Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:11 schreef ipa84 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus niet lachen en buiten zingen en alleen knuffelen met een mondmasker op....![]()
Alpha kenny one![]()
Blijkbaar één of ander coronaprotest de 2e. Het kan blijkbaar niet normaal.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:11 schreef ipa84 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Huh dit doen we toch alleen in Nederland?quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:11 schreef ipa84 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus niet lachen en buiten zingen en alleen knuffelen met een mondmasker op....'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
België is veel komische geweest in hun tips. Vorig jaar was het advies daar nog om de glazen te nummeren zodat niemand uit per ongeluk uit het verkeerde glas konden drinken.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Huh dit doen we toch alleen in Nederland?![]()
Ah, de ambtenaren in Vlamenland zijn net zo wereldvreemd als hier.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:11 schreef ipa84 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus niet lachen en buiten zingen en alleen knuffelen met een mondmasker op....When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Jammer dit. Dat NL het zo beroerd doet in vergelijking met andere landen en men dat probeert te compenseren met lockdowns en plannen voor een dystopische covidmaatschappij is wat mij betreft wel een protestje waard, maar dat zal wel teveel nuance zijn voor deze strijders.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Blijkbaar één of ander coronaprotest de 2e. Het kan blijkbaar niet normaal.I'll give you something to do![]()
Ik ben echt #viesmadquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:56 schreef singha het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)rprik-inplannen.html
1968,1969 en 1970 dus 50+ bijna klaar
Probeer de hele tijd in te loggen om boosterprik te plannen maar DigiD ligt eruit, al vanaf 06:00 uur vanochtend. Krijg telkens scherm met: er is langer dan 15 minuten geen activiteit geweest....
4 browsers, cookies verwijderd en 2 telefoons geprobeerd.
Woest ben ik, behoor tot verhoogd risiscogroep en mocht nu ineens niet eerder vaccinetren dan op leeftijd.
Even op Fok! gal spuwen![]()
![]()
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.![]()
Ik vind kerst ook niet om te lachen.
Hallo, Jezus is aan het kruis genageld rond deze tijd he.
Die arme man is gruwelijk omgebracht, en hoe vieren wij dat?? Door ons al lachend vol te vreten en klem te zuipen.
Sadistisch volk dat we zijn![]()
![]()
Virussen muteren juist in de gevaccineerde populatie om het vaccin te omzeilen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Min of meer inderdaad. Bepaalde vaccins bieden langdurige bescherming andere weer niet. Daarnaast is het zelfs een soort van oorlog. Want virussen kunnen muteren en bacteriën kunnen resistent worden. En doen dat razendsnel.To BG or not to BG!![]()
Ik zou de bijbel nog een keer lezen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
Die arme man is gruwelijk omgebracht, en hoe vieren wij dat?? Door ons al lachend vol te vreten en klem te zuipen.
Sadistisch volk dat we zijn
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
klopt logius ligt er even uitquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:17 schreef verita het volgende:
[..]
Ik ben echt #viesmad
Probeer de hele tijd in te loggen om boosterprik te plannen maar DigiD ligt eruit, al vanaf 06:00 uur vanochtend. Krijg telkens scherm met: er is langer dan 15 minuten geen activiteit geweest....
Woest ben ik, behoor tot verhoogd risiscogroep en mocht nu ineens niet eerder vaccinetren dan op leeftijd.
![]()
https://www.logius.nl/storing-en-onderhoud
Er is momenteel ook wel veel aan de hand omtrent log4j. De KVK ligt er ook dit weekend uit, maar dat is geplandJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ohja, Jezus leeft. Je hebt gelijk. My badquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou de bijbel nog een keer lezen.![]()
![]()
Ze muteren vooral veel in mensen met een verzwakt immuunsysteem. Daar krijgen ze de kans om langdurig te muteren omdat het bij deze mensen lang duurt voordat het lichaam het virus opruimt. Zo zijn de Delta en Omikron variant naar alle waarschijnlijkheid ontstaan. Ook voordat de eerste vaccinatie ooit was gezet waren er al mutaties.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:19 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Virussen muteren juist in de gevaccineerde populatie om het vaccin te omzeilen.![]()
Nee,quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:19 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Virussen muteren juist in de gevaccineerde populatie om het vaccin te omzeilen.
Als het niet in een gevaccineerde kan komen kan het niet daar muteren. Virussen zijn niet bewust vaccins aan het omzeilen.
Een virus kan wel succesvoller zich verspreiden als het ook een (deel) van de gevaccineerden kan besmetten op zo'n manier dat ook gevaccineerden het kunnen verspreiden op zo'n manier dat de R0 boven de 1 uitkomt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
Zong mijn dochter dus hard in de klas van haar katholieke school![]()
![]()
![]()
Ipv drie koningen komen er tegenwoordig drie vaccinaties tot je
Ik bedoelde meer dat Christenen met kerst de geboorte van Jezus vieren, niet zijn kruisiging.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohja, Jezus leeft. Je hebt gelijk. My bad
Ook goede reclame voor de boosters dit.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ow...quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat Christenen met kerst de geboorte van Jezus vieren, niet zijn kruisiging.
Yeah that does make more sense now that you mention it![]()
![]()
Je hebt dit waarschijnlijk al gezien maar:quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:17 schreef verita het volgende:
[..]
Ik ben echt #viesmad
![]()
https://www.nu.nl/tech/61(...)oring-bij-digid.htmlAlpha kenny one![]()
Zo slim zijn virussen niet. Die hebben geen kennis van hoe vaccins werken. En het is precies omgekeerd. Virussen muteren vooral in een ongevaccineerde populatie. Of in een drager die immuun is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:19 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Virussen muteren juist in de gevaccineerde populatie om het vaccin te omzeilen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dat laatste kon dan weer niet zonder het eerste.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat Christenen met kerst de geboorte van Jezus vieren, niet zijn kruisiging.crap in = crap out![]()
Hoeveel heeft 'ie aan deze verdiend?quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:28 schreef Johannes788 het volgende:
Het wordt dus een gewoon verkoudheidsvirus volgens Ab dronken Osterhaus.
We zijn gered!!crap in = crap out![]()
Gekke Christenen. Herders met de kudde buiten eind December bij Jeruzalemquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat Christenen met kerst de geboorte van Jezus vieren, niet zijn kruisiging.![]()
![]()
Yaaay weer elke dag naar kantoor tussen hoestende schijt collega's zitten.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:28 schreef Johannes788 het volgende:
Het wordt dus een gewoon verkoudheidsvirus volgens Ab dronken Osterhaus.
We zijn gered!!
Can't wait![]()
![]()
Technisch gesproken vierden ze eerder de zonnewende en de kerk heeft ze verteld dat dat symbool stond voor Jezus die het duister verdreef toen hij op aarde kwam. Het is namelijk niet bekend wanneer hij geboren is, ik meende dat het zelfs 5 vc was.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat Christenen met kerst de geboorte van Jezus vieren, niet zijn kruisiging.
Of stond er ook een dennenboom met kaarsjes in de stal
dat blijft vrij vaag, maar ze moeten hier sowieso gaan kiezen tussen de ene of de andere corona patient en niet meer tussen corona patient en andere patientquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen harde max qua aantallen
Wel redelijke inschatting of iemand gaat profiteren van de zorg of dat een ander die bijvoorbeeld gevaccineerd is er beter uit gaat komen voor de zorg die nodig is![]()
Nee, Christenen vieren toch echt de geboorte van Jezus. Of die ook exact op hetzelfde moment in het jaar heeft plaatsgevonden of dat oorspronkelijke festiviteiten zijn overgenomen en verchristelijkt is een andere kwestie.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Technisch gesproken vieren ze eerder de zonnewende en de kerk heeft ze verteld dat dat symbool stond voor Jezus die het duister verdreef toen hij op aarde kwam. Het is namelijk niet bekend wanneer hij geboren is, ik meende dat het zelfs 5 vc was.
Of stond er ook een dennenboom met kaarsjes in de stal
oei, pijnlijke tikfout, het had vierden moeten zijn...quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, Christenen vieren toch echt de geboorte van Jezus. Of die ook exact op hetzelfde moment in het jaar heeft plaatsgevonden of dat oorspronkelijke festiviteiten zijn overgenomen en verchristelijkt is een andere kwestie.dat veranderd de toon aardig
NOS.nl liveblogquote:Storing bij DigiD, onduidelijk of coronatest- en prikafspraken zijn getroffen
DigiD lijkt te kampen met een storing. Sinds een uur of 06.00 vanochtend komt er een stijgend aantal meldingen hierover binnen bij de website allestoringen.nl. Inmiddels staat de teller op ruim 500 meldingen.
Het systeem wordt onder meer gebruikt om bij de GGD afspraken te maken voor een coronatest of een inenting. In hoeverre de storing die afspraken treft, is nog niet duidelijk.
Dus boosterafspraak maken lukt nog even niet.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Die man heeft al tientallen miljoenen euro's verdiend. Dat wordt nooit door journalisten benoemd als ie weer eens oproept tot een totale lockdown. Dat geldt eigenlijk voor al die experts op televisie. Allemaal van een hogere sociale status en vinden de maatregelen daarom eerder gerechtvaardigd. In je vrijstaande woning en drukke baan merk je er weinig van.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoeveel heeft 'ie aan deze verdiend?![]()
Als je nog een paar minuten over hebt vandaag, lees dan dit interview met Bas Haan in de Volkskrant. Onder meer over de rol van de media tijdens de coronapandemie - en die is niet geheel positief-, de angst voor de publieke opinie en leugens in de politiek (ook grotendeels over de Deventer moordzaak, niet geheel relevant voor hier, maar toch). Maar vooral een inkijkje in hoe een journalist denkt, en hoort te denken, wat mij betreft.
https://www.volkskrant.nl(...)n-verhalen~b90a9046/'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het is mij vanmorgen nog gelukt?quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
NOS.nl liveblog
Dus boosterafspraak maken lukt nog even niet.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik kwam er gisteren trouwens achter dat Jehova getuigen geen kerst vieren omdat ze het zien als een heidens feest.![]()
Mij lukt het nu niet, want ik kan niet inloggen in DigiD.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Op zich is het oorspronkelijk een heidens feest.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:35 schreef Simmertje het volgende:
Ik kwam er gisteren trouwens achter dat Jehova getuigen geen kerst vieren omdat ze het zien als een heidens feest.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
je bent snel bekeerdquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohja, Jezus leeft. Je hebt gelijk. My bad![]()
![]()
Uhh, nee.. Dat is met Pasenquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
Rond deze tijd is hij geboren
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Verbaast me niks die vieren wel meer niet. Wat een chagrijnig kut geloof moet dat toch zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:35 schreef Simmertje het volgende:
Ik kwam er gisteren trouwens achter dat Jehova getuigen geen kerst vieren omdat ze het zien als een heidens feest.![]()
Die vieren sowieso toch nooit wat? Niks tegen feestdagen maar religie moeten mensen thuis maar bepalen, ben niet zo voor het officialiseren daarvan door de overheid.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:35 schreef Simmertje het volgende:
Nee, tis meer dat ik heb geleerd om niet in discussie te gaan over geloof.quote:
Iets met verspilling van energie enzo![]()
![]()
De kruisiging wordt sowieso niet gevierdquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat Christenen met kerst de geboorte van Jezus vieren, niet zijn kruisiging.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Het was ook niet eind december toenquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gekke Christenen. Herders met de kudde buiten eind December bij JeruzalemReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Nee en neequote:Op vrijdag 24 december 2021 11:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhh, nee.. Dat is met Pasen
Rond deze tijd is hij geborenReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Nee, maar we vieren het wel dan. En dat is raar. Ofja, ook niet, want het feestje van de heidenen moest gekaapt worden voor het Christelijke belang.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het was ook niet eind december toen![]()
Dat laatste natuurlijk, dat was een rage toendertijd in Bethelehem.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Technisch gesproken vierden ze eerder de zonnewende en de kerk heeft ze verteld dat dat symbool stond voor Jezus die het duister verdreef toen hij op aarde kwam. Het is namelijk niet bekend wanneer hij geboren is, ik meende dat het zelfs 5 vc was.
Of stond er ook een dennenboom met kaarsjes in de stal![]()
Dat is niet raar gezien de geschiedenis en dat men toen geboortedata niet goed registreerden. Dat laatste is nog steeds zo wereldwijd gezien. Geboortedata is alleen belangrijk in de ontwikkelde wereld.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, maar we vieren het wel dan. En dat is raar. Ofja, ook niet, want het feestje van de heidenen moest gekaapt worden voor het Christelijke belang.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Ja. Eens. Die van alles dicht om 1700 uur.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Met dien verstande dat het de vórige, "lichtere", set maatregelen was die de R van delta onder de 1 heeft gebracht."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Rutte moet zijn fouten toegeven. Hij doet niet anders, hoe vaak moet hij nog zijn fouten toegeven?quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Als je nog een paar minuten over hebt vandaag, lees dan dit interview met Bas Haan in de Volkskrant. Onder meer over de rol van de media tijdens de coronapandemie - en die is niet geheel positief-, de angst voor de publieke opinie en leugens in de politiek (ook grotendeels over de Deventer moordzaak, niet geheel relevant voor hier, maar toch). Maar vooral een inkijkje in hoe een journalist denkt, en hoort te denken, wat mij betreft.
https://www.volkskrant.nl(...)n-verhalen~b90a9046/![]()
Daarnaast is er ondertussen ook bekend dat het vaccin niet meer zo goed werkt op het vlak van transmissie vermindering bij Omicron. Je pakt het vaccin dus vooral om minder kans te hebben op een ernstig ziektebeeld.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:04 schreef dick_laurent het volgende:
Sja, het "doen voor een ander" ben ik ondertussen aardig klaar mee.
Ik heb de dubbele vaccinatie ook om die reden genomen (en tevens voor eigen vrijheden, dat ontken ik ook niet)
Daarnaast doe ik al 2 jaar mee aan tig maatregelen waar ik zelf lang niet altijd achter sta.
De koek is een keer op, sorry.
En de booster is na tien weken blijkbaar al weer 10% verminderd in werking las ik hier gisteren. Kunnen ze zich beter focussen op het boosten van 50 plussers en kwetsbaren in andere leeftijdsgroepen. Helemaal met ons vaccinatie tempo.![]()
Daar heeft het allemaal geen drol mee te maken. Het was puur om zieltjes te winnen. De kerk wilde volgelingen en wisten dat ze die niet gingen krijgen als ze de heidense feesten gingen schrappen en dus vormde ze het allemaal om tot belangrijke gebeurtenissen in het leven van hun verlosser.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is niet raar gezien de geschiedenis en dat men toen geboortedata niet goed registreerden.
Het zou geniaal zijn als het niet zo in-en-in triest was.![]()
Dat klinkt alvorens er op geklikt te hebben alsof Maurice de gebeten hond is. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)n-verhalen~b90a9046/![]()
Dit is je reactie op dat artikel ja? Goh.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:49 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Rutte moet zijn fouten toegeven. Hij doet niet anders, hoe vaak moet hij nog zijn fouten toegeven?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Precies dus de reden is historisch en heel logisch in dat wereldbeeld van toen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar heeft het allemaal geen drol mee te maken. Het was puur om zieltjes te winnen. De kerk wilde volgelingen en wisten dat ze die niet gingen krijgen als ze de heidense feesten gingen schrappen en dus vormde ze het allemaal om tot belangrijke gebeurtenissen in het leven van hun verlosser.
Het zou geniaal zijn als het niet zo in-en-in triest was.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Het is een interview met Bas Haan, daar kun je allicht enkele conclusies op voorhand over trekken jaquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat klinkt alvorens er op geklikt te hebben alsof Maurice de gebeten hond is. Ben benieuwd..
In Southern Sun
Dat zei ik toch ook.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies dus de reden is historisch.![]()
Ik ken Bas Haan niet dus laat me positief verrassen:)quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is een interview met Bas Haan, daar kun je allicht enkele conclusies op voorhand over trekken ja.![]()
100% dit ja.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daarnaast is er ondertussen ook bekend dat het vaccin niet meer zo goed werkt op het vlak van transmissie vermindering bij Omicron. Je pakt het vaccin dus vooral om minder kans te hebben op een ernstig ziektebeeld.
En de booster is na tien weken blijkbaar al weer 10% verminderd in werking las ik hier gisteren. Kunnen ze zich beter focussen op het boosten van 50 plussers en kwetsbaren in andere leeftijdsgroepen. Helemaal met ons vaccinatie tempo.
Ik ben er voor mezelf wel uit dat ik die booster niet hoef, omdat ik hem simpelweg niet nodig vind. Nu ben ik toch pas vanaf begin februari in NL dus ik zie dan wel hoe de kaarten geschud zijn.
Met wat pech ligt er een verplichting voor me klaar. Ik hoop nog steeds van niet. We zullen zien.![]()
Het is een handige teflon piegem die geleerd heeft dat wanneer je zegt dat er fouten zijn geweest, gelijkgestemde mensen je laten zitten omdat zo alles van je af is te schudden. Beetje als in het katholicisme, bekeer/bid tot je broodheer en hij wast je hartje schoon.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:18 schreef Confetti het volgende:
Die man is ontzettend glad. De media staat nu wel vol met Rutte erkent fouten en verschuift de aandacht van zijn echte fouten.
Dit gezegd hebbend, ook weten dat Rutte slechts het zichtbare deel is van de achterliggende systeem(samen)werking is met hoe politiek nauwelijks nog een binding heeft met de samenleving.
Vroegûh was de leider iemand die door kiezers met pek en veren, aan de dijk werd gezet. Tegenwoordig is een leider die publiekelijk een charade danst op tafel en toch op het bankje blijft zitten. In het interview stond letterlijk dat hij (Rutte) zichzelf niet opnieuw 'kon' uitvinden en ik nu al weet dat we kunnen rekenen op voortzetting van de ingeslagen weg om zaken diffuus gemaakt, te rechtvaardigen.
Net zoals het hypocriete Kaagmens, met haar hier "scheiden onze wegen"... dus toch maar niet.
Om het on topic te houden, dan op zijn Macron's handig kiezen voor een discussie-denktank om een langetermijnplanning gaan verkennen die vooral rechts-ingegeven bestaat uit (s)links doorhobbelen met burgers dwingen dat zij hun gedragingen maar moeten aanpassen op het 'virus'. Mijn hoofd verwijt is/blijft, waarom dit niet al in januari 2020 zijn gestart om plan B en C te verkennen ?
Dat men toen niets wist of geen tijd had is sws gelul, wat anders zou betekenen dat men niets zou weten van virussen en het niet kon delegeren aan/bij aan talloze visionaire anderen.
De gedachte om het virus niet langer te zien als levensbedreigend en meer te beheersen van een 'ouderdomsrisico' dat een druk legt op beperkte zorgmogelijkheden, wordt (nu, nog steeds) niet overwogen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Heel mooi interview, dank!quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)n-verhalen~b90a9046/And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ook Bas Haan interpreteert er op los. Dát is de bottleneck momenteel bij journalisten. Ze zien iets, interpreteren en denken dat het zo is. Meestal in negatieve zin.
Fotograaf Hans Aarsman gaf van de week een mooi lesje interpreteren en de vergissingen die je daarbij kan maken, bij Beau.![]()
Zelfs als je een booster nodig hebt voor je QR-vinkje, zolang het meeste in Nederland toch dicht is, wat moet je er dan mee. Kun je beter een booster gaan halen als er weer meer dingen open zijn. Even los van wat andere landen doen natuurlijk en of je daarvoor je booster eerder wilt halen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100% dit ja.
Ik ben er voor mezelf wel uit dat ik die booster niet hoef, omdat ik hem simpelweg niet nodig vind. Nu ben ik toch pas vanaf begin februari in NL dus ik zie dan wel hoe de kaarten geschud zijn.
Met wat pech ligt er een verplichting voor me klaar. Ik hoop nog steeds van niet. We zullen zien.![]()
Alle mensen doen dit. De 1 wat meer dan de ander. Veel fokkers staan op nummer 1 daarbij.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:54 schreef Mondkapje het volgende:
Ook Bas Haan interpreteert er op los. Dát is de bottleneck momenteel bij journalisten. Ze zien iets, interpreteren en denken dat het zo is. Meestal in negatieve zin.
Fotograaf Hans Aarsman gaf van de week een mooi lesje interpreteren en de vergissingen die je daarbij kan maken, bij Beau.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Hij zegt ook goede dingen in het interview maar dat Rutte voor zichzelf gekozen heeft omdat hij niet opstapte, dat is dan weer zo'n vooringenomen conclusie.
Ik zou ook niet opstappen als het land je als nr 1 kiest en een dozijn journalisten en kamerleden je wil weghebben. Motie van wantrouwen, dan moet je maar anders ga je niet.
Als je dat niet begrijpt, schat je jezelf te hoog in als journalist.![]()
Dat is ook wat wij gaan doen hier. In februari is de tweede prik voor ons zes maanden geleden, dus we kunnen nog wel even vooruit met de huidige vinkjes. Nieuwe booster haal ik pas wanneer het echt moet voor iets; zal wel neerkomen op het voorjaar om in de zomermaanden weer op vakantie te kunnen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zelfs als je een booster nodig hebt voor je QR-vinkje, zolang het meeste in Nederland toch dicht is, wat moet je er dan mee. Kun je beter een booster gaan halen als er weer meer dingen open zijn. Even los van wat andere landen doen natuurlijk en of je daarvoor je booster eerder wilt halen.
Toch wel erg triest; voor veel mensen is het enkel noodzakelijk om zo’n booster te halen omdat dat moet voor je vinkjede medische onderbouwing voor eindeloze boosters verdwijnt een beetje; helemaal bij gezonde jongeren. En ook het laatste voorzichtig positieve nieuws dat omicron gelukkig minder ernstig lijkt te zijn.
![]()
Klopt. De opstanding wordt gevierdquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De kruisiging wordt sowieso niet gevierd"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik ga ervan uit dat je hier een woordje bent vergeten?quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:58 schreef Mondkapje het volgende:
Hij zegt ook goede dingen in het interview maar dat Rutte voor zichzelf gekozen heeft omdat hij niet opstapte, dat is dan weer zo'n vooringenomen conclusie.
Ik zou ook niet opstappen als het land je als nr 1 kiest en een dozijn journalisten en kamerleden je wil weghebben. Motie van wantrouwen, dan moet je maar anders ga je niet.
Als je dat niet begrijpt, schat je jezelf te hoog in als journalist.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Tja, ik zal eerlijk zijn, de enige reden waarom ik nu een booster zou halen is om die QR/coronacheck actueel te houden. Niet omdat ik hem om medische redenen nodig heb of zo. Ik val niet in een risicogroep en mijn vaccinatie is sinds begin augustus ingegaan, dat is pas 4,5 maand geleden. Geen idee waarom ik dan nu alweer een booster nodig zou hebben voor mijn gezondheid eerlijk gezegd. Laat staan nog weer een booster straks ergens in het voorjaar.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is ook wat wij gaan doen hier. In februari is de tweede prik voor ons zes maanden geleden, dus we kunnen nog wel even vooruit met de huidige vinkjes. Nieuwe booster haal ik pas wanneer het echt moet voor iets; zal wel neerkomen op het voorjaar om in de zomermaanden weer op vakantie te kunnen.
Toch wel erg triest; voor veel mensen is het enkel noodzakelijk om zo’n booster te halen omdat dat moet voor je vinkjede medische onderbouwing voor eindeloze boosters verdwijnt een beetje; helemaal bij gezonde jongeren. En ook het laatste voorzichtig positieve nieuws dat omicron gelukkig minder ernstig lijkt te zijn.
![]()
Welke en waar?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:03 schreef THEFXR het volgende:
tot hoe laat zijn de supers vandaag open?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Dit is inderdaad wat er vanaf het begin is gezegt maar binenkort wordt duidelijk dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zo slim zijn virussen niet. Die hebben geen kennis van hoe vaccins werken. En het is precies omgekeerd. Virussen muteren vooral in een ongevaccineerde populatie. Of in een drager die immuun is.To BG or not to BG!![]()
Vanuit jouw optiek wellicht.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je hier een woordje bent vergeten?![]()
jij hebt een glazen bol?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:06 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat er vanaf het begin is gezegt maar binenkort wordt duidelijk dat dat niet zo is.![]()
Hij stelt dat Rutte niet voor zichzelf heeft gekozen...quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik denk dat het tijdens die befaamde tribunalen bekend wordt gemaakt.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Yup, precies hetzelfde hier.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ik zal eerlijk zijn, de enige reden waarom ik nu een booster zou halen is om die QR/coronacheck actueel te houden. Niet omdat ik hem om medische redenen nodig heb of zo. Ik val niet in een risicogroep en mijn vaccinatie is sinds begin augustus ingegaan, dat is pas 4,5 maand geleden. Geen idee waarom ik dan nu alweer een booster nodig zou hebben voor mijn gezondheid eerlijk gezegd. Laat staan nog weer een booster straks ergens in het voorjaar.![]()
Prachtige booster shitshow weer van de overheid ....veel te laat beginnen en
we zijn nog eerder aan de beurt op basis van leeftijd dan op basis van kwetsbaarheid/zorgverlener.
maar defensie en prullenbakvaccin kunnen wel iedereen die wilt prikken
hoop dat we hem nog kunnen halen voordat we 2 maanden aan deze teringzooi gaan ontsnappenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
"Maar nu dacht ik te kunnen zien dat hij, voor het eerst, echt voor zichzelf koos. En da’s lelijk."quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij stelt dat Rutte niet voor zichzelf heeft gekozen...
https://www.volkskrant.nl(...)n-verhalen~b90a9046/
Het is lelijk dat hij het zo interpreteert, want Rutte heeft altijd gezegd dat hij door het land gekozen is en daarom niet weggaat.![]()
quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Afzuigkap aan mensen!![]()
![]()
de meeste risicogroepen en zorgverleners zijn zelfs nog niet opgeroepen .....quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ik zal eerlijk zijn, de enige reden waarom ik nu een booster zou halen is om die QR/coronacheck actueel te houden. Niet omdat ik hem om medische redenen nodig heb of zo. Ik val niet in een risicogroep en mijn vaccinatie is sinds begin augustus ingegaan, dat is pas 4,5 maand geleden. Geen idee waarom ik dan nu alweer een booster nodig zou hebben voor mijn gezondheid eerlijk gezegd. Laat staan nog weer een booster straks ergens in het voorjaar.
hugo en consorten hebben er weer een grote teringzooi van gemaakt.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Overigens wil ik iedereen uit deze reeks fijne kerstdagen toe wensen! We voeren (harde) discussies hier, maar aan het eind van het liedje gun ik iedereen het beste. Hoop dat jullie kerst kunnen vieren op de manier die bij jullie pasten hopelijk is het de laatste kerst in COR
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2021 12:13:42 ]![]()
Ah dat stukje, ik bedoelde het stukje daaronder. My bad.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
"Maar nu dacht ik te kunnen zien dat hij, voor het eerst, echt voor zichzelf koos. En da’s lelijk."
Ik vind dat overigens totaal geen gekke uitspraak op de vraag 'hoe keek jij daarnaar?'.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
godver.....dit word steeds droevigerquote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Afzuigkap aan mensen!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Haven't we all.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de meeste risicogroepen en zorgverleners zijn zelfs nog niet opgeroepen .....
hugo en consorten hebben er weer een grote teringzooi van gemaakt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
nee, tevens zijn wij maar 2de rangs burgers he......quote:woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Moet die stok er niet onder een andere hoek in?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nee dit is wetenschap.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:06 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat er vanaf het begin is gezegt maar binenkort wordt duidelijk dat dat niet zo is.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Jij misschien, ik ben gewoon een burger. Die de afgelopen twee jaar dingen best ook beter had kunnen doen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, tevens zijn wij maar 2de rangs burgers he......'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Virussen muteren bij elke replicatie, ongeacht of iemand (on)gevaccineerd is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:19 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Virussen muteren juist in de gevaccineerde populatie om het vaccin te omzeilen.
Punt van vaccinatie is dat wanneer 'condities' ongunstiger zijn, voor sterker afwijkende mutaties gaat veroorzaken die zich in dat 'vrijjandige' milieu daarmee juist aan de vaccinatie(tegen)werking gaat onttrekken. Resulterend in een nieuwe versie die (mogelijk) niet meer te bestrijden is. Reden om selectief te zijn met toedienen van middelen om aandoeningen te bestrijden.
In de spoiler een toelichting van aantallenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer omstandigheden voor het virus 'moeilijker' worden, zal het virus onontkoombaar evolueren in een versie die het wel zal doen voortbestaan."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
We hebben hier geen gekozen minister president en de VVD kreeg ook niet meer dan 50% van de stemmen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
"Maar nu dacht ik te kunnen zien dat hij, voor het eerst, echt voor zichzelf koos. En da’s lelijk."
Het is lelijk dat hij het zo interpreteert, want Rutte heeft altijd gezegd dat hij door het land gekozen is en daarom niet weggaat.
Er stemden 2 miljoen mensen op Rutte. Er stemde een veelvoud niet op Rutte. Deze argumentatie slaat helemaal nergens op.![]()
Rutte snapt helaas totaal niks van het staatsrecht als hij dit gezegd heeft.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het is lelijk dat hij het zo interpreteert, want Rutte heeft altijd gezegd dat hij door het land gekozen is en daarom niet weggaat.
De basiskennis ontbreekt zelfs...
Men kiest leden voor de 2de kamer, meer niet.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Onjuist. Hij zei:quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
want Rutte heeft altijd gezegd dat hij door het land gekozen is en daarom niet weggaat.Over interpretatie gesproken.quote:Ik heb 1,9 miljoen kiezers gekregen. Het is dan gek om twee weken na de verkiezingen een stap opzij te doen'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Heb je hier een wetenschappelijk link van? Het lijkt een beetje op de logica van: schaf de politie af want de mensen worden er alleen maar crimineler van.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Virussen muteren bij elke replicatie, ongeacht of iemand (on)gevaccineerd is.
Punt van vaccinatie is dat wanneer 'condities' ongunstiger zijn, voor sterker afwijkende mutaties gaat veroorzaken die zich in dat 'vrijjandige' milieu daarmee juist aan de vaccinatie(tegen)werking gaat onttrekken. Resulterend in een nieuwe versie die (mogelijk) niet meer te bestrijden is. Reden om selectief te zijn met toedienen van middelen om aandoeningen te bestrijden.![]()
Fijn dat je het even hebt opgezocht.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Onjuist. Hij zei:
[..]
Over interpretatie gesproken.![]()
Rutte heeft door zijn oneigenlijke claim op het premierschap de kabinetsformatie maandenlang gerekt net zo lang tot de focus naar een ander onderwerp dan het vertrouwen in hemzelf verschoof. En nu is het allemaal de schuld van de Tweede Kamer die het staatshoofd buiten de formatie heeft geplaatstquote:Op vrijdag 24 december 2021 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Rutte snapt helaas totaal niks van het staatsrecht als hij dit gezegd heeft.
Als Rutte gewoon was afgetreden had er voor de zomer een kabinet gestaan.![]()
Heel erg graag gedaan.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:22 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Fijn dat je het even hebt opgezocht.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ab zegt verkoudheidsvirus Omikron. Dan is het zo. Hoezee hoezee.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Overigens wil ik iedereen uit deze reeks fijne kerstdagen toe wensen! We voeren (harde) discussies hier, maar aan het eind van het liedje gun ik iedereen het beste. Hoop dat jullie kerst kunnen vieren op de manier die bij jullie pasten hopelijk is het de laatste kerst in COR
[ afbeelding ]
Zelfde toegewenst ouwe rakker!![]()
Dit lijkt mij eerder het geval want je mag toch wel verwachten dat hij de basis van staatsrecht weet itt veel burgers helaas. Dat laatste is ook echt beschamend en laat zien goe slecht het onderwijs is op dat vlak.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Onjuist. Hij zei:
[..]
Over interpretatie gesproken.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Nee, de 2de kamer doet hun werk niet goed en rutte gebruikt dit, wat niet verboden is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rutte heeft door zijn oneigenlijke claim op het premierschap de kabinetsformatie maandenlang gerekt net zo lang tot de focus naar een ander onderwerp dan het vertrouwen in hemzelf verschoof. En nu is het allemaal de schuld van de Tweede Kamer die het staatshoofd buiten de formatie heeft geplaatst
Als Rutte gewoon was afgetreden had er voor de zomer een kabinet gestaan.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:25 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Hopelijk leest Bas Haan het ook..
In Southern Sun
Moet je hem eerst stukwassen?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dan nog slaat de redenatie nergens op. Hij is gekozen als Kamerlid, niet als MP. Hij had ook in de Kamer kunnen gaan zitten en een ander het premierschap geven.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij eerder het geval want je mag toch wel verwachten dat hij de basis van staatsrecht weet itt veel burgers helaas. Dat laatste is ook echt beschamend en laat zien goe slecht het onderwijs is op dat vlak.![]()
Het is erger niemand doet het werk goed.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee, de 2de kamer doet hun werk niet goed en rutte gebruikt dit, wat niet verboden is.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Het politieke bestel is hier verder niet het onderwerp
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Voorrang gaan geven op dit moment heeft weinig zin nog, het vertraagt nu alleen nog maar. Een maand geleden was het nog een optie, nu niet meer.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de meeste risicogroepen en zorgverleners zijn zelfs nog niet opgeroepen .....
hugo en consorten hebben er weer een grote teringzooi van gemaakt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Kennisje die bij de 7e Dags Adventisten zit ook niet. Die vieren overigens je verjaardag ook niet.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:35 schreef Simmertje het volgende:
Ik kwam er gisteren trouwens achter dat Jehova getuigen geen kerst vieren omdat ze het zien als een heidens feest."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Heb de afzuigkap en qr scan al aangeslingerd.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:32 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Same iedereen. Vergeet de zelftesten niet😂
En weet je wat kut is, er is altijd wel iemand in een familie/gezin die voor de maatregelen is en iemand die enorm tegen is. Dus dit gaat sowieso een hele gezellig kerst worden.![]()
De horecabaasjes hebben iig voldoende eten de aankomende dagen en dat is maar goed ook, ze zullen het nodig hebben.Go hard or go home![]()
Het is al een jaar lang duidelijk dat dat wel zo is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:06 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat er vanaf het begin is gezegt maar binenkort wordt duidelijk dat dat niet zo is.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
De criminaliteit verandert dan, ze komen niet gewoon je huis binnenwalsen met een knuppel en pakken wat ze willen, maar ze wachten nu even tot er niet teveel publiek is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:20 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Heb je hier een wetenschappelijk link van? Het lijkt een beetje op de logica van: schaf de politie af want de mensen worden er alleen maar crimineler van.
Dit werd verteld door Hugo, weet je dat niet meer? Neem een vaccin zodat je opa en oma niet meer kunt besmetten? Hier bedoelde hij mee dat er geen transmissie meer zou zijn na vaccinatie. Nu is Hugo geen wetenschapper maar hij krijgt zijn info wel van wetenschappers.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet welke wetenschappers jij volgt maar het zijn vast andere dan ik
En de verbazing alom toen gelijk bij aanvang vaccinatie de besmettingen enorm toenamen? Dit kon je per land in grafieken duidelijk zien. Het tegenovergestelde gebeurde als wat werd verwacht. Toen werd pas duidelijk dat de transmissie helemaal niet afnam maar het vaccin alleen werkte om minder ziek te worden.
Toch?To BG or not to BG!![]()
Nah, bij ons godzijdank geen last van. Geen extremen. Wel allemaal klaar mee, maar het is wat het isquote:Op vrijdag 24 december 2021 12:35 schreef Noek het volgende:
En weet je wat kut is, er is altijd wel iemand in een familie/gezin die voor de maatregelen is en iemand die enorm tegen is. Dus dit gaat sowieso een hele gezellig kerst worden.![]()
Het zal naar verwachting ook amper over corona gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Leids Universitair Medisch Centrum ook niet blij met kerstpakket:
Ook bij het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) zijn medewerkers op zijn zachtst gezegd niet blij met het aangeboden kerstpakket. Een medewerker wiens naam bekend is bij Het Parool, laat dat weten. “We kregen een mail dat we een kerstpakket konden uitzoeken via een website. Dus wij hoopvol naar die site, maar daar konden we alleen uit een koortsthermometer of fietslampjes kiezen. Allemaal kleine cadeautjes, waar we in het verleden nog een combinatie van cadeautjes of een heel pakket konden kiezen.”
Volgens de medewerker werd iedereen er op de afdeling cynisch van. “Ze hadden eerst ook al bezuinigd op de kerstversiering in het ziekenhuis, maar dat is later teruggedraaid. En dan krijgen we nu een koortsthermometer! Een kerstcadeau dat je letterlijk in je reet kan steken.”
https://www.parool.nl/ams(...)-plank-mis~bc276da1/![]()
Zo kan je overal wel een draai aan geven. Wij kregen een gevulde toilettas. Alvast voor je opname wegens covid?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Ook bij het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) zijn medewerkers op zijn zachtst gezegd niet blij met het aangeboden kerstpakket. Een medewerker wiens naam bekend is bij Het Parool, laat dat weten. “We kregen een mail dat we een kerstpakket konden uitzoeken via een website. Dus wij hoopvol naar die site, maar daar konden we alleen uit een koortsthermometer of fietslampjes kiezen. Allemaal kleine cadeautjes, waar we in het verleden nog een combinatie van cadeautjes of een heel pakket konden kiezen.”
Volgens de medewerker werd iedereen er op de afdeling cynisch van. “Ze hadden eerst ook al bezuinigd op de kerstversiering in het ziekenhuis, maar dat is later teruggedraaid. En dan krijgen we nu een koortsthermometer! Een kerstcadeau dat je letterlijk in je reet kan steken.”
https://www.parool.nl/ams(...)-plank-mis~bc276da1/"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Geven ze misschien niets lekkers omdat verpleegkundigen het hele jaar al lekkers krijgen van patienten? Ik weet het anders ook niet.![]()
Bereiden de andere landen al lockdowns voor? Daar gaan de besmettingscijfers de laatste dagen echt als een raket omhoog.![]()
Precies, de meest dringende reden voor een booster is toegang tot bepaalde locaties. Dan neem je die booster dus op de grens van dat alles weer open gaat. Dan kun je die komende 6 maanden ook weer op vakantie. Als dat tegen die tijd niet kan, kun je eigenlijk alleen maar hopen op een besmetting.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zelfs als je een booster nodig hebt voor je QR-vinkje, zolang het meeste in Nederland toch dicht is, wat moet je er dan mee. Kun je beter een booster gaan halen als er weer meer dingen open zijn. Even los van wat andere landen doen natuurlijk en of je daarvoor je booster eerder wilt halen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Misschien moet je eens proberen om niet overal zwart-wit naar te kijken. Er is nooit gezegd dat vaccins de transmissie volledig zouden stoppen. En verder, de transmissie neemt wel af door vaccins. Dus wat jij zegt (transmissie neemt niet af) klopt ook niet.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit werd verteld door Hugo, weet je dat niet meer? Neem een vaccin zodat je opa en oma niet meer kunt besmetten? Hier bedoelde hij mee dat er geen transmissie meer zou zijn na vaccinatie. Nu is Hugo geen wetenschapper maar hij krijgt zijn info wel van wetenschappers.
En de verbazing alom toen gelijk bij aanvang vaccinatie de besmettingen enorm toenamen? Dit kon je per land in grafieken duidelijk zien. Het tegenovergestelde gebeurde als wat werd verwacht. Toen werd pas duidelijk dat de transmissie helemaal niet afnam maar het vaccin alleen werkte om minder ziek te worden.
Toch?
N U A N C E….![]()
Wat een jankerds.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)-plank-mis~bc276da1/![]()
Je druk maken om je kerstpakket.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Leids Universitair Medisch Centrum ook niet blij met kerstpakket:![]()
De krant bellen over je kerstpakket.![]()
![]()
Het Parool bellen als je in Leiden werkt.![]()
Steven Berghuis vindt hier iets van.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ik denk dat dat na de kerst komt.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bereiden de andere landen al lockdowns voor? Daar gaan de besmettingscijfers de laatste dagen echt als een raket omhoog.![]()
Voor nuance is geen plaats in de wereldpolarisatie die het WEF WHO en Bilderberg eist!!quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Misschien moet je eens proberen om niet overal zwart-wit naar te kijken. Er is nooit gezegd dat vaccins de transmissie volledig zouden stoppen. En verder, de transmissie neemt wel af door vaccins. Dus wat jij zegt (transmissie neemt niet af) klopt ook niet.
N U A N C E….Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Wat verder niet wegneemt dat vaccins wel voorkomen dat de zorg overbelast word. En het zou natuurlijk best kunnen dat Hugo niet naar de wetenschap geluisterd heeft. Maar dat weten we niet de besluitvorming rond corona is niet transparant.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit werd verteld door Hugo, weet je dat niet meer? Neem een vaccin zodat je opa en oma niet meer kunt besmetten? Hier bedoelde hij mee dat er geen transmissie meer zou zijn na vaccinatie. Nu is Hugo geen wetenschapper maar hij krijgt zijn info wel van wetenschappers.
Toch?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Waar haal je deze onzin nou weer vandaan?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor nuance is geen plaats in de wereldpolarisatie die het WEF WHO en Bilderberg eist!!Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ah, er zijn gelukkig weer koortsthermometers. Volgend jaar krijgen ze toiletpapier.Go hard or go home![]()
Oh, ik dacht dat het BNW uurtje weer gestart wasquote:Op vrijdag 24 december 2021 12:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waar haal je deze onzin nou weer vandaan?
Gelukkig hier niet zo'n issue. Ondanks verschillende opvattingen. We vliegen elkaar niet om de nek, dat is het ook wel. Maar we laten elkaar verder wel vrij omdat we ook wel snappen dat je er vrij weinig aan kunt doen als je met 5 man urenlang in één woonkamer zit, mocht er iemand besmet zijn op dat moment. Als je het risico wilt uitsluiten wordt het een eenzame kerst.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Heb altijd het idee dat mensen die heel erg een punt van dit soort dingen maken (testen voor het kerstdiner, ongevaccineerden moeten dit, gevaccineerden moeten zus, blablabla) eerder bezig zijn met zelf laten zien dat ze goed bezig zijn, dan echt met de gezondheid.Ik kan wel van alles vinden van deze helden, maar ik kreeg:quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)-plank-mis~bc276da1/
- Een ouderwets kerstpakket met wijn en hapjes.
- Een link naar een winkel waar je óók nog eens een kerstpakket kunt uitzoeken, of een ander leuk/mooi/nuttig cadeau.
- Én een Bol.com bon van ¤20, bijgesloten in een mok met zo'n stokje om warme chocomel te maken.
Ik vind normaal het gezeur over kerstpakketten/cadeaus altijd wat potsierlijk, maar ik snap wel dat deze medewerkers een fietslampje of thermometer wel erg karig vinden.![]()
Mag ik het verdacht vinden als een ziekenhuismedewerker geeneens een koortsthermometer thuis heeft? Beetje als een timmerman die geen hamer thuis heeft liggen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:49 schreef Noek het volgende:
Ah, er zijn gelukkig weer koortsthermometers. Volgend jaar krijgen ze toiletpapier.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat zou wel een mooi kerstpakket zijn geweest, een mooie 'orale' koortsthermometer, een 4-pak wc rollen, 1KG spagetti, 1KG rijst, 2 blikken soep en eventueel een deluxe editie met een saturatie meterquote:Op vrijdag 24 december 2021 12:49 schreef Noek het volgende:
Ah, er zijn gelukkig weer koortsthermometers. Volgend jaar krijgen ze toiletpapier.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Feestje gemist in Barneveld met 650 man, zag ik net.
God ontmoeten en samen raven.Go hard or go home![]()
Ben positief verrast over de hoeveelheid mensen in de supermarkten zonder mondkapjes, dat had ik eigenlijk niet verwacht![]()
![]()
-niet goed gelezen-When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Als je zo doorgaat ben je ook nog wel iets anders dan verrast!quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:56 schreef Anton91 het volgende:
Ben positief verrast over de hoeveelheid mensen in de supermarkten zonder mondkapjes, dat had ik eigenlijk niet verwacht![]()
![]()
Valt mij juist op dat ik veel meer mensen met mondkapje op straat zie. Woon dan wel in Amsterdam in een gedeelte met veel expats.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:56 schreef Anton91 het volgende:
Meeste mensen hebben toch wel een mondkapje op?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:56 schreef Anton91 het volgende:
Ik vind het wel lekker warm nu.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Valt mij juist op dat ik veel meer mensen met mondkapje op straat zie. Woon dan wel in Amsterdam in een gedeelte met veel expats.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Niet verkeerd om positief te testen tijdens de vakantiequote:Op vrijdag 24 december 2021 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat ben je ook nog wel iets anders dan verrast!![]()
https://www.fnv.nl/werk-i(...)orden-op-je-vakantiequote:Wat gebeurt er met je vakantiedagen?
Je werkgever mag geen vakantiedagen inhouden over de dagen die je ziek bent. Controleer na je vakantie of je werkgever het juiste aantal vakantiedagen heeft ingehouden.![]()
Nou dag 1 van de "verplichte" mondkapjes buiten op straat hier in Spanje.
Eerste conclusie?
25% draagt hem niet.
25% draagt hem als kinluier
50% draagt hem gewoon.
Okeh. 🤷🏻![]()
Hier zie ik toch een redelijke hoeveelheid mensen bij de Appie geen mondkapje dragen. Zeker een kwart van de mensen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben toch wel een mondkapje op?![]()
En dan om een beetje ludiek te zijn nog twee Coronabiertjes er bij.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:52 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat zou wel een mooi kerstpakket zijn geweest, een mooie 'orale' koortsthermometer, een 4-pak wc rollen, 1KG spagetti, 1KG rijst, 2 blikken soep en eventueel een deluxe editie met een saturatie meter![]()
Positief testen is iets anders dan ziek zijnquote:Op vrijdag 24 december 2021 13:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet verkeerd om positief te testen tijdens de vakantie![]()
https://www.fnv.nl/werk-i(...)orden-op-je-vakantie
[..]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
En soms zie je ze helemaal in hun eentje in de auto zitten met een kapje op.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je op straat met een mondkapje gaat lopen ben je gewoon een cuck.![]()
Zeg, het is Kerst.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je op straat met een mondkapje gaat lopen ben je gewoon een cuck.
Het is me meer de moeite niet waard als ik van super naar bakker naar slager fiets.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Zo'n beetje tegelijk met de nieuwe plicht ben ik vaker in een andere buurt gaan winkelen, en dan valt je pas echt op hoe enorm afhankelijk het is van de locatie. Veel mensen doen toch jarenlang boodschappen in dezelfde winkel of in ieder geval in dezelfde buurt, dus dan wordt je perceptie heel erg beïnvloed door wat daar normaal is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Valt mij juist op dat ik veel meer mensen met mondkapje op straat zie. Woon dan wel in Amsterdam in een gedeelte met veel expats.![]()
Niet als ik positief ben tijdens mijn vakantiequote:Op vrijdag 24 december 2021 13:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Positief testen is iets anders dan ziek zijn![]()
![]()
Bij die Griffo's met hun kerkdiensten zouden ze toch ook gewoon een keer binnen moeten lopen en dan zeggen, weg, dit mag niet. Maar nee, die halve garen komen overal mee weg.![]()
Het mag wel, toch?quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Bij die Griffo's met hun kerkdiensten zouden ze toch ook gewoon een keer binnen moeten lopen en dan zeggen, weg, dit mag niet. Maar nee, die halve garen komen overal mee weg.![]()
Volgens mij is er een omgekeerd evenredig verband tussen hoe vaak mensen het woord cuck gebruiken en hoeveel seks ze hebbenquote:Op vrijdag 24 december 2021 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je op straat met een mondkapje gaat lopen ben je gewoon een cuck.My friends all drive horses![]()
Ja, dan is er weer eentje ontsnapt aan z'n begeleider.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En soms zie je ze helemaal in hun eentje in de auto zitten met een kapje op.![]()
Verschilt bij mij erg in welke buurt ik ga winkelen. Wijk met veel allochtonen, daar zie je het een stuk minder. Turkse supermarkt gisteren amper de helft. Maar als ik gewoon ergens naar de AH ga, dan denk ik dat 95% wel een mondkapje draagt.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier zie ik toch een redelijke hoeveelheid mensen bij de Appie geen mondkapje dragen. Zeker een kwart van de mensen.![]()
Het is zelfs afhankelijk van het tijdstip, is mijn indruk. Overdag veel oudjes die grotendeels wel een mondkapje dragen (maar vervolgens weer dicht op elkaar in het gangpad gaan staan ouwehoeren), richting de avond meer jongeren die hem dan wat vaker niet dragen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zo'n beetje tegelijk met de nieuwe plicht ben ik vaker in een andere buurt gaan winkelen, en dan valt je pas echt op hoe enorm afhankelijk het is van de locatie. Veel mensen doen toch jarenlang boodschappen in dezelfde winkel of in ieder geval in dezelfde buurt, dus dan wordt je perceptie heel erg beïnvloed door wat daar normaal is.
Maar ook die beleving is puur subjectief natuurlijk.![]()
![]()
Als ik zulke mensen zie kijk ik altijd van:quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Zeg, het is Kerst.
Het is me meer de moeite niet waard als ik van super naar bakker naar slager fiets.![]()
![]()
Erg benieuwd naar de dag 2 updatequote:Op vrijdag 24 december 2021 13:02 schreef dick_laurent het volgende:
Nou dag 1 van de "verplichte" mondkapjes buiten op straat hier in Spanje.
Eerste conclusie?
25% draagt hem niet.
25% draagt hem als kinluier
50% draagt hem gewoon.
Okeh. 🤷🏻![]()
![]()
Die mensen passen zich aan, focussen op wat wél kan, groeien mee met de maatregelen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:
![]()
Hoe kom je erbij dat je bij een positieve test je vakantiedagen terugkrijgtquote:Op vrijdag 24 december 2021 13:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet als ik positief ben tijdens mijn vakantieLijkt me sterk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Omdat je ziek bent?quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat je bij een positieve test je vakantiedagen terugkrijgtLijkt me sterk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ach, als mensen zich daardoor veiliger voelen. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En soms zie je ze helemaal in hun eentje in de auto zitten met een kapje op.
Zolang ze het maar niet bij anderen gaan opdringen.![]()
Winkels op de luchthaven mochten ook open, toch is daar veel gezeik over in het nieuws. Beetje de naargeestige mentaliteit in Nederland. Elke keer weer iets eruit pikken wat mag, maar daar dan over zeiken.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lijkt me niet, anders hoeft het niet in het nieuws. Dat ze het toch doen.
https://www.rijksoverheid(...)elijke-bijeenkomsten![]()
In een bos rondkuieren mag ook, maar als teveel mensen dat ergens doen komt het ook in het nieuws.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lijkt me niet, anders hoeft het niet in het nieuws.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: