Klopt. De opstanding wordt gevierdquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De kruisiging wordt sowieso niet gevierd
Ik ga ervan uit dat je hier een woordje bent vergeten?quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:58 schreef Mondkapje het volgende:
Hij zegt ook goede dingen in het interview maar dat Rutte voor zichzelf gekozen heeft omdat hij niet opstapte, dat is dan weer zo'n vooringenomen conclusie.
Ik zou ook niet opstappen als het land je als nr 1 kiest en een dozijn journalisten en kamerleden je wil weghebben. Motie van wantrouwen, dan moet je maar anders ga je niet.
Als je dat niet begrijpt, schat je jezelf te hoog in als journalist.
Tja, ik zal eerlijk zijn, de enige reden waarom ik nu een booster zou halen is om die QR/coronacheck actueel te houden. Niet omdat ik hem om medische redenen nodig heb of zo. Ik val niet in een risicogroep en mijn vaccinatie is sinds begin augustus ingegaan, dat is pas 4,5 maand geleden. Geen idee waarom ik dan nu alweer een booster nodig zou hebben voor mijn gezondheid eerlijk gezegd. Laat staan nog weer een booster straks ergens in het voorjaar.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is ook wat wij gaan doen hier. In februari is de tweede prik voor ons zes maanden geleden, dus we kunnen nog wel even vooruit met de huidige vinkjes. Nieuwe booster haal ik pas wanneer het echt moet voor iets; zal wel neerkomen op het voorjaar om in de zomermaanden weer op vakantie te kunnen.
Toch wel erg triest; voor veel mensen is het enkel noodzakelijk om zo’n booster te halen omdat dat moet voor je vinkjede medische onderbouwing voor eindeloze boosters verdwijnt een beetje; helemaal bij gezonde jongeren. En ook het laatste voorzichtig positieve nieuws dat omicron gelukkig minder ernstig lijkt te zijn.
Welke en waar?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:03 schreef THEFXR het volgende:
tot hoe laat zijn de supers vandaag open?
Dit is inderdaad wat er vanaf het begin is gezegt maar binenkort wordt duidelijk dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zo slim zijn virussen niet. Die hebben geen kennis van hoe vaccins werken. En het is precies omgekeerd. Virussen muteren vooral in een ongevaccineerde populatie. Of in een drager die immuun is.
Vanuit jouw optiek wellicht.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je hier een woordje bent vergeten?
jij hebt een glazen bol?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:06 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat er vanaf het begin is gezegt maar binenkort wordt duidelijk dat dat niet zo is.
Hij stelt dat Rutte niet voor zichzelf heeft gekozen...quote:
Ik denk dat het tijdens die befaamde tribunalen bekend wordt gemaakt.quote:
Yup, precies hetzelfde hier.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ik zal eerlijk zijn, de enige reden waarom ik nu een booster zou halen is om die QR/coronacheck actueel te houden. Niet omdat ik hem om medische redenen nodig heb of zo. Ik val niet in een risicogroep en mijn vaccinatie is sinds begin augustus ingegaan, dat is pas 4,5 maand geleden. Geen idee waarom ik dan nu alweer een booster nodig zou hebben voor mijn gezondheid eerlijk gezegd. Laat staan nog weer een booster straks ergens in het voorjaar.
"Maar nu dacht ik te kunnen zien dat hij, voor het eerst, echt voor zichzelf koos. En da’s lelijk."quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij stelt dat Rutte niet voor zichzelf heeft gekozen...
quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Afzuigkap aan mensen!
de meeste risicogroepen en zorgverleners zijn zelfs nog niet opgeroepen .....quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ik zal eerlijk zijn, de enige reden waarom ik nu een booster zou halen is om die QR/coronacheck actueel te houden. Niet omdat ik hem om medische redenen nodig heb of zo. Ik val niet in een risicogroep en mijn vaccinatie is sinds begin augustus ingegaan, dat is pas 4,5 maand geleden. Geen idee waarom ik dan nu alweer een booster nodig zou hebben voor mijn gezondheid eerlijk gezegd. Laat staan nog weer een booster straks ergens in het voorjaar.
Ah dat stukje, ik bedoelde het stukje daaronder. My bad.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
"Maar nu dacht ik te kunnen zien dat hij, voor het eerst, echt voor zichzelf koos. En da’s lelijk."
https://www.volkskrant.nl(...)n-verhalen~b90a9046/
godver.....dit word steeds droevigerquote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Afzuigkap aan mensen!
Haven't we all.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de meeste risicogroepen en zorgverleners zijn zelfs nog niet opgeroepen .....
hugo en consorten hebben er weer een grote teringzooi van gemaakt.
nee, tevens zijn wij maar 2de rangs burgers he......quote:
Moet die stok er niet onder een andere hoek in?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Afzuigkap aan mensen!
Nee dit is wetenschap.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:06 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat er vanaf het begin is gezegt maar binenkort wordt duidelijk dat dat niet zo is.
Jij misschien, ik ben gewoon een burger. Die de afgelopen twee jaar dingen best ook beter had kunnen doen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, tevens zijn wij maar 2de rangs burgers he......
Virussen muteren bij elke replicatie, ongeacht of iemand (on)gevaccineerd is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:19 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Virussen muteren juist in de gevaccineerde populatie om het vaccin te omzeilen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer omstandigheden voor het virus 'moeilijker' worden, zal het virus onontkoombaar evolueren in een versie die het wel zal doen voortbestaan."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
We hebben hier geen gekozen minister president en de VVD kreeg ook niet meer dan 50% van de stemmen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
"Maar nu dacht ik te kunnen zien dat hij, voor het eerst, echt voor zichzelf koos. En da’s lelijk."
Het is lelijk dat hij het zo interpreteert, want Rutte heeft altijd gezegd dat hij door het land gekozen is en daarom niet weggaat.
Rutte snapt helaas totaal niks van het staatsrecht als hij dit gezegd heeft.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het is lelijk dat hij het zo interpreteert, want Rutte heeft altijd gezegd dat hij door het land gekozen is en daarom niet weggaat.
Onjuist. Hij zei:quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
want Rutte heeft altijd gezegd dat hij door het land gekozen is en daarom niet weggaat.
Over interpretatie gesproken.quote:Ik heb 1,9 miljoen kiezers gekregen. Het is dan gek om twee weken na de verkiezingen een stap opzij te doen
Heb je hier een wetenschappelijk link van? Het lijkt een beetje op de logica van: schaf de politie af want de mensen worden er alleen maar crimineler van.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Virussen muteren bij elke replicatie, ongeacht of iemand (on)gevaccineerd is.
Punt van vaccinatie is dat wanneer 'condities' ongunstiger zijn, voor sterker afwijkende mutaties gaat veroorzaken die zich in dat 'vrijjandige' milieu daarmee juist aan de vaccinatie(tegen)werking gaat onttrekken. Resulterend in een nieuwe versie die (mogelijk) niet meer te bestrijden is. Reden om selectief te zijn met toedienen van middelen om aandoeningen te bestrijden.
Fijn dat je het even hebt opgezocht.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Onjuist. Hij zei:
[..]
Over interpretatie gesproken.
Rutte heeft door zijn oneigenlijke claim op het premierschap de kabinetsformatie maandenlang gerekt net zo lang tot de focus naar een ander onderwerp dan het vertrouwen in hemzelf verschoof. En nu is het allemaal de schuld van de Tweede Kamer die het staatshoofd buiten de formatie heeft geplaatstquote:Op vrijdag 24 december 2021 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Rutte snapt helaas totaal niks van het staatsrecht als hij dit gezegd heeft.
Heel erg graag gedaan.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:22 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Fijn dat je het even hebt opgezocht.
Ab zegt verkoudheidsvirus Omikron. Dan is het zo. Hoezee hoezee.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Overigens wil ik iedereen uit deze reeks fijne kerstdagen toe wensen! We voeren (harde) discussies hier, maar aan het eind van het liedje gun ik iedereen het beste. Hoop dat jullie kerst kunnen vieren op de manier die bij jullie pasten hopelijk is het de laatste kerst in COR
[ afbeelding ]
Dit lijkt mij eerder het geval want je mag toch wel verwachten dat hij de basis van staatsrecht weet itt veel burgers helaas. Dat laatste is ook echt beschamend en laat zien goe slecht het onderwijs is op dat vlak.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Onjuist. Hij zei:
[..]
Over interpretatie gesproken.
Nee, de 2de kamer doet hun werk niet goed en rutte gebruikt dit, wat niet verboden is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rutte heeft door zijn oneigenlijke claim op het premierschap de kabinetsformatie maandenlang gerekt net zo lang tot de focus naar een ander onderwerp dan het vertrouwen in hemzelf verschoof. En nu is het allemaal de schuld van de Tweede Kamer die het staatshoofd buiten de formatie heeft geplaatst
Als Rutte gewoon was afgetreden had er voor de zomer een kabinet gestaan.
quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:25 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Hopelijk leest Bas Haan het ook.
Moet je hem eerst stukwassen?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Afzuigkap aan mensen!
Dan nog slaat de redenatie nergens op. Hij is gekozen als Kamerlid, niet als MP. Hij had ook in de Kamer kunnen gaan zitten en een ander het premierschap geven.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij eerder het geval want je mag toch wel verwachten dat hij de basis van staatsrecht weet itt veel burgers helaas. Dat laatste is ook echt beschamend en laat zien goe slecht het onderwijs is op dat vlak.
Het is erger niemand doet het werk goed.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee, de 2de kamer doet hun werk niet goed en rutte gebruikt dit, wat niet verboden is.
Voorrang gaan geven op dit moment heeft weinig zin nog, het vertraagt nu alleen nog maar. Een maand geleden was het nog een optie, nu niet meer.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de meeste risicogroepen en zorgverleners zijn zelfs nog niet opgeroepen .....
hugo en consorten hebben er weer een grote teringzooi van gemaakt.
Kennisje die bij de 7e Dags Adventisten zit ook niet. Die vieren overigens je verjaardag ook niet.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:35 schreef Simmertje het volgende:
Ik kwam er gisteren trouwens achter dat Jehova getuigen geen kerst vieren omdat ze het zien als een heidens feest.
Heb de afzuigkap en qr scan al aangeslingerd.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:32 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Same iedereen. Vergeet de zelftesten niet😂
Het is al een jaar lang duidelijk dat dat wel zo is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:06 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
De criminaliteit verandert dan, ze komen niet gewoon je huis binnenwalsen met een knuppel en pakken wat ze willen, maar ze wachten nu even tot er niet teveel publiek is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:20 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Heb je hier een wetenschappelijk link van? Het lijkt een beetje op de logica van: schaf de politie af want de mensen worden er alleen maar crimineler van.
Dit werd verteld door Hugo, weet je dat niet meer? Neem een vaccin zodat je opa en oma niet meer kunt besmetten? Hier bedoelde hij mee dat er geen transmissie meer zou zijn na vaccinatie. Nu is Hugo geen wetenschapper maar hij krijgt zijn info wel van wetenschappers.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet welke wetenschappers jij volgt maar het zijn vast andere dan ik
Nah, bij ons godzijdank geen last van. Geen extremen. Wel allemaal klaar mee, maar het is wat het isquote:Op vrijdag 24 december 2021 12:35 schreef Noek het volgende:
En weet je wat kut is, er is altijd wel iemand in een familie/gezin die voor de maatregelen is en iemand die enorm tegen is. Dus dit gaat sowieso een hele gezellig kerst worden.![]()
Zo kan je overal wel een draai aan geven. Wij kregen een gevulde toilettas. Alvast voor je opname wegens covid?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Leids Universitair Medisch Centrum ook niet blij met kerstpakket:
Ook bij het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) zijn medewerkers op zijn zachtst gezegd niet blij met het aangeboden kerstpakket. Een medewerker wiens naam bekend is bij Het Parool, laat dat weten. “We kregen een mail dat we een kerstpakket konden uitzoeken via een website. Dus wij hoopvol naar die site, maar daar konden we alleen uit een koortsthermometer of fietslampjes kiezen. Allemaal kleine cadeautjes, waar we in het verleden nog een combinatie van cadeautjes of een heel pakket konden kiezen.”
Volgens de medewerker werd iedereen er op de afdeling cynisch van. “Ze hadden eerst ook al bezuinigd op de kerstversiering in het ziekenhuis, maar dat is later teruggedraaid. En dan krijgen we nu een koortsthermometer! Een kerstcadeau dat je letterlijk in je reet kan steken.”
https://www.parool.nl/ams(...)-plank-mis~bc276da1/
Precies, de meest dringende reden voor een booster is toegang tot bepaalde locaties. Dan neem je die booster dus op de grens van dat alles weer open gaat. Dan kun je die komende 6 maanden ook weer op vakantie. Als dat tegen die tijd niet kan, kun je eigenlijk alleen maar hopen op een besmetting.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zelfs als je een booster nodig hebt voor je QR-vinkje, zolang het meeste in Nederland toch dicht is, wat moet je er dan mee. Kun je beter een booster gaan halen als er weer meer dingen open zijn. Even los van wat andere landen doen natuurlijk en of je daarvoor je booster eerder wilt halen.
Misschien moet je eens proberen om niet overal zwart-wit naar te kijken. Er is nooit gezegd dat vaccins de transmissie volledig zouden stoppen. En verder, de transmissie neemt wel af door vaccins. Dus wat jij zegt (transmissie neemt niet af) klopt ook niet.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit werd verteld door Hugo, weet je dat niet meer? Neem een vaccin zodat je opa en oma niet meer kunt besmetten? Hier bedoelde hij mee dat er geen transmissie meer zou zijn na vaccinatie. Nu is Hugo geen wetenschapper maar hij krijgt zijn info wel van wetenschappers.
En de verbazing alom toen gelijk bij aanvang vaccinatie de besmettingen enorm toenamen? Dit kon je per land in grafieken duidelijk zien. Het tegenovergestelde gebeurde als wat werd verwacht. Toen werd pas duidelijk dat de transmissie helemaal niet afnam maar het vaccin alleen werkte om minder ziek te worden.
Toch?
Wat een jankerds.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Ook bij het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) zijn medewerkers op zijn zachtst gezegd niet blij met het aangeboden kerstpakket. Een medewerker wiens naam bekend is bij Het Parool, laat dat weten. “We kregen een mail dat we een kerstpakket konden uitzoeken via een website. Dus wij hoopvol naar die site, maar daar konden we alleen uit een koortsthermometer of fietslampjes kiezen. Allemaal kleine cadeautjes, waar we in het verleden nog een combinatie van cadeautjes of een heel pakket konden kiezen.”
Volgens de medewerker werd iedereen er op de afdeling cynisch van. “Ze hadden eerst ook al bezuinigd op de kerstversiering in het ziekenhuis, maar dat is later teruggedraaid. En dan krijgen we nu een koortsthermometer! Een kerstcadeau dat je letterlijk in je reet kan steken.”
Je druk maken om je kerstpakket.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat dat na de kerst komt.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bereiden de andere landen al lockdowns voor? Daar gaan de besmettingscijfers de laatste dagen echt als een raket omhoog.
Voor nuance is geen plaats in de wereldpolarisatie die het WEF WHO en Bilderberg eist!!quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Misschien moet je eens proberen om niet overal zwart-wit naar te kijken. Er is nooit gezegd dat vaccins de transmissie volledig zouden stoppen. En verder, de transmissie neemt wel af door vaccins. Dus wat jij zegt (transmissie neemt niet af) klopt ook niet.
N U A N C E….
Wat verder niet wegneemt dat vaccins wel voorkomen dat de zorg overbelast word. En het zou natuurlijk best kunnen dat Hugo niet naar de wetenschap geluisterd heeft. Maar dat weten we niet de besluitvorming rond corona is niet transparant.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit werd verteld door Hugo, weet je dat niet meer? Neem een vaccin zodat je opa en oma niet meer kunt besmetten? Hier bedoelde hij mee dat er geen transmissie meer zou zijn na vaccinatie. Nu is Hugo geen wetenschapper maar hij krijgt zijn info wel van wetenschappers.
En de verbazing alom toen gelijk bij aanvang vaccinatie de besmettingen enorm toenamen? Dit kon je per land in grafieken duidelijk zien. Het tegenovergestelde gebeurde als wat werd verwacht. Toen werd pas duidelijk dat de transmissie helemaal niet afnam maar het vaccin alleen werkte om minder ziek te worden.
Toch?
Waar haal je deze onzin nou weer vandaan?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor nuance is geen plaats in de wereldpolarisatie die het WEF WHO en Bilderberg eist!!
Oh, ik dacht dat het BNW uurtje weer gestart wasquote:Op vrijdag 24 december 2021 12:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waar haal je deze onzin nou weer vandaan?
Gelukkig hier niet zo'n issue. Ondanks verschillende opvattingen. We vliegen elkaar niet om de nek, dat is het ook wel. Maar we laten elkaar verder wel vrij omdat we ook wel snappen dat je er vrij weinig aan kunt doen als je met 5 man urenlang in één woonkamer zit, mocht er iemand besmet zijn op dat moment. Als je het risico wilt uitsluiten wordt het een eenzame kerst.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:35 schreef Noek het volgende:
[..]
En weet je wat kut is, er is altijd wel iemand in een familie/gezin die voor de maatregelen is en iemand die enorm tegen is. Dus dit gaat sowieso een hele gezellig kerst worden.![]()
Ik kan wel van alles vinden van deze helden, maar ik kreeg:quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Mag ik het verdacht vinden als een ziekenhuismedewerker geeneens een koortsthermometer thuis heeft? Beetje als een timmerman die geen hamer thuis heeft liggen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:49 schreef Noek het volgende:
Ah, er zijn gelukkig weer koortsthermometers. Volgend jaar krijgen ze toiletpapier.
Dat zou wel een mooi kerstpakket zijn geweest, een mooie 'orale' koortsthermometer, een 4-pak wc rollen, 1KG spagetti, 1KG rijst, 2 blikken soep en eventueel een deluxe editie met een saturatie meterquote:Op vrijdag 24 december 2021 12:49 schreef Noek het volgende:
Ah, er zijn gelukkig weer koortsthermometers. Volgend jaar krijgen ze toiletpapier.
Als je zo doorgaat ben je ook nog wel iets anders dan verrast!quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:56 schreef Anton91 het volgende:
Ben positief verrast over de hoeveelheid mensen in de supermarkten zonder mondkapjes, dat had ik eigenlijk niet verwacht
Valt mij juist op dat ik veel meer mensen met mondkapje op straat zie. Woon dan wel in Amsterdam in een gedeelte met veel expats.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:56 schreef Anton91 het volgende:
Ben positief verrast over de hoeveelheid mensen in de supermarkten zonder mondkapjes, dat had ik eigenlijk niet verwacht
Meeste mensen hebben toch wel een mondkapje op?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:56 schreef Anton91 het volgende:
Ik vind het wel lekker warm nu.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Valt mij juist op dat ik veel meer mensen met mondkapje op straat zie. Woon dan wel in Amsterdam in een gedeelte met veel expats.
Niet verkeerd om positief te testen tijdens de vakantiequote:Op vrijdag 24 december 2021 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat ben je ook nog wel iets anders dan verrast!
quote:Wat gebeurt er met je vakantiedagen?
Je werkgever mag geen vakantiedagen inhouden over de dagen die je ziek bent. Controleer na je vakantie of je werkgever het juiste aantal vakantiedagen heeft ingehouden.
Hier zie ik toch een redelijke hoeveelheid mensen bij de Appie geen mondkapje dragen. Zeker een kwart van de mensen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben toch wel een mondkapje op?
En dan om een beetje ludiek te zijn nog twee Coronabiertjes er bij.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:52 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat zou wel een mooi kerstpakket zijn geweest, een mooie 'orale' koortsthermometer, een 4-pak wc rollen, 1KG spagetti, 1KG rijst, 2 blikken soep en eventueel een deluxe editie met een saturatie meter
Positief testen is iets anders dan ziek zijnquote:Op vrijdag 24 december 2021 13:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet verkeerd om positief te testen tijdens de vakantie![]()
https://www.fnv.nl/werk-i(...)orden-op-je-vakantie
[..]
En soms zie je ze helemaal in hun eentje in de auto zitten met een kapje op.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je op straat met een mondkapje gaat lopen ben je gewoon een cuck.
Zeg, het is Kerst.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo'n beetje tegelijk met de nieuwe plicht ben ik vaker in een andere buurt gaan winkelen, en dan valt je pas echt op hoe enorm afhankelijk het is van de locatie. Veel mensen doen toch jarenlang boodschappen in dezelfde winkel of in ieder geval in dezelfde buurt, dus dan wordt je perceptie heel erg beïnvloed door wat daar normaal is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Valt mij juist op dat ik veel meer mensen met mondkapje op straat zie. Woon dan wel in Amsterdam in een gedeelte met veel expats.
Niet als ik positief ben tijdens mijn vakantiequote:Op vrijdag 24 december 2021 13:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Positief testen is iets anders dan ziek zijn
Het mag wel, toch?quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Bij die Griffo's met hun kerkdiensten zouden ze toch ook gewoon een keer binnen moeten lopen en dan zeggen, weg, dit mag niet. Maar nee, die halve garen komen overal mee weg.
Volgens mij is er een omgekeerd evenredig verband tussen hoe vaak mensen het woord cuck gebruiken en hoeveel seks ze hebbenquote:Op vrijdag 24 december 2021 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dan is er weer eentje ontsnapt aan z'n begeleider.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En soms zie je ze helemaal in hun eentje in de auto zitten met een kapje op.
Verschilt bij mij erg in welke buurt ik ga winkelen. Wijk met veel allochtonen, daar zie je het een stuk minder. Turkse supermarkt gisteren amper de helft. Maar als ik gewoon ergens naar de AH ga, dan denk ik dat 95% wel een mondkapje draagt.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier zie ik toch een redelijke hoeveelheid mensen bij de Appie geen mondkapje dragen. Zeker een kwart van de mensen.
Het is zelfs afhankelijk van het tijdstip, is mijn indruk. Overdag veel oudjes die grotendeels wel een mondkapje dragen (maar vervolgens weer dicht op elkaar in het gangpad gaan staan ouwehoeren), richting de avond meer jongeren die hem dan wat vaker niet dragen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zo'n beetje tegelijk met de nieuwe plicht ben ik vaker in een andere buurt gaan winkelen, en dan valt je pas echt op hoe enorm afhankelijk het is van de locatie. Veel mensen doen toch jarenlang boodschappen in dezelfde winkel of in ieder geval in dezelfde buurt, dus dan wordt je perceptie heel erg beïnvloed door wat daar normaal is.
Als ik zulke mensen zie kijk ik altijd van:quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Zeg, het is Kerst.
Het is me meer de moeite niet waard als ik van super naar bakker naar slager fiets.
Erg benieuwd naar de dag 2 updatequote:Op vrijdag 24 december 2021 13:02 schreef dick_laurent het volgende:
Nou dag 1 van de "verplichte" mondkapjes buiten op straat hier in Spanje.
Eerste conclusie?
25% draagt hem niet.
25% draagt hem als kinluier
50% draagt hem gewoon.
Okeh. 🤷🏻
Die mensen passen zich aan, focussen op wat wél kan, groeien mee met de maatregelen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Bij die Griffo's met hun kerkdiensten zouden ze toch ook gewoon een keer binnen moeten lopen en dan zeggen, weg, dit mag niet. Maar nee, die halve garen komen overal mee weg.
Hoe kom je erbij dat je bij een positieve test je vakantiedagen terugkrijgtquote:Op vrijdag 24 december 2021 13:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet als ik positief ben tijdens mijn vakantie
Omdat je ziek bent?quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat je bij een positieve test je vakantiedagen terugkrijgtLijkt me sterk.
Ach, als mensen zich daardoor veiliger voelen. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En soms zie je ze helemaal in hun eentje in de auto zitten met een kapje op.
Winkels op de luchthaven mochten ook open, toch is daar veel gezeik over in het nieuws. Beetje de naargeestige mentaliteit in Nederland. Elke keer weer iets eruit pikken wat mag, maar daar dan over zeiken.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lijkt me niet, anders hoeft het niet in het nieuws. Dat ze het toch doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |