abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202256515
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:11 schreef Momo het volgende:
Zelfs als je nu alles in een strenge lockdown zou gooien, is het al te laat volgens mij om dit nog redelijk te krijgen. De zorg gaat overspoeld worden komende weken....
Dit gaat heel lelijk worden inderdaad.
zie email 27 oktober
pi_202256517
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:11 schreef Momo het volgende:
Zelfs als je nu alles in een strenge lockdown zou gooien, is het al te laat volgens mij om dit nog redelijk te krijgen. De zorg gaat overspoeld worden komende weken....
dat is het punt waarop Rutte en de Jonge liegen.
pi_202256520
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe snel denk jij dat er een totale lockdown komt?
Met als gevolg dat half Nederland afbrandt.
zie email 27 oktober
  zaterdag 20 november 2021 @ 00:13:44 #104
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202256525
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Shoot the messenger.

Bedoel, de zorg is het eindstation, waar het mis gaat. Alle voorliggende stadia, de politiek, ons eigen gedrag etc, maakt dat we hier gekomen zijn.
Niet dat het te verdedigen is dat mensen boos op artsen worden, maar zo afstandelijk en koel denk je er natuurlijk niet over na als je verteld wordt dat ze je geliefde niet kunnen helpen, niet omdat ze niet weten hoe, maar omdat er geen plek is.
pi_202256527
quote:

[..]
Shoot the messenger.

Bedoel, de zorg is het eindstation, waar het mis gaat. Alle voorliggende stadia, de politiek, ons eigen gedrag etc, maakt dat we hier gekomen zijn.
1 van de heftigste momenten in je leven en ze komen en zeggen: “We kunnen hem/haar niet meenemen, ziekenhuis is vol” terwijl je weet dat dat inhoudt dat diegene overlijdt. Kans is groot dat je je emotie dan niet de baas bent.

Is het goed te praten? Nee. Is het begrijpelijk? Absoluut.
pi_202256537
M.a.w ga nog snel een paar keer uit eten komende week, daarna kan het een aantal maanden niet meer!
Alpha kenny one
pi_202256541
Woensdag weer OMT-vergadering. Dan zal vrijdag wel een aanscherping komen.
zie email 27 oktober
pi_202256542
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Met als gevolg dat half Nederland afbrandt.
Beetje polderen is wat we nu zien. Ben hier ook het echt gelukkig mee.

Mss een vaccinatieplicht?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 20 november 2021 @ 00:14:57 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202256545
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe snel denk jij dat er een totale lockdown komt?
Vraag me af of ze dat gaan doen, alleen onder grote druk eventueel. Ze slaan nu natuurlijk een modderfiguur als ze eerst terug gaan naar vorige winter, politieke belangen lala. Nederland is alleen niet het land dat zegt fuck de zorg....
pi_202256548
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:27 schreef Nober het volgende:

[..]
Zolang de zorg opschalen geen prioriteit is blijf je aanmodderen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hoeveel extra bedden denk je nodig te hebben als er een grote groep mensen blijft weigeren zich te vaccineren of aanmaakt regelen te houden?

Het enige wat jouw artikelen laten zien is dat het gruwelijk moeilijk is om mensen te vinden die in de zorg willen werken.
pi_202256550
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Beetje polderen is wat we nu zien. Ben hier ook het echt gelukkig mee.

Mss een vaccinatieplicht?
Je prikt je hier ook niet meer uit, dit wordt hoe dan ook heel lelijk de komende weken.
zie email 27 oktober
pi_202256552
Lekker 010 slopen :D willem engel al strafbaar inmiddels?
pi_202256568
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:15 schreef tim020hoorn het volgende:
Lekker 010 slopen :D willem engel al strafbaar inmiddels?
Wat heeft Engel daarmee te maken? Wat heeft ie nu weer gezegd?
  zaterdag 20 november 2021 @ 00:18:02 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202256589
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat heeft Engel daarmee te maken? Wat heeft ie nu weer gezegd?

pi_202256609
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag me af of ze dat gaan doen, alleen onder grote druk eventueel. Ze slaan nu natuurlijk een modderfiguur als ze eerst terug gaan naar vorige winter, politieke belangen lala. Nederland is alleen niet het land dat zegt fuck de zorg....
Zo langzamerhand kom je op het punt dat het ook gaat om wat de politie aan kan. Heb je de beelden uit Rotterdam gezien vanavond? Dat was echt niet mis, ik heb het hier voorspeld, het gaat alleen maar verruwen. Uitzichtloosheid, onbetrouwbare overheid, onvrijheid, mensen die zich genept voelen. Dat is een recept voor onrust.

Aan de andere kant, als je straks code zwart moet afkondigen kan Frits de ziekenhuisportier met z'n dertig kilo overgewicht het ook niet meer alleen baas. Dit wordt naast een medisch probleem ook steeds meer een openbare orde issue.

Even voor de helderheid. Ik ben tegen geweld, moedig het niet aan, keur het af. Ik zie slechts bepaalde ontwikkelingen en patronen waarvan het verleden en internationale context leert dat het tot geweld kan leiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 20-11-2021 00:29:25 ]
zie email 27 oktober
pi_202256611
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
1 van de heftigste momenten in je leven en ze komen en zeggen: “We kunnen hem/haar niet meenemen, ziekenhuis is vol” terwijl je weet dat dat inhoudt dat diegene overlijdt. Kans is groot dat je je emotie dan niet de baas bent.

Is het goed te praten? Nee. Is het begrijpelijk? Absoluut.
Ik ben helaas wel wat gewend. In mijn persoonlijke leven. Ik sta eigenlijk wel altijd achter de manier van triage in NL. Ook als het je persoonlijke geliefde of kind betreft. (Eigen ervaring)
Maar goed, ja. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die hun emoties niet in de hand gaan hebben. Helaas.
Dat botvieren op zorgpersoneel is nooit okay.
Ik heb daar geen begrip voor.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 20 november 2021 @ 00:21:47 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202256629
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:14 schreef falling_away het volgende:
M.a.w ga nog snel een paar keer uit eten komende week, daarna kan het een aantal maanden niet meer!
Morgen! ^O^
pi_202256633
quote:

[..]
Shoot the messenger.

Bedoel, de zorg is het eindstation, de brenger van de boodschap dat het mis gaat. Alle voorliggende stadia, de politiek, ons eigen gedrag etc, maakt dat we hier gekomen zijn.
Rationeel gezien heb je natuurlijk gelijk. Maar ik zou ook gek worden als mijn ouders niet geholpen worden en daardoor overlijden, terwijl je weet dat ze het met een behandeling waarschijnlijk wel zouden overleven. Mijn ouders die net met pensioen zijn, en hun hele leven keihard gewerkt hebben voor deze maatschappij. Dan zou je haast in staat zijn om met dreiging een behandeling af te dwingen, maar dat kan natuurlijk niet.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202256665
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:22 schreef Galvez het volgende:

[..]
Rationeel gezien heb je natuurlijk gelijk. Maar ik zou ook gek worden als mijn ouders niet geholpen worden en daardoor overlijden, terwijl je weet dat ze het met een behandeling waarschijnlijk wel zouden overleven. Mijn ouders die net met pensioen zijn, en hun hele leven keihard gewerkt hebben voor deze maatschappij. Dan zou je haast in staat zijn om met dreiging een behandeling af te dwingen, maar dat kan natuurlijk niet.
Dus dan zou je wel iemands anders ouders, of kind(!) gewoon van de IC afgooien zodat je eigen ouders voorrang hebben. En daarvoor bedreig en mishandel je desnoods het zorgpersoneel?

Nee. Ik begrijp dat niet.

Maar goed. Laten we het er op houden dat het zorgelijk genoeg is allemaal. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202256676
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus dan zou je wel iemands anders ouders, of kind(!) gewoon van de IC afgooien zodat je eigen ouders voorrang hebben. En daarvoor bedreig en mishandel je desnoods het zorgpersoneel?

Nee. Ik begrijp dat niet.

Maar goed. Laten we het er op houden dat het zorgelijk genoeg is allemaal. :{
Triage kan behoorlijk unfair aanvoelen natuurlijk. Als je ouders die hun hele leven lang hard gewerkt hebben dood moeten gaan omdat ze een iets jongere crimineel willen helpen voelt dat wel wrang natuurlijk. Maar daar kijkt triage niet naar.
pi_202256677
quote:

[..]
Shoot the messenger.

Bedoel, de zorg is het eindstation, de brenger van de boodschap dat het mis gaat. Alle voorliggende stadia, de politiek, ons eigen gedrag etc, maakt dat we hier gekomen zijn.
De reden waar we hier gekomen zijn bestaat uit drie letters; v. v. d.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202256685
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef Galvez het volgende:

[..]
Triage kan behoorlijk unfair aanvoelen natuurlijk. Als je ouders die hun hele leven lang hard gewerkt hebben dood moeten gaan omdat ze een iets jongere crimineel willen helpen voelt dat wel wrang natuurlijk. Maar daar kijkt triage niet naar.
En dat weet je dus ook niet. Of er een crimineel of een zwangere ongevaccineerde vrouw ligt..toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202256693
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Goed punt. Mensen die de afgelopen 20 jaar op VVD gestemd hebben zouden achteraan moeten sluiten, maar dat is in de praktijk helaas niet uitvoerbaar.
pi_202256696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Eens.
Als moet ik meteen zeggen dat landen zonder VVD om ons heen er niet veel beter aan toe zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202256701
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:29 schreef capricia het volgende:

[..]
En dat weet je dus ook niet. Of er een crimineel of een zwangere ongevaccineerde vrouw ligt..toch?
Misschien, maar je kan er hoe dan ook niets mee. Maar er is een aanzienlijke kans dat dat wel gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')