SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
Nieuwe maatregelen graag pas vanaf 13-11-21, ik wil vrijdag graag nog wat geen eten en drinken met de afdeling.![]()
Vaccins zijn inmiddels wel op voorraad lijkt me. Faciliteiten staan er nog. Prikkers hebben we al.
Hup gaan met die banaan![]()
Ik heb even de tijd niet voor een dergelijke, waarschijnlijk niet werkende, excercitie.quote:Op maandag 8 november 2021 14:14 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nee, kan het registratiesysteem niet aan. Maar als het je lukt let me know. Dan ga ik ook direct.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Weet niet meer waar 't was, maar er zat pas iemand in één of andere talkshow uitermate trots te vertellen dat die al drie prikken had. Volgens mij was 't Allard Kalff ofzo.quote:Op maandag 8 november 2021 14:14 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nee, kan het registratiesysteem niet aan. Maar als het je lukt let me know. Dan ga ik ook direct.
Die was naar de GGD gegaan en had gezegd eh ja, ehh, de andere prikken zijn in het buitenland gezet![]()
![]()
Je hebt er wel zin in, hè?quote:Op maandag 8 november 2021 14:00 schreef capricia het volgende:
Gaan de basisscholen nog een keer dicht?Go hard or go home![]()
Ik heb een boo-boo-booster op mijn waterscooter en daarmee booster ik naar jou.quote:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
quote:Janssen-prik vanaf 2 januari niet genoeg voor skivakantie Oostenrijk
De nieuwe 2G-regels die vanaf vandaag van kracht zijn in Oostenrijk, kunnen grote gevolgen hebben voor Nederlanders die komend jaar op skivakantie willen naar het land. Volgens die regels, die gisteravond zijn toegelicht door de Oostenrijkse regering, is een enkele Janssen-inenting vanaf 2 januari niet meer genoeg om overal naar binnen te mogen.
Sinds vandaag mogen alleen gevaccineerden of mensen die genezen zijn van een coronabesmetting nog naar horecazaken, kappers en musea. Voorheen konden mensen daar ook naar binnen met een negatieve testuitslag, maar volgens de nieuwe 2G-regel (gevaccineerd of genezen) is dat niet meer genoeg. Vanaf 2 januari is ook de enkele Janssen-prik niet meer voldoende en hebben mensen dus een extra vaccin nodig voor een skivakantie in Oostenrijk. Ook in de skiliften is die extra prik nodig.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Klap in het gezicht van @miss_slyquote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Facaliteiten zijn deels afgebroken. Grote prikstraten hebben weer ruimte gemaakt voor andere evenementen. Het extra personeel dat was ingehuurd is uitgezwaait. Kortom, die zijn nog niet klaar voor een volgende rond.quote:Op maandag 8 november 2021 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vaccins zijn inmiddels wel op voorraad lijkt me. Faciliteiten staan er nog. Prikkers hebben we al.
Hup gaan met die banaan
Logisch, want dit had je natuurlijk niet kunnen verzinnen in september.........![]()
So it begins!quote:
Voor de mensen die gekozen hebben voor Janssen, is dit dan ook gewoon een gevolg van je keuze, net als ongevaccineerd zijn?
Note: Niet voor de mensen die niet hebben kunnen kiezen, daar moet een oplossing voor komen.![]()
Ze had al geen plannen voor wintersport dit jaar, dus ik sla ook dit wel weer over.quote:Op maandag 8 november 2021 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van @:miss_slyAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
In september werd nog het advies gegeven dat boosters op grote schaal niet nodig zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 14:19 schreef aartstyle het volgende:
Logisch, want dit had je natuurlijk niet kunnen verzinnen in september.........
Overigens is dat eigenlijk nog steeds grotendeels het advies. Ze zijn ieder geval niet zo acuut nodig als sommigen doen voorkomen. Die paar weken gaan daar geen verschil in maken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Turbopolyp.. komaaaann haal die penningen aan de kassa WOOP!quote:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je kan allicht een begin maken met wat er wel staat.quote:Op maandag 8 november 2021 14:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Facaliteiten zijn deels afgebroken. Grote prikstraten hebben weer ruimte gemaakt voor andere evenementen. Het extra personeel dat was ingehuurd is uitgezwaait. Kortom, die zijn nog niet klaar voor een volgende rond.
Logisch, want dit had je natuurlijk niet kunnen verzinnen in september.........![]()
Dat klopte ook, dat was die Russische correspondent. Had in Rusland een dubbele vaccinatie Sputnik gehad, en in NL nog Pfizer gehaald.quote:Op maandag 8 november 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet niet meer waar 't was, maar er zat pas iemand in één of andere talkshow uitermate trots te vertellen dat die al drie prikken had. Volgens mij was 't Allard Kalff ofzo.
Die was naar de GGD gegaan en had gezegd eh ja, ehh, de andere prikken zijn in het buitenland gezet
Ik ken ook iemand met 2 AZ in Belgie en 2 Pfizer in NL.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zullen al die jongeren blij mee zijnquote:Op maandag 8 november 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
So it begins!
Voor de mensen die gekozen hebben voor Janssen, is dit dan ook gewoon een gevolg van je keuze, net als ongevaccineerd zijn?
Note: Niet voor de mensen die niet hebben kunnen kiezen, daar moet een oplossing voor komen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op maandag 8 november 2021 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopte ook, dat was die Russische correspondent. Had in Rusland een dubbele vaccinatie Sputnik gehad, en in NL nog Pfizer gehaald.
Ik ken ook iemand met 2 AZ in Belgie en 2 Pfizer in NL.![]()
![]()
In september zat Israel in een nieuwe golf en begon het massaal boosters uit te delen. Met succes.quote:Op maandag 8 november 2021 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In september werd nog het advies gegeven dat boosters op grote schaal niet nodig zijn.
Overigens is dat eigenlijk nog steeds grotendeels het advies. Ze zijn ieder geval niet zo acuut nodig als sommigen doen voorkomen. Die paar weken gaan daar geen verschil in maken.
Maar onze gezondheidsraad moest weer het wiel zelf uitvinden.![]()
Molotov-Covid Cocktailquote:Op maandag 8 november 2021 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopte ook, dat was die Russische correspondent. Had in Rusland een dubbele vaccinatie Sputnik gehad, en in NL nog Pfizer gehaald.
Ik ken ook iemand met 2 AZ in Belgie en 2 Pfizer in NL.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Story of my life: ik loop weer eens achteraan met mijn ene, lullige prikjequote:![]()
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Whehehe dus straks nog meer tweedeling. Met je pauper Janssen kom je straks de AH niet meer in. Alleen de Lidl nog, met geluk.Go hard or go home![]()
Situatie vorige week maandag 1 november:quote:- 7.694 nieuw gemelde positieve testen
- 123 nieuwe ziekenhuisopnames
- 18 nieuwe IC-opnames
- 12 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Met een vaccinatiegraad van ~65% is het niet logisch dat het ombuigen van hun curve volledig toe te schrijven is aan een boostercampagne. Doesn't add up.quote:Op maandag 8 november 2021 14:22 schreef Confetti het volgende:
In september zat Israel in een nieuwe golf en begon het massaal boosters uit te delen. Met succes.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Waarom dan dat advies om vanaf 60+ te gaan boosteren? Doe dan 50+ dan heb je gelijk die Janssengroep gecovered.quote:
Wat een ellende weer.![]()
Ja hoor dat kan.quote:Op maandag 8 november 2021 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou je nu naar een priklokatie-zonder-afspraak kunnen gaan en een pfizertje prikken?
Even je toestemming intrekken van informatieregistratie van je vorige prik.
Dan priklokaal binnen lopen en er één of twee Pfizers in laten jassen. Of een extra Janssen, kan ook
Je kunt zelfs daarna de registratie van je eerdere prik weer terug zetten, en dan heb je netjes in het QR code systeem alle vaccinaties die je gehad hebt staan.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Lekker goedkoop uitquote:Op maandag 8 november 2021 14:24 schreef Noek het volgende:
Whehehe dus straks nog meer tweedeling. Met je pauper Janssen kom je straks de AH niet meer in. Alleen de Lidl nog, met geluk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dit maakt de discussie over verplicht vaccineren zoveel leuker, heerlijk.quote:Op maandag 8 november 2021 14:24 schreef Noek het volgende:
Whehehe dus straks nog meer tweedeling. Met je pauper Janssen kom je straks de AH niet meer in. Alleen de Lidl nog, met geluk.
Iemand kiest ervoor zich niet te laten vaccineren: Eigen keus, eigen schuld. Zelf de consequenties dragen!
Iemand laat zich vaccineren met Janssen: Eigen keus, eigen schuld. Zelf de consequenties dragen!
Iemand kiest ervoor niet de Pfizer booster te nemen: Etc..![]()
quote:Op maandag 8 november 2021 14:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom dan dat advies om vanaf 60+ te gaan boosteren? Doe dan 50+ dan heb je gelijk die Janssengroep gecovered.
Wat een ellende weer.quote:Op dit moment wordt onderzoek uitgevoerd naar de noodzaak en effectiviteit van een tweede dosis van het Janssenvaccin voor de primaire vaccinatie. De commissie adviseert het oordeel van het EMA over een extra dosis Janssenvaccin als onderdeel van de primaire vaccinatiereeks af te wachten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dit ja. Stom kutland. Ik was daar keer in de zomer paar jaar geleden op doorreis. Liep ik een benzinestation in en ik had gewoon een wit adidas tshirt aan met strepen.quote:
Deze:
Ging een of andere dikke Oostenrijkse trucker tegen me schreeuwen met half onverstaanbaar Duits accent dat ik een duitse voetbalsupporter was en terug moest naar Deutschland.
Dom kutvolk.
Ben er nog steeds ZIEDEND over.![]()
Maar waarom duurt dat allemaal zo lang? Het is toch allang duidelijk dat een Pfizer of Modernaprik na een dosis Janssen hartstikke effectief is? Dat is een onderzoek van maanden terug.quote:![]()
Fakenews. Alleen Nederlanders zeggen dat iemand terug moet naar zijn eigen land. Tenminste, dat is wat me altijd verteld wordtquote:Op maandag 8 november 2021 14:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit ja. Stom kutland. Ik was daar keer in de zomer paar jaar geleden op doorreis. Liep ik een benzinestation in en ik had gewoon een wit adidas tshirt aan met strepen.
Deze: [ afbeelding ]
Ging een of andere dikke Oostenrijkse trucker tegen me schreeuwen met half onverstaanbaar Duits accent dat ik een duitse voetbalsupporter was en terug moest naar Deutschland.
Dom kutvolk.
![]()
Gisteren was het zondag dus vandaag gok ik op ~10.8kquote:Op maandag 8 november 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Situatie vorige week maandag 1 november:
[..]![]()
Dat en we gaan lekker boosteren in plaats van de wereld proberen een basis vaccinatie te geven.quote:Op maandag 8 november 2021 14:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom dan dat advies om vanaf 60+ te gaan boosteren? Doe dan 50+ dan heb je gelijk die Janssengroep gecovered.
Wat een ellende weer.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
quote:![]()
Kom maar op!! Eindelijk niet meer gebonden aan die schoolvakanties.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gezondheidsraad had ook kabinet aangeraden voor te bereiden op boosters, ondanks dat het nog niet nodig geacht werdquote:Op maandag 8 november 2021 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar waarom duurt dat allemaal zo lang? Het is toch allang duidelijk dat een Pfizer of Modernaprik na een dosis Janssen hartstikke effectief is? Dat is een onderzoek van maanden terug.
Je weet hoe goed adviezen opgevolgd worden hè
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kweenie man, Oostenrijk heeft wel een beetje een reputatie hequote:Op maandag 8 november 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Fakenews. Alleen Nederlanders zeggen dat iemand terug moet naar zijn eigen land. Tenminste, dat is wat me altijd verteld wordt![]()
![]()
Ja en nee.quote:Op maandag 8 november 2021 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar waarom duurt dat allemaal zo lang? Het is toch allang duidelijk dat een Pfizer of Modernaprik na een dosis Janssen hartstikke effectief is? Dat is een onderzoek van maanden terug.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
[/quote]quote:Op maandag 8 november 2021 14:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een ellende weer.[quote]Op maandag 8 november 2021 14:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit ja. Stom kutland. Ik was daar keer in de zomer paar jaar geleden op doorreis. Liep ik een benzinestation in en ik had gewoon een wit adidas tshirt aan met strepen.
Ging een of andere dikke Oostenrijkse trucker tegen me schreeuwen met half onverstaanbaar accent Duits dat ik een duitse voetbalsupporter was en terug moest naar Deutschland.
Dom kutvolk.
Ben er nog steeds ZIEDEND over.
Heb je ook zo'n Duitse bakkes dan?
Het is ook wel een kut shirt, Dick maar making statements.
Go hard or go home![]()
BF was heerlijk rustig vanmorgen. Alle opgeschoten jeugd was foetsie.quote:Op maandag 8 november 2021 14:27 schreef Mortaxx het volgende:
Sportschool is het een keertje je QR laten zien en daarna gewoon met je normale pasje naar binnen"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
4 miljard per jaar aan ontwikkelingshulp (ofzo), maar op het moment dat je de ontwikkelingslanden echt kunt helpen zijn we niet thuis. Nog zo'n voorbeeld van een probleem dat de westerse wereld denkt op te lossen door er een zak geld tegenaan te gooien.quote:Op maandag 8 november 2021 14:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat en we gaan lekker boosteren in plaats van de wereld proberen een basis vaccinatie te geven.![]()
Die shirt is dan ook wel klachtwaardig.quote:Op maandag 8 november 2021 14:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dom kutvolk.
"Die shirt" zeggen ookquote:Op maandag 8 november 2021 14:29 schreef Questular het volgende:
[..]
Die shirt is dan ook wel klachtwaardig.![]()
![]()
Daar gaat mijn hardloopwedstrijd van zondagquote:Op maandag 8 november 2021 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De evenementensector hep een groot probleem![]()
![]()
Jammer.quote:Op maandag 8 november 2021 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
BF was heerlijk rustig vanmorgen. Alle opgeschoten jeugd was foetsie.
Jong volk is leuk! Als ik altijd met volwassenen en ouderen zou moeten werken, zou ik nog liever in Oostenrijk gaan wonen en dat is me toch een kut land!Go hard or go home![]()
Best, ik wilde toch niet naar Oostenrijk!quote:
(maar beter kopiëren andere landen dit niet)Makkelijk eerste![]()
Waar kan ik heenquote:Op maandag 8 november 2021 14:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Jammer.
Jong volk is leuk! Als ik altijd met volwassenen en ouderen zou moeten werken, zou ik nog liever in Oostenrijk gaan wonen en dat is me toch een kut land!
Ik kan niet naar Duitsland
Kan niet naar Duitsland daar zijn ze zo streng
Waar kan ik heen
Ik kan niet naar Chili
Kan niet naar Chili
Want daar doen ze zo eng![]()
Kappers weer dicht
Ontsla die clowns in Den Haag toch als ze weer met dit soort onzin aan komen zetten. Oh wacht, ze zijn al ontslagen...
Zucht.![]()
Kappers dicht?quote:Op maandag 8 november 2021 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kappers weer dicht
Ontsla die clowns in Den Haag toch als ze weer met dit soort onzin aan komen zetten. Oh wacht, ze zijn al ontslagen...
Zucht.![]()
Bron?quote:Op maandag 8 november 2021 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kappers weer dicht
Zucht.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wat doet Orlando Bloom in een Randstad reclame?!?quote:Op maandag 8 november 2021 14:32 schreef Benny het volgende:
Goede booster reclame wel. Mis alleen de AlleenSamen referentie![]()
Ik begrijp ut het wetgevingsoverleg dat we het kabinet de mogelijkheden moeten geven om maatregelen in te stellen als de griep eens stevig door pakt.
We mogen niet meer ziek worden en dood gaan.![]()
Dankje voor de reminder om mijn abonnement af te zeggenquote:Op maandag 8 november 2021 14:27 schreef Mortaxx het volgende:
Sportschool is het een keertje je QR laten zien en daarna gewoon met je normale pasje naar binnen"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis![]()
Dus de Tijdelijke Wet Maatregelen wordt de 'Wet Maatregelen'? @Janneke141 @trein2000 weet je nog, maatregelen tegen griep e.d. was BNW/fakenews.quote:Op maandag 8 november 2021 14:34 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik begrijp ut het wetgevingsoverleg dat we het kabinet de mogelijkheden moeten geven om maatregelen in te stellen als de griep eens stevig door pakt.
Natuurlijk mag jij dat wel joh. Laat je niks wijsmaken.quote:Op maandag 8 november 2021 14:34 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar mensen, ik zou toch maar even snel een afspraak maken bij de kapper. Better safe than sorry.
Bedank me later maar!Go hard or go home![]()
Dode mensen betalen geen belasting en dragen niet bij aan het BNP.quote:Op maandag 8 november 2021 14:34 schreef Vliegbaard het volgende:
We mogen niet meer ziek worden en dood gaan.
Hebben we niks aan.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
@Coco hoeft gelukkig niet meer naar de kapper.quote:Op maandag 8 november 2021 14:36 schreef Noek het volgende:
Maar mensen, ik zou toch maar even snel een afspraak maken bij de kapper. Better safe than sorry.
Bedank me later maar!![]()
![]()
Ik kijk al uit naar alle geïmproviseerde tondeusekapsels.quote:Op maandag 8 november 2021 14:36 schreef Noek het volgende:
...met kerstquote:Op maandag 8 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kijk al uit naar alle geïmproviseerde tondeusekapsels.
Authentieke familie foto's![]()
![]()
Ik heb al 3 jaar een geïmproviseerd tondeusekapsel.quote:Op maandag 8 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kijk al uit naar alle geïmproviseerde tondeusekapsels.
Is dat misschien waarom die Oostenrijker dacht dat ik een Duitser was.....![]()
![]()
Ik volg het op de achtergrond maar naar ik begrijp wil Hugo de bevoegdheid om maatregelen in te stellen middels de de Wet Publieke Gezondheid welke dus geen tijdelijke wet is. Hij heeft het nu nog over corona-specifieke maatregelen maar we zien natuurlijk wel waar dit naartoe moet gaan.quote:Op maandag 8 november 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus de Tijdelijke Wet Maatregelen wordt de 'Wet Maatregelen'? @:Janneke141 @:trein2000 weet je nog, maatregelen tegen griep e.d. was BNW/fakenews.![]()
Niet heel gek op een maandagochtendquote:Op maandag 8 november 2021 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
BF was heerlijk rustig vanmorgen. Alle opgeschoten jeugd was foetsie.![]()
Ja, hij had een heel pleidooi net dat we de griep niet moesten onderschatten en dat een heel vervelend virus is.quote:Op maandag 8 november 2021 14:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik volg het op de achtergrond maar naar ik begrijp wil Hugo de bevoegdheid om maatregelen in te stellen middels de de Wet Publieke Gezondheid welke dus geen tijdelijke wet is. Hij heeft het nu nog over corona-specifieke maatregelen maar we zien natuurlijk wel waar dit naartoe moet gaan.![]()
@Coco heeft een badmuts?quote:Op maandag 8 november 2021 14:36 schreef Oriente het volgende:
[..]
@:Coco hoeft gelukkig niet meer naar de kapper.![]()
Vrijdag al geweestquote:Op maandag 8 november 2021 14:36 schreef Noek het volgende:
Bedank me later maar!Laten millimeteren, dus kan er weer tegenaan tot de zomer.
Tap tap tap![]()
Dacht dat we het samen moesten doen?quote:Op maandag 8 november 2021 14:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt wel.
Want ik vertrek meteen naar Spanje als de basisscholen sluiten. Thuis-onderwijs kan ook vanaf een finca.
Grenzen open aub dus."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Blijft verbazingwekkend hoeveel BNW dingen er uit zijn gekomen.quote:Op maandag 8 november 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus de Tijdelijke Wet Maatregelen wordt de 'Wet Maatregelen'? @:Janneke141 @:trein2000 weet je nog, maatregelen tegen griep e.d. was BNW/fakenews.![]()
Kak, ik heb wel skivakantie staan.quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Dat valt wel mee... of je hebt je nooit in BNW begeven, natuurlijk.quote:Op maandag 8 november 2021 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blijft verbazingwekkend hoeveel BNW dingen er uit zijn gekomen.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Omdat het ook wel een indirecte welvaartsziekte is natuurlijk. Hier heb je veel meer oudjes en dikkerdjes.quote:Op maandag 8 november 2021 14:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat en we gaan lekker boosteren in plaats van de wereld proberen een basis vaccinatie te geven.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Lol, dit zeggen tegen een ex mod van BNWquote:Op maandag 8 november 2021 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee... of je hebt je nooit in BNW begeven, natuurlijk.![]()
![]()
2G aan stevige opmars bezig in Europa, oa in gidsland Duitsland en Oostenrijk.
Zal hier niet lang meer duren dan.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
quote:Inwoners Waddeneilanden moeten naar vaste land voor test
De bewoners van de Friese Waddeneilanden kunnen zich niet meer op hun eilanden laten testen bij locaties van Testen voor Toegang. Het bedrijf dat de coronatesten aanbood is per direct gestopt door een gebrek aan klanten. In het verleden moesten inwoners van Vlieland en Schiermonnikoog ook al naar het vasteland om zich te laten testen.
De gemeente Ameland zegt tegen Omrop Fryslân dat er ondertussen wel een nieuwe aanbieder is gevonden, die naar verwachting in de loop van deze week aan de slag gaat. Tot die tijd kunnen inwoners van de Friese Waddeneilanden terecht in bijvoorbeeld Harlingen, Dokkum en Leeuwarden. Op Texel kunnen inwoners zich wel laten testen.
Bij de commerciële testlocaties kunnen mensen die niet zijn gevaccineerd zich laten testen op het coronavirus om een coronatoegangsbewijs te krijgen.![]()
Monkey see monkey do in deze crisis, he...quote:Op maandag 8 november 2021 14:47 schreef Drekkoning het volgende:
Zal hier niet lang meer duren dan.![]()
gisteren gemaakt voor vrijdagquote:Op maandag 8 november 2021 14:36 schreef Noek het volgende:
![]()
![]()
Prachtig welquote:Op maandag 8 november 2021 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol, dit zeggen tegen een ex mod van BNW![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Klopt, net als over een paar weken QR voor werk. Als we dat punt bereiken heb ik liever gewoon een vaccinatieplicht...quote:Op maandag 8 november 2021 14:47 schreef Drekkoning het volgende:
Is 2G Polen al binnen gevallen?quote:Op maandag 8 november 2021 14:47 schreef Drekkoning het volgende:
Dan zou 'ie helemaal moeten weten dat tot op heden we nog niet gezegend zijn met door Illuminatie en aan satan offerende Bill Gates adepten - die ook babykonijntjes aan Moloch offeren om eeuwig jong te blijven - die chips gemaakt van geaborteerd mensenmateriaal via vaccins in ons lichaam aanbrengen om het Beest van de apocalyps te ontketenen, iets wat nog eens gesterkt wordt door malafide vervuiling van onze waterbronnen en genetisch gemanipuleerde gewassen, terwijl pizzakoeriers onze kinderen ontvoeren en afleveren bij Hillary Clinton terwijl vanaf de grassy knoll Reptilians onze ondergang nog wat extra aan het uitstippelen zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol, dit zeggen tegen een ex mod van BNWOmnibus in omnibus.
Even dat wetgevingsoverleg volgen over de verlenging van de tijdelijke wet maatregelen. We komen hier nooit meer uitquote:Op maandag 8 november 2021 14:48 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Klopt, net als over een paar weken QR voor werk. Als we dat punt bereiken heb ik liever gewoon een vaccinatieplicht...![]()
![]()
Alsof er op de eilanden naar je code gevraagd wordtquote:![]()
Die lachen het vasteland steevast uit.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Klopt. De ene gek rolt nog niet door de stront of de volgende springt er alweer bij.quote:Op maandag 8 november 2021 14:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Monkey see monkey do in deze crisis, he...![]()
Of mensen zijn gewoon naïef en willen niet zien hoe langzaam we een hele verkeerde kant op gaan.quote:Op maandag 8 november 2021 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee... of je hebt je nooit in BNW begeven, natuurlijk.![]()
quote:Op maandag 8 november 2021 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan zou 'ie helemaal moeten weten dat tot op heden we nog niet gezegend zijn met door Illuminatie en aan satan offerende Bill Gates adepten - die ook babykonijntjes aan Moloch offeren om eeuwig jong te blijven - die chips gemaakt van geaborteerd mensenmateriaal via vaccins in ons lichaam aanbrengen om het Beest van de apocalyps te ontketenen, iets wat nog eens gesterkt wordt door malafide vervuiling van onze waterbronnen en genetisch gemanipuleerde gewassen, terwijl pizzakoeriers onze kinderen ontvoeren en afleveren bij Hillary Clinton.![]()
![]()
Vorige maand Terschelling geweest. Overal QR-check, op 1 tentje na.quote:Op maandag 8 november 2021 14:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alsof er op de eilanden naar je code gevraagd wordt![]()
Die lachen het vasteland steevast uit.![]()
Het ging dan ook om punten die in dit topic regelmatig naar BNW verwezen werden. Iemand die hier iets zei waar daarna over gezegd werd: "Dat gaat hier niet gebeuren, dat is echt BNW"quote:Op maandag 8 november 2021 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan zou 'ie helemaal moeten weten dat tot op heden we nog niet gezegend zijn met door Illuminatie en aan satan offerende Bill Gates adepten - die ook babykonijntjes aan Moloch offeren om eeuwig jong te blijven - die chips gemaakt van geaborteerd mensenmateriaal via vaccins in ons lichaam aanbrengen om het Beest van de apocalyps te ontketenen, iets wat nog eens gesterkt wordt door malafide vervuiling van onze waterbronnen en genetisch gemanipuleerde gewassen, terwijl pizzakoeriers onze kinderen ontvoeren en afleveren bij Hillary Clinton.![]()
BNW is niet per definite CABALquote:Op maandag 8 november 2021 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar sommige mensen verwijzen je nog door naar BNW als je zegt dat vrouwen ook wel eens moeten poepen.quote:Op maandag 8 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het ging dan ook om punten die in dit topic regelmatig naar BNW verwezen werden. Iemand die hier iets zei waar daarna over gezegd werd: "Dat gaat hier niet gebeuren, dat is echt BNW"[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En vaak ook wel. Uiteraard gepaard gaande met laster en pseudo-wetenschap.quote:Omnibus in omnibus.
Keuzes hebben consequentiesquote:
Als je op een eiland gaat wonen of geboren wordt, heb je gewoon minder toegang. Hadden ze van tevoren kunnen bedenken
Zeer proportioneel, niets meer aan doenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is dat geen BNW? *mind blown*quote:Op maandag 8 november 2021 14:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar sommige mensen verwijzen je nog door naar BNW als je zegt dat vrouwen ook wel eens moeten poepen.![]()
![]()
![]()
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Die hebben we al wel voorbij zien komen.quote:Op maandag 8 november 2021 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan zou 'ie helemaal moeten weten dat tot op heden we nog niet gezegend zijn met door Illuminatie en aan satan offerende Bill Gates adepten - die ook babykonijntjes aan Moloch offeren om eeuwig jong te blijven - die chips gemaakt van geaborteerd mensenmateriaal via vaccins in ons lichaam aanbrengen om het Beest van de apocalyps te ontketenen, iets wat nog eens gesterkt wordt door malafide vervuiling van onze waterbronnen en genetisch gemanipuleerde gewassen, terwijl pizzakoeriers onze kinderen ontvoeren en afleveren bij Hillary Clinton terwijl vanaf de grassy knoll Reptilians onze ondergang nog wat extra aan het uitstippelen zijn.![]()
quote:Op maandag 8 november 2021 14:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die hebben we al wel voorbij zien komen..
![]()
Ik had het dan ook niet over de meest extreme andersdenkenden zeg maar. Maar veel zaken die voorspelt waren rondom Corona zijn gewoon uitgekomen. Heel geleidelijk allemaal. Ik weet niet meer hoe vaak ik (en enkele anderen hier) hier ben weggezet als een BNW wapper omdat ik bepaalde ideeën had over de toekomst, die wel gewoon uitgekomen zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan zou 'ie helemaal moeten weten dat tot op heden we nog niet gezegend zijn met door Illuminatie en aan satan offerende Bill Gates adepten - die ook babykonijntjes aan Moloch offeren om eeuwig jong te blijven - die chips gemaakt van geaborteerd mensenmateriaal via vaccins in ons lichaam aanbrengen om het Beest van de apocalyps te ontketenen, iets wat nog eens gesterkt wordt door malafide vervuiling van onze waterbronnen en genetisch gemanipuleerde gewassen, terwijl pizzakoeriers onze kinderen ontvoeren en afleveren bij Hillary Clinton terwijl vanaf de grassy knoll Reptilians onze ondergang nog wat extra aan het uitstippelen zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2021 14:54:54 ]![]()
Ze hebben ergens 127 vrouwen vandaan getoverd en ze hebben prospectief gekeken of ze gevaccineerd waren of niet(?) 80% klinkt wel een beetje als mogelijk percentage zwangere vrouwen dat een covid-vaccinatie zou halen.quote:Op maandag 8 november 2021 14:11 schreef Bredemug het volgende:
Een recent wetenschappelijk artikel geeft aan dat ten minste 81,9% (≥ 104/127) van de zwangere vrouwen een spontane abortus onderging na blootstelling aan mRNA vóór 20 weken, en 92,3% (96/104) van de spontane abortussen optrad vóór een zwangerschapsduur van 13 weken.
volledige studie is hier te lezen, 2 peer reviewed papers en nog eentje afwachtend.
https://www.publichealthpolicyjournal.com/general-5
de vraag is nu, hoeveel meer we informatie en data gaan verkrijgen over de effecten van mrna op het menselijke lichaam de komende 5 jaar.
Dit zijn losstaand statistieken waar je weinig mee kunt eigenlijk."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Vertel? Ik kan nu even niet luisteren…quote:Op maandag 8 november 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even dat wetgevingsoverleg volgen over de verlenging van de tijdelijke wet maatregelen. We komen hier nooit meer uit![]()
Vrouwen laten alleen scheetjes die naar bloemetjes ruiken, heel snel naar BNW jij.quote:Op maandag 8 november 2021 14:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar sommige mensen verwijzen je nog door naar BNW als je zegt dat vrouwen ook wel eens moeten poepen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ach, anderen worden weer tot schaap gedegradeerd omdat ze niet elk weekend in een gehuurde doktersjas op het Malieveld (letterlijk) galgje aan het spelen zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had het dan ook niet over de meest extreme andersdenkenden zeg maar. Maar veel zaken die voorspelt waren rondom Corona zijn gewoon uitgekomen. Heel geleidelijk allemaal. Ik weet niet meer hoe vaak ik hier ben weggezet als een BNW wapper omdat ik bepaalde ideeën had over de toekomst, die wel gewoon uitgekomen zijn.Omnibus in omnibus.
Nauwelijks een beperking, je kan je gewoon laten testen!quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Niks mis met Elise, anders. Ik zou het geen degradatie noemen.quote:Op maandag 8 november 2021 14:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, anderen worden weer tot schaap gedegradeerd omdat ze niet elk weekend in een gehuurde doktersjas op het Malieveld (letterlijk) galgje aan het spelen zijn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Onderdeel van het debat is om een deel van de maatregelen in de tijdelijke wet maatregelen op te nemen in de 'gewone' wet publieke gezondheid.quote:Op maandag 8 november 2021 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vertel? Ik kan nu even niet luisteren…![]()
Dan krijgen we dus altijd maatregelen??quote:Op maandag 8 november 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Onderdeel van het debat is om een deel van de maatregelen in de tijdelijke wet maatregelen op te nemen in de 'gewone' wet publieke gezondheid.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Zoals ik het begrijp kunnen maatregelen dan ingesteld worden zonder door het goedkeuringstraject heen te moeten. Een ziekte moet voor zover ik het begrijp wel op de A lijst staan.quote:Op maandag 8 november 2021 14:58 schreef popje het volgende:
[..]
Dan krijgen we dus altijd maatregelen??![]()
Met welk doel eigenlijk?quote:Op maandag 8 november 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Onderdeel van het debat is om een deel van de maatregelen in de tijdelijke wet maatregelen op te nemen in de 'gewone' wet publieke gezondheid.![]()
Het geeft het kabinet de mogelijkheid deze naar eigen behoefte in te voeren ja.quote:Op maandag 8 november 2021 14:58 schreef popje het volgende:
[..]
Dan krijgen we dus altijd maatregelen??![]()
Is dat heel raar voor een A-lijst ziekte?quote:Op maandag 8 november 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp kunnen maatregelen dan ingesteld worden zonder door het goedkeuringstraject heen te moeten. Een ziekte moet voor zover ik het begrijp wel op de A lijst staan.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Omdat de Tweede Kamer maar een lastig en tijdrovend instrument is? "Het telkens verlengen van de tijdelijke wet maatregelen werkt ook niet optimaal" was ongeveer de strekking.quote:![]()
Ja, want wie bepaalt die A-lijst status?quote:Op maandag 8 november 2021 15:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is dat heel raar voor een A-lijst ziekte?![]()
Jij bent dan ook waarschijnlijk duidelijk een vastelanderquote:Op maandag 8 november 2021 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vorige maand Terschelling geweest. Overal QR-check, op 1 tentje na.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Tja, met die redenatie ben ik het eens maar om andere redenenquote:Op maandag 8 november 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat de Tweede Kamer maar een lastig en tijdrovend instrument is? "Het telkens verlengen van de tijdelijke wet maatregelen werkt ook niet optimaal" was ongeveer de strekking..
![]()
Laten we dan idd even goed definieren wanneer er wel sprake is van een nood situatie en wanneer niet. Ik ben het ermee eens dat we tijdens een pandemie als deze we sneller beslissingen moeten kunnen nemen. Maar voorlopig wil ik het wel even bij alleen deze pandemie houden en in een oorlogsituatie.quote:Op maandag 8 november 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp kunnen maatregelen dan ingesteld worden zonder door het goedkeuringstraject heen te moeten. Een ziekte moet voor zover ik het begrijp wel op de A lijst staan.![]()
Een ziekte kan zonder tussenkomst van de tweede kamer op de A-lijst gezet worden. Dan kan het ministerie van VWS eigenlijk op eigen houtje vrijheidsbeperkende maatregelen instellen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is dat heel raar voor een A-lijst ziekte?![]()
Als de laatste maanden iets uitwijzen is dat er dus juist helemaal geen complot gaande is... dat zou iets van planning en agendering in zich moeten hebben.
Dit is puur politiek paniekvoetbal en Cover Your Ass in optima forma... Totale chaos.Omnibus in omnibus.
Eens.quote:Op maandag 8 november 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als de laatste maanden iets uitwijzen is dat er dus juist helemaal geen complot gaande is... dat zou iets van planning en agendering in zich moeten hebben.
Dit is puur politiek paniekvoetbal en Cover Your Ass in optima forma... Totale chaos.![]()
Corona gaat pas van die lijst af als de WHO het sein brand meester geeft. Daarvoor moet het virus wereldwijd onder controle zijn en dat duurt waarschijnlijk nog 5+ jaar.![]()
Ja.quote:Op maandag 8 november 2021 14:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, anderen worden weer tot schaap gedegradeerd omdat ze niet elk weekend in een gehuurde doktersjas op het Malieveld (letterlijk) galgje aan het spelen zijn.
Maar dat ontken ik dan ook nergens.
Haalt niet weg dat de samenleving er beter aan toe zou zijn als mensen ook gewoon toe durven te geven dat veel cynische Corona gerelateerde verwachtingen gewoon realiteit zijn geworden en dat dat toentertijd wel gewoon ontkent werd en weg werd gezet als BNW.![]()
maar dat is een ACT zodat we denken dat!1!1!1quote:Op maandag 8 november 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is puur politiek paniekvoetbal en Cover Your Ass in optima forma... Totale chaos.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik ook wel. Maar dan zou je moeten zeggen dat het op de A lijst plaatsen van een ziekte door de kamer goedgekeurd moet worden. Desnoods binnen 3 dagen na invoering oid, zodat ze wel snel kunnen reageren.quote:Op maandag 8 november 2021 15:01 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Tja, met die redenatie ben ik het eens maar om andere redenen.
Op dit moment geef je VWS bijna absolute macht. Niet dat daar direct misbruik van gemaakt zal worden, maar het opent de deur om dat te doen. Stel dat er (in het slechtste geval) over 10 jaar iemand als Baudet aan de macht is. Die kan dan door gebruik te maken van de Wet Publieke Gezondheid vrijheidsbeperkende maatregelen in te stellen. Het enige wat die daar dan voor nodig heeft is een virus op de A lijst te plaatsen.
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2021 15:05:44 ]![]()
Kritisch zijn op politiek beleid is m.i. iets anders dan BNW.quote:Op maandag 8 november 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja.
Haalt niet weg dat de samenleving er beter aan toe zou zijn als mensen ook gewoon toe durven te geven dat veel cynische Corona gerelateerde verwachtingen gewoon realiteit zijn geworden en dat dat toentertijd wel gewoon ontkent werd en weg werd gezet als BNW.Omnibus in omnibus.
Nouja, ik vind maar een paar dingen écht BNW, dat er iets als testen voor toegang zou komen als de pandemie lang gaande zou zijn was niet echt verrassend toch?quote:Op maandag 8 november 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja.
Haalt niet weg dat de samenleving er beter aan toe zou zijn als mensen ook gewoon toe durven te geven dat veel cynische Corona gerelateerde verwachtingen gewoon realiteit zijn geworden en dat dat toentertijd wel gewoon ontkent werd en weg werd gezet als BNW.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tja, als we op de binnenlanden van Afrika moeten gaan wachten nog wel 50 jaar gok ik.quote:Op maandag 8 november 2021 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Corona gaat pas van die lijst af als de WHO het sein brand meester geeft. Daarvoor moet het virus wereldwijd onder controle zijn en dat duurt waarschijnlijk nog 5+ jaar.![]()
Dat klopt, dat is op dit moment dan wel een enorme bug in het systeem.quote:Op maandag 8 november 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook wel. Maar dan zou je moeten zeggen dat het op de A lijst plaatsen van een ziekte door de kamer goedgekeurd moet worden. Desnoods binnen 3 dagen na invoering oid, zodat ze wel snel kunnen reageren.
Op dit moment geef je VWS bijna absolute macht.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik gok op 12,5K vandaag.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Het is idd geen complot.quote:Op maandag 8 november 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is puur politiek paniekvoetbal en Cover Your Ass in optima forma... Totale chaos.
Ze weten allemaal geen ruk en volgen elkaars paniek steeds maar met een grote CYA idd![]()
Mijn originele opmerking ging er dan ook niet over dat zaken die echt BNW waren hierheen komen, maar dat dingen die opgemerkt werden in dit topic steevast verwezen werden naar BNW met de opmerking: "Dat gaat hier echt niet komen".quote:Op maandag 8 november 2021 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik vind maar een paar dingen écht BNW, dat er iets als testen voor toegang zou komen als de pandemie lang gaande zou zijn was niet echt verrassend toch?![]()
quote:Op maandag 8 november 2021 15:06 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik ga voor een surprise. Net onder de 10k.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Toentertijd zagen veel mensen dat hier niet aankomen hoor, dat was BNW. Roepen dat we ook na de zomer van 2021 nog maatregelen zouden hebben? BNW. 2G ergens binnen Europa? Was BNW. Om maar wat voorbeelden te noemen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik vind maar een paar dingen écht BNW, dat er iets als testen voor toegang zou komen als de pandemie lang gaande zou zijn was niet echt verrassend toch?![]()
Staat ook haaks op bijvoorbeeld deze studie gepubliceerd het gerenomeerde New Engeland Journal of Medicine.quote:Op maandag 8 november 2021 14:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze hebben ergens 127 vrouwen vandaan getoverd en ze hebben prospectief gekeken of ze gevaccineerd waren of niet(?) 80% klinkt wel een beetje als mogelijk percentage zwangere vrouwen dat een covid-vaccinatie zou halen.
Dit zijn losstaand statistieken waar je weinig mee kunt eigenlijk.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2114466quote:Our study found no evidence of an increased risk for early pregnancy loss after Covid-19 vaccination and adds to the findings from other reports supporting Covid-19 vaccination during pregnancy.3,4![]()
*groet iedereen in het algemeen en een enkeling in het bijzonderen heeft hoop op typische maandagcijfers..
![]()
![]()
![]()
Luister eens even vriend, BNW is niet per definite al die CABAL-onzin over satanistische kinderverkrachters.quote:Op maandag 8 november 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is puur politiek paniekvoetbal en Cover Your Ass in optima forma... Totale chaos.
Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar we geven al onze macht als burger aan een stel incompetente bewindslieden die overal maar een grapje van denken te maken en de boel bij elkaar liegen.
Zo zou de coronapas niet gebruikt worden voor toegang, inmiddels zijn we bijna zover dat we ongevaccineerden bijna overal uit zouden willen sluiten en kunnen we wachten tot de werkgever de bevoegdheid krijgt om een QR-code te eisen.
Ik geloof ook niet dat er een geraffineerd plan achter zit maar als je niet ziet welke kant dat het op gaat dan ben je het naïeve ook wel voorbij hoor.![]()
Dat je dingen persoonlijk niet verwacht, maakt het nog geen BNW toch?quote:Op maandag 8 november 2021 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toentertijd zagen veel mensen dat hier niet aankomen hoor, dat was BNW. Roepen dat we ook na de zomer van 2021 nog maatregelen zouden hebben? BNW. 2G ergens binnen Europa? Was BNW. Om maar wat voorbeelden te noemen.![]()
2 mensen zonder mondkapje in de AH.
Wasn't me. Ik doe em keurig op. Mn zelfhaat is enorm.Go hard or go home![]()
Maar dat is zo gebeurd hebben we gezienquote:Op maandag 8 november 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp kunnen maatregelen dan ingesteld worden zonder door het goedkeuringstraject heen te moeten. Een ziekte moet voor zover ik het begrijp wel op de A lijst staan.![]()
Welke macht van de burger geven we dan weg ?quote:Op maandag 8 november 2021 15:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Luister eens even vriend, BNW is niet per definite al die CABAL-onzin over satanistische kinderverkrachters.
Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar we geven al onze macht als burger aan een stel incompetente bewindslieden die overal maar een grapje van denken te maken en de boel bij elkaar liegen.
Zo zou de coronapas niet gebruikt worden voor toegang, inmiddels zijn we bijna zover dat we ongevaccineerden bijna overal uit zouden willen sluiten en kunnen we wachten tot de werkgever de bevoegdheid krijgt om een QR-code te eisen.
Ik geloof ook niet dat er een geraffineerd plan achter zit maar als je niet ziet welke kant dat het op gaat dan ben je het naïeve ook wel voorbij hoor.![]()
Het punt was dan ook dat die dingen in dit topic verwezen werden naar BNW en niet dat iemand zei: "Ik verwacht niet dat dat het geval is hoor".quote:Op maandag 8 november 2021 15:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat je dingen persoonlijk niet verwacht, maakt het nog geen BNW toch?
Op het moment dat iemand zei: "De coronapas gaat er ook gewoon voor werk komen is mijn verwachting" was de reactie: Dat is BNW, dat hoort hier niet thuis.
Maargoed, deze discussie is vaker gevoerd in dit topic![]()
![]()
Nee.quote:Op maandag 8 november 2021 15:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat je dingen persoonlijk niet verwacht, maakt het nog geen BNW toch?
Maar zo werden er hier enkele users toch wel weggezet hoor![]()
![]()
Te vaak wat mij betreft.quote:Op maandag 8 november 2021 15:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het punt was dan ook dat die dingen in dit topic verwezen werden naar BNW en niet dat iemand zei: "Ik verwacht niet dat dat het geval is hoor".
Op het moment dat iemand zei: "De coronapas gaat er ook gewoon voor werk komen is mijn verwachting" was de reactie: Dat is BNW, dat hoort hier niet thuis.
Maargoed, deze discussie is vaker gevoerd in dit topic![]()
![]()
Als die wetgeving er op die manier door komt geven we de controlerende functie van de tweede kamer weg. Ook al ben ik het niet eens met de maatregelen, de meerderheid in de tweede kamer steunt het op dit moment, dus het kabinet kan het niet op eigen houtje beslissen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Luister eens even vriend, BNW is niet per definite al die CABAL-onzin over satanistische kinderverkrachters.
Ik geloof ook niet dat er een geraffineerd plan achter zit maar als je niet ziet welke kant dat het op gaat dan ben je het naïeve ook wel voorbij hoor.
Als een instituut dat onderdeel is van VWS kan bepalen of een ziekte op de A-lijst hoort zodat VWS een wet actief kan laten worden waarin zij -zonder tussenkomst van de tweede kamer- kan bepalen dat bepaalde sectoren gesloten moeten worden, mensen mondkapjes moeten dragen, mensen anderhalve meter afstand moeten houden etc dan ben je die controlerende functie kwijt.![]()
Alles onder de 2000 is goed, dus nog een lange weg te gaan, tevens zijn dit weekendcijfers.quote:
morgen 15.000+ met gemak.![]()
And here we go..
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Weer bijna 12k.
We're doomed.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Wat een prachtige cijfers weer.
Nou, omdat we allemaal als brave schaapjes zitten te wachten op de nieuwe maatregelen... vandaag: een Schapentaart!![]()
![]()
Nou nee hoor...quote:Op maandag 8 november 2021 15:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat er een geraffineerd plan achter zit maar als je niet ziet welke kant dat het op gaat dan ben je het naïeve ook wel voorbij hoor.
Als dit gaat over 'dwangmatigheid', en 'tweedeling', en 'onrechtvaardig beleid', was ik je al een paar stappen voor. Ik roep namelijk al vanaf pak 'm beet 2012 dat dankzij de onzalige amalgamatie van VVD en PvdA en het gedrocht dat participatiesamenleving heet de overheid veel te diep, vuistdiep zelfs, in het bedrijfsleven, de markt en economisch maakbaarheidsdenken is gebracht; iets dat voor veel mensen uiterst nadelig uitpakt. De systematische uitholling van werknemersrechten, sociale zekerheid, sociale voorzieningen en al die andere zaken die het leven voor Jan Modaal iets beter maakten heeft al jaren gezorgd voor instabiliteit die zich uit op alle maatschappelijke fronten: politiek, sociaal, economisch, op de arbeids- en woningmarkt etcetera.
Dat waren, dacht ik altijd, best wel belangrijke zaken. Op een forum als dit kreeg je er misschien een draadje mee vol.
Er is bijvoorbeeld een wet die stelt dat een gemeente iemand mag dwingen te verhuizen wanneer er zes provincies verderop wel werk is; eigen netwerk, familie, schoolgaande kinderen? Boeit niet. Daar las ik dan weer geen epistels vol van 'mensen die zich zorgen maken over de vrijheid en grondrechten van burgers'. Sterker nog, de meeste mensen weten niet eens dat die wet er is.
Nu het gaat over een coronapas en QR-code die het wellicht belet dat je een terras kunt bezoeken, dreigt een grote Stalinistische omwenteling? En gaan we met jodensterren rondlopen en galgjes bouwen?
Naïef? Dat mensen NU pas vraagtekens zetten bij overheidsbeleid omdat het ze kennelijk nu wel raakt, vind ik pas naïef.Omnibus in omnibus.
Groeipercentage stijgt weer boven de 40%.. niet goed voor een maandag.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
153 ziekenhuisopnamesquote:Op maandag 8 november 2021 15:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
UITSTEKENDE CIJFERS
kroegen open![]()
![]()
En dit dan?quote:Op maandag 8 november 2021 15:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah, ik zou zeggen alles onder 10k is goed. Tussen 10k en 11k is meh![]()
![]()
Kiezen ze zelf voorquote:Op maandag 8 november 2021 15:17 schreef aartstyle het volgende:
Tot zover de zorg........
Die kunnen met kerst weer aan de bak.![]()
# positief stabiliseert, percentage positief is omlaag aan het gaan... zitten we langzaam op de piek?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Groundhog Day.quote:Op maandag 8 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
11.804 positieve testen
153 ziekenhuisopnames
35 IC-opnames
22 overlijdens![]()
25-10 _ 5.331
01-11 _ 7.744
08-11 _ 11.848
Gaat lekker zeg
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ik denk dat je daar woensdag meer over kunt zeggen. Maandag is altijd een beetje raar qua cijfers.quote:Op maandag 8 november 2021 15:17 schreef Stoney3K het volgende:
# positief stabiliseert, percentage positief is omlaag aan het gaan... zitten we langzaam op de piek?![]()
Ik vind het heel vermakelijk dat die dagelijks gemelde cijfers nog tot zoveel consternatie leidenquote:.
![]()
Vraag me af of reli's zich wel laten testen op zondag.quote:Op maandag 8 november 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar woensdag meer over kunt zeggen. Maandag is altijd een beetje raar qua cijfers.Tap tap tap![]()
Bible belt.quote:Op maandag 8 november 2021 15:19 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Wat is die streep midden door het land ?![]()
You only live twice, Mr. Alpeko.quote:Op maandag 8 november 2021 15:19 schreef alpeko het volgende:
Altena gitzwart... daar nog naar 007 gekeken in de bios paar weken terug. Dat ik nog leef.![]()
Ja 2G vind ik nog het dichtst in de buurt komen van BNW van wat je hier noemt. Na de zomer maatregelen was gewoon realistisch wel, al had ik het minder erg verwacht qua besmettingen dan dat het nu lijkt.quote:Op maandag 8 november 2021 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toentertijd zagen veel mensen dat hier niet aankomen hoor, dat was BNW. Roepen dat we ook na de zomer van 2021 nog maatregelen zouden hebben? BNW. 2G ergens binnen Europa? Was BNW. Om maar wat voorbeelden te noemen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ook daarom. Maar ook omdat veel testlocaties op zondag kortere openingstijden hebben. In mijn (biblebelt) gemeente is de teststraat op zondag tot 11 uur open. Laat dat nu net de tijd zijn dat de kerk vol aan het oreren isquote:Op maandag 8 november 2021 15:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vraag me af of reli's zich wel laten testen op zondag.![]()
![]()
Er zal ergens wel een soort plafond moeten zijn. Dat idee van exponentiele groei gaat niet oneindlig door. In Engeland is er toch ook een soort plateau bereikt op een gegeven moment.quote:Op maandag 8 november 2021 15:17 schreef Stoney3K het volgende:
# positief stabiliseert, percentage positief is omlaag aan het gaan... zitten we langzaam op de piek?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Dat dagrecord gaat woensdag of vrijdag volgen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bekijk het positief, geen nieuw dagrecord.Makkelijk eerste![]()
Nee hoor. Kwestie van: no time to diequote:Op maandag 8 november 2021 15:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
You only live twice, Mr. Alpeko.![]()
Op naar de kroeg.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Exponentiële groei zoals telkens geroepen bestaat eigenlijk alleen in een klinische setting. Er zijn zoveel variabelen die meespelen waardoor het langzamer (of sneller) gaat.quote:Op maandag 8 november 2021 15:20 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zal ergens wel een soort plafond moeten zijn. Dat idee van exponentiele groei gaat niet oneindlig door. In Engeland is er toch ook een soort plateau bereikt op een gegeven moment.![]()
Heb je statistisch wel gelijk in. Maar toch hoop ik elke keer weer op een eerste signaal van een omkeer. Die moet dan wel bevestigd worden die dagen erna uiteraard.quote:Op maandag 8 november 2021 15:18 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik vind het heel vermakelijk dat die dagelijks gemelde cijfers nog tot zoveel consternatie leiden.
Maar vandaag is in iedergeval niet het startsignaal.![]()
Echt? We weten toch dat zonder noemenswaardige maatregelen het virus zich vrij rap verspreidt, ook onder gevaccineerden. Het doel is om de druk op de zorg te beperken door zoveel mogelijk mensen te vaccineren. Maar dat het virus nog een keer flink rond zou gaan was geen opmerkelijke verwachting toch?quote:Op maandag 8 november 2021 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja 2G vind ik nog het dichtst in de buurt komen van BNW van wat je hier noemt. Na de zomer maatregelen was gewoon realistisch wel, al had ik het minder erg verwacht qua besmettingen dan dat het nu lijkt.![]()
Ik had verwacht dat de dekking van het vaccin qua opnames iets beter zou zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 15:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Echt? We weten toch dat zonder noemenswaardige maatregelen het virus zich vrij rap verspreidt, ook onder gevaccineerden. Het doel is om de druk op de zorg te beperken door zoveel mogelijk mensen te vaccineren. Maar dat het virus nog een keer flink rond zou gaan was geen opmerkelijke verwachting toch?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
aaaiii, nog zo hoog, dat worden alleen maar meer IC's opnamesquote:Op maandag 8 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
11.804 positieve testen
153 ziekenhuisopnames
35 IC-opnames
22 overlijdens![]()
Die another dayquote:Op maandag 8 november 2021 15:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
You only live twice, Mr. Alpeko.
Tap tap tap![]()
Ik vind het juist opmerkelijk dat wat er nu aan het gebeuren is zo opmerkelijk is. Nog voor de maatregelen afgeschaald werden werd er gezegd dat er nog tot 4800 IC opnames aan konden komen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Echt? We weten toch dat zonder noemenswaardige maatregelen het virus zich vrij rap verspreidt, ook onder gevaccineerden. Het doel is om de druk op de zorg te beperken door zoveel mogelijk mensen te vaccineren. Maar dat het virus nog een keer flink rond zou gaan was geen opmerkelijke verwachting toch?
En dan komen er nieuwe IC opnames aan en is 't "Ja ho es effe, dat hebben we niet afgesproken!"![]()
Limburg kleurt ook aardig menstruatierood hoor.quote:Op maandag 8 november 2021 15:22 schreef Benny het volgende:
Een drieluik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Tap tap tap![]()
Wellicht, maar de vaccinatiegraad is ook niet zo hoog als misschien gehoopt en belangrijker, die dekking is niet overal hetzelfde.quote:Op maandag 8 november 2021 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat de dekking van het vaccin qua opnames iets beter zou zijn.![]()
quote:Op maandag 8 november 2021 15:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Limburg kleurt ook aardig menstruatierood hoor.quote:Op maandag 8 november 2021 15:17 schreef Benny het volgende:
Bible belt en Limburg zijn weer uitstekend te onderscheiden![]()
Klopt. Dus gewoon maar een groeipercentage er tegenaan mikken en het extrapoleren tot 150.000 klopt ook niet. Daarom blijf ik dat Engelse plafond wel een verbazende vinden.quote:Op maandag 8 november 2021 15:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Exponentiële groei zoals telkens geroepen bestaat eigenlijk alleen in een klinische setting. Er zijn zoveel variabelen die meespelen waardoor het langzamer (of sneller) gaat."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
En aangezien gevaccineerden ook een grotere kans hebben om op de IC terecht te komen dan eerder werd aangenomen is die 4800 ook te laag ingeschat.quote:Op maandag 8 november 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het juist opmerkelijk dat wat er nu aan het gebeuren is zo opmerkelijk is. Nog voor de maatregelen afgeschaald werden werd er gezegd dat er nog tot 4800 IC opnames aan konden komen.
En dan komen er nieuwe IC opnames aan en is 't "Ja ho es effe, dat hebben we niet afgesproken!"![]()
Ja, precies. Hugo de Jonge doet net alsof men overvallen wordt door deze golf. Dat is natuurlijk logisch, want anders moet hij toegeven dat hij al van de zomer wist dat flinke maatregelen weer nodig zouden zijn (naar zijn mening).quote:Op maandag 8 november 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het juist opmerkelijk dat wat er nu aan het gebeuren is zo opmerkelijk is. Nog voor de maatregelen afgeschaald werden werd er gezegd dat er nog tot 4800 IC opnames aan konden komen.
Aan de andere kant: vergeleken met hetzelfde aantal positieve tests op dezelfde dag vorige week, zitten we nog steeds enorm in de lift.quote:Op maandag 8 november 2021 15:17 schreef Stoney3K het volgende:
# positief stabiliseert, percentage positief is omlaag aan het gaan... zitten we langzaam op de piek?![]()
Hoe kom je daar zo bij? Die kans is zoals voorspeld.quote:Op maandag 8 november 2021 15:24 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En aangezien gevaccineerden ook een grotere kans hebben om op de IC terecht te komen dan eerder werd aangenomen is die 4800 ook te laag ingeschat.![]()
Ik vind het vooral zorgelijk dat 97-99% kans tegen ernstige ziekte niet genoeg lijkt te zijn om helemaal van maatregelen af te komen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:24 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En aangezien gevaccineerden ook een grotere kans hebben om op de IC terecht te komen dan eerder werd aangenomen is die 4800 ook te laag ingeschat.![]()
Wanneer begint het griepseizoen nou eigenlijk? Dat kan er ook nog wel bovenop"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Het virus is nu echt veel verder verspreid dan ooit. Het gaat volop rond via ook mensen met milde klachten en ik ben denk ook nog verder dan in maart 2020. Dat geeft dan ook dat vaccineren helpt maar nu lopen er teveel mensen zonder bescherming tegenaan.quote:Op maandag 8 november 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan komen er nieuwe IC opnames aan en is 't "Ja ho es effe, dat hebben we niet afgesproken!""Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Volgens mij heeft Jaap alleen gerekend met de ongevaccineerden en daar zijn 4800 op gebasseerd. De gevaccineerden heeft hij volgens mij niet meegenomen in die berekening, want dat zou miniem zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 15:25 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar zo bij? Die kans is zoals voorspeld.![]()
dit is gewoon titanic, een ramp die niet meer af te wenden is. alleen dit is geen filmquote:Op maandag 8 november 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Groeipercentage stijgt weer boven de 40%.. niet goed voor een maandag.![]()
Zo hoog is die kans niet he, en het wordt ook een paar procent minder hoe ouder men is. Maar dat is niet buiten de verwachting. Bovendien vind ik de vraag of maatregelen nu nodig zijn een hele andere.quote:Op maandag 8 november 2021 15:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het vooral zorgelijk dat 97-99% kans tegen ernstige ziekte niet genoeg lijkt te zijn om helemaal van maatregelen af te komen.![]()
Kut!quote:Op maandag 8 november 2021 15:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Limburg kleurt ook aardig menstruatierood hoor.![]()
Eind deze maand.quote:Op maandag 8 november 2021 15:26 schreef gniffie het volgende:
Wanneer begint het griepseizoen nou eigenlijk? Dat kan er ook nog wel bovenop![]()
Hoeveel waren het er vorige week maandag? Alweer vergeten.quote:Op maandag 8 november 2021 15:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant: vergeleken met hetzelfde aantal positieve tests op dezelfde dag vorige week, zitten we nog steeds enorm in de lift.![]()
Is dat buiten de marges die het OMT hanteert en waar Hugo het over had, of zitten we daar nog wel binnen?quote:Op maandag 8 november 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet echt.. we zitten nu dus al boven de prognose van de rechterkolom voor deze week.
[ afbeelding ]blablablabla![]()
Dat lijkt me sterk, die berekening is voor zover ik weet gebaseerd op de vaccinatiegraad.quote:Op maandag 8 november 2021 15:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Jaap alleen gerekend met de ongevaccineerden en daar zijn 4800 op gebasseerd. De gevaccineerden heeft hij volgens mij niet meegenomen in die berekening, want dat zou miniem zijn.![]()
In huize Noek is het al gestart.quote:Op maandag 8 november 2021 15:26 schreef gniffie het volgende:
Wanneer begint het griepseizoen nou eigenlijk? Dat kan er ook nog wel bovenopGo hard or go home![]()
Oh ik bedoelde het dan ook breder dan dat.quote:Op maandag 8 november 2021 15:26 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zo hoog is die kans niet he, en het wordt ook een paar procent minder hoe ouder men is. Maar dat is niet buiten de verwachting.
- Niet voldoende om mensen te overtuigen zich te laten vaccineren
- Niet voldoende om te voorkomen dat er toch (meer dan de zorg aan lijkt te kunnen) ziekenhuisopnames zijn![]()
.wat doen ze dan in Limburg?quote:Op maandag 8 november 2021 15:17 schreef Benny het volgende:
Bible belt en Limburg zijn weer uitstekend te onderscheiden![]()
Nog even volhouden dus zodat ook zij hun dosis antistoffen krijgen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Het virus is nu echt veel verder verspreid dan ooit. Het gaat volop rond via ook mensen met milde klachten en ik ben denk ook nog verder dan in maart 2020. Dat geeft dan ook dat vaccineren helpt maar nu lopen er teveel mensen zonder bescherming tegenaan.
Hou vol!Go hard or go home![]()
Wat bedoel je? Alle signalen staan al weken op rood en vooralsnog heeft men amper iets gedaan. Ik verwacht over 1,5 - 2 weken echt fikse maatregelen cq een lockdown.quote:Op maandag 8 november 2021 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dat buiten de marges die het OMT hanteert en waar Hugo het over had, of zitten we daar nog wel binnen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En niet voldoende om de overheid er van te overtuigen dat maatregelen niet nodig zijn. Maar dat had iedereen (dus ook de overheid) moeten weten wat mij betreft. Het probleem is nu gewoon de lage zorgcapaciteit. Overigens vind ik dat de zorg het op dit moment nog prima aankan, ondanks het geklaag uit de ziekenhuizen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde het dan ook breder dan dat.
- Niet voldoende om te voorkomen dat er toch (meer dan de zorg aan lijkt te kunnen) ziekenhuisopnames zijn![]()
Dat was de Titanic eik ook niet.quote:Op maandag 8 november 2021 15:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dit is gewoon titanic, een ramp die niet meer af te wenden is. alleen dit is geen filmGo hard or go home![]()
7744 op 1 novemberquote:Op maandag 8 november 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel waren het er vorige week maandag? Alweer vergeten.![]()
Alleen maar omdat er hoge besmettingscijfers gemeld worden dagelijks?quote:Op maandag 8 november 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Alle signalen staan al weken op rood en vooralsnog heeft men amper iets gedaan. Ik verwacht over 1,5 - 2 weken echt fikse maatregelen cq een lockdown.![]()
Een klap in het gezicht van de jongeren.quote:Op maandag 8 november 2021 14:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zullen al die jongeren blij mee zijn
Gelukkig hebben ze wel een weekend festival ermee kunnen vieren dit jaar.![]()
Het was gewoon wensdenken dat we het gewoon in een paar maanden 'weg zouden spuiten'. Terwijl zowel de vaccinatiegraad als de bescherming nooit 100% worden. Dus er is toch altijd zo een paar honderd IC bedden nodig op de piek.quote:Op maandag 8 november 2021 15:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde het dan ook breder dan dat.
- Niet voldoende om te voorkomen dat er toch (meer dan de zorg aan lijkt te kunnen) ziekenhuisopnames zijn"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
En dat is door het OMT en van Dissel ook meerdere malen zo uitgelegd. Verrast kan men niet zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 15:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Het was gewoon wensdenken dat we het gewoon in een paar maanden 'weg zouden spuiten'. Terwijl zowel de vaccinatiegraad als de bescherming nooit 100% worden. Dus er is toch altijd zo een paar honderd IC bedden nodig op de piek.![]()
Nee omdat meer en meer besmettingen dus zorgt voor een opnamegroei van 40% week op week.quote:Op maandag 8 november 2021 15:30 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Alleen maar omdat er hoge besmettingscijfers gemeld worden dagelijks?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Marinogenot.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Komt het RedTeam nu ook ineens weer terug?quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Marino is nooit weggeweest.quote:Op maandag 8 november 2021 15:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Komt het RedTeam nu ook ineens weer terug?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Dat valt nog te bezien. De uitstroom loopt vooral nog wat achter.quote:Op maandag 8 november 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee omdat meer en meer besmettingen dus zorgt voor een opnamegroei van 40% week op week.![]()
Dat ze nou morgen maar vast met die maatregelen komen GVD. Als het moet, dan maar per direct. Des te eerder zijn we er weer vanaf.
Wat een getrut.![]()
Die zitten nu in Limburg zo te zien aan de kaart.quote:Op maandag 8 november 2021 15:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Komt het RedTeam nu ook ineens weer terug?![]()
Aan een dood persoon kan niet verdiend worden.quote:Op maandag 8 november 2021 14:34 schreef Vliegbaard het volgende:
Ja, dat is wel meegenomen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Jaap alleen gerekend met de ongevaccineerden en daar zijn 4800 op gebasseerd. De gevaccineerden heeft hij volgens mij niet meegenomen in die berekening, want dat zou miniem zijn.quote:Er is een update gemaakt van de orde van grootte-berekening welk deel van de
bevolking gevaccineerd is of infectie heeft doorgemaakt (circa 80%) en welk deel
nog vatbaar is voor infectie (31%; omdat na aftrek van gevaccineerde personen
die na blootstelling aan deltavirus toch ziek worden, 69% beschermd is tegen
infectie, en 78% tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname). Hierin is ook
rekening gehouden met de vaccineffectiviteit tegen infectie door de deltavariant.
De orde van grootte van het aantal personen voor wie vanwege SARS-CoV-2-
infectie opname in een ziekenhuis nodig zal zijn, is geschat op ruim 23 duizend,
en het aantal mensen waarvoor IC-opname nodig is vanwege COVID-19, wordt
geschat op ongeveer 4,8 duizend.
https://www.rijksoverheid(...)ies-nav-het-127e-omt![]()
Denk je dat echt?quote:Op maandag 8 november 2021 15:32 schreef aartstyle het volgende:
Dat ze nou morgen maar vast met die maatregelen komen GVD. Als het moet, dan maar per direct. Des te eerder zijn we er weer vanaf.
Wat een getrut.![]()
quote:Op maandag 8 november 2021 15:32 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. De uitstroom loopt vooral nog wat achter.je hebt de afgelopen weken gemist?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, hoezo?quote:Op maandag 8 november 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]je hebt de afgelopen weken gemist?
![]()
Stevige lockdown van 2/3 wekenquote:Op maandag 8 november 2021 15:32 schreef aartstyle het volgende:
Wat een getrut.![]()
aaai, zeg dat.quote:Op maandag 8 november 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet echt.. we zitten nu dus al boven de prognose van de rechterkolom voor deze week.
[ afbeelding ]![]()
Echt zo fijn dat de vaccinaties ons zo hebben gered; dat ze hebben voorkomen dat we weer maatregelen in gaan voeren!quote:![]()
Urk: "Hold my corona beer"quote:Op maandag 8 november 2021 15:34 schreef Questular het volgende:
We doen het goed of niet hier in Limburg. Immuniteit bijna bereikt!![]()
Eerder andersom.quote:Op maandag 8 november 2021 15:32 schreef aartstyle het volgende:
Wat een getrut.
Hoe meer besmettingen nu hoe sneller deze piek voorbij is
Makkelijk eerste![]()
Ik had het graag anders gezien hoor. Ben er helemaal klaar mee.quote:
Maar ik kan het nog slechter hebben dat als er dingen niet goed gaan we niet op tijd ingrijpen en gaan lopen kutten.
Dan maar in november in lockdown (alleen van dat woord krijg ik al jeuk) dan straks weer tijdens de feestdagen.![]()
Zonder was het vast eerder en erger uit de klauwen gelopen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt zo fijn dat de vaccinaties ons zo hebben gered; dat ze hebben voorkomen dat we weer maatregelen in gaan voeren!![]()
haha, ja dat is waar. Alleen is de zorg dan niet zo blij. En terecht.quote:Op maandag 8 november 2021 15:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eerder andersom.
Hoe meer besmettingen nu hoe sneller deze piek voorbij is![]()
Wel benieuwd of de QR code het gaat overleven komende vrijdag.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Met zware maatregelen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:32 schreef Benny het volgende:
Precies een jaar geleden hadden we 'maar' 5564 besmettingen en zaten we alweer in daling
Je moet ook niet nu weer direct met een botte bijl op de horeca in gaan rammen. Dat lost in november 2021 niks meer op. Een groot deel gaat ook geen enkele boodschap meer hebben aan iets als een bezoekersmaximum voor thuis. Dus het probleem verplaatst zich gewoon.
Alleen moet je dan misschien je wel af gaat vragen of zoals dit weekeinde met 20.000 man bij Hazes staan en allerhande festivals nu een goed idee zijn.
Maar het hele probleem is mede dat dat hele OMT na 20+ maanden nog steeds niet doorheeft dat er expertises bij moeten komen. Het managen van een acute uitbraak is echt een compleet andere tak van sport van waar we nu in terecht zijn gekomen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Mwa ziekenhuizen lopen veel te snel op, zulke dagelijkse toenames op de IC hou je amper een week vol. Laat staan als het verder toeneemt.quote:Op maandag 8 november 2021 15:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eerder andersom.
Hoe meer besmettingen nu hoe sneller deze piek voorbij isblablablabla![]()
Waarom denk je dat het nu binnen 4 weken geklaard is terwijl ik em vorig jaar 4 maanden had en de horeca nog langer?quote:Op maandag 8 november 2021 15:35 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik had het graag anders gezien hoor. Ben er helemaal klaar mee.
Maar ik kan het nog slechter hebben dat als er dingen niet goed gaan we niet op tijd ingrijpen en gaan lopen kutten.
Dan maar in november in lockdown (alleen van dat woord krijg ik al jeuk) dan straks weer tijdens de feestdagen.Go hard or go home![]()
Volgens mij laat je je emoties een beetje de overhand. Kalm aan, het hele land opsluiten omdat jij er klaar mee bent gaan we gelukkig niet doenquote:Op maandag 8 november 2021 15:35 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan maar in november in lockdown (alleen van dat woord krijg ik al jeuk) dan straks weer tijdens de feestdagen..
![]()
Die feestdagen kan je redelijk afschrijven vrees ik. Juist dat zijn de moment dat er heel veel besmettingen zouden komen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:35 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan maar in november in lockdown (alleen van dat woord krijg ik al jeuk) dan straks weer tijdens de feestdagen.stupidity has become as common as common sense was before![]()
Twee weken geleden was dat theoretisch binnen 33 uur (praktijk binnen 12).quote:Op maandag 8 november 2021 15:34 schreef summer2bird het volgende:
Weet iemand hoe snel je tegenwoordig de uitslag van je pcr test kan verwachten?![]()
Dan weet je dat we al weken een giga stijging zien in de ziekenhuizen.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |