Is dat heel raar voor een A-lijst ziekte?quote:Op maandag 8 november 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp kunnen maatregelen dan ingesteld worden zonder door het goedkeuringstraject heen te moeten. Een ziekte moet voor zover ik het begrijp wel op de A lijst staan.
Omdat de Tweede Kamer maar een lastig en tijdrovend instrument is? "Het telkens verlengen van de tijdelijke wet maatregelen werkt ook niet optimaal" was ongeveer de strekking.quote:
Ja, want wie bepaalt die A-lijst status?quote:Op maandag 8 november 2021 15:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is dat heel raar voor een A-lijst ziekte?
Jij bent dan ook waarschijnlijk duidelijk een vastelanderquote:Op maandag 8 november 2021 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vorige maand Terschelling geweest. Overal QR-check, op 1 tentje na.
Tja, met die redenatie ben ik het eens maar om andere redenenquote:Op maandag 8 november 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat de Tweede Kamer maar een lastig en tijdrovend instrument is? "Het telkens verlengen van de tijdelijke wet maatregelen werkt ook niet optimaal" was ongeveer de strekking.
Laten we dan idd even goed definieren wanneer er wel sprake is van een nood situatie en wanneer niet. Ik ben het ermee eens dat we tijdens een pandemie als deze we sneller beslissingen moeten kunnen nemen. Maar voorlopig wil ik het wel even bij alleen deze pandemie houden en in een oorlogsituatie.quote:Op maandag 8 november 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp kunnen maatregelen dan ingesteld worden zonder door het goedkeuringstraject heen te moeten. Een ziekte moet voor zover ik het begrijp wel op de A lijst staan.
Een ziekte kan zonder tussenkomst van de tweede kamer op de A-lijst gezet worden. Dan kan het ministerie van VWS eigenlijk op eigen houtje vrijheidsbeperkende maatregelen instellen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is dat heel raar voor een A-lijst ziekte?
Eens.quote:Op maandag 8 november 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als de laatste maanden iets uitwijzen is dat er dus juist helemaal geen complot gaande is... dat zou iets van planning en agendering in zich moeten hebben.
Dit is puur politiek paniekvoetbal en Cover Your Ass in optima forma... Totale chaos.
Ja.quote:Op maandag 8 november 2021 14:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, anderen worden weer tot schaap gedegradeerd omdat ze niet elk weekend in een gehuurde doktersjas op het Malieveld (letterlijk) galgje aan het spelen zijn.
maar dat is een ACT zodat we denken dat!1!1!1quote:Op maandag 8 november 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als de laatste maanden iets uitwijzen is dat er dus juist helemaal geen complot gaande is... dat zou iets van planning en agendering in zich moeten hebben.
Dit is puur politiek paniekvoetbal en Cover Your Ass in optima forma... Totale chaos.
Ik ook wel. Maar dan zou je moeten zeggen dat het op de A lijst plaatsen van een ziekte door de kamer goedgekeurd moet worden. Desnoods binnen 3 dagen na invoering oid, zodat ze wel snel kunnen reageren.quote:Op maandag 8 november 2021 15:01 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Tja, met die redenatie ben ik het eens maar om andere redenen.
Kritisch zijn op politiek beleid is m.i. iets anders dan BNW.quote:Op maandag 8 november 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja.
Maar dat ontken ik dan ook nergens.
Haalt niet weg dat de samenleving er beter aan toe zou zijn als mensen ook gewoon toe durven te geven dat veel cynische Corona gerelateerde verwachtingen gewoon realiteit zijn geworden en dat dat toentertijd wel gewoon ontkent werd en weg werd gezet als BNW.
Nouja, ik vind maar een paar dingen écht BNW, dat er iets als testen voor toegang zou komen als de pandemie lang gaande zou zijn was niet echt verrassend toch?quote:Op maandag 8 november 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja.
Maar dat ontken ik dan ook nergens.
Haalt niet weg dat de samenleving er beter aan toe zou zijn als mensen ook gewoon toe durven te geven dat veel cynische Corona gerelateerde verwachtingen gewoon realiteit zijn geworden en dat dat toentertijd wel gewoon ontkent werd en weg werd gezet als BNW.
Tja, als we op de binnenlanden van Afrika moeten gaan wachten nog wel 50 jaar gok ik.quote:Op maandag 8 november 2021 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Corona gaat pas van die lijst af als de WHO het sein brand meester geeft. Daarvoor moet het virus wereldwijd onder controle zijn en dat duurt waarschijnlijk nog 5+ jaar.
Dat klopt, dat is op dit moment dan wel een enorme bug in het systeem.quote:Op maandag 8 november 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook wel. Maar dan zou je moeten zeggen dat het op de A lijst plaatsen van een ziekte door de kamer goedgekeurd moet worden. Desnoods binnen 3 dagen na invoering oid, zodat ze wel snel kunnen reageren.
Op dit moment geef je VWS bijna absolute macht.
Het is idd geen complot.quote:Op maandag 8 november 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn originele opmerking ging er dan ook niet over dat zaken die echt BNW waren hierheen komen, maar dat dingen die opgemerkt werden in dit topic steevast verwezen werden naar BNW met de opmerking: "Dat gaat hier echt niet komen".quote:Op maandag 8 november 2021 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik vind maar een paar dingen écht BNW, dat er iets als testen voor toegang zou komen als de pandemie lang gaande zou zijn was niet echt verrassend toch?
quote:Op maandag 8 november 2021 15:06 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik ga voor een surprise. Net onder de 10k.
Toentertijd zagen veel mensen dat hier niet aankomen hoor, dat was BNW. Roepen dat we ook na de zomer van 2021 nog maatregelen zouden hebben? BNW. 2G ergens binnen Europa? Was BNW. Om maar wat voorbeelden te noemen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik vind maar een paar dingen écht BNW, dat er iets als testen voor toegang zou komen als de pandemie lang gaande zou zijn was niet echt verrassend toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |