abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202255338
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:00 schreef Vallon het volgende:
OP1 Gommers: "er zal nagenoeg nooit een vuurwerkslachtoffer op de IC komen"
Kortom symboolmaatregel omdat gezien vanuit structurele zorgbelasting is er nauwelijks reden om vuurwerk te verbieden.
Huh, wat heeft dat met de ICs te maken, waarom denk je dat?
SEH.
Is nu ook vaak al overbelast.
Moet je die extra druk willen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202255364
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Formeel op het moment dat Hugo dat afkondigt, lees: nooit.
Feitelijk is het natuurlijk geen harde grens maar een met grijstinten.
Juist.
Als je gewoon iedereen met COVID naar huis stuurt met een zuurstoffles, kan de gewone zorg door. Is er nooit een code zwart. Zoiets?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202255366
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:59 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af wat code zwart in NL eigenlijk is.

Er worden namelijk nu al COVID patiënten die normaal een ziekenhuisopname kregen, naar huis gestuurd met een zuurstoffles.
eigenlijk wordt het nooit code zwart, omdat daarvoor al triage wordt toegepast, in België doen ze dat niet en nemen ze iedereen op
pi_202255380
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]
eigenlijk wordt het nooit code zwart, omdat daarvoor al triage wordt toegepast, in België doen ze dat niet en nemen ze iedereen op
Juist.
Er komt hier nooit een code zwart.
'ga maar lekker thuis uitzieken'
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202255389
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Als je gewoon iedereen met COVID naar huis stuurt met een zuurstoffles, kan de gewone zorg door. Is er nooit een code zwart. Zoiets?
Je moet het eerst eens worden over wat code zwart nu eigenlijk is. Is dat het moment dat het ziekenhuis fysiek vol ligt? Het moment dat er door overbezetting geen zorg meer geleverd kan worden op een aanvaardbaar niveau? Het moment dat er door overbezetting van ziekenhuizen een significante hoeveelheid levensjaren verloren gaat?

Het is een marketingterm geworden.
zie email 27 oktober
pi_202255395
Het is sowieso heel raar dat we vuurwerk verbieden wegens corona. Ieder jaar 1000+ slachtoffers. Met een verbod 400

Dan moet je vuurwerk verbieden ongeacht corona
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 19 november 2021 @ 23:07:18 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202255399
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh, wat heeft dat met de ICs te maken, waarom denk je dat?
SEH.
Is nu ook vaak al overbelast.
Moet je die extra druk willen?
Dan moeten we ook maar stoppen met sporten, dat zorgt voor heel wat meer SEH belasting dan 1 keertje vuurwerk knallen.

[ Bericht 10% gewijzigd door capricia op 19-11-2021 23:08:40 ]
pi_202255418
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Er komt hier nooit een code zwart.
'ga maar lekker thuis uitzieken'
Dit flikten ze ook in maart/april 2020 en weer in de winter vorig jaar. Daardoor is er ontzettend veel verborgen leed. Eigenlijk hebben wij ook een Bergamo meegemaakt.

Je ziet nu ook de oversterfte in de 80+ hard stijgen.
pi_202255442
quote:
Kortom symboolmaatregel omdat gezien vanuit structurele zorgbelasting is er nauwelijks reden om vuurwerk te verbieden.
De belasting vanuit vuurwerk is relatief beperkt, maar op de SEH's is het ook geen feestje op 't moment.
pi_202255507
Bizar, die antivaxxer bij Op1. Zou wat mij betreft nooit een podium moeten krijgen. Praat en passant ook de rellen van vanavond goed 'want je ziet wat je krijgt'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202255519
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:08 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dit flikten ze ook in maart/april 2020 en weer in de winter vorig jaar. Daardoor is er ontzettend veel verborgen leed. Eigenlijk hebben wij ook een Bergamo meegemaakt.

Je ziet nu ook de oversterfte in de 80+ hard stijgen.
Ach ja.
Wij vinden een hoesje of een snotneus of wat verhoging toch prima om mee naar de zaak te gaan, toch?
Beetje thuis uitzieken als je een covidje oploopt. Hopelijk doen de werkgever en je collega's niet al te moeilijk.
Beetje aanstellerij, een ziekenhuisopname. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202255529
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Ach ja.
Wij vinden een hoesje of een snotneus of wat verhoging toch prima om mee naar de zaak te gaan, toch?
Beetje thuis uitzieken als je een covidje oploopt. Hopelijk doen de werkgever en je collega's niet al te moeilijk.
Beetje aanstellerij, een ziekenhuisopname. :')
Gaat ie lekker?
pi_202255553
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Bizar, die antivaxxer bij Op1. Zou wat mij betreft nooit een podium moeten krijgen. Praat en passant ook de rellen van vanavond goed 'want je ziet wat je krijgt'.
Is dat die vuurwerkkerel? Zit er nu even doorheen te scrollen, wilde even het momentje genieten van Gommers zien: "Bruls, die bal gehakt. Alsof hij net in 't nieuwe jaar 26 oliebollen op heb"
  vrijdag 19 november 2021 @ 23:16:00 #64
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202255586
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:59 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af wat code zwart in NL eigenlijk is.

Er worden namelijk nu al COVID patiënten die normaal een ziekenhuisopname kregen, naar huis gestuurd met een zuurstoffles.
Code zwart is dat je normaal gezien wel mensen zou kunnen behandelen maar dat vanwege tekorten aan voorzieningen (of hier, door aanwas/drukte) dat niet meer kunt doen.
Keuzes die diep zullen ingrijpen op allereerst de patiënten, hun geliefden en natuurlijk ook zorgverleners die zich kunnen klaar maken op (zelf)verwijten en bijbehorende rouwprocessen (verlies, boos, verdriet, acceptatie)

Best heel vervelend ook te weten dat iemand geholpen had kunnen worden maar dat niet kon omdat iemand anders die plek (nofi) wegkaapte. Indirect is dat nu ook wel aan de orde maar fatsoenlijk weggemoffeld onder (verzekerings)kosten en prognoses waarbij ook artsen zelf doorgaans wel overtuigd zijn dat alles dan wel is gedaan.
Dat patiënten en mensen daaromheen vinden dat er te weinig wordt gedaan, zal vaak wel zo blijven.

Wanneer je dan als arts "weet" dat er medisch gezien nog mogelijkheden zijn maar die niet kunnen worden aangegrepen omdat er bv geen IC/zorgbed (meer) is, kan je inkerende problemen verwachten.
Los daarvan is de gemiddelde praktiserend arts daar wel weer op voorbereid maar fijn lijkt mij niet dat omstandigheden, de arts dwingen te beslissen over wie eerst, wel of niet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202255589
quote:
En alles wat ze daar om heen zeggen negeer je direct even?
Ze geven ook duidelijk aan dat de SEH veel binnen zal krijgen dus er gewoon veel druk op de zorg komt. Niet per se de IC.

Tuurlijk willen de tokkie wijken dat vuurwerk hebben, maar slaat nergens op.

Ps: Kijk ook even naar die wappie bij Op1. Die slaat direct weer een domme slag voor alle anti-vaxxers. Laat direct wel weer dat die figuren totaal geen basis hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door trein2000 op 19-11-2021 23:18:05 ]
pi_202255607
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Is dat die vuurwerkkerel? Zit er nu even doorheen te scrollen, wilde even het momentje genieten van Gommers zien: "Bruls, die bal gehakt. Alsof hij net in 't nieuwe jaar 26 oliebollen op heb"
Nee was die ambulance broeder. Die vuurwerkkerel is gewoon gevaccineerd zei die.
pi_202255610
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee die ander denk ik, niet die met die mat. Schakelde net pas in.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202255638
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee die ander denk ik, niet die met die mat. Schakelde net pas in.
Die kerel met die mat vind ik wel mooi, zo'n lekker rauw figuur. Ff verder terugkijken dan.
pi_202255639
Ik ben toch niet de enige die nooit naar die praatprogramma's kijkt :P?
pi_202255649
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
En dat is dan een ambulancebroeder......

Laat wel het niveau zien van anti-vaxxer.
Ook zo leuk dat zijn verhaal gewoon direct onderuit geschoffeld wordt door Gommers.
Heeft geen poot om op te staan met zijn ''principe''. Enige principe wat hij had was dat hij het wel best vond en geen vaccin wil. Nou lekker principe heb je dan.

Hij blijkt feitelijk niet genoeg beschermd te zijn, maar heeft er gewoon geen zin in.
Maar toch wil hij iedereen wel beschermen hoor!

8)7 8)7 8)7
  vrijdag 19 november 2021 @ 23:19:31 #71
12221 Tijn