SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik denk dat het voor een gedeelte ligt aan het feit dat bij veel mensen het immuunsysteem een deuk heeft opgelopen. Veel mensen lopen nu ook te snotteren (veel meer dan vorig jaar) en hebben daar ook meer last van, dus mensen zijn vatbaarder voor ziektes en hebben daar dan ook meer last van. Anders zou ik het ook niet weten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Ik vroeg me gisteren in dit topic af dat ik niet snap hoe het lijkt dat we er op dit moment slechter voor staan dan vorig jaar. Ik kan een hoop redenen bedenken, maar wat ik niet kan bedenken is hoe het zover heeft kunnen komen.![]()
Ja vandaar nog even de toevoeging dat het in landen waar het beter lijkt te gaan het vanzelf ook weer kut gaat. Zie Scandinavië nu en Portugal waarschijnlijk over een paar weken ook weer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Europa tenminste, in Azië en de US lijkt het toch iets beter te gaan?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
't Is niet voor niets dat de WHO continu Europa op de vingers tikt. Wat nog extra wrang is omdat wij geen enkel excuus hebben om het zo uit de klauwen te laten lopen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Europa tenminste, in Azië en de US lijkt het toch iets beter te gaan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik heb het dan ook niet over hoe het met het virus gaat, ik begrijp waarom de cijfers stijgen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik begrijp dan weer niet dat jij dat niet snapt. Kijk naar de tendens in dit topic van nog geen twee of drie weken terug en daar is je antwoord.
Exponentiële groei blijft gewoon lastig intuïtief te begrijpen. Ik heb de cijfers een paar weken terug al doorgerekend.
Wat ik niet begrijp:
- Hoe kunnen de modellen er zo erg naast zitten?
- Hoe kunnen de ziekenhuizen het in zo'n vroeg stadium al zo zwaar hebben? Waar is geen rekening mee gehouden?
- Hoe kan het dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij de regering? Een maand wachten met boosters en op het moment dat de media er vragen over gaat stellen nadenken over versnellen?
- Hoe kan het dat de signalen van de ziekenhuizen van afgelopen weken niet aangekomen zijn bij VWS? Of hebben ze er niet naar geluisterd?![]()
Er is teveel op 1 paard gewed (het vaccin). Het idee dat het vaccin wel eens onvoldoende kon zijn, daar is totaal geen rekening mee gehouden. Ze dachten echt dat we na de vaccinatiecampagne van covid af zouden zijn. Zie dat interview met Gommers vorig jaar, over zich vervelende IC-verpleegkundigen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef chratnox het volgende: [..] Ja. Ik vroeg me gisteren in dit topic af dat ik niet snap hoe het lijkt dat we er op dit moment slechter voor staan dan vorig jaar. Ik kan een hoop redenen bedenken, maar wat ik niet kan bedenken is hoe het zover heeft kunnen komen.
![]()
Ik vind dat juist niet des Nederlands en betwijfel dan ook of dit gaat gebeuren. En als het gebeurt bouwen we het waarschijnlijk binnen drie jaar gewoon weer af.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat die tijd achter ons ligt. Ik denk dat deze pandemie heeft laten zien hoe erg het is als de ziekenhuizen het niet meer aan kunnen en dat die 6 tot 8 weken die voor achterstanden zorgt ook grote problemen op kunnen leveren.
Nederland kennende zal de uitkomst zijn dat er zakken geld tegenaan gestort worden, ons eigen risico omhoog gaat, de zorgpremie omhoog gaat en je werkgeversbijdrage omhoog gaat. Dan staan er maar 400 bedden leeg in plaats van 100, het is inmiddels duidelijk hoe duur het alternatief is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nederland is momenteel toch ook het enige land waar het echt naar de tering gaat ondanks een hoge vaccinatiegraad? In andere landen kunnen of de ziekenhuizen het aan of is de vaccinatiegraad vrij laag volgens mij.Makkelijk eerste![]()
ZWART ZWART ZWART CODE ZWART ZWART CODE CODE ZWART ZWART ZWARTquote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Daar heb je gelijk in, daar ben ik ook wel bang voor. Dit is iets wat een visie op lange termijn nodig heeft.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dat juist niet des Nederlands en betwijfel dan ook of dit gaat gebeuren. En als het gebeurt bouwen we het waarschijnlijk binnen drie jaar gewoon weer af.![]()
Als de pandemie voorbij is gaan we gewoon verder met het sluiten van SEH-posten hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dat juist niet des Nederlands en betwijfel dan ook of dit gaat gebeuren. En als het gebeurt bouwen we het waarschijnlijk binnen drie jaar gewoon weer af.
We leren hier toch geen donder van het verleden.![]()
Volgens mij ligt er verder nergens een lockdown op tafel inderdaad. Behalve in Letland.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nederland is momenteel toch ook het enige land waar het echt naar de tering gaat ondanks een hoge vaccinatiegraad? In andere landen kunnen of de ziekenhuizen het aan of is de vaccinatiegraad vrij laag volgens mij.![]()
Eigenlijk zou je toch nu alle priklocaties waar je zonder afspraak terecht kunt, al gereed kunnen maken voor een 3e prik. Ik snap niet waarom dat nog niet op gang komt.٩๏̯͡๏)۶![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
LOCKDOWN PER DIRECT!! IEDEREEN NAAR BINNEN!! LOCKDOWN PER DIRECT!! IEDEREEN NAAR BINNEN!!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Voorzichtigheid is geboden!!!!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:31 schreef Ronald het volgende:
Eigenlijk zou je toch nu alle priklocaties waar je zonder afspraak terecht kunt, al gereed kunnen maken voor een 3e prik. Ik snap niet waarom dat nog niet op gang komt.![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
LOCKDOWN PER DIRECT!! IEDEREEN NAAR BINNEN!! LOCKDOWN PER DIRECT!! IEDEREEN NAAR BINNEN!!
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]![]()
Ik hoop dat de zwembaden open blijven.
Mijn training is een groot lichtpunt tijdens deze pandemie
Twiddel![]()
Dit moment vorig jaar was nog niemand gevaccineerd dus was het aantal mensen wat mogelijk in het ziekenhuis kon belanden veel hoger. Het plafond is nu een stuk lager... neemt niet weg dat er nog steeds niet voldoende ziekenhuis/IC capaciteit is voor het potentiële aantal kwetsbaren/ongevaccineerden wat in het ziekenhuis/IC kan belanden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Ik vroeg me gisteren in dit topic af dat ik niet snap hoe het lijkt dat we er op dit moment slechter voor staan dan vorig jaar. Ik kan een hoop redenen bedenken, maar wat ik niet kan bedenken is hoe het zover heeft kunnen komen.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Drukte bij GGD-lijn coronatestafspraak, ook zelftesten soms uitverkochtNOS liveblog.quote:De animo voor coronatests is groot. Het officiële afsprakennummer van de GGD is bij vlagen overbelast. Bellers krijgen via een bandje het verzoek om later nog eens te bellen. Ook zelftests zijn populair: drogisterijen moeten soms nee verkopen.
Vorige week is de vraag naar coronatests met 30 procent toegenomen, blijkt uit cijfers van GGD GHOR Nederland. Vorige week werden ongeveer 405.000 tests afgenomen, een week eerder waren dat er nog zo'n 280.000. Volgens de GGD is de testbehoefte momenteel erg groot. "Het is enorm druk, maar we schalen continu op en we kunnen het aan."
Vorige week bleek nog dat de testbereidheid afnam. Uit een gedragsonderzoek kwam naar voren dat ongeveer 40 procent van de mensen met klachten zich laat testen. De testbereidheid is een van de criteria die worden gebruikt om over nieuwe maatregelen te adviseren.
Ook hier zijn we al niet meer op berekend terwijl iedereen toch op zijn vingers na on tellen dat.......
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Gidsland Nederland.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nederland is momenteel toch ook het enige land waar het echt naar de tering gaat ondanks een hoge vaccinatiegraad? In andere landen kunnen of de ziekenhuizen het aan of is de vaccinatiegraad vrij laag volgens mij.![]()
Hadden jullie deze al meegekregen?
Covid-19: Researcher blows the whistle on data integrity issues in Pfizer’s vaccine trial.
Revelations of poor practices at a contract research company helping to carry out Pfizer’s pivotal covid-19 vaccine trial raise questions about data integrity and regulatory oversight.
https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635![]()
Schiet je ze in voor de parlementaire enquête?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over hoe het met het virus gaat, ik begrijp waarom de cijfers stijgen.
Wat ik niet begrijp:
- Hoe kunnen de ziekenhuizen het in zo'n vroeg stadium al zo zwaar hebben? Waar is geen rekening mee gehouden?
- Hoe kan het dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij de regering? Een maand wachten met boosters en op het moment dat de media er vragen over gaat stellen nadenken over versnellen?
- Hoe kan het dat de signalen van de ziekenhuizen van afgelopen weken niet aangekomen zijn bij VWS? Of hebben ze er niet naar geluisterd?
Graag, doen we verder niets mee
Tralaaaaalalalalaaaalalalaaaaaaa
![]()
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar zitten ze er ook echt naast? Of interpreteert men een mediane voorspelling als 'zo gaat het zijn'. Feit is dat het modelleren op dit moment enorm complex is. Tegelijkertijd denk ik dat ze onderschat hebben hoezeer gevaccineerden alsnog besmettelijk zijn. Of hoeveel contacten men heeft.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
- Hoe kunnen de modellen er zo erg naast zitten?Dat je ook aan de bovenkant van een model uit kan komen.quote:- Hoe kunnen de ziekenhuizen het in zo'n vroeg stadium al zo zwaar hebben? Waar is geen rekening mee gehouden?Omdat de rest van de samenleving ook geen urgentie voelde, en politici electoraal afgerekend worden door datzelfde volk dat gaat strooien met termen als "doemdenken", "bangmakerij" etc. (klassieke preventieparadox). Tegelijkertijd wordt er naar mijn idee disproportioneel veel aandacht besteedt aan de boosters. De Gezondheidsraad was duidelijk: de boosters gaan NIET het verschil maken. Tegelijkertijd is er zoiets als een wetenschappelijk perspectief, en hoe het overkomt op de rest van het volk.quote:- Hoe kan het dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij de regering? Een maand wachten met boosters en op het moment dat de media er vragen over gaat stellen nadenken over versnellen?Zie eerdere berichten.quote:- Hoe kan het dat de signalen van de ziekenhuizen van afgelopen weken niet aangekomen zijn bij VWS? Of hebben ze er niet naar geluisterd?
En laten we wel wezen, de bezetting is echt laag op dit moment. Men zegt terecht, als dit is wat het is (wat ik niet uitsluit) betekent dat een tweede winter vol ellende, want zelfs al krijg je het naar beneden, het zit zo weer op dezelfde aantallen zodra je dingen weer open gaat gooien.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Volgende maand ook al de feestdagen.
Er zijn nu al genoeg mensen die het niet meer zien zitten helaas, maar rond de donkere feestdagen lijkt dat vaak relatief nog een stuk erger en hoor je nog meer over zelfdodingen/suïcide. Deze situatie zal het er allemaal niet makkelijker/beter op maken.
Serious note, als je nare gedachten hebt (of dat nou door deze al bijna twee jaar durende shitshow duurt of door allerlei andere factoren), zoek dan alsjeblieft hulp of kijk op www.113.nl![]()
Die is nog maar 10 keer gepost hier.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef zoost het volgende:
Hadden jullie deze al meegekregen?
Covid-19: Researcher blows the whistle on data integrity issues in Pfizer’s vaccine trial.
Revelations of poor practices at a contract research company helping to carry out Pfizer’s pivotal covid-19 vaccine trial raise questions about data integrity and regulatory oversight.
https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635![]()
Dit dus, er zit bij zorgbestuurders zelf ook wel het nodige gebrek aan zelfreflectiequote:Op dinsdag 9 november 2021 11:17 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Als je dan vervolgens leest dat zowel ziekenhuizen als zorgverzekeraars niet willen dat private instellingen ondersteunen dan ben ik, als outsider, toch ook wel van mening dat daar misschien eerst wat anders moet gebeuren dan meteen het land maar op slot gooien.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
O, en niemand verbaasd denk ik...quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die is nog maar 10 keer gepost hier.![]()
De wereldwijde logistieke wereld zit al maanden in chaos. Voorraad aanvullen duurt veel langer en is veel duurder. Even ervanuitgaande dat die zelftests uit China moeten komen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:33 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Drukte bij GGD-lijn coronatestafspraak, ook zelftesten soms uitverkocht
[..]
NOS liveblog.
Ook hier zijn we al niet meer op berekend terwijl iedereen toch op zijn vingers na on tellen dat.......
Capaciteit uitbreiden qua telefoon is ook makkelijker gezegd dan gedaan.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vorig jaar na oud en nieuw zat ik een dicht tegen aan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef Oriente het volgende:
Er zijn nu al genoeg mensen die het niet meer zien zitten helaas, maar rond de donkere feestdagen lijkt dat vaak relatief nog een stuk erger en hoor je nog meer over zelfdodingen/suïcide. Deze situatie zal het er allemaal niet makkelijker/beter op maken.
Serious note, als je nare gedachten hebt (of dat nou door deze al bijna twee jaar durende shitshow duurt of door allerlei andere factoren), zoek dan alsjeblieft hulp of kijk op www.113.nl
Gelukkig kan ik dit jaar gewoon naar mijn moeder maar ik kan mij voorstellen dat als je dat niet kan het er niet leuk voorstaat.Twiddel![]()
Schiet mij maar lek, maar met de bullshit maatregelen van vorige week hebben ze imo doelbewust voorgesorteerd op het zo breed mogelijk inzetten van de QR code en de 2G samenleving, want we kunnen niet anders meer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over hoe het met het virus gaat, ik begrijp waarom de cijfers stijgen.
Wat ik niet begrijp:
- Hoe kan het dat de signalen van de ziekenhuizen van afgelopen weken niet aangekomen zijn bij VWS? Of hebben ze er niet naar geluisterd?
Stelletje lijers in Den Haag
Die politica laatst zei het al, maar toen was het zogenaamd allemaal onzin en niets van waar.
Het heeft er ALLE schijn van dat het beleid volstrekt en volledig gericht is op 2G en de QR samenleving kosten wat kost er door te kunnen drukken.
Een blinde ziet dat nog.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ze zitten er vooral naast in tijd. We zitten volgens de berichten nu op een situatie waar ze dachten rond kerst te zitten zoals ik het begrijp.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar zitten ze er ook echt naast? Of interpreteert men een mediane voorspelling als 'zo gaat het zijn'. Feit is dat het modelleren op dit moment enorm complex is. Tegelijkertijd denk ik dat ze onderschat hebben hoezeer gevaccineerden alsnog besmettelijk zijn. Of hoeveel contacten men heeft.Uiteraard, daar twijfel ik niet aan.quote:Dat je ook aan de bovenkant van een model uit kan komen.Niet alleen op het volk. Vol inzetten op de boosters als het de schijn lijkt te hebben dat het gaat helpen kan ook een boost in het moraal voor zorgmedewerkers geven. Dat de situatie eindig is, dat er ook hard voor ze geknokt wordt.quote:Omdat de rest van de samenleving ook geen urgentie voelde, en politici electoraal afgerekend worden door datzelfde volk dat gaat strooien met termen als "doemdenken", "bangmakerij" etc. (klassieke preventieparadox). Tegelijkertijd wordt er naar mijn idee disproportioneel veel aandacht besteedt aan de boosters. De Gezondheidsraad was duidelijk: de boosters gaan NIET het verschil maken. Tegelijkertijd is er zoiets als een wetenschappelijk perspectief, en hoe het overkomt op de rest van het volk.Nouja, dat is misschien wel de kern. Er is door het RIVM gezegd: We schatten een bezetting van 200 tot 400 voor de komende maanden in (op de IC). Ik snap echt niet hoe het dan nu zo fout kan gaan.quote:Zie eerdere berichten.
En laten we wel wezen, de bezetting is echt laag op dit moment. Men zegt terecht, als dit is wat het is (wat ik niet uitsluit) betekent dat een tweede winter vol ellende, want zelfs al krijg je het naar beneden, het zit zo weer op dezelfde aantallen zodra je dingen weer open gaat gooien.![]()
De stront heeft de ventilator geraakt. Ik herhaal: De stront heeft de ventilator geraakt.quote:
OT: Alleen oom Hugo kan ons nog redden.![]()
#stopcarnavalBrabant is nu trending op twitter“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik weet dat het iets is dat hier niet graag gehoord wordt, maar het ligt m.i. ook echt deels aan het feit dat we massaal doen alsof er weinig meer aan de hand is en geen maatregelen meer opvolgen of willen. En ik snap het, ik ben het ook meer dan zat, maar het simpele feit van zo'n virus is dat te close contacten kunnen zorgen voor meer transmissie. Dat is de basis, denk ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Ik vroeg me gisteren in dit topic af dat ik niet snap hoe het lijkt dat we er op dit moment slechter voor staan dan vorig jaar. Ik kan een hoop redenen bedenken, maar wat ik niet kan bedenken is hoe het zover heeft kunnen komen.
En dan kunnen we wel met z'n allen woedend wijzen naar het beleid, waar van alles op aan te merken valt, en dus lekker niet meer meedoen, want het beleid faalt, maar daar hebben we niet de overheid en het beleid mee, maar onszelf. Want meer transmissie en een te grote druk op de zorg maakt het alleen maar weer moeilijker.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Kan niet vaak genoeg.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die is nog maar 10 keer gepost hier.![]()
Maar wat doen Azië en de VS dan beter?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is niet voor niets dat de WHO continu Europa op de vingers tikt. Wat nog extra wrang is omdat wij geen enkel excuus hebben om het zo uit de klauwen te laten lopen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik hou me vast aan het vooruitzicht dat we over een dikke maand het WK Darts hebben. Lekker op het bankje met de beentjes omhoog.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef Oriente het volgende:
Serious note, als je nare gedachten hebt (of dat nou door deze al bijna twee jaar durende shitshow duurt of door allerlei andere factoren), zoek dan alsjeblieft hulp of kijk op www.113.nl![]()
Ik blijf het roepen, maar als je die evenementen cancelt kun je dat hele CTB wel in de prullenbak flikkeren, of je moet eten in een restaurant, concerten, voetbalwedstrijden etc ook maar weer gaan verbiedenquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:
#stopcarnavalBrabant is nu trending op twitterOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ja dáár is het ze om te doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek, maar met de bullshit maatregelen van vorige week hebben ze imo doelbewust voorgesorteerd op het zo breed mogelijk inzetten van de QR code en de 2G samenleving, want we kunnen niet anders meer.
Stelletje lijers in Den Haag
Die politica laatst zei het al, maar toen was het zogenaamd allemaal onzin en niets van waar.
Het heeft er ALLE schijn van dat het beleid volstrekt en volledig gericht is op 2G en de QR samenleving kosten wat kost er door te kunnen drukken.
Een blinde ziet dat nog.
Niet om de zorg te ontlasten.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Vanaf zaterdag voorplezier met Cazoo Grand Slam of Darts!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hou me vast aan het vooruitzicht dat we over een dikke maand het WK Darts hebben. Lekker op het bankje met de beentjes omhoog.![]()
Vertaling?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:36 schreef zoost het volgende:
Raadselachtig....
https://www.berliner-zeit(...)m-fussball-li.193554[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zonder publiek allen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hou me vast aan het vooruitzicht dat we over een dikke maand het WK Darts hebben. Lekker op het bankje met de beentjes omhoog.
December is altijd nog wel een leuke maand. Ik vrees voor een kille, lege januari en februari, net als vorig jaar.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Vorig jaar na oud en nieuw zat ik een dicht tegen aan.
Gelukkig kan ik dit jaar gewoon naar mijn moeder maar ik kan mij voorstellen dat als je dat niet kan het er niet leuk voorstaat.![]()
![]()
Ja, daar heb je gelijk in. Ik vraag me alleen wel af hoeveel mensen echt niet meer meedoen of gewoon zeggen dat ze niet meer meedoen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet dat het iets is dat hier niet graag gehoord wordt, maar het ligt m.i. ook echt deels aan het feit dat we massaal doen alsof er weinig meer aan de hand is en geen maatregelen meer opvolgen of willen. En ik snap het, ik ben het ook meer dan zat, maar het simpele feit van zo'n virus is dat te close contacten kunnen zorgen voor meer transmissie. Dat is de basis, denk ik.
En dan kunnen we wel met z'n allen woedend wijzen naar het beleid, waar van alles op aan te merken valt, en dus lekker niet meer meedoen, want het beleid faalt, maar daar hebben we niet de overheid en het beleid mee, maar onszelf. Want meer transmissie en een te grote druk op de zorg maakt het alleen maar weer moeilijker.
Ik heb er totaal geen zin meer in, maar ik heb weinig andere keus dan meedoen en me aan de maatregelen te houden.
Om eerlijk te zijn, ik ben vooral boos om het gebrek aan beleid. Er is een gebrek aan duidelijke sturing, duidelijke uitweg, duideijke richting en wat ze precies willen bereiken. Op het moment dat ze zouden zeggen: "We gaan 2 maanden volledig dicht, januari proberen we het opnieuw" zou ik het heel kut vinden, maar dat zou wel duidelijkheid geven.![]()
BCO plat, testen bezweken, Limburg code zwart. Hoe vinden we zelf dat het gaat?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:33 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
NOS liveblog.
[ twitter ]zie email 27 oktober![]()
Zonder publiek ja? In Londen zitten ze (nog) niet in lockdown toch?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonder publiek allen.
December is altijd nog wel een leuke maand. Ik vrees voor een kille, lege januari en februari, net als vorig jaar.![]()
Wie is we?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BCO plat, testen bezweken, Limburg code zwart. Hoe vinden we zelf dat het gaat?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat een paniek allemaal. Het einde der tijden is niet aangebroken.
De R0 is nu 1.18 als de mondkapjes en de bewustwording dat er nog steeds corona is indalen in de cijfers komen we echt wel in de buurt van R0 van < 1Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vosss kwaad en woedend wordt een vermoeiende dagelijkse rubriek
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ja, ik vind het echt een beetje beangstigend nu. Vorig jaar waren ze ook te laat met maatregelen, maar toen leefde in elk geval nog het idee dat met maximale groepsgroottes en het verminderen van contactmomenten de verspreiding kan worden verminderd. Nu lijkt men alles op die QR-code te gooien en ik denk dat het geen reet helpt, met alle desastreuze gevolgen in de ziekenhuizen van dien.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk eigenlijk. Dat hele systeem is zo lek als een mandje en dan doel ik niet eens op de valse QR codes die in omloop zijn. Het voegt gewoon niets toe.![]()
Ik zou het volk nu oproepen om wat extra boodschappen te halen, just in case. dan is het plaatje compleetquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BCO plat, testen bezweken, Limburg code zwart. Hoe vinden we zelf dat het gaat?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
GEEN WC PAPIER HAMSTEREN!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou het volk nu oproepen om wat extra boodschappen te halen, just in case. dan is het plaatje compleetzie email 27 oktober![]()
Als het ze om de zorg ging, waarom precies hebben ze niet eerder ingegrepen dan?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dáár is het ze om te doen.
Niet om de zorg te ontlasten.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ze wilden wachten tot wat dwarse helden alsnog een prik zouden nemen, maar helaas.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Als het ze om de zorg ging, waarom precies hebben ze niet eerder ingegrepen dan?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Tja, ik weet niet wat er destijds aan parameters ingevoerd is, dus dat is lastig te controleren. Feit is wel dat er sindsdien een volledig ander model gekomen is (met eentje die tot max. 1000 IC-bedden gaat in het ergste scenario). Wat aangeeft hoe wispelturig de modellen nu zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:37 schreef chratnox het volgende:
Nouja, dat is misschien wel de kern. Er is door het RIVM gezegd: We schatten een bezetting van 200 tot 400 voor de komende maanden in (op de IC). Ik snap echt niet hoe het dan nu zo fout kan gaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nouja, ik vrees er wel weer voor met hoe het nu gaat, vorig jaar vond ik de sessies met beperkt publiek op zich best leuk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zonder publiek ja? In Londen zitten ze (nog) niet in lockdown toch?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Kut.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BCO plat, testen bezweken, Limburg code zwart. Hoe vinden we zelf dat het gaat?
vosss is de naam,
De tijden dat je bij VakantieVeilingen wc-papier per opbod kon kopen zal ik niet snel meer vergeten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tipje, in de aanbieding bij Amazon. Lekker WC-papier hamsteren via interwebz.![]()
De VS weet ik niet. Maar in veel Aziatische landen hebben ze veel beter door dat je een pandemie niet kunt beheersen door louter op ziekenhuisopnames te sturen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar wat doen Azië en de VS dan beter?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Was het maar kut, dan was het nog watquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wie van de Fok! leden heeft zijn handen niet stukgewassen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BCO plat, testen bezweken, Limburg code zwart. Hoe vinden we zelf dat het gaat?![]()
Hoe sturen ze daar dan?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De VS weet ik niet. Maar in veel Aziatische landen hebben ze veel beter door dat je een pandemie niet kunt beheersen door louter op ziekenhuisopnames te sturen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Overheid: start campagne om mensen meer te laten testenquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:33 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
NOS liveblog.
[ twitter ]
Mensen: gaan meer testen
Overheid: surprisedpikachu.gifOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Daar heb je gelijk in. Maar dat houdt wel in dat het verloop drastisch anders is. Als er gemodelleerd is met 400 IC bedden als uitkomst en daarna gekeken is naar de bezetting heb je met 1350 (wat toen gevraagd is) 400 coronapatiënten, ~200 BOSS bedden en ~700 reguliere IC en inhaalzorg. Dan kan alles doorgaan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet wat er destijds aan parameters ingevoerd is, dus dat is lastig te controleren. Feit is wel dat er sindsdien een volledig ander model gekomen is (met eentje die tot max. 1000 IC-bedden gaat in het ergste scenario). Wat aangeeft hoe wispelturig de modellen nu zijn.
Dat lijkt de grootste verandering te zijn. Te gunstige modellering van de ziekenhuiscapaciteit, te gunstige aannames over wat er nog kon, geen rekening houden met uitval onder personeel, dat soort dingen ga je an aan denken.![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou het volk nu oproepen om wat extra boodschappen te halen, just in case. dan is het plaatje compleet![]()
Voor zover ik kan overzien (sowieso is Azië eigenlijk al veel te groot en divers om over alle landen te spreken), maar de enige effectieve strategie is erop te sturen dat het aantal besmettingen relatief laag blijft. En dat betekent misschien vaker (en/of gerichter) ingrijpen, maar daarmee voorkom je wel grotere ellende.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Die QR code kon wel eens averechts werken momenteel. Mensen denken niet eens meer aan corona na het scannen van zo’n code, dus dan gaan alle remmen eigenlijk los qua verspreiding.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt een beetje beangstigend nu. Vorig jaar waren ze ook te laat met maatregelen, maar toen leefde in elk geval nog het idee dat met maximale groepsgroottes en het verminderen van contactmomenten de verspreiding kan worden verminderd. Nu lijkt men alles op die QR-code te gooien en ik denk dat het geen reet helpt, met alle desastreuze gevolgen in de ziekenhuizen van dien.٩๏̯͡๏)۶![]()
Mijn collega’s in Azië die zitten ook veelal thuis; en als er besmettingen zijn haar kort het slot erop inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Indammen. Besmettingen voorkomen. Pandemiebestrijding 101.![]()
Ik heb net mijn 2e garagebox gehuurd om nóg meer op te kunnen slaan.quote:
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Grote dilemma is nu of je de planbare zorg helemaal moet gaan afschalen ten gunste van de coronapatiënten. Het zou wellicht wel wat meer lucht aan de ziekenhuizen en zorgpersoneel geven, maar je kunt het de mensen op die wachtlijsten ook niet aan doen ten gunste van iemand die bijvoorbeeld bewust geen vaccin heeft genomen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
En een te hoge inschatting van het verantwoordelijkheidsbesef van de burgers.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar dat houdt wel in dat het verloop drastisch anders is. Als er gemodelleerd is met 400 IC bedden als uitkomst en daarna gekeken is naar de bezetting heb je met 1350 (wat toen gevraagd is) 400 coronapatiënten, ~200 BOSS bedden en ~700 reguliere IC en inhaalzorg. Dan kan alles doorgaan.
Dat lijkt de grootste verandering te zijn. Te gunstige modellering van de ziekenhuiscapaciteit, te gunstige aannames over wat er nog kon, geen rekening houden met uitval onder personeel, dat soort dingen ga je an aan denken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Gewoon wensdenken. Maar ik moet ook zeggen dat het natuurlijk lastig is. Maar als een vaccin niet 100% werkt en je nooit 100% gaat kunnen vaccineren is de kans groot dat er een enorme load aan patiënten kan komen. Die overigens nog groter is dan verwacht omdat vaccinatie overdracht met een Delta variant minder stopt dat met de originele variant.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is teveel op 1 paard gewed (het vaccin). Het idee dat het vaccin wel eens onvoldoende kon zijn, daar is totaal geen rekening mee gehouden. Ze dachten echt dat we na de vaccinatiecampagne van covid af zouden zijn. Zie dat interview met Gommers vorig jaar, over zich vervelende IC-verpleegkundigen.
En dat is wel shit, dat er niet al vorig jaar al stappen zijn gemaakt zo ver ik weet met een project voor als het vaccinatie-effect niet het gewenste doel heeft. Dan snap ik dat we er nu nog niet zouden zijn. Maar een ander scenario dan vaccins zou handig zijn op dit moment. Bijvoorbeeld wat er voor nodig zou zijn als je een langere golf van 400/500 IC bedden en opnames krijgt.
Maar tegelijk weet ik ook weer hoe lastig het is met de publieke opinie. Want als het niet nodig is schrijven dezelfde Telegraaf en AD weer dat 'ze' met een zinloos en onhaalbaar project bezig zijn geweest en is de publieke opinie ook weer boos."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Volgens mij is dat geen vraag meer. Dat moet gewoon.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Grote dilemma is nu of je de planbare zorg helemaal moet gaan afschalen ten gunste van de coronapatiënten. Het zou wellicht wel wat meer lucht aan de ziekenhuizen en zorgpersoneel geven, maar je kunt het de mensen op die wachtlijsten ook niet aan doen ten gunste van iemand die bijvoorbeeld bewust geen vaccin heeft genomen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Je moet nu maar een ding doen en dat is onder aanbieding van nederige excuses een lockdown instellen. Het loopt aan alle kanten uit de klauwen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Grote dilemma is nu of je de planbare zorg helemaal moet gaan afschalen ten gunste van de coronapatiënten. Het zou wellicht wel wat meer lucht aan de ziekenhuizen en zorgpersoneel geven, maar je kunt het de mensen op die wachtlijsten ook niet aan doen ten gunste van iemand die bijvoorbeeld bewust geen vaccin heeft genomen.
En dat zeg ik met pijn in mijn hart, maar het is niet anders. Dit kan zo niet doorgaan.zie email 27 oktober![]()
Het doet me echt steeds denken aan de afdeling waar ik werktequote:Op dinsdag 9 november 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar dat houdt wel in dat het verloop drastisch anders is. Als er gemodelleerd is met 400 IC bedden als uitkomst en daarna gekeken is naar de bezetting heb je met 1350 (wat toen gevraagd is) 400 coronapatiënten, ~200 BOSS bedden en ~700 reguliere IC en inhaalzorg. Dan kan alles doorgaan.
Dat lijkt de grootste verandering te zijn. Te gunstige modellering van de ziekenhuiscapaciteit, te gunstige aannames over wat er nog kon, geen rekening houden met uitval onder personeel, dat soort dingen ga je an aan denken.
Men had bedacht te willen uitbreiden naar een groter centrum met meer monitoring zodat meer patiënten en sneller intensief geholpen konden worden.
Ruimtes aangepast, bedden besteld.
En toen bleek dat er helemaal geen personeel bij bedacht was, of beschikbaar was. Dus heeft dat nog een jaar leeg gestaan.
Kwamen ze twee weken voor oplevering achter.
Twee jaar later... Zelfde verhaal op een andere afdeling
Om te janken, net zoals deze aanpak. Je zou toch denken dat je er inmiddels wat van geleerd zou hebben.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je kunt niet van burgers verwachten dat ze dingen laten die wel mogen. Als je met veel bombarie vertelt dat ze geen afstand meer hoeven te houden en er geen beperkingen meer zijn voor evenementen, dan maken mensen daar natuurlijk gebruik van.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En een te hoge inschatting van het verantwoordelijkheidsbesef van de burgers.![]()
• Geen BCO
• >40% positief getest
• Testlijn overbelast
• Zelftesten uitverkocht
• Recordcijfers op komst
• Code zwart in Limburg dreigt
Ja, dit gaat goed.![]()
Houd u aan de maatregelen die wij net afgeschaft hebben is inderdaad een best wel dubieuze boodschap.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt niet van burgers verwachten dat ze dingen laten die wel mogen. Als je met veel bombarie vertelt dat ze geen afstand meer hoeven te houden en er geen beperkingen meer zijn voor evenementen, dan maken mensen daar natuurlijk gebruik van.zie email 27 oktober![]()
Dit scenario van extra zorgcapaciteit is door zorgbestuurders zoals Gommers en Kuipers de afgelopen 1,5 jaar ook regelmatig van tafel geveegd. Want personeel moeten opleiden dat zich uiteindelijk gaat zitten vervelen was niet wenselijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:49 schreef OProg het volgende:
Maar een ander scenario dan vaccins zou handig zijn op dit moment. Bijvoorbeeld wat er voor nodig zou zijn als je een langere golf van 400/500 IC bedden en opnames krijgt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ik probeern mijn frustraties te onderdrukken en het maar gelaten te ondergaan. We doen er niks aan.quote:![]()
Nederland heeft nu dan ook geen behoefte aan een premier, maar aan een leider. Iemand die verder durft te kijken dan de publieke opinie. Maar iemand die snapt dat uiteindelijk 'het volk' je dankbaar is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:49 schreef OProg het volgende:
Maar tegelijk weet ik ook weer hoe lastig het is met de publieke opinie. Want als het niet nodig is schrijven dezelfde Telegraaf en AD weer dat 'ze' met een zinloos en onhaalbaar project bezig zijn geweest en is de publieke opinie ook weer boos.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Niks aan het handje, morgen OMT advies en vrijdag die persco klappen!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Benny het volgende:
• Geen BCO
• Testlijn overbelast
• Zelftesten uitverkocht
• Recordcijfers op komst
Ja, dit gaat goed.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar we dragen sinds zaterdag een mondkapje! Dat gaat ons redden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Benny het volgende:
• Geen BCO
• Testlijn overbelast
• Zelftesten uitverkocht
• Recordcijfers op komst
Ja, dit gaat goed.zie email 27 oktober![]()
Ik word hier toch best wel ongelukkig van
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wanneer is ooit gezegd dat je je niet meer hoeft te laten testen met klachten? Om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt niet van burgers verwachten dat ze dingen laten die wel mogen. Als je met veel bombarie vertelt dat ze geen afstand meer hoeven te houden en er geen beperkingen meer zijn voor evenementen, dan maken mensen daar natuurlijk gebruik van.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik proef dat antwoord bij ziekenhuizen nog niet zo, in Limburg geven ze specifiek aan geen ruimte voor coronapatiënten meer te hebben, omdat ze de reguliere zorg zoveel mogelijk door willen laten gaan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen vraag meer. Dat moet gewoon.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dat ze ff van de festivals afblijven.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Benny het volgende:
• Geen BCO
• >40% positief getest
• Testlijn overbelast
• Zelftesten uitverkocht
• Recordcijfers op komst
Ja, dit gaat goed.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet nu maar een ding doen en dat is onder aanbieding van nederige excuses een lockdown instellen. Het loopt aan alle kanten uit de klauwen.
En dat zeg ik met pijn in mijn hart, maar het is niet anders. Dit kan zo niet doorgaan..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja en dan weer thuisbezoek beperken en zo gaat de feestmaand opnieuw de mist in.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niks aan het handje, morgen OMT advies en vrijdag die persco klappen!
Om moedeloos van te worden.And everything under the sun is in tune
Meer dan 40% positief getest? Verklaar je nader? Bedoel je daarmee dat van de tests die nu worden afgenomen meer dan 40% positief is?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Benny het volgende:
• Geen BCO
• >40% positief getest
• Testlijn overbelast
• Zelftesten uitverkocht
• Recordcijfers op komst
Ja, dit gaat goed.![]()
Overigens is de oplossing simpel: ongevaccineerd? Da's pech, bed weg.
Uitverkochte stadionsquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar we dragen sinds zaterdag een mondkapje! Dat gaat ons redden.
Volle kerken
Carnaval
Winterdagen moeten nog komen![]()
![]()
Ik hoorde laatst in nieuwsuur of een ander programma, dat het ic werk met covid patiënten op zich niet heel ingewikkeld is. Het is wel zwaar werk, dat wel. Maar goed, in bijna twee jaar had je toch best wat mensen uit de zorg kunnen bijscholen (die dat zelf graag willen uiteraard). Apparatuur en ruimtes is niet het probleem.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit scenario van extra zorgcapaciteit is door zorgbestuurders zoals Gommers en Kuipers de afgelopen 1,5 jaar ook regelmatig van tafel geveegd. Want personeel moeten opleiden dat zich uiteindelijk gaat zitten vervelen was niet wenselijk.٩๏̯͡๏)۶![]()
40?? WTFquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Benny het volgende:
• Geen BCO
• >40% positief getest
• Testlijn overbelast
• Zelftesten uitverkocht
• Recordcijfers op komst
Ja, dit gaat goed.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Heeft weinig zin als de ziekenhuizen straks vol liggen met gevaccineerdenquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is de oplossing simpel: ongevaccineerd? Da's pech, bed weg.![]()
hoe zit het met het %?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is de oplossing simpel: ongevaccineerd? Da's pech, bed weg.![]()
Samequote:Op dinsdag 9 november 2021 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik word hier toch best wel ongelukkig van
Twiddel![]()
Ga jij het zeggen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is de oplossing simpel: ongevaccineerd? Da's pech, bed weg.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Jaquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Meer dan 40% positief getest? Verklaar je nader? Bedoel je daarmee dat van de tests die nu worden afgenomen meer dan 40% positief is?![]()
Ja dan kun je dom gaan lachen. Maar we hebben te maken met de realiteit. In Limburg is het code zwart. Hoe kun je van het weekend de stadions weer volpompen terwijl er code zwart is? Dat is onbestaanbaar.quote:zie email 27 oktober![]()
Geen idee. In oktober was het nog 75-25 op de ic.quote:
En met zo'n booster zul je dat vast weer omhoog (of omlaag, zo je wilt) krijgen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het enige wat nu nog helpt is een hele harde, strenge lockdown zodat het virus over een week of 2 weer helemaal verdwenen is.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Aanvullig;quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Benny het volgende:
• Geen BCO
• >40% positief getest
• Testlijn overbelast
• Zelftesten uitverkocht
• Recordcijfers op komst
Ja, dit gaat goed.
Bescherming vaccins keldert.
Boosterprik pas beschikbaar in december voor verpleeghuisbewonersAnd everything under the sun is in tune
Dus met 75.000 afspraken die gemaakt zijn voor vandaag (en er komen er nog bij) hebben morgen 30K+ aan positieve tests?quote:![]()
Dat kan, ik ben voor. Maar ik heb van ethici begrepen dat dat lastig ligtquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is de oplossing simpel: ongevaccineerd? Da's pech, bed weg.
zie email 27 oktober![]()
Kloptquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:53 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst in nieuwsuur of een ander programma, dat het ic werk met covid patiënten op zich niet heel ingewikkeld is. Het is wel zwaar werk, dat wel. Maar goed, in bijna twee jaar had je toch best wat mensen uit de zorg kunnen bijscholen (die dat zelf graag willen uiteraard). Apparatuur en ruimtes is niet het probleem.
Covid special assistents ofzo. Goed salaris, wat special perks in de vorm van opleiding en nazorg. Zoiets.
Had prima gekund, beetje out of the box/system denkenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gaan ze niet doen. Heeft het Red team ook al meerdere malen vorig jaar voorgesteld maar doen ze toch niet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:55 schreef Caland het volgende:
Het enige wat nu nog helpt is een hele harde, strenge lockdown zodat het virus over een week of 2 weer helemaal verdwenen is.Twiddel![]()
Ongevaccineerden die toch ergens naar binnen willen. Heb hier gasten rondlopen die nu 5x per week testen om te kunnen sportenquote:. Dan gaat het hard met het aantal testen dat gedaan moet worden. Komt nog bij dat je hier naar de stad moet om te testen, dus alle dorpen verzamelen zich lekker centraal. Geen wonder dat het dan overbelast raakt.
![]()
quote:![]()
Dat je het domme waanbeeld alleen al in je hoofd haalt dat Hugo en Mark excuses aan moeten bieden is echt beneden alle peil.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dan kun je dom gaan lachen. Maar we hebben te maken met de realiteit. In Limburg is het code zwart. Hoe kun je van het weekend de stadions weer volpompen terwijl er code zwart is? Dat is onbestaanbaar.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Is er niet gewoon een nieuwe variant aan het rond gaan ofzo?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nooit natuurlijk, maar ik denk dat veel mensen zijn uitgecheckt nadat ze zijn gevaccineerd. "De pandemie is voor mij voorbij" las je hier regelmatig aan het eind van de zomer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wanneer is ooit gezegd dat je je niet meer hoeft te laten testen met klachten? Om maar wat te noemen.![]()
Geen idee, het is compleet hysterisch hier.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Klopt. Praktisch gezien ook niet te doen, hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan, ik ben voor. Maar ik heb van ethici begrepen dat dat lastig ligt
Maar ik moet toch iemand de schuld geven.
De komende twee weken zijn cruciaal.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:55 schreef Caland het volgende:
Het enige wat nu nog helpt is een hele harde, strenge lockdown zodat het virus over een week of 2 weer helemaal verdwenen is.
Wat een tyfuszooi dit alles![]()
HUGOEDquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Is er niet gewoon een nieuwe variant aan het rond gaan ofzo?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
tering zeg. 5 Keer per week testenquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:56 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ongevaccineerden die toch ergens naar binnen willen. Heb hier gasten rondlopen die nu 5x per week testen om te kunnen sporten. Dan gaat het hard met het aantal testen dat gedaan moet worden. Komt nog bij dat je hier naar de stad moet om te testen, dus alle dorpen verzamelen zich lekker centraal. Geen wonder dat het dan overbelast raakt.
Dan ga je toch buiten sporten.Twiddel![]()
Ik hik toch al anderhalf jaar tegen van alles aan, dus dit kan er ook nog wel bij. Maar een keer is het wel een beetje klaar. Ik snap dat het moet, maar op persoonlijk vlak helpt het allemaal niet.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
+1quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik hik toch al anderhalf jaar tegen van alles aan, dus dit kan er ook nog wel bij. Maar een keer is het wel een beetje klaar. Ik snap dat het moet, maar op persoonlijk vlak helpt het allemaal niet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Niet alleen aan het eind van de zomer. Vorige maand nog. Terwijl toen echt al wel duidelijk was dat deze trend zorgwekkend was.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nooit natuurlijk, maar ik denk dat veel mensen zijn uitgecheckt nadat ze zijn gevaccineerd. "De pandemie is voor mij voorbij" las je hier regelmatig aan het eind van de zomer.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
maar tvt wordt toch niet door de ggd gedaan?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:56 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ongevaccineerden die toch ergens naar binnen willen. Heb hier gasten rondlopen die nu 5x per week testen om te kunnen sporten. Dan gaat het hard met het aantal testen dat gedaan moet worden. Komt nog bij dat je hier naar de stad moet om te testen, dus alle dorpen verzamelen zich lekker centraal. Geen wonder dat het dan overbelast raakt.
![]()
Gaat niet helpen met een land als Nederland qua ligging in Europa. We hebben betere medicijnen en vaccins nodig, het blijft nu dweilen met de kraan openquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:55 schreef Caland het volgende:
Het enige wat nu nog helpt is een hele harde, strenge lockdown zodat het virus over een week of 2 weer helemaal verdwenen is.٩๏̯͡๏)۶![]()
De wens is de vader van de gedachte.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nooit natuurlijk, maar ik denk dat veel mensen zijn uitgecheckt nadat ze zijn gevaccineerd. "De pandemie is voor mij voorbij" las je hier regelmatig aan het eind van de zomer.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Meer dan genoeg gaan hem niet kunnen nemen omdat hun gezondheid sowieso al te zwak is. Dus dat maakt het verschil niet zo.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:55 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Boosterprik pas beschikbaar in december voor verpleeghuisbewoners![]()
Ah ja. Want iemand anders heeft die niet werkend QR bedacht. Iemand anders heeft veel te laat ingezien dat er aan de rem getrokken moest worden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat je het domme waanbeeld alleen al in je hoofd haalt dat Hugo en Mark excuses aan moeten bieden is echt beneden alle peil.
Iemand anders is verantwoordelijk. They fucked up big time. Alweer.zie email 27 oktober![]()
Ik geloof dat het in absolute aantallen nu zo ongeveer 800 ongevaccineerden waren (op een totaal van 13% van de bevolking) ten opzichte van 600 gevaccineerden (87% van de bevolking). Het is dus wel degelijk zo dat je als gevaccineerde veel minder vaak in het ziekenhuis komt te liggen, en als die 800 ongevaccineerden er niet zouden zijn heb je uberhaupt al wel behoorlijk wat lucht.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen idee. In oktober was het nog 75-25 op de ic.
En met zo'n booster zul je dat vast weer omhoog (of omlaag, zo je wilt) krijgen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Vorige week nog toen de mondkapjes weer verplicht werden. Want dat gaan we natuurlijk niet meer doen. Maar Hugo en Mark he....quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet alleen aan het eind van de zomer. Vorige maand nog. Terwijl toen echt al wel duidelijk was dat deze trend zorgwekkend was.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Als we vrijdag een lockdown gepresenteerd krijgen zou ik een gesteunde motie van wantrouwen voor zowel Mark als Hugo volledig terecht vinden.
Wat hebben ze er een teringzooi van gemaakt. Dit is echt met geen mogelijkheid goed te praten.![]()
Makkelijk roepen maar heb je énig idee wat dat praktisch inhoudt?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan, ik ben voor. Maar ik heb van ethici begrepen dat dat lastig ligtOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gommers: "Ja maar die mensen gaan zich dan vervelen"quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Covid special assistents ofzo. Goed salaris, wat special perks in de vorm van opleiding en nazorg. Zoiets.
Had prima gekund, beetje out of the box/system denkenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Haha ja Hugo en Mark hebben de QR bedacht, groetjes weerquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja. Want iemand anders heeft die niet werkend QR bedacht. Iemand anders heeft veel te laat ingezien dat er aan de rem getrokken moest worden.
Iemand anders is verantwoordelijk. They fucked up big time. Alweer..
In Southern Sun
Zo is het maar net.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:55 schreef Caland het volgende:
Het enige wat nu nog helpt is een hele harde, strenge lockdown zodat het virus over een week of 2 weer helemaal verdwenen is.
En een pizza salami erbij graag.![]()
De beveiliging krijgt het druk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Makkelijk roepen maar heb je énig idee wat dat praktisch inhoudt?
Niet gek natuurlijk als je 1,5 jaar lang hoort dat het vaccin het ticket to freedom is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nooit natuurlijk, maar ik denk dat veel mensen zijn uitgecheckt nadat ze zijn gevaccineerd. "De pandemie is voor mij voorbij" las je hier regelmatig aan het eind van de zomer.![]()
Kloptquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar tvt wordt toch niet door de ggd gedaan?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vrijdag al een lockdown kan ik me niet voorstellen. Het wordt weer een vermanend toontje en wat halfbakken maatregelen, om vervolgens voor de feestdagen alsnog in een lockdown te gaan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Als we vrijdag een lockdown gepresenteerd krijgen zou ik een gesteunde motie van wantrouwen voor zowel Mark als Hugo volledig terecht vinden.
Wat hebben ze er een teringzooi van gemaakt. Dit is echt met geen mogelijkheid goed te praten."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Nu nog steeds hoor, ik doe nergens meer aan mee sinds die twee prikjes.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nooit natuurlijk, maar ik denk dat veel mensen zijn uitgecheckt nadat ze zijn gevaccineerd. "De pandemie is voor mij voorbij" las je hier regelmatig aan het eind van de zomer.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Tja, alle zelfverklaarde virologen hier waren het daar ook mee eens. Bleek het niet zo te zijn is het toch weer de schuld van Hugo en Mark. Het is echt te makkelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet gek natuurlijk als je 1,5 jaar lang hoort dat het vaccin het ticket to freedom is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik weet het niet precies (hoef zelf niet te testen) maar volgens mij zijn er hier wel TvT mogelijkheden in de dorpen zelf.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar tvt wordt toch niet door de ggd gedaan?![]()
Het schijnt dat als je de coronapas invoert bij kerken en moskeeën alles opgelost is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vorige week nog toen de mondkapjes weer verplicht werden. Want dat gaan we natuurlijk niet meer doen. Maar Hugo en Mark he....Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wat een shitshow weer he![]()
Het is al lastig om überhaupt vast te stellen of iemand gevaccineerd is of niet. Bovendien, wat doe je met een ongevaccineerde die z'n been breekt? Ook niet helpen? Of dan wel? En wat als-ie dan covid blijkt te hebben?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan, ik ben voor. Maar ik heb van ethici begrepen dat dat lastig ligt![]()
Als iedereen zich direct aan de mondkapjes had gehouden was er nu niks aan de hand geweest inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vorige week nog toen de mondkapjes weer verplicht werden. Want dat gaan we natuurlijk niet meer doen. Maar Hugo en Mark he...."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Het zou om te lachen zijn als het niet zo triest was.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niks aan het handje, morgen OMT advies en vrijdag die persco klappen!![]()
![]()
vosss is de naam,
Je weet wat de rol van Nederland is in die QR code? EU verband bedoel ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha ja Hugo en Mark hebben de QR bedacht, groetjes weer.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Volgens mij waren het ook Mark en Hugo die dat anderhalf jaar lang riepen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja, alle zelfverklaarde virologen hier waren het daar ook mee eens. Bleek het niet zo te zijn is het toch weer de schuld van Hugo en Mark. Het is echt te makkelijk.
“Met het vaccin krijgen we onze vrijheden terug”.
Mooie tijden.![]()
Het is wel illustratief voor de mentaliteit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Als iedereen zich direct aan de mondkapjes had gehouden was er nu niks aan de hand geweest inderdaad.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Niet mijn probleem. Elke regio zegt reguliere operaties af. Amsterdam hoeft dat niet om regio's die volledig overlopen (zoals Limburg) te helpen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Probleem is eerder dat de zorg in Amsterdam ook overbelast is.
https://www.at5.nl/artike(...)name-coronapatienten
Beetje vreemd.![]()
Is toch lachen man, lekker vanaf je zolderkamertje ranten op alles wat los en vast zit en ondertussen heel het land naar z'n grootje zien gaan. De gemiddelde aflevering van GTST is er niets bij.quote:![]()
Zo ervaar ik het ook wel een beetjequote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Is toch lachen man, lekker vanaf je zolderkamertje ranten op alles wat los en vast zit en ondertussen heel het land naar z'n grootje zien gaan. De gemiddelde aflevering van GTST is er niets bij.![]()
![]()
![]()
Dat zeg ik niet. Wel dat de spiegels blijkbaar uitverkocht zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Als iedereen zich direct aan de mondkapjes had gehouden was er nu niks aan de hand geweest inderdaad.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het zal deels wel een kwestie van bureaucratie zijn, maar het begint met de modellering van het aantal besmettingen/opnames door het RIVM.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp:
Het lijkt me dat je op basis daarvan je capaciteiten inschat.![]()
Het lijkt me niet zo vergezocht dat de druk op Amsterdamse ziekenhuizen iets hoger is dan in Groningen, de vaccinatiegraad is aanmerkelijk lager op/rond Amsterdam.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niet mijn probleem. Elke regio zegt reguliere operaties af. Amsterdam hoeft dat niet om regio's die volledig overlopen (zoals Limburg) te helpen?
Beetje vreemd.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hoofdstedelijke arrogantie zien je echt op elk mogelijk terrein hè?quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niet mijn probleem. Elke regio zegt reguliere operaties af. Amsterdam hoeft dat niet om regio's die volledig overlopen (zoals Limburg) te helpen?
Beetje vreemd.
Natuurlijk. En dat riepen die zelfverklaarde virologen hier ook. En dat ze op moesten schieten en zich nergens anders mee bezig te houden. En nu krijgen ze op hun dak dat ze geen plan B hadden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij waren het ook Mark en Hugo die dat anderhalf jaar lang riepen.
Mooie tijden.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat lastig is, is dat de afspraken die ooit zijn bedacht over fair share en aandeel per regio/ziekenhuis gebaseerd zijn op een totaal andere situatie. Een korte golf.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat kut. Heb je wel de steun die je nodig hebt van ROAZ/LCPS enzo?
Nu zitten we in een structurele COVID-situatie waarbij sommige ziekenhuizen veel harder worden geraakt dan anderen. Maar ga dat maar eens veranderen. De ziekenhuizen die nu goed weg komen gaan daar natuurlijk nooit in mee.![]()
Ik niet. Het ene moment is het allemaal te streng en het volgende moment hadden ze veel eerder moeten ingrijpen. Nou ik volg het niet meer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat hebben ze er een teringzooi van gemaakt. Dit is echt met geen mogelijkheid goed te praten.
Ik kan me wel vinden in de tot nu toe gereserveerde houding van het kabinet.I'll give you something to do![]()
Ik weet niet of jij weleens iemand onder je handen hebt zien sterven, of überhaupt een slecht nieuws gesprek mee hebt hoeven voeren.quote:
Ik vind dit eigenlijk niet zo heel grappig
Het is diep triest dat we dit niet hebben weten te voorkomen.
Zowel bereidheid bij risicogroepen verbeteren door informatie etc, als opschaling van zorg.
En dat je nu als vrije keuze maker voor niet vaccineren, een aso bent die maar dood mag vallenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Groningen loopt ook achter. Maar de druk in Limburg is veel hoger dan in Amsterdam.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet zo vergezocht dat de druk op Amsterdamse ziekenhuizen iets hoger is dan in Groningen, de vaccinatiegraad is aanmerkelijk lager op/rond Amsterdam.![]()
Ja, dus? Dat hele volksstammen het nodig vinden de mazen ervan op te zoeken is het echte probleem.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Je weet wat de rol van Nederland is in die QR code? EU verband bedoel ik.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat dat niet de eindoplossing was konden ze op zich ook niet weten. Ik was t/m augustus ook redelijk overtuigd dat we bij een vaccinatiegraad van rond de 85% overal vanaf zouden zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij waren het ook Mark en Hugo die dat anderhalf jaar lang riepen.
Mooie tijden.٩๏̯͡๏)۶![]()
We hebben ook vrij lang een lockdown gehad. Mensen zijn nu waarschijnlijk minder gezond (fysiek) dan twee jaar geleden, nog los van de leeftijd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:27 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een gedeelte ligt aan het feit dat bij veel mensen het immuunsysteem een deuk heeft opgelopen. Veel mensen lopen nu ook te snotteren (veel meer dan vorig jaar) en hebben daar ook meer last van, dus mensen zijn vatbaarder voor ziektes en hebben daar dan ook meer last van. Anders zou ik het ook niet weten.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik vind de QR code een ENORM succes.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we die maar snel gaan uitbreiden.Go hard or go home![]()
Eigen belang, beste belangquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat lastig is, is dat de afspraken die ooit zijn bedacht over fair share en aandeel per regio/ziekenhuis gebaseerd zijn op een totaal andere situatie. Een korte golf.
Nu zitten we in een structurele COVID-situatie waarbij sommige ziekenhuizen veel harder worden geraakt dan anderen. Maar ga dat maar eens veranderen. De ziekenhuizen die nu goed weg komen gaan daar natuurlijk nooit in mee.
Rijmt dat op boterham? Nee dat dan helaas weer niet. Maar ga toch pikaan makenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Weet jij het beter dan?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat hebben ze er een teringzooi van gemaakt. Dit is echt met geen mogelijkheid goed te praten.
Ga er maar aan staan, zo'n situatie.Zonder wrijving geen glans![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik vind de QR code een ENORM succes.
Laten we die maar snel gaan uitbreiden.
Ik geloof echt helemaal niet in dit soort dingen. Genoeg mensen die nu juist fitter zijn dan hiervoor, omdat ze eindelijk tijd hebben. Thuiswerken kan er ook voor zorgen dat je beter slaapt etc.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
We hebben ook vrij lang een lockdown gehad. Mensen zijn nu waarschijnlijk minder gezond (fysiek) dan twee jaar geleden, nog los van de leeftijd.![]()
In de Nederlandse politiek moet je sowieso altijd wel compromissen sluiten en coalities vormen, we kennen geen echt autoritair gezag. Ik denk dat een ander kabinet precies hetzelfde jojo beleid had gevoerd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik niet. Het ene moment is het allemaal te streng en het volgende moment hadden ze veel eerder moeten ingrijpen. Nou ik volg het niet meer.
Ik kan me wel vinden in de tot nu toe gereserveerde houding van het kabinet.٩๏̯͡๏)۶![]()
100% dit en het kan ook niet anders. Maar blijkbaar voelen sommigen zich prettig bij het hebben van een kop van jut, ofzo.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:07 schreef Ronald het volgende:
[..]
In de Nederlandse politiek moet je sowieso altijd wel compromissen sluiten en coalities vormen, we kennen geen echt autoritair gezag. Ik denk dat een ander kabinet precies hetzelfde jojo beleid had gevoerd.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Als een overheid dat ook doet geef je ook niet echt lekker voorbeeld. Daarnaast is de gelegenheid maken ook een verantwoordelijkheid en dit is gewoon een gewogen keuze, hoe de QR code is gemaakt en ingezetquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat hele volksstammen het nodig vinden de mazen ervan op te zoeken is het echte probleem.
Ga je die dan voor andere doeleinden gebruiken, dan gaan mensen m ook anders 'creatief inzetten'. Wat kan, zal gebeuren.
Zie de wet van MuphyOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ga staan!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niks aan het handje, morgen OMT advies en vrijdag die persco klappen!
Bravo aan @Lenny_Leonard!!![]()
nee, die moet je zeker niet meer gaan afschalen. laat ongevaccineerde wappies maar gewoon thuis stikken in hun longvocht... hun eigen immuunsysteem is toch wel sterk genoeg om "dat griepje" op te lossen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Grote dilemma is nu of je de planbare zorg helemaal moet gaan afschalen ten gunste van de coronapatiënten. Het zou wellicht wel wat meer lucht aan de ziekenhuizen en zorgpersoneel geven, maar je kunt het de mensen op die wachtlijsten ook niet aan doen ten gunste van iemand die bijvoorbeeld bewust geen vaccin heeft genomen.![]()
Dat polderen is mooi maar in tijden van crisis kost het je de kopAnd everything under the sun is in tune
Precies dit, groen vinkje is alles mag.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:47 schreef Ronald het volgende:
[..]
Die QR code kon wel eens averechts werken momenteel. Mensen denken niet eens meer aan corona na het scannen van zo’n code, dus dan gaan alle remmen eigenlijk los qua verspreiding.
Waarom mondkapjes in de supermarkt als ik in een volle kroeg zonder mag staan.![]()
https://mobile.twitter.co(...)/1458016543070162947[/twitter]
Ondertussen heeft de GGD de informatiebeveiliging nog steeds niet op orde. Begint ook een repeterend verhaal te worden.zie email 27 oktober![]()
Dat was alleen op de eerste dag met publiek vorig jaar toch? Londen ging toen net die strenge lockdown in een dag nadat het toernooi was begonnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik vrees er wel weer voor met hoe het nu gaat, vorig jaar vond ik de sessies met beperkt publiek op zich best leuk.
Maar al zit de zaal halfvol met alleen wat Engelsen, stukken beter dan een lege hal.![]()
Al besproken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:09 schreef trein2000 het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)1458016543070162947[ twitter ]
Ondertussen heeft de GGD de informatiebeveiliging nog steeds niet op orde. Begint ook een repeterend verhaal te worden.![]()
Ik verbaas me iedere keer weer hoe makkelijk er voorbij wordt gegaan aan het feit dat er een groep is die fundamenteel de boel ondermijnt. Dan kun je Hugo en Mark van letterlijk alles de schuld geven, maar beter kijken we gewoon eens met z'n allen in die richting. Maar een grote groep Nederlanders vindt het eigenlijk wel prachtig, dat de overheid bedonderd wordt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Als een overheid dat ook doet geef je ook niet echt lekker voorbeeld. Daarnaast is de gelegenheid maken ook een verantwoordelijkheid en dit is gewoon een gewogen keuze, hoe de QR code is gemaakt en ingezet
Ga je die dan voor andere doeleinden gebruiken, dan gaan mensen m ook anders 'creatief inzetten'. Wat kan, zal gebeuren.
Zie de wet van Muphy'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Iedereen wil weten of ze Covid hebben.quote:
Heb zelf vanochtend ook gekucht
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ok, even voor de comic relief. Ik heb me net echt serieus kapot gelachen.
Ik krijg opeens een Teams call van een collega. Naja gebeurd wel vaker dat iemand spontaan belt om iets te vragen of whatever. Dus ik accepteer de call.....
Zie ik een leeg bureau en een kat half in beeld een paar seconden, en vervolgens uit beeld lopen![]()
Blijkbaar had de kat dus de call op de laptop geactiveerd.
Thuiswerken, lachen man![]()
![]()
Ik vind het trouwens prima als ze in Brabant de ellufde van de ellufde gaan vieren maar dan ook geen Brabantse patiënten meer naar andere provincies.![]()
Kitties!quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
Ik krijg opeens een Teams call van een collega. Naja gebeurd wel vaker dat iemand spontaan belt om iets te vragen of whatever. Dus ik accepteer de call.....
Zie ik een leeg bureau en een kat half in beeld een paar seconden, en vervolgens uit beeld lopen![]()
Thuiswerken, lachen man"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Het tekent vooral dat het hele #SAMEN al meer dan een jaar niet werkt. En dan is het voor een hele grote groep echt een ver van mijn bed show. "Wat nu als je zelf ook een IC bed nodig hebt nu". Mooi verhaal. De kans is voor een enorme groep echt minimaal. Tel daar nog Hugo bij op die aangeeft dat het allemaal de schuld is van de ongevaccineerden. Dan denk je als je ook al de superprik hebt gehad "Laat ze dan maar helemaal de klere krijgen".quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is wel illustratief voor de mentaliteit.
Helemaal omdat 20 maanden ook hebben laten blijken dat dat hele "Samen" nergens over gaan. Genoeg mensen die er financieel een enorme strop aan overhielden bijvoorbeeld. Die hebben ook weinig gehad aan "samen" want de steun die ze wel kregen was echt niet genoeg om de boel overeind te houden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ja leuk, schrijf dit maar in je dagboek ofzoquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
Thuiswerken, lachen man
Wat een kutverhaal.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
collega zelf ligt nog lekker in bedquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
Die mensen moeten gewoon thuis blijven.quote:
Gr Gr
Van Haga"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vanuit persoonlijk punt, gister getest omdat ik ineens erg verkouden ben.quote:
Toen ik mijn werk belde vertelde ze mij dat ze ook al 5 afmeldingen hadden omdat die verkouden waren.
Dus mij lijkt dat er een verkoudheid rondgaat.
+ dat heftige griepseizoen wat eraan komt.Twiddel![]()
feijenoordquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja leuk, schrijf dit maar in je dagboek ofzo
Wat een kutverhaal.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat een kutverhaal.![]()
![]()
Benieuwd waar dit naartoe gaat. Niet alleen in dit topic, maar overal om me heen merk ik dat mensen bezig zijn met 'wat komen gaat..'
En dan in de komende dagen nog een mogelijk besmettingen record, de talkshows zullen over elkaar heen buitelen..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Henk denk aan je bloeddrukquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat een kutverhaal.Twiddel![]()
Je had erbij moeten zijn zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
Thuiswerken, lachen manOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Met je moeder.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
collega zelf ligt nog lekker in bed
BOOYA![]()
![]()
Prima verhaal, mist alleen nog een smeuïg einde. 6/10quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
Prima maar dan moet ook de horeca boven de rivieren dicht.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:15 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het trouwens prima als ze in Brabant de ellufde van de ellufde gaan vieren maar dan ook geen Brabantse patiënten meer naar andere provincies.![]()
Eens, een beetje de zorg lopen belasten met hun stevige griep. Wat denken ze wel niet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Die mensen moeten gewoon thuis blijven.
Gr Gr
Van Haga![]()
![]()
We hebben BNO Newsroom gehaald!quote:#lifegoals
Een leuk verhaal makkerquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
Thuiswerken, lachen man@Caland is gewoon een zure kut.
Makkelijk eerste![]()
De paniek is weer toegeslagen hoor na 2 weken onafgebroken angst propaganda.
1,5 jaar later nog steeds niets geleerd.Jaa, we gaan iets doen. Gewoon voor de sense of urgency...quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op korte termijn wel, op de lange termijn waarschijnlijk niet nee.. ik snap je dilemma hoor, maar niets doen lijkt me momenteel echt een no-go.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik heb er ontzettend van genoten. Leuk mental image. Hopelijk worden er vaker zulke dagboek verhalen gepostquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat een kutverhaal.
al was het maar om je te pesten
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
En toen kwam de collega naakt met een banaan in zijn kont terug in beeld gelopen en zagen we elkaar en was het van:quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Prima verhaal, mist alleen nog een smeuïg einde. 6/10
Awkwaaaaaaaaard
zo beter?![]()
Derde dag op rij een overname geregeld voor Limburg.
Omdat die walgelijke Amsterdammers weer eens NIETS doen.![]()
Mensen die naar een vol voetbalstadion gaan preventief ruimen, is dat een idee?quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:18 schreef Caland het volgende:
Mensen die carnaval vieren preventief ruimen, is dat een idee?![]()
Go on....quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En toen kwam de collega naakt met een banaan in zijn kont terug in beeld gelopen en zagen we elkaar en was het van:
Awkaaaaaaaaard
zo beter?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Daar vinden geen besmettingen plaats, erg raar idee dus.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Mensen die naar een vol voetbalstadion gaan preventief ruimen, is dat een idee?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hoe vaak wil je mij ruimen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Mensen die naar een vol voetbalstadion gaan preventief ruimen, is dat een idee?![]()
![]()
Klap in het gezicht van de vrijheid.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu nog steeds hoor, ik doe nergens meer aan mee sinds die twee prikjes.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Trouwens die uitverkochte zelftesten is de grootste onzin. In de lokale lidl lagen ze met stapels.
Media🤪![]()
3/10quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En toen kwam de collega naakt met een banaan in zijn kont terug in beeld gelopen en zagen we elkaar en was het van:
Awkwaaaaaaaaard
zo beter?![]()
Lidl is een supermarkt, geen drogist of apotheekquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:21 schreef Johannes788 het volgende:
Trouwens die uitverkochte zelftesten is de grootste onzin. In de lokale lidl lagen ze met stapels.
Media🤪Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
hoe zit het daar met het wc papier?quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:21 schreef Johannes788 het volgende:
Media🤪![]()
"Op sommige plekken.." belangrijke nuance.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:21 schreef Johannes788 het volgende:
Media🤪“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ook zelftesten soms uitverkochtquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:21 schreef Johannes788 het volgende:
Media🤪
soms
soms bijwoord Uitspraak: [sɔms] 1) op sommige momenten of in sommige gevallen![]()
Top. Stapels.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe zit het daar met het wc papier?![]()
Wij zijn gewend aan slecht voetbal maat.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Het stadion van Willem II zit toch niet meer vol, als ze zo blijven voetballen
Degradatievoetbal genot.![]()
Ah, en ik dacht dat iedereen erom te springen stond.quote:
Een lockdown is niet omdat het zo leuk is he, maar omdat het moet. Weinig andere opties meer.Twiddel![]()
Het doet me pijn het te zeggen, dus ik zal het niet vaak doenquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En een te hoge inschatting van het verantwoordelijkheidsbesef van de burgers.
Je had gelijk paar weken terug toen je aangaf dat dat het belangrijkste verschil zou maken.![]()
Waarom eigenlijk onafwendbaar? Omdat de politiek het wil? Omdat de media er wederom onafgebroken mee dwepen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:11 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat een lockdown nu onafwendbaar is, kan een blinde nog zien. Maar dat er geen enkel zicht is op verbetering in de situatie vind ik verdomde lastig te verkroppen. Dat je nu al weet dat we zonder significante gamechanger volgend jaar najaar gewoon weer op slot gaan.
Er zijn nog wel een aantal stappen tussen te bedenken. Die besmettingen blijven toch wel komen. Ook als je alle deuren dichtgooit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ach, het is wel mooi om het Calimero gedrag te zien zelfs in de tijd van een crisis.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoofdstedelijke arrogantie zien je echt op elk mogelijk terrein hè?
Zijn toch de kleine dingen waaraan je je kunt optrekken
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Daar komen dan ook alleen maar tokkies die niet geloven in carona.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:21 schreef Johannes788 het volgende:
Media🤪VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het aantal (positieve) testen zal wel weer dalen als mensen geen afspraak kunnen maken om zich te laten testen. Slim van Hugo![]()
![]()
Ik zie ze alweer schuimbekken in de Feesboek-groepen over zoveel nepnieuws in de meenstreem mediaquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
ook zelftesten soms uitverkocht
soms
soms bijwoord Uitspraak: [sɔms] 1) op sommige momenten of in sommige gevallen.
In Southern Sun
Hey, geen testen, geen besmettingen tochquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het aantal (positieve) testen zal wel weer dalen als mensen geen afspraak kunnen maken om zich te laten testen. Slim van Hugo
Twiddel![]()
Sowieso is de daadwerkelijke testcapaciteit in de labs beperkt. Alleen al daarom is het niet waarschijnlijk dat we 17k of 18k positieve testen per dag gaan halen, tenzij het percentage positief oploopt naar 20% ofzo.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het aantal (positieve) testen zal wel weer dalen als mensen geen afspraak kunnen maken om zich te laten testen. Slim van Hugo![]()
Mijn action heeft geen medische mondkapje meer! Dat betekend dat er een landelijk tekort is!!!11111!!!!!quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie ze alweer schuimbekken in de Feesboek-groepen over zoveel nepnieuws in de meenstreem media.
Twiddel![]()
Als er niets wordt gedaan aan lange termijn oplossingen en het boeltje nog steeds is gemanaged als acute uitbraak.. tjah... Dan krijg je dit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar de samenleving is de schuldige hoor. En de ongevaccineerden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Heerlijk die chaos in Limburg, straks sowieso weer lockdown.![]()
En het wordt echt niet minder de komende weken.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hugo speelt het slim, er komt nu vanzelf een steeds grotere groep die om boosters vraagt. Draagvlak creëert zichzelf
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Alleen de mensen die vieren he, mij kan het geen reet schelen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:15 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het trouwens prima als ze in Brabant de ellufde van de ellufde gaan vieren maar dan ook geen Brabantse patiënten meer naar andere provincies.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De komende 10-15 jaar in lockdown totdat de zorg het wel aan kan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:25 schreef Discombobulate het volgende:
En het wordt echt niet minder de komende weken.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Gewoon 2g invoeren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:25 schreef Discombobulate het volgende:
En het wordt echt niet minder de komende weken.
Gevaccineerd of genezen, geen gezeik met testen e.d.![]()
Bijn niemand in de AH droeg zojuist een mondkapje.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
OMT advies: ons gedrag is niet afdoende aangepastquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bijn niemand in de AH droeg zojuist een mondkapje.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nope.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar teflon markie zal wel weer een list verzinnen zich er uit te wurmen met zijn vriendjes.
Zoals al 10 jaar dezelfde plaat gespeeld wordt in den haag.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Bijzonder, hier de meerderheid wel.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bijn niemand in de AH droeg zojuist een mondkapje.٩๏̯͡๏)۶![]()
M'n land moet nu al bezig zijn met de zorg voor het komende coronaseizoen. Haal een bult stevige verpleegkundigen die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar IC-verpleegkunstenaars. Accurate coronatests, snelle beleidsmakers, boostervaccinaties die er de beuk in gooien (á la Pfizer). De Corona is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we deze golf kunnen tegenhouden. Moet je wel zorgmedewerkers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen geen maatregelen meer hebben. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De komende 10-15 jaar in lockdown totdat de zorg het wel aan kan.
De huidige zorg is zoveel minder dan die van de eerste golf, dus geen wonder dat we besmettingsrecords halen. Nu alle pijlen richten op een directe terugkeer. Boeit niet als je zorg afdankertjes moet halen, zolang de leu maar als een geheel spelen. Alle beleidsmakers eruit. Leu als Hugo meteen laten oprotten omdat die amper iets heeft toegevoegd. Van Dissel kan optiefen, Koopmans kan optiefen, net als Gommers en Kuipers. Het Red Team zal zelf wel weg willen, net als Grapperhaus. Probeer ze te verkopen en haal Nederlandse aso's terug. Alles voor directe zorg!Makkelijk eerste![]()
Vallen de medewerkers daar ook onder?quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bijn niemand in de AH droeg zojuist een mondkapje.
Iets met goed voorbeeld geven enzo.Zonder wrijving geen glans![]()
Hear, hear, de groep die juist de sympatische en sociale groep die het 'samen wilde doen'. Dus velen van deze groep die stiekem toch egoistisch zijn?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nooit natuurlijk, maar ik denk dat veel mensen zijn uitgecheckt nadat ze zijn gevaccineerd. "De pandemie is voor mij voorbij" las je hier regelmatig aan het eind van de zomer.
Verwarrend hoor.To BG or not to BG!![]()
Hier meestal ook wel 80%+quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:28 schreef Ronald het volgende:
[..]
Bijzonder, hier de meerderheid wel.![]()
Gelachen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
M'n land moet nu al bezig zijn met de zorg voor het komende coronaseizoen. Haal een bult stevige verpleegkundigen die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar IC-verpleegkunstenaars. Balvaste OMT-leden, snelle beleidsmakers, boostervaccinaties die er de beuk in gooien (á la Pfizer). De Corona is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we deze golf kunnen tegenhouden. Moet je wel zorgmedewerkers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen geen maatregelen meer hebben. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
De huidige zorg is zoveel minder dan die van de eerste golf, dus geen wonder dat we besmettingsrecords halen. Nu alle pijlen richten op een directe terugkeer. Boeit niet als je zorg afdankertjes moet halen, zolang de leu maar als een geheel spelen. Alle beleidsmakers eruit. Leu als Hugo meteen laten oprotten omdat die amper iets heeft toegevoegd. Van Dissel kan optiefen, Koopmans kan optiefen, net als Gommers en Kuipers. Het Red Team zal zelf wel weg willen, net als Grapperhaus. Probeer ze te verkopen en haal Nederlandse aso's terug. Alles voor directe zorg!![]()
Net bij de bakker had de medewerker zo'n triest spatscherm op. Alsof dat iets doet 5cm van je gezichtquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bijn niemand in de AH droeg zojuist een mondkapje.![]()
![]()
Hier in het dorp nagenoeg iedereen. En gisteren in centrum Rotterdam ook.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus welk deel van het land is dat dan?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ongevaccineerden gwn achteraan de rij zetten.
Die mensen weigeren zorg door een prik en nu moeten ze ineens voorrang krijgen?
Laat eerst alle andere zorg doorgaan, pas dan als er nog ruimte is komen de niet gevaccineerden.![]()
Haha, moest lachen.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Gisteren boodschappen gedaan, wederom 1 iemand zonder mondkapje (diegene had de uitstraling van een visstick) en de rest allemaal met mondkapje.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij de ingang van de supermarkt stond nergens dat een mondkapje verplicht is.
Gisteren ook bij de T-mobile shop geweesf, en daar was ik de enige zonder mondkapje.![]()
Niet relevant. Zij zijn eindverantwoordelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:07 schreef Haags het volgende:
[..]
Weet jij het beter dan?
Ga er maar aan staan, zo'n situatie.![]()
Jij wil dweilen met de kraan open en nog wat extra dweilen kopen maar niet de kraan dichtdraaien begrijp ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
M'n land moet nu al bezig zijn met de zorg voor het komende coronaseizoen. Haal een bult stevige verpleegkundigen die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar IC-verpleegkunstenaars. Accurate coronatests, snelle beleidsmakers, boostervaccinaties die er de beuk in gooien (á la Pfizer). De Corona is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we deze golf kunnen tegenhouden. Moet je wel zorgmedewerkers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen geen maatregelen meer hebben. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
De huidige zorg is zoveel minder dan die van de eerste golf, dus geen wonder dat we besmettingsrecords halen. Nu alle pijlen richten op een directe terugkeer. Boeit niet als je zorg afdankertjes moet halen, zolang de leu maar als een geheel spelen. Alle beleidsmakers eruit. Leu als Hugo meteen laten oprotten omdat die amper iets heeft toegevoegd. Van Dissel kan optiefen, Koopmans kan optiefen, net als Gommers en Kuipers. Het Red Team zal zelf wel weg willen, net als Grapperhaus. Probeer ze te verkopen en haal Nederlandse aso's terug. Alles voor directe zorg!
Dat is een strijd die je bij voorbaat gaat verliezen.![]()
Dat ten midden van de drukte bij de GGD de XL-teststraat sluit om plaats te maken voor de platenbeurs vat de situatie wel mooi samen, ja.quote:![]()
Het domste deel van Nederland: BRABANTED.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Hier in het dorp nagenoeg iedereen. En gisteren in centrum Rotterdam ook.
Dus welk deel van het land is dat dan?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:31 schreef bianconeri het volgende:
Ongevaccineerden gwn achteraan de rij zetten.
Die mensen weigeren zorg door een prik en nu moeten ze ineens voorrang krijgen?
Laat eerst alle andere zorg doorgaan, pas dan als er nog ruimte is komen de niet gevaccineerden.![]()
![]()
Dit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:21 schreef Johannes788 het volgende:
Media🤪
Echt niet de vriend van de samenleving. Al 1,5 jaar niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij wil dweilen met de kraan open en nog wat extra dweilen kopen maar niet de kraan dichtdraaien begrijp ik.
Dat is een strijd die je bij voorbaat gaat verliezen.
Makkelijk eerste![]()
Bij de Picnic en Etos waren ze wel uitverkocht deze week.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:21 schreef Johannes788 het volgende:
Media🤪![]()
Urk of Forumland vermoed ikquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Hier in het dorp nagenoeg iedereen. En gisteren in centrum Rotterdam ook.
Dus welk deel van het land is dat dan?![]()
En een lockdown zorgt ook dat je beter slaapt. In elk geval dat je op tijd in bed ligt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof echt helemaal niet in dit soort dingen. Genoeg mensen die nu juist fitter zijn dan hiervoor, omdat ze eindelijk tijd hebben. Thuiswerken kan er ook voor zorgen dat je beter slaapt etc.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Volkomen logisch toch? De tenten blijven dit keer wel staan denk je? Even weghalen en opnieuw opbouwen is ook kleine moeite lijkt me.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ten midden van de drukte bij de GGD de XL-teststraat sluit om plaats te maken voor de platenbeurs vat de situatie wel mooi samen, ja.![]()
Sterkte voor de nabestaanden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bijn niemand in de AH droeg zojuist een mondkapje.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dutch exceptionalism ziet er zo uit…quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ten midden van de drukte bij de GGD de XL-teststraat sluit om plaats te maken voor de platenbeurs vat de situatie wel mooi samen, ja.zie email 27 oktober![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Echt niet de vriend van de samenleving. Al 1,5 jaar niet..
Misschien de reacties even lezen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik ben wel heel benieuwd naar wat nu de instroom cijfers zijn en waar we het dan over hebben in Limburg. Ik neem aan een flinke toestroom op de kliniek. Wat zijn dat voor mensen en wat zou er in de toekomst een betere oplossing voor moeten worden mocht dit blijven gebeuren."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Vind ik niet zo vreemd hoor dat is ruim van te voren gepland, tijdens de lockdown was het uiteraard een stuk makkelijker om grote zalen te boeken voor teste en prikkenquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ten midden van de drukte bij de GGD de XL-teststraat sluit om plaats te maken voor de platenbeurs vat de situatie wel mooi samen, ja.![]()
IC capaciteit in NL is wel echt een lachertje, en na 2 jaar nog steeds geen plannen hoe je het snel tijdelijk kan uitbreiden.
Het werkt perfect in een perfecte wereld waarbij het hele jaar door de zorgdruk gelijk blijft.![]()
IC-verpleegkundigen trek je niet uit een magazijn.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:40 schreef Jed1Gam het volgende:
IC capaciteit in NL is wel echt een lachertje, en na 2 jaar nog steeds geen plannen hoe je het snel tijdelijk kan uitbreiden.
Dit is een langspeelplaat.![]()
JJa mee eens. Maar dat moet je toch meenemen en bovenop zitten in die hele uitrol.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik verbaas me iedere keer weer hoe makkelijk er voorbij wordt gegaan aan het feit dat er een groep is die fundamenteel de boel ondermijnt. Dan kun je Hugo en Mark van letterlijk alles de schuld geven, maar beter kijken we gewoon eens met z'n allen in die richting. Maar een grote groep Nederlanders vindt het eigenlijk wel prachtig, dat de overheid bedonderd wordt.
Kun je niet alles mee afdekken .aar echt wel meer dan nu
Die groep mensen gaat zich steeds meer gesterkt voelen juist in hun vage gedachten anti overheid gericht, juist doordat ze steeds meer onder druk komen staan.
Gaan we allen nog lang de zure vruchten van plukken dus erin investeren lijkt me de moeite waardOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De eeuwige dooddoener, Haga pakte 'm er gisteren ook weer een paar keer bij.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
IC-verpleegkundigen trek je niet uit een magazijn.
Dit is een langspeelplaat.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ik ben sowieso wel benieuwd wat de samenstelling is van de gemiddelde Corona opname.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:37 schreef OProg het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar wat nu de instroom cijfers zijn en waar we het dan over hebben in Limburg. Ik neem aan een flinke toestroom op de kliniek. Wat zijn dat voor mensen en wat zou er in de toekomst een betere oplossing voor moeten worden mocht dit blijven gebeuren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik had net geen mondkapje op bij de supermarkt omdat ik in een whatsapp discussie met een collega was, totdat ik iedereen om me heen met mondkapje opzag en hem snel opdeed. #rebelwithoutacause
Daarna werd ik nog even hevig ge-eyefuckt door een langslopende studente die door mijn mondkapje niet kon zien dat ik eigenlijk een lelijke tronie heb, dus het was weer helemaal goed.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Gewoon iets wat mij opviel, iets heel simpels misschien maar toch.
Paar weken terug in Disneyland Parijs geweest. Overal, maar dan ook overal, stonden desinfectiepalen, geen enkele was leeg en je kon je handen als het ware kapot desinfecteren. De WC's hadden altijd zeep, meerdere manieren om je handen af te drogen en ook te desinfecteren.
Gisteren naar de Efteling geweest. Kwam hier en daar een paaltje tegen met desinfectiemiddel, allemaal leeg. WC's zonder zeep en van die kut rollen waar je aan moet trekken waar dan hooguit 2cm beweging in zit waar je dan aan een "schoon" deel je handen kan afdrogen.
Zoals ik al zei, het is iets heel simpels, maar als ze overal er op hameren dat de basisregels zo belangrijk zijn mag je toch verwachten dat dit soort simpelen dingen op orde zijn.
En dan wel moord en brand schreeuwen als er waat maatregelen komen voor X of Y. Wij hebben zulke basis dingen nog niet eens op orde overal.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Mooie samenvatting van Nederland ditquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
![]()
Het is toch geen dooddoener als het gewoon waar is?quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:42 schreef D_A het volgende:
[..]
De eeuwige dooddoener, Haga pakte 'm er gisteren ook weer een paar keer bij.![]()
D'r zijn geen mensen op korte termijn. Opgelost.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is toch geen dooddoener als het gewoon waar is?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |