SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik denk dat het voor een gedeelte ligt aan het feit dat bij veel mensen het immuunsysteem een deuk heeft opgelopen. Veel mensen lopen nu ook te snotteren (veel meer dan vorig jaar) en hebben daar ook meer last van, dus mensen zijn vatbaarder voor ziektes en hebben daar dan ook meer last van. Anders zou ik het ook niet weten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Ik vroeg me gisteren in dit topic af dat ik niet snap hoe het lijkt dat we er op dit moment slechter voor staan dan vorig jaar. Ik kan een hoop redenen bedenken, maar wat ik niet kan bedenken is hoe het zover heeft kunnen komen.![]()
Ja vandaar nog even de toevoeging dat het in landen waar het beter lijkt te gaan het vanzelf ook weer kut gaat. Zie Scandinavië nu en Portugal waarschijnlijk over een paar weken ook weer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Europa tenminste, in Azië en de US lijkt het toch iets beter te gaan?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
't Is niet voor niets dat de WHO continu Europa op de vingers tikt. Wat nog extra wrang is omdat wij geen enkel excuus hebben om het zo uit de klauwen te laten lopen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Europa tenminste, in Azië en de US lijkt het toch iets beter te gaan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik heb het dan ook niet over hoe het met het virus gaat, ik begrijp waarom de cijfers stijgen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik begrijp dan weer niet dat jij dat niet snapt. Kijk naar de tendens in dit topic van nog geen twee of drie weken terug en daar is je antwoord.
Exponentiële groei blijft gewoon lastig intuïtief te begrijpen. Ik heb de cijfers een paar weken terug al doorgerekend.
Wat ik niet begrijp:
- Hoe kunnen de modellen er zo erg naast zitten?
- Hoe kunnen de ziekenhuizen het in zo'n vroeg stadium al zo zwaar hebben? Waar is geen rekening mee gehouden?
- Hoe kan het dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij de regering? Een maand wachten met boosters en op het moment dat de media er vragen over gaat stellen nadenken over versnellen?
- Hoe kan het dat de signalen van de ziekenhuizen van afgelopen weken niet aangekomen zijn bij VWS? Of hebben ze er niet naar geluisterd?![]()
Er is teveel op 1 paard gewed (het vaccin). Het idee dat het vaccin wel eens onvoldoende kon zijn, daar is totaal geen rekening mee gehouden. Ze dachten echt dat we na de vaccinatiecampagne van covid af zouden zijn. Zie dat interview met Gommers vorig jaar, over zich vervelende IC-verpleegkundigen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef chratnox het volgende: [..] Ja. Ik vroeg me gisteren in dit topic af dat ik niet snap hoe het lijkt dat we er op dit moment slechter voor staan dan vorig jaar. Ik kan een hoop redenen bedenken, maar wat ik niet kan bedenken is hoe het zover heeft kunnen komen.
![]()
Ik vind dat juist niet des Nederlands en betwijfel dan ook of dit gaat gebeuren. En als het gebeurt bouwen we het waarschijnlijk binnen drie jaar gewoon weer af.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat die tijd achter ons ligt. Ik denk dat deze pandemie heeft laten zien hoe erg het is als de ziekenhuizen het niet meer aan kunnen en dat die 6 tot 8 weken die voor achterstanden zorgt ook grote problemen op kunnen leveren.
Nederland kennende zal de uitkomst zijn dat er zakken geld tegenaan gestort worden, ons eigen risico omhoog gaat, de zorgpremie omhoog gaat en je werkgeversbijdrage omhoog gaat. Dan staan er maar 400 bedden leeg in plaats van 100, het is inmiddels duidelijk hoe duur het alternatief is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nederland is momenteel toch ook het enige land waar het echt naar de tering gaat ondanks een hoge vaccinatiegraad? In andere landen kunnen of de ziekenhuizen het aan of is de vaccinatiegraad vrij laag volgens mij.Makkelijk eerste![]()
ZWART ZWART ZWART CODE ZWART ZWART CODE CODE ZWART ZWART ZWARTquote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Daar heb je gelijk in, daar ben ik ook wel bang voor. Dit is iets wat een visie op lange termijn nodig heeft.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dat juist niet des Nederlands en betwijfel dan ook of dit gaat gebeuren. En als het gebeurt bouwen we het waarschijnlijk binnen drie jaar gewoon weer af.![]()
Als de pandemie voorbij is gaan we gewoon verder met het sluiten van SEH-posten hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dat juist niet des Nederlands en betwijfel dan ook of dit gaat gebeuren. En als het gebeurt bouwen we het waarschijnlijk binnen drie jaar gewoon weer af.
We leren hier toch geen donder van het verleden.![]()
Volgens mij ligt er verder nergens een lockdown op tafel inderdaad. Behalve in Letland.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nederland is momenteel toch ook het enige land waar het echt naar de tering gaat ondanks een hoge vaccinatiegraad? In andere landen kunnen of de ziekenhuizen het aan of is de vaccinatiegraad vrij laag volgens mij.![]()
Eigenlijk zou je toch nu alle priklocaties waar je zonder afspraak terecht kunt, al gereed kunnen maken voor een 3e prik. Ik snap niet waarom dat nog niet op gang komt.٩๏̯͡๏)۶![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
LOCKDOWN PER DIRECT!! IEDEREEN NAAR BINNEN!! LOCKDOWN PER DIRECT!! IEDEREEN NAAR BINNEN!!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Voorzichtigheid is geboden!!!!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:31 schreef Ronald het volgende:
Eigenlijk zou je toch nu alle priklocaties waar je zonder afspraak terecht kunt, al gereed kunnen maken voor een 3e prik. Ik snap niet waarom dat nog niet op gang komt.![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
LOCKDOWN PER DIRECT!! IEDEREEN NAAR BINNEN!! LOCKDOWN PER DIRECT!! IEDEREEN NAAR BINNEN!!
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]![]()
Ik hoop dat de zwembaden open blijven.
Mijn training is een groot lichtpunt tijdens deze pandemie
Twiddel![]()
Dit moment vorig jaar was nog niemand gevaccineerd dus was het aantal mensen wat mogelijk in het ziekenhuis kon belanden veel hoger. Het plafond is nu een stuk lager... neemt niet weg dat er nog steeds niet voldoende ziekenhuis/IC capaciteit is voor het potentiële aantal kwetsbaren/ongevaccineerden wat in het ziekenhuis/IC kan belanden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Ik vroeg me gisteren in dit topic af dat ik niet snap hoe het lijkt dat we er op dit moment slechter voor staan dan vorig jaar. Ik kan een hoop redenen bedenken, maar wat ik niet kan bedenken is hoe het zover heeft kunnen komen.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Drukte bij GGD-lijn coronatestafspraak, ook zelftesten soms uitverkochtNOS liveblog.quote:De animo voor coronatests is groot. Het officiële afsprakennummer van de GGD is bij vlagen overbelast. Bellers krijgen via een bandje het verzoek om later nog eens te bellen. Ook zelftests zijn populair: drogisterijen moeten soms nee verkopen.
Vorige week is de vraag naar coronatests met 30 procent toegenomen, blijkt uit cijfers van GGD GHOR Nederland. Vorige week werden ongeveer 405.000 tests afgenomen, een week eerder waren dat er nog zo'n 280.000. Volgens de GGD is de testbehoefte momenteel erg groot. "Het is enorm druk, maar we schalen continu op en we kunnen het aan."
Vorige week bleek nog dat de testbereidheid afnam. Uit een gedragsonderzoek kwam naar voren dat ongeveer 40 procent van de mensen met klachten zich laat testen. De testbereidheid is een van de criteria die worden gebruikt om over nieuwe maatregelen te adviseren.
Ook hier zijn we al niet meer op berekend terwijl iedereen toch op zijn vingers na on tellen dat.......
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Gidsland Nederland.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nederland is momenteel toch ook het enige land waar het echt naar de tering gaat ondanks een hoge vaccinatiegraad? In andere landen kunnen of de ziekenhuizen het aan of is de vaccinatiegraad vrij laag volgens mij.![]()
Hadden jullie deze al meegekregen?
Covid-19: Researcher blows the whistle on data integrity issues in Pfizer’s vaccine trial.
Revelations of poor practices at a contract research company helping to carry out Pfizer’s pivotal covid-19 vaccine trial raise questions about data integrity and regulatory oversight.
https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635![]()
Schiet je ze in voor de parlementaire enquête?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over hoe het met het virus gaat, ik begrijp waarom de cijfers stijgen.
Wat ik niet begrijp:
- Hoe kunnen de ziekenhuizen het in zo'n vroeg stadium al zo zwaar hebben? Waar is geen rekening mee gehouden?
- Hoe kan het dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij de regering? Een maand wachten met boosters en op het moment dat de media er vragen over gaat stellen nadenken over versnellen?
- Hoe kan het dat de signalen van de ziekenhuizen van afgelopen weken niet aangekomen zijn bij VWS? Of hebben ze er niet naar geluisterd?
Graag, doen we verder niets mee
Tralaaaaalalalalaaaalalalaaaaaaa
![]()
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar zitten ze er ook echt naast? Of interpreteert men een mediane voorspelling als 'zo gaat het zijn'. Feit is dat het modelleren op dit moment enorm complex is. Tegelijkertijd denk ik dat ze onderschat hebben hoezeer gevaccineerden alsnog besmettelijk zijn. Of hoeveel contacten men heeft.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
- Hoe kunnen de modellen er zo erg naast zitten?Dat je ook aan de bovenkant van een model uit kan komen.quote:- Hoe kunnen de ziekenhuizen het in zo'n vroeg stadium al zo zwaar hebben? Waar is geen rekening mee gehouden?Omdat de rest van de samenleving ook geen urgentie voelde, en politici electoraal afgerekend worden door datzelfde volk dat gaat strooien met termen als "doemdenken", "bangmakerij" etc. (klassieke preventieparadox). Tegelijkertijd wordt er naar mijn idee disproportioneel veel aandacht besteedt aan de boosters. De Gezondheidsraad was duidelijk: de boosters gaan NIET het verschil maken. Tegelijkertijd is er zoiets als een wetenschappelijk perspectief, en hoe het overkomt op de rest van het volk.quote:- Hoe kan het dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij de regering? Een maand wachten met boosters en op het moment dat de media er vragen over gaat stellen nadenken over versnellen?Zie eerdere berichten.quote:- Hoe kan het dat de signalen van de ziekenhuizen van afgelopen weken niet aangekomen zijn bij VWS? Of hebben ze er niet naar geluisterd?
En laten we wel wezen, de bezetting is echt laag op dit moment. Men zegt terecht, als dit is wat het is (wat ik niet uitsluit) betekent dat een tweede winter vol ellende, want zelfs al krijg je het naar beneden, het zit zo weer op dezelfde aantallen zodra je dingen weer open gaat gooien.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Volgende maand ook al de feestdagen.
Er zijn nu al genoeg mensen die het niet meer zien zitten helaas, maar rond de donkere feestdagen lijkt dat vaak relatief nog een stuk erger en hoor je nog meer over zelfdodingen/suïcide. Deze situatie zal het er allemaal niet makkelijker/beter op maken.
Serious note, als je nare gedachten hebt (of dat nou door deze al bijna twee jaar durende shitshow duurt of door allerlei andere factoren), zoek dan alsjeblieft hulp of kijk op www.113.nl![]()
Die is nog maar 10 keer gepost hier.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef zoost het volgende:
Hadden jullie deze al meegekregen?
Covid-19: Researcher blows the whistle on data integrity issues in Pfizer’s vaccine trial.
Revelations of poor practices at a contract research company helping to carry out Pfizer’s pivotal covid-19 vaccine trial raise questions about data integrity and regulatory oversight.
https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635![]()
Dit dus, er zit bij zorgbestuurders zelf ook wel het nodige gebrek aan zelfreflectiequote:Op dinsdag 9 november 2021 11:17 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Als je dan vervolgens leest dat zowel ziekenhuizen als zorgverzekeraars niet willen dat private instellingen ondersteunen dan ben ik, als outsider, toch ook wel van mening dat daar misschien eerst wat anders moet gebeuren dan meteen het land maar op slot gooien.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
O, en niemand verbaasd denk ik...quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die is nog maar 10 keer gepost hier.![]()
De wereldwijde logistieke wereld zit al maanden in chaos. Voorraad aanvullen duurt veel langer en is veel duurder. Even ervanuitgaande dat die zelftests uit China moeten komen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:33 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Drukte bij GGD-lijn coronatestafspraak, ook zelftesten soms uitverkocht
[..]
NOS liveblog.
Ook hier zijn we al niet meer op berekend terwijl iedereen toch op zijn vingers na on tellen dat.......
Capaciteit uitbreiden qua telefoon is ook makkelijker gezegd dan gedaan.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Vorig jaar na oud en nieuw zat ik een dicht tegen aan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef Oriente het volgende:
Er zijn nu al genoeg mensen die het niet meer zien zitten helaas, maar rond de donkere feestdagen lijkt dat vaak relatief nog een stuk erger en hoor je nog meer over zelfdodingen/suïcide. Deze situatie zal het er allemaal niet makkelijker/beter op maken.
Serious note, als je nare gedachten hebt (of dat nou door deze al bijna twee jaar durende shitshow duurt of door allerlei andere factoren), zoek dan alsjeblieft hulp of kijk op www.113.nl
Gelukkig kan ik dit jaar gewoon naar mijn moeder maar ik kan mij voorstellen dat als je dat niet kan het er niet leuk voorstaat.Twiddel![]()
Schiet mij maar lek, maar met de bullshit maatregelen van vorige week hebben ze imo doelbewust voorgesorteerd op het zo breed mogelijk inzetten van de QR code en de 2G samenleving, want we kunnen niet anders meer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over hoe het met het virus gaat, ik begrijp waarom de cijfers stijgen.
Wat ik niet begrijp:
- Hoe kan het dat de signalen van de ziekenhuizen van afgelopen weken niet aangekomen zijn bij VWS? Of hebben ze er niet naar geluisterd?
Stelletje lijers in Den Haag
Die politica laatst zei het al, maar toen was het zogenaamd allemaal onzin en niets van waar.
Het heeft er ALLE schijn van dat het beleid volstrekt en volledig gericht is op 2G en de QR samenleving kosten wat kost er door te kunnen drukken.
Een blinde ziet dat nog.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ze zitten er vooral naast in tijd. We zitten volgens de berichten nu op een situatie waar ze dachten rond kerst te zitten zoals ik het begrijp.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar zitten ze er ook echt naast? Of interpreteert men een mediane voorspelling als 'zo gaat het zijn'. Feit is dat het modelleren op dit moment enorm complex is. Tegelijkertijd denk ik dat ze onderschat hebben hoezeer gevaccineerden alsnog besmettelijk zijn. Of hoeveel contacten men heeft.Uiteraard, daar twijfel ik niet aan.quote:Dat je ook aan de bovenkant van een model uit kan komen.Niet alleen op het volk. Vol inzetten op de boosters als het de schijn lijkt te hebben dat het gaat helpen kan ook een boost in het moraal voor zorgmedewerkers geven. Dat de situatie eindig is, dat er ook hard voor ze geknokt wordt.quote:Omdat de rest van de samenleving ook geen urgentie voelde, en politici electoraal afgerekend worden door datzelfde volk dat gaat strooien met termen als "doemdenken", "bangmakerij" etc. (klassieke preventieparadox). Tegelijkertijd wordt er naar mijn idee disproportioneel veel aandacht besteedt aan de boosters. De Gezondheidsraad was duidelijk: de boosters gaan NIET het verschil maken. Tegelijkertijd is er zoiets als een wetenschappelijk perspectief, en hoe het overkomt op de rest van het volk.Nouja, dat is misschien wel de kern. Er is door het RIVM gezegd: We schatten een bezetting van 200 tot 400 voor de komende maanden in (op de IC). Ik snap echt niet hoe het dan nu zo fout kan gaan.quote:Zie eerdere berichten.
En laten we wel wezen, de bezetting is echt laag op dit moment. Men zegt terecht, als dit is wat het is (wat ik niet uitsluit) betekent dat een tweede winter vol ellende, want zelfs al krijg je het naar beneden, het zit zo weer op dezelfde aantallen zodra je dingen weer open gaat gooien.![]()
De stront heeft de ventilator geraakt. Ik herhaal: De stront heeft de ventilator geraakt.quote:
OT: Alleen oom Hugo kan ons nog redden.![]()
#stopcarnavalBrabant is nu trending op twitter“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik weet dat het iets is dat hier niet graag gehoord wordt, maar het ligt m.i. ook echt deels aan het feit dat we massaal doen alsof er weinig meer aan de hand is en geen maatregelen meer opvolgen of willen. En ik snap het, ik ben het ook meer dan zat, maar het simpele feit van zo'n virus is dat te close contacten kunnen zorgen voor meer transmissie. Dat is de basis, denk ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Ik vroeg me gisteren in dit topic af dat ik niet snap hoe het lijkt dat we er op dit moment slechter voor staan dan vorig jaar. Ik kan een hoop redenen bedenken, maar wat ik niet kan bedenken is hoe het zover heeft kunnen komen.
En dan kunnen we wel met z'n allen woedend wijzen naar het beleid, waar van alles op aan te merken valt, en dus lekker niet meer meedoen, want het beleid faalt, maar daar hebben we niet de overheid en het beleid mee, maar onszelf. Want meer transmissie en een te grote druk op de zorg maakt het alleen maar weer moeilijker.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Kan niet vaak genoeg.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die is nog maar 10 keer gepost hier.![]()
Maar wat doen Azië en de VS dan beter?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is niet voor niets dat de WHO continu Europa op de vingers tikt. Wat nog extra wrang is omdat wij geen enkel excuus hebben om het zo uit de klauwen te laten lopen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik hou me vast aan het vooruitzicht dat we over een dikke maand het WK Darts hebben. Lekker op het bankje met de beentjes omhoog.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:34 schreef Oriente het volgende:
Serious note, als je nare gedachten hebt (of dat nou door deze al bijna twee jaar durende shitshow duurt of door allerlei andere factoren), zoek dan alsjeblieft hulp of kijk op www.113.nl![]()
Ik blijf het roepen, maar als je die evenementen cancelt kun je dat hele CTB wel in de prullenbak flikkeren, of je moet eten in een restaurant, concerten, voetbalwedstrijden etc ook maar weer gaan verbiedenquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:
#stopcarnavalBrabant is nu trending op twitterOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ja dáár is het ze om te doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek, maar met de bullshit maatregelen van vorige week hebben ze imo doelbewust voorgesorteerd op het zo breed mogelijk inzetten van de QR code en de 2G samenleving, want we kunnen niet anders meer.
Stelletje lijers in Den Haag
Die politica laatst zei het al, maar toen was het zogenaamd allemaal onzin en niets van waar.
Het heeft er ALLE schijn van dat het beleid volstrekt en volledig gericht is op 2G en de QR samenleving kosten wat kost er door te kunnen drukken.
Een blinde ziet dat nog.
Niet om de zorg te ontlasten.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Vanaf zaterdag voorplezier met Cazoo Grand Slam of Darts!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hou me vast aan het vooruitzicht dat we over een dikke maand het WK Darts hebben. Lekker op het bankje met de beentjes omhoog.![]()
Vertaling?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:36 schreef zoost het volgende:
Raadselachtig....
https://www.berliner-zeit(...)m-fussball-li.193554[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |