zou ook heel vreemd zijn om dat aan te passen na 1 weekquote:Op donderdag 11 november 2021 15:28 schreef Oriente het volgende:
[..]
Van de sportscholen blijven ze AF deze keer
(stond ook niks over in de berichten van OMT toch)
Bestel nog maar niet je kerstkalkoen... Altijd positief die Marino, oftewel nog een paar maanden ellende.quote:
Die piek in de zomer was overal in de wereld waarneembaar, waarschijnlijk het dominant worden van die Delta variant. Want ook landen waar geen maatregelen zijn genomen is het vrij snel vanzelf weer uitgedoofd. Kijk maar eens naar bijvoorbeeld de charts van Brazili.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hadden ze moeten doen ja. Maar toen waren ze in blinde paniek door dansen met Janssen
Kom jij wel genoeg in de sportschool van Noek? Straks val je in de BMI risicogroep!quote:Op donderdag 11 november 2021 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
WAT EEN CIJFERS!
Nou boys and girls! Aangezien de kroegen waarschijnlijk weer vervroegd dicht gaan. En we lekker thuis mogen gaan "feesten" met z'n allen...
Vandaag: een Corona BIER Taart!![]()
[ afbeelding ]
Die wisten dit vanmorgen al waarschijnlijk, maar dan nog 16000 is fucking veel, maar het gaat er echt om wie er in de ziekenhuizen terecht gaan komen en dat zijn vooral de ongevaccineerden. Dus ik snap wel dat het dilemma groot is, maar mijn idee zou zijn om morgen per 01-12 een 2G-beleid af te kondigen, moet je eens kijken hoeveel mensen er dan ineens richting een vaccinatie gaanquote:Op donderdag 11 november 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Hebben ze niet bewust op deze cijfers gewacht bij het Catshuis? Deze cijfers zijn een extra argument om giga hard in te grijpen..
Maar ik vraag mij af hoeveel je met een 2G systeem wint. Denk dat er meer gewonnen kan worden met boostershots, maar dat is gelukkig op dit moment in handen van Hugo de Jongequote:Op donderdag 11 november 2021 15:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die wisten dit vanmorgen al waarschijnlijk, maar dan nog 16000 is fucking veel, maar het gaat er echt om wie er in de ziekenhuizen terecht gaan komen en dat zijn vooral de ongevaccineerden. Dus ik snap wel dat het dilemma groot is, maar mijn idee zou zijn om morgen per 01-12 een 2G-beleid af te kondigen, moet je eens kijken hoeveel mensen er dan ineens richting een vaccinatie gaan
Ik bedoel daarmee dat als je het laat 'uitrazen' dat dit dan niet automatisch betekent dat je er dan wel vanaf bent.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
In lockdown of met de boel op slot ga je toch weer de boel op een onnatuurlijke manier afremmen. Zo kom je er dus nooit vanaf.
+2 op de IC is nog wel te behappen, zeg dat dat er met 16k 5 worden. Dan nog is er niet zoveel aan de hand.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die wisten dit vanmorgen al waarschijnlijk, maar dan nog 16000 is fucking veel, maar het gaat er echt om wie er in de ziekenhuizen terecht gaan komen en dat zijn vooral de ongevaccineerden. Dus ik snap wel dat het dilemma groot is, maar mijn idee zou zijn om morgen per 01-12 een 2G-beleid af te kondigen, moet je eens kijken hoeveel mensen er dan ineens richting een vaccinatie gaan
Haha, dat dacht je maar!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:40 schreef MissionPhailed het volgende:
Mondkapjesplicht in o.a. supermarkten weg, het uitgaansleven komt weer serieus op toeren en reisrestricties voor het buitenland verminderen snel. We hebben de eindstreep van de landelijke Coronacrisis bereikt! 09-03-2020 - 25-06-2021
Je mag vanavond ook wel een showtje geven?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:25 schreef CherryLips het volgende:
Heb ik volgende week gvd eindelijk tijd om naar de film of een museum te gaan, ALLES DICHT.
FYI Elan ;quote:Op donderdag 11 november 2021 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
In lockdown of met de boel op slot ga je toch weer de boel op een onnatuurlijke manier afremmen. Zo kom je er dus nooit vanaf.
Je ziet nu al het effect van carnaval. Volkomen logisch dat die geschrapt worden. Denk dat alcoholklokje van 20.00 het beste zal werken.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wel erg lekkere cijfers dit.
Wat een legendarische dag. En dat op 11/11.
Nee klopt. Maar mijn tante wil ook wel erg graag die open hart operatie die inmiddels twee keer is uitgesteldquote:Op donderdag 11 november 2021 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
+2 op de IC is nog wel te behappen, zeg dat dat er met 16k 5 worden. Dan nog is er niet zoveel aan de hand.
Dat is in deze situatie de redding niet. De werking van het vaccin neemt langzaam af. Gevolg dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis komen. Door de huidige besmettingsaantallen met vele tegelijk. Ze moeten dus zsm gaan prikken met die boosters voor de risicogroepen. Desnoods dag en nacht.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit? De persco is toch morgen pas.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Hebben ze niet bewust op deze cijfers gewacht bij het Catshuis? Deze cijfers zijn een extra argument om giga hard in te grijpen..
De tijdelijke coronawet permanent maken. Als we de diverse sectorensluitingen gewoon vast leggen in de jaarkalender, dan groeien we er wat makkelijker in.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:32 schreef OProg het volgende:
Maar goed, dit gaat volgend jaar natuurlijk ook gewoon weer gebeuren op deze manier. Dus wat is nu het plan verder?
Nee het moet zorgvuldig gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is in deze situatie de redding niet. De werking van het vaccin neemt langzaam af. Gevolg dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis komen. Door de huidige besmettingsaantallen met vele tegelijk. Ze moeten dus zsm gaan prikken met die boosters voor de risicogroepen. Desnoods dag en nacht.
WIJ ZIJN DE EERSTEN.quote:Dutch experts recommend western Europe's first lockdown since summer
A pandemic advisory panel in the Netherlands on Thursday recommended imposing western Europe’s first partial lockdown since the summer, putting pressure on the government to take unpopular action to fight a Covid surge.
The caretaker prime minister Mark Rutte’s cabinet is expected to decide on Friday on measures following the recommendation of the Outbreak Management Team, broadcaster NOS reported.
The government often follows the expert panel’s recommendations.
Steps under consideration include cancelling events, closing theatres and cinemas, and earlier closing times for cafes and restaurants, the NOS report said. Schools would remain open.
After a partial lockdown of around two weeks, entry to public places should be limited to people who have been fully vaccinated or have recently recovered from a coronavirus infection, according to the advice.
Even as infections surge to record levels, many developed countries have taken the view that vaccine programmes mean lockdowns are unnecessary.
The UK is relying on booster shots to increase immunity and to try to avoid overwhelming its healthcare system.
The Netherlands has so far provided booster shots to a small group of people with weaker immune systems. It will start offering them to people aged 80 years and older in December, while extra jabs will eventually be available for anyone older than 60.
Despite an adult vaccination rate nearing 85%, hospitals in parts of the Netherlands have been forced to scale back regular care to treat patients with coronavirus.
Last month, roughly 56% of Dutch patients in hospitals with Covid and 70% of those in intensive care were unvaccinated or only partially vaccinated.
Unvaccinated patients in Dutch hospitals with Covid had a median age of 59, compared to 77 years for vaccinated patients, data provided by the Netherlands’ Institute for Health (RIVM) showed.
Last week, the Netherlands re-introduced masks and expanded the list of venues that require a “corona pass” that demonstrates vaccination or a negative test result, to gain access.
New coronavirus infections in the country of 17.5 million have roughly doubled in the last week to more than 400 per 100,000 inhabitants, and are as high as in the worst weeks of December last year.
linkquote:Italian hospital chief warns of 'return to the dark days of the pandemic'
Angela Giuffrida
The chief of an intensive care unit in the northern Italian city of Trieste said hospitals are experiencing a “return to the dark days of the pandemic” amid a rise in coronavirus infections and hospitalisations.
Umberto Lucangelo said 90% of the Covid-19 patients are unvaccinated while several people in intensive care had joined recent protests against the health pass and vaccinations in the city.
He added that hospital units were “at the limit” with staff having to work double-shifts. “And with the bitterness of witnessing the attitude of those who are not getting vaccinated and who believe in science fiction.”
Trieste has been at the centre of Italy’s anti-health pass and vaccination protests. The protests intensified after the government made the health pass mandatory for all workers, who have to present proof of immunisation, vaccination or a negative test before entering their workplaces.
The rise in infections in recent weeks is partly attributed to the protests but also the low vaccination rate in the city and the strong cross-border commuter flow with neighbouring Slovenia, where the virus has been surging.
Lucangelo said some of the no-vaxxers in hospital are repentant. “But others are irreducible deniers who are still convinced that Covid doesn’t exist.”
Gekkenhuis he?!quote:Op donderdag 11 november 2021 15:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zelfs in Portugal stijgen de cijfers alweer met een 98% vaccinatiegraad. Afwachten of de zorg mee stijgt, maar ook daar lijkt het er op dat 98% niet genoeg gaat zijn. Dus dan gaat 100% je niet opeens redden. Ik denk niet dat we deze cijfers zouden hebben als dat voornamelijk komt door de ongevaccineerden.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar werken ze niet goed genoeg of komt het omdat er niet genoeg mensen geprikt zijn? Dat is een wezenlijk verschil.
Maar goed, volgens mij zijn er nog steeds geen cijfers over de hoeveelheid (on)gevaccineerden op de IC.
Waar was dat ook alweer. Dat ze in een kroeg binnen no time de polonaise gingen lopen terwijl ze afstand moesten houden na de heropening. Weet het nog goed, in 1936quote:Op donderdag 11 november 2021 15:33 schreef Momo het volgende:
Brabo's en Limbo's gaan dit record vanavond nog even extra vieren.
Was wel altijd een soort van spannende tijd.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je ziet nu al het effect van carnaval. Volkomen logisch dat die geschrapt worden. Denk dat alcoholklokje van 20.00 het beste zal werken.
quote:Op donderdag 11 november 2021 15:33 schreef Momo het volgende:
De wil lijkt ook wel een beetje te ontbreken.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
FYI Elan ;
DAT KOMEN WE OOK NOOIT MEER
quote:Op donderdag 11 november 2021 15:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
FYI Elan ;
DAT KOMEN WE OOK NOOIT MEER
Heerlijke beeldenquote:Op donderdag 11 november 2021 15:34 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Die vieren alvast het nieuwe record
Met 2G win je op een aantal fronten:quote:Op donderdag 11 november 2021 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ik vraag mij af hoeveel je met een 2G systeem wint. Denk dat er meer gewonnen kan worden met boostershots, maar dat is gelukkig op dit moment in handen van Hugo de Jonge
Mensen die carnaval in de avond vieren hebben het niet begrepen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:33 schreef Momo het volgende:
Cijfers waren vanochtend al bekend.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Dag van de gekken!quote:Op donderdag 11 november 2021 15:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is toch in de buitenlucht dan kan het geen kwaad @Calandquote:Op donderdag 11 november 2021 15:34 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Die vieren alvast het nieuwe record
Dat kan ik me echt totaal niet voorstellen. Is gewoon lulkoek.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we deze cijfers zouden hebben als dat voornamelijk komt door de ongevaccineerden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |