ChevyCaprice | donderdag 11 november 2021 @ 13:36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 11-11-2021 13:56:42 ] | |
ChevyCaprice | donderdag 11 november 2021 @ 13:37 |
Als we even kijken naar mijn theorie dan zou Mercedes nog los moeten komen, wat dat betreft kan er nog helemaal niks met zekerheid voorspeld worden. Behalve dan dat het een ontzettend spannende slotfase gaat worden! | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 11 november 2021 @ 13:45 |
![]() | |
Tarado | donderdag 11 november 2021 @ 16:50 |
BehoorlijkKritisch | donderdag 11 november 2021 @ 17:13 |
Ruzie met de heer Stroll? | |
Tarado | donderdag 11 november 2021 @ 17:16 |
Zou kunnen, had hij niet Whitmarsh aangesteld? Misschien dat die 2 niet door 1 deur kunnen. | |
shiz | donderdag 11 november 2021 @ 17:17 |
Die was altijd nerveus en angstig in zijn buurt, ik denk niet dat daar veel woordwisseling bij te pas kwam dan. Of hij is weg uit angst. ![]() | |
daNpy | donderdag 11 november 2021 @ 17:22 |
Nieuwe motor voor Hamilton? https://twitter.com/jucerasoli/status/1458802824435879941 | |
opreis | donderdag 11 november 2021 @ 17:25 |
Zag er al uit alsof hij het dit jaar niet meer naar zijn zin had. Het is echt een onsympathiek team geworden in de korte tijd dat Stroll daar is ingestapt. Het zou mij ook niets verbazen als Seb er ook niet lang blijft. | |
Tarado | donderdag 11 november 2021 @ 17:26 |
ze waren toch al niet blij met zijn Mercedes copy paste, tenminste zoiets staat me bij | |
Peterselieman | donderdag 11 november 2021 @ 21:07 |
wel een aderlating voor het team | |
Tarado | donderdag 11 november 2021 @ 23:34 |
hij ontkent het zelf inmiddels | |
Rossdale | vrijdag 12 november 2021 @ 10:20 |
Ah dan is het dus waar | |
pmponer | vrijdag 12 november 2021 @ 17:25 |
![]() ![]() Nieuwe layout spa | |
Starflyer | vrijdag 12 november 2021 @ 19:22 |
Niet direct. Hij zegt niet dat het niet waar is, alleen maar dat dat niet gebaseerd is op feiten. Misschien is hij wel in onderhandeling, maar is er nog niets getekend. Hij wil namelijk ook niet bevestigen dat hij volgend jaar nog bij Aston Martin zit. https://racer.com/2021/11(...)orts-of-alpine-move/ | |
#ANONIEM | maandag 15 november 2021 @ 10:32 |
Raceweek. | |
ESF1Gamer | maandag 15 november 2021 @ 11:06 |
Race week | |
Nattekat | maandag 15 november 2021 @ 11:10 |
Wekelijkse race | |
#ANONIEM | maandag 15 november 2021 @ 12:00 |
Gerucht. ![]() | |
D_A | maandag 15 november 2021 @ 12:04 |
#ANONIEM | maandag 15 november 2021 @ 12:07 |
Goede keus. ![]() | |
Starflyer | maandag 15 november 2021 @ 12:08 |
Nu Porsche nog | |
franklop | maandag 15 november 2021 @ 12:09 |
InIn ieder geval iemand met kennis van de sport | |
ondeugend | maandag 15 november 2021 @ 13:01 |
Wat gaaf voor haar, ze is een echte liefhebber. Ben benieuwd..... Het zou fantastisch zijn om Olav niet meer te horen doemdenken en zich te veel te vaak te horen vergissen. | |
Evertjan | maandag 15 november 2021 @ 13:15 |
laat wel zien dat ze niet van plan zijn om alle Ziggo mannetjes zomaar over te nemen. | |
ondeugend | maandag 15 november 2021 @ 13:24 |
Precies, ik zou geen van die mannetjes ook maar even gaan missen. | |
#ANONIEM | maandag 15 november 2021 @ 13:27 |
Volgens Winkelman is het een redelijk betrouwbare bron: | |
Rossdale | maandag 15 november 2021 @ 13:50 |
Ik hoop toch dat ze een extra team vormen en niet McLaren overnemen ![]() | |
Tarado | maandag 15 november 2021 @ 13:52 |
| |
#ANONIEM | maandag 15 november 2021 @ 14:22 |
Hoe harder ze ontkennen ![]() | |
Zipportal | maandag 15 november 2021 @ 14:24 |
RACE WEEK. | |
raptorix | maandag 15 november 2021 @ 14:34 |
Ontkent door team. | |
Starflyer | maandag 15 november 2021 @ 14:45 |
Een nieuw team kost $200 miljoen alleen al als entry fee. En daar komen nog de kosten voor de opzet van een heel nieuw team bij. Dan is dit vele malen goedkoper. | |
Tarado | maandag 15 november 2021 @ 15:07 |
De hele McLaren Group overnemen is ook niet goedkoop natuurlijk plus dat de VW groep niet echt behoefte zal hebben aan McLaren als merk erbij. | |
Nattekat | maandag 15 november 2021 @ 17:49 |
Rondje Jeddah. Mercedes motoren zullen roken ![]() | |
Rianne84 | maandag 15 november 2021 @ 19:49 |
Hoe raak ik helemaal van het padje 101. | |
Peterselieman | maandag 15 november 2021 @ 20:21 |
eh ja, het is raceweek | |
Evenstar | maandag 15 november 2021 @ 21:33 |
Ik vind het eerder "van het padje" van Oxford. Iemand aannemen die een terechte straf in F1 vergelijkt met discrimatie en onderdrukking. Je moet het maar willen. | |
Starflyer | dinsdag 16 november 2021 @ 10:21 |
Ook maar even hier. Zhou is de nieuwe coureur van Alfa Romeo Racing | |
Nattekat | dinsdag 16 november 2021 @ 10:26 |
Goh Slechtst bewaarde geheim van het jaar. | |
Perox | dinsdag 16 november 2021 @ 10:53 |
Red Bull Points vs. Temperature ![]() 4 GP's weggelaten waarbij incidenten de uitslag significant hebben benvloed: AZE, GBR, HUN, ITA Over het algemeen geldt toch hoe meer temperatuur hoe meer punten voor Red Bull, interessant gezien de komende races in het altijd lekker warme Arabi. ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Perox op 16-11-2021 11:34:12 ] | |
Dauthi | dinsdag 16 november 2021 @ 11:03 |
Je begint met dit soort uitlatingen van Toto je wel af te vragen wanneer hij een schorsing aan zijn broek krijgt. De scheidsrechter betichten van partijdigheid is niet netjes, en in het voetbal bijv. verboden. https://www.motorsport.co(...)avouritisim/6787341/ | |
bianconeri | dinsdag 16 november 2021 @ 11:29 |
Als dat verboden zou gaan worden dan mag heel RBR al een eeuw niet meer bestaan. | |
bianconeri | dinsdag 16 november 2021 @ 11:30 |
Tja Zhou, wat gek zeg. Wel jammer dat je je weer gewoon kan inkopen in de F1. Want echt een toptalent is het zeker niet. | |
Dauthi | dinsdag 16 november 2021 @ 11:37 |
Werkelijk, waar heeft Horner ooit gesteld dat Masi Mercedes voortrok? | |
Red_85 | dinsdag 16 november 2021 @ 11:45 |
Ene kant echt super zonde. Maar maar maar.. was eau rouge niet eerder ook iets scherper? Kan me niet herinneren dat in de jaren '90 het ook easy flat was. Ergens is het aangepast geweest. Hier is ook een klein verschil van voor 2001 en na. Edit: https://www.racingcircuit(...)ps.html#.YZOMTWBKiHs Lijkt mij dat ze teruggaan naar de oude lay-out | |
Red_85 | dinsdag 16 november 2021 @ 11:55 |
Gaan een paar klappers komen daar met die muur... | |
ESF1Gamer | dinsdag 16 november 2021 @ 12:18 |
Vettel heeft straf gekregen toen hij Charlie (voorganger van Masi) over de boardradio begon uit te schelden | |
Nattekat | dinsdag 16 november 2021 @ 12:19 |
Ik snap ook echt niet hoe dit een grade 1 heeft gekregen. Ik had m'n hart vastgehouden als er supportraces waren geweest. | |
Nattekat | dinsdag 16 november 2021 @ 12:20 |
Oh, er zijn supportraces ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 16 november 2021 @ 12:21 |
F2, toch? | |
Nattekat | dinsdag 16 november 2021 @ 12:22 |
Jep. Ik dacht dat die alleen Abu Dhabi nog hadden, niet dus ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 16 november 2021 @ 12:32 |
Weet niet zeker of ik F2 race op zaterdag ga kijken. Hopelijk volgend jaar weer normale kalender in plaats van houtje touwtje kalender van dit jaar. (F1 & alle support races) | |
Nattekat | dinsdag 16 november 2021 @ 12:34 |
Is al bevestigd. | |
Red_85 | dinsdag 16 november 2021 @ 12:34 |
![]() Nou, 1 ding wel. Het is echt een F1 circuit op basis van dat ieder foutje genadeloos kan worden afgestraft. | |
ESF1Gamer | dinsdag 16 november 2021 @ 12:39 |
Zoals Monaco en Zandvoort | |
Nattekat | dinsdag 16 november 2021 @ 12:42 |
Genadeloos is het zeker ja. Ik heb echt oprecht vraagtekens bij de veiligheid van dit circuit. Zelfs Eau Rouge is veiliger dan dit. | |
Evenstar | dinsdag 16 november 2021 @ 12:44 |
Bijna constant 260km/h of sneller en de muren staan heerlijk dichtbij. SC galore en kan echt van alles gebeuren. | |
ChevyCaprice | dinsdag 16 november 2021 @ 12:50 |
Gister ook een paar rondjes gereden, ik vind het echt zo’n sicke baan ![]() | |
Rossdale | dinsdag 16 november 2021 @ 12:54 |
Ah vandaar de game update, ik had niet door dat er weer een nieuwe baan toegevoegd was ![]() | |
RetepV | dinsdag 16 november 2021 @ 12:56 |
Ok. Is er al iets bekend over dat bewegende stuur van Hamilton? Ik heb de video vele keren bekeken, en er is echt iets aan de hand. Let op dat blauwe stickertje zo rond 4 a 5 seconden in de video. Net achter dat blauwe stickertje zie je een metalen plaatje op het stuur. Op 4 seconden zie je net het randje van dat metalen plaatje. Maar exact op het moment dat Hamilton gaat remmen, zie je de plaatje ineens volledig verschijnen. Als je de video frame voor frame doorstapt, dan zie je duidelijk dat het plaatje meer 'te voorschijn' komt vlak voordat Hamilton zijn stuur indraait, dus terwijl het stuur nog in dezelfde stand staat. En als je kijkt naar Hamilton's linkerhand als referentiepunt, zie je dat de afstand tot het bodywork groter wordt, nog voordat hij instuurt. Dit is echt geen optische illusie. Het stuur beweegt in 2 assen. En mag maar in 1 as bewegen. Het is ook geen 'speling' door slijtage of iets dergelijks. Want als er echt zo'n speling (het ziet er als ongeveer 0.5cm uit) in het stuur zou zitten, zou Hamilton zijn auto niet kunnen plaatsen waar hij wilde. Maar Hamilton rijdt overal precies de lijnen die hij wil. Sowieso, als het speling is door slijtage, dan is de auto dus eigenlijk te gevaarlijk om mee te rijden. Zelfs bij de APK wordt je auto al afgekeurd met zo'n soort speling omdat het gevaarlijk is. Iets stinkt hier. Er zit iets van een systeem. Maar als het stuur door het systeem in 2 assen beweegt, dan is het per definitie illegaal. Ik zie Hamilton niet echt aan het stuur trekken, dus zou je zeggen dat die beweging in het stuur dus een gevolg is van iets anders. Dus niet de actuator (zoals bij DAS, destijds, maar een gevolg, een teken van dat er iets anders gebeurt. En aangezien het om het stuurwiel gaat, dat toch n van de centrale punten van de geometrie is, zou ik zeggen dat het een teken is dat er iets verandert aan de geometrie van de auto, bij het remmen. Misschien is dat niet eens illegaal, dat zou best kunnen. Maar dat het stuur meebeweegt zou wel zeker illegaal zijn. | |
Nattekat | dinsdag 16 november 2021 @ 13:00 |
Ik denk dat de meest voor de hand liggende reden is dat er gewoon wat marge in het stuur zit, waardoor ie lichtjes heen en weer kan schuiven in de houder. Vergeet niet dat dat stuur er ook uit getrokken moet kunnen worden, dus een mechanisme om hem te schuiven zit er sowieso al in. | |
RetepV | dinsdag 16 november 2021 @ 13:01 |
![]() Met de motor zal het nu lastiger worden omdat je straks werkelijk met je knie aan de grond moet gaan om die bocht te halen. Ook moet je iets meer afremmen en zul je na dat bochtje meer op het gas moeten. Dat betekent meer onbalans in de motor, je kan niet meer vloeiend op snelheid door die bocht, lijkt het. | |
Nattekat | dinsdag 16 november 2021 @ 13:02 |
Dit was nep. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 november 2021 @ 13:02 |
Lekkere ronde. OpmeerGod. | |
RetepV | dinsdag 16 november 2021 @ 13:43 |
Ik dacht daar ook aan. Maar die auto gaat 335 km/u en gaat dan binnen 2 seconden terug naar de 70 km/u. Het punt is dat je dit soort speling niet op het stuur zelf wil, want dat zou betekenen dat het stuur vrij los in het houd-mechaniek zit. Lijkt me nogal eng, dan zou het stuur misschien ook tijdens het rijden los kunnen komen? En als het de hele stuuras (de binnenste as en niet het stuurhuis) is die in en uit beweegt: dat is niet nodig, want er bestaat zoiets als een lager. Als de lagers op de stuuras geperst zitten, dan kan die as alleen ronddraaien, maar niet vooruit en achteruit gaan. Maar als de stuuras wel in en uit kan bewegen, ten opzichte van het stuurhuis, dan moet dat een teken zijn dat er iets aan de geometrie van de auto verandert bij het remmen of bij een lagere snelheid. Dat konden ze misschien niet voor elkaar krijgen zonder dat de stuuras in en uit moet bewegen. Wat zou betekenen dat het iets met de geometrie van de wielen of de vering moet zijn. Maar goed, ik speculeer hier veel. | |
RetepV | dinsdag 16 november 2021 @ 13:44 |
![]() ![]() | |
Rossdale | dinsdag 16 november 2021 @ 14:08 |
Als je links naar het teamviewer logo kijkt dan zie je de r soms binnen het donkerdere vakje staan en soms onder het vakje door komen. Het lijkt mij dus dat het camerastandpunt ietsjes verschilt tijdens de rechte stukken en de bochten. Misschien dat het zou kunnen door de aanpassing van de rake door de achterwielophanging wat er sinds Turkije op de Mercedes zit. Dan ligt de achterkant van de Mercedes net een fractie hoger of lager en verandert de hoek van de onboard camera ook heel lichtjes | |
daNpy | dinsdag 16 november 2021 @ 14:09 |
Die quick release naven zijn spelingsvrij hoor. | |
daNpy | dinsdag 16 november 2021 @ 14:10 |
Dan veranderd de hoek van de hele auto en blijft camera beeld dus gelijk. | |
TagForce | woensdag 17 november 2021 @ 15:21 |
Het verplaatsen van de 'r' van Teamviewer gaat niet gelijk met het verplaatsen van het stuur t.o.v. de quick release naaf. Het is dus niet het camera standpunt. Het zou speling kunnen zijn, maar als je met 300+ een centimeter speling hebt hang je wel op de boordradio, hoor. Dat is niet bevordelijk voor je rondetijden. | |
Starflyer | woensdag 17 november 2021 @ 18:10 |
Het zal in ieder geval niet door de coureur veranderd mogen worden. Uit de aangepaste Technical Regulations (nav DAS)
| |
#ANONIEM | woensdag 17 november 2021 @ 18:24 |
Er zijn blijkbaar ook beelden van de benz uit 2018 en 2019 waar je hetzelfde ziet, dus ik vrees dat het niks is | |
Gezicht | woensdag 17 november 2021 @ 18:32 |
Goede analyse van Palmer weer, als ik m'n oranje bril af zet zou ik zeggen dat een 5s of 10s penalty voor Verstappen op z'n plaats zou zijn. Met die oranje bril op zou ik ook kunnen zeggen, had Verstappen hem maar geraakt hier en Lewis een DNF'je bezorgd, flinke penalty op zak en alsnog de nodige punten binnenharken en het kampioenschap kunnen ruiken.
| |
Nattekat | woensdag 17 november 2021 @ 18:53 |
Kijkend naar hoe mijn Reddit karma flinke klappen krijgt, nee ![]() | |
Rianne84 | woensdag 17 november 2021 @ 19:16 |
BehoorlijkKritisch | woensdag 17 november 2021 @ 19:19 |
Het is hun goed recht. Maar dan geen gelul meer over 'we willen het op de baan uitvechten'. | |
Evenstar | woensdag 17 november 2021 @ 19:21 |
Denk echt dat er alsnog een straf gaat komen. Sowieso is het een win-win voor Mercedes. Als Max straf krijgt dan zijn ze een stap dichterbij WK. Als Max alsnog geen straf krijgt kunnen ze nog harder gaan huilen en schreeuwen dat FIA niet eerlijk is, iedereen tegen hun is en dat ze groot onrecht aangedaan wordt wat vergelijkbaar is met slavernij. | |
Rianne84 | woensdag 17 november 2021 @ 19:23 |
It is what it is. Als we maar niet weer zo tyfus lang op een beslissing moeten wachten. | |
Whiskers2009 | woensdag 17 november 2021 @ 19:26 |
Geen idee of dit klopt (ken de regels wat dat aangaat niet), maar lees net dit in een ander topic binnen dit forum:
| |
Starflyer | woensdag 17 november 2021 @ 19:29 |
Thanks voor de crosspost. Ik heb het even opgezocht en staat inderdaad in de International Sporting Code: Waarbij de decision in dit geval de race uitslag is. | |
Evenstar | woensdag 17 november 2021 @ 19:30 |
Maar als dat waar is dan moeten de stewards nu toch al zeggen dat het niet meer kan? Of begrijp ik het verkeerd? | |
Starflyer | woensdag 17 november 2021 @ 19:37 |
Review kan altijd, maar de uitslag veranderen imho niet meer. Ze kunnen dus hooguit zeggen dat ze fout zaten met hum beslissing en dat ze het de volgende keer beter zullen doen. Of een straf die geen invloed heeft op de race uitslag, misschien. Het wordt ook wel eens gebruikt om onduidelijkheid of tegenstrijdigheid in de regels aan te geven, zoals met Rikknen en de rode vlag in Imola dit jaar. | |
Whiskers2009 | woensdag 17 november 2021 @ 19:38 |
Weten we dan (met zekerheid) dat ze dat niet gedaan hebben? Schriftelijk laten weten dat ze de intentie hebben om een beroep in te stellen tegen de uitslag? En kan de review dan niet gezien worden als het beroep? Of moet er n een review aangevraagd worden n een intentie tot betoep + een daadwerkelijk beroep worden ingediend tegen de uitslag van de race? En hoe ging dat dan eigenlijk vorig jaar of het jaar daarvoor bij dat te hard rijden onder (dubbel?) geel van Hamilton? De regels zouden in dat geval hetzelfde moeten zijn lijkt me? | |
Evenstar | woensdag 17 november 2021 @ 19:38 |
Kan een gridstraf voor Qatar wel dan? Las dat ook ergens, maar geen idee of dat kan. | |
Starflyer | woensdag 17 november 2021 @ 19:46 |
Die intentie zou ook gepubliceerd moeten worden op de FIA site imho, zie Hongarije: https://www.fia.com/docum(...)son/season-2021-1108 Daar staat een intent of appeal vr de 'final race classification' (zonder diskwalificatie door dat beroep), die vervolgens later door de uitslag van het beroep gecorrigeerd is (met diskwalificatie van Vettel). En een review is geen beroep tegen de uitslag. Het verschil met Hamilton vorig jaar was dat de gridopstelling pas een uur voor de race definitief wordt. En dat er toen al beroep aangetekend was. | |
Starflyer | woensdag 17 november 2021 @ 19:47 |
Dat weet ik dus niet. Maar in ieder geval geen punten kwijtraken, volgens mij. | |
Whiskers2009 | woensdag 17 november 2021 @ 19:55 |
Thanks! ![]() | |
WheeledWarrior | woensdag 17 november 2021 @ 20:29 |
Mercedes is echt alle schaamte voorbij he? | |
pmponer | woensdag 17 november 2021 @ 20:35 |
ach ja, RB vroeg ook een review aan na Silverstone. Ze zijn al een tijdje bezig met moddergooien naar elkaar. Ik vind het heel knap van Mercedes dat je in een underodog/Calimero positie weet te manouvreren, eigenlijk te bizar voor woorden. Kennelijk is dat de kracht van herhaling. | |
opreis | woensdag 17 november 2021 @ 20:56 |
Nu nog een straf geven waar Max punten op verliest zou echt not-done zijn en wat mij betreft ook competitie vervalsing. Als Max tijdens de wedstrijd te horen krijgt dat hij 5 sec of 10 sec penalty zou krijgen dan zou hij nog pushen om dat gat met Bottas te houden. Nu lijkt het erop alsof hij z'n tempo heeft verlaagd omdat het toch geen zin meer had. (tevens als Bottas het wist kon hij ook misschien wel harder). Ga je dan een halve week na een incident waarvan al gezegd is "gaan we niks mee doen" dan als nog een tijd straf geven dan heb je de wedstrijd gewoon verkloot als stewards. | |
Evenstar | woensdag 17 november 2021 @ 21:02 |
Eens hoor, maar ik weet ook echt niet wat de mogelijkheden zijn. Resultaat nu nog aanpassen lijkt mij niet mogelijk (bovenstaande lezende), maar geen idee of ze dus de mogelijkheid hebben om iets met de GP van Qatar te doen. Ook dat zou bullshit zijn natuurlijk, want als hij +5s had gehad en door had gereden dan had hij gewoon zijn straf gehad en er geen pijn van gehad. Met een gridstraf gaat hij er dan wel pijn van hebben. | |
opreis | woensdag 17 november 2021 @ 21:33 |
Ze kunnen zeggen dat het niet voldoende "nieuw" bewijs is en dan hoeven ze ook hun vingers er niet aan te branden. | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 17 november 2021 @ 21:38 |
Geen paniek jongens. Gebeurt niks mee. Max doet nu ook weer niet zoveel fout. Het is geen Schumacher die instuurt op zn opponent. | |
mrkos | woensdag 17 november 2021 @ 21:43 |
Maar geldt deze regel nu wel, want het bewijs kwam pas later aanwaaien. De onboards van Max kwamen namelijk pas afgelopen dinsdag online toch? Die heeft Mercedes bekeken en toen hebben ze direct om een review gevraagd.. | |
Whiskers2009 | woensdag 17 november 2021 @ 21:50 |
Dat is natuurlijk onzin, de stewards hadden die beelden kunnen opvragen (bijv. na de race). Het is niet of zij moeten wachten tot ze online komen. Ze hebben echter besloten het tijdens de race af te doen met de hen beschikbare beelden. En besloten tot een "no investigation necessary". | |
Nattekat | woensdag 17 november 2021 @ 21:52 |
Het feit dat er niks onderzocht is tijdens de race maakt het gewoon dat Verstappen onmogelijk nog bestraft kan worden. | |
mrkos | woensdag 17 november 2021 @ 21:53 |
Zij niet nee, Mercedes aan de andere kant dus wel. | |
Cherni | woensdag 17 november 2021 @ 21:54 |
Als er een straf zou komen lijkt mij dat ook de meest logische. Als je nu gelijk die 5sec. had gegeven had Max daar nog op kunnen anticiperen om de afstand tussen hem en Bottas boven de 5 sec. te houden. | |
Evenstar | woensdag 17 november 2021 @ 21:55 |
Klopt, maar hoe dan ook zal een straf nu waarschijnlijk meer invloed hebben dan een straf toen. | |
Whiskers2009 | woensdag 17 november 2021 @ 21:59 |
Dat weet ik zo net niet. F1TV-abonnees kunnen live meekijken bij de onboards van alle coureurs. Waarom zou Mercedes dat niet kunnen? En anders nemen ze maar gewoon een abonnement op F1TV. Dat zijn de kosten niet voor het team ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 17 november 2021 @ 21:59 |
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een sportieve straf uitkomt. Een unsafe release bestaat alleen als er contact is, hoe erg het ook is, en zelfs al is het een achterblijver dan nog komt er geen sportieve straf. Wat zo opvallend is. Het protest van RBR in Silverstone werd afgewezeb omdat er geen nieuw bewijs op tafel kwam. De stewards hadden toen blikbaar voldoende telemetrie en beelden gezien dat alles al bekend was. Wat zou Mercedes nu hebben waaruit blijkt dat onomstotelijk vaststaat dat Verstappen expres buiten de baan stuurde? Zelf al zou er een boardradio zijn waar Verstappen dat toegeeft dan nog is dat geen nieuw bewijs. Met telemetrie aantonen dat hij dat expres deed, is verdomme lastig, zo niet onmogelijk, heeft Silverstone ons geleerd | |
Whiskers2009 | woensdag 17 november 2021 @ 22:02 |
Dit gecombineerd met mijn post (besloten tot "no investigation necessary") zou het n ridicuul n uitermate buitenproportioneel maken om Verstappen alsnog te straffen. [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-11-2021 22:32:34 ] | |
Starflyer | woensdag 17 november 2021 @ 22:04 |
Die regel geldt altijd, imho. Anders duurt het twee weken voordat ern uitslag definitief is. Zolang heb je de tijd om een review in te dienen, meen ik. Aston Martin heeft in Hongarije ook direct een intention to appeal ingediend (waardoor ze 96 uur hadden om daadwerkelijk een beroep in te dienen) en vervolgens een review gevraagd toen ze nieuw bewijs hadden. De uitslag van de review wilden ze voor dat beroep gebruiken. Dat had Mercedes dus ook kunnen doen, maar hebben ze niet gedaan en RBR in Silverstone ook niet. | |
Cherni | woensdag 17 november 2021 @ 22:07 |
Stel je voor er komt een straf en Max word alsnog WK kampioen. Dat zou het wel extra mooi maken in dat geval. En MB kan achteraf niet meer zeuren. | |
Nattekat | woensdag 17 november 2021 @ 22:08 |
Ondanks Imola, Baku, Silverstone en Hongarije kampioen worden is al mooi. | |
Cherni | woensdag 17 november 2021 @ 22:10 |
Al word hij het niet vind ik het een geweldige prestatie. Hij rijd een fantastisch seizoen. | |
Starflyer | woensdag 17 november 2021 @ 22:14 |
Gebeurde bij Leclerc in Japan 2019 ook. Tijdens de race niet onderzocht, na de race (voordat de uitslag officieel was) alsnog 5s penalty. | |
Nattekat | woensdag 17 november 2021 @ 22:17 |
"Will be investigated after the race" | |
Evenstar | woensdag 17 november 2021 @ 22:18 |
Ik denk gewoon dat Mercedes dit doet om te kunnen zeggen "zie je wel, ze zijn tegen ons". | |
mrkos | woensdag 17 november 2021 @ 22:28 |
Of dat Verstappen nu nog nauwlettender in de gaten gehouden wordt. | |
pmponer | woensdag 17 november 2021 @ 22:32 |
Ik denk dat de kop sowieso onder een microscoop ligt, dus nog naulettender ik denk het niet. Mogelijk is het gewoon zoveel mogelijk drek die kant op sturen zodat er wordt afgeleid van mogelijk een illegale dit of dat. | |
Starflyer | woensdag 17 november 2021 @ 22:35 |
![]() | |
Nattekat | woensdag 17 november 2021 @ 22:37 |
Dat is het meest achterlijke besluit wat ik ooit vergeten ben. | |
Whiskers2009 | woensdag 17 november 2021 @ 22:37 |
En voor de (versterking van) de beeldvorming. Ze framen al zeker sinds Silverstone dat Verstappen een gevaarlijke gek is. Ze trekken cht alles wat ze maar kunnen bedenken uit de kast dit seizoen. Daarnaast bijv. nog om de underdogframe sterker te maken en om RBR en Verstappen zo veel mogelijk te benadelen. Dus ik denk dat ze dit om meerdere redenen doen. [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-11-2021 22:44:01 ] | |
Whiskers2009 | woensdag 17 november 2021 @ 22:39 |
Omdat het in het voordeel van Verstappen was ![]() | |
Nattekat | woensdag 17 november 2021 @ 22:48 |
Die lag er toch al uit. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 18 november 2021 @ 12:05 |
Zijn we zenuwachtig jong0ns? | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 12:13 |
Ja ![]() | |
Netsplitter | donderdag 18 november 2021 @ 12:20 |
#metoo | |
Netsplitter | donderdag 18 november 2021 @ 12:23 |
Qatar is een nachtrace?? | |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 12:24 |
Ja. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 18 november 2021 @ 12:29 |
15 uur CET toch de start zondag? | |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 12:35 |
Ja | |
Netsplitter | donderdag 18 november 2021 @ 12:51 |
Wolff en Horner hebben samen de perfconf. ![]() | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 12:52 |
Ik wil een staredown. | |
Netsplitter | donderdag 18 november 2021 @ 12:53 |
Waarbij Horner een kleine onverwachte beweging maakt waardoor Wolff schrikt. ![]() | |
Sureahcamidd | donderdag 18 november 2021 @ 12:56 |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 12:57 |
Kopstoot vol op de neus mag ook hoor. | |
fathank | donderdag 18 november 2021 @ 13:08 |
In Qatar gaat de zon rond een uur of 6 onder Voordat het goed en wel donker is is de race voorbij | |
VacaLoca | donderdag 18 november 2021 @ 13:16 |
Ik ben wel klaar met F1 als Max penalty krijgt en Hamilton uiteindelijk ook nog kampioen wordt. Doe even met terugwerkende kracht een diskwalificatie voor Silverstone zeg. | |
VacaLoca | donderdag 18 november 2021 @ 13:18 |
Dit ja, het zijn echt zulke bloedzuigende huichelaars dat ik het echt niet ga kunnen hendelen als ze nog kampioen worden ook. | |
Zorro | donderdag 18 november 2021 @ 13:26 |
Als er achteraf nog een straf wordt uitgedeeld heb ik in elk geval drie extra vrije zaterdag- en zondagen | |
Evenstar | donderdag 18 november 2021 @ 13:31 |
Schijnt een foto van 17:00 lokale tijd te zijn, dus start van GP. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 13:53 |
Doet me weinig. Voor mij gaat dit seizoen de boeken in als dat waar RB en VER de beste waren, ongeacht wat er gebeurt. Mercedes (of eigenlijk Toto, want je moet respect hebben voor hun snelheid) en HAM zijn zo van hun voetstuk gevallen dat ik ze nooit zal kunnen zien als kampioen van dit seizoen. | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 14:17 |
Wolff heeft wel wel even geregeld. Hammie moet en zal WK worden. FIA approves. [ Bericht 2% gewijzigd door Nattekat op 18-11-2021 14:48:50 ] | |
Rianne84 | donderdag 18 november 2021 @ 14:24 |
Jos is in Qatar. Dus ze kijken wel uit met onzinnige straffen uitdelen ![]() | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 14:47 |
Dus verstappen word er met 51G afgekegeld waardoor zijn hele auto en motor afgeschreven moest worden....5 seconden straf en winst voor hamilton. en nu wil mercedes een straf achteraf omdat max lewis buiten de baan drukte......terwijl lewis het alsnog won met hun cheat auto/motor. het moet niet heel veel gekker worden. | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 14:47 |
![]() Jos the Boss | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 14:48 |
Mocht hij een sanctie krijgen dan stopt het F1 voor mij voor altijd ![]() Hoef geen scripted seizoen te zien | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 14:49 |
The only man that has beaten Max every week. | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 14:53 |
Silverstone was ook Max z'n schuld. Verwacht dat die gridstraf er gewoon komt, zou in elk geval onterecht zijn als hij er mee weg zou komen. | |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 14:54 |
Reddit is aan het lekken ![]() | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 14:54 |
Het seizoen begon natuurlijk al toen max de plek terug moest geven na een prima inhaalactie de eerste race....scheelde 7 punten. daarna begon het gezeik over de vleugels en pitstops en dat zomaar midden in het seizoen meet methodes/regels werden aangepast door de FIA. De fopstraf voor lewis in silverstone en nu met de cheat auto/motor de volgende races winnen. ook al word prinses lewis kampioen.....het is zijn minst verdiende kampioenschap. | |
DombohetOlifantje1 | donderdag 18 november 2021 @ 14:56 |
Ik geloof dat je niet in elke post in herhaling hoeft te vallen om je trots over Lewis te uiten. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 14:57 |
max gaf meer dan genoeg ruimte aan lewis in silverstone.....dat is gewoon bewezen. zijn volgende inhaalacties waren WEL aan de binnenkant. lewis liet hem bij max expres naar buiten lopen en roste hem eraf....fopstraf en winnen. vorige race was het gewoon racen....en lewis won nog steeds dus wat is het probleem ? | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 15:03 |
Er waren twee keuzes in Silverstone, afremmen en uitwijken of DNF. Een wereldkampioen weet welke keuze hij dan moet maken. Brazil was gewoon bewust en dom. De overige 70 rondjes volgde Verstappen keurig de curbstone, dus dit was onnatuurlijk en opzettelijk dus is straf gepast. Waarschijnlijk omdat hij wist dat Hamilton veel sneller was wilde hij hem afsnijden of raken. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 15:06 |
dat heet racen en jij bent af........ | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 15:07 |
De overige rondjes zat Lewis ook niet aan de buitenkant met een half/half inhaalpoging. Kijken naar de vorige en volgende ronden is zoooo nutteloos, en het bewijst helemaal niets. | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 15:08 |
Tja, die manoeuvre was niet echt reglementair. En na dat gelazer in Brazili gaat Mercedes dat soort dingen echt niet meer laten lopen. Maakt de "sport" er niet leuker op. Ik denk niet dat het veel uit maakt, met die veel snellere auto en de gunstige tracks zie ik Hamilton de 3 laatste races wel winnen. Het draait uiteindelijk om de auto natuurlijk, en Mercedes heeft nu echt wel een betere motor. Jammer, maar zo gaat dat in F1 | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 15:08 |
Hard gelachen, mensen keken raar op | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 15:09 |
Als je nu nog niet inziet dat HAM op Silverstone hartstikke fout zat en zonder die wheelbumb zelf van de baan was gevlogen, dan heb je hier echt niets te zoeken hoor. | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 15:11 |
Dit is F1 Algemeen, niet het SuperMax33 Fantopic. RBR heeft in Brazili zelf de toon gezet door kinderachtig te doen. Wat had je verwacht, dat Toto deze kans onbenut zou laten? | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 15:12 |
Hoe laat is de uitspraak eigenlijk? | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 15:13 |
Die afkeuring van de vleugel kwam van een standaard keuring van de FIA, daar zit RBR niet achter. Dus ik weet niet wat je bedoeld? En dat supermax fantopic word oud. Als je een punt wil maken, word het er niet sterker op. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 15:13 |
als max al een straf zou krijgen betekend dat hij veel zwaarder word gestraft dan lewis in silverstone, achteraf..... dus wat onderstuur word dan zwaarder bestraft dan het expres naar buiten sturen in de gevaarljkste/snelste bocht van de F1 met een 51G crash als gevolg. zou ook niet echt kloppen dan toch ? | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 15:15 |
wie doet er nu kinderachtig het hele seizoen door o.a regels te laten veranderen ![]() en dan een beetje de gebeten hond spelen als ze zelf een DSQ krijgen. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 15:15 |
Wat heeft Brazili te maken met Silverstone? Ik had me er prima in kunnen vinden als VER een straf had gekregen voor die actie in bocht vier. Als dat tijdens de race was gebeurd. Niet een week later. | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 15:16 |
Daar kan over getwist worden (en dat wordt inmiddels ook al een paar dagen gedaan)... Hij raakte Hamilton niet, dus het is niet causing a collision... Duwde hij Hamilton van de baan, of koos Hamilton er zelf voor om buiten de baan te rijden om snelheid te houden?... In dat laatste geval zijn ze beiden dus schuldig aan 'leaving the track and gaining an advantage'.... Dus ik ben er zeker niet van overtuigd dat Verstappen een gridpenalty krijgt (tijdstraf voor Brazilie is al onmogelijk dus dat sowieso niet). En dit is wel een baan waar Red Bull het goed zou moeten doen. Een baan waar pure snelheid niet het verschil maakt, maar mechanische grip in elke sector wel. Een boel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten (medium speed), waar de Red Bull meer snelheid mee kan nemen dan de Merc. En dan ook nog een keer tracklimits in de laatste 5 bochten waardoor je echt niet veel overspeed het rechte stuk mee kan opnemen, en wel degelijk afstand moet houden. Ik zie het vooralsnog positief in. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 15:17 |
5 seconden was eventueel wel terecht geweest tijdens de race, dan had hij bottas ook wel op 5 sec gehoude.....maargoed gary zat niet in de FIA jury dit keer he ![]() anders had hij het op zeker wel gehad, gary haat max | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 15:17 |
Jij was degene die hier weer over Silverstone begon hoor. Hamilton is ook gewoon bestraft daarvoor, dus Max moet hier ook straf voor krijgen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 15:18 |
Hoewel ik vond dat je Verstappen tijdens de race voor deze actie had kunnen bestraffen, heeft dat niets met Silverstone te maken. Appels en peren. Echt compleet verschillende situaties. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 15:19:13 ] | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 15:20 |
Niet hetzelfde vergrijp... Hamilton werd bestraft voor causing a collision... Max heeft Hamilton niet geraakt. Dus het is niet te vergelijken, en zeker geen 'hij kreeg straf dus Max ook' geval. | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 15:21 |
Dan nog blijft de vraag of het reglementair is. Echt veel keuze had Hamilton niet, als hij op de baan was gebleven was er een crash gekomen. De Mercedesmotor is gewoon veel sneller, dat compenseert de baan niet, wat overigens op het oog ook best een snelle baan is? | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 15:23 |
Dat heeft weinig met haat te maken, dat vind ik zo'n Calimero geneuzel. 5 seconden had hij gewoon kunnen krijgen en dan had niemand mogen klagen. Maar hij kreeg het niet en om dan nu alsnog een straf uit te delen maakt hem onevenredig zwaar omdat hij de gevolgen niet meer kan bestrijden, zoals HAM wel op Silverstone kon. | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 15:23 |
Hamilton had eerder kunnen remmen en Max achterlangs in kunnen halen, zoal Perez op Bottas deed. Hoewel Hamilton niets fout deed, legt hij zichzelf wel op de penalty stip. (Zei je net niet iets over dat als je kampioen wilt worden deze dingen slimmer moet doen? ![]() | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 15:24 |
Remmen is altijd een optie. | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 15:27 |
Maar Hamilton zit op de racelijn, terwijl Verstappen de binnenkant verdedigt. Hierin had Verstappen al het recht om voor Lewis te blijven en het is ook te zien dat hij bij de apex weer voor Hamilton zat. Er zijn dit jaar al meerdere straffen uitgedeeld voor vergelijkbare incidenten. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 15:28 |
max moet een zwaardere straf krijgen dan iemand die een coureur eraf rost met 51G en naar het ziekenhuis moet ? je bent echt niet goed wijs ![]() | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 15:29 |
Snelle baan is niet altijd Mercedes territorium... Mexico is op zich ook een snelle baan. Het probleem is echter dat er op de Red Bull banen geen lange rechte stukken zijn die achter medium of langzame bochten aan komen. Daar doet de Red Bull het namelijk altijd slecht. Losail lijkt wat dat betreft op Mexico (maar dan minder hoog), met veel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten die elkaar snel opvolgen. Dus ik verwacht dat in ieder geval sector 2 ruim voor Red Bull gaat zijn, en dat sector 1 en 3 dicht bij elkaar gaat zitten. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 15:32 |
als ze weer 60 pk extra uit die motor halen maakt het allemaal niet uit...... | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 15:32 |
Wat zeg je nu? Verstappen had het recht om voor Lewis te blijven, en moet daarom bestraft worden? Hoeveel inhaalacties met straf heb jij gezien waar iemand een ander halverwege de bocht al naar buiten stuurt? Alle straffen die ik heb gezien waren voor het naar buiten duwen bij het uitkomen van de bocht, wat een compleet andere situatie is. | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 15:35 |
Sinds wanneer is letsel relevant in discussies over reglementen? Hamilton had ook wel dood kunnen zijn als hij niet 3 RBR auto's van de baan en zijn racelijn had uitgeweken. Sowieso het hele "Ja maar Silverstone dan?!?" is een onzinargument, er zijn racers bestraft voor precies zulke incidenten dus waarom nu Max niet? Als je dit onbestraft prima, maar had je die andere situaties ook onbestraft moeten laten. Anders zijn je regelementen geen fluit waard. | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 15:36 |
Totaal niet eigenlijk, zet je oranje bril eens af. | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 15:40 |
lol... Waarom is dat niet een andere situatie? a) Ik stuur de bocht in, over de apex, en laat mijn auto dan naar buiten lopen ondanks het feit dat er iemand zit. b) Ik stuur de bocht in, en mis door onderstuur compleet de apex, iemand aan de buitenkant moet hierdoor uitwijken. Als je niet ziet dat dit een compleet andere situatie is, dan heb je geen verstand van racen en hoe een auto zich gedraagt op de limiet in een bocht. Edit: Overigens, Max kan hiervoor prima een straf krijgen... Maar dat is dan op basis van dit incident, en niet op basis van andere incidenten. Met andere woorden: Je argumenten kloppen niet. | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 15:43 |
Het mag allebei niet. Hamilton is toch ook bestraft met 5 seconden, kun je zeggen gezien de ernst had dat DQ moeten zijn maar Verstappen is berhaupt niet bestraft. Daarom snap ik die verontwaardiging hier niet. Het is geen normaal race incident. | |
Netsplitter | donderdag 18 november 2021 @ 15:45 |
Kan je niet weer in een corona topic gaan zitten trollen? Dank je wel. | |
DombohetOlifantje1 | donderdag 18 november 2021 @ 15:46 |
En het erge van de laatste 2 topics is. Er komt geen straf.paniek om niks | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 15:50 |
Nogmaals... Hamilton is bestraft met 10 seconden voor "causing a collision"... Max heeft Hamilton niet geraakt, dus dat is onmogelijk te vergelijken. En ja, dat is misschien de verdienste van Hamilton, maar dan had Hamilton zichzelf maar tegen Max aan moeten zetten met een DNF tot gevolg... Dan was 10 seconden inderdaad terecht geweest. Dan komen we op het volgende: "Forcing another driver off the track", maar was dat wel zo? Hij duwde Hamilton naar buiten, maar die kon er ook voor kiezen om af te remmen... Om niet teveel snelheid te verliezen koos hij er zelf voor om een achterlijk wijde lijn te rijden. Dus was het wel helemaal Max zijn schuld, of had Hamilton door die wijde lijn te rijden voordeel? Alle andere "forcing another driver off the track" penalties die gegeven zijn zijn gegeven voor het van de baan af duwen bij het uitkomen van de bocht. Andere situatie, dus, want dit gebeurde in het midden van de bocht. Nogmaals: Dit kan een penalty zijn. Maar dan wel op basis van dit ene incident, en niet op basis van andere incidenten. Die zijn namelijk niet te vergelijken. Kun je ook beargumenteren waarom Max een straf moet krijgen zonder er andere incidenten bij te halen? En dan bedoel ik onderbouwen waarom... "Omdat het onreglementair is" is geen onderbouwing. | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 15:55 |
Dit geloof je toch zeker zelf niet h, hij kon nergens heen omdat Max hem van de baan dwong. Forcing another driver off the track is zelden meer van toepassing geweest. | |
DKUp | donderdag 18 november 2021 @ 15:58 |
Er hangt een raar/naar sfeertje rond Mercedes Part Zwei | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 15:59 |
Oud wereldkampioenen spreken zich uit: [ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 15:59:27 ] | |
_UserName_ | donderdag 18 november 2021 @ 16:00 |
Dan had ie eerder moeten remmen, dan was ie er op de baan voorbij gegaan gezien Max de bocht niet haalde. | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 16:01 |
Die toevallig allemaal een pleurishekel aan Hamilton hebben, nouja van Alonso weten we het zeker ![]() | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 16:02 |
Zo clear cut is het niet... Chapter IV Art 2 b van de sporting code: However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited. Dit was in ieder geval geen crowding beyond the edge of the track. Wellicht wel hindering another driver, maar dat is wel een beetje het spelletje, he. Dat is ook het argument wat Mercedes gaat maken, dat hij Lewis in de weg reed omdat hij geen controle had over de auto. En daar kan ie voor gepakt worden. Eerlijk gezegd denk ik dat de uitspraak gaat zijn dat er geen significant nieuw bewijs is en de review ongegrond wordt verklaard. | |
-XOR- | donderdag 18 november 2021 @ 16:03 |
Ik denk idd ook wel dat Verstappen daar iets deed dat niet mocht, maar om daar dan nu nog een straf voor uit te delen na de race ![]() | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 16:06 |
Maar jij vindt dit in alle oprechtheid geen gevalletje "any other abnormal change of direction", omdat Max overstuur zou hebben gehad ofzo (ook totaal geen sprake van als je de beelden bekijken but soit ) ? | |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 16:13 |
Tot dit moment dacht ik dat je gewoon die Engelsen op de hak nam, maar je meent het ook nog ![]() | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 16:13 |
Onderstuur... En nee... Abnormal change of direction was wat ie daarna deed op dat rechte stuk... weaving. En daar issie voor gewaarschuwd. Dit was gewoon onderstuur, en dat kan gebeuren als je op de limiet rijdt. Kan hij daar voor bestraft worden? Natuurlijk kan dat, maar in eerste instantie is dat niet gedaan, dus moet er nu significant nieuw bewijs zijn dat Max het bewust deed of zijn stuur opende om Hamilton bewust buiten de baan te duwen... Ik denk niet dat dat bewijs er is. Je ziet geen rare stuurbewegingen op de onboard, dus eigenlijk deed ie daar wat al vermoed werd. Onderstuurd naar buiten glijden en daarna proberen de bocht nog te halen. De vraag is wat de telemetrie verteld. Zo op het oog zie ik echter geen reden om de onboard van Max als 'significant nieuw bewijs' te zien. | |
Rianne84 | donderdag 18 november 2021 @ 16:18 |
Moeten we nu weer 20 uur wachten? ![]() ![]() | |
ootjekatootje | donderdag 18 november 2021 @ 16:18 |
Die Hamilton is gewend geraakt aan de blauwe vlaggen, die verwacht nu dat iedereen aan de kant gaat. | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 16:19 |
Uiteraard meent ie het niet, heb z'n argumenten al 3 keer onderuit gehaald maar dat wordt natuurlijk compleet genegeerd. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 16:23 |
- reageer dan niet - [ Bericht 48% gewijzigd door Nattekat op 18-11-2021 16:24:27 ] | |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 16:23 |
Het is vooral schattig hoe Toto het 3 punten verlies noemt. | |
Sabata | donderdag 18 november 2021 @ 16:25 |
Er is in dit incident geen sprake van een plotselinge stuurbeweging om een andere coureur dwars te zitten. Er is hier sprake van een coureur die sneller is en buiten om wil inhalen maar de andere coureur remt extreem laat om dat te verhinderen. Het gevolg is dat Max veel te hard gaat om de bocht nog te halen en elke stuurbeweging naar links of rechts had er toe geleid dat hij was gaan blokkeren en was gespind. Waar hij Lewis dus mee zou hebben afgeschoten omdat die nog aan de buitenkant zat. Dit was geen nette oplossing maar ze konden zo wel allebei door. Eerlijk gezegd had ik het begrepen als de stewards hier hadden ingegrepen (zie Perez VS Norris een paar races eerder). Maar ze hebben dat niet gedaan. Het is eerder een probleem dat stewards per race heel inconsequent zijn dan dat Max de gevaarlijkste gek op een racebaan is sinds Russell Ingall ( zoals Mercedes hem nu probeert te framen) | |
Zorro | donderdag 18 november 2021 @ 16:27 |
Wie er nou wel of niet fout zit doet er toch niet toe, hier nu een straf voor geven is net het zelfde als bij een voetbalwedstrijd een week later zeggen dat die overtreding toch een strafschop was en dat de uitslag daarom nu 1-1 is ipv 1-0. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 16:31 |
sommige Fok! users weten het toch beter ! wat zeggen oud wereld kampioenen in de F1 nou ? ![]() | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 16:32 |
hahaha ik voorspelde het al........... ![]() | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 16:34 |
maar als max hier een straf voor zou krijgen, dan moet lewis achteraf ook nog een straf krijgen voor een vergelijkbare actie in de eerste race ![]() dat was precies zo'n situatie ![]() | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 16:36 |
Dan hadden ze het aan moeten vechten. | |
_UserName_ | donderdag 18 november 2021 @ 16:36 |
Als dat nog mogelijk is met nieuw bewijs, maar wil je op deze manier F1 volgen? Laat het gewoon op de baan gebeuren. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 16:38 |
MB wilde dat toch ? maar ondertussen....hypocrit as f*ck | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 16:40 |
Zij denken dat ze op basis van de cockpitbeeldbeelden een punt hebben.. Het staat daarnaast een ieder verder vrij om de situatie te interpreteren hoe je wil, maar dat recht hebben ze toch gewoon? | |
_UserName_ | donderdag 18 november 2021 @ 16:41 |
Ja, maar wil je als ander team net zo laag als MB gaan? MB moet gewoon niet zo overdreven miepen, ze slaan de laatste maanden in de rondte niet wetend waar heen. Je moet je helemaal niet willen verlagen naar dat niveau. | |
_UserName_ | donderdag 18 november 2021 @ 16:44 |
Ik doelde op "dan moet lewis achteraf ook nog een straf krijgen voor een vergelijkbare actie in de eerste race". Dat moet je niet willen als RB. Als Mercedes het recht heeft om het alsnog te laten onderzoeken, prima. Ik vind het triest en laag als je eerst beweert op de baan te willen winnen. Zonde van de sport. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 16:48 |
daarom verliezen ze ook zoveel respect op het moment......en terecht | |
_UserName_ | donderdag 18 november 2021 @ 16:50 |
En dan moet RB maar een review doen naar iets van de eerste race? Snap je ![]() | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 16:52 |
Respect van Max33 fanboys ja, genoeg oud-racers gezien die het wel begrepen. Uit de huidige grid is het niet zo moeilijk om wat negatieve geluiden over Hamilton naar voren te toveren aangezien een deel vies jelly dan wel een pleurishekel aan hem heeft vanwege baanincidenten uit het recente verleden. | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 16:53 |
Oh ja daar heb je wel gelijk in. Laten we hopen dat ze hem vrijspreken, Hamilton heeft helemaal geen gridstraf nodig om Max er onder te krijgen. Die Mercedes is bloedsnel ![]() | |
_UserName_ | donderdag 18 november 2021 @ 16:55 |
Alleen mist die zekerheid bij Mercedes zelf, wat ik dan wel weer mooi vind om te zien. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 16:58 |
Tja ...ze gaan over lijken dus lekker cheaten, sneu als je zo een kampioenschap moet winnen | |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 17:02 |
Hou eens op met die complottheorien en op de man spelen ![]() | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 17:05 |
![]() Bij Redbull doen ze precies hetzelfde, proberen Hamilton ook er bij te naaien bij de FIA bij elke kans die ze krijgen. Is gewoon een (vrij zielig) spel tussen die twee. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 17:13 |
wie @Elan ? | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 17:14 |
onzin.... | |
Elan | donderdag 18 november 2021 @ 17:15 |
https://www.nu.nl/formule(...)f-voor-hamilton.html Pot, ketel. Wie je verder ook support. Ben ook voor Verstappen, ter info. Sowieso een topseizoen. | |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 17:15 |
Jij, dus kappen nu. | |
wdn | donderdag 18 november 2021 @ 17:16 |
Ze doen het allemaal. Niet alleen RB of Merc. Maar het zou eigenlijk ook moeten gebeuren anders kun je stoppen met regels opstellen. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 17:18 |
Nou, dat valt wel mee hoor. Dit speelt van twee kanten. De insinuaties steeds over oneerlijke vleugels, motoren etc etc. Dat gaat echt van beide kanten op. En deels hoort dat er ook wel bij, maar zo extreem als dit jaar is wel op het zielige af. Vooral de dorpsgekken Toto en Marko gaan echt geregeld te ver wat mij betreft. Waar Mercedes wat mij betreft echt doorschiet, ver voorbij het niveau van triestheid van RB, is het spelen van slachtofferkaart. Met als absoluut dieptepunt Toto die aangeeft dat het team nu voelt hoe het is om het leven van een donkergekleurde medelander te leiden. | |
WheeledWarrior | donderdag 18 november 2021 @ 17:25 |
Rot toch op met al die straffen en ga racen. We hebben het beste seizoen sinds tijden in de strijd om de WK-titel met 2 mannen die in heel veel races rechtstreeks met elkaar racen om positie. Hoe lang is dat geleden. Donder op met al die beslissingen vanachter de groene tafel. | |
wdn | donderdag 18 november 2021 @ 17:29 |
RB is onderweg naar de FIA met een document van 2, 3 centimeters dik en een lading video's De vleugel van de Merc buigt meer naar beneden dan afgesproken of volgens RB zou mogen. Regels zijn er om nageleefd te worden. En het is de verantwoording van de ANDERE teams om daar op toe te zien. Vooral bij de randgevallen. | |
Tocadisco | donderdag 18 november 2021 @ 17:30 |
Als de FIA hierin mee gaat zal het ook niet alleen bij die twee blijven, dan gaat elk team dat maar een kleine voorsprong/achterstand heeft (oftewel de complete top 6) mekaar van alles proberen aan te naaien. Dat kan je immers maar net die paar cruciale punten opleveren aan het eind van het seizoen. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 17:32 |
Dit is natuurlijk gewoon boontje komt om zijn loontje, de regels wat betreft de vleugels zijn veranderd op verzoek van MB, dan kunnen ze het krijgen ook he | |
wdn | donderdag 18 november 2021 @ 17:32 |
Dat gebeurd nu ook al. Het komt alleen niet altijd naar buiten. Zowel Merc als RB mag best iets aankaarten bij de FIA maar dit hoort via de media te worden gespeeld Ja en ik zie er niks mis mee -als- het ook inderdaad terecht blijkt te zijn. Als dadelijk blijft dat de FIA alles afwijst van RB of van Merc... dan is dat team aan het eikelen. FIA zou eigenlijk ook moeten straffen als een team onterecht iets aankaart (en dat dan maar blijft doen) | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 17:41 |
Help me herinneren, met wie was dat? YouTube? | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 17:45 |
Hamilton.....die toen 30x over de track limit was gegaan. of was dat de 2de race max haalde hem voor de bocht al in en ging daarna over de limit heen ( wat Hamilton al 30x had gedaan ) en hij kon volgens mij ook niet anders anders had hamilton hem geraakt. het was dus geen leaving the track and gaining an advantage. | |
Marcoss | donderdag 18 november 2021 @ 17:48 |
Dat is echt totaal niet te vergelijken ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 november 2021 @ 17:49 |
Dit | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 17:49 |
| |
DombohetOlifantje1 | donderdag 18 november 2021 @ 17:54 |
Oh hemellief... | |
Nieuwschierig | donderdag 18 november 2021 @ 17:54 |
"Medelander"... Eigenaardige manier van uitdrukken in dit verband. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 17:55 |
idd.....toen al 7 punten door hun neus geboord. | |
DombohetOlifantje1 | donderdag 18 november 2021 @ 17:56 |
Geniet je wel een beetje? | |
Rianne84 | donderdag 18 november 2021 @ 18:02 |
Nog even geduld | |
Tocadisco | donderdag 18 november 2021 @ 18:06 |
Zijn dat trouwens de stewards uit Brazili die er naar kijken of doet de nieuwe groep in Qatar dat? | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 18:09 |
De stewards uit Brazilie. | |
wdn | donderdag 18 november 2021 @ 18:19 |
dat heb ik niet geschreven? | |
Whiskers2009 | donderdag 18 november 2021 @ 18:22 |
![]() Plan het dan anders in ![]() | |
Whiskers2009 | donderdag 18 november 2021 @ 18:23 |
Dat schreef @BehoorlijkKritisch Als je daar al dan niet terecht een probleem mee hebt kun je i.i.g. de juiste persoon aanspreken toch? ![]() | |
DKUp | donderdag 18 november 2021 @ 18:28 |
Kunnen we weer 18 uur wachten ![]() | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 18:30 |
Ja, dat was ik. Ik had ook neger kunnen typen, maar dat mag niet volgens de Fok! policy. | |
-XOR- | donderdag 18 november 2021 @ 18:34 |
Dit is dan, ironisch genoeg, zelf in de slachtofferrol kruipen. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 18:36 |
? | |
beantherio | donderdag 18 november 2021 @ 18:39 |
Je kunt zien aankomen dat er alsnog een straf komt. Er is de laatste dagen zoveel sfeer gecreerd in de media dat het haast niet anders kan. Mercedes is ook gewoon "volle bak" gegaan qua bespelen van die media en de politiek van F1. Het is erg slim maar ook erg geniepig. Die straf is me wel duidelijk in ieder geval. | |
-XOR- | donderdag 18 november 2021 @ 18:43 |
Dat je eerst schrijft dat Mercedes de slachtofferkaart trekt maar vervolgens roept dat je je van eufemismen moet bedienen omdat je van Fok geen neger zou mogen zeggen. | |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 18:45 |
Welnee. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 18 november 2021 @ 18:45 |
Het zou dan wel een enorm precedent scheppen voor alle komende situaties. Komt er trouwens nog een Kwatar-topic? | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 18:46 |
Kans dat er uit deze meeting een straf komt is vrij klein, aangezien deze alleen bedoeld is om te kijken of ze een review mogen aanvragen omdat het belangrijk nieuw bewijs is.
| |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 18:46 |
Is er al | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 18:52 |
dan zou ik als RB zijnde perez lewis eraf laten beuken...........simpel als het zo gespeeld moet worden. | |
Rianne84 | donderdag 18 november 2021 @ 18:54 |
Jemig, nooit bij stilgestaan, volgend jaar een Mercedes marionet als voorzitter ![]() | |
Perox | donderdag 18 november 2021 @ 18:54 |
Vanaf 2:10 Als je alle ruis weghaalt - media - teambazen etc. en alleen naar de race kijkt en naar de coureurs luistert, dan blijft er een veel helderder verhaal over. Ook al probeert de journalist nog wat er van te maken volgens Lewis was er niet veel aan de hand. Hij zegt o.a.: "It was fun.. it was what a championship battle should look like..." "I didn't think too much of it. It was hard battling, and I wouldn't expect anything less, really." | |
Rianne84 | donderdag 18 november 2021 @ 18:56 |
Hij is van gedachten veranderd nadat hij de beelden gezien heeft ![]() | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 18:58 |
zo is mercedes ja........ doen alsof ze concurrentie willen doen alsof ze het op de baan willen beslissen doen of ze hard willen racen maar ondertussen allemaal gemene spelletjes spelen buiten de baan en daarom hebben ze veel respect verloren | |
WismutVeilchen83 | donderdag 18 november 2021 @ 19:05 |
Je vraagt je alleen af waarom het dan weer zo lang moet duren. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 19:06 |
Je doet wel heel erg je best, dat moet ik je meegeven. | |
-XOR- | donderdag 18 november 2021 @ 19:08 |
tnx | |
Marcoss | donderdag 18 november 2021 @ 19:13 |
Dit zei hij (in iets andere bewoordingen) meteen al wel na de race toch? | |
Rianne84 | donderdag 18 november 2021 @ 19:22 |
Ja, maar vandaag kwam hij erop terug. | |
mrkos | donderdag 18 november 2021 @ 19:23 |
Er komt vandaag GEEN uitsluitsel. De stewards gaan zich beraden na conclaaf met Red Bull en Mercedes en maken hun beslissing morgen bekend. #F1 Aldus Erik van Haren : https://twitter.com/ErikvHaren/status/1461397556592787460 | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 19:24 |
mochten ze toch een straf geven dan kan mercedes de volgende 10 jaar gaan knielen voor meer respect ![]() | |
Marcoss | donderdag 18 november 2021 @ 19:26 |
Oh lol, dit gaat ook over de uitspraken na de race.. niet helemaal scherp | |
ZaZoe | donderdag 18 november 2021 @ 19:27 |
Wat voor straf kan Max berhaupt krijgen als dat geneuzel verkeerd uitpakt? Gridstraf? Boete? Puntenaftrek? | |
TweedeKlum | donderdag 18 november 2021 @ 19:28 |
Taart bakken voor Toto. ![]() | |
Rianne84 | donderdag 18 november 2021 @ 19:29 |
Alsnog secondenstraf (is 3 punten minder) of gridstraf. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 19:29 |
erg moeilijk.....ik zou het niet weten wat in verhouding is op het moment | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 19:29 |
met cyanide erin, zie je toto lekker schuimbekken de volgende race haha | |
ZaZoe | donderdag 18 november 2021 @ 19:30 |
Met scheermesjes erin ![]() ![]() | |
Marcoss | donderdag 18 november 2021 @ 19:34 |
In de race was het 5 seconden geweest, denk ik, maar als hij die straf in de race gekregen had, had hij wel meer gelet op z'n voorsprong op Bottas, nu boeide dat niet echt meer. Daarom zou ik een straf ook niet heel eerlijk vinden.. Anders had je moeten zeggen dat ze het zouden onderzoeken na de race (bijv omdat ze niet alle beelden hadden op dat moment) | |
TagForce | donderdag 18 november 2021 @ 19:39 |
Tijdstraf, maar aangezien de uitslag al vast staat voor Brazilie wordt dat dan 3, 5 of 10 plaatsen gridstraf afhankelijk van de penalty. Dus dat zal dan wel geen straf of 3 plekken worden. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 19:41 |
Zou me niets verbazen als ze HAM en VER allebei een penalty geven voor het verlaten van de baan. HAM had ook gewoon kunnen remmen. Beide 5 seconden, dan lijkt het eerlijk, maar het effect is hetzelfde als wanneer ze hem alleen aan VER geven. ![]() (Bovenstaande is een grapje h, niet te serieus op in gaan) | |
Nober | donderdag 18 november 2021 @ 19:42 |
Wat is de huidige WK stand? | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 19:47 |
Het lijkt me zo kut als je niet weet hoe internet werkt en alleen op FOK! durft te komen. | |
Marcoss | donderdag 18 november 2021 @ 19:47 |
Die schijnt in het andere topic te staan | |
Nober | donderdag 18 november 2021 @ 19:51 |
De race gaat na de officile race verder maar ik hou dat allemaal niet bij dus vandaar de vraag. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 19:52 |
Google gebruiken kost minder karakters en je hebt sneller antwoord. | |
Nober | donderdag 18 november 2021 @ 19:55 |
Dus eigenlijk zeg je dat we FOK! wel gewoon kunnen sluiten? | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 19:57 |
Als dat jouw conclusie is, vind ik dat prima. Persoonlijk gebruik ik FOK! niet om informatie te vragen die ik sneller elders kan vinden, maar als jij dat een prettige manier vindt, leef je uit. Maar inmiddels heb je het antwoord hier nog niet gekregen en zijn we 10 minuten en dito posts verder. | |
ZaZoe | donderdag 18 november 2021 @ 19:58 |
Defensie is ook klaar met Mercedes | |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 20:00 |
Wees niet zo'n klier man. Hou het gewoon gezellig hier. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 18 november 2021 @ 20:03 |
![]() | |
Nieuwschierig | donderdag 18 november 2021 @ 20:07 |
Sorry, verkeerd gequoot Gequoot uit de quote | |
Nieuwschierig | donderdag 18 november 2021 @ 20:09 |
mea culpa | |
-XOR- | donderdag 18 november 2021 @ 20:13 |
Als ze een straf uitdelen zal dat 3 plekken gridstraf zijn gok ik, ik denk niet dat ze achteraf nog een secondenstraf gaan uitdelen. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 20:14 |
Gewoon die Honda naar 150% opschroeven......en iedereen voorbij blazen | |
daNpy | donderdag 18 november 2021 @ 20:36 |
| |
DKUp | donderdag 18 november 2021 @ 20:52 |
Driften dan maar ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 november 2021 @ 20:54 |
ik verwacht geen straf | |
DKUp | donderdag 18 november 2021 @ 21:01 |
Ik zou het heel raar vinden als ze opeens van mening zijn veranderd. | |
Starflyer | donderdag 18 november 2021 @ 21:20 |
Een tijdstraf kan imho niet want Mercedes heeft geen beroep aangetekend tegen de uitslag (zoals Aston Martin in Hongarije wel deed). Die is dus definitief. Zie ook de International Sporting Code waar dat in staat. | |
Perox | donderdag 18 november 2021 @ 22:44 |
Mwah om nou te zeggen dat Lewis een emmer slijk over Max heen gooit... Meteen aan het begin (interviewer): "Lewis, the incident in lap 48 with Max Verstappen, 4 days on, having seen all of the footage, how do you reflect on it now?" Lewis: "I won't" Dan na 1:40 komt de interviewer weer terug omdat ie een opening ziet om de vraag nog eens te stellen. Dan zegt Lewis nog een keer dat ie niet echt iets toe te voegen heeft maar laat hij zich wel eventjes ontglippen dat hij er misschien nu een andere mening over heeft, maar hij laat het daarbij. Dan op 6:40 komt Rebecca van de Times er nog even bij om nog een keer aan te dringen, of hij aub wil uitwijden over die andere mening, Lewis wil toch wel even iets kwaads over Max zeggen, aaah please? Lewis reageert dat hij er niet mee bezig wil zijn en dat hij het aan anderen overlaat omdat hij zich moet focussen op het racen zelf. Daarna geeft de pers het verder op. | |
ootjekatootje | donderdag 18 november 2021 @ 23:51 |
Nog geen nieuws? | |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 23:52 |
Het nieuws is dat de pers van een mug een olifant maakt. | |
PzKpfw | donderdag 18 november 2021 @ 23:54 |
Wellicht dat de Honda natuurlijk ook gewoon nog een beetje opgekieteld kan worden ![]() | |
kurk_droog | donderdag 18 november 2021 @ 23:57 |
Je mag het toch wel hopen ja. | |
Evenstar | donderdag 18 november 2021 @ 23:58 |
Met uitspraken zoals die van Leclerc verwacht ik toch echt dat er een straf gaat komen. Ik vind het ook echt niet netjes van Leclerc, maar had niet anders verwacht. | |
PzKpfw | vrijdag 19 november 2021 @ 00:02 |
Dan zou ik als Red Bull zijnde de hele teringzooi inpakken en dit seizoen ook niet meer komen opdraven. | |
ChevyCaprice | vrijdag 19 november 2021 @ 00:07 |
Ja met weglopen kom je erg ver | |
PzKpfw | vrijdag 19 november 2021 @ 00:08 |
Statement maken. Het is te zot voor woorden dat er een week later nog een beslissing moet worden gemaakt. Of moet men ook maar weer beginnen over Silverstone? | |
Evenstar | vrijdag 19 november 2021 @ 00:13 |
Het is ook echt een kneuzenkermis. Sessie plannen om 15:00, beginnen met vergaderen, halverwege onderbreken, omdat iemand weg moet. Tweede sessie plannen, weer geen beslissing nemen. Alsof het allemaal net vanmorgen bekend is geworden. Het is verdomme je werk. | |
Mestreech1990 | vrijdag 19 november 2021 @ 00:14 |
Je weet toch dat RB precies hetzelfde heeft gedaan na Silverstone...Lijkt net alsof iedereen dat vergeten is. Toen er is ook de week erop een protest ingediend door RB. Dit hoort gewoon bij de sport, het team heeft het recht om een protest in te dienen. Daarnaast vind ik het nu relevant ook nog eens. Je schept als FIA een precedent indien je dit door de vingers ziet, zoals Leclerc al terecht aangeeft. |