Limburg kleurt ook aardig menstruatierood hoor.quote:Op maandag 8 november 2021 15:22 schreef Benny het volgende:
Een drieluik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wellicht, maar de vaccinatiegraad is ook niet zo hoog als misschien gehoopt en belangrijker, die dekking is niet overal hetzelfde.quote:Op maandag 8 november 2021 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat de dekking van het vaccin qua opnames iets beter zou zijn.
quote:Op maandag 8 november 2021 15:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Limburg kleurt ook aardig menstruatierood hoor.
quote:Op maandag 8 november 2021 15:17 schreef Benny het volgende:
Bible belt en Limburg zijn weer uitstekend te onderscheiden
Klopt. Dus gewoon maar een groeipercentage er tegenaan mikken en het extrapoleren tot 150.000 klopt ook niet. Daarom blijf ik dat Engelse plafond wel een verbazende vinden.quote:Op maandag 8 november 2021 15:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Exponentiële groei zoals telkens geroepen bestaat eigenlijk alleen in een klinische setting. Er zijn zoveel variabelen die meespelen waardoor het langzamer (of sneller) gaat.
En aangezien gevaccineerden ook een grotere kans hebben om op de IC terecht te komen dan eerder werd aangenomen is die 4800 ook te laag ingeschat.quote:Op maandag 8 november 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het juist opmerkelijk dat wat er nu aan het gebeuren is zo opmerkelijk is. Nog voor de maatregelen afgeschaald werden werd er gezegd dat er nog tot 4800 IC opnames aan konden komen.
En dan komen er nieuwe IC opnames aan en is 't "Ja ho es effe, dat hebben we niet afgesproken!"
Ja, precies. Hugo de Jonge doet net alsof men overvallen wordt door deze golf. Dat is natuurlijk logisch, want anders moet hij toegeven dat hij al van de zomer wist dat flinke maatregelen weer nodig zouden zijn (naar zijn mening).quote:Op maandag 8 november 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het juist opmerkelijk dat wat er nu aan het gebeuren is zo opmerkelijk is. Nog voor de maatregelen afgeschaald werden werd er gezegd dat er nog tot 4800 IC opnames aan konden komen.
En dan komen er nieuwe IC opnames aan en is 't "Ja ho es effe, dat hebben we niet afgesproken!"
Aan de andere kant: vergeleken met hetzelfde aantal positieve tests op dezelfde dag vorige week, zitten we nog steeds enorm in de lift.quote:Op maandag 8 november 2021 15:17 schreef Stoney3K het volgende:
# positief stabiliseert, percentage positief is omlaag aan het gaan... zitten we langzaam op de piek?
Hoe kom je daar zo bij? Die kans is zoals voorspeld.quote:Op maandag 8 november 2021 15:24 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En aangezien gevaccineerden ook een grotere kans hebben om op de IC terecht te komen dan eerder werd aangenomen is die 4800 ook te laag ingeschat.
Ik vind het vooral zorgelijk dat 97-99% kans tegen ernstige ziekte niet genoeg lijkt te zijn om helemaal van maatregelen af te komen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:24 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En aangezien gevaccineerden ook een grotere kans hebben om op de IC terecht te komen dan eerder werd aangenomen is die 4800 ook te laag ingeschat.
Het virus is nu echt veel verder verspreid dan ooit. Het gaat volop rond via ook mensen met milde klachten en ik ben denk ook nog verder dan in maart 2020. Dat geeft dan ook dat vaccineren helpt maar nu lopen er teveel mensen zonder bescherming tegenaan.quote:Op maandag 8 november 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Jaap alleen gerekend met de ongevaccineerden en daar zijn 4800 op gebasseerd. De gevaccineerden heeft hij volgens mij niet meegenomen in die berekening, want dat zou miniem zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 15:25 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar zo bij? Die kans is zoals voorspeld.
dit is gewoon titanic, een ramp die niet meer af te wenden is. alleen dit is geen filmquote:Op maandag 8 november 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Groeipercentage stijgt weer boven de 40%.. niet goed voor een maandag.
Zo hoog is die kans niet he, en het wordt ook een paar procent minder hoe ouder men is. Maar dat is niet buiten de verwachting. Bovendien vind ik de vraag of maatregelen nu nodig zijn een hele andere.quote:Op maandag 8 november 2021 15:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het vooral zorgelijk dat 97-99% kans tegen ernstige ziekte niet genoeg lijkt te zijn om helemaal van maatregelen af te komen.
Kut!quote:Op maandag 8 november 2021 15:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Limburg kleurt ook aardig menstruatierood hoor.
Eind deze maand.quote:Op maandag 8 november 2021 15:26 schreef gniffie het volgende:
Wanneer begint het griepseizoen nou eigenlijk? Dat kan er ook nog wel bovenop
Hoeveel waren het er vorige week maandag? Alweer vergeten.quote:Op maandag 8 november 2021 15:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant: vergeleken met hetzelfde aantal positieve tests op dezelfde dag vorige week, zitten we nog steeds enorm in de lift.
Is dat buiten de marges die het OMT hanteert en waar Hugo het over had, of zitten we daar nog wel binnen?quote:Op maandag 8 november 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet echt.. we zitten nu dus al boven de prognose van de rechterkolom voor deze week.
[ afbeelding ]
Dat lijkt me sterk, die berekening is voor zover ik weet gebaseerd op de vaccinatiegraad.quote:Op maandag 8 november 2021 15:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Jaap alleen gerekend met de ongevaccineerden en daar zijn 4800 op gebasseerd. De gevaccineerden heeft hij volgens mij niet meegenomen in die berekening, want dat zou miniem zijn.
In huize Noek is het al gestart.quote:Op maandag 8 november 2021 15:26 schreef gniffie het volgende:
Wanneer begint het griepseizoen nou eigenlijk? Dat kan er ook nog wel bovenop
Oh ik bedoelde het dan ook breder dan dat.quote:Op maandag 8 november 2021 15:26 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zo hoog is die kans niet he, en het wordt ook een paar procent minder hoe ouder men is. Maar dat is niet buiten de verwachting.
.wat doen ze dan in Limburg?quote:Op maandag 8 november 2021 15:17 schreef Benny het volgende:
Bible belt en Limburg zijn weer uitstekend te onderscheiden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |