Nee, tis meer dat ik heb geleerd om niet in discussie te gaan over geloof.quote:
De kruisiging wordt sowieso niet gevierdquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat Christenen met kerst de geboorte van Jezus vieren, niet zijn kruisiging.
Het was ook niet eind december toenquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gekke Christenen. Herders met de kudde buiten eind December bij Jeruzalem
Nee en neequote:Op vrijdag 24 december 2021 11:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhh, nee.. Dat is met Pasen
Rond deze tijd is hij geboren
Nee, maar we vieren het wel dan. En dat is raar. Ofja, ook niet, want het feestje van de heidenen moest gekaapt worden voor het Christelijke belang.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het was ook niet eind december toen
Dat laatste natuurlijk, dat was een rage toendertijd in Bethelehem.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Technisch gesproken vierden ze eerder de zonnewende en de kerk heeft ze verteld dat dat symbool stond voor Jezus die het duister verdreef toen hij op aarde kwam. Het is namelijk niet bekend wanneer hij geboren is, ik meende dat het zelfs 5 vc was.
Of stond er ook een dennenboom met kaarsjes in de stal
Dat is niet raar gezien de geschiedenis en dat men toen geboortedata niet goed registreerden. Dat laatste is nog steeds zo wereldwijd gezien. Geboortedata is alleen belangrijk in de ontwikkelde wereld.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, maar we vieren het wel dan. En dat is raar. Ofja, ook niet, want het feestje van de heidenen moest gekaapt worden voor het Christelijke belang.
Ja. Eens. Die van alles dicht om 1700 uur.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Met dien verstande dat het de vórige, "lichtere", set maatregelen was die de R van delta onder de 1 heeft gebracht.
Rutte moet zijn fouten toegeven. Hij doet niet anders, hoe vaak moet hij nog zijn fouten toegeven?quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Als je nog een paar minuten over hebt vandaag, lees dan dit interview met Bas Haan in de Volkskrant. Onder meer over de rol van de media tijdens de coronapandemie - en die is niet geheel positief-, de angst voor de publieke opinie en leugens in de politiek (ook grotendeels over de Deventer moordzaak, niet geheel relevant voor hier, maar toch). Maar vooral een inkijkje in hoe een journalist denkt, en hoort te denken, wat mij betreft.
https://www.volkskrant.nl(...)n-verhalen~b90a9046/
Daarnaast is er ondertussen ook bekend dat het vaccin niet meer zo goed werkt op het vlak van transmissie vermindering bij Omicron. Je pakt het vaccin dus vooral om minder kans te hebben op een ernstig ziektebeeld.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:04 schreef dick_laurent het volgende:
Sja, het "doen voor een ander" ben ik ondertussen aardig klaar mee.
Ik heb de dubbele vaccinatie ook om die reden genomen (en tevens voor eigen vrijheden, dat ontken ik ook niet)
Daarnaast doe ik al 2 jaar mee aan tig maatregelen waar ik zelf lang niet altijd achter sta.
De koek is een keer op, sorry.
Daar heeft het allemaal geen drol mee te maken. Het was puur om zieltjes te winnen. De kerk wilde volgelingen en wisten dat ze die niet gingen krijgen als ze de heidense feesten gingen schrappen en dus vormde ze het allemaal om tot belangrijke gebeurtenissen in het leven van hun verlosser.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is niet raar gezien de geschiedenis en dat men toen geboortedata niet goed registreerden.
Dat klinkt alvorens er op geklikt te hebben alsof Maurice de gebeten hond is. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Als je nog een paar minuten over hebt vandaag, lees dan dit interview met Bas Haan in de Volkskrant. Onder meer over de rol van de media tijdens de coronapandemie - en die is niet geheel positief-, de angst voor de publieke opinie en leugens in de politiek (ook grotendeels over de Deventer moordzaak, niet geheel relevant voor hier, maar toch). Maar vooral een inkijkje in hoe een journalist denkt, en hoort te denken, wat mij betreft.
Dit is je reactie op dat artikel ja? Goh.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:49 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Rutte moet zijn fouten toegeven. Hij doet niet anders, hoe vaak moet hij nog zijn fouten toegeven?
Precies dus de reden is historisch en heel logisch in dat wereldbeeld van toen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar heeft het allemaal geen drol mee te maken. Het was puur om zieltjes te winnen. De kerk wilde volgelingen en wisten dat ze die niet gingen krijgen als ze de heidense feesten gingen schrappen en dus vormde ze het allemaal om tot belangrijke gebeurtenissen in het leven van hun verlosser.
Het zou geniaal zijn als het niet zo in-en-in triest was.
Het is een interview met Bas Haan, daar kun je allicht enkele conclusies op voorhand over trekken jaquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat klinkt alvorens er op geklikt te hebben alsof Maurice de gebeten hond is. Ben benieuwd.
Dat zei ik toch ook.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies dus de reden is historisch.
Ik ken Bas Haan niet dus laat me positief verrassen:)quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is een interview met Bas Haan, daar kun je allicht enkele conclusies op voorhand over trekken ja.
100% dit ja.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daarnaast is er ondertussen ook bekend dat het vaccin niet meer zo goed werkt op het vlak van transmissie vermindering bij Omicron. Je pakt het vaccin dus vooral om minder kans te hebben op een ernstig ziektebeeld.
En de booster is na tien weken blijkbaar al weer 10% verminderd in werking las ik hier gisteren. Kunnen ze zich beter focussen op het boosten van 50 plussers en kwetsbaren in andere leeftijdsgroepen. Helemaal met ons vaccinatie tempo.
Het is een handige teflon piegem die geleerd heeft dat wanneer je zegt dat er fouten zijn geweest, gelijkgestemde mensen je laten zitten omdat zo alles van je af is te schudden. Beetje als in het katholicisme, bekeer/bid tot je broodheer en hij wast je hartje schoon.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:18 schreef Confetti het volgende:
Rutte blijft maar roepen dat zijn fouten vooral 'communicatie' betreft. Dat hij het in feite aan het achterlijke volk gewoon niet heeft kunnen uitleggen.
Geen excuses voor de slachting in de verpleeghuizen, code zwart, tekort aan mondkapjes en andere beschermingsmiddelen, vaccinaties, boosters, testcapaciteit.
Die man is ontzettend glad. De media staat nu wel vol met Rutte erkent fouten en verschuift de aandacht van zijn echte fouten.
Heel mooi interview, dank!quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Zelfs als je een booster nodig hebt voor je QR-vinkje, zolang het meeste in Nederland toch dicht is, wat moet je er dan mee. Kun je beter een booster gaan halen als er weer meer dingen open zijn. Even los van wat andere landen doen natuurlijk en of je daarvoor je booster eerder wilt halen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100% dit ja.
Ik ben er voor mezelf wel uit dat ik die booster niet hoef, omdat ik hem simpelweg niet nodig vind. Nu ben ik toch pas vanaf begin februari in NL dus ik zie dan wel hoe de kaarten geschud zijn.
Met wat pech ligt er een verplichting voor me klaar. Ik hoop nog steeds van niet. We zullen zien.
Alle mensen doen dit. De 1 wat meer dan de ander. Veel fokkers staan op nummer 1 daarbij.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:54 schreef Mondkapje het volgende:
Ook Bas Haan interpreteert er op los. Dát is de bottleneck momenteel bij journalisten. Ze zien iets, interpreteren en denken dat het zo is. Meestal in negatieve zin.
Fotograaf Hans Aarsman gaf van de week een mooi lesje interpreteren en de vergissingen die je daarbij kan maken, bij Beau.
Dat is ook wat wij gaan doen hier. In februari is de tweede prik voor ons zes maanden geleden, dus we kunnen nog wel even vooruit met de huidige vinkjes. Nieuwe booster haal ik pas wanneer het echt moet voor iets; zal wel neerkomen op het voorjaar om in de zomermaanden weer op vakantie te kunnen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zelfs als je een booster nodig hebt voor je QR-vinkje, zolang het meeste in Nederland toch dicht is, wat moet je er dan mee. Kun je beter een booster gaan halen als er weer meer dingen open zijn. Even los van wat andere landen doen natuurlijk en of je daarvoor je booster eerder wilt halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |