Ja, zoals werkgevers die het kunnen eisen van werknemers. En dat wordt nu al volop besproken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het dichtst bij een plicht dat er gekomen gaat worden is verregaande beperkingen voor ongevaccineerden.

Nog een vol weekend om los te gaan?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hopelijk pas vanaf woensdag dan. Dinsdag nog een concert. Geplaceerd enzo, dus veilig.

Er staat alweer een voorzichtige streep door Nightwish in m'n agendaquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hopelijk pas vanaf woensdag dan. Dinsdag nog een concert. Geplaceerd enzo, dus veilig.

Ik begin steeds meer die kant op te bewegen. Met daarbij wel de kanttekening dat de zorg opschalen nog steeds noodzakelijk is. Ook de hoeveelheid gevaccineerden die opgenomen worden lijken de zorg te kunnen overspoelen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ben fel voor ondertussen. De tijd van onbezorgdheid aandachtshoererij is voorbij.

Onbegrijpelijk eigenlijk. Dat hele systeem is zo lek als een mandje en dan doel ik niet eens op de valse QR codes die in omloop zijn. Het voegt gewoon niets toe.quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op dit moment kun je dat alleen maar hopen voor de zorg. Maar ik ben bang dat ze nog veel vertrouwen in de CoronaCheck-app hebben.

Meerdere verklaringen:quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:16 schreef aartstyle het volgende:
Ik vind dat we sowiezo weinig horen over hoe het immuun systeem werkt tov covid.
We zijn nu 20 maanden verder en eigenlijk hoor je niks over waarom de 1 wel ziek wordt en de ander niet. Ja de info die vanaf het begin al bekend is (BMI, onderliggend lijden en man)
Maar waarom lijkt de 1 maar niet besmet te raken en is de ander binnen hetzelfde huishouden zo ziek als een hond. Ook al zijn ze allemaal veel en direct met elkaar in contact geweest.
Je zou toch verwachten dat ze na 20 maanden iets beter weten hoe dat in elkaar steekt.

Niets lijkt me wat overdreven, maar het is ondertussen wel duidelijk dat je zelfs met 100% vaccinatie nog in de problemen kan komen (als je niet op tijd de boosters geeft).quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk eigenlijk. Dat hele systeem is zo lek als een mandje en dan doel ik niet eens op de valse QR codes die in omloop zijn. Het voegt gewoon niets toe.

Die urgentie laten ze ook absoluut niet zien. Zowel met het starten met geven van boosters aan de ouderen en kwetsbaren als met als met hun niet bestaande plannen voor goede opschaling van de zorg.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer die kant op te bewegen. Met daarbij wel de kanttekening dat de zorg opschalen nog steeds noodzakelijk is. Ook de hoeveelheid gevaccineerden die opgenomen worden lijken de zorg te kunnen overspoelen.
Ik mis nog wel de urgentie vanuit de regering. Ben benieuwd wanneer dat komt.

100% met je eens, maar dat gesprek zal in parallel gevoerd moeten worden. Zoals @Mallerd01 zegt, private ziekenhuizen die bijspringen, de achterstanden wegwerken met een opgeschaalde hoeveelheid zorg, zorg inkopen vanuit het buitenland voor achterstanden, etc.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja dat ben ik met je eens. Maar aan welke knoppen gaan we draaien om dit in de toekomst te voorkomen dan? Je kan toch ook niet nog jaren met lockdowns blijven strooien? Wat denk je wat dan aan schade oplevert…
Anders dan vorig jaar is er nu totaal geen exitstrategie. Het is doormodderen met lockdowns net zo lang totdat de ziekenhuizen het hopelijk in 2025 of later misschien een keer aan kunnen.

Al besproken.quote:

Ik weet niet. Hoezeer het idee van geplaceerde evenementen hier ook lachend onthaald werd, het idee lijkt me nog steeds vrij aardig. Een theatershow is nou eenmaal minder risico dan een stampvolle kroeg.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog een vol weekend om los te gaan?

Maar dat kan de griep óók doen en dat vonden we decennia niet zo erg. Vaccinatieplicht en nooit meer enige maatregel is wat mij betreft de toekomst.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer die kant op te bewegen. Met daarbij wel de kanttekening dat de zorg opschalen nog steeds noodzakelijk is. Ook de hoeveelheid gevaccineerden die opgenomen worden lijken de zorg te kunnen overspoelen.
Ik mis nog wel de urgentie vanuit de regering. Ben benieuwd wanneer dat komt.

Ja. Ik vroeg me gisteren in dit topic af dat ik niet snap hoe het lijkt dat we er op dit moment slechter voor staan dan vorig jaar. Ik kan een hoop redenen bedenken, maar wat ik niet kan bedenken is hoe het zover heeft kunnen komen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die urgentie laten ze ook absoluut niet zien. Zowel met het starten met geven van boosters aan de ouderen en kwetsbaren als met als met hun niet bestaande plannen voor goede opschaling van de zorg.
Maar het gaat gewoon slecht, zoveel is we duidelijk, toch? En dan moet er iets gebeuren.

Alles wordt hier lachend onthaald.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet. Hoezeer het idee van geplaceerde evenementen hier ook lachend onthaald werd, het idee lijkt me nog steeds vrij aardig. Een theatershow is nou eenmaal minder risico dan een stampvolle kroeg.

Ik begrijp dan weer niet dat jij dat niet snapt. Kijk naar de tendens in dit topic van nog geen twee of drie weken terug en daar is je antwoord.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Ik vroeg me gisteren in dit topic af dat ik niet snap hoe het lijkt dat we er op dit moment slechter voor staan dan vorig jaar. Ik kan een hoop redenen bedenken, maar wat ik niet kan bedenken is hoe het zover heeft kunnen komen.

Nou ja het virus blijkt toch wat hardnekkiger dan gedacht is de enige verklaring toch? Kan hier dagelijks op Hugo en Rutte worden gebashed, maar blijkbaar is het in alle landen nog altijd ellende en waar het even geen ellende was wordt het vanzelf weer ellende.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Ik vroeg me gisteren in dit topic af dat ik niet snap hoe het lijkt dat we er op dit moment slechter voor staan dan vorig jaar. Ik kan een hoop redenen bedenken, maar wat ik niet kan bedenken is hoe het zover heeft kunnen komen.

Iedereen wil hier gewoon dat alles weer kan en dat we de zorg laten stikken, maar dat is ietwat naief.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alles wordt hier lachend onthaald.

Ik had het werkelijk waar niet gedacht maar ben het ongelooflijk met je eens dudequote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat kan de griep óók doen en dat vonden we decennia niet zo erg. Vaccinatieplicht en nooit meer enige maatregel is wat mij betreft de toekomst.

Maar dan zou het patroon denk ik minder ruis bevatten, er is wel een patroon, maar er zit ook behoorlijk veel ruis in.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Toch heel opmerkelijk. Misschien (pure speculatie) slaat het immuumsysteem van sommigen op hol als ze met het virus in aanraking komen na vaccinatie?

Ik denk dat die tijd achter ons ligt. Ik denk dat deze pandemie heeft laten zien hoe erg het is als de ziekenhuizen het niet meer aan kunnen en dat die 6 tot 8 weken die voor achterstanden zorgt ook grote problemen op kunnen leveren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat kan de griep óók doen en dat vonden we decennia niet zo erg. Vaccinatieplicht en nooit meer enige maatregel is wat mij betreft de toekomst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |