Zonder publiek allen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hou me vast aan het vooruitzicht dat we over een dikke maand het WK Darts hebben. Lekker op het bankje met de beentjes omhoog.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Vorig jaar na oud en nieuw zat ik een dicht tegen aan.
Gelukkig kan ik dit jaar gewoon naar mijn moeder maar ik kan mij voorstellen dat als je dat niet kan het er niet leuk voorstaat.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik vraag me alleen wel af hoeveel mensen echt niet meer meedoen of gewoon zeggen dat ze niet meer meedoen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet dat het iets is dat hier niet graag gehoord wordt, maar het ligt m.i. ook echt deels aan het feit dat we massaal doen alsof er weinig meer aan de hand is en geen maatregelen meer opvolgen of willen. En ik snap het, ik ben het ook meer dan zat, maar het simpele feit van zo'n virus is dat te close contacten kunnen zorgen voor meer transmissie. Dat is de basis, denk ik.
En dan kunnen we wel met z'n allen woedend wijzen naar het beleid, waar van alles op aan te merken valt, en dus lekker niet meer meedoen, want het beleid faalt, maar daar hebben we niet de overheid en het beleid mee, maar onszelf. Want meer transmissie en een te grote druk op de zorg maakt het alleen maar weer moeilijker.
BCO plat, testen bezweken, Limburg code zwart. Hoe vinden we zelf dat het gaat?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:33 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Drukte bij GGD-lijn coronatestafspraak, ook zelftesten soms uitverkocht
[..]
NOS liveblog.
Ook hier zijn we al niet meer op berekend terwijl iedereen toch op zijn vingers na on tellen dat.......
[ twitter ]
Zonder publiek ja? In Londen zitten ze (nog) niet in lockdown toch?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonder publiek allen.
December is altijd nog wel een leuke maand. Ik vrees voor een kille, lege januari en februari, net als vorig jaar.
Wie is we?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BCO plat, testen bezweken, Limburg code zwart. Hoe vinden we zelf dat het gaat?
quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vosss kwaad en woedend wordt een vermoeiende dagelijkse rubriek
Ja, ik vind het echt een beetje beangstigend nu. Vorig jaar waren ze ook te laat met maatregelen, maar toen leefde in elk geval nog het idee dat met maximale groepsgroottes en het verminderen van contactmomenten de verspreiding kan worden verminderd. Nu lijkt men alles op die QR-code te gooien en ik denk dat het geen reet helpt, met alle desastreuze gevolgen in de ziekenhuizen van dien.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk eigenlijk. Dat hele systeem is zo lek als een mandje en dan doel ik niet eens op de valse QR codes die in omloop zijn. Het voegt gewoon niets toe.
Ik zou het volk nu oproepen om wat extra boodschappen te halen, just in case. dan is het plaatje compleetquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
GEEN WC PAPIER HAMSTEREN!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou het volk nu oproepen om wat extra boodschappen te halen, just in case. dan is het plaatje compleet
Als het ze om de zorg ging, waarom precies hebben ze niet eerder ingegrepen dan?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dáár is het ze om te doen.
Niet om de zorg te ontlasten.
Ze wilden wachten tot wat dwarse helden alsnog een prik zouden nemen, maar helaas.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Als het ze om de zorg ging, waarom precies hebben ze niet eerder ingegrepen dan?
Tja, ik weet niet wat er destijds aan parameters ingevoerd is, dus dat is lastig te controleren. Feit is wel dat er sindsdien een volledig ander model gekomen is (met eentje die tot max. 1000 IC-bedden gaat in het ergste scenario). Wat aangeeft hoe wispelturig de modellen nu zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:37 schreef chratnox het volgende:
Nouja, dat is misschien wel de kern. Er is door het RIVM gezegd: We schatten een bezetting van 200 tot 400 voor de komende maanden in (op de IC). Ik snap echt niet hoe het dan nu zo fout kan gaan.
Nouja, ik vrees er wel weer voor met hoe het nu gaat, vorig jaar vond ik de sessies met beperkt publiek op zich best leuk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zonder publiek ja? In Londen zitten ze (nog) niet in lockdown toch?
Kut.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De tijden dat je bij VakantieVeilingen wc-papier per opbod kon kopen zal ik niet snel meer vergeten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tipje, in de aanbieding bij Amazon. Lekker WC-papier hamsteren via interwebz.
De VS weet ik niet. Maar in veel Aziatische landen hebben ze veel beter door dat je een pandemie niet kunt beheersen door louter op ziekenhuisopnames te sturen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar wat doen Azië en de VS dan beter?
Was het maar kut, dan was het nog watquote:
Wie van de Fok! leden heeft zijn handen niet stukgewassen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe sturen ze daar dan?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De VS weet ik niet. Maar in veel Aziatische landen hebben ze veel beter door dat je een pandemie niet kunt beheersen door louter op ziekenhuisopnames te sturen.
Overheid: start campagne om mensen meer te laten testenquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:33 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Drukte bij GGD-lijn coronatestafspraak, ook zelftesten soms uitverkocht
[..]
NOS liveblog.
Ook hier zijn we al niet meer op berekend terwijl iedereen toch op zijn vingers na on tellen dat.......
[ twitter ]
Daar heb je gelijk in. Maar dat houdt wel in dat het verloop drastisch anders is. Als er gemodelleerd is met 400 IC bedden als uitkomst en daarna gekeken is naar de bezetting heb je met 1350 (wat toen gevraagd is) 400 coronapatiënten, ~200 BOSS bedden en ~700 reguliere IC en inhaalzorg. Dan kan alles doorgaan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet wat er destijds aan parameters ingevoerd is, dus dat is lastig te controleren. Feit is wel dat er sindsdien een volledig ander model gekomen is (met eentje die tot max. 1000 IC-bedden gaat in het ergste scenario). Wat aangeeft hoe wispelturig de modellen nu zijn.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou het volk nu oproepen om wat extra boodschappen te halen, just in case. dan is het plaatje compleet
Voor zover ik kan overzien (sowieso is Azië eigenlijk al veel te groot en divers om over alle landen te spreken), maar de enige effectieve strategie is erop te sturen dat het aantal besmettingen relatief laag blijft. En dat betekent misschien vaker (en/of gerichter) ingrijpen, maar daarmee voorkom je wel grotere ellende.quote:
Die QR code kon wel eens averechts werken momenteel. Mensen denken niet eens meer aan corona na het scannen van zo’n code, dus dan gaan alle remmen eigenlijk los qua verspreiding.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt een beetje beangstigend nu. Vorig jaar waren ze ook te laat met maatregelen, maar toen leefde in elk geval nog het idee dat met maximale groepsgroottes en het verminderen van contactmomenten de verspreiding kan worden verminderd. Nu lijkt men alles op die QR-code te gooien en ik denk dat het geen reet helpt, met alle desastreuze gevolgen in de ziekenhuizen van dien.
Mijn collega’s in Azië die zitten ook veelal thuis; en als er besmettingen zijn haar kort het slot erop inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Indammen. Besmettingen voorkomen. Pandemiebestrijding 101.
Ik heb net mijn 2e garagebox gehuurd om nóg meer op te kunnen slaan.quote:
En een te hoge inschatting van het verantwoordelijkheidsbesef van de burgers.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar dat houdt wel in dat het verloop drastisch anders is. Als er gemodelleerd is met 400 IC bedden als uitkomst en daarna gekeken is naar de bezetting heb je met 1350 (wat toen gevraagd is) 400 coronapatiënten, ~200 BOSS bedden en ~700 reguliere IC en inhaalzorg. Dan kan alles doorgaan.
Dat lijkt de grootste verandering te zijn. Te gunstige modellering van de ziekenhuiscapaciteit, te gunstige aannames over wat er nog kon, geen rekening houden met uitval onder personeel, dat soort dingen ga je an aan denken.
Gewoon wensdenken. Maar ik moet ook zeggen dat het natuurlijk lastig is. Maar als een vaccin niet 100% werkt en je nooit 100% gaat kunnen vaccineren is de kans groot dat er een enorme load aan patiënten kan komen. Die overigens nog groter is dan verwacht omdat vaccinatie overdracht met een Delta variant minder stopt dat met de originele variant.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is teveel op 1 paard gewed (het vaccin). Het idee dat het vaccin wel eens onvoldoende kon zijn, daar is totaal geen rekening mee gehouden. Ze dachten echt dat we na de vaccinatiecampagne van covid af zouden zijn. Zie dat interview met Gommers vorig jaar, over zich vervelende IC-verpleegkundigen.
Volgens mij is dat geen vraag meer. Dat moet gewoon.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Grote dilemma is nu of je de planbare zorg helemaal moet gaan afschalen ten gunste van de coronapatiënten. Het zou wellicht wel wat meer lucht aan de ziekenhuizen en zorgpersoneel geven, maar je kunt het de mensen op die wachtlijsten ook niet aan doen ten gunste van iemand die bijvoorbeeld bewust geen vaccin heeft genomen.
Je moet nu maar een ding doen en dat is onder aanbieding van nederige excuses een lockdown instellen. Het loopt aan alle kanten uit de klauwen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Grote dilemma is nu of je de planbare zorg helemaal moet gaan afschalen ten gunste van de coronapatiënten. Het zou wellicht wel wat meer lucht aan de ziekenhuizen en zorgpersoneel geven, maar je kunt het de mensen op die wachtlijsten ook niet aan doen ten gunste van iemand die bijvoorbeeld bewust geen vaccin heeft genomen.
Het doet me echt steeds denken aan de afdeling waar ik werktequote:Op dinsdag 9 november 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar dat houdt wel in dat het verloop drastisch anders is. Als er gemodelleerd is met 400 IC bedden als uitkomst en daarna gekeken is naar de bezetting heb je met 1350 (wat toen gevraagd is) 400 coronapatiënten, ~200 BOSS bedden en ~700 reguliere IC en inhaalzorg. Dan kan alles doorgaan.
Dat lijkt de grootste verandering te zijn. Te gunstige modellering van de ziekenhuiscapaciteit, te gunstige aannames over wat er nog kon, geen rekening houden met uitval onder personeel, dat soort dingen ga je an aan denken.
Je kunt niet van burgers verwachten dat ze dingen laten die wel mogen. Als je met veel bombarie vertelt dat ze geen afstand meer hoeven te houden en er geen beperkingen meer zijn voor evenementen, dan maken mensen daar natuurlijk gebruik van.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En een te hoge inschatting van het verantwoordelijkheidsbesef van de burgers.
Houd u aan de maatregelen die wij net afgeschaft hebben is inderdaad een best wel dubieuze boodschap.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt niet van burgers verwachten dat ze dingen laten die wel mogen. Als je met veel bombarie vertelt dat ze geen afstand meer hoeven te houden en er geen beperkingen meer zijn voor evenementen, dan maken mensen daar natuurlijk gebruik van.
Dit scenario van extra zorgcapaciteit is door zorgbestuurders zoals Gommers en Kuipers de afgelopen 1,5 jaar ook regelmatig van tafel geveegd. Want personeel moeten opleiden dat zich uiteindelijk gaat zitten vervelen was niet wenselijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:49 schreef OProg het volgende:
Maar een ander scenario dan vaccins zou handig zijn op dit moment. Bijvoorbeeld wat er voor nodig zou zijn als je een langere golf van 400/500 IC bedden en opnames krijgt.
Ik probeern mijn frustraties te onderdrukken en het maar gelaten te ondergaan. We doen er niks aan.quote:
Nederland heeft nu dan ook geen behoefte aan een premier, maar aan een leider. Iemand die verder durft te kijken dan de publieke opinie. Maar iemand die snapt dat uiteindelijk 'het volk' je dankbaar is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:49 schreef OProg het volgende:
Maar tegelijk weet ik ook weer hoe lastig het is met de publieke opinie. Want als het niet nodig is schrijven dezelfde Telegraaf en AD weer dat 'ze' met een zinloos en onhaalbaar project bezig zijn geweest en is de publieke opinie ook weer boos.
Niks aan het handje, morgen OMT advies en vrijdag die persco klappen!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Benny het volgende:
• Geen BCO
• Testlijn overbelast
• Zelftesten uitverkocht
• Recordcijfers op komst
• Code zwart in Limburg dreigt
Ja, dit gaat goed.
Maar we dragen sinds zaterdag een mondkapje! Dat gaat ons redden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Benny het volgende:
• Geen BCO
• Testlijn overbelast
• Zelftesten uitverkocht
• Recordcijfers op komst
• Code zwart in Limburg dreigt
Ja, dit gaat goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |