SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Wel handig om nu alvast het vuurwerk op te maken, scheelt weer met oud en nieuw.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:23 schreef Da_Sandman het volgende:
'En nu wordt er van alle kanten wat geroepen'
Als reactie op Hamas Hamas, Joden aan het gas.
Maar meneer maakt zich verder zorgen om de politieauto's. Echt, hoe kun je zo verschrikkelijk dom zijn? En nu weer de politie uitlokking verwijten.
![]()
Die kerel met die witte trui gaat straks nog zo'n mortier koppen met de manier waarop ie heen en weer huppelt.![]()
Die kerel blijft akelig rustig tussen voorbijrazende politiebusjes staan. En vuurpijlen.I'll give you something to do![]()
goede tt
is er er weer live link?"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/1285687308614903/quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:25 schreef klaasweetalles het volgende:
goede tt
is er er weer live link?![]()
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/live_videos/quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:25 schreef klaasweetalles het volgende:
goede tt
is er er weer live link?Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Hier issie: https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/4765082876875169/quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:25 schreef klaasweetalles het volgende:
goede tt
is er er weer live link?![]()
quote:19-11-21 21:25:18 Politie Rotterdam-Rijnmond 1 Schietpartij Karel Doormanstraat Rotterdam ICnum 631677
1430020 Politie VRR - GMK Persalarm Politie
![]()
Ah, aan deze kant de toeschouwers. Graag even allemaal goed in beeld brengen.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ik vind het toch zo leuk om te mogen constateren dat ze als relschoppers nog steeds zo slim zijn om iedereen even goed in beeld te nemen.Put these foolish ambitions to rest.![]()
mensen nat maken hahahahahahah"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Ik vind dat die kerel bijzonder die verslag doet bijzonder rustig blijft, denk dat mn hart in mn keel zou zitten.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Schiet net een vuurpijl langs die camera![]()
Waterkanon genotOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Vast niet de eerste keer dat 'ie in een situatie als deze belandt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat die kerel bijzonder die verslag doet bijzonder rustig blijft, denk dat mn hart in mn keel zou zitten.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het is een idioot, maar wel informatiefquote:Op vrijdag 19 november 2021 21:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vast niet de eerste keer dat 'ie in een situatie als deze belandt.![]()
![]()
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Bij geweest.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:30 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ja hij zal er 40-45 ook wel bijgeweest zijn he'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Jongens dit heeft niet zoveel met covid te maken.
In NWS loopt een hele reeks hierover:
NWS / Demonstraties tegen corona maatregelen #103 Rotterdam 40/45![]()
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211119_77310322Dus nooit meer, letterlijk genomen?quote:Burgemeester Broertjes over vuurwerkverbod: ’Ook geen show op het Marktplein; dat kan pas in een samenleving zonder virus’Onze burgemeester doet en zegt af en toe zinnige dingen tijdens deze crisis, maar in dit geval schemert z'n persoonlijke afkeer van vuurwerk wel weer een beetje door hoor...
![]()
Achja, elke burgermeester meent iets te moeten roepen. Ze hebben slechts alleen een ceremonieel taak.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211119_77310322
[..]
Dus nooit meer, letterlijk genomen?Onze burgemeester doet en zegt af en toe zinnige dingen tijdens deze crisis, maar in dit geval schemert z'n persoonlijke afkeer van vuurwerk wel weer een beetje door hoor...
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Gaat dit alleen over corona of over elk virus? En wanneer zijn we 'zonder' virus, met 0 cases?quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dus nooit meer, letterlijk genomen?Onze burgemeester doet en zegt af en toe zinnige dingen tijdens deze crisis, maar in dit geval schemert z'n persoonlijke afkeer van vuurwerk wel weer een beetje door hoor...
I'll give you something to do![]()
Ik zie goede vriend Ferd weer allerlei domme dingen roepen over onvoldoende controle? Wat verwacht die man nou?zie email 27 oktober![]()
Die maatregelen daar doet ook geen hond meer wat op hé
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
dat de schuld iig niet bij hem ligt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:28 schreef trein2000 het volgende:
Ik zie goede vriend Ferd weer allerlei domme dingen roepen over onvoldoende controle? Wat verwacht die man nou?![]()
Het is altijd gedoe met elke crisis waar ook rellen uitlokt, zowel protesten tegen de matregelen of 2G of iets anders. Ik denk dat de rellen in Rotterdam iets te maken heeft met Feyenoord-City zonder of met nieuwe stadion er bij, maar in de pers wordt gezegd dat het om 2G-beleid gaat; Daar geloof ik niks van, maar het ging daadwerkelijk ook om vuurwerkverbod die het kabinet vanmiddag heeft afgekondigd om de zorg ontlasten.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Niets, maar het zet gewoon de deur open naar verdere sluitingen. Ja, jullie houden je niet aan de regels, dan ga je dicht. Eigen schuld.quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:28 schreef trein2000 het volgende:
Ik zie goede vriend Ferd weer allerlei domme dingen roepen over onvoldoende controle? Wat verwacht die man nou?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Burgemeesters en andere overheidsfunctionarissen hebben er dan nogal vaak een handje van anderen graag de les te willen lezen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Alsof dat de schuld is van niet controleren, zijn mensen dan echt zo dom?quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niets, maar het zet gewoon de deur open naar verdere sluitingen. Ja, jullie houden je niet aan de regels, dan ga je dicht. Eigen schuld.zie email 27 oktober![]()
![]()
Ik wil het hier niet over die rellen hebben, maar dit perspectief vond ik te mooi om niet even in te brengen.zie email 27 oktober![]()
Er zijn twee dingen oneindig...quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alsof dat de schuld is van niet controleren, zijn mensen dan echt zo dom?
Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het kabinet trekt al maanden alle registers open om de verantwoordelijkheid buiten zichzelf te leggen. Dit is daar gewoon het zoveelste voorbeeld van. Vraag vervolgens om een behoorlijk wereldvreemd persoon er uitspraken over te laten doen, en dit is wat je krijgt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Gommers zegt toch wat opvallende dingen. RIVM modelleur zegt dat hij het ook niet meer kan voorspellen, code zwart in 14 dagen en het leger moet ziekenhuizen bewaken. Maar nog 3-4 dagen wachten op 'gedragsverandering'.....tja.
We waren compleet blind een hele grote storm in nu.![]()
Ik ga zo eens kijken.quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Dikke gehaktbalquote:Op vrijdag 19 november 2021 22:53 schreef Johannes788 het volgende:
Jongens kijk Op1. Gommers lacht zich dood door wappie die bruls belachelijk maakt. Mooie tv![]()
![]()
![]()
Ik vraag me af wat code zwart in NL eigenlijk is.
Er worden namelijk nu al COVID patiënten die normaal een ziekenhuisopname kregen, naar huis gestuurd met een zuurstoffles."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
OP1 Gommers: "er zal nagenoeg nooit een vuurwerkslachtoffer op de IC komen"
Kortom symboolmaatregel omdat gezien vanuit structurele zorgbelasting is er nauwelijks reden om vuurwerk te verbieden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Formeel op het moment dat Hugo dat afkondigt, lees: nooit.quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:59 schreef capricia het volgende:
Er worden namelijk nu al COVID patiënten die normaal een ziekenhuisopname kregen, naar huis gestuurd met een zuurstoffles.
Feitelijk is het natuurlijk geen harde grens maar een met grijstinten.zie email 27 oktober![]()
Wanneer Hugo zegt dat het code zwart is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:59 schreef capricia het volgende:
Er worden namelijk nu al COVID patiënten die normaal een ziekenhuisopname kregen, naar huis gestuurd met een zuurstoffles.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Zou het wat uitmaken?quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:00 schreef Vallon het volgende:
Kortom symboolmaatregel omdat gezien vanuit structurele zorgbelasting is er nauwelijks reden om vuurwerk te verbieden.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Die onzin kijk je toch nietquote:Op vrijdag 19 november 2021 22:53 schreef Johannes788 het volgende:
Jongens kijk Op1. Gommers lacht zich dood door wappie die bruls belachelijk maakt. Mooie tv![]()
![]()
Huh, wat heeft dat met de ICs te maken, waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:00 schreef Vallon het volgende:
Kortom symboolmaatregel omdat gezien vanuit structurele zorgbelasting is er nauwelijks reden om vuurwerk te verbieden.
SEH.
Is nu ook vaak al overbelast.
Moet je die extra druk willen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Juist.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Formeel op het moment dat Hugo dat afkondigt, lees: nooit.
Feitelijk is het natuurlijk geen harde grens maar een met grijstinten.
Als je gewoon iedereen met COVID naar huis stuurt met een zuurstoffles, kan de gewone zorg door. Is er nooit een code zwart. Zoiets?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
eigenlijk wordt het nooit code zwart, omdat daarvoor al triage wordt toegepast, in België doen ze dat niet en nemen ze iedereen opquote:Op vrijdag 19 november 2021 22:59 schreef capricia het volgende:
Er worden namelijk nu al COVID patiënten die normaal een ziekenhuisopname kregen, naar huis gestuurd met een zuurstoffles.![]()
Juist.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
eigenlijk wordt het nooit code zwart, omdat daarvoor al triage wordt toegepast, in België doen ze dat niet en nemen ze iedereen op
Er komt hier nooit een code zwart.
'ga maar lekker thuis uitzieken'"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Je moet het eerst eens worden over wat code zwart nu eigenlijk is. Is dat het moment dat het ziekenhuis fysiek vol ligt? Het moment dat er door overbezetting geen zorg meer geleverd kan worden op een aanvaardbaar niveau? Het moment dat er door overbezetting van ziekenhuizen een significante hoeveelheid levensjaren verloren gaat?quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Als je gewoon iedereen met COVID naar huis stuurt met een zuurstoffles, kan de gewone zorg door. Is er nooit een code zwart. Zoiets?
Het is een marketingterm geworden.zie email 27 oktober![]()
Het is sowieso heel raar dat we vuurwerk verbieden wegens corona. Ieder jaar 1000+ slachtoffers. Met een verbod 400
Dan moet je vuurwerk verbieden ongeacht corona![]()
Dan moeten we ook maar stoppen met sporten, dat zorgt voor heel wat meer SEH belasting dan 1 keertje vuurwerk knallen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, wat heeft dat met de ICs te maken, waarom denk je dat?
SEH.
Moet je die extra druk willen?
[ Bericht 10% gewijzigd door capricia op 19-11-2021 23:08:40 ]![]()
Dit flikten ze ook in maart/april 2020 en weer in de winter vorig jaar. Daardoor is er ontzettend veel verborgen leed. Eigenlijk hebben wij ook een Bergamo meegemaakt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Er komt hier nooit een code zwart.
'ga maar lekker thuis uitzieken'
Je ziet nu ook de oversterfte in de 80+ hard stijgen.![]()
De belasting vanuit vuurwerk is relatief beperkt, maar op de SEH's is het ook geen feestje op 't moment.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:00 schreef Vallon het volgende:
Kortom symboolmaatregel omdat gezien vanuit structurele zorgbelasting is er nauwelijks reden om vuurwerk te verbieden.![]()
Bizar, die antivaxxer bij Op1. Zou wat mij betreft nooit een podium moeten krijgen. Praat en passant ook de rellen van vanavond goed 'want je ziet wat je krijgt'.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ach ja.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit flikten ze ook in maart/april 2020 en weer in de winter vorig jaar. Daardoor is er ontzettend veel verborgen leed. Eigenlijk hebben wij ook een Bergamo meegemaakt.
Je ziet nu ook de oversterfte in de 80+ hard stijgen.
Wij vinden een hoesje of een snotneus of wat verhoging toch prima om mee naar de zaak te gaan, toch?
Beetje thuis uitzieken als je een covidje oploopt. Hopelijk doen de werkgever en je collega's niet al te moeilijk.
Beetje aanstellerij, een ziekenhuisopname.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gaat ie lekker?quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach ja.
Wij vinden een hoesje of een snotneus of wat verhoging toch prima om mee naar de zaak te gaan, toch?
Beetje thuis uitzieken als je een covidje oploopt. Hopelijk doen de werkgever en je collega's niet al te moeilijk.
Beetje aanstellerij, een ziekenhuisopname.![]()
Is dat die vuurwerkkerel? Zit er nu even doorheen te scrollen, wilde even het momentje genieten van Gommers zien: "Bruls, die bal gehakt. Alsof hij net in 't nieuwe jaar 26 oliebollen op heb"quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Bizar, die antivaxxer bij Op1. Zou wat mij betreft nooit een podium moeten krijgen. Praat en passant ook de rellen van vanavond goed 'want je ziet wat je krijgt'.![]()
Code zwart is dat je normaal gezien wel mensen zou kunnen behandelen maar dat vanwege tekorten aan voorzieningen (of hier, door aanwas/drukte) dat niet meer kunt doen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:59 schreef capricia het volgende:
Er worden namelijk nu al COVID patiënten die normaal een ziekenhuisopname kregen, naar huis gestuurd met een zuurstoffles.
Keuzes die diep zullen ingrijpen op allereerst de patiënten, hun geliefden en natuurlijk ook zorgverleners die zich kunnen klaar maken op (zelf)verwijten en bijbehorende rouwprocessen (verlies, boos, verdriet, acceptatie)
Best heel vervelend ook te weten dat iemand geholpen had kunnen worden maar dat niet kon omdat iemand anders die plek (nofi) wegkaapte. Indirect is dat nu ook wel aan de orde maar fatsoenlijk weggemoffeld onder (verzekerings)kosten en prognoses waarbij ook artsen zelf doorgaans wel overtuigd zijn dat alles dan wel is gedaan.
Dat patiënten en mensen daaromheen vinden dat er te weinig wordt gedaan, zal vaak wel zo blijven.
Wanneer je dan als arts "weet" dat er medisch gezien nog mogelijkheden zijn maar die niet kunnen worden aangegrepen omdat er bv geen IC/zorgbed (meer) is, kan je inkerende problemen verwachten.
Los daarvan is de gemiddelde praktiserend arts daar wel weer op voorbereid maar fijn lijkt mij niet dat omstandigheden, de arts dwingen te beslissen over wie eerst, wel of niet."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
En alles wat ze daar om heen zeggen negeer je direct even?quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:00 schreef Vallon het volgende:
Kortom symboolmaatregel omdat gezien vanuit structurele zorgbelasting is er nauwelijks reden om vuurwerk te verbieden.
Ze geven ook duidelijk aan dat de SEH veel binnen zal krijgen dus er gewoon veel druk op de zorg komt. Niet per se de IC.
Tuurlijk willen de tokkie wijken dat vuurwerk hebben, maar slaat nergens op.
Ps: Kijk ook even naar die wappie bij Op1. Die slaat direct weer een domme slag voor alle anti-vaxxers. Laat direct wel weer dat die figuren totaal geen basis hebben.
[ Bericht 7% gewijzigd door trein2000 op 19-11-2021 23:18:05 ]![]()
Nee was die ambulance broeder. Die vuurwerkkerel is gewoon gevaccineerd zei die.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat die vuurwerkkerel? Zit er nu even doorheen te scrollen, wilde even het momentje genieten van Gommers zien: "Bruls, die bal gehakt. Alsof hij net in 't nieuwe jaar 26 oliebollen op heb"![]()
Nee die ander denk ik, niet die met die mat. Schakelde net pas in.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat die vuurwerkkerel? Zit er nu even doorheen te scrollen, wilde even het momentje genieten van Gommers zien: "Bruls, die bal gehakt. Alsof hij net in 't nieuwe jaar 26 oliebollen op heb"'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die kerel met die mat vind ik wel mooi, zo'n lekker rauw figuur. Ff verder terugkijken dan.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee die ander denk ik, niet die met die mat. Schakelde net pas in.![]()
En dat is dan een ambulancebroeder......quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Bizar, die antivaxxer bij Op1. Zou wat mij betreft nooit een podium moeten krijgen. Praat en passant ook de rellen van vanavond goed 'want je ziet wat je krijgt'.
Laat wel het niveau zien van anti-vaxxer.
Ook zo leuk dat zijn verhaal gewoon direct onderuit geschoffeld wordt door Gommers.
Heeft geen poot om op te staan met zijn ''principe''. Enige principe wat hij had was dat hij het wel best vond en geen vaccin wil. Nou lekker principe heb je dan.
Hij blijkt feitelijk niet genoeg beschermd te zijn, maar heeft er gewoon geen zin in.
Maar toch wil hij iedereen wel beschermen hoor!
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet het eerst eens worden over wat code zwart nu eigenlijk is. Is dat het moment dat het ziekenhuis fysiek vol ligt? Het moment dat er door overbezetting geen zorg meer geleverd kan worden op een aanvaardbaar niveau? Het moment dat er door overbezetting van ziekenhuizen een significante hoeveelheid levensjaren verloren gaat?
Het is een marketingterm geworden.![]()
Ik sloot toevallig een programma af en toen kwam ik op 1 (letterlijk Op1) terecht, toen even 5 minuutjes meegekregen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:18 schreef Bliksem92 het volgende:
Ik ben toch niet de enige die nooit naar die praatprogramma's kijkt?
![]()
Die antivaxxer gekkie kwam pas na het matje figuur.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die kerel met die mat vind ik wel mooi, zo'n lekker rauw figuur. Ff verder terugkijken dan.![]()
Ik ook niet, zogenaamde experts die niks toevoegen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:18 schreef Bliksem92 het volgende:
Ik hecht meer waarde aan het Fok! OMT.
Net getrained, bier in de kleedkamer en er waren ongevaccineerden bij.
Klappen in het gezicht![]()
die is ambulance broederquote:Op vrijdag 19 november 2021 23:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die antivaxxer gekkie kwam pas na het matje figuur.![]()
en schoppen, het is nu meer kickbokstijd...quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ook niet, zogenaamde experts die niks toevoegen.
Je bent gewoon op de Coolsingel geweestquote:Op vrijdag 19 november 2021 23:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
![]()
Er was toch geen publiek bij de training hequote:Op vrijdag 19 november 2021 23:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klappen in het gezicht?
![]()
(mijn) discussie inbreng is dat men vuurwerk gaat verbieden omdat dit de zorg zou belasten.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, wat heeft dat met de ICs te maken, waarom denk je dat?
SEH.
Moet je die extra druk willen?
Gommers bevestigd dat dit voor de IC van nul tot geen betekenis is en eerder op de avond hoorde ik een SEH arts datzelfde over zijn afdeling zeggen. Kortom men neemt een maatregel reden die plausibel klinken maar dat niet zijn.
Jouw vraag is of je dat moet willen ?. Mijn antwoord is simpel, nee en er zijn wmb wel eerst een hele zooi andere dingen aan de beurt en pas erg veel later om iemands feestje te verpesten dat nauwelijks impact heeft. Dat er dan 100 of 200 man zich landelijk melden voor een pleister of deels operatie is wel erg maar vormt geen EXTRA belasting als elk jaar reeds (ingepland) gebruikelijk.
Disclaimer: ik heb niets met vuurwerk maar gun iemand wel die uitlaatklep."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zolang de zorg opschalen geen prioriteit is blijf je aanmodderen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Code zwart is dat je normaal gezien wel mensen zou kunnen behandelen maar dat vanwege tekorten aan voorzieningen (of hier, door aanwas/drukte) dat niet meer kunt doen.
Keuzes die diep zullen ingrijpen op allereerst de patiënten, hun geliefden en natuurlijk ook zorgverleners die zich kunnen klaar maken op (zelf)verwijten en bijbehorende rouwprocessen (verlies, boos, verdriet, acceptatie)
Best heel vervelend ook te weten dat iemand geholpen had kunnen worden maar dat niet kon omdat iemand anders die plek (nofi) wegkaapte. Indirect is dat nu ook wel aan de orde maar fatsoenlijk weggemoffeld onder (verzekerings)kosten en prognoses waarbij ook artsen zelf doorgaans wel overtuigd zijn dat alles dan wel is gedaan.
Dat patiënten en mensen daaromheen vinden dat er te weinig wordt gedaan, zal vaak wel zo blijven.
Wanneer je dan als arts "weet" dat er medisch gezien nog mogelijkheden zijn maar die niet kunnen worden aangegrepen omdat er bv geen IC/zorgbed (meer) is, kan je inkerende problemen verwachten.
Los daarvan is de gemiddelde praktiserend arts daar wel weer op voorbereid maar fijn lijkt mij niet dat omstandigheden, de arts dwingen te beslissen over wie eerst, wel of niet.![]()
![]()
Nee ik woon echt in een ander deel van Nederland.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je bent gewoon op de Coolsingel geweest
Daarnaast gaan de rellen me echt tever, maar ik zal ook eerlijk bekennen dat ik het prima vindt dat er een beetje tegengeluid is. Want wij klagen allemaal steen en been hier op fok maar dat maakt daadwerkelijk niks uit.
De hele situatie in Rotterdam is verder totaal langs me heen gegaan dus geen idee wat daar aan de hand is verder![]()
Ik kan het niet aanzien. Echt geen enkele. Linkse propaganda met flinke vleug gedeug erover.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:18 schreef Bliksem92 het volgende:
Ook vooral geen lastige vragen stellen hoor, volgende keer komen ze niet meer![]()
![]()
Red Team krijgt ook weer flink de ruimte bij Nieuwsuur. Die lui duiken meerdere keren per week op bij de NOS.
![]()
Corons besmettingsparty onder de douche zekerquote:Op vrijdag 19 november 2021 23:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
![]()
Bij wedstrijden bestaat ons publiek uit 6 man (waaronder mijn 2 kinderen die bij papa willen kijken), dus bij de trainingen zijn niemand.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:24 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Er was toch geen publiek bij de training he?
Daarom blijf ik het zo krom vinden dat we voor allemaal situaties uitzonderingen creëeren maar hier weer niet.
De kleine mag niet bij papa kijken.
Daarnaast moet ik morgen de mini's begeleiden, jochies van 6 die in een clubje van 5 tegen 5 anderen spelen.
Die hebben gewoon een beetje support nodig dat papa en mama er zijn, dus normaal zijn er pak m beet 12 ouders bij een wedstrijd.
Maar nee VERBODEN.![]()
Ik ga er wel vanuit dat mijn teamgenoten verstandig genoeg zijn om bij klachten thuis te blijven, en anders worden ze daar wel op terecht gewezen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Corons besmettingsparty onder de douche zeker![]()
Ik vind het ronduit schandalig, ook al heb ik er zelf geen last van. Dat je bij binnensporten zegt geen publiek kan ik nog bij komen, maar waarom ook buiten? Het voelt echt als een soort straf, 'je hebt je niet gedragen dus daarom maar dit'. Geen lekker gevoelquote:Op vrijdag 19 november 2021 23:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Bij wedstrijden bestaat ons publiek uit 6 man (waaronder mijn 2 kinderen die bij papa willen kijken), dus bij de trainingen zijn niemand.
Daarom blijf ik het zo krom vinden dat we voor allemaal situaties uitzonderingen creëeren maar hier weer niet.
De kleine mag niet bij papa kijken.
Daarnaast moet ik morgen de mini's begeleiden, jochies van 6 die in een clubje van 5 tegen 5 anderen spelen.
Die hebben gewoon een beetje support nodig dat papa en mama er zijn, dus normaal zijn er pak m beet 12 ouders bij een wedstrijd.
Maar nee VERBODEN..
![]()
Nou, gelukkig heeft het maar ettelijke miljarden gekost om die tachtigers toch nog een paar maandjes langer te laten leven.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit flikten ze ook in maart/april 2020 en weer in de winter vorig jaar. Daardoor is er ontzettend veel verborgen leed. Eigenlijk hebben wij ook een Bergamo meegemaakt.
Je ziet nu ook de oversterfte in de 80+ hard stijgen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Misschien is het wel persoonlijk, maar door dit soort pietluttige maatregelen daalt mijn draagvlak wel enorm.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:35 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit schandalig, ook al heb ik er zelf geen last van. Dat je bij binnensporten zegt geen publiek kan ik nog bij komen, maar waarom ook buiten? Het voelt echt als een soort straf, 'je hebt je niet gedragen dus daarom maar dit'. Geen lekker gevoel.
Ik kan best begrijpen dat je iets aan volle stadions wilt doen maar dit slaat dan wel weer de andere kant op.![]()
Ik heb dat ook wel maar voor de muziek moet je je soms onderdompelen in gekrijs om te weten waar interessante geluiden vandaan komen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik kan het niet aanzien. Echt geen enkele. Linkse propaganda met flinke vleug gedeug erover.
Ook vooral geen lastige vragen stellen hoor, volgende keer komen ze niet meer![]()
Praatprogramma's zijn vooral ventilatoren om opgeblazen ballonnetjes hun (aan)zuigende weg te laten vervolgen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Helemaal eens. Het voedt ook dat (waarschijnlijk onterechte) gevoel dat er nooit een eind komt aan pietluttige maatregelen en ander micromanagement. Ik hoor vaak 'we moeten leren leven met het virus' maar eigenlijk vind ik 'we moeten leren leven met de constante dreiging van maatregelen' meer toepasselijkquote:Op vrijdag 19 november 2021 23:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien is het wel persoonlijk, maar door dit soort pietluttige maatregelen daalt mijn draagvlak wel enorm.
Ik kan best begrijpen dat je iets aan volle stadions wilt doen maar dit slaat dan wel weer de andere kant op..
![]()
Ach straks komt 2G en als goedmakertje na 4 uur debatteren; mogen mensen zonder code één keer per week op 6 meter afstand geglaceerd buiten langs de lijn staan. Mooi in het zicht zodat ze in gaten kunnen worden gehouden vanuit de opeengepakte kantines waar het heerlijk bitterballen eten is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:35 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit schandalig, ook al heb ik er zelf geen last van. Dat je bij binnensporten zegt geen publiek kan ik nog bij komen, maar waarom ook buiten? Het voelt echt als een soort straf, 'je hebt je niet gedragen dus daarom maar dit'. Geen lekker gevoel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dit is toch absurd.quote:
Waarom zou je zorgpersoneel gaan bedreigen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als de zorg geweigerd wordt van iemand die te redden valt? Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is toch absurd.
Waarom zou je zorgpersoneel gaan bedriegen?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Shoot the messenger.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Als de zorg geweigerd wordt van iemand die te redden valt? Wat denk je zelf?
Bedoel, de zorg is het eindstation, de brenger van de boodschap dat het mis gaat. Alle voorliggende stadia, de politiek, ons eigen gedrag etc, maakt dat we hier gekomen zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zelfs als je nu alles in een strenge lockdown zou gooien, is het al te laat volgens mij om dit nog redelijk te krijgen. De zorg gaat overspoeld worden komende weken....![]()
Hoe snel denk jij dat er een totale lockdown komt?quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:11 schreef Momo het volgende:
Zelfs als je nu alles in een strenge lockdown zou gooien, is het al te laat volgens mij om dit nog redelijk te krijgen. De zorg gaat overspoeld worden komende weken...."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dit gaat heel lelijk worden inderdaad.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:11 schreef Momo het volgende:
Zelfs als je nu alles in een strenge lockdown zou gooien, is het al te laat volgens mij om dit nog redelijk te krijgen. De zorg gaat overspoeld worden komende weken....zie email 27 oktober![]()
dat is het punt waarop Rutte en de Jonge liegen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:11 schreef Momo het volgende:
Zelfs als je nu alles in een strenge lockdown zou gooien, is het al te laat volgens mij om dit nog redelijk te krijgen. De zorg gaat overspoeld worden komende weken....![]()
Met als gevolg dat half Nederland afbrandt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe snel denk jij dat er een totale lockdown komt?zie email 27 oktober![]()
Niet dat het te verdedigen is dat mensen boos op artsen worden, maar zo afstandelijk en koel denk je er natuurlijk niet over na als je verteld wordt dat ze je geliefde niet kunnen helpen, niet omdat ze niet weten hoe, maar omdat er geen plek is.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Shoot the messenger.
Bedoel, de zorg is het eindstation, waar het mis gaat. Alle voorliggende stadia, de politiek, ons eigen gedrag etc, maakt dat we hier gekomen zijn.![]()
1 van de heftigste momenten in je leven en ze komen en zeggen: “We kunnen hem/haar niet meenemen, ziekenhuis is vol” terwijl je weet dat dat inhoudt dat diegene overlijdt. Kans is groot dat je je emotie dan niet de baas bent.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Shoot the messenger.
Bedoel, de zorg is het eindstation, waar het mis gaat. Alle voorliggende stadia, de politiek, ons eigen gedrag etc, maakt dat we hier gekomen zijn.
Is het goed te praten? Nee. Is het begrijpelijk? Absoluut.![]()
M.a.w ga nog snel een paar keer uit eten komende week, daarna kan het een aantal maanden niet meer!Alpha kenny one![]()
Beetje polderen is wat we nu zien. Ben hier ook het echt gelukkig mee.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met als gevolg dat half Nederland afbrandt.
Mss een vaccinatieplicht?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vraag me af of ze dat gaan doen, alleen onder grote druk eventueel. Ze slaan nu natuurlijk een modderfiguur als ze eerst terug gaan naar vorige winter, politieke belangen lala. Nederland is alleen niet het land dat zegt fuck de zorg....quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe snel denk jij dat er een totale lockdown komt?![]()
En hoeveel extra bedden denk je nodig te hebben als er een grote groep mensen blijft weigeren zich te vaccineren of aanmaakt regelen te houden?quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Zolang de zorg opschalen geen prioriteit is blijf je aanmodderen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het enige wat jouw artikelen laten zien is dat het gruwelijk moeilijk is om mensen te vinden die in de zorg willen werken.![]()
Je prikt je hier ook niet meer uit, dit wordt hoe dan ook heel lelijk de komende weken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje polderen is wat we nu zien. Ben hier ook het echt gelukkig mee.
Mss een vaccinatieplicht?zie email 27 oktober![]()
Wat heeft Engel daarmee te maken? Wat heeft ie nu weer gezegd?quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:15 schreef tim020hoorn het volgende:
Lekker 010 slopenwillem engel al strafbaar inmiddels?
![]()
quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat heeft Engel daarmee te maken? Wat heeft ie nu weer gezegd?![]()
![]()
Zo langzamerhand kom je op het punt dat het ook gaat om wat de politie aan kan. Heb je de beelden uit Rotterdam gezien vanavond? Dat was echt niet mis, ik heb het hier voorspeld, het gaat alleen maar verruwen. Uitzichtloosheid, onbetrouwbare overheid, onvrijheid, mensen die zich genept voelen. Dat is een recept voor onrust.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag me af of ze dat gaan doen, alleen onder grote druk eventueel. Ze slaan nu natuurlijk een modderfiguur als ze eerst terug gaan naar vorige winter, politieke belangen lala. Nederland is alleen niet het land dat zegt fuck de zorg....
Aan de andere kant, als je straks code zwart moet afkondigen kan Frits de ziekenhuisportier met z'n dertig kilo overgewicht het ook niet meer alleen baas. Dit wordt naast een medisch probleem ook steeds meer een openbare orde issue.
Even voor de helderheid. Ik ben tegen geweld, moedig het niet aan, keur het af. Ik zie slechts bepaalde ontwikkelingen en patronen waarvan het verleden en internationale context leert dat het tot geweld kan leiden.
[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 20-11-2021 00:29:25 ]zie email 27 oktober![]()
Ik ben helaas wel wat gewend. In mijn persoonlijke leven. Ik sta eigenlijk wel altijd achter de manier van triage in NL. Ook als het je persoonlijke geliefde of kind betreft. (Eigen ervaring)quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
1 van de heftigste momenten in je leven en ze komen en zeggen: “We kunnen hem/haar niet meenemen, ziekenhuis is vol” terwijl je weet dat dat inhoudt dat diegene overlijdt. Kans is groot dat je je emotie dan niet de baas bent.
Is het goed te praten? Nee. Is het begrijpelijk? Absoluut.
Maar goed, ja. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die hun emoties niet in de hand gaan hebben. Helaas.
Dat botvieren op zorgpersoneel is nooit okay.
Ik heb daar geen begrip voor."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Morgen!quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:14 schreef falling_away het volgende:
M.a.w ga nog snel een paar keer uit eten komende week, daarna kan het een aantal maanden niet meer!![]()
![]()
Rationeel gezien heb je natuurlijk gelijk. Maar ik zou ook gek worden als mijn ouders niet geholpen worden en daardoor overlijden, terwijl je weet dat ze het met een behandeling waarschijnlijk wel zouden overleven. Mijn ouders die net met pensioen zijn, en hun hele leven keihard gewerkt hebben voor deze maatschappij. Dan zou je haast in staat zijn om met dreiging een behandeling af te dwingen, maar dat kan natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Shoot the messenger.
Bedoel, de zorg is het eindstation, de brenger van de boodschap dat het mis gaat. Alle voorliggende stadia, de politiek, ons eigen gedrag etc, maakt dat we hier gekomen zijn.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Dus dan zou je wel iemands anders ouders, of kind(!) gewoon van de IC afgooien zodat je eigen ouders voorrang hebben. En daarvoor bedreig en mishandel je desnoods het zorgpersoneel?quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:22 schreef Galvez het volgende:
[..]
Rationeel gezien heb je natuurlijk gelijk. Maar ik zou ook gek worden als mijn ouders niet geholpen worden en daardoor overlijden, terwijl je weet dat ze het met een behandeling waarschijnlijk wel zouden overleven. Mijn ouders die net met pensioen zijn, en hun hele leven keihard gewerkt hebben voor deze maatschappij. Dan zou je haast in staat zijn om met dreiging een behandeling af te dwingen, maar dat kan natuurlijk niet.
Nee. Ik begrijp dat niet.
Maar goed. Laten we het er op houden dat het zorgelijk genoeg is allemaal.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Triage kan behoorlijk unfair aanvoelen natuurlijk. Als je ouders die hun hele leven lang hard gewerkt hebben dood moeten gaan omdat ze een iets jongere crimineel willen helpen voelt dat wel wrang natuurlijk. Maar daar kijkt triage niet naar.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus dan zou je wel iemands anders ouders, of kind(!) gewoon van de IC afgooien zodat je eigen ouders voorrang hebben. En daarvoor bedreig en mishandel je desnoods het zorgpersoneel?
Nee. Ik begrijp dat niet.
Maar goed. Laten we het er op houden dat het zorgelijk genoeg is allemaal.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
De reden waar we hier gekomen zijn bestaat uit drie letters; v. v. d.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Shoot the messenger.
Bedoel, de zorg is het eindstation, de brenger van de boodschap dat het mis gaat. Alle voorliggende stadia, de politiek, ons eigen gedrag etc, maakt dat we hier gekomen zijn.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
En dat weet je dus ook niet. Of er een crimineel of een zwangere ongevaccineerde vrouw ligt..toch?quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef Galvez het volgende:
[..]
Triage kan behoorlijk unfair aanvoelen natuurlijk. Als je ouders die hun hele leven lang hard gewerkt hebben dood moeten gaan omdat ze een iets jongere crimineel willen helpen voelt dat wel wrang natuurlijk. Maar daar kijkt triage niet naar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Goed punt. Mensen die de afgelopen 20 jaar op VVD gestemd hebben zouden achteraan moeten sluiten, maar dat is in de praktijk helaas niet uitvoerbaar.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De reden waar we hier gekomen zijn bestaat uit drie letters; v. v. d.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Eens.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De reden waar we hier gekomen zijn bestaat uit drie letters; v. v. d.
Als moet ik meteen zeggen dat landen zonder VVD om ons heen er niet veel beter aan toe zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Misschien, maar je kan er hoe dan ook niets mee. Maar er is een aanzienlijke kans dat dat wel gebeurt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:29 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat weet je dus ook niet. Of er een crimineel of een zwangere ongevaccineerde vrouw ligt..toch?- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Gedeeltelijk waar. Maar alleen waren ze net zo slagvaardig als de PVV. PVDA , D66, CDA en CU hebben gezellig meegedaan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De reden waar we hier gekomen zijn bestaat uit drie letters; v. v. d.![]()
Veel en veel tekort door de bocht. In Oostenrijk is de VVD toch ook niet aan de macht, of in Duitsland. Daar loopt het ook als een gek op.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De reden waar we hier gekomen zijn bestaat uit drie letters; v. v. d.
Het probleem is veel gecompliceerder, het zit in een combinatie van factoren. Onvrijheid, onzekerheid, slechte overheidscommunicatie, verwachtingenmanagement. Maar ook bijvoorbeeld de extreem ongelijke verdeling van de ziektelast, voor de mensen tot 50 jaar doe je in feite al twee jaar een beroep op solidariteit.
En dat is nou eenmaal een keer eindig, zeker als het eindpunt uit zicht raakt.
En dan ben ik uiteraard lang niet volledig. Maar het is een cocktail van heel veel factoren...zie email 27 oktober![]()
Stel gewoon een maximum aantal coronapatiënten op de IC in. In de tijd dat één coronapatient op de IC ligt kunnen meerdere kankerpatiënten geopereerd worden en daarna terecht op de recovery. Waarom zou het leven van één coronapatient voorrang moeten krijgen op dat van vijf kanker- of hartpatiënten?quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef Galvez het volgende:
[..]
Triage kan behoorlijk unfair aanvoelen natuurlijk. Als je ouders die hun hele leven lang hard gewerkt hebben dood moeten gaan omdat ze een iets jongere crimineel willen helpen voelt dat wel wrang natuurlijk. Maar daar kijkt triage niet naar.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Omdat iemand die dreigt te stikken altijd acuter is dan een kanker.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stel gewoon een maximum aantal coronapatiënten op de IC in. In de tijd dat één coronapatient op de IC ligt kunnen meerdere kankerpatiënten geopereerd worden en daarna terecht op de recovery. Waarom zou het leven van één coronapatient voorrang moeten krijgen op dat van vijf kanker- of hartpatiënten?- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Je weet best waarom dat zo is en hoe dat werkt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stel gewoon een maximum aantal coronapatiënten op de IC in. In de tijd dat één coronapatient op de IC ligt kunnen meerdere kankerpatiënten geopereerd worden en daarna terecht op de recovery. Waarom zou het leven van één coronapatient voorrang moeten krijgen op dat van vijf kanker- of hartpatiënten?![]()
Tja. Vaccinatieplicht dan maar. En een lockdown. Afgedwongen door het leger.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:31 schreef Galvez het volgende:
[..]
Misschien, maar je kan er hoe dan ook niets mee. Maar er is een aanzienlijke kans dat dat wel gebeurt.
Zodat jouw ouders een plek op de IC kunnen krijgen.
Anderen kiezen weer heel iets anders.
En vinden hun bedrijf, hun geld of hun vrijheid belangrijker.
Lastig hè.
En dan heb je ook nog mensen die het wel okay vinden om zorgpersoneel te gaan bedreigen. Omdat ze niet in het virus geloven. Of omdat ze vinden dat hun geliefden voorrang moeten krijgen.
Of mensen moeten daadwerkelijk eens anders gaan stemmen of zo."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die moeten dan maar gewoon solidair zijn met de lijers van de vvd en vrijwillig van de brug springen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar. Maar alleen waren ze net zo slagvaardig als de PVV. PVDA , D66, CDA en CU hebben gezellig meegedaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Mha ligt eraan hoe je het bekijkt. Veel andere landen om ons heen hebben wel een veel lagere vaccinatiegraad dan wij. Alleen België is volgens mij een uitzondering. Net bij Op1 zei Gommers ook dat de mensen die nu gevaccineerd zijn en die in het ziekenhuis komen vaak ouderen zijn met meerdere kwalen dus een booster had zeker geholpen ook omdat ze een verzwakt immuunsysteem hebben. Maar voor corona was griep ook altijd een groot probleem in Nederland als er een wat grotere griepgolf was. Dus een wat ruim ingerichte zorgsysteem had nu waarschijnlijk wel beter geweest (niet dat je alles zonder maatregelen had kunnen doen maar je had wel meer speel ruimte).quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Als moet ik meteen zeggen dat landen zonder VVD om ons heen er niet veel beter aan toe zijn.![]()
Tsja, dan houdt het dus gewoon op. Dan moeten die kankerpatiënten maar gewoon solidair zijn en hun leven offeren zodat één zeventigjarige coronapatiënt nog een paar maanden of jaren met sterk verminderde kwaliteit van leven in leven mag blijven.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:35 schreef Galvez het volgende:
[..]
Omdat iemand die dreigt te stikken altijd acuter is dan een kanker.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Vaccinatieplicht ben ik fel tegen. Lockdown is een zwaar middel, maar wat moet, dat moet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. Vaccinatieplicht dan maar. En een lockdown. Afgedwongen door het leger.
Zodat jouw ouders een plek op de IC kunnen krijgen.
Anderen kiezen weer heel iets anders.
En vinden hun bedrijf, hun geld of hun vrijheid belangrijker.
Beleidsmakers hebben willens en wetens besmettingen op laten lopen. En zelfs nu nog slappe maatregelen die we vooral op gericht zijn op ongevaccineerden te pesten, terwijl daar niet het enige probleem zit.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Het was niet de vraag of de bom zou ontploffen maar wanneer. Dus wat er gebeurt is vandaag in Rotterdam had ik eigenlijk wel een keer verwacht. Er zijn in mijn ogen gewoon teveel fouten gemaakt door de politiek. Er zijn best veel regels bij infectieziekte bestrijding overtreden in mijn ogen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Veel en veel tekort door de bocht. In Oostenrijk is de VVD toch ook niet aan de macht, of in Duitsland. Daar loopt het ook als een gek op.
Het probleem is veel gecompliceerder, het zit in een combinatie van factoren. Onvrijheid, onzekerheid, slechte overheidscommunicatie, verwachtingenmanagement. Maar ook bijvoorbeeld de extreem ongelijke verdeling van de ziektelast, voor de mensen tot 50 jaar doe je in feite al twee jaar een beroep op solidariteit.
En dat is nou eenmaal een keer eindig, zeker als het eindpunt uit zicht raakt.
En dan ben ik uiteraard lang niet volledig. Maar het is een cocktail van heel veel factoren...![]()
Hoe snoeihard het wellicht ook is, maar je mag je afvragen of het zich wel loont om alles op alles te zetten en de gezondheid en levens van andere zorgbehoevenden op te offeren zodat de beschreven ouderen "gered" kunnen worden. Je mag je afvragen of die ouderen überhaupt levend van de IC af komen en zo ja, of ze dan een paar maanden of een jaar later nog in leven zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Net bij Op1 zei Gommers ook dat de mensen die nu gevaccineerd zijn en die in het ziekenhuis komen vaak ouderen zijn met meerdere kwalen dus een booster had zeker geholpen ook omdat ze een verzwakt immuunsysteem hebben.
[..]“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Juist.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:42 schreef Galvez het volgende:
[..]
Vaccinatieplicht ben ik fel tegen. Lockdown is een zwaar middel, maar wat moet, dat moet.
Beleidsmakers hebben willens en wetens besmettingen op laten lopen. En zelfs nu nog slappe maatregelen die we vooral op gericht zijn op ongevaccineerden te pesten, terwijl daar niet het enige probleem zit.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Dus bedreigingen naar het zorgpersoneel is echt totaal niet op zijn plaats. Punt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ben ik tot een zeker hoogte met je eens. Als er nu nog een lockdown komt vind ik dat de focus volledig moet zijn op het boosten van de risicogroep en daarna 2 weken wachten om het te laten in werken. De gegeven zijn bekent uit Engeland dat het zeker voor de risicogroep helpt. Daarna zou je gewoon moeten zeggen we hebben een x aantal bedden voor de ic en x aantal voor het ziekenhuis voor covid patiënten. Voor de rest richten we ons nu op achtergestelde zorg omdat daar veel meer levensjaren te winnen zijn. (wat trouwens ook vaak ouderen zijn)quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe snoeihard het wellicht ook is, maar je mag je afvragen of het zich wel loont om alles op alles te zetten en de gezondheid en levens van andere zorgbehoevenden op te offeren zodat de beschreven ouderen "gered" kunnen worden. Je mag je afvragen of die ouderen überhaupt levend van de IC af komen en zo ja, of ze dan een paar maanden of een jaar later nog in leven zijn.![]()
Op zijn plaats of niet, maar dat was voor corona al aan de orde van de dag in bepaalde steden en stadsdelen. En waarom ook niet? Degenen die overheids- of (in dit geval) zorgpersoneel bedreigen krijgen negen van de tien keer nl. gewoon hun zin, dus het bedreigen loont.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dus bedreigingen naar het zorgpersoneel is echt totaal niet op zijn plaats. Punt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Op het moment dat jij of je directe familie ziekenhuispersoneel bedreigt, mogen ze je wat mij betreft per direct op de stoep flikkeren hoor. Zero tolerance.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dus bedreigingen naar het zorgpersoneel is echt totaal niet op zijn plaats. Punt.![]()
Klopt daar heb ik ook nooit wat van begrepen zeker toen bij het vaccinatieproces. Dat je geen vaccin wilt prima maar laat de mensen met rust die ze geven die doen alleen maar hun werk.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dus bedreigingen naar het zorgpersoneel is echt totaal niet op zijn plaats. Punt.![]()
Ja. Zelfs prikbussen die maar niet meer kwamen..quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt daar heb ik ook nooit wat van begrepen zeker toen bij het vaccinatieproces. Dat je geen vaccin wilt prima maar laat de mensen met rust die ze geven die doen alleen maar hun werk.in en in triest volk.
En het werd gewoon getolereerd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het komt zich er simpelweg op neer te kiezen wat men wil; zo veel mogelijk levens en gezonde levensjaren redden of een paar duizend coronapatiënten hooguit een paar maanden of jaren langer in slechte gezondheid in leven te houden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ben ik tot een zeker hoogte met je eens. Als er nu nog een lockdown komt vind ik dat de focus volledig moet zijn op het boosten van de risicogroep en daarna 2 weken wachten om het te laten in werken. De gegeven zijn bekent uit Engeland dat het zeker voor de risicogroep helpt. Daarna zou je gewoon moeten zeggen we hebben een x aantal bedden voor de ic en x aantal voor het ziekenhuis voor covid patiënten. Voor de rest richten we ons nu op achtergestelde zorg omdat daar veel meer levensjaren te winnen zijn. (wat trouwens ook vaak ouderen zijn)“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Treurig, terwijl dat toch echt de grote winst zitquote:Op vrijdag 19 november 2021 18:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Sprak van de week wat prominente GGD artsen. Die staan het huilen nader bij dan het lachen.
Worden enorm gehinderd in hun werk, kunnen de kwetsbare groepen niet bereiken (mag niet, mag geen capaciteit naartoe voor individuele of kleinschalige groepsgesprekken terwijl dat het enige is wat helpt) en zien het keihard mis gaan...
Het is echt treurig dat we dit aan alle kanten zo mis laten gaan in Nederland
Dat had niet gehoeven
(Ik lees daar uit dat het enorm misgaat in bepaalde bevolkingsgroepen, die toch al slecht bereikbaar zijn, en nog treuriger, een zorginfarct had voorkomen kunnen worden)Ik heb voor het gemak alle evenementen tot eind juni maar vast afgeschreven.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:31 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Awakenings in de gashouder 1 januari
Met een beetje mazzel kan ik mijn Awakenings Easter kaartje uit 2019 voor 2020 in 2023 gebruiken, of niet als de organisatie is omgevallen.z’n 750K zijn er de afgelopen 24 weken besmet geraakt. Ik ben zelf sinds 17 weken geleden volledig gevaccineerd, laten we voor het gemak aanhouden dat iedereen een kans gehad kan hebben rond z’n 15 weken geleden. Dan hebben we het over 510K besmettingen, als je daarvan 50% neemt voor besmettingen onder ongevaccineerden heb je z’n 250K besmettingen, als we uit gaan van 8K besmettingen onder onder gevaccineerden per dag, zit je per week op 56K besmettingen, je hebt dan 25 weken nodig om iedereen te raken die ongevaccineerd is. Veel hebben echter allang een besmetting gehad, en niet gemerkt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
~50% besmettingen in ongevaccineerden, dus voor t gemak 12.000 per dag. 1.5 miljoen ongevaccineerden dus ~130 dagen
Oftewel, zo rond maart. Geen rekening houdend met andere factoren. Dit lijkt me niet houdbaar tot maart.
Persoonlijk denk ik dat we veel eerder door de piek heen zijn, het kan niet oneindig door blijven gaan.Red Team en Ex-Leden krijgen sowieso te veel podium in de media mij dunkt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:31 schreef Bliksem92 het volgende:
Red Team krijgt ook weer flink de ruimte bij Nieuwsuur. Die lui duiken meerdere keren per week op bij de NOS.
Echt niets mis dat je een andere kant wil belichten, maar dan ook graag eens andere deskundigen, die er naar mijn mening veel te weinig zitten.Ik ook, maar begin wel steeds meer die kant op te bewegen.quote:Zal ik nog maar een weekje bijboeken?quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:14 schreef trein2000 het volgende:
Woensdag weer OMT-vergadering. Dan zal vrijdag wel een aanscherping komen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat gaat nooit gebeuren, die bedreigende en intimiderende families krijgen gewoon hun zin.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Op het moment dat jij of je directe familie ziekenhuispersoneel bedreigt, mogen ze je wat mij betreft per direct op de stoep flikkeren hoor. Zero tolerance.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zeker in het vaccin tijdperk en na boosters. Boosters hebben voor de niet risicogroep niet zoveel extra zin wat ik tot nu toe gezien heb (maar ik laat me positief verrassen als het wel zo was). Maar infectieziekte zoeken altijd de zwakste en ja soms betekent dat gewoon het einde helaas.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het komt zich er simpelweg op neer te kiezen wat men wil; zo veel mogelijk levens en gezonde levensjaren redden of een paar duizend coronapatiënten hooguit een paar maanden of jaren langer in slechte gezondheid in leven te houden.![]()
Wat heeft dat er nou mee te makenquote:Op vrijdag 19 november 2021 21:09 schreef bianconeri het volgende:
Politie gaat straks ingrijpen en die wappie schaapjes gaan morgen weer roepen dat ze vreedzaam aan het demonstreren waren en dat je dat niet meer in NL mag. Dat het een schande is dat de politie ingrijpt.
Voorspelbaar.
Maar wat een mafketels zeg. Alleen dat is al reden om 2G gewoon in te voeren. Klaar!![]()
![]()
Gaat niet gebeuren want fundamentalistische grefo's in het kabinet. Jij en ik moeten onze QR code zelfs laten zien wanneer we op het terras willen zitten, maar als een paar honderd grefo's in een kerk als een stel zombies psalmen wil opdreunen en aerosolen verspreiden mag dat gewoon zonder QR-code, 2G enz.quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Daar ben ik het uiteraard volledig mee eens, last daar geen onduidelijkheid over bestaan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dus bedreigingen naar het zorgpersoneel is echt totaal niet op zijn plaats. Punt.
Ik zie de zorgmedewerkers die zich in deze omstandigheden staande weten te houden, echt als helden, en ik vind dat zij veel te weinig waardering krijgen.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Denk het ook niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 01:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je van die zerocovidwappie een antwoord zal krijgen...
Leeghoofden rellen -> reden tot invoering 2G
![]()
![]()
Overigens zal het mij allemaal een worst wezen zo lang de scholen en bso/kdv maar openblijven. En liever geen avondklok![]()
![]()
En dat de sport gewoon door mag gaan bitte.quote:Op zaterdag 20 november 2021 01:13 schreef leolinedance het volgende:
Overigens zal het mij allemaal een worst wezen zo lang de scholen en bso/kdv maar openblijven. En liever geen avondklok
Ben eindelijk weer op 50 Vo2 maxwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Klopt. M'n vriendin heeft een paar jaar geleden bij een fietsongeval haar Sprunggelenk (geen idee wat de juiste Nederlandse term is) in haar voet gebroken. De arts in het ziekenhuis vond ook na herhaaldelijk aandringen een scan maken en de voet in het gips zetten niet nodig. Rust en zo'n lompe kunststof "skischoen" waren voldoende volgens hem. Uiteindelijk heeft men haar in een ander ziekenhuis dik drie maanden later moeten opereren, het gebroken botje opnieuw moeten breken en met stalen schroefjes vast moeten zetten en heeft het herstel meer dan een half jaar geduurd omdat de arts in het eerste ziekenhuis zo koppig was.quote:Op zaterdag 20 november 2021 01:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, dat is bij heel veel dingen zo helaas in het leven... brutale mensen hebben de halve wereld. Maar mijn ervaring leert ook dat je op je strepen moet staan in de zorg. Ik wil wel doorverwezen worden, wel een scan voor de zekerheid etc. Maar geweld en ook vocaal geweld is nooit goed te praten. Mensen die fysiek worden mogen ze van mij uitsluiten“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Vroeger gewoon +3000m bij de coopertest hèquote:Op zaterdag 20 november 2021 01:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En dat de sport gewoon door mag gaan bitte.
Ben eindelijk weer op 50 Vo2 max![]()
20 jaar later gesloopt na een klein uurtje zaalvoetballen....
Hoop ook dat dat door mag gaan. Aan de andere kant, als je vuurwerk verbiedt wegens verhoging van de druk op de zorg zou je wellicht ook sport moeten verbieden. Er belanden meer mensen door sport in het ziekenhuis dan door vuurwerk.
[ Bericht 8% gewijzigd door leolinedance op 20-11-2021 01:32:19 ]![]()
Ik heb hier op Gran Canaria een discussie met een Duitser, die vraagt zich af waarom we eigenlijk zoveel blijven testen.
Het voegt voor veel mensen niet zo heel veel extra's toe, besmet ben je toch al, verschijnselen heb je lang niet altijd, en veelal ben je gaan testen omdat iemand anders in je omgeving ook besmet geraakt is, of omdat je vanwege regeltjes moet gaan testen (lees: scholen) - bij klachten kan je ook gewoon thuis blijven.
Eigenlijk de enige plek waar het er echt wat toe gaat voegen doet is de deurmat van het ziekenhuis, of andere zorg.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het antwoord ook niet echt heb, maar ergens is het natuurlijk wel beetje waar, zicht heb je met deze hoeveelheid besmettingen toch niet meer, je houdt het toch niet tegen, veel gaan sowieso niet testen, al helemaal niet als je een negatieve zelftest hebt, of als je gevaccineerd bent zonder enige vorm van klachten.
We gooien in NL z'n 43 miljoen tegen het testen per week aan (95.000 testen per dag x 70 euro x 7 dagen)
En dat voelt toch een beetje dat we een deel van dat geld best beter hadden kunnen gebruiken.
Moraal van het verhaal, we moeten tzt een keer een keuze gaan maken hoe we hier mee verder gaan, dit is ook eigenlijk geen houdbare situatie op de middellange termijn.
De labs zullen overigens lachen in hun vuistje, geld verdienen was nog nooit zo gemakkelijk.
Maar zo gaat het vaak in deze situaties, de ene zijn dood is....
[ Bericht 13% gewijzigd door _serial_ op 20-11-2021 01:51:40 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou, ik heb helaas zijdelings wat te maken gehad met zoiets in de familie en ik kan je vertellen dat je wel degelijk uit het ziekenhuis gezet kan worden en een verbod opgelegd kan krijgen om er nog in te komen als je je misdraagt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren, die bedreigende en intimiderende families krijgen gewoon hun zin.
Nee, niet ikzelf natuurlijk![]()
![]()
quote:Op zaterdag 20 november 2021 01:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik heb helaas zijdelings wat te maken gehad met zoiets in de familie en ik kan je vertellen dat je wel degelijk uit het ziekenhuis gezet kan worden en een verbod opgelegd kan krijgen om er nog in te komen als je je misdraagt.
Nee, niet ikzelf natuurlijk![]()
Snap ineens waarom dat 'click en collect' je wel beviel!![]()
![]()
https://twitter.com/Plakplaat63/status/1461802888930410505
Lekker avondje Rotterdam. Deze filmmeisjes stonden volgens mij ook in de vuurlinie want ze staan in 1 lijn achter die neergeschoten jongen en de politie. Ik zou rennen.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Gebeurt echt wel hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren, die bedreigende en intimiderende families krijgen gewoon hun zin.![]()
ik vind dat het zorgpersoneel verplicht moet vaccineren, nu ze de booster prik krijgen kunnen we ook direct meten welk % zich werkelijk laat vaccineren.![]()
De vaccins hebben covid niet afgezwakt, ze hebben de verspreiding ervan weer aangewakkerd.
We zitten in het rijk van foutbalken die te groot zijn om daar bruikbare wiskunde over te doen, maar het lijkt aannemelijk dat we een situatie zoals het VK zien waar het, ondanks wat VE bij overlijden, wordt overspoeld door het gevaccineerde wezen op hoger risico op gevallen en door een lekkend vaccin dat de CFR op de delta-variant verhoogt, zodat zelfs de gevaccineerden in het algemeen meer kans hebben om aan covid te overlijden.
Dit is de vorm van de ramp die zich over de hele wereld begint af te spelen.
De gevaccineerden zijn een krachtige vector geworden om de ziekte over te dragen en om de ziekte zelf erger te maken, omdat lekkende vaccins de evolutionaire gradiënt omkeren en selecteren op hetere in plaats van mildere stammen.
Dit zal blijven gebeuren als regio's in het seizoen komen. mensen zullen "de varianten" de schuld geven, maar het feit is dat de reden dat het sterftecijfer van deltagevallen in de zomer (toen het had moeten dalen) in feite verdrievoudigde op basis van leeftijdscohort, IS de vaccins.
Dit was niet exogeen aan menselijk handelen. het gebeurde niet "zomaar". dit is zo'n uitschieter dat het net zo goed water kan zijn dat bergopwaarts stroomt. als je dat ziet, moet je externe forcering vermoeden en er is een duidelijke boosdoener, de timing komt overeen, en we weten dat dit is wat lekkende vaccins doen.
Boosten zal het alleen maar erger maken en de virale gradiënt nog verder omkeren. elke kortetermijnhulp van versterkte antilichamen (tegen de prijs van een nieuwe ronde van gevaarlijke bijwerkingen) zal alleen maar een grotere, hogere rekening opleveren wanneer deze later moet worden betaald, en het is verre van duidelijk dat deze boosterstrategie zelfs hulp op korte termijn biedt.
Dit is het resultaat dat niemand wilde, maar waar velen voor waarschuwden.
Het uitrollen van een functioneel ongetest vaccin. Dit soort schaal was een enorm roekeloze wereldwijde epidemiologische joyride. Auteur: el gato malo.
Lees het geheel svp, de aanvullende info, alles:
https://boriquagato.substack.com/p/germanys-vakzine-fail
Een reactie:
My country Ireland is perhaps the clearest example of this. We hit 50% vaccinated in July and are at 95% of adults now and 90% over 12. Every single metric is MUCH worse than this time last year, including deaths which have been higher every month since and including July. I have all this in a spreadsheet if you want it.
https://twitter.com/raggedlines/status/1460214117449535492?s=20![]()
Duitsland mogelijk weer in lockdown, ongeacht vaccinaties status.
BERLIN, Nov 19 (Reuters) - Germany's coronavirus situation is so grave that a lockdown, including people who have been vaccinated, cannot be ruled out, the health minister said on Friday, as Austria said it would go back into full lockdown from Monday.
https://www.reuters.com/m(...)ccinated-2021-11-19/![]()
Kristiaan Deckers Medisch directeur GZA Antwerpen: De patiënten die wij op de IC hebben liggen zijn allemaal gevaccineerd.
Op 0:20![]()
We gaan nog sneller in een lockdown dan vorig jaar, op de horeca na. Mét vaccins en een shitload aan boosters en een QR code. Ongelofelijk.
Niet alleen NL maar heel Europa waar ik al maanden over lees hoe goed zij zich wel gedragen met al maanden mondkapjes op. De eerste de beste die weer schrijft dat het typisch Nederlands is omdat wij zelf wel uitmaken wat we doen etc. etc. Driewerf
Go hard or go home![]()
Geweldig.quote:Op zaterdag 20 november 2021 06:14 schreef Za het volgende:
Kristiaan Deckers Medisch directeur GZA Antwerpen: De patiënten die wij op de IC hebben liggen zijn allemaal gevaccineerd.
Op 0:20
[ twitter ]Go hard or go home![]()
Ja maar dat is de schuld van de ongevaccineerden!!!quote:Op zaterdag 20 november 2021 06:14 schreef Za het volgende:
Op 0:20
[ twitter ]![]()
En als die op zijn, de ongeboosten! Waarom zo veel weerstand, neem toch een prikje, of 10.quote:Op zaterdag 20 november 2021 06:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar dat is de schuld van de ongevaccineerden!!!Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Maar het had erger kunnen zijn, zonder vaccins zouden we 18M besmettingen per dag hebben. Dan was het daarna wel weer een jaartje voorbij.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het idee is natuurlijk dat je bij klachten thuis blijft totdat je een uitslag hebt. Dus potentieel besmettelijke personen blijven thuis en dat is je voordeel.quote:Op zaterdag 20 november 2021 01:43 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb hier op Gran Canaria een discussie met een Duitser, die vraagt zich af waarom we eigenlijk zoveel blijven testen.
Het voegt voor veel mensen niet zo heel veel extra's toe, besmet ben je toch al, verschijnselen heb je lang niet altijd, en veelal ben je gaan testen omdat iemand anders in je omgeving ook besmet geraakt is, of omdat je vanwege regeltjes moet gaan testen (lees: scholen) - bij klachten kan je ook gewoon thuis blijven.
Eigenlijk de enige plek waar het er echt wat toe gaat voegen doet is de deurmat van het ziekenhuis, of andere zorg.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het antwoord ook niet echt heb, maar ergens is het natuurlijk wel beetje waar, zicht heb je met deze hoeveelheid besmettingen toch niet meer, je houdt het toch niet tegen, veel gaan sowieso niet testen, al helemaal niet als je een negatieve zelftest hebt, of als je gevaccineerd bent zonder enige vorm van klachten.
We gooien in NL z'n 43 miljoen tegen het testen per week aan (95.000 testen per dag x 70 euro x 7 dagen)
En dat voelt toch een beetje dat we een deel van dat geld best beter hadden kunnen gebruiken.
Moraal van het verhaal, we moeten tzt een keer een keuze gaan maken hoe we hier mee verder gaan, dit is ook eigenlijk geen houdbare situatie op de middellange termijn.
De labs zullen overigens lachen in hun vuistje, geld verdienen was nog nooit zo gemakkelijk.
Maar zo gaat het vaak in deze situaties, de ene zijn dood is....![]()
En voor jezelf is het ook handig om te testen ivm je QR code, dan kun je er nog eens uit wanneer we weer uit een lockdown komen. Als ik een besmetting doormaak, wil ik dat wel weten zodat ik de booster kan besparen.Go hard or go home![]()
Je kunt toch gewoon met klachten thuis blijven en aannemen dat het corona is en daar naar handelen.
Eigenlijk zie ik niet veel persoonlijk nut in de test, behalve de gratis QR en de bevrediging van de nieuwsgierigheid. Maar volg de adviezen van de GGD.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Je kunt ook gewoon thuis blijven tot je geen klachten meer hebt. Daar heb je geen test voor nodig.quote:Op zaterdag 20 november 2021 07:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het idee is natuurlijk dat je bij klachten thuis blijft totdat je een uitslag hebt. Dus potentieel besmettelijke personen blijven thuis en dat is je voordeel.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
![]()
Dit is wel typerend voor de Nederlander in coronatijd. Iedereen vindt dat-ie het recht heeft om naar eigen inzicht in meer of mindere mate buiten de coronalijntjes te kleuren.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ondank dat het niet goed is, is dit echt niet typerend voor de Nederland. Dit is een ongelofelijke mediashow geworden met dito arrestatiebevel, maar denk je nu echt dat er gelijktijdig geen enkele besmette Spanjaard door de straten zwierf?quote:Op zaterdag 20 november 2021 08:19 schreef Arcee het volgende:
Dit is wel typerend voor de Nederlander in coronatijd. Iedereen vindt dat-ie het recht heeft om naar eigen inzicht in meer of mindere mate buiten de coronalijntjes te kleuren.![]()
Het toekennen van eigenschappen aan hele landen of volken is ook zo iets doms.
De drang naar een eenvoudige verklaring:
Gegeven de feitelijke omstandigheden, verklaar ik deze door achteraf één eigenschap te selecteren die ik toedicht aan het hele volk.
De X zijn Y, daarom gebeurt Z.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Vandaag gaan we weer gezellig verder in Bredaquote:Demonstratieve optocht in Breda gaat door
De demonstratieve optocht in Breda tegen de coronamaatregelen van het kabinet gaat ondanks de rellen in Rotterdam door, laat de organisatie weten. "Wij zijn geschrokken na wat er allemaal is gebeurd in Rotterdam. Wij distantiëren ons hier dan ook van", staat in een statement.
Maar de tweede muziekdemonstratie in twee maanden in de stad gaat vandaag door. "Het is logisch dat mensen er klaar mee zijn, dat zijn wij ook, maar laten we alsjeblieft proberen liefde voorop te stellen."
Gisteravond braken in Rotterdam rellen uit tijdens een niet-aangekondigd protest tegen de coronamaatregelen. Daarbij vielen zeker zeven gewonden en werden meer dan twintig mensen gearresteerd.
https://nos.nl/liveblog/2(...)gent-in-brand-steken
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ja maar dat is niet echt een optie voor de meesten.quote:Op zaterdag 20 november 2021 08:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon thuis blijven tot je geen klachten meer hebt. Daar heb je geen test voor nodig.
Eerlijk gezegd is de tijd tussen test en uitslag al te lang.
Met deze aantallen zou je best kunnen overwegen om ipv een pcr test een sneltest in te zetten.![]()
Gisteren zat Gommers weer voor de zoveelste keer bij een praatprogramma, dit keer bij Op1. Hij pleitte voor de inzet van politie en leger voor de bescherming van zorgpersoneel voor code zwart. Ook gaf hij aan dat het OMT woensdag weer bij elkaar komt.
Dus, zou het onderstaande een beetje moeten uitkomen:
woensdag: OMT advies + overleg
donderdag: Overleg burgemeesters (veiligheidsraad)
zaterdag/zondag: Catshuisoverleg + ministerraad
dinsdag 30 november: persconferentie voor het vervolg na 3 december?
Ow ja, Diederikje waarschuwt al voor een lockdown
![]()
Lijkt me fantastisch. Maar een vaccin zou toch ook alles oplossen?quote:Komende winter wordt vermoedelijk de laatste periode met zware coronamaatregelen en dat komt mede door de naderende coronapil. Die verwachting spreekt Jaap van Dissel uit in gesprek met NU.nl.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Ik heb het gevoel dat ze een inperking in winkels willen voor black friday. Dat daar de QR dan al is etc.quote:Op zaterdag 20 november 2021 08:59 schreef Oliver23 het volgende:
Gisteren zat Gommers weer voor de zoveelste keer bij een praatprogramma, dit keer bij Op1. Hij pleitte voor de inzet van politie en leger voor de bescherming van zorgpersoneel voor code zwart. Ook gaf hij aan dat het OMT woensdag weer bij elkaar komt.
Ow ja, Diederikje waarschuwt al voor een lockdown![]()
Het ging me meer om mijn algemene punt dan dit specifieke geval in het bijzonder.quote:Op zaterdag 20 november 2021 08:24 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ondank dat het niet goed is, is dit echt niet typerend voor de Nederland. Dit is een ongelofelijke mediashow geworden met dito arrestatiebevel, maar denk je nu echt dat er gelijktijdig geen enkele besmette Spanjaard door de straten zwierf?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Lijkt mij niet wenselijk om nog 1,5 week te wachten, maar goed, kwaad is nu al geschied.quote:Op zaterdag 20 november 2021 08:59 schreef Oliver23 het volgende:
Ow ja, Diederikje waarschuwt al voor een lockdown![]()
Er is zo'n telegram groep ''Rellen Nederland'' als je ziet wat daar allemaal voorbij komt, die lui doen het echt niet voor een beleid hoor, die fokken elkaar gewoon op om zoveel mogelijk schade aan te richten.![]()
Terroristen, ze hadden 2 weken moeten blijven met een halve snotneus.quote:Op zaterdag 20 november 2021 08:19 schreef Arcee het volgende:
Dit is wel typerend voor de Nederlander in coronatijd. Iedereen vindt dat-ie het recht heeft om naar eigen inzicht in meer of mindere mate buiten de coronalijntjes te kleuren.
Ook gelijk weer een reden om zeker vrijwillig geen test te doen als je een beetje ziek bent.![]()
en dat voor zo'n klein landjequote:Op zaterdag 20 november 2021 08:12 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
En 115 mensen meer in de ziekenhuizen dan gisteren waarvan 25 op de IC.![]()
Als je dan chronisch verkouden of allergisch bent, dan ben je dus mooi in de aap gelogeerd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 08:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon thuis blijven tot je geen klachten meer hebt. Daar heb je geen test voor nodig.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Volgens mij dagelijks.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe vaak per week zitten Gommers en Kuipers nu in die shows![]()
ik mag toch hopen dat ze op eigen kracht naar NL komen en daar opnieuw een paspoort aanvragen, incl boete.quote:Op zaterdag 20 november 2021 08:19 schreef Arcee het volgende:
Dit is wel typerend voor de Nederlander in coronatijd. Iedereen vindt dat-ie het recht heeft om naar eigen inzicht in meer of mindere mate buiten de coronalijntjes te kleuren.
want de boete is Spanje is tussen de 3000-60.000 euro P.P![]()
Hier direct oppakken en uitleveren. Kut bejaarden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik mag toch hopen dat ze op eigen kracht naar NL komen en daar opnieuw een paspoort aanvragen, incl boete.
want de boete is Spanje is tussen de 3000-60.000 euro P.P![]()
...en dat zal waarschijnlijk eerder 60.000 zijn om een voorbeeld te geven als iemand anders het nog wil gaan proberen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik mag toch hopen dat ze op eigen kracht naar NL komen en daar opnieuw een paspoort aanvragen, incl boete.
want de boete is Spanje is tussen de 3000-60.000 euro P.PHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
je zou toch denken dat ze wat anders te doen hebbenquote:Op zaterdag 20 november 2021 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
wil het in EIndhoven weleens zien, heb je gegarandeerd rellen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 08:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vandaag gaan we weer gezellig verder in Breda![]()
![]()
Dit gewoon van die gasten die ook bij voetbalwedstrijden rellen en met oud en nieuw los gaan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:29 schreef PS. het volgende:
Er is zo'n telegram groep ''Rellen Nederland'' als je ziet wat daar allemaal voorbij komt, die lui doen het echt niet voor een beleid hoor, die fokken elkaar gewoon op om zoveel mogelijk schade aan te richten.![]()
Nou dat is inderdaad jammer, dat Thierry niet meer naar Hongarije kan vluchten.quote:
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Hmm bedoelt hij de dood door corona of helpt de vaxxicorps een handje mee?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het is Orban. Je gaat er dus aan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:50 schreef GemMagic het volgende:
Hmm bedoelt hij de dood door corona of helpt de vaxxicorps een handje mee?![]()
Het volk heeft gisterenavond in Rotterdam gesproken
Tegen G2 en nog meer van die bullshit om mensen uit te sluiten."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Niet mijn 'volk'.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:51 schreef klaasweetalles het volgende:
Tegen G2 en nog meer van die bullshit om mensen uit te sluiten.![]()
Coronapil MSD mag gebruikt worden in de EU
Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) adviseert na voorlopig onderzoek positief over de coronapil van farmaceut MSD. Molnupiravir kan worden gebruikt door volwassenen die geen zuurstoftoediening nodig hebben en die een verhoogd risico hebben om ernstige covid te krijgen, zegt het geneesmiddelenbureau.
De virusremmer in pilvorm moet zo snel mogelijk na een positieve test en binnen vijf dagen na de eerste symptomen worden genomen. En twee keer per dag, vijf dagen lang. Als bijwerkingen zijn lichte of matige diarree, misselijkheid, duizeligheid en hoofdpijn gemeld. De pil wordt afgeraden voor zwangere vrouwen, omdat uit laboratoriumstudies op dieren blijkt dat hoge doses de groei en ontwikkeling van foetussen beïnvloeden.
Er moet nog meer onderzoek gedaan worden voordat de pil wordt toegelaten tot de Europese markt, maar in het licht van het oplopende aantal besmettingsgevallen en doden in de EU, geeft het EMA dit advies. Het geneesmiddelenbureau is begonnen om ook de coronapil van farmaceut Pfizer te onderzoeken.
Mede dankzij de coronapil wordt deze winter vermoedelijk de laatste periode met zware coronamaatregelen, zegt Jaap van Dissel tegen NU.nl. Wel zegt de directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM dat het belangrijk is dat de pil na goedkeuring op de juiste manier wordt gebruikt. "Of de patiënt het medicijn inneemt, of die dat op het juiste moment doet, of die het lang genoeg inneemt, dat zijn allemaal factoren die maken hoe succesvol het is."![]()
Dan laat je je testen. Mijn punt was dat je je niet per se hoeft te laten testen, maar het kan natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als je dan chronisch verkouden of allergisch bent, dan ben je dus mooi in de aap gelogeerd.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
gewoon internet black friday, je hoeft echt niet de deur uit.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat ze een inperking in winkels willen voor black friday. Dat daar de QR dan al is etc.![]()
nu vaak, pure angstporno en lekker schnabbelen. a 1500 euro a popquote:Op zaterdag 20 november 2021 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Daar kan je idd wel aan die spanjaarden over laten.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en dat zal waarschijnlijk eerder 60.000 zijn om een voorbeeld te geven als iemand anders het nog wil gaan proberen.![]()
Nee het hoeft niet. Maar er zullen veel mensen zijn die even ‘gezellig’ willen shoppen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon internet black friday, je hoeft echt niet de deur uit.![]()
Net als mensen die zeuren over openingstijden van de supermarkt. Je moet wel echt in een achterlijk gehucht wonen als ze dat spul niet gewoon thuis komen brengen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo "gezellig" is dat niet met black friday, althans niet in de states.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee het hoeft niet. Maar er zullen veel mensen zijn die even ‘gezellig’ willen shoppen.![]()
die slots zijn inmiddels voor een jaar vol geboektquote:Op zaterdag 20 november 2021 10:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Net als mensen die zeuren over openingstijden van de supermarkt. Je moet wel echt in een achterlijk gehucht wonen als ze dat spul niet gewoon thuis komen brengen.![]()
Ach welnee joh. Als ik nu bestel heb ik het morgen in huis.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die slots zijn inmiddels voor een jaar vol geboekt
Ja, je had je op tijd aan moeten melden natuurlijk.![]()
Ah dus mensen in een achterlijk gehucht kunnen de tyfus maar krijgen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Net als mensen die zeuren over openingstijden van de supermarkt. Je moet wel echt in een achterlijk gehucht wonen als ze dat spul niet gewoon thuis komen brengen.![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door Galvez op 20-11-2021 10:14:54 (Dubbel) ]- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Nee, die kunnen gewoon naar de winkel als die open is.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:10 schreef PS. het volgende:
[..]
Ah dus mensen in een achterlijk gehucht kunnen de tyfus maar krijgen?![]()
Het volk?quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:51 schreef klaasweetalles het volgende:
Een paar honderd reltokkies in een stad met een grote bevolking, is niet ‘het volk’
Ik ben overigens wel tegen 2g, daar niet van.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Dan loopt niet alleen de zorg vast, maar ook PostNL en DHLquote:Op zaterdag 20 november 2021 09:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
![]()
Ik kan gewoon vandaag bestellen en dan komt Picnic morgen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die slots zijn inmiddels voor een jaar vol geboekt![]()
Nou, dat zou erg zijn zegquote:Op zaterdag 20 november 2021 10:15 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Dan loopt niet alleen de zorg vast, maar ook PostNL en DHL![]()
Die loopt sowieso wel vast in de decembermaand.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:15 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Dan loopt niet alleen de zorg vast, maar ook PostNL en DHL
Zie je weer om tien uur 's avonds bussen vol pakketten die allemaal nog voor middernacht afgeleverd moeten worden.![]()
Als je niet bij Picnic staat ingeschreven mag je gerust een half jaar op de wachtlijst intussen voor je kunt beginnen met bestellen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan gewoon vandaag bestellen en dan komt Picnic morgen.![]()
Wanneer corona over een jaar of tien of twintig eindelijk eens endemisch is kan een fiks aantal tv zenders geschrapt worden; hoe wil je immers nog een avondvullend programma in mekaar gezet krijgen zonder al die virologen, arts-microbiologen, immunologen, autistische cijfertjesnerds, redteamers, zerocovidwappies, younlongcovid patiënten met een zielig verhaal, voor eigen parochie prekende omt'ers enz.?quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe vaak per week zitten Gommers en Kuipers nu in die shows“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
die firma is niet weidversprijd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan gewoon vandaag bestellen en dan komt Picnic morgen.![]()
Ik denk dat dit wereldwijd gaat aanslaan. Rotterdam is wereldnieuws.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:14 schreef Galvez het volgende:
[..]
Het volk?![]()
Een paar honderd reltokkies in een stad met een grote bevolking, is niet ‘het volk’
Ik ben overigens wel tegen 2g, daar niet van.
Regeringen moeten niet gaan verplichten dat mensen een prik moeten nemen.
En helemaal niet als blijkt dat die prik helemaal niet werkt behalve het lulverhaal waar ze het nu meecoveren dat de kans kleiner dat je op de IC beland. Dat is gewoon een bullshit verhaal."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Eerst nog anderhalve week overleggen en dan beperken ze de openingstijden van de horeca nog niet verder.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:30 schreef gniffie het volgende:
Waar blijft die gehele lockdown dan.![]()
Gauw nog maar even kappertje geboekt voor komende week
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Zweden heeft dit 2 weken geprobeerd deze maand: gevaccineerden hoefden niet meer te testen, ook niet bij klachten. Gewoon thuis uitzieken. Geen angst meer voor a-, pre- en post-symptomatische besmettingen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 01:43 schreef _serial_ het volgende:
Maar zo gaat het vaak in deze situaties, de ene zijn dood is....
Maar nu trekken ze die keutel alweer in na kritiek van virologen die bang zijn dat ze dan het zicht op het virus gaan verliezen. En is het weer testen, testen, testen.
Met straks een nieuwe premier en vaccinatieplicht voor sommige evenementen, lijkt het erop dat de strategie daar nu echt omslaat.![]()
Je doet je username geen eer aan, zo blijkt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wereldwijd gaat aanslaan. Rotterdam is wereldnieuws.
En helemaal niet als blijkt dat die prik helemaal niet werkt behalve het lulverhaal waar ze het nu meecoveren dat de kans kleiner dat je op de IC beland. Dat is gewoon een bullshit verhaal.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ja, of dat je als niet gevaccineerde nog wel naar de kapper mag.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerst nog anderhalve week overleggen en dan beperken ze de openingstijden van de horeca nog niet verder.
Dat soort dingen gaat de verspreiding vast significant beteugelen.
Ongekend faal beleid.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Dat vinden jij en ik inderdaad. Ik ken zat mensen die op die dag even de winkel in willen. Als vorig jaar enige indicatie is wordt het weer chaos.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo "gezellig" is dat niet met black friday, althans niet in de states.![]()
Mensen willen wel weten of ze covid hebben of griep/verkouden. Want met die tweede kunnen ze wel winkelen en naar oma.quote:Op zaterdag 20 november 2021 01:43 schreef _serial_ het volgende:
Maar zo gaat het vaak in deze situaties, de ene zijn dood is....![]()
We zullen zien de komende tijd...quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je doet je username geen eer aan, zo blijkt.
Ik blijf de grootste visionair van Fok
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen willen wel weten of ze covid hebben of griep/verkouden. Want met die tweede kunnen ze wel winkelen en naar oma.![]()
![]()
![]()
Je weet dat dit zo is bij veel mensen, "geen covid dus ik kan gewoon alles doen"quote:![]()
Nee, ik hoef ook je influenza niet![]()
![]()
Ik denk juist dat het grootste probleem op dit moment is: ik heb een vaccin dus ik kan alles doen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet dat dit zo is bij veel mensen, "geen covid dus ik kan gewoon alles doen"![]()
Nee, ik hoef ook je influenza niet
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Eerst nog met zijn allen boodschappen doen tussen 15u en 18uquote:Op zaterdag 20 november 2021 10:30 schreef gniffie het volgende:
Waar blijft die gehele lockdown dan.![]()
Hiep hiep hoera voor de coronapil.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hoezo? Toch gezellig om opgesloten te zitten (voor je 'eigen' gezondheid).quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Terroristen, ze hadden 2 weken moeten blijven met een halve snotneus.
Ook gelijk weer een reden om zeker vrijwillig geen test te doen als je een beetje ziek bent.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
In Engeland gaat dat prima.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het grootste probleem op dit moment is: ik heb een vaccin dus ik kan alles doen.
Daar testen ze geeneens meer gevaccineerden...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:35 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
We zullen zien de komende tijd...
Ik blijf de grootste visionair van Fok![]()
![]()
Zit in quarantaine.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:30 schreef gniffie het volgende:
Waar blijft die gehele lockdown dan.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je denkt serieus dat het rellende tuig wat daar gisteren bezig is geweest een goede afspiegelen is van de gemiddelde Nederland?quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:51 schreef klaasweetalles het volgende:
![]()
Zo hee, gister fraaie rellen in Rotterdam, en bij mij in de buurt waren de vuurwerktokkies ook weer super bezig hoor
De ene na de andere lawinepijl ging de lucht in. De kat heeft de hele avond doodsbang onder de bank gezeten.
Dat beloofd wat voor de komende weken....![]()
Mag hopen van niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat het rellende tuig wat daar gisteren bezig is geweest een goede afspiegelen is van de gemiddelde Nederland?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Gaan we nog klappen voor de politie? Gister die rellen een stuk gevolgd, maar op deze manier wordt de beoefening van het recht op demonstratie uiteindelijk echt onmogelijk gemaakt. Dan ben je verder van huis.
Ik begrijp de aversie die gevoeld worden tegen de 2G dwang die de overheid dreigt op te leggen. Een signaal is prima, veel animo is goed, je openlijk uitspreken tegen ontwikkelingen die je niet in je land zou willen zien, prachtig. Maar daar leek het niet om te gaan. Het was gewoon because-we-can alles mag kapot hooligans4life rellen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ja, vast en zeker, alsof er in andere landen niet dit soort rellen geweest zijn in het verleden. En jij bent degene die bullshit post hier.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
En helemaal niet als blijkt dat die prik helemaal niet werkt behalve het lulverhaal waar ze het nu meecoveren dat de kans kleiner dat je op de IC beland. Dat is gewoon een bullshit verhaal.![]()
Wat de gemiddelde nederlander alleen maar ziet is de zelfbenoemde elite op tv en in de kranten.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat het rellende tuig wat daar gisteren bezig is geweest een goede afspiegelen is van de gemiddelde Nederland?
Wat de gemiddelde nederlander nooit ziet is de gemiddelde nederlander
Ik denk inderdaad dat een groot deel van de gemiddelde Nederlander inderdaad een keer wilde zien wat er gisteren is gebeurd. Want Hugo en Markie denken dat ze de gemiddelde Nederlander maar alles kunnen maken zoals G2 en het uitsluiten van de werkvloer.
Ze doen dit op zo een gemak dat iedereen nu wel een beetje denkt wat denken die 2 wel niet.
Ik ben benieuwd wat er in Oostenrijk gaat gebeuren als ze daar echt gaan doorzetten om iemand te verplichten om te vaccineren.
Hoe willen ze dat doen? Mensen straffen als ze niet gaan vaccineren? Boetes geven? Komt de politie die mensen ophalen.
Ik verwacht een burgeroorlog in Oostenrijk als het realiteit wordt."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Pleur gewoon op man, de wappies hebben opnieuw het ware gezicht laten zien. Veroorzaken zelf deze tweedeling van de maatschappij. Zeker 75% volk staat niet achter jullie, maar haten jullie.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
En helemaal niet als blijkt dat die prik helemaal niet werkt behalve het lulverhaal waar ze het nu meecoveren dat de kans kleiner dat je op de IC beland. Dat is gewoon een bullshit verhaal.
En nee niet gaan janken dat "wij" iedereen die niet prikt als wappie zien.. Er zijn soms gewoon begrijpelijke redenen waarom iemand het (nog) niet doet. Maar die stonden gisteren dan ook niet in Rotterdam.
En jullie spreken voor het volk zeggen jullie? Blijf dat ook met je gore klauwen van andermans bezit af. Maar nee jullie slopen gewoon een halve stad..The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Dit had niets met protest te maken. Dit was pure vernielzucht en politiehaat.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:19 schreef GemMagic het volgende:
Gaan we nog klappen voor de politie? Gister die rellen een stuk gevolgd, maar op deze manier wordt de beoefening van het recht op demonstratie uiteindelijk echt onmogelijk gemaakt. Dan ben je verder van huis.
Ik begrijp de aversie die gevoeld worden tegen de 2G dwang die de overheid dreigt op te leggen. Een signaal is prima, veel animo is goed, je openlijk uitspreken tegen ontwikkelingen die je niet in je land zou willen zien, prachtig. Maar daar leek het niet om te gaan. Het was gewoon because-we-can alles mag kapot hooligans4life rellen.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Wat een bullshit... laat je nakijken manquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat de gemiddelde nederlander alleen maar ziet is de zelfbenoemde elite op tv en in de kranten.
Ik denk inderdaad dat een groot deel van de gemiddelde Nederlander inderdaad een keer wilde zien wat er gisteren is gebeurd. Want Hugo en Markie denken dat ze de gemiddelde Nederlander maar alles kunnen maken zoals G2 en het uitsluiten van de werkvloer.
Ze doen dit op zo een gemak dat iedereen nu wel een beetje denkt wat denken die 2 wel niet.
Ik ben benieuwd wat er in Oostenrijk gaat gebeuren als ze daar echt gaan doorzetten om iemand te verplichten om te vaccineren.
Hoe willen ze dat doen? Mensen straffen als ze niet gaan vaccineren? Boetes geven? Komt de politie die mensen ophalen.
Ik verwacht een burgeroorlog in Oostenrijk als het realiteit wordt.
The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Het sociale leven lijkt ook niet echt op een laag pitje te staan hier, getuige het rumoer van langsfietsende jongeren dat tot ver in de nacht doorgaat.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:15 schreef dick_laurent het volgende:
Zo hee, gister fraaie rellen in Rotterdam, en bij mij in de buurt waren de vuurwerktokkies ook weer super bezig hoor
De ene na de andere lawinepijl ging de lucht in. De kat heeft de hele avond doodsbang onder de bank gezeten.
Dat beloofd wat voor de komende weken....![]()
Nja, dat boeit me vrij weinig. Als ik nu een jaartje of 19 was geweest was ik ws ook doorgegaan met feesten, dan maar huisfeestjes idd ipv de club/kroeg.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:24 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het sociale leven lijkt ook niet echt op een laag pitje te staan hier, getuige het rumoer van langsfietsende jongeren dat tot ver in de nacht doorgaat.
Maar als die verveling en/of frustratie omslaat naar baldadig gedrag, rellen, met zwaar illegaal vuurwerk gooien etc, ja dat vind ik dan wel een zorgelijke ontwikkeling.![]()
En daar werd ook hard tegen opgetreden als ik de beelden op dumpert zo zie. Eerst chaos creeren maar als iemand wordt neergeschoten is het opeens niet meer leukquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dit had niets met protest te maken. Dit was pure vernielzucht en politiehaat.
Vaker dit harde optreden graag tegen dit soort mensen.![]()
Zwaar illegaal vuurwerk hoorde ik altijd al ver voor corona een ding was in November en December, da's in mijn ervaring niet echt iets nieuws of des corona's. Ik heb 2 honden die er bang van zijn en gelijk naar huis willen als ze die enorme klappen horen dus ja, leuk is anders.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nja, dat boeit me vrij weinig. Als ik nu een jaartje of 19 was geweest was ik ws ook doorgegaan met feesten, dan maar huisfeestjes idd ipv de club/kroeg.
Maar als die verveling en/of frustratie omslaat naar baldadig gedrag, rellen, met zwaar illegaal vuurwerk gooien etc, ja dat vind ik dan wel een zorgelijke ontwikkeling.![]()
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander niet zit te wachten op een half afgebrande stad en allerlei private spullen omdat een groepje hooligans even lekker willen rellen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat de gemiddelde nederlander alleen maar ziet is de zelfbenoemde elite op tv en in de kranten.
Ik verwacht een burgeroorlog in Oostenrijk als het realiteit wordt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Jij wilt een burgeroorlog heb ik het idee. De gemiddelde Nederlander wilt geen rotzooi hoor, die denkt in oplossingen ook.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik verwacht een burgeroorlog in Oostenrijk als het realiteit wordt.
Gast![]()
![]()
True, is inderdaad niet iets nieuws op zich. En ja, mijn kat was gisteravond dus ook doodsbang, dus vooral voor dieren vind ik het sneu. Ondanks dat ik zelf er ook geen fan van ben, het maakt je toch onrustig elke keer een mega klap uit het nietsquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zwaar illegaal vuurwerk hoorde ik altijd al ver voor corona een ding was in November en December, da's in mijn ervaring niet echt iets nieuws of des corona's. Ik heb 2 honden die er bang van zijn en gelijk naar huis willen als ze die enorme klappen horen dus ja, leuk is anders.![]()
![]()
Jullie?quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Pleur gewoon op man, de wappies hebben opnieuw het ware gezicht laten zien. Veroorzaken zelf deze tweedeling van de maatschappij. Zeker 75% volk staat niet achter jullie, maar haten jullie.
En nee niet gaan janken dat "wij" iedereen die niet prikt als wappie zien.. Er zijn soms gewoon begrijpelijke redenen waarom iemand het (nog) niet doet. Maar die stonden gisteren dan ook niet in Rotterdam.
En jullie spreken voor het volk zeggen jullie? Blijf dat ook met je gore klauwen van andermans bezit af. Maar nee jullie slopen gewoon een halve stad..
Ik ben objectief in dit verhaal.
Als je gisteren al naar die berichten keek op die faceboek pagina van die live uitzending
Ik geloof dat ik alleen maar vrouwelijke reacties zag die het er mee eens waren dat dit een keer gebeuren. Ze waren er helemaal klaar mee,.
Dit leeft gewoon heel erg bij de grote massa in Nederland alleen het wordt nooit in de beeld gebracht of ze krijgen nooit het woord.
Heel de media wordt beinvloed door de overheid met valleen een propaganda tactiek van vaccineren vaccineren enzovoort.
Terwijl een belgische minister gewoon het tegenovergesteld beweerd in de media. De belgische minister van Volksgezondheid zegt het onderstaande.
Wie spreekt de waarheid? De belgische minister van Volksgezondheid of de nederlandse?
FEEEEEEEEEEESBOEK! FEEEESBOEK!! dat zit vol met tokkies je lacht je kapot om ze. Kijk je op Twitter is de boel genuanceerder en op Dumpter zie je een heel ander beeld waar de wappies vooral lekker uitgekotst worden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Jullie?
Als je gisteren al naar die berichten keek op die faceboek pagina van die live uitzending
Ik geloof dat ik alleen maar vrouwelijke reacties zag die het er mee eens waren dat dit een keer gebeuren. Ze waren er helemaal klaar mee,.
Dit leeft gewoon heel erg bij de grote massa in Nederland alleen het wordt nooit in de beeld gebracht of ze krijgen nooit het woord.
Heel de media wordt beinvloed door de overheid met valleen een propaganda tactiek van vaccineren vaccineren enzovoort.
Terwijl een belgische minister gewoon het tegenovergesteld beweerd in de media. De belgische minister van Volksgezondheid zegt het onderstaande.
Wie spreekt de waarheid? De belgische minister van Volksgezondheid of de nederlandse?
[ link | afbeelding ]
En over die percentages ongevaccineerde vs gevaccineerd is nu al 100.000 keer uitgelegd waarom dat zo is..
Pleur gewoon op naar BNW met Baudet propogandaThe name is Putler, Vladimir Putler![]()
'Gewoon thuisblijven'quote:Op zaterdag 20 november 2021 08:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon thuis blijven tot je geen klachten meer hebt. Daar heb je geen test voor nodig.Een stevige verkoudheid kan 4 weken lang klachten geven. Het is dan toch prettig dat je gewoon naar buiten kunt met je (afnemende) verkoudheid als je weet dat het geen corona is?
Verder wordt even vakkundig genegeerd dat je het virus al kunt verspreiden wanneer je nog asymptomatisch bent. Dus jezelf even laten testen 5 dagen nadat je in contact bent geweest met een Corona-positief persoon, is wel zo sociaal. Richting je omgeving en richting de zorg.
Waarom dit nog steeds niet doordringt bij velen, snap ik echt niet. Het argument tegen testen blijft altijd beetje hangen op individueel niveau.Weisst![]()
Lol. Waarom gaan mensen hier oneindig in discussie met figuren zoals "Klaas"? Verwachten jullie oprecht dat hij opeens zal posten:
Wel verrek.
Wat een solide argument heb je daar!
Ik had het helemaal bij het verkeerde eind.
Van deze invalshoek had ik het nog niet bekeken.
Tevens houd ik van spaties.
Welterusten!
![]()
![]()
Ik haat baudet en wilders en alles wat met rechts extremisme te maken heeft voor de duidelijkheidquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
FEEEEEEEEEEESBOEK! FEEEESBOEK!! dat zit vol met tokkies je lacht je kapot om ze. Kijk je op Twitter is de boel genuanceerder en op Dumpter zie je een heel ander beeld waar de wappies vooral lekker uitgekotst worden.
En over die percentages ongevaccineerde vs gevaccineerd is nu al 100.000 keer uitgelegd waarom dat zo is..
Pleur gewoon op naar BNW met Baudet propoganda
Heb je het bericht ook gelezen of ging je direct screeuwen met de kop van het bericht?quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Jullie?
[ link | afbeelding ]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)lf-en-andere-golven/quote:In de Vlaamse ziekenhuizen is 70 procent van de covidpatiënten gevaccineerd. Dat cijfer vermeldde minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) in de Commissie Gezondheid. Maar wat betekent dat cijfer? Werken de vaccins daarom niet? Jawel, zo blijkt uit alle cijfers! Maar hoe verhoudt die vierde golf zich nu tot de vorige drie?![]()
Ja wat je zegt klopt, van de verhouding 1000 gevaccineerden, en 1000 ongevaccineerden gaat er veel meer personen uit de populatie ongevaccineerden die ziekenhuizen in. Dat was ooit 33x hoger, maar het beeld gaat echt significant kantelen. Helpt vaccineren niet? Jawel, een beetje, maar de andere grote peiler wordt toch echt natuurlijk immuniteit en door de zure (zorg) appel heen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:37 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Heb je het bericht ook gelezen of ging je direct screeuwen met de kop van het bericht?
https://www.vrt.be/vrtnws(...)lf-en-andere-golven/
[..]"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Vind ik ook. Ik heb geen greintje medelijden met die lui die zijn neergeschoten.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:28 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
En daar werd ook hard tegen opgetreden als ik de beelden op dumpert zo zie. Eerst chaos creeren maar als iemand wordt neergeschoten is het opeens niet meer leuk
Vaker dit harde optreden graag tegen dit soort mensen.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Het enige wat ik vandaag hier nog ga melden is het volgende
Over 5 jaar zal medische bewezen zijn dat het vaccin die in een paar maanden ontwikkeld is gewoon niet werkte.
Ik blijf de grootste visionair van Fok
doei doei
het helpt niet maar een beetje hoorquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja wat je zegt klopt, van de verhouding 1000 gevaccineerden, en 1000 ongevaccineerden gaat er veel meer personen uit de populatie ongevaccineerden die ziekenhuizen. Dat was ooit 33x hoger, maar het beeld gaat echt significant kantelen? Helpt vaccineren niet? Jawel, een beetje, maar de andere grote peiler wordt toch echt natuurlijk immuniteit en door de zure (zorg) appel heen.het is niet de enige oplossing trouwens.
![]()
Laten we lekker semantisch discuyssies voeren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:40 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het helpt niet maar een beetje hoor"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Da's waar. Ik bedoel meer dat de maatregelen op dat vlak wellicht averechts werken; sluit de kroegen en mensen gaan thuis door, maar dan zonder het "schild" van TvT. Het viel me gewoon op. Dalende cijfers lijken zo steeds verder weg. Maar als vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid is het inderdaad relatief onschuldig.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nja, dat boeit me vrij weinig. Als ik nu een jaartje of 19 was geweest was ik ws ook doorgegaan met feesten, dan maar huisfeestjes idd ipv de club/kroeg.
Tbh ik laat me niet testen zodra ik geen symptomen heb. Maar zodra ik die heb wel, dan meteen..quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:35 schreef erkel het volgende:
[..]
'Gewoon thuisblijven'Een stevige verkoudheid kan 4 weken lang klachten geven. Het is dan toch prettig dat je gewoon naar buiten kunt met je (afnemende) verkoudheid als je weet dat het geen corona is?
Verder wordt even vakkundig genegeerd dat je het virus al kunt verspreiden wanneer je nog asymptomatisch bent. Dus jezelf even laten testen 5 dagen nadat je in contact bent geweest met een Corona-positief persoon, is wel zo sociaal. Richting je omgeving en richting de zorg.
Waarom dit nog steeds niet doordringt bij velen, snap ik echt niet. Het argument tegen testen blijft altijd beetje hangen op individueel niveau.
Ik ben nu aan de tweede week van een flinke verhoudheid bezig waarbij de klachten flink meer fluctioneerde dan anders. Normaal heb ik alles tegelijk (hoesten, niezen, zeker keel en oren etc..) maar nu wisselde de symptomen zich af. Dus maar 3x getest to be sure.
Mijn vrouw werkt in de zorg, ik wil niet de reden zijn dat haar afdeling aan het zuurstof moet
The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Een klein groepje schreeuwers valt nu eenmaal meer op dan een grote groep die hun mond houdt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Jullie?
[ link | afbeelding ]![]()
Als je verkouden bent moet je om de twee dagen een pcr test doen bij de ggd. Want de test slaat niet altijd positief uit meteen.![]()
Een nieuwe regel is geen spatiequote:Op zaterdag 20 november 2021 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
Lol. Waarom gaan mensen hier oneindig in discussie met figuren zoals "Klaas"? Verwachten jullie oprecht dat hij opeens zal posten:
Wel verrek.
Wat een solide argument heb je daar!
Ik had het helemaal bij het verkeerde eind.
Van deze invalshoek had ik het nog niet bekeken.
Tevens houd ik van spaties.
Welterusten!
![]()
![]()
Als straks 100% gevaccineerd is wie ga je dan de schuld geven? De maatregelen blijven gewoon doorgaan hoor. Zie Gibraltarquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Pleur gewoon op man, de wappies hebben opnieuw het ware gezicht laten zien. Veroorzaken zelf deze tweedeling van de maatschappij. Zeker 75% volk staat niet achter jullie, maar haten jullie.
En jullie spreken voor het volk zeggen jullie? Blijf dat ook met je gore klauwen van andermans bezit af. Maar nee jullie slopen gewoon een halve stad..![]()
Zonder symptomen, nadat je eerder in contact bent geweest met een Corona-geval, is het wellicht beter om met zelftests jezelf te testen. Maar met een goeie verkoudheid, lijkt me een PCR-test toch wel verstandig inderdaad.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Tbh ik laat me niet testen zodra ik geen symptomen heb. Maar zodra ik die heb wel, dan meteen..
Ik ben nu aan de tweede week van een flinke verhoudheid bezig waarbij de klachten flink meer fluctioneerde dan anders. Normaal heb ik alles tegelijk (hoesten, niezen, zeker keel en oren etc..) maar nu wisselde de symptomen zich af. Dus maar 3x getest to be sure.
Mijn vrouw werkt in de zorg, ik wil niet de reden zijn dat haar afdeling aan het zuurstof moetWeisst![]()
Ja, het had niet veel meer met een gericht protest te maken en toch gaan er dien ten gevolge ordentelijke protesten niet door. Dat is natuurlijk ook kwalijk. Al denk ik dat je als organisatie nu ook geen situatie wilt creeeren waar in dit soort excessen kunnen plaatsvinden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dit had niets met protest te maken. Dit was pure vernielzucht en politiehaat.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Alleen die zure appel willen we niet in één maand doorbijten. Het is juist de bedoeling om die zure appel langzaam tot ons te nemen. Zodat de zuurgraad (lees: overstroomde zorg) niet te hoog wordt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja wat je zegt klopt, van de verhouding 1000 gevaccineerden, en 1000 ongevaccineerden gaat er veel meer personen uit de populatie ongevaccineerden die ziekenhuizen in. Dat was ooit 33x hoger, maar het beeld gaat echt significant kantelen. Helpt vaccineren niet? Jawel, een beetje, maar de andere grote peiler wordt toch echt natuurlijk immuniteit en door de zure (zorg) appel heen.Weisst![]()
https://nos.nl/l/2406341#UPDATE-container-57417432
Ontwikkelingen van het CU-congres. Zoals door mij aangekondigd.zie email 27 oktober![]()
Okquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:51 schreef quirina het volgende:
Bij
Een
Verkoudheidsymptoom
Om
De
Twee
Dagen
PCR
Bij
De
GGD
We
Weten
Het
Nu
Wel
Bedankt
Voor
De
Boodschap![]()
Nou, daar is in England dus een heel groot onderzoek naar geweest, ze werken veel beter dan eerst verwacht.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:45 schreef quirina het volgende:
Oh en thuistesten zijn niet afdoende. Wel de testen bij de ggd.
https://www.bbc.com/news/health-58899612
Bij een PCR kan het ook zo zijn dat je nog positief bevonden wordt als je allang niet meer "besmettelijk bent"
Helemaal met de hoeveelheid Ct cycles die gedaan worden.
Daarmee zeg ik overigens niet dat een PCR waardeloos is, integendeel.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Om die te kunnen gebruiken zul je toch moeten blijven testen. Aangezien je die die moet gebruiken zodra je weet dat je covid hebt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Hiep hiep hoera voor de coronapil.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
De bedrijfsarts heeft me drie keer naar de ggd gestuurd en gezegd dat thuistesten niet goed genoeg zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou, daar is in England dus een heel groot onderzoek naar geweest, ze werken veel beter dan eerst verwacht.
https://www.bbc.com/news/health-58899612
Bij een PCR kan het ook zo zijn dat je nog positief bevonden wordt als je allang niet meer "besmettelijk bent"
Helemaal met de hoeveelheid Ct cycles die gedaan worden.
Daarmee zeg ik overigens niet dat een PCR waardeloos is, integendeel.![]()
Oma kan ook overlijden aan de griep hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen willen wel weten of ze covid hebben of griep/verkouden. Want met die tweede kunnen ze wel winkelen en naar oma.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ja, wel handig inderdaad dat je weet dat je corona hebt voordat je op de IC ligtquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Om die te kunnen gebruiken zul je toch moeten blijven testen. Aangezien je die die moet gebruiken zodra je weet dat je covid hebt.![]()
![]()
Je kan beter helemaal niet op visite gaan bij ouderen en zwakkeren als je verkoudheidssymptomen hebt.![]()
Als je echt griep hebt dan heb je ook niet zo'n zin om te gaan winkelenquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oma kan ook overlijden aan de griep hoor.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Een aantal mensen had het over stoppen met testen he?quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, wel handig inderdaad dat je weet dat je corona hebt voordat je op de IC ligt
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
En dat lijkt me prima.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:40 schreef Momo het volgende:
Je weet dat dit zo is bij veel mensen, "geen covid dus ik kan gewoon alles doen"Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: