quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou het volk nu oproepen om wat extra boodschappen te halen, just in case. dan is het plaatje compleet
Voor zover ik kan overzien (sowieso is Azië eigenlijk al veel te groot en divers om over alle landen te spreken), maar de enige effectieve strategie is erop te sturen dat het aantal besmettingen relatief laag blijft. En dat betekent misschien vaker (en/of gerichter) ingrijpen, maar daarmee voorkom je wel grotere ellende.quote:
Die QR code kon wel eens averechts werken momenteel. Mensen denken niet eens meer aan corona na het scannen van zo’n code, dus dan gaan alle remmen eigenlijk los qua verspreiding.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt een beetje beangstigend nu. Vorig jaar waren ze ook te laat met maatregelen, maar toen leefde in elk geval nog het idee dat met maximale groepsgroottes en het verminderen van contactmomenten de verspreiding kan worden verminderd. Nu lijkt men alles op die QR-code te gooien en ik denk dat het geen reet helpt, met alle desastreuze gevolgen in de ziekenhuizen van dien.
Mijn collega’s in Azië die zitten ook veelal thuis; en als er besmettingen zijn haar kort het slot erop inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Indammen. Besmettingen voorkomen. Pandemiebestrijding 101.
Ik heb net mijn 2e garagebox gehuurd om nóg meer op te kunnen slaan.quote:
En een te hoge inschatting van het verantwoordelijkheidsbesef van de burgers.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar dat houdt wel in dat het verloop drastisch anders is. Als er gemodelleerd is met 400 IC bedden als uitkomst en daarna gekeken is naar de bezetting heb je met 1350 (wat toen gevraagd is) 400 coronapatiënten, ~200 BOSS bedden en ~700 reguliere IC en inhaalzorg. Dan kan alles doorgaan.
Dat lijkt de grootste verandering te zijn. Te gunstige modellering van de ziekenhuiscapaciteit, te gunstige aannames over wat er nog kon, geen rekening houden met uitval onder personeel, dat soort dingen ga je an aan denken.
Gewoon wensdenken. Maar ik moet ook zeggen dat het natuurlijk lastig is. Maar als een vaccin niet 100% werkt en je nooit 100% gaat kunnen vaccineren is de kans groot dat er een enorme load aan patiënten kan komen. Die overigens nog groter is dan verwacht omdat vaccinatie overdracht met een Delta variant minder stopt dat met de originele variant.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is teveel op 1 paard gewed (het vaccin). Het idee dat het vaccin wel eens onvoldoende kon zijn, daar is totaal geen rekening mee gehouden. Ze dachten echt dat we na de vaccinatiecampagne van covid af zouden zijn. Zie dat interview met Gommers vorig jaar, over zich vervelende IC-verpleegkundigen.
Volgens mij is dat geen vraag meer. Dat moet gewoon.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Grote dilemma is nu of je de planbare zorg helemaal moet gaan afschalen ten gunste van de coronapatiënten. Het zou wellicht wel wat meer lucht aan de ziekenhuizen en zorgpersoneel geven, maar je kunt het de mensen op die wachtlijsten ook niet aan doen ten gunste van iemand die bijvoorbeeld bewust geen vaccin heeft genomen.
Je moet nu maar een ding doen en dat is onder aanbieding van nederige excuses een lockdown instellen. Het loopt aan alle kanten uit de klauwen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Grote dilemma is nu of je de planbare zorg helemaal moet gaan afschalen ten gunste van de coronapatiënten. Het zou wellicht wel wat meer lucht aan de ziekenhuizen en zorgpersoneel geven, maar je kunt het de mensen op die wachtlijsten ook niet aan doen ten gunste van iemand die bijvoorbeeld bewust geen vaccin heeft genomen.
Het doet me echt steeds denken aan de afdeling waar ik werktequote:Op dinsdag 9 november 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar dat houdt wel in dat het verloop drastisch anders is. Als er gemodelleerd is met 400 IC bedden als uitkomst en daarna gekeken is naar de bezetting heb je met 1350 (wat toen gevraagd is) 400 coronapatiënten, ~200 BOSS bedden en ~700 reguliere IC en inhaalzorg. Dan kan alles doorgaan.
Dat lijkt de grootste verandering te zijn. Te gunstige modellering van de ziekenhuiscapaciteit, te gunstige aannames over wat er nog kon, geen rekening houden met uitval onder personeel, dat soort dingen ga je an aan denken.
Je kunt niet van burgers verwachten dat ze dingen laten die wel mogen. Als je met veel bombarie vertelt dat ze geen afstand meer hoeven te houden en er geen beperkingen meer zijn voor evenementen, dan maken mensen daar natuurlijk gebruik van.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En een te hoge inschatting van het verantwoordelijkheidsbesef van de burgers.
Houd u aan de maatregelen die wij net afgeschaft hebben is inderdaad een best wel dubieuze boodschap.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt niet van burgers verwachten dat ze dingen laten die wel mogen. Als je met veel bombarie vertelt dat ze geen afstand meer hoeven te houden en er geen beperkingen meer zijn voor evenementen, dan maken mensen daar natuurlijk gebruik van.
Dit scenario van extra zorgcapaciteit is door zorgbestuurders zoals Gommers en Kuipers de afgelopen 1,5 jaar ook regelmatig van tafel geveegd. Want personeel moeten opleiden dat zich uiteindelijk gaat zitten vervelen was niet wenselijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:49 schreef OProg het volgende:
Maar een ander scenario dan vaccins zou handig zijn op dit moment. Bijvoorbeeld wat er voor nodig zou zijn als je een langere golf van 400/500 IC bedden en opnames krijgt.
Ik probeern mijn frustraties te onderdrukken en het maar gelaten te ondergaan. We doen er niks aan.quote:
Nederland heeft nu dan ook geen behoefte aan een premier, maar aan een leider. Iemand die verder durft te kijken dan de publieke opinie. Maar iemand die snapt dat uiteindelijk 'het volk' je dankbaar is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:49 schreef OProg het volgende:
Maar tegelijk weet ik ook weer hoe lastig het is met de publieke opinie. Want als het niet nodig is schrijven dezelfde Telegraaf en AD weer dat 'ze' met een zinloos en onhaalbaar project bezig zijn geweest en is de publieke opinie ook weer boos.
Niks aan het handje, morgen OMT advies en vrijdag die persco klappen!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Benny het volgende:
• Geen BCO
• Testlijn overbelast
• Zelftesten uitverkocht
• Recordcijfers op komst
• Code zwart in Limburg dreigt
Ja, dit gaat goed.
Maar we dragen sinds zaterdag een mondkapje! Dat gaat ons redden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:50 schreef Benny het volgende:
• Geen BCO
• Testlijn overbelast
• Zelftesten uitverkocht
• Recordcijfers op komst
• Code zwart in Limburg dreigt
Ja, dit gaat goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |