abonnement Unibet Coolblue
pi_202096329
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:13 schreef galantis het volgende:

[..]
Zodra het eenmaal een mediadingetje is geworden dan kom je maar moeilijk van het stigma af en gaat het helemaal een eigen leven leiden.
Elk weekend volgepakte feestcafé's waarbij echt niet overal goed de QR wordt gecontroleerd, maar nee hoor we gaan focussen op zaken als een sintintocht of carnavalsactiviteiten buiten.
Hier is de sinterklaasviering op het werk ook vandaag geannuleerd.
Zondag stond ik nog met 4 man per m2 in een kroeg. Scheef is het allemaal wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202096331
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:52 schreef Gia het volgende:
Wat zou eigenlijk duurder zijn voor de overheid? Iedereen dagelijks aan de sneltest voor toegang, of een lockdown voor horeca en niet essentiële winkels?
Per direct 2g invoeren lijkt me een goed begin.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 10:54:46 #203
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202096333
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Zoals we al eerder hebben gezegd in deze reeks: (en zoals shit al heel vaak herhaald is in deze reeks :P )

De ziekenhuizen regeren het land momenteel.
Sorry maar dat slaat echt nergens op. Zorg is essentieel voor elke inwoner. Een lockdown zou uit pure nood zijn.
pi_202096343
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Mja, bottom line is het wel zo. Ik heb in mijn uitspraak nergens het statement gemaakt of het terecht is of niet, die verbinding maak jij nu alleen ;)
Is ook zo, maar je impliceert dat wel door je woordkeus. Ze 'regeren' niets, ze uiten enkel de feitelijke situatie zoals die nu is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:56:10 #205
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202096358
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat de maatregelen heftig gaan zijn.
Op dit moment kun je dat alleen maar hopen voor de zorg. Maar ik ben bang dat ze nog veel vertrouwen in de CoronaCheck-app hebben.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:56:30 #206
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202096364
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Sorry maar dat slaat echt nergens op. Zorg is essentieel voor elke inwoner. Een lockdown zou uit pure nood zijn.
de instroom gaat nog 2 weken door, als je vandaag een lockdown zou doen, toch?
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 10:56:51 #207
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202096368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Sorry maar dat slaat echt nergens op. Zorg is essentieel voor elke inwoner. Een lockdown zou uit pure nood zijn.
En zou voortvloeien uit de kreten van de ziekenhuizen. Niet dan? Nogmaals, of het logisch/terecht of whatever is heb ik niks over gezegd he. Dus dat ze iig voor een aanzienlijk deel het land soort van regeren/dirigeren of hoe je het wilt verwoorden, vind ik wél ergens op slaan.
pi_202096371
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]
de instroom gaat nog 2 weken door, als je vandaag een lockdown zou doen, toch?
Minimaal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202096375
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het zou heel onverstandig zijn dat niet te doen denk ik. Los van of de landelijke ziekenhuizen het aan kunnen, het risico op uitval onder personeel wordt alleen maar groter.

Ik denk dat de maatregelen heftig gaan zijn.
Wat fijn dat die vaccins zo'n gamechanger zijn! ^O^ :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:58:40 #210
14505 OProg
A Life in Music
pi_202096389
Wat vooral triest is: Ik denk dat we de horeca bijvoorbeeld prima open hadden kunnen houden. Misschien met wat meer maatregelen, maar het issue is vooral het opstapelen van alles.

Als ik dan her en der overal propvolle evenementen voorbij zie komen die dit weekeinde nog gewoon met duizenden volle bak los gingen terwijl de lijn de foute kant op gaat. Hoe lastig het ook is om daar de stekker uit te trekken gaan we met zijn allen met dit beleid naar een situatie waar er weer overal de stekker uit moet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202096391
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Sorry maar dat slaat echt nergens op. Zorg is essentieel voor elke inwoner. Een lockdown zou uit pure nood zijn.
Alsof telkens weer opnieuw wordt vergeten dat de zorg uit meer bestaat dan covidzorg. En die andere zorg dus ook volledig vastloopt als de we de boel maar de boel laten. Maargoed, als dat na bijna twee jaar nog steeds niet is ingedaald of gewoon niet belangrijk genoeg wordt bevonden, zijn we snel uitgepraat.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:58:49 #212
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202096392
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]
11de van de 11de gaat door in Zuid 8)7 :')
11de van de 11de gaat altijd door. Brussel, Parijs, London...

Het is vandaag ook 9 november. Nog iets aan de hand in Duitsland of is het daar rustig vandaag?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:59:38 #213
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202096402
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]
de instroom gaat nog 2 weken door, als je vandaag een lockdown zou doen, toch?
Instroom gaat nog 2 jaar door. Het kan wat afnemen na 2 weken bij een lockdown
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202096422
Ik ben geen anti-vaxxer, sterker nog, ik was een van de eerste 500 in de wereld die gevaccineerd werden via de Oxford trial.

Er viel me de laatste tijd wat op op de kaarten van de UK. Als je inzoomt op het meest gedetailleerde niveau, de Middle layer Super Output Areas (geen idee wie ooit met die naam is gekomen), dan viel het me op dat veel centra van steden minder besmettingen hadden dan de gebieden eromheen.

Londen:


Manchester:


Maar dit zijn ook gebieden met lage vaccinatiegraden.

Londen:


Manchester:


Dus ik heb de data gedownload van de 7-daagse rolling average van case per 100.000 en percentage gevaccineerden voor de MSOA's (https://coronavirus.data.gov.uk/details/download) om te kijken of het gewoon toeval is bij de paar steden waar ik naar keek, of dat het een patroon is.

Hier zie je dat tegen elkaar uitgezet, en er is duidelijk een patroon te zien.


Ik vertrouw de werking van vaccins, maar ik heb geen logische verklaring voor dit patroon. Ik kan me voorstellen dat mensen in de steden, waar ze dichter op elkaar wonen, in eerdere golven harder geraakt zijn, en daardoor een hogere mate van natuurlijke immuniteit hebben en dat er daardoor in die gebieden nu relatief minder cases zijn. Maar waarom zouden ze zich stelselmatig minder laten vaccineren? Of is het dat veel mensen in centrum steden bij een huisarts elders zitten en zich daar hebben laten vaccineren (volgens mij niet). Of laten ze zich niet testen en vaccineren?
Dit patroon is overigens niet zichtbaar op hogere niveaus (LTLAs Lower Tier Local Authority of hoger), maar je ziet ook geen effect dat in gebieden met hogere vaccinatiegraad er minder besmettingen zijn.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:01:15 #215
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202096423
Ik blijf erbij dat een lockdown op dit moment ook geen oplossing is. Het draagvlak is veel te laag en het doet gigantisch veel schade aan de maatschappij.
Makkelijk tweede.
pi_202096435
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik blijf erbij dat een lockdown op dit moment ook geen oplossing is. Het draagvlak is veel te laag en het doet gigantisch veel schade aan de maatschappij.
En wat zie je wel als oplossing?
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:02:54 #217
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202096446
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:58 schreef OProg het volgende:
Wat vooral triest is: Ik denk dat we de horeca bijvoorbeeld prima open hadden kunnen houden. Misschien met wat meer maatregelen, maar het issue is vooral het opstapelen van alles.

Als ik dan her en der overal propvolle evenementen voorbij zie komen die dit weekeinde nog gewoon met duizenden volle bak los gingen terwijl de lijn de foute kant op gaat. Hoe lastig het ook is om daar de stekker uit te trekken gaan we met zijn allen met dit beleid naar een situatie waar er weer overal de stekker uit moet.
Het is lastig, want zo'n groot evenement trekt de aandacht en lijkt heel wat enzo. Maar in feite zitten er natuurlijk in Nederland elke dag vele malen meer mensen in horecagelegenheden dan in de Ziggo Dome.
pi_202096448
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:58 schreef OProg het volgende:
Wat vooral triest is: Ik denk dat we de horeca bijvoorbeeld prima open hadden kunnen houden. Misschien met wat meer maatregelen, maar het issue is vooral het opstapelen van alles.

Als ik dan her en der overal propvolle evenementen voorbij zie komen die dit weekeinde nog gewoon met duizenden volle bak los gingen terwijl de lijn de foute kant op gaat. Hoe lastig het ook is om daar de stekker uit te trekken gaan we met zijn allen met dit beleid naar een situatie waar er weer overal de stekker uit moet.
Is de horeca dicht dan?
pi_202096452
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
En zou voortvloeien uit de kreten van de ziekenhuizen. Niet dan? Nogmaals, of het logisch/terecht of whatever is heb ik niks over gezegd he. Dus dat ze iig voor een aanzienlijk deel het land soort van regeren/dirigeren of hoe je het wilt verwoorden, vind ik wél ergens op slaan.
Maar wat is je punt? Bij de ziekenhuizen doet het pijn. Meer proactief beleid om dit soort imho terechte noodkreten voor te zijn zou mooi zijn, al vraag ik me af in hoeverre je nog enig draagvlak zou hebben voor strengere maatregelen zonder dat de boel zichtbaar uit de klauwen escaleert.
  Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 11:03:29 #220
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202096456
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik blijf erbij dat een lockdown op dit moment ook geen oplossing is. Het draagvlak is veel te laag en het doet gigantisch veel schade aan de maatschappij.
Er is weinig meer wat nog kan op deze manier.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202096460
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:
Nou, daar gaan we.
[..]
NOS Liveblog.
Ik snap dat ze daar klaarblijkelijk verzuipen qua patiënten, maar we hadden toch een spreidingssysteem? Ik blijf het echt bizar vinden dat we deze aantallen gewoon niet aankunnen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202096469
Zijn de ziekenhuizen de lockdown nu aan het inmasseren of werkt dat weer anders?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202096473
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik ben geen anti-vaxxer, sterker nog, ik was een van de eerste 500 in de wereld die gevaccineerd werden via de Oxford trial.

Er viel me de laatste tijd wat op op de kaarten van de UK. Als je inzoomt op het meest gedetailleerde niveau, de Middle layer Super Output Areas (geen idee wie ooit met die naam is gekomen), dan viel het me op dat veel centra van steden minder besmettingen hadden dan de gebieden eromheen.

Londen:
[ afbeelding ]

Manchester:
[ afbeelding ]

Maar dit zijn ook gebieden met lage vaccinatiegraden.

Londen:
[ afbeelding ]

Manchester:
[ afbeelding ]

Dus ik heb de data gedownload van de 7-daagse rolling average van case per 100.000 en percentage gevaccineerden voor de MSOA's (https://coronavirus.data.gov.uk/details/download) om te kijken of het gewoon toeval is bij de paar steden waar ik naar keek, of dat het een patroon is.

Hier zie je dat tegen elkaar uitgezet, en er is duidelijk een patroon te zien.
[ afbeelding ]

Ik vertrouw de werking van vaccins, maar ik heb geen logische verklaring voor dit patroon. Ik kan me voorstellen dat mensen in de steden, waar ze dichter op elkaar wonen, in eerdere golven harder geraakt zijn, en daardoor een hogere mate van natuurlijke immuniteit hebben en dat er daardoor in die gebieden nu relatief minder cases zijn. Maar waarom zouden ze zich stelselmatig minder laten vaccineren? Of is het dat veel mensen in centrum steden bij een huisarts elders zitten en zich daar hebben laten vaccineren (volgens mij niet). Of laten ze zich niet testen en vaccineren?
Dit patroon is overigens niet zichtbaar op hogere niveaus (LTLAs Lower Tier Local Authority of hoger), maar je ziet ook geen effect dat in gebieden met hogere vaccinatiegraad er minder besmettingen zijn.
Komt misschien door het verschil in gebruik van gebouwen? Woningen vs kantoren etc.? Hoe dieper in het centrum hoe meer bedrijven?
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:04:26 #224
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202096474
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:02 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
En wat zie je wel als oplossing?
Denk niet dat er een echte oplossing is helaas en dat we deze op de vuist moeten nemen :{
Makkelijk tweede.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 11:04:47 #225
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202096477
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:02 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
En wat zie je wel als oplossing?
Als ik een euro had gekregen voor elke keer dat ik deze vraag heb gelezen in deze reeks. :D

Was ik niet rijk geworden maar ik had wel een uitgebreide lunch er van kunnen betalen denk ik :@

edit, nee wacht, een mooie taart er van kunnen kopen! :D
pi_202096484
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:25 schreef Dven het volgende:

Ofwel de overheid liegt, ofwel het verschil in vaccinaties gaat de reden zijn. 8500 in het ziekenhuis, 730 op IC.
730 op de IC komt overeen met 1750 hier. 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202096489
We zijn nu terecht gekomen in een permanente covidsituatie.

Zo lang er geen doorbraak komt op het gebied van succesvolle behandeling al dan niet met medicatie, gaat dit nog jaren duren.

Kutconclusie maar het is wel zo.
pi_202096496
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik ben geen anti-vaxxer, sterker nog, ik was een van de eerste 500 in de wereld die gevaccineerd werden via de Oxford trial.

Er viel me de laatste tijd wat op op de kaarten van de UK. Als je inzoomt op het meest gedetailleerde niveau, de Middle layer Super Output Areas (geen idee wie ooit met die naam is gekomen), dan viel het me op dat veel centra van steden minder besmettingen hadden dan de gebieden eromheen.

Londen:
[ afbeelding ]

Manchester:
[ afbeelding ]

Maar dit zijn ook gebieden met lage vaccinatiegraden.

Londen:
[ afbeelding ]

Manchester:
[ afbeelding ]

Dus ik heb de data gedownload van de 7-daagse rolling average van case per 100.000 en percentage gevaccineerden voor de MSOA's (https://coronavirus.data.gov.uk/details/download) om te kijken of het gewoon toeval is bij de paar steden waar ik naar keek, of dat het een patroon is.

Hier zie je dat tegen elkaar uitgezet, en er is duidelijk een patroon te zien.
[ afbeelding ]

Ik vertrouw de werking van vaccins, maar ik heb geen logische verklaring voor dit patroon. Ik kan me voorstellen dat mensen in de steden, waar ze dichter op elkaar wonen, in eerdere golven harder geraakt zijn, en daardoor een hogere mate van natuurlijke immuniteit hebben en dat er daardoor in die gebieden nu relatief minder cases zijn. Maar waarom zouden ze zich stelselmatig minder laten vaccineren? Of is het dat veel mensen in centrum steden bij een huisarts elders zitten en zich daar hebben laten vaccineren (volgens mij niet). Of laten ze zich niet testen en vaccineren?
Dit patroon is overigens niet zichtbaar op hogere niveaus (LTLAs Lower Tier Local Authority of hoger), maar je ziet ook geen effect dat in gebieden met hogere vaccinatiegraad er minder besmettingen zijn.
Mensen die zich niet laten vaccineren, laten zich ook niet testen bij klachten (even hardop filosoferend)?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_202096499
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Denk niet dat er een echte oplossing is helaas en dat we deze op de vuist moeten nemen :{
Dus we laten de ziekenhuizen maar barsten? Overal code zwart en (nog meer) jaren van uitstel voor andere ingrepen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 9 november 2021 @ 11:06:51 #230
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202096504
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:58 schreef OProg het volgende:
Wat vooral triest is: Ik denk dat we de horeca bijvoorbeeld prima open hadden kunnen houden. Misschien met wat meer maatregelen, maar het issue is vooral het opstapelen van alles.

Als ik dan her en der overal propvolle evenementen voorbij zie komen die dit weekeinde nog gewoon met duizenden volle bak los gingen terwijl de lijn de foute kant op gaat. Hoe lastig het ook is om daar de stekker uit te trekken gaan we met zijn allen met dit beleid naar een situatie waar er weer overal de stekker uit moet.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden..en de jonge is ei van een sjamaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:07:00 #231
14505 OProg
A Life in Music
pi_202096510
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:02 schreef Leonos het volgende:

[..]
Is de horeca dicht dan?
Nog niet, maar ik vrees dat het er wel aan komt op deze manier.

quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:02 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het is lastig, want zo'n groot evenement trekt de aandacht en lijkt heel wat enzo. Maar in feite zitten er natuurlijk in Nederland elke dag vele malen meer mensen in horecagelegenheden dan in de Ziggo Dome.
Dan had je in die horeca ook weer wat meer kunnen spreiden. Maar die kroegen bijvoorbeeld hier in het dorp. Zoals er duizenden dorpen zijn. De mensen die daar zitten zitten bij een volgende lockdown in zelfde setting gewoon bij iemand binnen. Dan ben ik anno nu van mening dat je dit beter zo veel mogelijk kan reguleren met afstand en weet ik het. En dat gaat bij Snollebollekes natuurlijk nooit gebeuren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202096511
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:05 schreef Spablauw214 het volgende:
We zijn nu terecht gekomen in een permanente covidsituatie.

Zo lang er geen doorbraak komt op het gebied van succesvolle behandeling al dan niet met medicatie, gaat dit nog jaren duren.

Kutconclusie maar het is wel zo.
Nou laten we eens beginnen met iedereen een prikje. Zal nogal schelen in de ziekenhuizen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:07:07 #233
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202096512
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus we laten de ziekenhuizen maar barsten? Overal code zwart en jaren van uitstel voor andere ingrepen?
Een lockdown gaat daar weinig aan veranderen.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:07:07 #234
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202096513
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus we laten de ziekenhuizen maar barsten? Overal code zwart en jaren van uitstel voor andere ingrepen?
We schakelen de particuliere zorg bij?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202096514
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik snap dat ze daar klaarblijkelijk verzuipen qua patiënten, maar we hadden toch een spreidingssysteem? Ik blijf het echt bizar vinden dat we deze aantallen gewoon niet aankunnen.
Bereidheid om te helpen verschilt veel per regio.

Noord-Nederland doet vrij weinig. Vragen geen hulp en bieden het amper. Amsterdam wil altijd wel als eerste geholpen worden, maar bieden amper hulp om anderen te helpen.

@Zipportal en ik hebben een pittige mening over Amsterdam.
pi_202096516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus we laten de ziekenhuizen maar barsten? Overal code zwart en jaren van uitstel voor andere ingrepen?
Het alternatief is alsnog onmetelijke maatschappelijke schade. Zoals we van de zomer al zeiden, er is geen pijnloze uitweg. Het wordt hoe dan ook lelijk.
pi_202096519
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Hoeveel medisch personeel denk je dat het leger heeft die direct voor een langere tijd inzetbaar zijn? Ik denk dat die aantallen nog vies tegenvallen.
Die gasten moeten tienduizenden gewonden van het front kunnen oplappen.
pi_202096524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik snap dat ze daar klaarblijkelijk verzuipen qua patiënten, maar we hadden toch een spreidingssysteem? Ik blijf het echt bizar vinden dat we deze aantallen gewoon niet aankunnen.
Nouja, de zorg is ingericht op een verwachte belasting + enige reservecapaciteit. Die laatste houdt gewoon een keer op. Tel daarbij de personele problemen op en het gaat knellen. Hoe zie je het anders voor je?
pi_202096527
Ik hoop echt dat die zorgdiscussie eens goed gevoerd gaat worden, en dat met name ook zorgbestuurders hun verantwoordelijkheid gaan nemen.

Corona lijkt hier te blijven, dus je zult allemaal moeten investeren meer zorgcapaciteit. En dat geldt niet alleen voor de overheid, maar ook voor de zorginstellingen zelf, die wellicht ook hun eigen winstmodel eens onder de loep moeten nemen. Met opmerkingen als "Ja we hebben geen extra bedden of personeel nodig, want dan gaan mensen zich vervelen", kom je in mijn ogen gewoon niet meer weg.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202096530
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nou laten we eens beginnen met iedereen een prikje. Zal nogal schelen in de ziekenhuizen.
Een vaccinatieplicht zou in dit stadium best overwogen kunnen worden inderdaad. Beter dan nog jaren maatregelen voor de hele samenleving.
pi_202096531
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Een lockdown gaat daar weinig aan veranderen.
Op korte termijn wel, op de lange termijn waarschijnlijk niet nee.. ik snap je dilemma hoor, maar niets doen lijkt me momenteel echt een no-go.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:08:24 #242
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202096532
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef zoost het volgende:

[..]

Die gasten moeten tienduizenden gewonden van het front kunnen oplappen.
Het Nederlandse leger, ja? _O-
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:08:35 #243
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202096536
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef zoost het volgende:

[..]
Die gasten moeten tienduizenden gewonden van het front kunnen oplappen.
Die lappen alleen de zinvolle gevallen op de rest krijgt morfine om in te slapen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202096543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop echt dat die zorgdiscussie eens goed gevoerd gaat worden, en dat met name ook zorgbestuurders hun verantwoordelijkheid gaan nemen.

Corona lijkt hier te blijven, dus je zult allemaal moeten investeren meer zorgcapaciteit. En dat geldt niet alleen voor de overheid, maar ook voor de zorginstellingen zelf, die wellicht ook hun eigen winstmodel eens onder de loep moeten nemen. Met opmerkingen als "Ja we hebben geen extra bedden of personeel nodig, want dan gaan mensen zich vervelen", kom je in mijn ogen gewoon niet meer weg.
Winstmodel in de zorg? :o :o :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_202096544
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:08 schreef zalkc het volgende:

[..]
Die lappen alleen de zinvolle gevallen op de rest krijgt morfine om in te slapen
Opzich wel een prima uitkomst voor de crisis dus.
pi_202096547
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Op korte termijn wel, op de lange termijn waarschijnlijk niet nee.. ik snap je dilemma hoor, maar niets doen lijkt me momenteel echt een no-go.
Lock down tot april 2022 *O* *O* :') :')
pi_202096554
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Hoeveel medisch personeel denk je dat het leger heeft die direct voor een langere tijd inzetbaar zijn? Ik denk dat die aantallen nog vies tegenvallen.
Je kunt defensie allereerst inzetten voor ondersteuning bij ADL handelingen om hoger geschoold zorgpersoneel te ontzorgen.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 11:09:50 #248
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202096555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Nee, het is niet echt oke meer.

Vanaf komende week gaan we structureel, naast onze huidige sluiting, 150 operaties per week minder doen.
Wat kut. Heb je wel de steun die je nodig hebt van ROAZ/LCPS enzo?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202096561
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:58 schreef OProg het volgende:
Wat vooral triest is: Ik denk dat we de horeca bijvoorbeeld prima open hadden kunnen houden. Misschien met wat meer maatregelen, maar het issue is vooral het opstapelen van alles.

Als ik dan her en der overal propvolle evenementen voorbij zie komen die dit weekeinde nog gewoon met duizenden volle bak los gingen terwijl de lijn de foute kant op gaat. Hoe lastig het ook is om daar de stekker uit te trekken gaan we met zijn allen met dit beleid naar een situatie waar er weer overal de stekker uit moet.
Ik heb niks tegen de horeca in het algemeen. Maar uit diverse steekproefen blijkt toch dat 1 op de 3 zich niet aan de QR code scan hield. Dan kan die Willemsen vrijdag aanstaande (mits er maatregelen komen voor de horeca) wel weer helemaal uit zijn stekker gaan. Maar de man kan ook eens in het openbaar oproepen richting zijn eigen achterban dat ze wel scherp moeten zijn op die QR code. Zou de hele branche ook een stuk geloofwaardiger maken.

En ja over die evenementen heb je helemaal gelijk. Ik sta morgen en overmorgen ook op een evenement voor mijn werk. Heb daar toch een apart gevoel bij.
pi_202096563
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef trustychords het volgende:

[..]
Nouja, de zorg is ingericht op een verwachte belasting + enige reservecapaciteit. Die laatste houdt gewoon een keer op. Tel daarbij de personele problemen op en het gaat knellen. Hoe zie je het anders voor je?
Ik vind het een lastig verhaal, maar als er een lockdown of weet ik wat voor maatregelen bij moeten komen zou je in mijn ogen ook naar het zorgstelsel an sich moeten kijken, want dat faalt nu dus ook best behoorlijk. En dat geldt niet alleen voor de overheid maar ook de zorginstellingen zelf.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')