Tsja, geen lockdown kan ook heel slecht zijn voor de gezondheid als je daardoor totaal de zorg overspoelt. Het zou fijn zijn als je het zodanig voor elkaar krijgt dat je ook met deze besmettingscijfers de zorg niet overspoelt.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Overigens blijf ik van mening dat ik lockdowns in welke mate dan ook ontzettend slecht voor de gezondheid van mensen vind.
En daar liggen niet enkel ongevaccineerden. Verpleegafdelingen was schijnbaar vorige week 45/55 en IC 30/70. Ja, ongevaccineerden zijn oververtegenwoordigd, dat valt niet te ontkennen. Maar ook met 100% vaccinatie zou er nog een flink druk op de zorg zijn, want guess what? ... Covid valt niet weg te vaccineren. En al helemaal niet met vaccins die niet goed beschermen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De besmettingscijfers boeien niet, het is logisch dat die stijgen.
Zoals je zelf al aangeeft, het gaat om de zorg en dan met name de IC. Die lijk al veel minder hard te stijgen dan vorige pieken overigens.
Maar als daar dus (bijna) enkel ongevaccineerden liggen dan ligt het dus niet zozeer aan de werking van het vaccin zelf.
Slecht gidsland. Goed doen doet goed volgen..quote:Op donderdag 11 november 2021 15:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Hadden ze.
Maar daar was wat verzet tegen.
Ook op de IC? Want daar ligt steeds het issue. Dus ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat ze niet goed genoeg werken.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In NL gaat het blijkbaar ook rap met gevaccineerden in de ziekenhuizen, dus ook op dat vlak zijn er wel verbeteringen mogelijk imo. Ik ontken ook echt niet dat het vaccin iets doet. Ik ontken enkel dat het onze redding gaat zijn. Ze werken; maar niet goed genoeg om aan maatregelen te ontkomen.
Daar ligt wel een sleutel ja. Direct beginnen met die boosters.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tenzij we misschien eerder hadden geprikt. In Israel werkt dat ook prima, dus waarom zou het in Nederland niet werken?
Of in een keer de pleister eraftrekken met huid en haar. Dan is over enkele maanden de zorg niet meer overspoeld.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, geen lockdown kan ook heel slecht zijn voor de gezondheid als je daardoor totaal de zorg overspoelt. Het zou fijn zijn als je het zodanig voor elkaar krijgt dat je ook met deze besmettingscijfers de zorg niet overspoelt.
Duitsland is dan ook geen goed voorbeeld met een vaccinatiegraad van 67% ,de ogen zijn nu vooral gericht op Spanje en Portugal.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:44 schreef Elan het volgende:
Duitsland ook weer een mooi record te pakken met 51.000, we zouden meer naar Duitsland moeten kijken die hebben alles veel beter voor elkaar! @:Gretzl
Is Israel werkte het ook prima; totdat de cijfers weer begonnen te stijgen. Nu recentelijk de nieuwste booster gegeven (en het is daar nog warm volgens mij?), maar die zullen hoogstwaarschijnlijk over een paar maanden ook wel weer gaan stijgen hoor. Ze hadden hier in NL wellicht die derde boosters al klaar moeten hebben in oktober; zodat de ouderen geboosterd de winter in zouden gaan. In plaats daarvan zijn ze inderdaad al vroeg in 2021 gevaccineerd...en de werking neemt blijkbaar erg snel af bij ouderen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tenzij we misschien eerder hadden geprikt. In Israel werkt dat ook prima, dus waarom zou het in Nederland niet werken?
Als de IC daadwerkelijk 30/70 is dan heb je helemaal gelijk, had die getallen niet eerder gehoordquote:Op donderdag 11 november 2021 15:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En daar liggen niet enkel ongevaccineerden. Verpleegafdelingen was schijnbaar vorige week 45/55 en IC 30/70. Ja, ongevaccineerden zijn oververtegenwoordigd, dat valt niet te ontkennen. Maar ook met 100% vaccinatie zou er nog een flink druk op de zorg zijn, want guess what? ... Covid valt niet weg te vaccineren. En al helemaal niet met vaccins die niet goed beschermen.
2G werkt goed. Urdnung, must das sein!quote:Op donderdag 11 november 2021 15:44 schreef Elan het volgende:
Duitsland ook weer een mooi record te pakken met 51.000, we zouden meer naar Duitsland moeten kijken die hebben alles veel beter voor elkaar! @:Gretzl
Heb jij ook een mening over Breda? #dtvquote:Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Den Bosch is echt de grootste pauperplek om carnaval te vieren.
Wie?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Met hun debiele jasjes. @:charz
Sowieso. Dit gaat zoooooooooveeel shit opleverenquote:Op donderdag 11 november 2021 15:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Overigens blijf ik van mening dat ik lockdowns in welke mate dan ook ontzettend slecht voor de gezondheid van mensen vind.
Je bent een Kruikenzeiker zeker?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Den Bosch is echt de grootste pauperplek om carnaval te vieren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kernafvalquote:Op donderdag 11 november 2021 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alle kneuzen die carnaval vieren in Den Bosch.
205 op de IC momenteel dat waren er vorig jaar 700 in deze periode. Het valt dus reuze mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook op de IC? Want daar ligt steeds het issue. Dus ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat ze niet goed genoeg werken.
Ik hoop dat Ajax degradeert.quote:
Nog nooit geweest daar met carnaval ..quote:Op donderdag 11 november 2021 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alle kneuzen die carnaval vieren in Den Bosch.
En over halflege glazen gesproken, daar begint Marcel van Roosmalen onderuitgezakt ineens te oreren als de binnengekomen en naar eigen zeggen ’nog niet zo beroemde kunstenaar’ Eus Roovers uit Breda blijkt te komen. De arme man komt vanavond voordragen uit zijn kinderboeken, maar zei net iets te olijk waar hij vandaan komt. ‘Breda, Breda, nou, wat zijn we gezellig. Veertig bier in de hand en de wereld laten zien hoe speciaal je bent. Oh, wat zijn wij leuk. Sjoerd Mossou met een blad bier. Dat kan alleen maar hier in het, oh zo, kijk ons eens gezellig zijn, leuke Breda. Oh, wat zongen wij hard; oh, wat drinken wij veel bier.’quote:Op donderdag 11 november 2021 15:48 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heb jij ook een mening over Breda? #dtv
En toch schieten we nog net zo hard in de paniek. Capaciteit daalt alleen maar.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
205 op de IC momenteel dat waren er vorig jaar 700 in deze periode. Het valt dus reuze mee.
Erg mooi.quote:
Ook echt gewoon vanaf de versoepelingen eind September, hoezo de boel zwaar onderschatten?quote:
Killburger gespotquote:Op donderdag 11 november 2021 15:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En over halflege glazen gesproken, daar begint Marcel van Roosmalen onderuitgezakt ineens te oreren als de binnengekomen en naar eigen zeggen ’nog niet zo beroemde kunstenaar’ Eus Roovers uit Breda blijkt te komen. De arme man komt vanavond voordragen uit zijn kinderboeken, maar zei net iets te olijk waar hij vandaan komt. ‘Breda, Breda, nou, wat zijn we gezellig. Veertig bier in de hand en de wereld laten zien hoe speciaal je bent. Oh, wat zijn wij leuk. Sjoerd Mossou met een blad bier. Dat kan alleen maar hier in het, oh zo, kijk ons eens gezellig zijn, leuke Breda. Oh, wat zongen wij hard; oh, wat drinken wij veel bier.’
Zijn buurman pruttelt nog wat: 'Ja, maar het zijn wel echte fans, hè. In Newcastle liepen ze met vijfduizend man de polonaise na een 5-0 nederlaag.' Van Roosmalen schuift een stuk koude pizza naar binnen en is allesbehalve onder de indruk. 'Nou, wat zijn we leuk, kijk ons eens gezellig de polonaise lopen in dat verre Engeland. Oh, wat zijn wij leuk. Bah, Breda.'
Ik kan het zelf niet beter omschrijven.
quote:
Nouja dat valt dus te bezien, wij schieten hier misschien in de paniek de vraag is of het kabinet dat ook doet. Die zitten echt niet weer te wachten op een tyfuszware lockdown met alle bijbehorende kosten.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch schieten we nog net zo hard in de paniek. Capaciteit daalt alleen maar.
Maar hoe kun je die conclusie nu trekken? Het is niet alsof een opleving van het virus in de winter zo raar is. De kans is vrij groot dat juist (en alleen) dankzij de vaccins dit de laatste grote golf is. Oplevingen zullen er wel blijven komen, maar omdat zoveel mensen straks zowel vol zitten met antistoffen als met bescherming tegen de ziekte zullen die veel minder problemen opleveren.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In NL gaat het blijkbaar ook rap met gevaccineerden in de ziekenhuizen, dus ook op dat vlak zijn er wel verbeteringen mogelijk imo. Ik ontken ook echt niet dat het vaccin iets doet. Ik ontken enkel dat het onze redding gaat zijn. Ze werken; maar niet goed genoeg om aan maatregelen te ontkomen.
Het stijgt wel hard met de IC-bezetting. Niet zo hard als vorig jaar, maar aangezien het aantal positieve tests zo hard groeit, wordt het waarschijnlijk ook niet snel minder met de instroom.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
205 op de IC momenteel dat waren er vorig jaar 700 in deze periode. Het valt dus reuze mee.
Nou mijn woonplaats heeft "slechts" 19 besmettingen vandaag, wij doen niet goed genoeg ons bestquote:Op donderdag 11 november 2021 15:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
We werken allemaal mee aan groepsimmuniteit
https://www.tubantia.nl/b(...)ekenhuizen~a8665fa7/quote:Een op de zes mensen die niet gevaccineerd zijn, wacht nog op een uitnodiging voor de coronaprik. Dat is sinds juni van dit jaar niet meer nodig, maar dat is blijkbaar niet bij iedereen duidelijk overgekomen, aldus de onderzoekers van het Lifelines Corona-onderzoek.
Van de deelnemers aan het Lifelines Corona-onderzoek is 94 procent gevaccineerd. Van de niet-gevaccineerden denkt 7 procent dat de prikken geld kosten, maar de vaccinatie is gratis. Met goede informatie ligt er voor de overheid een kans om nog een flinke groep mensen in te enten, zeggen de onderzoekers, want zowel degenen die nog op een uitnodiging wachten als degenen die dachten dat het geld kost willen wel ingeënt worden.
Van degenen die niet gevaccineerd zijn, maakt 10 procent zich weinig tot geen zorgen over de ernst van een corona-infectie. Bijna de helft (44 procent) denkt dat het vaccin schadelijk is voor de gezondheid. Een kwart (23 procent) is bang voor onbekende bijwerkingen en 4 procent twijfelt aan de werking van het vaccin. Minder dan een procent van de ondervraagde niet-gevaccineerden heeft een allergie of laat zich om geloofsredenen niet prikken.
Van de zwangere vrouwen laat 22 procent zich niet inenten, zo wijst het onderzoek uit, hoewel een corona-infectie onder zwangeren ernstig kan verlopen.
COR is een warm paniekbad. Je weetquote:Op donderdag 11 november 2021 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja dat valt dus te bezien, wij schieten hier misschien in de paniek de vraag is of het kabinet dat ook doet. Die zitten echt niet weer te wachten op een tyfuszware lockdown met alle bijbehorende kosten.
Mwah, kosten die ze gewoon verrekenen op de burgers; maakt hun wat uit dat ze wat moeten smijten met geld. Mag een volgend kabinet wel een keer oplossen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja dat valt dus te bezien, wij schieten hier misschien in de paniek de vraag is of het kabinet dat ook doet. Die zitten echt niet weer te wachten op een tyfuszware lockdown met alle bijbehorende kosten.
Ik denk echt dat de exponentie er met een aantal weken wel uit is hoor, het percentage ic opnames per 1000 infecties is ook fors gedaald door vaccinatie. Oprecht, ik denk dat dit een kwestie wordt van letterlijk uitzieken.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stijgt wel hard met de IC-bezetting. Niet zo hard als vorig jaar, maar aangezien het aantal positieve tests zo hard groeit, wordt het waarschijnlijk ook niet snel minder met de instroom.
[ afbeelding ]
Het echte probleem is dat het ook buiten covid om gewoon heel druk is op de IC omdat er nog veel achterstallige zorg moet worden verleend dat tijdens de vorige golven is blijven liggen. Hierdoor zijn er ook vandaag (net als gisteren) niet voldoende vrije bedden voor rampen etc.
[ afbeelding ]
Dit is de grootste opleving tot nu toe. Terwijl we best een hoge vaccinatiegraad hebben. Natuurlijk kan het de laatste grote golf zijn, maar ik betwijfel het ten zeerste als we zelfs met vaccins een record weten te halen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar hoe kun je die conclusie nu trekken? Het is niet alsof een opleving van het virus in de winter zo raar is. De kans is vrij groot dat juist (en alleen) dankzij de vaccins dit de laatste grote golf is. Oplevingen zullen er wel blijven komen, maar omdat zoveel mensen straks zowel vol zitten met antistoffen als met bescherming tegen de ziekte zullen die veel minder problemen opleveren.
Je kunt wat mij betreft niet de koppeling maken tussen vaccineren en vrij zijn van maatregelen omdat daar nog een schakel tussen zit: de onbetrouwbare overheid.
Ik heb soms zelfs het idee dat 'uit de crisis komen' ook niet verder gaat dan de volgende coronagolf. Waardoor we hier dus nóóit meer uit gaan komen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Korte termijn denken is makkelijker dan lange termijn.
Ook al zitten hier wel wat waarheden in kan niemand toch ontkennen dat Breda > Tilburg. Wat een lelijke stad blijft dat tochquote:Op donderdag 11 november 2021 15:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En over halflege glazen gesproken, daar begint Marcel van Roosmalen onderuitgezakt ineens te oreren als de binnengekomen en naar eigen zeggen ’nog niet zo beroemde kunstenaar’ Eus Roovers uit Breda blijkt te komen. De arme man komt vanavond voordragen uit zijn kinderboeken, maar zei net iets te olijk waar hij vandaan komt. ‘Breda, Breda, nou, wat zijn we gezellig. Veertig bier in de hand en de wereld laten zien hoe speciaal je bent. Oh, wat zijn wij leuk. Sjoerd Mossou met een blad bier. Dat kan alleen maar hier in het, oh zo, kijk ons eens gezellig zijn, leuke Breda. Oh, wat zongen wij hard; oh, wat drinken wij veel bier.’
Zijn buurman pruttelt nog wat: 'Ja, maar het zijn wel echte fans, hè. In Newcastle liepen ze met vijfduizend man de polonaise na een 5-0 nederlaag.' Van Roosmalen schuift een stuk koude pizza naar binnen en is allesbehalve onder de indruk. 'Nou, wat zijn we leuk, kijk ons eens gezellig de polonaise lopen in dat verre Engeland. Oh, wat zijn wij leuk. Bah, Breda.'
Ik kan het zelf niet beter omschrijven.
Hugo doet een hoop verkeerd, maar als je als burger gaat zitten wachten op een brief dan ben je echt heel naiefquote:Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)ekenhuizen~a8665fa7/
Wat zou Hugo gaan doen? De hand in eigen boezem of nog harder vingertjewijzen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |