Tuurlijk niet. Eerst even de situatie afwimpelen op de maatschappij. Dan pas iets doen aan een oplossing.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Morgen beginnen met boosteren. Kom op Hugo
Geen idee. Ik wil gewoon weten waarom jij zegt dat er niet heel veel TvT-tests zijn. Waarom komt dat niet binnen, ben ik niet duidelijk genoegquote:Op donderdag 11 november 2021 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het daarom gaat? Wat interesseert iemand negatieve tests nou?
Ja en weet je die vaccinaties waren altijd de beloofde weg terug naar vrijheid, daarmee geef je mensen hoop om het uit te zingen. Ga je nu weer de boel op slot gooien is het einde zoek en de situatie uitzichtloos, dat brengt veel heftigere emoties met zich mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:12 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Net op de NOS te lezen dat meer dan de helft van de studenten onder een enquête van 28.000 psychische klachten heeft van hoofdzakelijk Corona en prestatiedruk, dus dat lijkt mij wel ja
Maar de kerken en moskeeën open laten?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:14 schreef fetX het volgende:
[..]
2G aanpak is echt een kwestie van tijd vermoed ik.
Blijkbaar niet dus. In mijn omgeving ook wel een aantal gevallen die geen brief gehad hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:06 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ieder huishouden heeft gewoon een brief gehad toch. Dat je hem dan net als je belastingpapieren op de automatische piloot bij het oud papier knikkert 'want roverheid' kun je Hugo moeilijk aanrekenen. De brief was (uit mijn hoofd) sowieso in het NL en Engels en bevatte daarnaast links en telefoonnummers waar informatie opgehaald kon worden in nog meer talen.
Als je dan nog niet weet dat de prik gratis is dan mag je misschien ook wel een beetje bij jezelf te raden gaan.
Nederlanders en rellen, ik moest lachenquote:Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Kost tyfusveel geld. Nog los van het psychisch lijden.
Denk dat veel mensen die pandemie, en zeker de lockdowns toch als extreem stressvol hebben ervaren.
Vraag me af of ze dat weer op willen en kunnen brengen of dat we massale rellen krijgen.
Ik zeg dat het aandeel TVT in de dagelijkse gemelde cijfers niet erg hoog is. Dat jij dat niet in je snappertje krijgt kan ik ook niet helpen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik wil gewoon weten waarom jij zegt dat er niet heel veel TvT-tests zijn. Waarom komt dat niet binnen, ben ik niet duidelijk genoeg?
Ik hoop het, en geef mensen nog tot 1 december om het in te laten werken. Eens kijken wat er dan met de vaccinatiebehoefte gebeurd in de groep weigeraars.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:14 schreef fetX het volgende:
[..]
2G aanpak is echt een kwestie van tijd vermoed ik.
Je zou bijna zeggen dat het inmiddels wel een burgerplicht aan het worden is.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nederlanders en rellen, ik moest lachenIk zou bijna m'n schoenen opeten als de meerderheid van NL straks gaat protesteren of rellen.
Plus Arabisch en Pools geloof ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:06 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ieder huishouden heeft gewoon een brief gehad toch. Dat je hem dan net als je belastingpapieren op de automatische piloot bij het oud papier knikkert 'want roverheid' kun je Hugo moeilijk aanrekenen. De brief was (uit mijn hoofd) sowieso in het NL en Engels en bevatte daarnaast links en telefoonnummers waar informatie opgehaald kon worden in nog meer talen.
Als je dan nog niet weet dat de prik gratis is dan mag je misschien ook wel een beetje bij jezelf te raden gaan.
Grondrechten en zo. Totdat we met een avondklok gaan smijten; dan maken rechten niet meer zo veel uit.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar de kerken en moskeeën open laten?
Yeah, right.
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We kunnen richting de 2300 dacht ik, kon vorig jaar ook.
Gewoon de bakens eens gaan verzetten.
Eindhoven vergeten zeker?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nederlanders en rellen, ik moest lachenIk zou bijna m'n schoenen opeten als de meerderheid van NL straks gaat protesteren of rellen.
Je zei dit:quote:Op donderdag 11 november 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zeg dat het aandeel TVT in de dagelijkse gemelde cijfers niet erg hoog is. Dat jij dat niet in je snappertje krijgt kan ik ook niet helpen.
Mijn vraag was simpelweg: hoe veel zijn het er dan? Duidelijker kan ik niet zijn, sorryquote:Op donderdag 11 november 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo heel veel TVT-tests zijn er niet, verreweg de meesten daarvan zijn negatief. Het RIVM rapporteert dit wekelijks en het is altijd maar een klein percentage van het totaal.
Hmm gek, ik heb een brief en een herinnering gehad, plus een brief waarin ik zelftests kon bestellen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet dus. In mijn omgeving ook wel een aantal gevallen die geen brief gehad hebben.
Dan maar de ME erop, het is niet anders.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Eindhoven vergeten zeker?
Meerderheid zeker niet want dat zijn brave schapen, maar het gaat dan echt wel goed los.
Ok bye!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:16 schreef Stoorzendert het volgende:
25.000 mensen die elkaar in de bek staan te hoesten in OeteldonkZeg maar dag tegen kerst en o&n
Want dat is anders dan een voetbalwedstrijd in de Eredivisie of een concert in de Ziggo Dome? Het gros wat daar staat te feesten heeft een vaccinatie of besmetting doorgemaakt, de kans dat die in het ziekenhuis komen is redelijk gering.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:16 schreef Stoorzendert het volgende:
25.000 mensen die elkaar in de bek staan te hoesten in OeteldonkZeg maar dag tegen kerst en o&n
Als je nu nog steeds gaat zitten wachten op een brief ben je niet echt een zelfredzaam burger, als ik zo vrij mag zijn. En waar mensen het vandaan halen dat vaccinatie geld zou kosten? Zeker op Facebook gelezen?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet dus. In mijn omgeving ook wel een aantal gevallen die geen brief gehad hebben.
De manier hoe Nederlanders in protest komen: schijt hebben aan sluitingen van sectoren; ze gaan gewoon lekker bij elkaar op bezoek en naar hun werk. + bitchen op online fora natuurlijk. Beter dan dat gaat het niet worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat het inmiddels wel een burgerplicht aan het worden is.
Vergeet opnames door coma zuipen niet he!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Want dat is anders dan een voetbalwedstrijd in de Eredivisie of een concert in de Ziggo Dome? Het gros wat daar staat te feesten heeft een vaccinatie of besmetting doorgemaakt, de kans dat die in het ziekenhuis komen is redelijk gering.
dan word je dubbel getroffenquote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga vanavond iig klaar zitten voor Jinek en Op1 want daar zal alles wel gelekt worden.
En dat is dan na een paar uur of een paar dagen ook gewoon over en uit.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Meerderheid zeker niet want dat zijn brave schapen, maar het gaat dan echt wel goed los.
Ja, en wat was de context van dat gesprek? Het aantal positieve tests dat door de GGD wordt gemeld.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:18 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Je zei dit:
[..]
Mijn vraag was simpelweg: hoe veel zijn het er dan? Duidelijker kan ik niet zijn, sorry.
Klopt, maar genoeg om de besmettingen te laten oplopen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De manier hoe Nederlanders in protest komen: schijt hebben aan sluitingen van sectoren; ze gaan gewoon lekker bij elkaar op bezoek en naar hun werk. + bitchen op online fora natuurlijk. Beter dan dat gaat het niet worden.
Die was er ook maar het heeft de hele middag en avond geduurd voor de orde hersteld was.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan maar de ME erop, het is niet anders.
LCPS meldt 10 verplaatsingen vandaag. Gisteren 12.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef TheVulture het volgende:
Is die spreiding in de ziekenhuizen nu eigenlijk al op gang gekomen, of is het nog steeds ieder voor zich en Limburg zoekt het maar uit
Dat zal allemaal wel, maar dan kun je toch gewoon antwoord geven op de vraag die ik stelquote:Op donderdag 11 november 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, en wat was de context van dat gesprek? Het aantal positieve tests dat door de GGD wordt gemeld.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar hoe gaan we om met mensen die niet zelfredzaam zijn? Die worden niet ineens wel zelfredzaam en zullen toch actief geholpen moeten worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je nu nog steeds gaat zitten wachten op een brief ben je niet echt een zelfredzaam burger, als ik zo vrij mag zijn.
Dat waren een stel relschoppers en dan met name jeugd uit Noord Afrika die het maar al te leuk vonden.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dit een subtiele verwijzing naar de spreekwoordelijke kikker in de langzaam opwarmende pan?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
We zitten in een geleidende schaal
De kern daarvan zit in het woordje "zelf"redzaam.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Lurf het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar hoe gaan we om met mensen die niet zelfredzaam zijn? Die worden niet ineens wel zelfredzaam en zullen toch actief geholpen moeten worden.
Als ze een brief krijgen waarin staat dat ze 400 EUR terug krijgen als ze een belletje moeten plegen moet je eens opletten hoe zelfredzaam ze ineens zijnquote:Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Lurf het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar hoe gaan we om met mensen die niet zelfredzaam zijn? Die worden niet ineens wel zelfredzaam en zullen toch actief geholpen moeten worden.
Eens hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Lurf het volgende:
[..]
Gelul.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat waren een stel relschoppers en dan met name jeugd uit Noord Afrika die het maar al te leuk vonden.
Had niks met corona te maken.
Handig ook, krijg je steeds meer de overheid tegen de burgerquote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Die was er ook maar het heeft de hele middag en avond geduurd voor de orde hersteld was.
Dat waren gewoon mensen die het lachen vonden om te gaan rellenquote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Haha. Ok, dus ik zeg dit:quote:Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar dan kun je toch gewoon antwoord geven op de vraag die ik stel? Of niet, natuurlijk. Maar je reageert constant met antwoorden op vragen die ik niet stel, wat een tijdverspilling
.
Maar 400k tests per week vind je niet veel?
Kortom, ik bedoel de positieve tests, aangezien ik specifiek zeg "verreweg de meesten daarvan zijn negatief". De negatieve bedoel ik dus niet. Wat bedoelt iemand die niet de negatieve tests bedoelt? Juist ja, de positieve.quote:Zo heel veel TVT-tests zijn er niet, verreweg de meesten daarvan zijn negatief.
Ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar genoeg om de besmettingen te laten oplopen.
Je kan alles sluiten: gaan mensen bij elkaar op bezoek:
Je kan een avondklok instellen: gaan mensen eerder naar elkaar toe
Dat laatste lijkt me sowieso altijd een goed standpunt.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef TheVulture het volgende:
Is die spreiding in de ziekenhuizen nu eigenlijk al op gang gekomen, of is het nog steeds ieder voor zich en Limburg zoekt het maar uit
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me sowieso altijd een goed standpunt.
sowquote:Op donderdag 11 november 2021 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)eze-mensen~b1caa460/
quote:Door het hele land rellen na avondklok : ‘Wat bezielt deze mensen?’
uhuquote:Dat waren een stel relschoppers en dan met name jeugd uit Noord Afrika die het maar al te leuk vonden.
Had niks met corona te maken.
Ja, maar samen krijgen we corona ... onder controlequote:Op donderdag 11 november 2021 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Terwijl de GGD maar één ding nodig heeft, en dat is het berichtje 'doe maar'. Dan kunnen ze morgen om 10:00 beginnen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:28 schreef groenen het volgende:
Hugo plaatst maar even op Twitter dat we 60 plussens in januari gaan boosteren.
Vrolijk kerstfeest!
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:28 schreef groenen het volgende:
Vrolijk kerstfeest!
Heeft-ie het alweer verwijderd of wat? Ik zie het niet in z'n tijdlijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:28 schreef groenen het volgende:
Vrolijk kerstfeest!
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:28 schreef groenen het volgende:
Vrolijk kerstfeest!
Kijk onder Tweets en antwoorden. Was een reactie op een vraag van een vrouw.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft-ie het alweer verwijderd of wat? Ik zie het niet in z'n tijdlijn.
Je kan veel van Hugo zeggen maar hij laat zich niet gekmaken. De hele maatschappij stort in maar hij neemt nog paar maandjes de tijd.quote:
Jeetje Za. Houd ons niet langer in spanning!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:31 schreef Za het volgende:
Ik ben erachter dat we voorgelogen zijn vwb de bescherming van het vaccin tegen ziekenhuisopname.
Thread zal gelijk naar BNW gaan, wat zal ik doen, het is erg relevant nl.
Ze relden niet om de avondklok, maar omdat ze vrijuit konden plunderen. Dat bedoelde ik.quote:
De zoveelste storm in een glas water dus hier. Een VWS-klantenservicemedewerker die antwoord wat momenteel nog het officiële beleid is.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kijk onder Tweets en antwoorden. Was een reactie op een vraag van een vrouw.
Sorry, ik knip het grootste gedeelte even weg maar je maakt hier een flinke taalfout. Je hebt het per definitie over alle TvT-tests, omdat je het woord 'daarvan' gebruikt. Je zin zegt hier: 'van alle tests zijn verreweg de meeste negatief'. Mijn vraag gaat over die alle tests.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Haha. Ok, dus ik zeg dit:
[..]
Kortom, ik bedoel de positieve tests, aangezien ik specifiek zeg "verreweg de meesten daarvan zijn negatief".
Die man is wel echt een kleine communicatieramp he... iedereen vraagt of het eerder kan, de betrokkenen geven aan dat het eerder kan en Hugo, die herhaalt zijn teksten om er straks in het debat weer op terug te moeten komenquote:
Hey maar wacht. Gisteren (of eergisteren) was er een verzoek vanuit de Tweede Kamer dat hij daar binnen 48 uur mee moest beginnen. Hij zou daar uiterlijk vrijdag op terugkomen bij de TK.quote:
Ah, dat is niet door Hugo zelf getweet natuurlijk. Alsog wel belachelijk. Ik snap sowieso niet waarom het weer in leeftijdscohorten moet. Er zijn vaccins zat.quote:
80+ ers vanaf december uitgenodigd en daarvoor even lekker in een 'milde' lockdownquote:Op donderdag 11 november 2021 16:31 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://twitter.com/hugodejonge/status/1458806568116539394
Nou, vertel je wetenschappelijke onderbouwing, schroom je niet!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:31 schreef Za het volgende:
Ik ben erachter dat we voorgelogen zijn vwb de bescherming van het vaccin tegen ziekenhuisopname.
Hou ons niet in spanningquote:Op donderdag 11 november 2021 16:31 schreef Za het volgende:
Je kan merken dat het een leraar is.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die man is wel echt een kleine communicatieramp he... iedereen vraagt of het eerder kan, de betrokkenen geven aan dat het eerder kan en Hugo, die herhaalt zijn teksten om er straks in het debat weer op terug te moeten komen
Hopelijk voorkomt het in de toekomst dit soort onzinquote:
Vuurwerk afsteken wordt toch wel het nieuwe roken.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:34 schreef Nielsch het volgende:
Ja hoor denken ze weer na over een vuurwerkverbod. Ik wil gewoon vuurwerk afsteken! Vuurwerkslachtoffers horen maar voor te gaan op coronaslachtoffers mocht er gekozen moeten worden.
Maar wat nu als het vuurwerkslachtoffer ook corona heeft?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:34 schreef Nielsch het volgende:
Ja hoor denken ze weer na over een vuurwerkverbod. Ik wil gewoon vuurwerk afsteken! Vuurwerkslachtoffers horen maar voor te gaan op coronaslachtoffers mocht er gekozen moeten worden.
Ik heb er totaal geen mening over. Wat weinig is, is het aantal positieve tests dat uit TVT naar voren komt.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:35 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar goed, vind je 400k TvT-tests per week veel of weinig?
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:34 schreef Nielsch het volgende:
Ja hoor denken ze weer na over een vuurwerkverbod. Ik wil gewoon vuurwerk afsteken!
Als zelfs de Duitsers er klaar mee zijn is het einde der tijden aangebroken. Die hielden zich altijd zo netjes aan de maatregelen werd gezegd.quote:
Gelijk sfeer.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Begin me af te vragen of ik het officiële einde van deze pandemie zal meemaken. Ter vergelijking: de derde pest pandemie begon in 1855, eindigde in 1960.
We misten nog een positieve noot in dit topicquote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Begin me af te vragen of ik het officiële einde van deze pandemie zal meemaken. Ter vergelijking: de derde pest pandemie begon in 1855, eindigde in 1960.
Toch 4000 per week. En dat zijn mensen zonder klachten.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen mening over. Wat weinig is, is het aantal positieve tests dat uit TVT naar voren komt.
Gelukkig hadden we in die periode wat andere dingen om ons druk om te maken. Moraal van het verhaal: zoek afleiding!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Vertel mij eens, heeft jouw moeder de pestlockdown van 1959 nog meegemaakt dan?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Jij bent vast heel gezellig op feestjes.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Dat zal best maar die demonstraties zijn wel degelijk coronagerelateerd en verlopen zelden vreedzaam. Laat staan als de kroegen weer dicht moeten.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze relden niet om de avondklok, maar omdat ze vrijuit konden plunderen. Dat bedoelde ik.
Of ze moeten gewoon even doorprikken. 8 miljoen dosis liggen op dit moment in de vriezer.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben op zich wel voor een lockdown. Maar wel voor 70 plussers
Gelukkig hebben de klimaatcrisis, pensioencrisis, financiële crisis, stikstofcrisis, Pietencrisis, banencrisis, huizencrisis en formatiecrisis nog om ons bezig te houden.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we in die periode wat andere dingen om ons druk om te maken. Moraal van het verhaal: zoek afleiding!
Jij dacht, ik kom even met wat gezellige feiten?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Wat een masochismequote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga vanavond iig klaar zitten voor Jinek en Op1 want daar zal alles wel gelekt worden.
Ach, de Spaanse griep duurde maar 4 jaar.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
Vanavond klappen voor André Rouvoet.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:41 schreef capricia het volgende:
Wel complimenten voor de GGD. Zo hard opgeschaald!!![]()
Zonder GGD hadden we nooit het record kunnen breken.
En, al een ticket geboekt?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:41 schreef capricia het volgende:
Wel complimenten voor de GGD. Zo hard opgeschaald!!![]()
![]()
Zonder GGD hadden we nooit het record kunnen breken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |