Huh, wat heeft dat met de ICs te maken, waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:00 schreef Vallon het volgende:
OP1 Gommers: "er zal nagenoeg nooit een vuurwerkslachtoffer op de IC komen"
Kortom symboolmaatregel omdat gezien vanuit structurele zorgbelasting is er nauwelijks reden om vuurwerk te verbieden.
Juist.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Formeel op het moment dat Hugo dat afkondigt, lees: nooit.
Feitelijk is het natuurlijk geen harde grens maar een met grijstinten.
eigenlijk wordt het nooit code zwart, omdat daarvoor al triage wordt toegepast, in België doen ze dat niet en nemen ze iedereen opquote:Op vrijdag 19 november 2021 22:59 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af wat code zwart in NL eigenlijk is.
Er worden namelijk nu al COVID patiënten die normaal een ziekenhuisopname kregen, naar huis gestuurd met een zuurstoffles.
Juist.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
eigenlijk wordt het nooit code zwart, omdat daarvoor al triage wordt toegepast, in België doen ze dat niet en nemen ze iedereen op
Je moet het eerst eens worden over wat code zwart nu eigenlijk is. Is dat het moment dat het ziekenhuis fysiek vol ligt? Het moment dat er door overbezetting geen zorg meer geleverd kan worden op een aanvaardbaar niveau? Het moment dat er door overbezetting van ziekenhuizen een significante hoeveelheid levensjaren verloren gaat?quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Als je gewoon iedereen met COVID naar huis stuurt met een zuurstoffles, kan de gewone zorg door. Is er nooit een code zwart. Zoiets?
Dan moeten we ook maar stoppen met sporten, dat zorgt voor heel wat meer SEH belasting dan 1 keertje vuurwerk knallen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, wat heeft dat met de ICs te maken, waarom denk je dat?
SEH.
Is nu ook vaak al overbelast.
Moet je die extra druk willen?
Dit flikten ze ook in maart/april 2020 en weer in de winter vorig jaar. Daardoor is er ontzettend veel verborgen leed. Eigenlijk hebben wij ook een Bergamo meegemaakt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Er komt hier nooit een code zwart.
'ga maar lekker thuis uitzieken'
De belasting vanuit vuurwerk is relatief beperkt, maar op de SEH's is het ook geen feestje op 't moment.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:00 schreef Vallon het volgende:
Kortom symboolmaatregel omdat gezien vanuit structurele zorgbelasting is er nauwelijks reden om vuurwerk te verbieden.
Ach ja.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit flikten ze ook in maart/april 2020 en weer in de winter vorig jaar. Daardoor is er ontzettend veel verborgen leed. Eigenlijk hebben wij ook een Bergamo meegemaakt.
Je ziet nu ook de oversterfte in de 80+ hard stijgen.
Gaat ie lekker?quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach ja.
Wij vinden een hoesje of een snotneus of wat verhoging toch prima om mee naar de zaak te gaan, toch?
Beetje thuis uitzieken als je een covidje oploopt. Hopelijk doen de werkgever en je collega's niet al te moeilijk.
Beetje aanstellerij, een ziekenhuisopname.
Is dat die vuurwerkkerel? Zit er nu even doorheen te scrollen, wilde even het momentje genieten van Gommers zien: "Bruls, die bal gehakt. Alsof hij net in 't nieuwe jaar 26 oliebollen op heb"quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Bizar, die antivaxxer bij Op1. Zou wat mij betreft nooit een podium moeten krijgen. Praat en passant ook de rellen van vanavond goed 'want je ziet wat je krijgt'.
Code zwart is dat je normaal gezien wel mensen zou kunnen behandelen maar dat vanwege tekorten aan voorzieningen (of hier, door aanwas/drukte) dat niet meer kunt doen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:59 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af wat code zwart in NL eigenlijk is.
Er worden namelijk nu al COVID patiënten die normaal een ziekenhuisopname kregen, naar huis gestuurd met een zuurstoffles.
En alles wat ze daar om heen zeggen negeer je direct even?quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:00 schreef Vallon het volgende:
Nee was die ambulance broeder. Die vuurwerkkerel is gewoon gevaccineerd zei die.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat die vuurwerkkerel? Zit er nu even doorheen te scrollen, wilde even het momentje genieten van Gommers zien: "Bruls, die bal gehakt. Alsof hij net in 't nieuwe jaar 26 oliebollen op heb"
Nee die ander denk ik, niet die met die mat. Schakelde net pas in.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat die vuurwerkkerel? Zit er nu even doorheen te scrollen, wilde even het momentje genieten van Gommers zien: "Bruls, die bal gehakt. Alsof hij net in 't nieuwe jaar 26 oliebollen op heb"
Die kerel met die mat vind ik wel mooi, zo'n lekker rauw figuur. Ff verder terugkijken dan.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee die ander denk ik, niet die met die mat. Schakelde net pas in.
En dat is dan een ambulancebroeder......quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Bizar, die antivaxxer bij Op1. Zou wat mij betreft nooit een podium moeten krijgen. Praat en passant ook de rellen van vanavond goed 'want je ziet wat je krijgt'.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet het eerst eens worden over wat code zwart nu eigenlijk is. Is dat het moment dat het ziekenhuis fysiek vol ligt? Het moment dat er door overbezetting geen zorg meer geleverd kan worden op een aanvaardbaar niveau? Het moment dat er door overbezetting van ziekenhuizen een significante hoeveelheid levensjaren verloren gaat?
Het is een marketingterm geworden.
Ik sloot toevallig een programma af en toen kwam ik op 1 (letterlijk Op1) terecht, toen even 5 minuutjes meegekregen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:18 schreef Bliksem92 het volgende:
Ik ben toch niet de enige die nooit naar die praatprogramma's kijkt?
Die antivaxxer gekkie kwam pas na het matje figuur.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die kerel met die mat vind ik wel mooi, zo'n lekker rauw figuur. Ff verder terugkijken dan.
Ik ook niet, zogenaamde experts die niks toevoegen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:18 schreef Bliksem92 het volgende:
Ik ben toch niet de enige die nooit naar die praatprogramma's kijkt?
die is ambulance broederquote:Op vrijdag 19 november 2021 23:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die antivaxxer gekkie kwam pas na het matje figuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |