abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202127119

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

zie email 27 oktober
pi_202127122
twitter

Goed moment voor een lockdown voor “twee weken” voor deze groep die massaal het ziekenhuis bevolkt!

Zei hij totaal zonder eigen belang.
zie email 27 oktober
pi_202127127

Op naar de PERSCO!!!!
pi_202127131
op naar de 20.000! Toch wel goed dat ze het nog een weekje hebben aangekeken.
pi_202127135
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:32 schreef OProg het volgende:
Maar goed, dit gaat volgend jaar natuurlijk ook gewoon weer gebeuren op deze manier. Dus wat is nu het plan verder?
Onderhand eens zorgen dat je de zorg op orde krijgt. Structureel meer IC-capaciteit, Mensen werven, bureaucratie overboord, betere primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, betere onderlinge samenwerking, meer salaris etc. En dan niet alleen als zorgbestuurders naar de overheid kijken, maar ook je eigen verantwoordelijkheid nemen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202127137
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Met 2G win je op een aantal fronten:
1. Je laat de economie gewoon draaien
2. Ongevaccineerden krijgen minder kans om besmet te raken tijdens sociale activiteiten in bepaalde ruimtes
3. Je trekt er waarschijnlijk een klein deel van de weigeraars toch mee over de streep, los van de hardliners die uit religieuze overwegingen sowieso niks willen.
Gok alleen het laatste, maar het is maar de vraag of je daarmee de mensen die kwetsbaar zijn bereikt. Dat kun je beter met boosters doen. Nadat Israël begon met boosters ging het ook beter. Of we nou een paar jongeren extra vaccineren heeft denk ik niet zoveel zin.
  donderdag 11 november 2021 @ 15:38:02 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202127138
twitter
pi_202127139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goed moment voor een lockdown voor “twee weken” voor deze groep die massaal het ziekenhuis bevolkt!

Ach, die studentjes van tegenwoordig hebben de mentale weerbarstigheid van een gekookte aardappel. Ze kunnen niets meer hebben, watjes. Ze hadden in mijn tijd moeten leven, dan moest je mee met je moeder naar haar werk omdat ik naar de basisschool wilde!

(of in elk geval, zo wordt het dan gebracht)
pi_202127143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat komt door de vaccins. We zitten echt heel hoog met het aantal besmettingen en percentage. De testcapaciteit was 150k en is nu 90k ofzo. En toch komen we aan dat record.
De vaccins spelen inderdaad zeker een rol. Ten tweede komt het door het feit dat er momenteel erg veel besmettingen zijn onder jongeren, die hebben gewoon een nihil risico om ernstig ziek te worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
We gaan ongevaccineerden de schuld geven. Of de jongeren. Of de ouderen. Of de horeca. Of de scholen. Of de overheid zelf. Het komt er enkel vooral op neer dat de vaccins gewoon niet (goed) genoeg werken; niet in een winterseizoen. Boosters kunnen helpen voor de zeer korte termijn; maar dan hebben we in het voorjaar of volgend najaar weer dezelfde issues.
Dit. Maar als je dat zegt worden mensen boos. De vaccins werken zogenaamd fantastisch, het ligt voor de volle 100% aan de ongevaccineerden. Ik denk voornamelijk dat bepaalde figuren simpelweg een zondebok nodig hebben om hun woede, frustratie en angst op te botvieren.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:30 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die wisten dit vanmorgen al waarschijnlijk, maar dan nog 16000 is fucking veel, maar het gaat er echt om wie er in de ziekenhuizen terecht gaan komen en dat zijn vooral de ongevaccineerden. Dus ik snap wel dat het dilemma groot is, maar mijn idee zou zijn om morgen per 01-12 een 2G-beleid af te kondigen, moet je eens kijken hoeveel mensen er dan ineens richting een vaccinatie gaan :Y
Hier kun je nog wel eens in vergissen denk ik. Die 100% gaat nooit worden gehaald. Laag in de negentig als hoogste qua percentage (boven de 12 jaar).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Frontpage donderdag 11 november 2021 @ 15:38:39 #10
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202127149
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:36 schreef chratnox het volgende:
Eerlijk is eerlijk, dit topic voelt wel als vanouds vandaag. Alles is kut, maatregelen zijn kut, geen maatregelen zijn kut, de cijfers zijn te hoog, niet hoog genoeg. Te incompleet, geen trend, duidelijk en onduidelijk. :D
Nostalgie naar de tijd toen heel dit gebeuren nog nieuw en spannend was O+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202127158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ach, die studentjes van tegenwoordig hebben de mentale weerbarstigheid van een gekookte aardappel. Ze kunnen niets meer hebben, watjes. Ze hadden in mijn tijd moeten leven, dan moest je mee met je moeder naar haar werk omdat ik naar de basisschool wilde!

(of in elk geval, zo wordt het dan gebracht)
De snowflake generatie ! /s
pi_202127163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
fijn fiske
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202127167
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Voelt wel een beetje als 2 werelden zo
pi_202127169
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:37 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Gok alleen het laatste, maar het is maar de vraag of je daarmee de mensen die kwetsbaar zijn bereikt. Dat kun je beter met boosters doen. Nadat Israël begon met boosters ging het ook beter. Of we nou een paar jongeren extra vaccineren heeft denk ik niet zoveel zin.
Boosters heb je sowieso ook nodig, maar het gaat er mij vooral om dat ik het niet fair vind dat je allerlei mensen en sectoren nog aan banden gaat leggen, terwijl een kleine minderheid deze effecten van overbelasting van de zorg veroorzaken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202127170
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:32 schreef OProg het volgende:
Maar goed, dit gaat volgend jaar natuurlijk ook gewoon weer gebeuren op deze manier. Dus wat is nu het plan verder?
Wat een ontzettend moeilijke vraag dit. Die ga je echt niet nu al stellen. Die stellen we tijdens de parlementaire enqûete waar niemand er een actieve herinnering meer aan heeft.

pi_202127171
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit. Maar als je dat zegt worden mensen boos. De vaccins werken zogenaamd fantastisch, het ligt voor de volle 100% aan de ongevaccineerden. Ik denk voornamelijk dat bepaalde figuren simpelweg een zondebok nodig hebben om hun woede, frustratie en angst op te botvieren.
Geen 100%, maar wel voor een aanzienlijk deel, en dit is momenteel één van de weinige zaken waar we wel invloed hebben.
I'll give you something to do
  donderdag 11 november 2021 @ 15:40:04 #17
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202127172
quote:
[ twitter ]

Wel goed dat dit onderzoek is gedaan.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202127178
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]
'6 april is het weer voorbij!'
Tap tap tap
  donderdag 11 november 2021 @ 15:40:38 #19
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202127180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:37 schreef opreis het volgende:
op naar de 20.000! Toch wel goed dat ze het nog een weekje hebben aangekeken.
Dit straalt niet echt ambitie uit, voor minder dan 50k komt Dick geen nieuwe taart meer in dit topic bezorgen hoor.
pi_202127182
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]
2026 of 2027? Zullen we nu vast inzetten?
pi_202127190
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Dat was écht een kuttijd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202127191
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Zelfs in Portugal stijgen de cijfers alweer met een 98% vaccinatiegraad. Afwachten of de zorg mee stijgt, maar ook daar lijkt het er op dat 98% niet genoeg gaat zijn. Dus dan gaat 100% je niet opeens redden. Ik denk niet dat we deze cijfers zouden hebben als dat voornamelijk komt door de ongevaccineerden.
De besmettingscijfers boeien niet, het is logisch dat die stijgen.
Zoals je zelf al aangeeft, het gaat om de zorg en dan met name de IC. Die lijk al veel minder hard te stijgen dan vorige pieken overigens.

Maar als daar dus (bijna) enkel ongevaccineerden liggen dan ligt het dus niet zozeer aan de werking van het vaccin zelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202127192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Gezellig thuiswerken, Tiger King kijken, wandelen, en beertjes voor het raam zetten O+
pi_202127194
quote:
[ twitter ]

Nog even solidair zijn. Misschien kunnen ze nog ergens een opgewarmd lijk vinden die kan melden dat het in de oorlog ook niet leuk was.
pi_202127201
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')