Er zal ergens wel een soort plafond moeten zijn. Dat idee van exponentiele groei gaat niet oneindlig door. In Engeland is er toch ook een soort plateau bereikt op een gegeven moment.quote:Op maandag 8 november 2021 15:17 schreef Stoney3K het volgende:
# positief stabiliseert, percentage positief is omlaag aan het gaan... zitten we langzaam op de piek?
Dat dagrecord gaat woensdag of vrijdag volgen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bekijk het positief, geen nieuw dagrecord.
Nee hoor. Kwestie van: no time to diequote:Op maandag 8 november 2021 15:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
You only live twice, Mr. Alpeko.
Exponentiële groei zoals telkens geroepen bestaat eigenlijk alleen in een klinische setting. Er zijn zoveel variabelen die meespelen waardoor het langzamer (of sneller) gaat.quote:Op maandag 8 november 2021 15:20 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zal ergens wel een soort plafond moeten zijn. Dat idee van exponentiele groei gaat niet oneindlig door. In Engeland is er toch ook een soort plateau bereikt op een gegeven moment.
Heb je statistisch wel gelijk in. Maar toch hoop ik elke keer weer op een eerste signaal van een omkeer. Die moet dan wel bevestigd worden die dagen erna uiteraard.quote:Op maandag 8 november 2021 15:18 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik vind het heel vermakelijk dat die dagelijks gemelde cijfers nog tot zoveel consternatie leiden.
Echt? We weten toch dat zonder noemenswaardige maatregelen het virus zich vrij rap verspreidt, ook onder gevaccineerden. Het doel is om de druk op de zorg te beperken door zoveel mogelijk mensen te vaccineren. Maar dat het virus nog een keer flink rond zou gaan was geen opmerkelijke verwachting toch?quote:Op maandag 8 november 2021 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja 2G vind ik nog het dichtst in de buurt komen van BNW van wat je hier noemt. Na de zomer maatregelen was gewoon realistisch wel, al had ik het minder erg verwacht qua besmettingen dan dat het nu lijkt.
Ik had verwacht dat de dekking van het vaccin qua opnames iets beter zou zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 15:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Echt? We weten toch dat zonder noemenswaardige maatregelen het virus zich vrij rap verspreidt, ook onder gevaccineerden. Het doel is om de druk op de zorg te beperken door zoveel mogelijk mensen te vaccineren. Maar dat het virus nog een keer flink rond zou gaan was geen opmerkelijke verwachting toch?
aaaiii, nog zo hoog, dat worden alleen maar meer IC's opnamesquote:Op maandag 8 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
11.804 positieve testen
153 ziekenhuisopnames
35 IC-opnames
22 overlijdens
Die another dayquote:Op maandag 8 november 2021 15:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
You only live twice, Mr. Alpeko.
Ik vind het juist opmerkelijk dat wat er nu aan het gebeuren is zo opmerkelijk is. Nog voor de maatregelen afgeschaald werden werd er gezegd dat er nog tot 4800 IC opnames aan konden komen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Echt? We weten toch dat zonder noemenswaardige maatregelen het virus zich vrij rap verspreidt, ook onder gevaccineerden. Het doel is om de druk op de zorg te beperken door zoveel mogelijk mensen te vaccineren. Maar dat het virus nog een keer flink rond zou gaan was geen opmerkelijke verwachting toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |