Gedeeltelijk waar. Maar alleen waren ze net zo slagvaardig als de PVV. PVDA , D66, CDA en CU hebben gezellig meegedaan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De reden waar we hier gekomen zijn bestaat uit drie letters; v. v. d.
Veel en veel tekort door de bocht. In Oostenrijk is de VVD toch ook niet aan de macht, of in Duitsland. Daar loopt het ook als een gek op.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De reden waar we hier gekomen zijn bestaat uit drie letters; v. v. d.
Stel gewoon een maximum aantal coronapatiënten op de IC in. In de tijd dat één coronapatient op de IC ligt kunnen meerdere kankerpatiënten geopereerd worden en daarna terecht op de recovery. Waarom zou het leven van één coronapatient voorrang moeten krijgen op dat van vijf kanker- of hartpatiënten?quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:28 schreef Galvez het volgende:
[..]
Triage kan behoorlijk unfair aanvoelen natuurlijk. Als je ouders die hun hele leven lang hard gewerkt hebben dood moeten gaan omdat ze een iets jongere crimineel willen helpen voelt dat wel wrang natuurlijk. Maar daar kijkt triage niet naar.
Omdat iemand die dreigt te stikken altijd acuter is dan een kanker.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stel gewoon een maximum aantal coronapatiënten op de IC in. In de tijd dat één coronapatient op de IC ligt kunnen meerdere kankerpatiënten geopereerd worden en daarna terecht op de recovery. Waarom zou het leven van één coronapatient voorrang moeten krijgen op dat van vijf kanker- of hartpatiënten?
Je weet best waarom dat zo is en hoe dat werkt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stel gewoon een maximum aantal coronapatiënten op de IC in. In de tijd dat één coronapatient op de IC ligt kunnen meerdere kankerpatiënten geopereerd worden en daarna terecht op de recovery. Waarom zou het leven van één coronapatient voorrang moeten krijgen op dat van vijf kanker- of hartpatiënten?
Tja. Vaccinatieplicht dan maar. En een lockdown. Afgedwongen door het leger.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:31 schreef Galvez het volgende:
[..]
Misschien, maar je kan er hoe dan ook niets mee. Maar er is een aanzienlijke kans dat dat wel gebeurt.
Die moeten dan maar gewoon solidair zijn met de lijers van de vvd en vrijwillig van de brug springen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar. Maar alleen waren ze net zo slagvaardig als de PVV. PVDA , D66, CDA en CU hebben gezellig meegedaan.
Mha ligt eraan hoe je het bekijkt. Veel andere landen om ons heen hebben wel een veel lagere vaccinatiegraad dan wij. Alleen België is volgens mij een uitzondering. Net bij Op1 zei Gommers ook dat de mensen die nu gevaccineerd zijn en die in het ziekenhuis komen vaak ouderen zijn met meerdere kwalen dus een booster had zeker geholpen ook omdat ze een verzwakt immuunsysteem hebben. Maar voor corona was griep ook altijd een groot probleem in Nederland als er een wat grotere griepgolf was. Dus een wat ruim ingerichte zorgsysteem had nu waarschijnlijk wel beter geweest (niet dat je alles zonder maatregelen had kunnen doen maar je had wel meer speel ruimte).quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Als moet ik meteen zeggen dat landen zonder VVD om ons heen er niet veel beter aan toe zijn.
Tsja, dan houdt het dus gewoon op. Dan moeten die kankerpatiënten maar gewoon solidair zijn en hun leven offeren zodat één zeventigjarige coronapatiënt nog een paar maanden of jaren met sterk verminderde kwaliteit van leven in leven mag blijven.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:35 schreef Galvez het volgende:
[..]
Omdat iemand die dreigt te stikken altijd acuter is dan een kanker.
Vaccinatieplicht ben ik fel tegen. Lockdown is een zwaar middel, maar wat moet, dat moet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. Vaccinatieplicht dan maar. En een lockdown. Afgedwongen door het leger.
Zodat jouw ouders een plek op de IC kunnen krijgen.
Anderen kiezen weer heel iets anders.
En vinden hun bedrijf, hun geld of hun vrijheid belangrijker.
Het was niet de vraag of de bom zou ontploffen maar wanneer. Dus wat er gebeurt is vandaag in Rotterdam had ik eigenlijk wel een keer verwacht. Er zijn in mijn ogen gewoon teveel fouten gemaakt door de politiek. Er zijn best veel regels bij infectieziekte bestrijding overtreden in mijn ogen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Veel en veel tekort door de bocht. In Oostenrijk is de VVD toch ook niet aan de macht, of in Duitsland. Daar loopt het ook als een gek op.
Het probleem is veel gecompliceerder, het zit in een combinatie van factoren. Onvrijheid, onzekerheid, slechte overheidscommunicatie, verwachtingenmanagement. Maar ook bijvoorbeeld de extreem ongelijke verdeling van de ziektelast, voor de mensen tot 50 jaar doe je in feite al twee jaar een beroep op solidariteit.
En dat is nou eenmaal een keer eindig, zeker als het eindpunt uit zicht raakt.
En dan ben ik uiteraard lang niet volledig. Maar het is een cocktail van heel veel factoren...
Hoe snoeihard het wellicht ook is, maar je mag je afvragen of het zich wel loont om alles op alles te zetten en de gezondheid en levens van andere zorgbehoevenden op te offeren zodat de beschreven ouderen "gered" kunnen worden. Je mag je afvragen of die ouderen überhaupt levend van de IC af komen en zo ja, of ze dan een paar maanden of een jaar later nog in leven zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Net bij Op1 zei Gommers ook dat de mensen die nu gevaccineerd zijn en die in het ziekenhuis komen vaak ouderen zijn met meerdere kwalen dus een booster had zeker geholpen ook omdat ze een verzwakt immuunsysteem hebben.
[..]
Juist.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:42 schreef Galvez het volgende:
[..]
Vaccinatieplicht ben ik fel tegen. Lockdown is een zwaar middel, maar wat moet, dat moet.
Beleidsmakers hebben willens en wetens besmettingen op laten lopen. En zelfs nu nog slappe maatregelen die we vooral op gericht zijn op ongevaccineerden te pesten, terwijl daar niet het enige probleem zit.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ben ik tot een zeker hoogte met je eens. Als er nu nog een lockdown komt vind ik dat de focus volledig moet zijn op het boosten van de risicogroep en daarna 2 weken wachten om het te laten in werken. De gegeven zijn bekent uit Engeland dat het zeker voor de risicogroep helpt. Daarna zou je gewoon moeten zeggen we hebben een x aantal bedden voor de ic en x aantal voor het ziekenhuis voor covid patiënten. Voor de rest richten we ons nu op achtergestelde zorg omdat daar veel meer levensjaren te winnen zijn. (wat trouwens ook vaak ouderen zijn)quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe snoeihard het wellicht ook is, maar je mag je afvragen of het zich wel loont om alles op alles te zetten en de gezondheid en levens van andere zorgbehoevenden op te offeren zodat de beschreven ouderen "gered" kunnen worden. Je mag je afvragen of die ouderen überhaupt levend van de IC af komen en zo ja, of ze dan een paar maanden of een jaar later nog in leven zijn.
Op zijn plaats of niet, maar dat was voor corona al aan de orde van de dag in bepaalde steden en stadsdelen. En waarom ook niet? Degenen die overheids- of (in dit geval) zorgpersoneel bedreigen krijgen negen van de tien keer nl. gewoon hun zin, dus het bedreigen loont.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dus bedreigingen naar het zorgpersoneel is echt totaal niet op zijn plaats. Punt.
Op het moment dat jij of je directe familie ziekenhuispersoneel bedreigt, mogen ze je wat mij betreft per direct op de stoep flikkeren hoor. Zero tolerance.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dus bedreigingen naar het zorgpersoneel is echt totaal niet op zijn plaats. Punt.
Klopt daar heb ik ook nooit wat van begrepen zeker toen bij het vaccinatieproces. Dat je geen vaccin wilt prima maar laat de mensen met rust die ze geven die doen alleen maar hun werk.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Ja. Zelfs prikbussen die maar niet meer kwamen..quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt daar heb ik ook nooit wat van begrepen zeker toen bij het vaccinatieproces. Dat je geen vaccin wilt prima maar laat de mensen met rust die ze geven die doen alleen maar hun werk.
Het komt zich er simpelweg op neer te kiezen wat men wil; zo veel mogelijk levens en gezonde levensjaren redden of een paar duizend coronapatiënten hooguit een paar maanden of jaren langer in slechte gezondheid in leven te houden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ben ik tot een zeker hoogte met je eens. Als er nu nog een lockdown komt vind ik dat de focus volledig moet zijn op het boosten van de risicogroep en daarna 2 weken wachten om het te laten in werken. De gegeven zijn bekent uit Engeland dat het zeker voor de risicogroep helpt. Daarna zou je gewoon moeten zeggen we hebben een x aantal bedden voor de ic en x aantal voor het ziekenhuis voor covid patiënten. Voor de rest richten we ons nu op achtergestelde zorg omdat daar veel meer levensjaren te winnen zijn. (wat trouwens ook vaak ouderen zijn)
Treurig, terwijl dat toch echt de grote winst zitquote:Op vrijdag 19 november 2021 18:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Sprak van de week wat prominente GGD artsen. Die staan het huilen nader bij dan het lachen.
Worden enorm gehinderd in hun werk, kunnen de kwetsbare groepen niet bereiken (mag niet, mag geen capaciteit naartoe voor individuele of kleinschalige groepsgesprekken terwijl dat het enige is wat helpt) en zien het keihard mis gaan...
Het is echt treurig dat we dit aan alle kanten zo mis laten gaan in Nederland
Dat had niet gehoeven
Ik heb voor het gemak alle evenementen tot eind juni maar vast afgeschreven.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:31 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Awakenings in de gashouder 1 januari
z’n 750K zijn er de afgelopen 24 weken besmet geraakt. Ik ben zelf sinds 17 weken geleden volledig gevaccineerd, laten we voor het gemak aanhouden dat iedereen een kans gehad kan hebben rond z’n 15 weken geleden. Dan hebben we het over 510K besmettingen, als je daarvan 50% neemt voor besmettingen onder ongevaccineerden heb je z’n 250K besmettingen, als we uit gaan van 8K besmettingen onder onder gevaccineerden per dag, zit je per week op 56K besmettingen, je hebt dan 25 weken nodig om iedereen te raken die ongevaccineerd is. Veel hebben echter allang een besmetting gehad, en niet gemerkt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
~50% besmettingen in ongevaccineerden, dus voor t gemak 12.000 per dag. 1.5 miljoen ongevaccineerden dus ~130 dagen
Oftewel, zo rond maart. Geen rekening houdend met andere factoren. Dit lijkt me niet houdbaar tot maart.
Red Team en Ex-Leden krijgen sowieso te veel podium in de media mij dunkt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:31 schreef Bliksem92 het volgende:
Red Team krijgt ook weer flink de ruimte bij Nieuwsuur. Die lui duiken meerdere keren per week op bij de NOS.
Ik ook, maar begin wel steeds meer die kant op te bewegen.quote:
Zal ik nog maar een weekje bijboeken?quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:14 schreef trein2000 het volgende:
Woensdag weer OMT-vergadering. Dan zal vrijdag wel een aanscherping komen.
Dat gaat nooit gebeuren, die bedreigende en intimiderende families krijgen gewoon hun zin.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Op het moment dat jij of je directe familie ziekenhuispersoneel bedreigt, mogen ze je wat mij betreft per direct op de stoep flikkeren hoor. Zero tolerance.
Zeker in het vaccin tijdperk en na boosters. Boosters hebben voor de niet risicogroep niet zoveel extra zin wat ik tot nu toe gezien heb (maar ik laat me positief verrassen als het wel zo was). Maar infectieziekte zoeken altijd de zwakste en ja soms betekent dat gewoon het einde helaas.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het komt zich er simpelweg op neer te kiezen wat men wil; zo veel mogelijk levens en gezonde levensjaren redden of een paar duizend coronapatiënten hooguit een paar maanden of jaren langer in slechte gezondheid in leven te houden.
Wat heeft dat er nou mee te makenquote:Op vrijdag 19 november 2021 21:09 schreef bianconeri het volgende:
Politie gaat straks ingrijpen en die wappie schaapjes gaan morgen weer roepen dat ze vreedzaam aan het demonstreren waren en dat je dat niet meer in NL mag. Dat het een schande is dat de politie ingrijpt.
Voorspelbaar.
Maar wat een mafketels zeg. Alleen dat is al reden om 2G gewoon in te voeren. Klaar!
Gaat niet gebeuren want fundamentalistische grefo's in het kabinet. Jij en ik moeten onze QR code zelfs laten zien wanneer we op het terras willen zitten, maar als een paar honderd grefo's in een kerk als een stel zombies psalmen wil opdreunen en aerosolen verspreiden mag dat gewoon zonder QR-code, 2G enz.quote:
Daar ben ik het uiteraard volledig mee eens, last daar geen onduidelijkheid over bestaan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 00:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |