Hoofdstedelijke arrogantie zien je echt op elk mogelijk terrein hè?quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niet mijn probleem. Elke regio zegt reguliere operaties af. Amsterdam hoeft dat niet om regio's die volledig overlopen (zoals Limburg) te helpen?
Beetje vreemd.
Natuurlijk. En dat riepen die zelfverklaarde virologen hier ook. En dat ze op moesten schieten en zich nergens anders mee bezig te houden. En nu krijgen ze op hun dak dat ze geen plan B hadden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij waren het ook Mark en Hugo die dat anderhalf jaar lang riepen.
“Met het vaccin krijgen we onze vrijheden terug”.
Mooie tijden.
Wat lastig is, is dat de afspraken die ooit zijn bedacht over fair share en aandeel per regio/ziekenhuis gebaseerd zijn op een totaal andere situatie. Een korte golf.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat kut. Heb je wel de steun die je nodig hebt van ROAZ/LCPS enzo?
Ik niet. Het ene moment is het allemaal te streng en het volgende moment hadden ze veel eerder moeten ingrijpen. Nou ik volg het niet meer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Als we vrijdag een lockdown gepresenteerd krijgen zou ik een gesteunde motie van wantrouwen voor zowel Mark als Hugo volledig terecht vinden.
Wat hebben ze er een teringzooi van gemaakt. Dit is echt met geen mogelijkheid goed te praten.
Ik weet niet of jij weleens iemand onder je handen hebt zien sterven, of überhaupt een slecht nieuws gesprek mee hebt hoeven voeren.quote:
Groningen loopt ook achter. Maar de druk in Limburg is veel hoger dan in Amsterdam.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet zo vergezocht dat de druk op Amsterdamse ziekenhuizen iets hoger is dan in Groningen, de vaccinatiegraad is aanmerkelijk lager op/rond Amsterdam.
Ja, dus? Dat hele volksstammen het nodig vinden de mazen ervan op te zoeken is het echte probleem.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Je weet wat de rol van Nederland is in die QR code? EU verband bedoel ik.
Dat dat niet de eindoplossing was konden ze op zich ook niet weten. Ik was t/m augustus ook redelijk overtuigd dat we bij een vaccinatiegraad van rond de 85% overal vanaf zouden zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij waren het ook Mark en Hugo die dat anderhalf jaar lang riepen.
“Met het vaccin krijgen we onze vrijheden terug”.
Mooie tijden.
We hebben ook vrij lang een lockdown gehad. Mensen zijn nu waarschijnlijk minder gezond (fysiek) dan twee jaar geleden, nog los van de leeftijd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:27 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een gedeelte ligt aan het feit dat bij veel mensen het immuunsysteem een deuk heeft opgelopen. Veel mensen lopen nu ook te snotteren (veel meer dan vorig jaar) en hebben daar ook meer last van, dus mensen zijn vatbaarder voor ziektes en hebben daar dan ook meer last van. Anders zou ik het ook niet weten.
Ik vind de QR code een ENORM succes.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BCO plat, testen bezweken, Limburg code zwart. Hoe vinden we zelf dat het gaat?
Eigen belang, beste belangquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat lastig is, is dat de afspraken die ooit zijn bedacht over fair share en aandeel per regio/ziekenhuis gebaseerd zijn op een totaal andere situatie. Een korte golf.
Nu zitten we in een structurele COVID-situatie waarbij sommige ziekenhuizen veel harder worden geraakt dan anderen. Maar ga dat maar eens veranderen. De ziekenhuizen die nu goed weg komen gaan daar natuurlijk nooit in mee.
Weet jij het beter dan?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Als we vrijdag een lockdown gepresenteerd krijgen zou ik een gesteunde motie van wantrouwen voor zowel Mark als Hugo volledig terecht vinden.
Wat hebben ze er een teringzooi van gemaakt. Dit is echt met geen mogelijkheid goed te praten.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik vind de QR code een ENORM succes.
Laten we die maar snel gaan uitbreiden.
Ik geloof echt helemaal niet in dit soort dingen. Genoeg mensen die nu juist fitter zijn dan hiervoor, omdat ze eindelijk tijd hebben. Thuiswerken kan er ook voor zorgen dat je beter slaapt etc.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
We hebben ook vrij lang een lockdown gehad. Mensen zijn nu waarschijnlijk minder gezond (fysiek) dan twee jaar geleden, nog los van de leeftijd.
In de Nederlandse politiek moet je sowieso altijd wel compromissen sluiten en coalities vormen, we kennen geen echt autoritair gezag. Ik denk dat een ander kabinet precies hetzelfde jojo beleid had gevoerd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik niet. Het ene moment is het allemaal te streng en het volgende moment hadden ze veel eerder moeten ingrijpen. Nou ik volg het niet meer.
Ik kan me wel vinden in de tot nu toe gereserveerde houding van het kabinet.
100% dit en het kan ook niet anders. Maar blijkbaar voelen sommigen zich prettig bij het hebben van een kop van jut, ofzo.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:07 schreef Ronald het volgende:
[..]
In de Nederlandse politiek moet je sowieso altijd wel compromissen sluiten en coalities vormen, we kennen geen echt autoritair gezag. Ik denk dat een ander kabinet precies hetzelfde jojo beleid had gevoerd.
Als een overheid dat ook doet geef je ook niet echt lekker voorbeeld. Daarnaast is de gelegenheid maken ook een verantwoordelijkheid en dit is gewoon een gewogen keuze, hoe de QR code is gemaakt en ingezetquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat hele volksstammen het nodig vinden de mazen ervan op te zoeken is het echte probleem.
Ik ga staan!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niks aan het handje, morgen OMT advies en vrijdag die persco klappen!
nee, die moet je zeker niet meer gaan afschalen. laat ongevaccineerde wappies maar gewoon thuis stikken in hun longvocht... hun eigen immuunsysteem is toch wel sterk genoeg om "dat griepje" op te lossen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Grote dilemma is nu of je de planbare zorg helemaal moet gaan afschalen ten gunste van de coronapatiënten. Het zou wellicht wel wat meer lucht aan de ziekenhuizen en zorgpersoneel geven, maar je kunt het de mensen op die wachtlijsten ook niet aan doen ten gunste van iemand die bijvoorbeeld bewust geen vaccin heeft genomen.
Precies dit, groen vinkje is alles mag.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:47 schreef Ronald het volgende:
[..]
Die QR code kon wel eens averechts werken momenteel. Mensen denken niet eens meer aan corona na het scannen van zo’n code, dus dan gaan alle remmen eigenlijk los qua verspreiding.
Dat was alleen op de eerste dag met publiek vorig jaar toch? Londen ging toen net die strenge lockdown in een dag nadat het toernooi was begonnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik vrees er wel weer voor met hoe het nu gaat, vorig jaar vond ik de sessies met beperkt publiek op zich best leuk.
Al besproken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:09 schreef trein2000 het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)1458016543070162947[ twitter ]
Ondertussen heeft de GGD de informatiebeveiliging nog steeds niet op orde. Begint ook een repeterend verhaal te worden.
Ik verbaas me iedere keer weer hoe makkelijk er voorbij wordt gegaan aan het feit dat er een groep is die fundamenteel de boel ondermijnt. Dan kun je Hugo en Mark van letterlijk alles de schuld geven, maar beter kijken we gewoon eens met z'n allen in die richting. Maar een grote groep Nederlanders vindt het eigenlijk wel prachtig, dat de overheid bedonderd wordt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Als een overheid dat ook doet geef je ook niet echt lekker voorbeeld. Daarnaast is de gelegenheid maken ook een verantwoordelijkheid en dit is gewoon een gewogen keuze, hoe de QR code is gemaakt en ingezet
Ga je die dan voor andere doeleinden gebruiken, dan gaan mensen m ook anders 'creatief inzetten'. Wat kan, zal gebeuren.
Zie de wet van Muphy
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |