abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202095818
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:11 schreef OProg het volgende:

[..]
Tsjah. Goed is het niet en het moet zeker aangepakt worden. Maar laten we nou ook weer niet doen alsof honderduizenden mensen uit het illegale circuit deze code's hebben. Dus hun rol in de verspreiding zal ook behoorlijk te verwaarlozen zijn.
Bovendien: de enige manier om het te ondervangen lijkt me door het extreem ingewikkeld te maken voor de overige 17 miljoen mensen.
pi_202095822
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:56 schreef Houtenbeen het volgende:
#stopcarnavalBrabant is trending op twitter :') :') :')
Buiten carnaval vieren op een plein met CTB mag niet, maar dansen in een volle kroeg in Amsterdam mag wel gewoon, of met 50.000 mensen in de Arena naar een wedstrijd kijken, etc. :lijstje:
Zodra het eenmaal een mediadingetje is geworden dan kom je maar moeilijk van het stigma af en gaat het helemaal een eigen leven leiden.
Elk weekend volgepakte feestcafé's waarbij echt niet overal goed de QR wordt gecontroleerd, maar nee hoor we gaan focussen op zaken als een sintintocht of carnavalsactiviteiten buiten.
I'll give you something to do
pi_202095826
Overigens: lees ik nou dat gidsland Denemarken de coronapas alsnog weer invoert? Dat land dat alleen maar de coronapas invoerde toen het nog zin had en er daarom nu niet meer aan hoefde?
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:14:03 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202095829
Hoppa, weer 334 doden hier. Vind niet direct een overzicht van hoeveel er gevaccineerd is. Van de positieve testen was in ieder geval 85% niet gevaccineerd en van de mensen opgenomen in het ziekenhuis is 91% niet gevaccineerd.

Op het eerste oog weer een hoop zinloze levensjaren verloren wegens het even op relatief jonge leeftijd 'uitzieken' van een griepje.

47-jarige vrouw zonder bekende comorbiditeit
28-jarige man met een neurologische ziekte
32-jarige man met hartziekte
38-jarige vrouw zonder bekende comorbiditeit
35-jarige vrouw met een nierziekte
36-jarige man zonder bekende comorbiditeit
39-jarige man zonder bekende comorbiditeit
42-jarige man zonder bekende comorbiditeit
21-jarige man zonder bekende comorbiditeit
37-jarige man zonder bekende comorbiditeit
46-jarige man zonder bekende comorbiditeit
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:14:37 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202095841
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens: lees ik nou dat gidsland Denemarken de coronapas alsnog weer invoert? Dat land dat alleen maar de coronapas invoerde toen het nog zin had en er daarom nu niet meer aan hoefde?
Ik moest even giechelen toen ik deze ochtend het AD opende ja :@
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_202095846
quote:
Toen Denemarken alle maatregelen liet vallen is meteen al gezegd dat ze een stap terug zouden zetten indien nodig.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 10:16:31 #157
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202095862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:14 schreef Dven het volgende:

Op het eerste oog weer een hoop zinloze levensjaren verloren wegens het even op relatief jonge leeftijd 'uitzieken' van een griepje.

21-jarige man zonder bekende comorbiditeit

Tering, 21 jaar, geen (bekende) medische aandoeningen hebben en dan het loodje leggen aan de 'rona.

Dan heb je wel echt het korte rietje getrokken zeg :{
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:16:47 #158
14505 OProg
A Life in Music
pi_202095866
quote:

[..]
Bovendien: de enige manier om het te ondervangen lijkt me door het extreem ingewikkeld te maken voor de overige 17 miljoen mensen.
Ook dat. Bovendien, mochten ze een keer besmet de zaak in gaan dan is dat ook maar een keer. En het zijn de mensen die zich verder waarschijnlijk al anderhalf jaar nergens aan houden dus hun rol is dusdanig relatief dat we beter druk kunnen zijn met de echte problemen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202095901
https://nos.nl/artikel/24(...)ten-soms-uitverkocht

Weet niet of ik dit nou een goede ontwikkeling vind. Twee mogelijkheden:
1. De testbereidheid is weer een stuk(je) gestegen
2. Het virus is weer lekker aan het rondgaan.

Ik vrees voor optie 2.
pi_202095904
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:16 schreef OProg het volgende:

[..]
Ook dat. Bovendien, mochten ze een keer besmet de zaak in gaan dan is dat ook maar een keer. En het zijn de mensen die zich verder waarschijnlijk al anderhalf jaar nergens aan houden dus hun rol is dusdanig relatief dat we beter druk kunnen zijn met de echte problemen.
Het is natuurlijk wel een makkelijke zondebok, dat was tijdens dansen met Janssen ook zo. Je ziet het nu nog regelmatig terugkomen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:19:32 #161
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202095908
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Tering, 21 jaar, geen (bekende) medische aandoeningen hebben en dan het loodje leggen aan de 'rona.

Dan heb je wel echt het korte rietje getrokken zeg :{
Laatste weken kijk ik best vaak even op de website wat de getallen doen sinds er maatregelen zijn genomen en men ook met de QR-codes aan de slag is gegaan. Behoorlijk wat jonge mensen zonder comorbiditeit die het loodje hebben gelegd. Best onnodig aangezien iedereen al een half jaar al z'n vaccinaties kan hebben gehad.
pi_202095912
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:00 schreef PS. het volgende:

[..]
Waar haal je dit bericht vandaan?
Control C control V in google --> Nu.nl
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:21:52 #163
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202095931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:19 schreef Dven het volgende:

[..]
Laatste weken kijk ik best vaak even op de website wat de getallen doen sinds er maatregelen zijn genomen en men ook met de QR-codes aan de slag is gegaan. Behoorlijk wat jonge mensen zonder comorbiditeit die het loodje hebben gelegd. Best onnodig aangezien iedereen al een half jaar al z'n vaccinaties kan hebben gehad.
Zijn er misschien mensen die wachten met ontvangen van zorg tot het laatst ofzo vanwege kosten? Je hebt eerder van die lijstjes gepost. Elke dag mensen 20-40 jaar zonder comorbiditeit die overlijden. Komen die in Nederland gewoon eerder in het ziekenhuis?
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:25:38 #164
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202095978
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Zijn er misschien mensen die wachten met ontvangen van zorg tot het laatst ofzo vanwege kosten? Je hebt eerder van die lijstjes gepost. Elke dag mensen 20-40 jaar zonder comorbiditeit die overlijden. Komen die in Nederland gewoon eerder in het ziekenhuis?
Het is geen Amerika he. Er is gewoon universele zorg, zelfs de private ziekenhuizen worden voor niet aanvullend verzekerden ingezet. Je wordt sneller opgenomen dan in Nederland. Hoe dan ook; 334 is een nieuw landelijk record. #feest

Ofwel de overheid liegt, ofwel het verschil in vaccinaties gaat de reden zijn. 8500 in het ziekenhuis, 730 op IC.
pi_202095988
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:13 schreef galantis het volgende:

[..]
Zodra het eenmaal een mediadingetje is geworden dan kom je maar moeilijk van het stigma af en gaat het helemaal een eigen leven leiden.
Elk weekend volgepakte feestcafé's waarbij echt niet overal goed de QR wordt gecontroleerd, maar nee hoor we gaan focussen op zaken als een sintintocht of carnavalsactiviteiten buiten.
Dit opleggen van extra maatregelen door lokale bestuurders mag ook wel eens afgekapt worden.
Nu lijkt het me prima als de centrale overheid/den haag lokale beperkingen op legt maar een sinterklaasoptocht verbieden terwijl de kroegen vol zitten heeft ook allemaal geen zin.
Op papier is het iig nog steeds zo dat QR evenementen toegestaan/veilig zijn. En als je daar geen vertrouwen in hebt ga dan bij de overheid klagen.
pi_202096001
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:56 schreef Houtenbeen het volgende:
#stopcarnavalBrabant is trending op twitter :') :') :')
Buiten carnaval vieren op een plein met CTB mag niet, maar dansen in een volle kroeg in Amsterdam mag wel gewoon, of met 50.000 mensen in de Arena naar een wedstrijd kijken, etc. :lijstje:
Ja dit soort evenementen nu annuleren op basis van sentiment is in mijn ogen de doodsteek voor het hele CBT, dan kun je niks meer organiseren.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202096005
quote:
gidsland Denemarken Portugal
pi_202096014
Is er eigenlijk een verschil in de mate waarin je het virus kan oplopen en verspreiden tussen gevaccineerden en mensen die natuurlijke immuniteit hebben?
pi_202096016
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:28 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
gidsland Denemarken Portugal
Gidsland rouleert elke maand.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:32:09 #170
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202096056
Persco wordt niet vervroegd zeker? Iedereen weet hoe men zich gedraagt alleen weet OMT/RIVM dat kennelijk nog niet?
pi_202096071
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Persco wordt niet vervroegd zeker? Iedereen weet hoe men zich gedraagt alleen weet OMT/RIVM dat kennelijk nog niet?
KRoegEn DiCHt NU!!
pi_202096116
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:53 schreef Benny het volgende:
Je hoort helemaal niks meer over (boosters voor) AstraZeneca. Ik weet dat daar niet meer mee wordt geprikt. Maar steeds meer landen zien alleen Moderna / Pfizer als geldige prik. Tenminste... Daar lijkt naartoe gewerkt te worden.

AstraZeneca is juist bij zorgmedewerkers veelvuldig geprikt. Moeten zij dan straks bijprikken/boosteren met Moderna / Pfizer? Dat is vreemd, want de werking van de vaccines is juist heel anders/afwijkend van elkaar.
Ik krijg meer en meer het gevoel dat Pfizer de dominante speler op de vaccinmarkt aan het worden is.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:38:45 #173
14505 OProg
A Life in Music
pi_202096129
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
O ja, het probleem zit in het het gedag van HeT VoLK!!!!
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 10:39:44 #174
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202096146
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:38 schreef OProg het volgende:

[..]
O ja, het probleem zit in het het gedag van HeT VoLK!!!!
Op zich wel waar. Als wij letterlijk allemaal vanaf vandaag een week zouden thuisblijven, zonder uitzondering. Dan zouden de besmettingen (ws tijdelijk) tot een nulpunt zakken. :D
pi_202096149
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:33 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
KRoegEn DiCHt NU!!
Deuren dicht lassen :!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')