SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
zie email 27 oktober![]()
![]()
Goed moment voor een lockdown voor “twee weken” voor deze groep die massaal het ziekenhuis bevolkt!
Zei hij totaal zonder eigen belang.zie email 27 oktober![]()
Onderhand eens zorgen dat je de zorg op orde krijgt. Structureel meer IC-capaciteit, Mensen werven, bureaucratie overboord, betere primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, betere onderlinge samenwerking, meer salaris etc. En dan niet alleen als zorgbestuurders naar de overheid kijken, maar ook je eigen verantwoordelijkheid nemen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:32 schreef OProg het volgende:
Maar goed, dit gaat volgend jaar natuurlijk ook gewoon weer gebeuren op deze manier. Dus wat is nu het plan verder?Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Gok alleen het laatste, maar het is maar de vraag of je daarmee de mensen die kwetsbaar zijn bereikt. Dat kun je beter met boosters doen. Nadat Isral begon met boosters ging het ook beter. Of we nou een paar jongeren extra vaccineren heeft denk ik niet zoveel zin.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Met 2G win je op een aantal fronten:
1. Je laat de economie gewoon draaien
2. Ongevaccineerden krijgen minder kans om besmet te raken tijdens sociale activiteiten in bepaalde ruimtes
3. Je trekt er waarschijnlijk een klein deel van de weigeraars toch mee over de streep, los van de hardliners die uit religieuze overwegingen sowieso niks willen.![]()
Ach, die studentjes van tegenwoordig hebben de mentale weerbarstigheid van een gekookte aardappel. Ze kunnen niets meer hebben, watjes. Ze hadden in mijn tijd moeten leven, dan moest je mee met je moeder naar haar werk omdat ik naar de basisschool wilde!quote:Op donderdag 11 november 2021 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goed moment voor een lockdown voor “twee weken” voor deze groep die massaal het ziekenhuis bevolkt!
Zei hij totaal zonder eigen belang.
(of in elk geval, zo wordt het dan gebracht)![]()
De vaccins spelen inderdaad zeker een rol. Ten tweede komt het door het feit dat er momenteel erg veel besmettingen zijn onder jongeren, die hebben gewoon een nihil risico om ernstig ziek te worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat komt door de vaccins. We zitten echt heel hoog met het aantal besmettingen en percentage. De testcapaciteit was 150k en is nu 90k ofzo. En toch komen we aan dat record.Dit. Maar als je dat zegt worden mensen boos. De vaccins werken zogenaamd fantastisch, het ligt voor de volle 100% aan de ongevaccineerden. Ik denk voornamelijk dat bepaalde figuren simpelweg een zondebok nodig hebben om hun woede, frustratie en angst op te botvieren.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We gaan ongevaccineerden de schuld geven. Of de jongeren. Of de ouderen. Of de horeca. Of de scholen. Of de overheid zelf. Het komt er enkel vooral op neer dat de vaccins gewoon niet (goed) genoeg werken; niet in een winterseizoen. Boosters kunnen helpen voor de zeer korte termijn; maar dan hebben we in het voorjaar of volgend najaar weer dezelfde issues.Hier kun je nog wel eens in vergissen denk ik. Die 100% gaat nooit worden gehaald. Laag in de negentig als hoogste qua percentage (boven de 12 jaar).quote:Op donderdag 11 november 2021 15:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die wisten dit vanmorgen al waarschijnlijk, maar dan nog 16000 is fucking veel, maar het gaat er echt om wie er in de ziekenhuizen terecht gaan komen en dat zijn vooral de ongevaccineerden. Dus ik snap wel dat het dilemma groot is, maar mijn idee zou zijn om morgen per 01-12 een 2G-beleid af te kondigen, moet je eens kijken hoeveel mensen er dan ineens richting een vaccinatie gaan'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nostalgie naar de tijd toen heel dit gebeuren nog nieuw en spannend wasquote:Op donderdag 11 november 2021 15:36 schreef chratnox het volgende:
Eerlijk is eerlijk, dit topic voelt wel als vanouds vandaag. Alles is kut, maatregelen zijn kut, geen maatregelen zijn kut, de cijfers zijn te hoog, niet hoog genoeg. Te incompleet, geen trend, duidelijk en onduidelijk.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
De snowflake generatie ! /squote:Op donderdag 11 november 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach, die studentjes van tegenwoordig hebben de mentale weerbarstigheid van een gekookte aardappel. Ze kunnen niets meer hebben, watjes. Ze hadden in mijn tijd moeten leven, dan moest je mee met je moeder naar haar werk omdat ik naar de basisschool wilde!
(of in elk geval, zo wordt het dan gebracht)![]()
fijn fiskequote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Boosters heb je sowieso ook nodig, maar het gaat er mij vooral om dat ik het niet fair vind dat je allerlei mensen en sectoren nog aan banden gaat leggen, terwijl een kleine minderheid deze effecten van overbelasting van de zorg veroorzaken.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gok alleen het laatste, maar het is maar de vraag of je daarmee de mensen die kwetsbaar zijn bereikt. Dat kun je beter met boosters doen. Nadat Isral begon met boosters ging het ook beter. Of we nou een paar jongeren extra vaccineren heeft denk ik niet zoveel zin.Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Wat een ontzettend moeilijke vraag dit. Die ga je echt niet nu al stellen. Die stellen we tijdens de parlementaire enqete waar niemand er een actieve herinnering meer aan heeft.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:32 schreef OProg het volgende:
Maar goed, dit gaat volgend jaar natuurlijk ook gewoon weer gebeuren op deze manier. Dus wat is nu het plan verder?![]()
![]()
Geen 100%, maar wel voor een aanzienlijk deel, en dit is momenteel n van de weinige zaken waar we wel invloed hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit. Maar als je dat zegt worden mensen boos. De vaccins werken zogenaamd fantastisch, het ligt voor de volle 100% aan de ongevaccineerden. Ik denk voornamelijk dat bepaalde figuren simpelweg een zondebok nodig hebben om hun woede, frustratie en angst op te botvieren.I'll give you something to do![]()
Wel goed dat dit onderzoek is gedaan.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zei hij totaal zonder eigen belang.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
'6 april is het weer voorbij!'quote:Op donderdag 11 november 2021 15:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nostalgie naar de tijd toen heel dit gebeuren nog nieuw en spannend wasTap tap tap![]()
Dit straalt niet echt ambitie uit, voor minder dan 50k komt Dick geen nieuwe taart meer in dit topic bezorgen hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:37 schreef opreis het volgende:
op naar de 20.000! Toch wel goed dat ze het nog een weekje hebben aangekeken.![]()
2026 of 2027? Zullen we nu vast inzetten?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
'6 april is het weer voorbij!'![]()
Dat was cht een kuttijd.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nostalgie naar de tijd toen heel dit gebeuren nog nieuw en spannend was[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De besmettingscijfers boeien niet, het is logisch dat die stijgen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Zelfs in Portugal stijgen de cijfers alweer met een 98% vaccinatiegraad. Afwachten of de zorg mee stijgt, maar ook daar lijkt het er op dat 98% niet genoeg gaat zijn. Dus dan gaat 100% je niet opeens redden. Ik denk niet dat we deze cijfers zouden hebben als dat voornamelijk komt door de ongevaccineerden.
Zoals je zelf al aangeeft, het gaat om de zorg en dan met name de IC. Die lijk al veel minder hard te stijgen dan vorige pieken overigens.
Maar als daar dus (bijna) enkel ongevaccineerden liggen dan ligt het dus niet zozeer aan de werking van het vaccin zelf.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Gezellig thuiswerken, Tiger King kijken, wandelen, en beertjes voor het raam zettenquote:Op donderdag 11 november 2021 15:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
'6 april is het weer voorbij!'![]()
![]()
Nog even solidair zijn. Misschien kunnen ze nog ergens een opgewarmd lijk vinden die kan melden dat het in de oorlog ook niet leuk was.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zei hij totaal zonder eigen belang.![]()
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.![]()
Ja, deze cijfers hadden we niet gehad als er een week eerder was opgetredenquote:Op donderdag 11 november 2021 15:37 schreef opreis het volgende:
op naar de 20.000! Toch wel goed dat ze het nog een weekje hebben aangekeken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Zondebok is inderdaad nodig; dat motiveert de overheid ook natuurlijk; door telkens subtiel bepaalde groepen specifiek te benoemen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:38 schreef HowardRoark het volgende:
Dit. Maar als je dat zegt worden mensen boos. De vaccins werken zogenaamd fantastisch, het ligt voor de volle 100% aan de ongevaccineerden. Ik denk voornamelijk dat bepaalde figuren simpelweg een zondebok nodig hebben om hun woede, frustratie en angst op te botvieren.
Toegeven dat de vaccins niet onze redding gaan zijn staat gelijk aan toegeven dat ze fout zaten en geen back-up plan hebben & dat willen ze zo lang mogelijk uitstellen natuurlijk. Nu zal het wel zo gedraaid worden dat de vaccins pas goed genoeg werken met een booster. Totdat die ook niet meer genoeg effect leveren.
Er moet gewoon gekeken worden naar andere lange termijn opties; op deze manier zitten we er elke winter aan vast.![]()
Ja, die citaten uit de eerste 20 topics zijn wel vermakelijk zo achteraf.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wel mooi dat het zo hard gaat nu, hopelijk doet dat beseffen dat dit virus zich niet laat temmen of micro managen."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]![]()
Ok RIVM, bedankt voor deze info. Komt in een kolommetje op pagina 6 en weer doorrrrrrr. Met vanavond: Wouke van Scherreburg, Diederik Gommers, Marino van Zelst en Ernst Kuipers. Discussieonderwerp: jeugd en cultuur, het verborgen gevaar. Het lijken onschuldige kindjes met hun toekomst voor zich, maar het zijn de superspreaders die het voor u als babyboomer onmogelijk maken om 120 te worden. Moeten de scholen dicht of zijn mondkapjes op de peuterspeelzaal voldoende?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zei hij totaal zonder eigen belang.
Plus in het financile nieuws: tips over welke landen u als eerste met uw booster binnenkomt om de erfenis over de balk te smijten!![]()
Dit was de situatie vorig jaar begin november, toen waren er gemiddeld 70.000 besmettingen. Dus veel minder dan nu, maar check die ziekenhuizen en IC.quote:Coronapatinten in het ziekenhuis
Het aantal mensen dat is opgenomen in het ziekenhuis is gestegen met 108. In totaal liggen nu 2.653 coronapatinten in het ziekenhuis. Van hen liggen er 609 op de intensive care. Daarmee is het aantal coronapatinten op de ic's gestegen met 22. Het aantal door Covid-19 veroorzaakte sterfgevallen nam het afgelopen etmaal met 113 toe. Dat betekent niet dat al deze mensen de afgelopen 24 uur zijn overleden. Deze informatie wordt soms met wat vertraging doorgegeven aan het RIVM. Maandag werd bekend dat 29 mensen recentelijk waren overleden aan het coronavirus. Later meer. ANPblablablabla![]()
Overigens blijf ik van mening dat ik lockdowns in welke mate dan ook ontzettend slecht voor de gezondheid van mensen vind.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
En als het morgen maar 14/15k besmettingen zijn dan lijkt het opeens mee te vallen![]()
_____
Gelukkig is 84% gevaccineerd dus zo erg zijn deze cijfers niet, zelfs al wordt het 30k.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:37 schreef opreis het volgende:
op naar de 20.000! Toch wel goed dat ze het nog een weekje hebben aangekeken.![]()
We werken allemaal mee aan groepsimmuniteitFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Als je nooit uit de coronapandemie komt dan komt er ook geen parlementaire enqute.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat een ontzettend moeilijke vraag dit. Die ga je echt niet nu al stellen. Die stellen we tijdens de parlementaire enqete waar niemand er een actieve herinnering meer aan heeft.
[ afbeelding ]
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ben wel blij dat het de volksnaam Corona heeft gekregenquote:Op donderdag 11 november 2021 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, die citaten uit de eerste 20 topics zijn wel vermakelijk zo achteraf.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:08 schreef LTVDK het volgende:
Moeten we nu stoppen met matige SARS grapjes of krijgt deze een nieuwe naam?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
In NL gaat het blijkbaar ook rap met gevaccineerden in de ziekenhuizen, dus ook op dat vlak zijn er wel verbeteringen mogelijk imo. Ik ontken ook echt niet dat het vaccin iets doet. Ik ontken enkel dat het onze redding gaat zijn. Ze werken; maar niet goed genoeg om aan maatregelen te ontkomen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De besmettingscijfers boeien niet, het is logisch dat die stijgen.
Zoals je zelf al aangeeft, het gaat om de zorg en dan met name de IC. Die lijk al veel minder hard te stijgen dan vorige pieken overigens.
Maar als daar dus (bijna) enkel ongevaccineerden liggen dan ligt het dus niet zozeer aan de werking van het vaccin zelf.![]()
Duitsland ook weer een mooi record te pakken met 51.000, we zouden meer naar Duitsland moeten kijken die hebben alles veel beter voor elkaar! @Gretzlblablablabla![]()
De zorg gaat hoe dan ook totaal instorten, dus dan je net zo goed feesten tot je er bij neervalt ipv thuis in Weltuntergangsstimmung te zitten.quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
We gaan lekker!quote:Op donderdag 11 november 2021 15:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
We werken allemaal mee aan groepsimmuniteitGo hard or go home![]()
Dat is echt iets voor de evaluatie, na corona!quote:Op donderdag 11 november 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat een ontzettend moeilijke vraag dit. Die ga je echt niet nu al stellen. Die stellen we tijdens de parlementaire enqete waar niemand er een actieve herinnering meer aan heeft.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Daar gaat het niet om pik. Het gaat erom dat ze nu weer beleid gaan toepassen/maatregelen gaan invoeren om het weer om te draaien. Dat had iedereen dus al 2 weken geleden aan kunnen zien komen. Ik snap niet dat ze na de vorige piek niet al een rijtje maatregelen klaar hadden liggen die ze uit kunnen rollen ipv dat incapabele gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, deze cijfers hadden we niet gehad als er een week eerder was opgetreden![]()
Hebben de Duitsers geen absolute eindoplossing voor besmette "mensen"?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:44 schreef Elan het volgende:
Duitsland ook weer een mooi record te pakken met 51.000, we zouden meer naar Duitsland moeten kijken die hebben alles veel beter voor elkaar! @:Gretzl"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Hopelijk gaat in de komende weken de pleister er in n keer hard af. Zodat we immuun 2022 beginnen.
Ik zal van het weekend zoveel mogelijk handen schudden."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
We gaan hard, we gaan lekker, we gaan los.quote:
Ja we doen het allemaal
Ja we doen het allemaal
Ja we doen het allemaal
_____
Hadden ze.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hebben de Duitsers geen absolute eindoplossing voor besmette "mensen"?
Maar daar was wat verzet tegen.blablablabla![]()
En daarom moeten we gewoon af van die instelling dat we elke stijging maar moeten gaan compenseren met lockdowns of zware maatregelen. Je stelt het probleem alleen maar uit ook; onze immuunsystemen kunnen straks amper meer wat aan joh.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Overigens blijf ik van mening dat ik lockdowns in welke mate dan ook ontzettend slecht voor de gezondheid van mensen vind.![]()
Tenzij we misschien eerder hadden geprikt. In Israel werkt dat ook prima, dus waarom zou het in Nederland niet werken?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In NL gaat het blijkbaar ook rap met gevaccineerden in de ziekenhuizen, dus ook op dat vlak zijn er wel verbeteringen mogelijk imo. Ik ontken ook echt niet dat het vaccin iets doet. Ik ontken enkel dat het onze redding gaat zijn. Ze werken; maar niet goed genoeg om aan maatregelen te ontkomen.![]()
Tsja, geen lockdown kan ook heel slecht zijn voor de gezondheid als je daardoor totaal de zorg overspoelt. Het zou fijn zijn als je het zodanig voor elkaar krijgt dat je ook met deze besmettingscijfers de zorg niet overspoelt.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Overigens blijf ik van mening dat ik lockdowns in welke mate dan ook ontzettend slecht voor de gezondheid van mensen vind.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En daar liggen niet enkel ongevaccineerden. Verpleegafdelingen was schijnbaar vorige week 45/55 en IC 30/70. Ja, ongevaccineerden zijn oververtegenwoordigd, dat valt niet te ontkennen. Maar ook met 100% vaccinatie zou er nog een flink druk op de zorg zijn, want guess what? ... Covid valt niet weg te vaccineren. En al helemaal niet met vaccins die niet goed beschermen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De besmettingscijfers boeien niet, het is logisch dat die stijgen.
Maar als daar dus (bijna) enkel ongevaccineerden liggen dan ligt het dus niet zozeer aan de werking van het vaccin zelf.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Slecht gidsland. Goed doen doet goed volgen..quote:Op donderdag 11 november 2021 15:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Hadden ze.
Maar daar was wat verzet tegen."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Ook op de IC? Want daar ligt steeds het issue. Dus ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat ze niet goed genoeg werken.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In NL gaat het blijkbaar ook rap met gevaccineerden in de ziekenhuizen, dus ook op dat vlak zijn er wel verbeteringen mogelijk imo. Ik ontken ook echt niet dat het vaccin iets doet. Ik ontken enkel dat het onze redding gaat zijn. Ze werken; maar niet goed genoeg om aan maatregelen te ontkomen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Daar ligt wel een sleutel ja. Direct beginnen met die boosters.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tenzij we misschien eerder hadden geprikt. In Israel werkt dat ook prima, dus waarom zou het in Nederland niet werken?blablablabla![]()
Of in een keer de pleister eraftrekken met huid en haar. Dan is over enkele maanden de zorg niet meer overspoeld.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, geen lockdown kan ook heel slecht zijn voor de gezondheid als je daardoor totaal de zorg overspoelt. Het zou fijn zijn als je het zodanig voor elkaar krijgt dat je ook met deze besmettingscijfers de zorg niet overspoelt.
VIRUS MOET UITRAZEN"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Duitsland is dan ook geen goed voorbeeld met een vaccinatiegraad van 67% ,de ogen zijn nu vooral gericht op Spanje en Portugal.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:44 schreef Elan het volgende:
Duitsland ook weer een mooi record te pakken met 51.000, we zouden meer naar Duitsland moeten kijken die hebben alles veel beter voor elkaar! @:Gretzl![]()
Is Israel werkte het ook prima; totdat de cijfers weer begonnen te stijgen. Nu recentelijk de nieuwste booster gegeven (en het is daar nog warm volgens mij?), maar die zullen hoogstwaarschijnlijk over een paar maanden ook wel weer gaan stijgen hoor. Ze hadden hier in NL wellicht die derde boosters al klaar moeten hebben in oktober; zodat de ouderen geboosterd de winter in zouden gaan. In plaats daarvan zijn ze inderdaad al vroeg in 2021 gevaccineerd...en de werking neemt blijkbaar erg snel af bij ouderen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tenzij we misschien eerder hadden geprikt. In Israel werkt dat ook prima, dus waarom zou het in Nederland niet werken?![]()
Als de IC daadwerkelijk 30/70 is dan heb je helemaal gelijk, had die getallen niet eerder gehoordquote:Op donderdag 11 november 2021 15:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En daar liggen niet enkel ongevaccineerden. Verpleegafdelingen was schijnbaar vorige week 45/55 en IC 30/70. Ja, ongevaccineerden zijn oververtegenwoordigd, dat valt niet te ontkennen. Maar ook met 100% vaccinatie zou er nog een flink druk op de zorg zijn, want guess what? ... Covid valt niet weg te vaccineren. En al helemaal niet met vaccins die niet goed beschermen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
2G werkt goed. Urdnung, must das sein!quote:Op donderdag 11 november 2021 15:44 schreef Elan het volgende:
Duitsland ook weer een mooi record te pakken met 51.000, we zouden meer naar Duitsland moeten kijken die hebben alles veel beter voor elkaar! @:Gretzl![]()
Heb jij ook een mening over Breda? #dtvquote:Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Den Bosch is echt de grootste pauperplek om carnaval te vieren.![]()
Wie?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Met hun debiele jasjes. @:charz![]()
Sowieso. Dit gaat zoooooooooveeel shit opleverenquote:Op donderdag 11 november 2021 15:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Overigens blijf ik van mening dat ik lockdowns in welke mate dan ook ontzettend slecht voor de gezondheid van mensen vind.![]()
Nederland hep een GROOT PROBLEEM[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Je bent een Kruikenzeiker zeker?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Den Bosch is echt de grootste pauperplek om carnaval te vieren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Godskolere wat een cijfersTypisch weer zo net voor de persco
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Kernafvalquote:Op donderdag 11 november 2021 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alle kneuzen die carnaval vieren in Den Bosch.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
205 op de IC momenteel dat waren er vorig jaar 700 in deze periode. Het valt dus reuze mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook op de IC? Want daar ligt steeds het issue. Dus ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat ze niet goed genoeg werken.blablablabla![]()
Ik hoop dat Ajax degradeert.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nog nooit geweest daar met carnaval ..quote:Op donderdag 11 november 2021 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alle kneuzen die carnaval vieren in Den Bosch.![]()
En over halflege glazen gesproken, daar begint Marcel van Roosmalen onderuitgezakt ineens te oreren als de binnengekomen en naar eigen zeggen ’nog niet zo beroemde kunstenaar’ Eus Roovers uit Breda blijkt te komen. De arme man komt vanavond voordragen uit zijn kinderboeken, maar zei net iets te olijk waar hij vandaan komt. ‘Breda, Breda, nou, wat zijn we gezellig. Veertig bier in de hand en de wereld laten zien hoe speciaal je bent. Oh, wat zijn wij leuk. Sjoerd Mossou met een blad bier. Dat kan alleen maar hier in het, oh zo, kijk ons eens gezellig zijn, leuke Breda. Oh, wat zongen wij hard; oh, wat drinken wij veel bier.’quote:Op donderdag 11 november 2021 15:48 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heb jij ook een mening over Breda? #dtv
Zijn buurman pruttelt nog wat: 'Ja, maar het zijn wel echte fans, h. In Newcastle liepen ze met vijfduizend man de polonaise na een 5-0 nederlaag.' Van Roosmalen schuift een stuk koude pizza naar binnen en is allesbehalve onder de indruk. 'Nou, wat zijn we leuk, kijk ons eens gezellig de polonaise lopen in dat verre Engeland. Oh, wat zijn wij leuk. Bah, Breda.'
Ik kan het zelf niet beter omschrijven.![]()
En toch schieten we nog net zo hard in de paniek. Capaciteit daalt alleen maar.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
205 op de IC momenteel dat waren er vorig jaar 700 in deze periode. Het valt dus reuze mee.![]()
Erg mooi.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ook echt gewoon vanaf de versoepelingen eind September, hoezo de boel zwaar onderschatten?quote:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Killburger gespotquote:Op donderdag 11 november 2021 15:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En over halflege glazen gesproken, daar begint Marcel van Roosmalen onderuitgezakt ineens te oreren als de binnengekomen en naar eigen zeggen ’nog niet zo beroemde kunstenaar’ Eus Roovers uit Breda blijkt te komen. De arme man komt vanavond voordragen uit zijn kinderboeken, maar zei net iets te olijk waar hij vandaan komt. ‘Breda, Breda, nou, wat zijn we gezellig. Veertig bier in de hand en de wereld laten zien hoe speciaal je bent. Oh, wat zijn wij leuk. Sjoerd Mossou met een blad bier. Dat kan alleen maar hier in het, oh zo, kijk ons eens gezellig zijn, leuke Breda. Oh, wat zongen wij hard; oh, wat drinken wij veel bier.’
Zijn buurman pruttelt nog wat: 'Ja, maar het zijn wel echte fans, h. In Newcastle liepen ze met vijfduizend man de polonaise na een 5-0 nederlaag.' Van Roosmalen schuift een stuk koude pizza naar binnen en is allesbehalve onder de indruk. 'Nou, wat zijn we leuk, kijk ons eens gezellig de polonaise lopen in dat verre Engeland. Oh, wat zijn wij leuk. Bah, Breda.'
Ik kan het zelf niet beter omschrijven.
_____
HODL CORONA
#TOTHEMOON"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Nouja dat valt dus te bezien, wij schieten hier misschien in de paniek de vraag is of het kabinet dat ook doet. Die zitten echt niet weer te wachten op een tyfuszware lockdown met alle bijbehorende kosten.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch schieten we nog net zo hard in de paniek. Capaciteit daalt alleen maar.blablablabla![]()
Maar hoe kun je die conclusie nu trekken? Het is niet alsof een opleving van het virus in de winter zo raar is. De kans is vrij groot dat juist (en alleen) dankzij de vaccins dit de laatste grote golf is. Oplevingen zullen er wel blijven komen, maar omdat zoveel mensen straks zowel vol zitten met antistoffen als met bescherming tegen de ziekte zullen die veel minder problemen opleveren.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In NL gaat het blijkbaar ook rap met gevaccineerden in de ziekenhuizen, dus ook op dat vlak zijn er wel verbeteringen mogelijk imo. Ik ontken ook echt niet dat het vaccin iets doet. Ik ontken enkel dat het onze redding gaat zijn. Ze werken; maar niet goed genoeg om aan maatregelen te ontkomen.
Je kunt wat mij betreft niet de koppeling maken tussen vaccineren en vrij zijn van maatregelen omdat daar nog een schakel tussen zit: de onbetrouwbare overheid.![]()
Het stijgt wel hard met de IC-bezetting. Niet zo hard als vorig jaar, maar aangezien het aantal positieve tests zo hard groeit, wordt het waarschijnlijk ook niet snel minder met de instroom.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
205 op de IC momenteel dat waren er vorig jaar 700 in deze periode. Het valt dus reuze mee.
Het echte probleem is dat het ook buiten covid om gewoon heel druk is op de IC omdat er nog veel achterstallige zorg moet worden verleend dat tijdens de vorige golven is blijven liggen. Hierdoor zijn er ook vandaag (net als gisteren) niet voldoende vrije bedden voor rampen etc.![]()
![]()
Nou mijn woonplaats heeft "slechts" 19 besmettingen vandaag, wij doen niet goed genoeg ons bestquote:Op donderdag 11 november 2021 15:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
We werken allemaal mee aan groepsimmuniteit![]()
![]()
https://www.tubantia.nl/b(...)ekenhuizen~a8665fa7/quote:Een op de zes mensen die niet gevaccineerd zijn, wacht nog op een uitnodiging voor de coronaprik. Dat is sinds juni van dit jaar niet meer nodig, maar dat is blijkbaar niet bij iedereen duidelijk overgekomen, aldus de onderzoekers van het Lifelines Corona-onderzoek.
Van de deelnemers aan het Lifelines Corona-onderzoek is 94 procent gevaccineerd. Van de niet-gevaccineerden denkt 7 procent dat de prikken geld kosten, maar de vaccinatie is gratis. Met goede informatie ligt er voor de overheid een kans om nog een flinke groep mensen in te enten, zeggen de onderzoekers, want zowel degenen die nog op een uitnodiging wachten als degenen die dachten dat het geld kost willen wel ingent worden.
Van degenen die niet gevaccineerd zijn, maakt 10 procent zich weinig tot geen zorgen over de ernst van een corona-infectie. Bijna de helft (44 procent) denkt dat het vaccin schadelijk is voor de gezondheid. Een kwart (23 procent) is bang voor onbekende bijwerkingen en 4 procent twijfelt aan de werking van het vaccin. Minder dan een procent van de ondervraagde niet-gevaccineerden heeft een allergie of laat zich om geloofsredenen niet prikken.
Van de zwangere vrouwen laat 22 procent zich niet inenten, zo wijst het onderzoek uit, hoewel een corona-infectie onder zwangeren ernstig kan verlopen.
Wat zou Hugo gaan doen? De hand in eigen boezem of nog harder vingertjewijzen?zie email 27 oktober![]()
COR is een warm paniekbad. Je weetquote:Op donderdag 11 november 2021 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja dat valt dus te bezien, wij schieten hier misschien in de paniek de vraag is of het kabinet dat ook doet. Die zitten echt niet weer te wachten op een tyfuszware lockdown met alle bijbehorende kosten.![]()
![]()
Mwah, kosten die ze gewoon verrekenen op de burgers; maakt hun wat uit dat ze wat moeten smijten met geld. Mag een volgend kabinet wel een keer oplossen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja dat valt dus te bezien, wij schieten hier misschien in de paniek de vraag is of het kabinet dat ook doet. Die zitten echt niet weer te wachten op een tyfuszware lockdown met alle bijbehorende kosten.
Korte termijn denken is makkelijker dan lange termijn.![]()
Ik denk echt dat de exponentie er met een aantal weken wel uit is hoor, het percentage ic opnames per 1000 infecties is ook fors gedaald door vaccinatie. Oprecht, ik denk dat dit een kwestie wordt van letterlijk uitzieken.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stijgt wel hard met de IC-bezetting. Niet zo hard als vorig jaar, maar aangezien het aantal positieve tests zo hard groeit, wordt het waarschijnlijk ook niet snel minder met de instroom.
[ afbeelding ]
Het echte probleem is dat het ook buiten covid om gewoon heel druk is op de IC omdat er nog veel achterstallige zorg moet worden verleend dat tijdens de vorige golven is blijven liggen. Hierdoor zijn er ook vandaag (net als gisteren) niet voldoende vrije bedden voor rampen etc.
[ afbeelding ]
Hooguit moeten de komende maanden op de IC de spreekwoordelijke bakens verzet worden. Even een tandje harder, minder pauze, geen verlof. Maar dan zijn we er wel."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Dit is de grootste opleving tot nu toe. Terwijl we best een hoge vaccinatiegraad hebben. Natuurlijk kan het de laatste grote golf zijn, maar ik betwijfel het ten zeerste als we zelfs met vaccins een record weten te halen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar hoe kun je die conclusie nu trekken? Het is niet alsof een opleving van het virus in de winter zo raar is. De kans is vrij groot dat juist (en alleen) dankzij de vaccins dit de laatste grote golf is. Oplevingen zullen er wel blijven komen, maar omdat zoveel mensen straks zowel vol zitten met antistoffen als met bescherming tegen de ziekte zullen die veel minder problemen opleveren.
Je kunt wat mij betreft niet de koppeling maken tussen vaccineren en vrij zijn van maatregelen omdat daar nog een schakel tussen zit: de onbetrouwbare overheid.![]()
Ik heb soms zelfs het idee dat 'uit de crisis komen' ook niet verder gaat dan de volgende coronagolf. Waardoor we hier dus nit meer uit gaan komen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Korte termijn denken is makkelijker dan lange termijn.
Het gaat een eindeloze cyclus worden van PANIEK! - lockdown - versoepelen - oplopende cijfers - PANIEK! - lockdown.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ook al zitten hier wel wat waarheden in kan niemand toch ontkennen dat Breda > Tilburg. Wat een lelijke stad blijft dat tochquote:Op donderdag 11 november 2021 15:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En over halflege glazen gesproken, daar begint Marcel van Roosmalen onderuitgezakt ineens te oreren als de binnengekomen en naar eigen zeggen ’nog niet zo beroemde kunstenaar’ Eus Roovers uit Breda blijkt te komen. De arme man komt vanavond voordragen uit zijn kinderboeken, maar zei net iets te olijk waar hij vandaan komt. ‘Breda, Breda, nou, wat zijn we gezellig. Veertig bier in de hand en de wereld laten zien hoe speciaal je bent. Oh, wat zijn wij leuk. Sjoerd Mossou met een blad bier. Dat kan alleen maar hier in het, oh zo, kijk ons eens gezellig zijn, leuke Breda. Oh, wat zongen wij hard; oh, wat drinken wij veel bier.’
Ik kan het zelf niet beter omschrijven.forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!![]()
Hugo doet een hoop verkeerd, maar als je als burger gaat zitten wachten op een brief dan ben je echt heel naiefquote:Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)ekenhuizen~a8665fa7/
Wat zou Hugo gaan doen? De hand in eigen boezem of nog harder vingertjewijzen?
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Gewoon 0,10 % van de bevolking is besmet, en waarschijnlijk nog wel meer.
#hardgaan"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Yup, dit. Precies dit.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb soms zelfs het idee dat 'uit de crisis komen' ook niet verder gaat dan de volgende coronagolf. Waardoor we hier dus nit meer uit gaan komen.
Het gaat een eindeloze cyclus worden van PANIEK! - lockdown - versoepelen - oplopende cijfers - PANIEK! - lockdown.![]()
16k GENOT
Wauw, had ik niet gedacht. Op naar de 20k! Misschien morgen al wel.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Waarom kijken ze niet gewoon welke groep van de ongevaccineerden het meest op de IC ligt en verplichten ze het vaccin voor die groep? iedereen boven de 50 of 65 verplicht een vaccin, dan ben je van het gezeik af![]()
89 in mijn gemeente, die doen wel goed meequote:Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou mijn woonplaats heeft "slechts" 19 besmettingen vandaag, wij doen niet goed genoeg ons bestFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Heb eigenlijk geen idee in hoeverre de positieve testen zich nog verhouden tot de ziekenhuiscijfers nu er zoveel getest wordt overal vanwege TVT. Valt daar nog wat zinnigs over te zeggen?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stijgt wel hard met de IC-bezetting. Niet zo hard als vorig jaar, maar aangezien het aantal positieve tests zo hard groeit, wordt het waarschijnlijk ook niet snel minder met de instroom.
[ afbeelding ]
Het echte probleem is dat het ook buiten covid om gewoon heel druk is op de IC omdat er nog veel achterstallige zorg moet worden verleend dat tijdens de vorige golven is blijven liggen. Hierdoor zijn er ook vandaag (net als gisteren) niet voldoende vrije bedden voor rampen etc.
[ afbeelding ]blablablabla![]()
Zeker, en dat zal nog een veelvoud minder zijn geweest als iedereen gewoon zijn prikje haalt. Dus wat dat betreft heb ik niet het idee dat deze situatie puur ontstaat door een gebrekkige werking van vaccins.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
205 op de IC momenteel dat waren er vorig jaar 700 in deze periode. Het valt dus reuze mee.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Denk het wel met die 11 van de 11 carnaval gektequote:Op donderdag 11 november 2021 15:56 schreef Discombobulate het volgende:
16k GENOT
Wauw, had ik niet gedacht. Op naar de 20k! Misschien morgen al wel.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Was het maar zo makkelijk..quote:Op donderdag 11 november 2021 15:56 schreef Gutanoth het volgende:
Waarom kijken ze niet gewoon welke groep van de ongevaccineerden het meest op de IC ligt en verplichten ze het vaccin voor die groep? iedereen boven de 50 of 65 verplicht een vaccin, dan ben je van het gezeik af“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik krijg net een foto van een vriend van 11-11 in Den Bosch. Dat belooft niet veel goeds voor komende week, hutjemutje op elkaar![]()
Ik zou ook liever zien dat ze het gewoon verplichten voor iedereen of specifieke groepen dan dat ze met 2G gaan werken en dan net doen alsof het nog steeds een keuze is om jezelf te vaccineren. Ze moeten gewoon man genoeg zijn om die knoop door te hakken.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:56 schreef Gutanoth het volgende:
Waarom kijken ze niet gewoon welke groep van de ongevaccineerden het meest op de IC ligt en verplichten ze het vaccin voor die groep? iedereen boven de 50 of 65 verplicht een vaccin, dan ben je van het gezeik af![]()
Wie weet is dit alles slecht het voorproefje en moet de echte pandemie nog toeslaanquote:Op donderdag 11 november 2021 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit is de grootste opleving tot nu toe. Terwijl we best een hoge vaccinatiegraad hebben. Natuurlijk kan het de laatste grote golf zijn, maar ik betwijfel het ten zeerste als we zelfs met vaccins een record weten te halen.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ze willen kennelijk nog vier jaar verder met zn allen dus dat is wel een beetje een gevalletje in je eigen nest schijten.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, kosten die ze gewoon verrekenen op de burgers; maakt hun wat uit dat ze wat moeten smijten met geld. Mag een volgend kabinet wel een keer oplossen.
Korte termijn denken is makkelijker dan lange termijn.blablablabla![]()
Waarom niet? de grootste groep op de IC's zijn toch de ongevaccineerden? En blijkbaar is de kans dat je als jong persoon op de IC komt niet zo heel groot.quote:![]()
Opleving qua besmettingen wel, maar in de ziekenhuizen de helft minder dan in vorige golven. Als je er zonder ziekenhuisopname doorheen komt is het in feite hetzelfde als een ander virus.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit is de grootste opleving tot nu toe. Terwijl we best een hoge vaccinatiegraad hebben. Natuurlijk kan het de laatste grote golf zijn, maar ik betwijfel het ten zeerste als we zelfs met vaccins een record weten te halen.Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Maar vaccins zijn helemaal niet gemaakt om infecties tegen te gaan. Dat doen ze alsnog gedeeltelijk, gelukkig. Maar dat is een bonus. Ik snap niet waarom je die dagelijks gemelde GGD-cijfers meeneemt in de overweging.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit is de grootste opleving tot nu toe. Terwijl we best een hoge vaccinatiegraad hebben. Natuurlijk kan het de laatste grote golf zijn, maar ik betwijfel het ten zeerste als we zelfs met vaccins een record weten te halen.![]()
Zo heel veel TVT-tests zijn er niet, verreweg de meesten daarvan zijn negatief. Het RIVM rapporteert dit wekelijks en het is altijd maar een klein percentage van het totaal.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb eigenlijk geen idee in hoeverre de positieve testen zich nog verhouden tot de ziekenhuiscijfers nu er zoveel getest wordt overal vanwege TVT. Valt daar nog wat zinnigs over te zeggen?![]()
Testen van TVT tellen niet mee voor de dagcijfers, dit zijn alleen maar positieve testen via GGD.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb eigenlijk geen idee in hoeverre de positieve testen zich nog verhouden tot de ziekenhuiscijfers nu er zoveel getest wordt overal vanwege TVT. Valt daar nog wat zinnigs over te zeggen?![]()
Situatie is wel wezenlijk anders inderdaad, maar zoals hierboven ook al gezegd werd is al die in te halen zorg natuurlijk wel een groot probleem.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:58 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar vaccins zijn helemaal niet gemaakt om infecties tegen te gaan. Dat doen ze alsnog gedeeltelijk, gelukkig. Maar dat is een bonus. Ik snap niet waarom je die dagelijks gemelde GGD-cijfers meeneemt in de overweging.
Ze zullen er morgen hoe dan ook een klap op gaan geven.blablablabla![]()
Staat gewoon op het dashboard van de Rijksoverheid: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterftequote:Op donderdag 11 november 2021 16:00 schreef onlogisch het volgende:
Iemand een overzichtje van de doden van de afgelopen 30 dagen?![]()
Op naar OSSquote:Op donderdag 11 november 2021 16:00 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
@:fetx @:lenny_leonard @:coco![]()
Wat is niet heel veel? Het zijn er toch een paar honderdduizend per week?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo heel veel TVT-tests zijn er niet, verreweg de meesten daarvan zijn negatief. Het RIVM rapporteert dit wekelijks en het is altijd maar een klein percentage van het totaal.![]()
https://nl.wikipedia.org/(...)eden_in_oktober_2021quote:Op donderdag 11 november 2021 16:00 schreef onlogisch het volgende:
Iemand een overzichtje van de doden van de afgelopen 30 dagen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Maar goed, dit gaan we ook niet meer winnen natuurlijk. Het is even flink op de tanden bijten voor de zorg. Maar wat wil je ook? Het is crisis en er is nou eenmaal even een sfeer van 'oorlog'. Daar moeten ze zich maar mee redden. Ik zie niet in hoe dit nog allemaal goed gaat komen de komende tijd. Mensen zijn er ook wel klaar mee. Daar kun je van alles van vinden maar het is nu eenmaal de realiteit.
En dan straks gaat het vanzelf wel weer goed als genoeg mensen besmet zijn geweest. Alles is tijdelijk.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Omdat je van daaruit aardig kan voorspellen wat dat betekent voor de zkh en ic opnames de komende periode. De percentages zijn anders dan voorheen, maar dat doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:58 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar vaccins zijn helemaal niet gemaakt om infecties tegen te gaan. Dat doen ze alsnog gedeeltelijk, gelukkig. Maar dat is een bonus. Ik snap niet waarom je die dagelijks gemelde GGD-cijfers meeneemt in de overweging.![]()
En je denkt niet dat ze dat vier jaar lang gewoon voor zich uit kunnen schuiven als dat nodig is?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze willen kennelijk nog vier jaar verder met zn allen dus dat is wel een beetje een gevalletje in je eigen nest schijten.
Of, zoals gezegd, ze verrekenen het gewoon met de burgers.![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:00 schreef onlogisch het volgende:
Iemand een overzichtje van de doden van de afgelopen 30 dagen?![]()
![]()
quote:Testen voor Toegang doet niet mee in de updates
Wel, dat hebben we eem uitgezocht omdat het inderdaad een belangrijke nuance zou zijn. Maar dat is het niet. Mark Dijkhuis, woordvoerder van de Veiligheidsregio, is daarover resoluut: “In de dagelijkse updates van de GGD, die ook in het coronadashboard wordt verwerkt, tellen alleen de testen die zijn afgenomen op een GGD-locatie. De andere testen niet.”
Oftewel: de cijfers die officieel gecommuniceerd worden en aanleiding zijn voor rinkelde alarmbellen zijn maar het topje van de ijsberg. De bulk van Testen voor Toegang en alle andere commercile teststraten en thuistests worden daar niet in meegenomen.![]()
De verschillen tussen stad (wat eerst flinke brandhaarden waren) en biblebelt is behoorlijk.
https://eenvandaag.avrotr(...)tingen-per-gemeente/![]()
Niet iedereen spreekt goed Nederlands, niet iedereen heeft de beschikking over een krant…quote:Op donderdag 11 november 2021 15:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hugo doet een hoop verkeerd, maar als je als burger gaat zitten wachten op een brief dan ben je echt heel naiefzie email 27 oktober![]()
Positieve tests? Nee joh.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:00 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wat is niet heel veel? Het zijn er toch een paar honderdduizend per week?![]()
Nee, groepsimmuniteit behalen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:00 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
@:fetx @:lenny_leonard @:coco
Marino is toch gestopt met het RedTeam . Waarom gaat vragen beantwoorden?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Geen punt voor @onlogischquote:Op donderdag 11 november 2021 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)eden_in_oktober_2021
@Lenny_Leonard![]()
Duidelijk, maarja wel miljoenen thuistesten natuurlijk waardoor mensen het eerder op zullen merken en dan bij de GGD aan de bel trekken. Dat hadden we een jaar geleden allemaal nog niet waardoor er ook veel meer onder de radar bleef.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo heel veel TVT-tests zijn er niet, verreweg de meesten daarvan zijn negatief. Het RIVM rapporteert dit wekelijks en het is altijd maar een klein percentage van het totaal.blablablabla![]()
Dat zal, maar dat was niet de vraagquote:Op donderdag 11 november 2021 16:01 schreef trustychords het volgende:
[..]
Omdat je van daaruit aardig kan voorspellen wat dat betekent voor de zkh en ic opnames de komende periode. De percentages zijn anders dan voorheen, maar dat doet daar niets aan af..
![]()
Mwoah, zelfs een demente labrador weet dat je een prik kan halen tegen corona.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet iedereen spreekt goed Nederlands, niet iedereen heeft de beschikking over een krant…"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Ik ben sowieso benieuwd hoe ver we daarmee zijn, want je kan natuurlijk niet onbeperkt 16k+ positief testen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nee, groepsimmuniteit behalen.
Marino is toch gestopt met het RedTeam . Waarom gaat vragen beantwoorden?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
RIVM verwacht de opnamepiek eind december/begin januari. Tot die tijd zullen we sowieso in lockdown blijven lijkt me.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja, minder opnames; maar toch alweer genoeg om massaal in de paniek te schieten. Zorg roept nu alweer code zwart, terwijl het aantal opnames inderdaad een stuk lager is dan vorig jaar. En toen kon het ook gewoon. Kortom; er moet wat gedaan worden aan die capaciteit. Als we alsnog met lockdowns moeten smijten is het fijn dat er minder mensen in de ziekenhuizen terecht komen, maar we ontkomen de maatregelen er niet mee - dus wat dat betreft zit je in precies dezelfde situatie als vorig jaar. Met minder opnames zelfs.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Opleving qua besmettingen wel, maar in de ziekenhuizen de helft minder dan in vorige golven. Als je er zonder ziekenhuisopname doorheen komt is het in feite hetzelfde als een ander virus.![]()
Lijkt me niet. Opschalen van de zorg.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
RIVM verwacht de opnamepiek eind december/begin januari. Tot die tijd zullen we sowieso in lockdown blijven lijkt me."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
In het voorjaar zullen de cijfers wel weer dalen. En dat gooien we dan massaal op de boosters.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:00 schreef Discombobulate het volgende:
Maar goed, dit gaan we ook niet meer winnen natuurlijk. Het is even flink op de tanden bijten voor de zorg. Maar wat wil je ook? Het is crisis en er is nou eenmaal even een sfeer van 'oorlog'. Daar moeten ze zich maar mee redden. Ik zie niet in hoe dit nog allemaal goed gaat komen de komende tijd. Mensen zijn er ook wel klaar mee. Daar kun je van alles van vinden maar het is nu eenmaal de realiteit.
En dan straks gaat het vanzelf wel weer goed als genoeg mensen besmet zijn geweest. Alles is tijdelijk.![]()
Maar goed dat we dan naar 2G gaan om die onverlaten eruit te halen (+ evt. vals negatieven), dat gaat echt zoden aan de dijk zetten!quote:Op donderdag 11 november 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo heel veel TVT-tests zijn er niet, verreweg de meesten daarvan zijn negatief. Het RIVM rapporteert dit wekelijks en het is altijd maar een klein percentage van het totaal.
Ben heel benieuwd wat het panacea wordt als 4 weken 2G nog niks oplevert. Gokje: 2G uitbreiden naar meer plekken in de maatschappij? Degenen die dan nog open zijn althans.Oei, vloeken in de kerk dit, men wil juist alles onder 'normale' omstandigheden doen. De rest van de samenleving moet maar in crisisstand. Ook geen QR voor zorgmedewerkers, dat is leuk voor andere sectoren.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk echt dat de exponentie er met een aantal weken wel uit is hoor, het percentage ic opnames per 1000 infecties is ook fors gedaald door vaccinatie. Oprecht, ik denk dat dit een kwestie wordt van letterlijk uitzieken.
Hooguit moeten de komende maanden op de IC de spreekwoordelijke bakens verzet worden. Even een tandje harder, minder pauze, geen verlof. Maar dan zijn we er wel.![]()
![]()
Ongetwijfeld maar zoveel rek is er niet meer de rele inflatie is al torenhoog. Meer belastingen zal de populariteit en dus de houdbaarheid snel doen afbrokkelen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En je denkt niet dat ze dat vier jaar lang gewoon voor zich uit kunnen schuiven als dat nodig is?
Of, zoals gezegd, ze verrekenen het gewoon met de burgers.blablablabla![]()
Om begin oktober 2022 weer nagelbijtend naar het aantal infecties te gaan kijkenquote:Op donderdag 11 november 2021 16:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In het voorjaar zullen de cijfers wel weer dalen. En dat gooien we dan massaal op de boosters.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Die zwartgalligheid steeds blijft vermakelijkquote:Op donderdag 11 november 2021 16:00 schreef Discombobulate het volgende:
En dan straks gaat het vanzelf wel weer goed als genoeg mensen besmet zijn geweest. Alles is tijdelijk..
![]()
Tuurlijk. Welk wonder denk jij dat er gebeurt dat ze dat gaan doen?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Opschalen van de zorg.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Als we al in lockdown gaan hoop ik dat ze de ballen hebben om gewoon eerlijk te zijn en niet te doen alsof het slechts voor twee weken gaat zijn. Niemand die dat gaat geloven.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
RIVM verwacht de opnamepiek eind december/begin januari. Tot die tijd zullen we sowieso in lockdown blijven lijkt me.![]()
Tuurlijk, even binnen een weekje de ic opschalen zodat een lockdown niet nodig isquote:Op donderdag 11 november 2021 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Opschalen van de zorg.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Hmm nee kerelquote:Op donderdag 11 november 2021 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In het voorjaar zullen de cijfers wel weer dalen. En dat gooien we dan massaal op de boosters.
Boosters werken ook wel goed. Maar mensen zullen dan binnen een jaar weer een booster nodig hebben waarschijnlijk...![]()
Ik vraag me af waar die daling in het model vandaan komt. December/januari is precies wanneer het 6 maanden geleden is dat de eerste grote groep hun 2e vaccinatie heeft gehadquote:Op donderdag 11 november 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
RIVM verwacht de opnamepiek eind december/begin januari. Tot die tijd zullen we sowieso in lockdown blijven lijkt me.![]()
![]()
We kunnen richting de 2300 dacht ik, kon vorig jaar ook.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tuurlijk, even binnen een weekje de ic opschalen zodat een lockdown niet nodig is
Gewoon de bakens eens gaan verzetten."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Zoals je weet tellen alleen positieve tests mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:03 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee, tests in het algemeen. Voor TvT.![]()
En dat zegt... wat?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die daling in het model vandaan komt. December/januari is precies wanneer het 6 maanden geleden is dat de eerste grote groep hun 2e vaccinatie heeft gehad![]()
Maar in Israel zijn ze pas recentelijk bezig met die boosters. Afwachten of ze over een paar maanden niet wr kunnen gaan boosteren natuurlijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Boosters werken ook wel goed. Maar mensen zullen dan binnen een jaar weer een booster nodig hebben waarschijnlijk...![]()
Ze rammen die doelgroep maar helemaal vol met boosters. Al is het om de week.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Boosters werken ook wel goed. Maar mensen zullen dan binnen een jaar weer een booster nodig hebben waarschijnlijk...Go hard or go home![]()
Ieder huishouden heeft gewoon een brief gehad tochquote:Op donderdag 11 november 2021 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet iedereen spreekt goed Nederlands, niet iedereen heeft de beschikking over een krant…. Dat je hem dan net als je belastingpapieren op de automatische piloot bij het oud papier knikkert 'want roverheid' kun je Hugo moeilijk aanrekenen. De brief was (uit mijn hoofd) sowieso in het NL en Engels en bevatte daarnaast links en telefoonnummers waar informatie opgehaald kon worden in nog meer talen.
Als je dan nog niet weet dat de prik gratis is dan mag je misschien ook wel een beetje bij jezelf te raden gaan.![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
blablablabla![]()
16K, wauw, en zelfs met mijn te ruime schattingen naar boven zat ik er nog niet bij in de buurt.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Volgens Momo dus niet. Die neig ik eerder te geloven dan jij eigenlijk, no offensequote:Op donderdag 11 november 2021 16:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals je weet tellen alleen positieve tests mee.. Verder zei je dat het aantal TvT tests niet heel hoog was, dus vraag ik nog maar een keer: hoeveel zijn dat er dan?
![]()
En over een jaar begint het verhaal weer bij het begin.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
DDie zijn toch al gaan boosteren in augustus?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar in Israel zijn ze pas recentelijk bezig met die boosters. Afwachten of ze over een paar maanden niet wr kunnen gaan boosteren natuurlijk.![]()
En zo niet dan komt er wel weer een onderzoek uit Israel die dat adviseert.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Maar wat heeft dat te maken met die 6 maandenquote:Op donderdag 11 november 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ik niet snap waarom het aantal besmettingen dan opeens af zou nemen.? De connectie die je daar maakt snap ik niet.
![]()
Wat stel jij voor? Lockdown voor 4 maanden, of corona zorg gaan afschalen? We hebben niet veel keus kerelquote:
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
De les die men kan trekken is dat immuniteit voor de kwetsbare groepen eigenlijk op zijn piek moet zitten gedurende de wintermaanden, dus in september 60+ vaccen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:07 schreef OProg het volgende:
[..]
En over een jaar begint het verhaal weer bij het begin.
Aan de andere kant vraag je je wel een beetje af of ze dat niet meteen hadden kunnen bedenken
blablablabla![]()
Kon vorig jaar ook.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat stel jij voor? Lockdown voor 4 maanden, of corona zorg gaan afschalen? We hebben niet veel keus kerel“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er zijn genoeg andere keuzes.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat stel jij voor? Lockdown voor 4 maanden, of corona zorg gaan afschalen? We hebben niet veel keus kerel![]()
Geen coronazorg voor vrijwillig ongevaccineerden.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat stel jij voor? Lockdown voor 4 maanden, of corona zorg gaan afschalen? We hebben niet veel keus kerel[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En oktober 2022 weer opnieuw in lockdown?quote:"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Noem op.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:09 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere keuzes."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Kijk zelf zou ik zeggen, hier staan de wekelijke rapporten van het RIVM hierover: https://www.rivm.nl/coron(...)ovid-19-in-nederlandquote:Op donderdag 11 november 2021 16:07 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Volgens Momo dus niet. Die neig ik eerder te geloven dan jij eigenlijk, no offense. Verder zei je dat het aantal TvT tests niet heel hoog was, dus vraag ik nog maar een keer: hoeveel zijn dat er dan?
Als je de laatste opent (die van 9 november) staat het op pagina 58.![]()
Dan werkt het voor de meesten ergens in september dus. Twee maanden terug vind ik nog vrij recent; het is afwachten of het nog steeds goed genoeg werkt rond januari/februari zeg maar.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:08 schreef Momo het volgende:
D
[..]
Die zijn toch al gaan boosteren in augustus?![]()
kan.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geen coronazorg voor vrijwillig ongevaccineerden."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Zal het enige carnaval zijn wat ze vieren deze winter.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:34 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Die vieren alvast het nieuwe record'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Vertelquote:Op donderdag 11 november 2021 16:09 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere keuzes.![]()
Hoe weet je precies dat 'wappies' stinken en ongewassen zijn?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef Alloch87 het volgende:
Genieten! Komende tijd geen stinkende ongewassen wappies in restaurants en cafs!
![]()
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zoals ik het begrepen heb, remt het vaccin besmettingen niet meer af na 6 maanden.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:08 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat te maken met die 6 maanden? De connectie die je daar maakt snap ik niet.
![]()
Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat deze trein nu niet meer te stoppen valt. Niet met lockdowns of vaccinaties, want je kan ook besmettingen krijgen van bijvoorbeeld wilde dieren.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:09 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere keuzes.
Dus je zal steeds meer naar een strategie moeten waarin we accepteren dat er mensen het niet gaan halen. En dan kun je wel maximaal je best doen om dat te voorkomen en de impact van het virus te verminderen (vaccinaties) maar inzetten op besmettingspreventie is een gebed zonder einde.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Kost tyfusveel geld. Nog los van het psychisch lijden.quote:
Denk dat veel mensen die pandemie, en zeker de lockdowns toch als extreem stressvol hebben ervaren.
Vraag me af of ze dat weer op willen en kunnen brengen of dat we massale rellen krijgen.blablablabla![]()
Lijkt me eerder realistisch. Zo is het steeds gegaan. Bestudeer maar eens goed het verloop van de pandemie overal.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:04 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Die zwartgalligheid steeds blijft vermakelijk.
En wat zwartgalligheid kan ook geen kwaad, vind het wel lekker ook.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ok, dus de afgelopen weken 400.000 TvT testen per week. Ik vind dat niet weinig, jij wel?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk zelf zou ik zeggen, hier staan de wekelijke rapporten van het RIVM hierover: https://www.rivm.nl/coron(...)ovid-19-in-nederland
Als je de laatste opent (die van 9 november) staat het op pagina 58.![]()
Ik heb respect voor corona, de overheid en dit topic
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Net op de NOS te lezen dat meer dan de helft van de studenten onder een enqute van 28.000 psychische klachten heeft van hoofdzakelijk Corona en prestatiedruk, dus dat lijkt mij wel jaquote:Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Kost tyfusveel geld. Nog los van het psychisch lijden.
Denk dat veel mensen die pandemie, en zeker de lockdowns toch als extreem stressvol hebben ervaren.
Vraag me af of ze dat weer op willen en kunnen brengen of dat we massale rellen krijgen.![]()
Kijk ook even hoeveel hiervan positief zijn. En vergelijk dat het de weekcijfers zoals door de GGD gemeld.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:12 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok, dus de afgelopen weken 400.000 TvT testen per week. Ik vind dat niet weinig, jij wel?![]()
Waarom?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk ook even hoeveel hiervan positief zijn. En vergelijk dat het de weekcijfers zoals door de GGD gemeld.![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook zeker echt niet toevallig dat ze dat zeggen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Niemand heeft ooit schuld behalve Huug.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet iedereen spreekt goed Nederlands, niet iedereen heeft de beschikking over een krant…'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
NEEEEEquote:Op donderdag 11 november 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
RIVM verwacht de opnamepiek eind december/begin januari. Tot die tijd zullen we sowieso in lockdown blijven lijkt me.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Als je toch naar die cijfers kijkt en met name de Biblebelt donkerrrood ziet kleuren dan kun je toch niet anders meer als overheid door overstag te gaan voor groeps/regiospecifieke maatregelen... hoop ook echt dat dat de reden is dat het overleg is opgeschort naar vanavond.Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Maar niemand die het wil hebben over acceptatie, want dan ben je meteen een moordenaar die het prima vindt om mensen geen medische hulp te geven zodat je een biertje kan doen op het terras.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat deze trein nu niet meer te stoppen valt. Niet met lockdowns of vaccinaties, want je kan ook besmettingen krijgen van bijvoorbeeld wilde dieren.
Dus je zal steeds meer naar een strategie moeten waarin we accepteren dat er mensen het niet gaan halen. En dan kun je wel maximaal je best doen om dat te voorkomen en de impact van het virus te verminderen (vaccinaties) maar inzetten op besmettingspreventie is een gebed zonder einde.![]()
Volgens mij wisten ze niet dat er "weken" stond en geen "maanden".quote:Op donderdag 11 november 2021 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Ook zeker echt niet toevallig dat ze dat zeggen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Kerken dicht.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:14 schreef TheVulture het volgende:
Als je toch naar die cijfers kijkt en met name de Biblebelt donkerrrood ziet kleuren dan kun je toch niet anders meer als overheid door overstag te gaan voor groeps/regiospecifieke maatregelen... hoop ook echt dat dat de reden is dat het overleg is opgeschort naar vanavond.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
2G aanpak is echt een kwestie van tijd vermoed ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:14 schreef TheVulture het volgende:
Als je toch naar die cijfers kijkt en met name de Biblebelt donkerrrood ziet kleuren dan kun je toch niet anders meer als overheid door overstag te gaan voor groeps/regiospecifieke maatregelen... hoop ook echt dat dat de reden is dat het overleg is opgeschort naar vanavond.![]()
Tuurlijk niet. Eerst even de situatie afwimpelen op de maatschappij. Dan pas iets doen aan een oplossing.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Morgen beginnen met boosteren. Kom op Hugo'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Geen idee. Ik wil gewoon weten waarom jij zegt dat er niet heel veel TvT-tests zijn. Waarom komt dat niet binnen, ben ik niet duidelijk genoegquote:Op donderdag 11 november 2021 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het daarom gaat? Wat interesseert iemand negatieve tests nou??
![]()
Ja en weet je die vaccinaties waren altijd de beloofde weg terug naar vrijheid, daarmee geef je mensen hoop om het uit te zingen. Ga je nu weer de boel op slot gooien is het einde zoek en de situatie uitzichtloos, dat brengt veel heftigere emoties met zich mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:12 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Net op de NOS te lezen dat meer dan de helft van de studenten onder een enqute van 28.000 psychische klachten heeft van hoofdzakelijk Corona en prestatiedruk, dus dat lijkt mij wel jablablablabla![]()
Maar de kerken en moskeen open laten?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:14 schreef fetX het volgende:
[..]
2G aanpak is echt een kwestie van tijd vermoed ik.
Yeah, right.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Blijkbaar niet dus. In mijn omgeving ook wel een aantal gevallen die geen brief gehad hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:06 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ieder huishouden heeft gewoon een brief gehad toch. Dat je hem dan net als je belastingpapieren op de automatische piloot bij het oud papier knikkert 'want roverheid' kun je Hugo moeilijk aanrekenen. De brief was (uit mijn hoofd) sowieso in het NL en Engels en bevatte daarnaast links en telefoonnummers waar informatie opgehaald kon worden in nog meer talen.
Als je dan nog niet weet dat de prik gratis is dan mag je misschien ook wel een beetje bij jezelf te raden gaan.zie email 27 oktober![]()
Nederlanders en rellen, ik moest lachenquote:Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Kost tyfusveel geld. Nog los van het psychisch lijden.
Vraag me af of ze dat weer op willen en kunnen brengen of dat we massale rellen krijgen.Ik zou bijna m'n schoenen opeten als de meerderheid van NL straks gaat protesteren of rellen.
![]()
Ik zeg dat het aandeel TVT in de dagelijkse gemelde cijfers niet erg hoog is. Dat jij dat niet in je snappertje krijgt kan ik ook niet helpen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik wil gewoon weten waarom jij zegt dat er niet heel veel TvT-tests zijn. Waarom komt dat niet binnen, ben ik niet duidelijk genoeg?
![]()
Ik hoop het, en geef mensen nog tot 1 december om het in te laten werken. Eens kijken wat er dan met de vaccinatiebehoefte gebeurd in de groep weigeraars.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:14 schreef fetX het volgende:
[..]
2G aanpak is echt een kwestie van tijd vermoed ik.Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Je zou bijna zeggen dat het inmiddels wel een burgerplicht aan het worden is.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nederlanders en rellen, ik moest lachenIk zou bijna m'n schoenen opeten als de meerderheid van NL straks gaat protesteren of rellen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
25.000 mensen die elkaar in de bek staan te hoesten in OeteldonkZeg maar dag tegen kerst en o&n
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Plus Arabisch en Pools geloof ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:06 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ieder huishouden heeft gewoon een brief gehad toch. Dat je hem dan net als je belastingpapieren op de automatische piloot bij het oud papier knikkert 'want roverheid' kun je Hugo moeilijk aanrekenen. De brief was (uit mijn hoofd) sowieso in het NL en Engels en bevatte daarnaast links en telefoonnummers waar informatie opgehaald kon worden in nog meer talen.
Als je dan nog niet weet dat de prik gratis is dan mag je misschien ook wel een beetje bij jezelf te raden gaan.Tap tap tap![]()
Grondrechten en zo. Totdat we met een avondklok gaan smijten; dan maken rechten niet meer zo veel uit.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar de kerken en moskeen open laten?
Yeah, right.![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We kunnen richting de 2300 dacht ik, kon vorig jaar ook.
Gewoon de bakens eens gaan verzetten.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik ga vanavond iig klaar zitten voor Jinek en Op1 want daar zal alles wel gelekt worden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eindhoven vergeten zeker?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nederlanders en rellen, ik moest lachenIk zou bijna m'n schoenen opeten als de meerderheid van NL straks gaat protesteren of rellen.
Meerderheid zeker niet want dat zijn brave schapen, maar het gaat dan echt wel goed los.blablablabla![]()
Je zei dit:quote:Op donderdag 11 november 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zeg dat het aandeel TVT in de dagelijkse gemelde cijfers niet erg hoog is. Dat jij dat niet in je snappertje krijgt kan ik ook niet helpen.Mijn vraag was simpelweg: hoe veel zijn het er dan? Duidelijker kan ik niet zijn, sorryquote:Op donderdag 11 november 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo heel veel TVT-tests zijn er niet, verreweg de meesten daarvan zijn negatief. Het RIVM rapporteert dit wekelijks en het is altijd maar een klein percentage van het totaal..
![]()
Hmm gek, ik heb een brief en een herinnering gehad, plus een brief waarin ik zelftests kon bestellen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet dus. In mijn omgeving ook wel een aantal gevallen die geen brief gehad hebben.![]()
Dan maar de ME erop, het is niet anders.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Eindhoven vergeten zeker?
Meerderheid zeker niet want dat zijn brave schapen, maar het gaat dan echt wel goed los.![]()
Ok bye!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:16 schreef Stoorzendert het volgende:
25.000 mensen die elkaar in de bek staan te hoesten in OeteldonkZeg maar dag tegen kerst en o&n
![]()
Want dat is anders dan een voetbalwedstrijd in de Eredivisie of een concert in de Ziggo Dome? Het gros wat daar staat te feesten heeft een vaccinatie of besmetting doorgemaakt, de kans dat die in het ziekenhuis komen is redelijk gering.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:16 schreef Stoorzendert het volgende:
Als je nu nog steeds gaat zitten wachten op een brief ben je niet echt een zelfredzaam burger, als ik zo vrij mag zijn. En waar mensen het vandaan halen dat vaccinatie geld zou kosten? Zeker op Facebook gelezen?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet dus. In mijn omgeving ook wel een aantal gevallen die geen brief gehad hebben.![]()
De manier hoe Nederlanders in protest komen: schijt hebben aan sluitingen van sectoren; ze gaan gewoon lekker bij elkaar op bezoek en naar hun werk. + bitchen op online fora natuurlijk. Beter dan dat gaat het niet worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat het inmiddels wel een burgerplicht aan het worden is.![]()
Vergeet opnames door coma zuipen niet he!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Want dat is anders dan een voetbalwedstrijd in de Eredivisie of een concert in de Ziggo Dome? Het gros wat daar staat te feesten heeft een vaccinatie of besmetting doorgemaakt, de kans dat die in het ziekenhuis komen is redelijk gering."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
dan word je dubbel getroffenquote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga vanavond iig klaar zitten voor Jinek en Op1 want daar zal alles wel gelekt worden.![]()
En dat is dan na een paar uur of een paar dagen ook gewoon over en uit.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Meerderheid zeker niet want dat zijn brave schapen, maar het gaat dan echt wel goed los.![]()
Ja, en wat was de context van dat gesprek? Het aantal positieve tests dat door de GGD wordt gemeld.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:18 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Je zei dit:
[..]
Mijn vraag was simpelweg: hoe veel zijn het er dan? Duidelijker kan ik niet zijn, sorry.
![]()
Is die spreiding in de ziekenhuizen nu eigenlijk al op gang gekomen, of is het nog steeds ieder voor zich en Limburg zoekt het maar uit
Klopt, maar genoeg om de besmettingen te laten oplopen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De manier hoe Nederlanders in protest komen: schijt hebben aan sluitingen van sectoren; ze gaan gewoon lekker bij elkaar op bezoek en naar hun werk. + bitchen op online fora natuurlijk. Beter dan dat gaat het niet worden.
Je kan alles sluiten: gaan mensen bij elkaar op bezoek:
Je kan een avondklok instellen: gaan mensen eerder naar elkaar toe
We zitten in een geleidende schaal waarin het escaleert, en in die escalatie wil de overheid nog niet meegaan.,"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Het zal wel nostalgisch voelen hopelijk deze kerst en oud en nieuw, in een lockdown met wellicht een avondklok vieren? ()
![]()
Die was er ook maar het heeft de hele middag en avond geduurd voor de orde hersteld was.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan maar de ME erop, het is niet anders.blablablabla![]()
LCPS meldt 10 verplaatsingen vandaag. Gisteren 12.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef TheVulture het volgende:
Is die spreiding in de ziekenhuizen nu eigenlijk al op gang gekomen, of is het nog steeds ieder voor zich en Limburg zoekt het maar uit
Geen idee of dat veel of weinig is, maar het is groter dan 0![]()
![]()
Dat zal allemaal wel, maar dan kun je toch gewoon antwoord geven op de vraag die ik stelquote:Op donderdag 11 november 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, en wat was de context van dat gesprek? Het aantal positieve tests dat door de GGD wordt gemeld.? Of niet, natuurlijk. Maar je reageert constant met antwoorden op vragen die ik niet stel, wat een tijdverspilling
.
Maar 400k tests per week vind je niet veel?![]()
Daar ben ik het wel mee eens. Maar hoe gaan we om met mensen die niet zelfredzaam zijn? Die worden niet ineens wel zelfredzaam en zullen toch actief geholpen moeten worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je nu nog steeds gaat zitten wachten op een brief ben je niet echt een zelfredzaam burger, als ik zo vrij mag zijn.Never explain, never apologize.![]()
Dat waren een stel relschoppers en dan met name jeugd uit Noord Afrika die het maar al te leuk vonden.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Meerderheid zeker niet want dat zijn brave schapen, maar het gaat dan echt wel goed los.
Had niks met corona te maken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Is dit een subtiele verwijzing naar de spreekwoordelijke kikker in de langzaam opwarmende pan?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
We zitten in een geleidende schaal![]()
De kern daarvan zit in het woordje "zelf"redzaam.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Lurf het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar hoe gaan we om met mensen die niet zelfredzaam zijn? Die worden niet ineens wel zelfredzaam en zullen toch actief geholpen moeten worden.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Als ze een brief krijgen waarin staat dat ze 400 EUR terug krijgen als ze een belletje moeten plegen moet je eens opletten hoe zelfredzaam ze ineens zijnquote:Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Lurf het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar hoe gaan we om met mensen die niet zelfredzaam zijn? Die worden niet ineens wel zelfredzaam en zullen toch actief geholpen moeten worden.
Eens hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Lurf het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar hoe gaan we om met mensen die niet zelfredzaam zijn? Die worden niet ineens wel zelfredzaam en zullen toch actief geholpen moeten worden.
Alleen ik kan me niet voorstellen dat die groep echt zo groot is. En de vraag is ook hoe je die groep wl bereikt. Nou ja, die onderzoekers hebben deze groep toch ook gevonden.![]()
![]()
Gelul.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat waren een stel relschoppers en dan met name jeugd uit Noord Afrika die het maar al te leuk vonden.
Had niks met corona te maken.blablablabla![]()
Handig ook, krijg je steeds meer de overheid tegen de burgerquote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Die was er ook maar het heeft de hele middag en avond geduurd voor de orde hersteld was."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Dat waren gewoon mensen die het lachen vonden om te gaan rellenquote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Meerderheid zeker niet want dat zijn brave schapen, maar het gaat dan echt wel goed los.
In eerste instantie coronaprotest maar daarna ook gewoon gekaapt door relschoppers[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Haha. Ok, dus ik zeg dit:quote:Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar dan kun je toch gewoon antwoord geven op de vraag die ik stel? Of niet, natuurlijk. Maar je reageert constant met antwoorden op vragen die ik niet stel, wat een tijdverspilling
.
Maar 400k tests per week vind je niet veel?Kortom, ik bedoel de positieve tests, aangezien ik specifiek zeg "verreweg de meesten daarvan zijn negatief". De negatieve bedoel ik dus niet. Wat bedoelt iemand die niet de negatieve tests bedoelt? Juist ja, de positieve.quote:Zo heel veel TVT-tests zijn er niet, verreweg de meesten daarvan zijn negatief.
Vervolgens laat ik je zien waar je die cijfers kan vinden. Ik quote dus niet gewoon wat willekeurige cijfers ergens vandaan, nee ik geef je de link waar je de wekelijkse rapporten kunt vinden, zodat je dit ook zelfstandig in de toekomst kunt uitdokteren. Ik geef je geen vis, ik geef je een hengel.
En vervolgens ben ik dan degene die geen antwoord geeft![]()
![]()
Ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar genoeg om de besmettingen te laten oplopen.
Je kan alles sluiten: gaan mensen bij elkaar op bezoek:
Je kan een avondklok instellen: gaan mensen eerder naar elkaar toe
En het zal steeds moeilijker worden voor mensen om zich elke winter een paar maanden aan regels te gaan houden; dus dat gaat amper wat doen voor de cijfers. Je zorgt er enkel voor dat verschillende sectoren gewoon kapot gemaakt worden.![]()
Dat laatste lijkt me sowieso altijd een goed standpunt.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef TheVulture het volgende:
Is die spreiding in de ziekenhuizen nu eigenlijk al op gang gekomen, of is het nog steeds ieder voor zich en Limburg zoekt het maar uitVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me sowieso altijd een goed standpunt.
sowquote:Op donderdag 11 november 2021 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me sowieso altijd een goed standpunt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)eze-mensen~b1caa460/quote:Door het hele land rellen na avondklok : ‘Wat bezielt deze mensen?’uhuquote:Dat waren een stel relschoppers en dan met name jeugd uit Noord Afrika die het maar al te leuk vonden.
Had niks met corona te maken.
blablablabla![]()
Hugo plaatst maar even op Twitter dat we 60 plussens in januari gaan boosteren.
Vrolijk kerstfeest!- verwijderd door admin -![]()
Ja, maar samen krijgen we corona ... onder controlequote:Op donderdag 11 november 2021 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me sowieso altijd een goed standpunt.Isn't it ironic, don't you think
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Ik kan niet wachten op de buitenlandse kranten.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Terwijl de GGD maar n ding nodig heeft, en dat is het berichtje 'doe maar'. Dan kunnen ze morgen om 10:00 beginnen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:28 schreef groenen het volgende:
Vrolijk kerstfeest!
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:28 schreef groenen het volgende:
Vrolijk kerstfeest!
blablablabla![]()
Heeft-ie het alweer verwijderd of wat? Ik zie het niet in z'n tijdlijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:28 schreef groenen het volgende:
Vrolijk kerstfeest!![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:28 schreef groenen het volgende:
Vrolijk kerstfeest!Isn't it ironic, don't you think
Ik ben erachter dat we voorgelogen zijn vwb de bescherming van het vaccin tegen ziekenhuisopname.
Thread zal gelijk naar BNW gaan, wat zal ik doen, het is erg relevant nl.![]()
Kijk onder Tweets en antwoorden. Was een reactie op een vraag van een vrouw.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft-ie het alweer verwijderd of wat? Ik zie het niet in z'n tijdlijn.![]()
Je kan veel van Hugo zeggen maar hij laat zich niet gekmaken. De hele maatschappij stort in maar hij neemt nog paar maandjes de tijd.quote:"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Jeetje Za. Houd ons niet langer in spanning!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:31 schreef Za het volgende:
Ik ben erachter dat we voorgelogen zijn vwb de bescherming van het vaccin tegen ziekenhuisopname.
![]()
Ze relden niet om de avondklok, maar omdat ze vrijuit konden plunderen. Dat bedoelde ik.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De zoveelste storm in een glas water dus hier. Een VWS-klantenservicemedewerker die antwoord wat momenteel nog het officile beleid is.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kijk onder Tweets en antwoorden. Was een reactie op een vraag van een vrouw.![]()
![]()
Sorry, ik knip het grootste gedeelte even weg maar je maakt hier een flinke taalfout. Je hebt het per definitie over alle TvT-tests, omdat je het woord 'daarvan' gebruikt. Je zin zegt hier: 'van alle tests zijn verreweg de meeste negatief'. Mijn vraag gaat over die alle tests.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Haha. Ok, dus ik zeg dit:
[..]
Kortom, ik bedoel de positieve tests, aangezien ik specifiek zeg "verreweg de meesten daarvan zijn negatief".
Beetje muggenziften dit, maar het is wel belangrijk om duidelijk te zijn met wat je bedoelt.
![]()
Die man is wel echt een kleine communicatieramp he... iedereen vraagt of het eerder kan, de betrokkenen geven aan dat het eerder kan en Hugo, die herhaalt zijn teksten om er straks in het debat weer op terug te moeten komenquote:
Hey maar wacht. Gisteren (of eergisteren) was er een verzoek vanuit de Tweede Kamer dat hij daar binnen 48 uur mee moest beginnen. Hij zou daar uiterlijk vrijdag op terugkomen bij de TK.quote:
Denk niet dat de TK dit erg leuk gaat vinden![]()
![]()
Ah, dat is niet door Hugo zelf getweet natuurlijk. Alsog wel belachelijk. Ik snap sowieso niet waarom het weer in leeftijdscohorten moet. Er zijn vaccins zat.quote:![]()
80+ ers vanaf december uitgenodigd en daarvoor even lekker in een 'milde' lockdownquote:Op donderdag 11 november 2021 16:31 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://twitter.com/hugodejonge/status/1458806568116539394
Hugo de Jonge:![]()
![]()
Nou, vertel je wetenschappelijke onderbouwing, schroom je niet!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:31 schreef Za het volgende:
Thread zal gelijk naar BNW gaan, wat zal ik doen, het is erg relevant nl.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hou ons niet in spanningquote:Op donderdag 11 november 2021 16:31 schreef Za het volgende:
![]()
Je kan merken dat het een leraar is.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die man is wel echt een kleine communicatieramp he... iedereen vraagt of het eerder kan, de betrokkenen geven aan dat het eerder kan en Hugo, die herhaalt zijn teksten om er straks in het debat weer op terug te moeten komen![]()
Ja hoor denken ze weer na over een vuurwerkverbod. Ik wil gewoon vuurwerk afsteken! Vuurwerkslachtoffers horen maar voor te gaan op coronaslachtoffers mocht er gekozen moeten worden.![]()
Hopelijk voorkomt het in de toekomst dit soort onzinquote:.
Maar goed, vind je 400k TvT-tests per week veel of weinig?
![]()
Vuurwerk afsteken wordt toch wel het nieuwe roken.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:34 schreef Nielsch het volgende:
Ja hoor denken ze weer na over een vuurwerkverbod. Ik wil gewoon vuurwerk afsteken! Vuurwerkslachtoffers horen maar voor te gaan op coronaslachtoffers mocht er gekozen moeten worden.![]()
Maar wat nu als het vuurwerkslachtoffer ook corona heeft?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:34 schreef Nielsch het volgende:
![]()
Ik heb er totaal geen mening over. Wat weinig is, is het aantal positieve tests dat uit TVT naar voren komt.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:35 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar goed, vind je 400k TvT-tests per week veel of weinig?
![]()
Begin me af te vragen of ik het officile einde van deze pandemie zal meemaken. Ter vergelijking: de derde pest pandemie begon in 1855, eindigde in 1960.are we infinite or am I alone![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:34 schreef Nielsch het volgende:
Ja hoor denken ze weer na over een vuurwerkverbod. Ik wil gewoon vuurwerk afsteken!![]()
![]()
Als zelfs de Duitsers er klaar mee zijn is het einde der tijden aangebroken. Die hielden zich altijd zo netjes aan de maatregelen werd gezegd.quote:![]()
Gelijk sfeer.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Begin me af te vragen of ik het officile einde van deze pandemie zal meemaken. Ter vergelijking: de derde pest pandemie begon in 1855, eindigde in 1960.Go hard or go home![]()
We misten nog een positieve noot in dit topicquote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Begin me af te vragen of ik het officile einde van deze pandemie zal meemaken. Ter vergelijking: de derde pest pandemie begon in 1855, eindigde in 1960.![]()
![]()
Toch 4000 per week. En dat zijn mensen zonder klachten.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen mening over. Wat weinig is, is het aantal positieve tests dat uit TVT naar voren komt.![]()
Gelukkig hadden we in die periode wat andere dingen om ons druk om te maken. Moraal van het verhaal: zoek afleiding!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Begin me af te vragen of ik het officile einde van deze pandemie zal meemaken. Ter vergelijking: de derde pest pandemie begon in 1855, eindigde in 1960.![]()
![]()
Vertel mij eens, heeft jouw moeder de pestlockdown van 1959 nog meegemaakt dan?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Begin me af te vragen of ik het officile einde van deze pandemie zal meemaken. Ter vergelijking: de derde pest pandemie begon in 1855, eindigde in 1960.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Jij bent vast heel gezellig op feestjes.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
![]()
Ik ben op zich wel voor een lockdown. Maar wel voor 70 plussers"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Dat zal best maar die demonstraties zijn wel degelijk coronagerelateerd en verlopen zelden vreedzaam. Laat staan als de kroegen weer dicht moeten.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze relden niet om de avondklok, maar omdat ze vrijuit konden plunderen. Dat bedoelde ik.blablablabla![]()
Of ze moeten gewoon even doorprikken. 8 miljoen dosis liggen op dit moment in de vriezer.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben op zich wel voor een lockdown. Maar wel voor 70 plussers![]()
Gelukkig hebben de klimaatcrisis, pensioencrisis, financile crisis, stikstofcrisis, Pietencrisis, banencrisis, huizencrisis en formatiecrisis nog om ons bezig te houden.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we in die periode wat andere dingen om ons druk om te maken. Moraal van het verhaal: zoek afleiding!![]()
Jij dacht, ik kom even met wat gezellige feiten?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
![]()
Wat een masochismequote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga vanavond iig klaar zitten voor Jinek en Op1 want daar zal alles wel gelekt worden.![]()
Wel complimenten voor de GGD. Zo hard opgeschaald!!![]()
![]()
Zonder GGD hadden we nooit het record kunnen breken.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ach, de Spaanse griep duurde maar 4 jaar.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Begin me af te vragen of ik het officile einde van deze pandemie zal meemaken. Ter vergelijking: de derde pest pandemie begon in 1855, eindigde in 1960.blablablabla![]()
Vanavond klappen voor Andr Rouvoet.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:41 schreef capricia het volgende:
Zonder GGD hadden we nooit het record kunnen breken.![]()
![]()
En, al een ticket geboekt?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:41 schreef capricia het volgende:
![]()
Zonder GGD hadden we nooit het record kunnen breken.Plaats hier uw advertentie
Forum Opties Forumhop: Hop naar: